Nareszcie! Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie raportu Millera

Obrazek użytkownika prof Rycho
Kraj

Prokuratura Okręgowa Warszawa - Praga wszczęła z zawiadomienia przewodniczącego sejmowej komisji Antoniego Macierewicza, śledztwo ws. niedopełnienia obowiązków i poświadczenia nieprawdy przez komisję Jerzego Millera do sprawy Katastrofy Smoleńskiej.

W skład 34-osobowej polskiej komisji badającej przyczyny katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem, której przewodniczył Jerzy Miller, minister spraw wewnętrznych i administracji weszli eksperci badający wypadki wojskowe oraz cywilne. W składzie komisji uczestniczył także zespół prawników specjalizujących się w międzynarodowym i polskim prawie lotniczym, osoby czynnie wykonujące zawód pilota w liniach pasażerskich, obsługę pasażerskich portów lotniczych oraz osoby zajmujące się tematyką bezpieczeństwa w transporcie lotniczym. Tak szeroki skład gwarantował wnikliwe przeanalizowanie wszystkich czynników, które miały wpływ na wydarzenia z 10 kwietnia br. zarówno z punktu widzenia procedur wojskowych, jak i cywilnych.

Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego działała pod przewodnictwem Jerzego Millera, ministra spraw wewnętrznych i administracji. Poniżej lista pozostałych członków komisji.
Podaję pełną listę komisji Millera ,by wiedzieć z kim w tak ważnej sprawie mamy do czynienia. Podaje tez funkcję i miejsce pracy jej członków:

płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski -pilot wojskowy w służbie Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów – Szef Inspektoratu W KBWL LP pełni funkcję Z-cy Przewodniczącego Komisji
mgr Agata Kaczyńska- prawnik – prawo lotnicze - cywil
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych – Sekretarz Komisji
W KBWL LP pełni funkcję Sekretarza Komisji

ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict - pilot wojskowy doświadczalny w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów - specjalista
W KBWL LP pełni funkcję Przewodniczącego Podkomisji Lotniczej

mjr lek. med. Bogusław Biernat - lekarz wojskowy anatomopatolog w służbie
Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej

mjr mgr inż. Dariusz Dawidziak - inżynier lotniczy w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów – specjalista

mjr mgr inż. Leszek Filipczyk - inżynier lotniczy - w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów specjalista

mgr inż. Bogdan Fydrych - specjalista z zakresu kontroli ruchu lotniczego
Członek Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

mgr Wiesław Jedynak - pilot liniowy – czynny instruktor - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT”
Członek Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

prof. dr hab. Ryszard Krystek – inżynier - cywil
Politechnika Gdańska – Katedra Inżynierii Drogowej - Profesor
Wykładowca akademicki

mjr mgr inż. Artur Kułaszka - inżynier lotniczy - w służbie
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych – kierownik Pracowni Badań Silników Lotniczych

mec Agnieszka Kunert – Diallo - prawnik – specjalista prawa lotniczego - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT”

dr inż. Maciej Lasek - pilot samolotowy, inżynier lotniczy - cywil
Zastępca Przewodniczągo Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych
W KBWL LP pełni funkcję Z-cy Przewodniczącego Podkomisji Lotniczej

mgr inż. Krzysztof Lenartowicz - pilot liniowy – czynny - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT”

mgr inż. Piotr Lipiec – inżynier - cywil
Członek Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

mgr inż. Edward Łojek - inżynier lotniczy, radiooperator - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT” – kierownik Działu Planowania i Nadzoru Operacji Lotniczych
komandor rezerwy pil. Dariusz Majewski, pilot wojskowy w rezerwie, emeryt wojskowy

ppłk mgr inż. Dariusz Majewski - inżynier lotniczy w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów – starszy specjalista

mgr inż. Władysław Metelski - inżynier lotniczy - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT”

ppłk dr inż. Sławomir Michalak - inżynier lotniczy - w służbie
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych – kierownik Zakładu Awioniki

ppłk rez. mgr inż. Mirosław Milanowski – meteorolog w rezerwie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów –pracownik cywilny wojska

ppłk mgr inż. Cezary Musiał - inżynier lotniczy, technik pokładowy - w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów – starszy specjalista

ppłk mgr inż. Janusz Niczyj- inżynier lotniczy - w służbie
Oddział Bezpieczeństwa Lotów Dowództwo Sił Powietrznych – inspektor Bezpieczeństwa Lotów

ppłk rez. mgr inż. Maciej Ostrowski – meteorolog - w rezerwie, emeryt wojskowy,
Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego
Ekspert Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz - inżynier lotniczy - w rezerwie, emeryt wojskowy

mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek - inżynier lotniczy - w rezerwie, emeryt wojskowy

mgr inż. Kazimierz Szostak - inżynier pokładowy - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT” – kierownik Działu Bezpieczeństwa Lotniczego

ppłk rez. mgr inż. Waldemar Targalski - pilot wojskowy w rezerwie, pilot liniowy – czynny
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych – Członek Komisji

płk dr Olaf Truszczyński - psycholog lotniczy - w służbie
Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej – Dyrektor
W KBWL LP pełni funkcję Przewodniczącego Podkomisji medycznej

płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki - inżynier lotniczy, inżynier pokładowy – w służbie
Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów – Szef Pionu Techniki Lotniczej
W KBWL LP – pełni funkcję Z-cy Przewodniczącego Podkomisji technicznej

płk dypl. rez. pilot dr Andrzej Winiewski - pilot wojskowy w rezerwie, prawnik
specjalista ds. funkcjonowania operacyjnego portów lotniczych, emeryt wojskowy
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze – Dyrektor Biura Operacyjnego Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie

mgr inż. Wiesław Wypych - inżynier lotniczy - cywil
Polskie Linie Lotnicze „LOT”

dr hab. Marek Żylicz - prawnik - specjalista prawa międzynarodowego lotniczego - cywil, emeryt,
Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu - Wykładowca akademicki

dr inż. Stanisław Żurkowski - inżynier
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych – Członek Komisji
W KBWL LP – Przewodniczący Podkomisji technicznej Jerzego Millera.

Zawiadomienie dotyczyło wielu nieprawidłowości, które jak się wydaje, popełnili Jerzy Miller, przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego i członkowie tej komisji wymienieni. Przede wszystkim chodzi o poświadczenie nieprawdy i utrudnianie śledztwa prokuratury wojskowej przez sformułowanie nieprawdziwego wniosku dotyczącego głównej rzekomo przyczyny katastrofy, czyli uderzenia Tu-154 w brzozę. Zawiadomiono prokuraturę, że materiał dowodowy pochodzący ze skrzynki ATM/QAR, którym posłużyła się komisja Jerzego Millera, jednoznacznie wskazuje na to, iż samolot przeleciał nad tym drzewem, i nie mógł go złamać! Ponadto po zsynchronizowaniu animacji komputerowej, dołączonej do raportu komisji Jerzego Millera, z nagraniem dźwiękowym z kokpitu Tu-154 okazało się, że wizualizacja katastrofy jest aż o 3 sekundy za długa.Co oznacza ? Dorobiono ostatnią fazę lotu? Rozbieżność całkowicie podważająca wiarygodność komisji!
Z materiału dowodowego wysnuto zatem, nieprawdziwe wnioski.Fałszerstwo? Tu nie chodzi o hipotezy czy badania poszlakowe. Chodzi o wykresy, zapisy konkretne i cyfry, tych rzeczy nie da się zmienić. Wynika z tego, że albo samolot był na wysokości kilku metrów i uderzył w brzozę, albo jeśli był na wysokości 18 m, to w oczywisty sposób nie mógł w nią uderzyć i złamać, a takze winien był odlecieć ,była przecież komenda "ODCHODZIMY"!
Takie są ustalenia ekspertów niezależnych, jeśli zostanie to potwierdzone przez prokuraturę, znaczyć to będzie, że komisja poświadczyła nieprawdę i przyczyna katastrofy była inna.Ale takich nieprawdziwych ustaleń jest wiele. Prokuratura wszczynając śledztwo uznała, że argumenty i zebrany materiał dowodowy dostarczony przez komisję sejmową, podważają wiarygodność raportu Millera. Od tej pory żaden urząd państwowy nie może powoływać się na ten raport jako na źródło wyjaśniające przebieg wydarzeń. Podana pełna lista nazwisk komisji Millera z przytoczonymi funkcjami, dać może nam informacje o ich roli na poszczególnych etapach dochodzeń i być może ich antynarodowej postawie.
W zawiadomieniu dotyczącym szeregu nieprawidłowości raportu Millera wnioskowano m.in. o przeprowadzenie dowodu z:
– zapisów skrzynki ATM-QAR/R128ENC samolotu Tu-154M nr boczny 101
– całości dokumentacji, która była podstawą do sporządzenia przez komisję Millera raportu końcowego z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 samolotu Tu-154M nr 101 zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r. w rejonie lotniska Smoleńsk Północny oraz protokołu z tej katastrofy. W tym, poza materiałem uzyskanym od Rosji, muszą zostać zbadane protokoły z posiedzeń komisji i jej podkomisji; protokoły z głosowań nad zapisami wprowadzonymi do raportu; kontrola zeszytów roboczych, notatek i brudnopisów członków komisji; pisma jawne i klauzulowane, przychodzące i wychodzące z sekretariatu Jerzego Millera jako szefa MSWiA, a dotyczące prac komisji i katastrofy samolotu oraz samej komisji. Przedmiotem zawiadomienia i materiałem dowodowym była dokumentacja z analiz dr. Kazimierza Nowaczyka dotycząca zapisów TAWS i FSM. To dzięki niemu, a także dzięki innym naukowcom, dr Szuladzińskiemu i prof. Biniendzie, współpracującym z kierowanym przez Macierewicza zespołem parlamentarnym, udało się obnażyć szereg nieprawidłowości zawartych w raportach MAK i komisji Millera, także w aspekcie prawnym.
Prokuratorzy winni zatem przesłuchać wskazanych polskich naukowców i ekspertów, nigdzie nie słuchanych, co powinno rzucić nowe światło w tej bulwersującej sprawie. Przesłuchane mogą być i osoby odpowiedzialne politycznie za niedopełnienie obowiązków i konfrontowane, a ich zeznania już pod przysięgą, dla wyjawienia PRAWDY…
Osobnym tematem jest sprawa ukrywania dokumentów przez komisję Millera, niewydawanie wielu, komisji sejmowej oraz klasyczne poświadczania nieprawdy. Wiara w rzetelność działań prokuratury to jedno, realia, szczególnie po dotychczasowych doświadczeniach to drugie. Jeśli jednak rzetelność działań prokuratury będzie dostateczna to może zdarzyć się, że oba raporty MAK i Millera będą miały tylko wartość dowodową… w innych procesach! Otworzy to dalsze możliwości dochodzenia o Prawdzie Smoleńskiej, też na forum międzynarodowym.
Zostaje więc na razie wiara w prawidłowe działanie Prokuratury Polskiej... Sam fakt wszczęcia postępowania dowodzi na etapie przygotowawczym, wielu racji przedstawionych dowodów i dalekosiężnie może stać się pierwszym dużym przełomem w wyjaśnieniu przyczyn Katastrofy Smoleńskiej.

Brak głosów

Komentarze

Jeżeli prokuratura wszczęła śledztwo to i umorzy go. Jak działa dzisiejsza prokuratura każdy widzi.

Vote up!
0
Vote down!
0

Szpilka

#287219

prof Rycho: trzy piekne Aforyzmy...zpozdrowieniami

Putin pyta Tuska – Dlaczego u Was tak dużo „Samobójstw”?

Tusk do szefa BOR-u Janickiego… Za co dostałeś drugą gwiazdkę? Janicki melduje – ZA SMOLEŃSK, Panie Premierze.

Największy Szczyt Szczytów. Tusk rządzi 1800 dni. Zadłużył na 1 bilion złotych. Nie robi nic dla Państwa, a poparcie wzrosło… do 45%!

Vote up!
0
Vote down!
0

prof Rycho

#289138