Panie Prezesie Kaczyński, nie ma sufitu?
List otwarty do Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego
Szkło to taki wredny materiał – niby jest, ale go nie widać. Na ostatnim wiecu Prezes Jarosław Kaczyński, którego wysoko cenię, jako przywódcę partii, stwierdził, że nad ilością zwolenników PISu nie wisi szklany sufit, który nie pozwala przekroczyć pewnego pułapu. Pozwalam sobie nie zgadzać się z tym stwierdzeniem pana Prezesa.
Szklany sufit istnieje. Nie tylko dla PISu, ale dla wszystkich partii, a nawet dla różnych zbiorowisk. To prawa fizyki. Ciecze się mieszają tak długo, aż roztwór osiągnie nasycenie. Tylko ten alkohol może się mieszać z wodą w każdych proporcjach. Sadzę, że w tym fizyko – chemicznym procesie maczali palce Polacy, więc dlatego jest tak dziwnie.
Takim naturalnym nasyceniem elektoratu dla PISu jest około 35% głosów.
Dodam uczciwie – plus, minus. I hier is der Hund begraben - w tym plus/minus. Bo jak twierdzę PIS ma swój pułap wyborców, lecz może on się podnosić lub opadać. A to, panie Prezesie zależy wyłącznie tylko od Pana. Bo PIS jest partią wodzowską. I bardzo dobrze. Na ten czas, jak to wyraźnie widać innego rodzaju partie jeszcze się w Polsce nie sprawdzają. I sieją dodatkowy zamęt w umysłach wyborców tymi wszystkimi frakcjami, czy skrzydłami. Więc to Pan osobiście, Panie Prezesie, jest odpowiedzialny za to, czy ten szklany sufit, którego Pan nie spostrzega, będzie nisko nad głowami ( a spadał już nawet poniżej 20%) czy będzie szybował w przestworzach.
Jak to osobiście i autorytatywnie stwierdziłem, naturalny poziom wyborczy PISu to okolice 35%. Zdajemy sobie wszyscy sprawę, i Pan, Panie Prezesie, zapewne też, że to za mało, żeby, nawet wygrywając wybory, coś w Polsce zmienić. A Pan chce zmienić Polskę i to drastycznie, prawda? Nie podejrzewam, że jest tak, jak mówią Pańscy wrogowie, że Pan chce ni mniej ni więcej, tylko być wiecznym opozycjonistą i krytykiem systemu. Mimo wszystko ja wierzę w Pański konstruktywizm i kreatywność.
Twierdzę, żeby PIS mógł spokojnie wygrać wybory, samodzielnie rządzić i zacząć tworzyć nową Polskę, naszą Polskę, obywateli i patriotów musi zdobyć 42 – 44% poparcia. Zaokrąglając, żeby się zbytnio nie rozdrabniać, ma Pan rok, aby przyciągnąc do nas jeszcze 10% wyborców.
Czy to możliwe? Jak najbardziej tak. Lecz musi się Pan nad tym sporo napracować. Wiem, że już Pan zaczął, objeżdżając cały kraj, ale to jeszcze jest za mało. Musi Pan dokonać pewnych zmian i korekt. Głównie w wizerunku i przekazie.
Zastanówmy się, gdzie może Pan zdobyć te dziesięć, jakże potrzebnych dla Polski i Polaków, procent głosów.
Na początek ustalmy obszary, gdzie ich Pan na pewno nie znajdzie.
Nie szukałbym tych głosów we więzieniach i aresztach. Jak to pokazują dane z ostatnich głosowań, to domena pana Tuska. Nie wiadomo dlaczego, skazańcy i przyszli skazańcy wolą głosować na Tuska.
Nie znajdzie Pan też dodatkowych głosów w licznej grupie przedsiębiorców, którzy pasożytują na zamówieniach publicznych, jak np. budowa autostrad, czy wywóz śmieci, lub służba medyczna. Ci ludzie są nierozerwalnie związani z systemem "kręcenia lodów", który zapewnia im tylko administracja Tuska. W związku z tym musi Pan także wykreślić z ewentualnego grona Pańskich zwolenników, cała tą rzeszę urzędników, wójtów, burmistrzów i tym podobnych, którzy na styku administracji państwowej i prywatnego biznesu, utworzyli sobie wspaniałe źródło dochodu. Dochodu, który zapewnia im Tusk, niewątpliwie zapewniłby Piechociński, Miller i Palikot. A Pana boją się jak ognia. Bo wyschłoby im źródło dochodu
Nie znajdzie Pan zwolenników, pośród, jak my to nazywamy – lemingów, pracowników wielkich, czesto międzynarodowych korporacji, tych nie-polskich banków, towarzystw ubezpieczeniowych itp. Oni, niestety, w dużej mierze są straceni na zawsze. Przeszli typowy dla tych instytucji brainwashing i palcem nie kiwną, by zrobić coś innego, niż to, co im zarząd poleci. Bo jak nie to oni z kolei polecą. Z wilczym biletem na zieloną trawkę.
I na koniec tej wyliczanki, nie liczyłbym na Pana miejscu na tych wszystkich pracowników mediów głównego nurtu. Nie znajdziemy zwolenników pośród pracowników Agory, z największym propagandowym szmatławcem – Gazetą Wyborczą na czele. Nie znajdziemy ich wśród takich komunistycznych bastionów, jak Polityka. A również w imperium medialnym Alexa Springera, tutaj z Newsweekem z kolei na topie. Nie będzie też ich w całkowicie przejętej polskiej telewizji TVP i telewizjach komercyjnych Polsat, czy TVN, które powstały w podejrzanych okolicznościach i za podejrzane pieniądze.
Gdzie więc ma Pan szukać tych dodatkowych 10% ?
Najważniejszym i głębokim obszarem jest 50% Polaków, którzy nigdy nie głosują. Są oni zdecydowanie negatywnie nastawieni do jakiejkolwiek struktury państwa i każdy rząd i każdą partię traktują, jako kontynuację okupacji. A, wiadomo, z okupantem się nie współdziała. To dla Pana bardzo trudne zadanie, Zmienić mentalność i poglady prawie 5 milionów Polaków, tak, aby w końcu poczuli się obywatelami. Żeby przestali w końcu rozpaczać, że oni na nic nie mają wpływu, więc palcem dla kraju nie kiwną. I najważniejsze – żeby Panu zaufali.
Znajdzie Pan też ewentualnych zwolenników pośród szerokiej grupy stosunkowo młodych, inteligentnych Polaków, którzy z różnych powodów, o czym dalej napiszę, zrazili się do PISu. To bardzo ważna grupa, bo w dużym stopniu opiniotwórcza w swoim otoczeniu. I co warto dodać – pociągająca za sobą młodzież, która dopiero wchodzi w życie.
Ta grupa w pewnym stopniu się wykruszyła, kiedy musiał Pan się pozbyć zdrajców i awanturników z PISu – Kurskiego, Bielana, Poncyliusza, czy Migalskiego. Fakt, w dużym stopniu sporo z nich to podli karierowicze (Kluzik – Rostkowska, Michał Kamiński, czy Migalski), jednakże sporo młodej inteligencji się z nimi utożsamiało. Zapewniam Pana, że nikt sie nie utożsamia z panem Hofmanem. Otóż ta grupa, która stanowią ludzie inteligentni i myślący, odsunęła się od PISu, jak Pan odsuwał po kolei tych powyższych osobników. Mając takie walory umysłowe, szybko zrozumieli, że popełnili pomyłkę. Jednakże duma i honor nie pozwalają im tak łatwo do PISu powrócić. A nawet, co było złym przykładem,ukoryli się i chcieli wrócić, jak pan Bielan, to Pan nie wyraził zgody. Wg. Mnie to Pana błąd, bo Bielan, to bardzo wartościowy człowiek, a dodatkowo, nie przyjmując go ponownie, wysłał Pan czytelny znak, do tych wszystkich wahających się i ewentualnie gotowych Pana poprzeć. Wysłał Pan zły znak.
Duży obszar do zagospodarowania i to bardzo ważny, stanowią rolnicy i mieszkańcy wsi.Świadomość przez ostatnie 20 lat wzrosła do tego stopnia, że wiedzą już dobrze, że PSL ich nie reprezentuje, bo PSL reprezentował i reprezentuje tylko siebie (plus oczywiście rodziny, krewnych i przyjaciół).
To bardzo wartosciowy elektorat i jeżeli Pan go zdobędzie, to będzie się Pan cieszył jego długotrwałym solidnym poparciem.
No dobrze, ale co musi Pan zrobić, żeby podnieść ten szklany sufit i zdobyć te dodatkowe 10% poparcia?
Musi Pan intensywnie popracować nad sobą i swoim otoczeniem. Głównie w sensie wizerunkowym. Nawet chodzić powinien Pan inaczej. Bo chodzi Pan jak członek KC Komunistycznej Partii Chin. Donald Tusk pomykający na swoich krzywych nogach po korytarzach Sejmu robi lepsze wrażenie. Ja rozumiem, dostojność – tak, ale często widoczna bezradność – nie. Musi Pan zacząć sięgać do techniki i atrybutów XXI wieku. Ja przekroczyłem 60-tke i jakoś sobie radzę i nie wierzę, że Pan nie może sobie dać rady. Trzeba się pokazywać z różnym sprzętem w taki sposób, jakby to było nic nowego, a nie jak spektakl z tabletem na trybunie Sejmu, gdzie od razu było widać, że jest to dla Pana nieprzyjazne narzędzie.
Musi Pan przestać mówić ezopowo. A już kompletnie powinien pan zapomnieć o ulubionej frazie: - "wiem, ale nic nie powiem". Ludzie tego nie cierpią. Albo milczeć, albo walić prosto z mostu. Ja jestem za waleniem prosto z mostu, bo uważam, że Pańska postawa zbyt często jest za bardzo defensywna. Walić prosto z mostu, twardo i agresywnie, po nazwiskach i faktach. Zapomnieć, kiedy trzeba, o żoliborskiej kindersztubie. Posłanka prof. Pawłowicz mogłaby udzielić parę lekcji.
I niech Pan panuje nad swoim otoczeniem. Takie idiotyczne, jak to młodzi mówią wtopy, jakie zaliczyli panowie Hofman, czy Kaczmarek, były na prawdę żenujące. Uczuliłbym działaczy PISu, że nawet, jak się w swojej sypialni kładą do łóżka z własną żoną, by sprawdzili, czy nie ma pod łóżkiem wrażego dziennikarza, czy choćby jego magnetofonu lub kamery, a nawet telefonu komórkowego, bo one teraz wszystko potrafią.
I może znalazłby Pan (oprócz siebie oczywiście, bo tu nie ma nic do zarzucenia) trochę lepszych współpracowników do kontaktów z mediami. Niestety, wybrani przez Pana, może godni najwyższego zaufania, słabo przed kamerami wypadają. A na przykład takim świetnym (niestety ostatnim) nabytkiem jest pan prof. Gliński.
Na tym poprzestanę, bo i tak za dużo się wymądrzałem. Pisząc do Pana chcę tylko jednego – zwycięstwa Prawa i Sprawiedliwości pod Pana przewodnictwem. A to z kolei tylko dlatego, żeby rozwalić tą przeklętą III RP i cały ten Układ i System, który trwa po okrągłym stole.
Z szacunkiem
Janusz E. Kamiński / jazgdyni
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2420 odsłon
Komentarze
Popieram
27 Stycznia, 2014 - 17:50
Popieram z dziesiątką.Ale wybór mamy taki,jak miedzy dżumą a cholerą.
"Nie lękajcie się!" J.P.II
"Nie lękajcie się!" J.P.II
@skowronek
27 Stycznia, 2014 - 19:05
Witaj To ja wybieram cholerę. To się znacznie łatwiej leczy
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Wspaniale
27 Stycznia, 2014 - 18:33
wypunktowane sugestie i propozycje,ale czy z nich skorzysta Pan Kaczyński.Czy jakis pomocnik działając w dobrej wierze nie utrudni dostepu do treści w obawie przed utratą własnej pozycji?
Jeszcze zaświeci słoneczko
@Weteran Polski
27 Stycznia, 2014 - 19:08
Witam
Mam podobne obawy.
Wrzuciłem to na portal, gdzie piszą również panowie Czarnecki i Kuźmiuk. Może przeczytają i powtórzą?
Choć boje się, że oni tylko piszą i nic nie czytają.
Serdeczności
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
A'propos...
27 Stycznia, 2014 - 21:31
"Najważniejszym i głębokim obszarem jest 50% Polaków, którzy nigdy nie głosują."
Jest jedno ale - czy przekonani z tej grupy pójdą wybierać czy tylko "pójdą do urny" ?
Czynnikiem, decydującym o zachowaniu tej grupy jest zawiła ordynacja wyborcza, która powinna być przejrzysta, a nie jest, dlatego ta grupa powinna być uświadamiana bardzo umiejętnie i umiejętnie przekonywana, że są pasywnymi wyborcami i wbrew własnej woli. Mam wrażenie, że są to w większości ludzie, którzy w ogóle nie zdają sobie sprawy co się dzieje z ich nieoddanymi głosami. Podejrzewam również, że jako że wybory ich "nie interesują" z jakichś powodów, nie wiedzą, że w tle głosowania na PO jest ruski serwer i myślę, że to jest jeden z argumentów by przekonać ich do aktywności wyborczej czyli wybierania, nie "pójścia do urny". Jeszcze raz kładę nacisk na tą różnicę bo to jest ważne z punktu widzenia świadomości wyborczej.
Myślę, że w tak dużym procencie rezygnujących z wyborów znów się kłania brak jasnej, przejrzystej informacji - człowiek niedoinformowany jest jak analfabeta...
Polemizowałabym czy Jarosław jest defensywny. On wali prosto z mostu ale metodami, które nie każdy w dzisiejszych czasach prawa dżungli potrafi odczytać. Pamiętajmy, że Jarosław jest politykiem, natomiast Donald jest politycznym kundlem i jadąc "klasykiem" z Ruskiej Budy - jaki polityk, takie metody. Jeśli Jarosław przyjmie metody Donalda to wyborca powie - "toż to zupełnie ta sama swołocz" i puści głos na Donka bo go zna...
Tu z kolei dochodzimy do tego co ma Donald, a czego nie ma Jarosław czyli media. I pytanie retoryczne - dlaczego dworaki Tuska tworzą sztuczne problemy przed TVTrwam ! Czy opozycja nie jest w stanie wpłynąć na media zwące się publicznymi by przestały być osobistą tubą Tuska ? Ten front Jarosław zupełnie odpuścił, nie walczy o media, a jako szef najbardziej liczącej się partii opozycyjnej ma argumenty i prawo wyegzekwować od np. takiej TVP zachowanie zgodne z jej publicznym przeznaczeniem. Wyszkolić kilka osób do kontaktów z mediami, włącznie z umiejętnością przywoływania do porządku osób prowadzących programy nie jest problemem, a wychodzenie ze studia bo prowadzący/a chamsko wykorzystuje i nadużywa pozycji gospodarza nie jest rozwiązaniem.
Jarosław w mediach publicznych jest potrzebny, konfrontacja Tuska z Jarosławem w jednym programie w krótkim czasie przyniesie Jarosławowi dywidendy.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contessa
27 Stycznia, 2014 - 22:16
Witaj
Moim celem Contesso było wywołanie dyskusji.
Jednym JK podoba się taki, jak jest, a inni (jak jak ja) widzą jeszcze obszar do ewentualnych poprawek.
A generalnie jest to kwestia wewnętrznej moralności każdego jednego wyborcy. Czy człowiek w pełni moralny i prawy może głosować na Tuska? Przecież nie. Jednakże, jak nie lubi Kaczyńskiego, to co zrobi? Nie pójdzie głosować.
Kaczyński powinien bardziej dać się "lubić". To oczywiście tylko hasło. Ale wiesz o co chodzi.
..............
Co do głosowania - czy ty Contesso w pełni znasz i rozumiesz nasz system wyborczy? Bo ja nie.
Nikt jakoś nie chce po ludzku wyjaśniać tego.
Przeczytałem, że w użyciu są cztery metody: d’Hondta, Saint-Lague, Hare-Niemeyera i systemy mieszanie.
Mam silne podejrzenie, ze skonstruowano to tak specjalnie, żeby nie było prosto, żeby nikt tak dokładnie nie rozumiał i żeby można było przy tym kombinować.
Jak zdobędziemy władzę, to pewnie też zmienimy ordynację wyborczą.
A w sprawie ruskich serwerów trzeba robić łomot na cały swiat. Najlepiej, gdyby dobrzy hackerzy skompromitowali je zawczasu.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Re: Panie Prezesie Kaczyński
29 Stycznia, 2014 - 23:43
"Nawet chodzić powinien Pan inaczej. Bo chodzi Pan jak członek KC Komunistycznej Partii Chin. Donald Tusk pomykający na swoich krzywych nogach po korytarzach Sejmu robi lepsze wrażenie."
Na mnie nie. ;)
"Zapomnieć, kiedy trzeba, o żoliborskiej kindersztubie. Posłanka prof. Pawłowicz mogłaby udzielić parę lekcji."
Broń Boże! :)
PPzdr.
@PP
30 Stycznia, 2014 - 06:24
Starałem się patrzeć oczami młodych, bo mi również nie przeszkadza. Stateczność i powaga jest dla mnie cechą pozytywną.
Panią Pawłowicz miałem tylko na uwadze, jako nauczycielkę ostrej riposty.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.