Autostrady do nieba
- Pewien pan,z miasta X
Każdy chciałby tam żyć
Wszystko miał-gładki trawnik,duży dom.
Wczoraj wstał,jak co dnia
Nie jadł nic,zabrał psa
Obok krzyk i pomknęli jak wiatr.
Po szosie spokojnej jak morze
Przez świat,z wiatrem do ramion
Widzieli go ludzie jak jechał,jak gnał.
Gdy rozeszła się wieść
Autostradą dwóch rzek
Wyruszali mieszkańcy wielkich miast.
Przeczytałam to dziś
Wzięłam szminkę i klips
Na południe ruszyłam za nimi.... śpiewa i gna Grażyna Łobaszewska.
Jednak ani ty, ani ja nie pognamy.
To co zafundował nam postępowy i jewropejski rząd jasnych i dla jasnych Polaków w sferze budowania dróg i autostrad oraz mostów to jedna wielka katastrofa.
Pod wpływem mrozu na budowanych autostradach A2 i A1 pojawiły się szczeliny w asfaltowej podbudowie, głównie na tzw. szwach technologicznych. Zdaniem Mariusza Musiałowskiego, właściciela firmy ZUBB, zajmującej się od wielu lat budową dróg, to wynik złej konstrukcji podbudowy tłuczniowej, nie bitumicznej. - W dawnych czasach robiło się to z czystego tłucznia - mówi szef firmy ZUBB. - Następnie się zagęszczało. Teraz jest „moda” na mieszanki. Mają różne „uziarnienia” i dlatego pojawiają się problemy. A wszyscy wiedzą, że mieszanki tłuczniowe są nieprzepuszczalne. Nazbierają wody, przyjdzie mróz i zaczyna rozsadzać.
I tak to wygląda.
Śląski Inspektorat Nadzoru Budowlanego wstrzymał prace przy budowie mostu na autostradzie A1 na odcinku Świerklany-Gorzyczki. Wstrzymania prac żądał wykonawca robót.
Robotnicy zeszli dziś z placu budowy mostu, który jest oznaczony symbolem MA 532. Jak ustaliła Informacyjna Agencja Radiowa, zaprzestania prac domagał się sam wykonawca, który wskazywał na wady projektu. Zdaniem przedstawicieli firmy, budowany most na tym odcinku grozi zawaleniem, dlatego że w projekcie zatwierdzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad znalazły się poważne błędy projektowe.
Jak powiedziała Informacyjnej Agencji Radiowej rzeczniczka wykonawcy Karolina Szydłowska, wstrzymanie prac było konieczne. Dodała, że zastrzeżenia były już zgłaszane w 2011 roku.
Decyzję o wstrzymaniu prac wydał Jan Spychała, śląski inspektor nadzoru budowlanego, który mówi, że przy budowie doszło już do dwóch awarii. Pierwsza wydarzyła się w grudniu zeszłego roku, druga w marcu. Wtedy doszło m.in. do nieliniowego ułożenia kabli, co sprawia, że na most działają ogromne siły rozrywające. - Z tego powodu projektant nie jest w stanie zagwarantować, że konstrukcja jest bezpieczna - mówi Spychała.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11525963,Budowa_mostu_na...
http://www.fakt.pl/Nowe-autostrady-a-pekaja-jak-stare,artykuly,147927,1....
Nie widać końca problemów na budowie autostrady A2, z którego prawie rok temu wycofali się Chińczycy z firmy Covec. Po deszczu ziemia osuwa się z nasypów. Tak dzieje się m.in. w pobliżu wiaduktów na odcinku pomiędzy Łyszkowicami a Nieborowem.
Wyrwy w ziemi są tak duże, że do środka swobodnie weszłoby kilka osób. Największa, jaką widziała reporterka RMF FM Agnieszka Wyderka, znajduje się obok wiaduktu w Dzierzgówku. Jej szerokość to jakieś trzy, cztery metry. Tyle samo ma głębokości i siedem metrów długości. W środku widać warstwy podbudowy autostrady. Z kolei w innym miejscu wyrwy w ziemi odsłaniają słupy ekranów dźwiękochłonnych, które powinny znajdować się w ziemi.
Mieszkańcy pobliskich domów, są przekonani, że budowa autostrady to fuszerka.
- Deszcz poleciał i wszystko spływa - powiedział reporterce RMF FM mieszkaniec wsi Polesie, który z domu ma widok na budowę autostrady. Tutaj to jeszcze małe są wyrwy - na Dzierzgówku to trzeba przyczepy piachu ładować na te burty - dodał. Z kolei mężczyzna, który mieszka po sąsiedzku stwierdził: Niemcy to dopiero budują autostrady. Tam musi być odpowiedni podkład, dopiero można mówić o autostradzie. Tutaj to wszystko jest fikcja. Po roku, gwarantuję pani, to wszystko idzie do remontu - opowiada.
http://www.rmf24.pl/news-znowu-problemy-na-budowie-a2-w-lodzkiem,nId,601625
Na mniej niż 50 dni przed Euro 2012 mamy kolejną drogową kompromitację, alarmuje "Dziennik Gazeta Prawna". Tym razem wykruszenia i pęknięcia pojawiły się w nowej nawierzchni 1,1-kilometrowego odcinka krajowej "dwójki" od węzła drogowego Świecko do granicy z Niemcami, który otwarto 30 września 2011 r. -
- Spękania, które wystąpiły na tym odcinku, nie są usterkami. To spodziewany efekt zastosowanego rozwiązania technologicznego - mówi "DGP" Anna Jakubowska z GDDKiA w Zielonej Górze.
Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważała nawet ustawienie na odcinku tablicy głoszącej, że jest to "odcinek eksperymentalny". W ten sposób drogowcy mogliby zabezpieczyć się na wypadek roszczeń kierowców o odszkodowania.
http://www.tvn24.pl/12690,1742454,0,1,pekniecia-na-laczniku-z-a2-to-spod...
- "odcinek eksperymentalny".-!!!!
To drogi dla stracenców i samobójców.
Autostrady prosto do nieba.
http://www.autostradadonieba.nostalgia.pl/autostrada-do-nieba-00.jpg" alt="" />
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2868 odsłon
Komentarze
Lata 80-te Irak...okolice Bagdadu.
25 Kwietnia, 2012 - 16:08
Jest rok 1980...albo początek 1981.
Irak ogłasza przetarg na budowe kilkuset kilometrów autostrady
w ekstremalnych warunkach...pustynia,amplituda temperatur od
+80 [ wsłońcu ]do -2 w nocy.
Wygrywaja Japończycy,biorą do wykonania Niemców,Niemcy biorą
Polaków,Jugosłowian,Turków etc.
Robota rusza:
Po wykonaniu 1 km autostrady wg dokumentacji japońskiej,szef
zgłasza odcinek do odbioru.
Japońce wjeżdżają jakimś potworem,laboratorium na kołach.
Wiercenie w przypadkowym miejscu 1,2,3 podjazd kawałek i 1,2,3
w sumie 15 przystanków.
Wzywaja niemieckiego kierownika,pokazują mu wykresy,analizę,
wyniki badań i pada werdykt!
Podjeżdżają olbrzymie spychacze i cały kilometr autostrady
wywalają na pustynię!!
Robota od nowa,czas leci,forsa poszła w dupę wielbłądom.
300 kilometrów badane z precyzją kosmiczną!I do dziś nie ma
reklamacji.
Czyli mozna? Ano...mozna.
Czyli mozna? Ano...mozna.
25 Kwietnia, 2012 - 16:15
ano mozna
tylko wtedy nikt by nic nie uradł do swojej kabzy
pzdr
U Saddama sie nie dało...
25 Kwietnia, 2012 - 16:23
Japończykom by to sie nie mieściło w głowach!!
Niemcom też.
Robotnicy byli zainteresowani Dinarami przelewanymi na konta.
Miejscowym robotnikom,za kradzież butelki wody...groził
pluton egzekucyjny!
Dziki kraj :-)
Dziki kraj :-)
25 Kwietnia, 2012 - 16:36
Mira tam wysłać
pzdr
Re: Lata 80-te Irak...okolice Bagdadu.
25 Kwietnia, 2012 - 16:44
Niech Pan nie przesadza,nie ma takich temeratur +80C.No chyba,ze w piekarniku.Najwyzsza temperature na ziemi zanotowano +70C,ale to sa temeratury zmienne.
Pzdr.
someone
Ja nie przesadzam...najwyżej termometr!
25 Kwietnia, 2012 - 16:50
Podczas wylewania pierwszej nawierzchni asfaltu,zmierzono
elektronicznie temperature przy powierzchni.
Była godzina 11 z minutami czasu lokalnego,pełne słońce,
maszyna szła i wlewała,za nią szły walcarki.
78.4 C!!!
Będziesz się procesował o te 1.6 stopnia?
Re: Ja nie przesadzam...najwyżej termometr!
25 Kwietnia, 2012 - 18:38
Jesli wkladano termometr w goracy asfalt,to tak:)
someone
@kryska>>>tak oto wygląda to w pigułce:-)
25 Kwietnia, 2012 - 16:20
Zaraz po Ojro2012 PełO ogłosi Ogólnonarodowy Program Naprawy Autostrad
@kryska>>>tak oto wygląda to w pigułce:-)
25 Kwietnia, 2012 - 16:39
to PIGUŁA białe miasteczko HGW niech założy pzdr
Nie róbmy polityki -
25 Kwietnia, 2012 - 20:49
Nie róbmy polityki -
25 Kwietnia, 2012 - 20:55
łatajmy dziury i walmy mosty
pzdr
Re.Nie róbmy polityki -
25 Kwietnia, 2012 - 21:05
Proszę doklej plakat z dt. " Nie róbmy polityki.Budujemy mosty".
tymczasem wystarczy droga do nieba
Led Zeppelin-Stairway to Heaven
http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8
Proszę doklej plakat z dt. " Nie róbmy polityki.Budujemy mosty".
25 Kwietnia, 2012 - 21:29
Jawor, jawor, Jaworowi ludzie, Co wy tu robicie? Budujemy mosty Dla pana starosty. Tysiąc koni przepuszczamy, A jednego zatrzymamy. Pierwsze przepustne, Drugie kapustne, Trzecie darowane, Czwarte zatrzymane!
Re: Autostrady do nieba
25 Kwietnia, 2012 - 21:45
Co do odcinka eksperymentalnego, za 16 baniek chyba ten eksperymencik:
„kmieciu” pisze „Pojechałem, zobaczyłem, zrobiłem zdjęcia. Już widzę te nagłówki jak jakiś portal znajdzie te zdjęcia.
Ja się na tym kompletnie nie znam ale spękań jest mnóstwo, waściwie co metr, pół metra czasem co 30cm. Przeszedłem wzdłuż jezdni jakieś 200m ale dalej jest to samo, przydał by się ktoś kto zna tę technologię i wie jak nawierzchnia ma się zachowywać.”
cała galeria fotek:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=90780121