Mam tego dosyć. Cuda nad urną
Kilkanaście godzin, a ja piszę trzeci tekst o diametralnie różnych wynikach wyborów. Nie w Burkina Faso, czy innej Saharze Zachodniej, tylko w Polsce z pretensjami do najbardziej cywilizowanych państw i to w XXI wieku.
Niecałe 8 godzin potrzeba było, aby policzyć 91% głosów. Natomiast na resztę – te końcowe dziewięć procent PKW potrzebowała 16 godzin! Co jest? Dlaczego znowu robi się z narodu idiotów?
Jak żyć w państwie, w którym do jego wszystkich instytucji nie ma się kompletnie zaufania?
Taka gruba chamówa zaczęła się cztery lata temu w Smoleńsku. To wtedy wystawiono na ciężką próbę rozum i zdrowy rozsądek obywateli. Usiłowano przedstawić tak niestworzone teorie i wnioski, że nawet nieco rozgarnięty sześcioklasista miałby kłopoty z tą wiedzą i zwykłą logiką.
To wtedy widocznie uznano, ze naród jest tak durny i gnuśny, że można jemu sprzedać każdy kit, a on spokojnie przeżuwając, strawi wiadomości i wydali, jak te barany na łące.
Wtedy uznano, wobec nikłej skali protestów prostych obrońców zdrowego rozsądku, że można z nami postępować jak ze skończonymi głupcami.
Ten manewr zastosowano ponownie wczoraj.
Państwowa Komisja Wyborcza pracowała równo w tempie około 10% wyników wyborów na godzinę do około piątej rano. Potem trzask – coś się zacięło. Była jakaś awaria? Nastąpił wypadek i ludzie na przykład ulegli zatruciu? Nie wiadomo. Nie ma potrzeby informować obywateli o czymkolwiek. Władza jest ponadto. A władzą najwyższą wczoraj była PKW – zespół nieco podejrzanych ludzi, od dawna nie wzbudzających za dużego zaufania.
No więc po tej piątej rano maszyna wyborcza zwolniła z uprzednich 10% na godzinę, do około 0,5% na godzinę. Ponad dwudziestokrotnie.
Czyżby coś się nie zgadzało? Czyżby w momencie, gdy przewaga PiSu nad Platformą wynosiła 0,99% i nie chciała dalej spaść, ktoś powiedział STOP – trzeba przerwać tą bzdurę i wprowadzić nowoczesne, moskiewskie współczynniki naprawy niepomyślnych wyników?
Tak, aby wreszcie po 16 godzinach wytężonej pracy, korygowania i naprawiania, móc dumnie ogłosić o dwudziestej pierwszej, że Platforma wygrała jednak o 0,35%.
Dlaczego znowu, w kolejnych z rzędu wyborach jest tyle głosów nieważnych? 228 005 unieważnionych głosów, to 3,12% ogólnej liczby głosów! Naród nie umie stawiać krzyżyków? Specjalnie idzie na wybory, czasami parę kilometrów, by potem sobie w lokalu wyborczym urządzać zabawę i na kartach wyborczych wypisywać bzdury?
To nie pierwszy raz, kiedy PKW raczy nas tak wielką ilością nieważnych głosów. Widać – ten manewr mają dobrze przećwiczony.
A to "zwycięstwo" PO nad PiS, te 0,35% to tylko 24 345 głosów!
Mam naprawdę dość. Czuję się nieustannie oszukiwany, manipulowany i oczywiście regularnie okradany. Nie ma państwowej instytucji, której w pełni bym ufał. Nie ma miejsca, gdzie można by się odwołać. Wszystko należy, lub jest podporządkowane Platformie Obywatelskiej, która, jak widać może zrobić wszystko, co chce i wygrać każde wybory. Kto im podskoczy? Kto ich sprawdzi?
Znowu powracam do smutnych wniosków. Jak już parokrotnie tak było na przestrzeni ostatnich lat.
Na drodze demokratycznej naród nie jest w stanie nic zrobić. To państwo totalitarne, "aksamitna" dyktatura. Poza kontrolą i poza narodem.
Dlatego tak bardzo podobał mi się ukraiński Majdan.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5899 odsłon
Komentarze
Ja z komisji
27 Maja, 2014 - 08:38
Jako przewodniczący komisji wyborczej z Warszawy informuje, że u nas na 429 głosy oddane było nieważnych głosów 7 - 3 były wrzucone karty czyste, dwie z podwójnymi krzyżykami na dwóch stronach, jedna przekreślona flamastrem każda po kolei strona i jedna gdzie krzyżyki ktoś pracowicie umieścił w kazdej ze 100 kratek.
Co do czasu - u nas liczenie i spisywanie protokołu trwało do 0:00, niestety już po wydrukowaniu i przesłaniu do komisji drogą e-mailową trzeba było proces powtórzyc, ale całośc była gotowa a zwrot materiałow przyjety o 1:15. Dlaczego liczenie w innych komisjach miało by trwac 16 godzin - zupełnie nie rozumiem. Ale fakten jest, że w naszej komisji na PO oddano 176 głosów, na PiS tylko 99.
@5plus
27 Maja, 2014 - 08:49
Witam
Takie własnie opinie są niezmiernie pożyteczne, chociaż nie uważam Warszawy za miarodajne źródło (pod względem próbki reprezentatywnej.
7 głosów nieważnych z 499 to 1,6%. To jest jeszcze ciągle do przyjęcia.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ 5plus
27 Maja, 2014 - 11:20
Lubię konkrety ! (techniczny jestem) . Dane są zbieżne z uzyskanymi przed minutką od przewodniczącej jednej z komisji. Policzenie 470 kart zajęło ok.godziny. najwięcej czasu zmarnowali na parkowanie i oddawanie kart pozostałych. (czy w tym roku wszędzie zrezygnowano z personelu pomocniczego ?! kobiety targały kartony po 300 kart 10-cio stronnicowych !). W tym przypadku też do 02:00 dało się wylądować w domu, po pomyślnym zdaniu raportu do Urzedu Miejskiego.
BOJKOT...
27 Maja, 2014 - 09:21
...dlatego bojkot wyborów ma sens...i opcja "wszyscy won"...
..a Majdan ??? ..a co ma Majdan do wiatraka ???...bądź pewny Januszu, że jeśli będzie w Polsce Majdan, to kierownikiem tego Majdanu będzie Władimir Władimirowicz...i tu jest pies pogrzebany...trgedią naszego narodu jest to, że nie potrfi wypierdolić koczowników...pozdrawiam niepoprawnie
http://trybeus.blogspot.com/
@Trybeus
27 Maja, 2014 - 09:25
Witaj Robercie
Majdan jest hasłem, skrótem myślowym, że jak już nie ma się kompletnie zaufania do państwa, to trzeba czynnie wypowiedzieć mu posłuszeństwo.
Może być i bojkot. Tylko jest nierealny. Jeśli tylko pójdzie głosować tysiąc najbardziej wiernych akolitów Tuska, to wybory zostaną uznane za ważne, a my dalej możemy się bujać.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Witaj :)
27 Maja, 2014 - 09:51
Bojkot nie ma sensu, Jazg ma rację. Jak chcesz im wszystkim powiedzieć won!?
Zrobić Majdan? słusznie napisałeś, że natychmiat byłby przejęty przez Władimira.
Polacy jednak próbują cokolwiek zrobić w tym zespawanym systemie, ale efekt? królik Korwin... następny cudak po paligównie..
Trzeba moim zdaniem uważnie przyglądać się tej partii młodych RN, może w nich jest potencjał, ale może to kolejna wydmuszka systemu?
Za rok będą najważniejsze wybory, jeśli Polacy znów to spier...ą, to pomimo ogromnego szacunku dla naszego narodu... będzie pozamiatane.
Pozdrawiam jak zawsze
Astra - Anna Słupianek
@Patria
27 Maja, 2014 - 10:30
PiS zapowiadał swoje niezależne liczenie głosów. Poczekajmy jeszcze trochę. Może coś się wyklaruje.
Tylko naprawdę wątpię, że to odniesie jakikolwiek skutek.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
No i dobrze, że liczą
27 Maja, 2014 - 10:45
Tak jak napisałam, najważniejsze wybory dla nas są za rok i wtedy, nie ma, że boli... wszędzie muszą być ich mężowie zaufania. Wszystko musi być dokładnie policzone i wtedy żadne serwery nie dokonają cudów.
pozdrawiam :)
Astra - Anna Słupianek
cześć Astro
27 Maja, 2014 - 16:39
RN ??? zobacz jakie "przebicie" tylko 1.5 proc ...chyba...wydmuszka systemu, albo projekt neon
...za rok też spierd..lą...ja pozbyłem się złudzeń...pozdrawiam niepoprawnie
http://trybeus.blogspot.com/
pozbyłeś się złudzeń...
27 Maja, 2014 - 17:48
Ja się z Tobą zgadzam w ocenie sytuacji obecnie. Bardzo możliwe, że RN to wydmuszka a pisiory są bez cojones.
Tylko.. wszyscy won i bojkot wyborów, to coś spowoduje?dymisję tego antypolskiego rządu?
Spójrz, ta młodziutka dziewczyna z Torunia rzuciła w twarz, temu menelskiemu piłkarzykowi, że jest zdrajcą a on cały czas w dobrym humorze, uśmiechnięty.
Bojkot wyborów to za mało. Nie pozbywaj się złudzeń, jakiś sposób na to dziadostwo musi być.
Może jestem naiwna, ale ja wierzę w Polaków, rzuć jakiś pomysł, jak to bydło pognać stąd, ci co żyli przed nami dali radę, my też musimy... przetrwać to za mało.
Astra - Anna Słupianek
@ Trybusie, Drogi...
27 Maja, 2014 - 10:06
... chyba ktoś podszywa się pod Twój nick ?
Bo przecie to niemożliwe, że prawdziwy @ Trybeus, mógł napisać taką głupotkę :-)))) ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...dlatego bojkot wyborów ma sens...i opcja "wszyscy won".
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Robercie, to dzięki temu, że trochę ludzi poszło do wyborów, Społeczęństwo przekonało się, że można pogonić "swińskie ryje", "łysego Misia" i paru innych szkodników !
ps.
....a i jeszcze coś - kim są koczownicy ? Bo do tej pory obowiazywał tylko jeden rozsadny podział : przyzwoici ludzie i parchy !!!!
pps.
za długo przebywałeś w Oparach Spirytusowych :-))))))))
3maj się
@maruś
27 Maja, 2014 - 10:33
Witaj Marku
Przy takich cudach najtwardszym nerwy puszczają.
I to Robert żyje w kraju, gdzie jeszcze wygrywają.
A co ja mam powiedzieć na Wybrzeżu - melinie platformy?
Serdeczności
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ Jazgdyni....
27 Maja, 2014 - 10:51
....Januszu, pytasz co masz robić .... powiem Ci jak serdecznemu przyjacielowi :
1). Jeśli czujesz w sobie sporą ilość "politycznego zwierza" - zacznij działać ....ale nie kosztem zdrowia i Rodziny .
2). rzuć palenie ...najlepiej podczas urlopu w nasych górkach
.... może Trybek nas zaprosi do swojej Bacówki :-))))?
serdecznie pozdrawiam i proszę : przestań się "nakręcać"....przecie wiesz ,że głowami nie rozwalimy tego muru .
Marek
ps.
....o paleniu , naprawdę nie rozmawiałem z Twoją Łaniejszą Połową :-)))) !
@maruś
27 Maja, 2014 - 11:27
Widzisz, śp. Seawolf też wziął się zadziałanie, zaczął być aktywny społecznie i jak to się dla niego skończyło?
My, z morza za bardzo się nie nadajemy. Wkładamy za dużo z siebie i się wykańczamy.
Pzdr
Odczepisz ty się od moich papierosków, Ty !?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ Janusz
27 Maja, 2014 - 11:31
... no co ja mogię ..... :-)))))))))
M
koczowniki...Maruś
27 Maja, 2014 - 16:49
koczowniki...to taki wredny naród koczujący, który szuka swojej ziemi obiecanej i koczuje gdzie popadnie, łupiąc i grabiąc rdzennych mieszkańców...przez swoją zatwardziałość błądzą cały czas po pustyni...u nas zaaklimatyzowali się i postanowili, że będą nami rządzić...są łatwo rozpoznawalni po charakterystycznych haczykowatych nosach i charakterystycznej przewrotności...o czosnku już nie wspominam nawet...zdecydowanie parchy
...w oparach przebywaliśmy wszyscy, więc nie rozumiem aluzji :))
...taaaa... pogoniono świńskiego ryja, misia...zgadza się, ale zamieniono na Królika Korwina i 10 -cio procentową bandę czerwonych koczowników...wybór między dżumą a cholerą, gdyby pis miał cojones to po Smoleńsku zrobiłby z koczowników sieczkę, no chyba, że sami są koczownikami...a, tak, zmierzam się ku temu, że najbezpieczniej i najbardziej ekonomicznie jest być wieczną opozycją...pozdrawiam niepoprawnie
http://trybeus.blogspot.com/
Dzięki Robercie....
27 Maja, 2014 - 17:37
... wiesz zapytałem o tych koczowników ... bo nimi są również Amisze, Apche i inni :-))
Wspominąc o Oparowych Spirytkach, liczyłem na Twoje poczucie humoru.
Tak...,.
ja też tam byłem...ale tylko dlatego, że byłeś Ty , Jazz, Sigma , Gallux , JWP i inni.
Jeśli chodzi o meritum.
Z naszej dwójki to Ty jesteś członkim PiS- u.
Zapytam nieśmiało ...czy przedstawiłeś JK, jakieś uwagi, propozycje, inowacje organizacyjne ?
A, jeśli chodzi o koczowników.... masz jakiś pomysł, co z nimi zrobić ??
Zapamiętaj, proszę....ci zbrodniarze przywędrowali do Polski na ruskich czołgach !
pozdrawiam bardzo szerze i serdecznie.
ps.
...ja też mam wiele rozterek...ale wiem , że na dzisiaj ....tylko Twoja partia może coś zmienić !
Marek
@maruś
27 Maja, 2014 - 19:17
"... ...ja też mam wiele rozterek...ale wiem , że na dzisiaj ....tylko Twoja partia może coś zmienić !"
---> Dokładnie tak samo uważam
Najpierw nalezy na bazie PiS-u pogonić resztę towarzystwa - nie tylko z urzędów, sądów i prokuratur, ale także z miejsc, gdzie jest tworzone prawo ... przychylne dla oszustów. Tacy jak Zoll i jego współpracownicy muszą wylecieć w pierwszej kolejności na zbity pysk. Dopiero później można robić ewentualne reformy w PiS-ie. Pamiętajmy, że: PiS jeszcze NIE rządził (sic!) Bo jesli popatrzymy ogólnie na czym polega rządzenie, to na wszystkich szczeblach władzy i we wszystkich miejscach gdzie sie prawo tworzy lub stosuje, od początku mieli do czynienienia z betonem i obstrukcją. Taki Ziobro, gdy tylko wspomniał mimochodem o zmianach w korporacjach prawniczych lub skrytykował sędziego, to jazgot zollów i reszty prawniczego menelstwa, rozległ się natychmiast w całym kraju we wszystkich mediach ... a w międzyczasie nadal pluł Bronisław Komorowski a Donald Tusk udawał, że może będzie koalicja - tylko że zażądał, wbrew wcześniejszej umowie, resortów siłowych zamiast gospodarczych (bał się oagentów i kapusiów?)
1normalnyczlowiek
@1normalnyczłowiek
28 Maja, 2014 - 04:31
Cieszę się, że wspólnie przyjmujemy jedyną możliwą postawę realistyczną.
Jedyną inną drogą jest tylko kryterium uliczne. Ale niedoszli bojownicy na zmywakach w Londynie.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@jazgdyni
29 Maja, 2014 - 01:12
Dokładnie.
Dodam tylko, że mnie aż tak bardzo nie przeraża samo kryterium uliczne, ale - wiedząc gdzie zadekowane są esbeckie złogi - nie mam wątpliwości, że to oni stanęliby na czele "zmian". I nie dana byłaby możliwość, by obnażyć ich prawdziwe zamiary. A jako że w tym wszystkim media są najważniejsze, bo trzeba dotrzeć z informacją, ze sprostowaniami mainstreamowych konfabulacji i projekcji, to już czas przyjąć, że dzieło o. Dyrektora wyszło z wieku dziecięcego i należy od niego zażądać, by bardziej przyłożyło się - na jakiś czas, chociaż - do działań informacyjnych - na bieżąco! - z każdego miejsca, w którym dzieje się coś ważnego.
Pozdrawiam
1normalnyczlowiek
Prosze o adresy, a najlepiej
29 Maja, 2014 - 01:31
Prosze o adresy, a najlepiej post code
@ trybie !
27 Maja, 2014 - 11:29
Majdan jest przenośnią. Ja to nazywam rozwiązaniem rumuńskim. Złodzieje i zdrajcy mają KONKRETNE NAZWISKA (!). Anonimowych koczowników wymyśla się i podtyka jako zastępczy obiekt nienawiści, zawsze gdy to jest wygodne.
Nie oszukujmy się
27 Maja, 2014 - 10:30
Rozumiem rozgoryczenie, ale nie oszukujmy się. Nie szukajmy uzasadnień dla widocznej głupoty, lenistwa i braku patriotyzmu Polaków. Wielokrotnie brałem udział w komisjach wyborczych i zdarzały się takie pomyłki, że komisje były powtórnie zbierane dnia następnego po wyborach. Czytałem na forach apele różnych głupoli, by wybory zbojkotować, lub oddać nieważny głos, więc wynik jest prawdopodobny. Rozmawiałem z wieloma przed wyborami i obawiałem się, że wynik będzie jeszcze gorzej!
Stasiek
@Stanislawos
27 Maja, 2014 - 10:35
Witam
Ja podałem tylko fakty, które wydają mi się dziwne i tajemnicze.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Rozumiem
27 Maja, 2014 - 11:18
Ja tylko próbowałem wyjaśnić, że niezależnie od możliwości matactwa sprawa może znaleźć logiczne wyjaśnienie;, dobrze by było, by zgłosiły się osoby z komisji, które mogły być przyczyną opóźnienia. Również nie mam zaufania do "naszych" instytucji...
Stasiek
Nie oszukujmy się
27 Maja, 2014 - 11:32
podzielam Pański poląd .
Też miałem kiedyś beznadziejnego przewodniczącego (około 24 trzeba było gościa "ubezwłasnowolnić") materiał ludzki w komisjach to osobny temat -
faktem niezaprzeczalnym jest bałagan związany z działaniem PKW.
co do "nieważnych"
na kliku blogach trwało nawoływanie do oddawania takich głosów.
I kto wie czy nie jest to droga (na przyszłość) do takiej możliwości przy założeniu obowiązku głosowania.
inaczej taki manifest wydaje się śmieszny - i usprawiedliwia ewentualne oszustwa .
Wystąpienie Hofmana i innych w/s oszustw jest śmieszne.
było obsadzić swoimi ludźmi wszystkie komórki biorące udział w głosowaniu.
ale. tu trzeba ponad 30.000 ludzi
PIS tylu nie znalazł ( i to nie jest prawdą)
Aparat pisowski olewa i tą formę budowania trwałej więźi z elektoratem.
Obrośli w piórka.
nie-
każdy taki uczestnik jest zagrożeniem dla struktur .
@ jazgdyni
27 Maja, 2014 - 11:37
Zbieraj dalej ! Poprzednim razem dopiero mapa rozkładu głosów nieważnych dała dowód na manipulację.
Dodam informację : w moim okręgu i sąsiednim : ZERO głosów nieważnych ! U koleżanki = trzy. (w sumie na ok.1500 gł. ważnych)
@cyborg
27 Maja, 2014 - 11:46
Masz rację.
Może w końcu wywęszymy jakiś solidny trop?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@cyborg
27 Maja, 2014 - 17:14
Oto co podrzucił kolega z Londynu. Bedzie więcej takich kwiatków.
http://naszeblogi.pl/46825-sfalszowano-protokol-z-wyborow-w-ambasadzie-rp-w-londynie
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ jazgdyni
28 Maja, 2014 - 02:27
Czytałem o ambasadzie. To ciekawy trop. W krajach, gdzie polonia jest silna, dużo nie poszaleją - ale kto sprawdzi Filipiny, Egipt, Wietnam ?!
A u mnie w komisji było 7
27 Maja, 2014 - 18:16
A u mnie w komisji było 7 nieważnych, w tym 3 puste kartki. A jeżeli komitetów było ponad 30 tys to wyszło by jakieś 210 tys głosów nieważnych przy tej sredniej (na 429 kart ważnych)
Tylko zastanówmy się, jeżeli tylko dwa głosy były nieważne, bo miały dwa krzyżyki na 2 różnych stronach (nawet zakladając, ze by ktoś je dostawił), to by była znikoma różnica. Niestety, nie pamiętam, a trzeba było zapisac, jakie partie były tym sposobem zubożone, ale to i tak margines marginesu. Pozostałe dwie to były juz zupełnie pokreślone - jedna na każdej stronie flanastrem od dołu do góry przez kratki, druga 100 krzxyżyków na 10 kartkach. I nie potrzebny był mąż zaufania, komisja to 7 przypadkowych ludzi, nie ma mowy na przestępczą zmowę, Ale co do serwerów to już inna historia, bo z prawidłowych danych zawsze można zrobic odpowiedni pasztet, ja już nie mam dostępu do swojego protokołu.
@5plus
27 Maja, 2014 - 19:35
"Ale co do serwerów to już inna historia, bo z prawidłowych danych zawsze można zrobic odpowiedni pasztet, ja już nie mam dostępu do swojego protokołu."
---> O tym właśnie ciągle przypominam. Nie da się przeprowadzić jakiejś połowicznej weryfikacji. Trzeba dysponować wynikami ze wszystkich komisji obwodowych, by skontrolować wynik. Po to jest tyle etapów - głosy spływają najpierw do rejonowych potem do okręgowych komisji, by dopiero po tamtych "zliczaniach" dotrzeć do centrali PKW - by można było łatwiej zmanipulować wyniki, część na etapie rejonowych komisji a część w okręgach.
1normalnyczlowiek
@5plus
28 Maja, 2014 - 04:34
Wyraźnie i głośno trzeba krzyczeć - system głosowania musi być zmieniony!
Musi być kompletnie transparentny.
Każdy obywatel, w każdej chwili może sprawdzić prace PKW.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Czy to prawda ?
27 Maja, 2014 - 20:03
Nie !!!!!! to kawal ,,uja
Taka krzyzowka qwy z mulem
Kużniar = dyspozycyjny,platformerski kundel !
Po przetłumaczeniu na język TVN-owskich żydów - błyskotliwy dziennikarz !!!
A przy okazji przykład
28 Maja, 2014 - 11:38
A przy okazji przykład rzetelności wyborów prezydenckich na Ukrainie- karty wyborcze same ułożyły się w urnie
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9xV3hpNS6M0