Niezależni sędziowie działają w zmowie...
Bardzo uprzejmie przepraszam wszystkich Czytelników, że po raz wtóry dzisiaj pozwalam sobie na zamieszczenie i skomentowanie informacji pochodzącej z mainstreamowych mediów, a konkretnie z portalu Wirtualna Polska:
http://finanse.wp.pl/kat,1036071,title,Wyzsza-grzywna-za-wyzszy-podatek,wid,15391740,wiadomosc.html ,
ale to co przeczytałem po prostu nie mieści mi się w głowie! Może ja głupi jestem, może nie rozumiem tego, co czytam, ale z tego, co przeczytałem wynika , że w tzw. praworządnym kraju demokratycznym minister finansów porozumiał się z sędziami! Celem tego porozumienia jest nakłonienie niezależnych podobno sędziów, do wymierzania określonych wyroków! Mało tego, resort finansów będzie im dostarczał zeznania podatkowe podsądnych, aby państwo sędziostwo wiedziało, jak wysoką grzywnę wymierzyć! No i jeszcze będzie promocja dla dobrych klientów. Szybko zapłacisz, szybciej zatrą ci karę!!!
Ale i tego mało! Media nonszalancko informują o tym bezczelnym złamaniu zasady niezależności sędziowskiej, a nawet – jak mi się wydaje – zasady trójpodziału władzy.
My nie żyjemy już w republice bananowej rządzonej przez cywilną juntę. Sam już nie wiem, gdzie my żyjemy!!!??? Skoro niezależni sędziowie jawnie działają w zmowie z władzą wykonawczą...
Wirtualna Polska / Rzeczpospolita | aktualizacja (09:07)
A A A
(fot. Jupiterimages)
Rostowski zawarł układ z sędziami. Efekt? Za byle przewinienie przysolą nam teraz grzywnę. Żeby dokładnie wiedzieć, na jaką nas stać, urząd skarbowy prześle im do wglądu nasze zeznanie podatkowe. Wszystko w imię zbilansowania budżetu.
Mandaty z fotoradarów to za mało, utrzymanie skazanego w więzieniu to dodatkowy wydatek, więc sędziowie mają skazywać Polaków na kary finansowe. To dlatego w budżecie zapisano, że w 2013 r. wpływy do budżetu z kar, grzywien, mandatów wzrosną aż o 1/4. W sumie w 2013 roku mamy zapłacić ok. 20 mld zł.
Widać że minister finansów dokładnie przyjrzał się sprawie. Wyroki skazujące na grzywnę zapadają u nas zaledwie w jednej piątej spraw. Dla porównania w Belgii w ponad 90 proc. Tylko w 4 proc. spraw wysokość grzywny przekroczyła przeciętne miesięczne wynagrodzenie, które obecnie wynosi ok 3,5 tys. zł brutto. Kar finansowych opiewających na 5 tys. zł i więcej było zaledwie 1 proc. - wyliczyła ostatnio "Rzeczpospolita"
Zobacz także
Wynikało to stąd, że do tej pory sądy nie miały informacji o sytuacji materialnej oskarżonych, dlatego wstrzymywały się od wymierzania wyższych grzywien. Teraz ma się to zmienić. Komisja Kodyfikacyjna Prawa Karnego (KKPK) proponuje, aby sędziowie sięgali po takie informacje do urzędów skarbowych, które mają zeznania podatkowe podsądnych.
Żeby nieco złagodzić zmiany i zachęcić Polaków do szybkiego opłacania zasądzonych kar przygotowano specjalną promocję. Uregulowanie grzywny zaraz po jej zasądzeniu spowoduje, że zatarcie skazania w Krajowym Rejestrze Karnym nastąpi już po sześciu miesiącach, a nie jak do tej pory po trzech latach.
Sędziowie w zespół ze skarbówką ustalili też, że w związku z tym, że zakłady karne w Polsce są przepełnione, a utrzymanie w nich skazanych - podobnie jak budowa nowych więzień - droga, częściej będziemy skazywani na dozór elektroniczny i prace społeczne.
Kryminolog Janusz Kochański jest zdania, że w więzieniach powinni siedzieć groźni przestępcy, a nie pijani rowerzyści. Orędownikiem zmian jest też prof. Andrzej Zoll, przewodniczący Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Karnego. - To lepsze niż budowanie nowych więzień - twierdzi.
v
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4132 odsłony
Komentarze
tł
8 Marca, 2013 - 20:05
Jan Bogatko
...jak za III Rzeszy czy Stalina: partia jest dumna z łamania prawa!
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
@Jan Bogatko
8 Marca, 2013 - 20:37
A ja, głupi, myślałem że mnie już nie zaskoczą ;-)! A tu: Heil Finanzminister!
Pozdrawiam
Najfajniejsza w tym wszystkim jest "promocja"
8 Marca, 2013 - 20:33
"Żeby nieco złagodzić zmiany i zachęcić Polaków do szybkiego opłacania zasądzonych kar przygotowano specjalną promocję. Uregulowanie grzywny zaraz po jej zasądzeniu spowoduje, że zatarcie skazania w Krajowym Rejestrze Karnym nastąpi już po sześciu miesiącach, a nie jak do tej pory po trzech latach."
Mam doskonały pomysł na dodatkową promocję "prewencyjną":
jeśli ktoś zapłaci odpowiednio dużo, odpowiednio wcześnie i odpowiednio... komu, nie będzie nawet co zacierać. ;)
Pzdr.
QPP
8 Marca, 2013 - 20:40
A jakże to tak, bez promocji?! Nie można. Promocja jest niezbędna! Wkrótce pan Jacques-Vincent zaproponuje zapewne program lojalnościowy i karety stałego klienta... :-))).
Pozdrawiam
Tł
8 Marca, 2013 - 20:43
Q?
@PP
8 Marca, 2013 - 20:45
Nie dałaś mi szansy na korektę ;-)! Zobacz, gdzie na klawiaturze jest Q, a gdzie @ :-)))
A @ w nowy Bondzie jest bardzo sympatyczny :-)))!
Tł
8 Marca, 2013 - 20:52
Na Jamesie Bondzie zasnęłam, więc nie wiem, czy ten Q to aby nie postać negatywna? ;p
@PP
8 Marca, 2013 - 20:57
Jesteś profanką!!! Q to jedna z najsympatyczniejszych postaci serii bondowskiej. Niestety, staremu Q się zmarło, więc w "Skyfall" jest już nowy, młody Q ;-).
Tł
8 Marca, 2013 - 21:06
A tam, zaraz profanką. ;)
James Bond był fajny wtedy, kiedy grał go...
A co tam, zrobię wyjątek i zalinkuję kawałek z dawnych lat, który do tej pory uwielbiam:
http://www.youtube.com/watch?v=vQKaujX6R-U
No i ta obsada... ;-)
@PP
8 Marca, 2013 - 21:10
Proszę natychmiast zaprzestać trollowania wątku!!!
PS. Kiedy Bonda grali prawie wszyscy po kolei, Q był zawsze ten sam!!! ;-)
@tł - PP ma absolutną rację! Bond
8 Marca, 2013 - 21:14
skończył się na czwartym filmie Pierce'a Brosnana Die Another Day. Następne to nędzne podróby pod każdym względem!
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smoku - tylko nie to!
8 Marca, 2013 - 21:17
Tzn. tylko nie Brosnan! ;-)
@PP - Mamma mia! Co w tym wątku wszyscy tacy wrażliwi?!
8 Marca, 2013 - 21:22
Też sobie idę :o|
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
SG
8 Marca, 2013 - 21:28
To wszystko przez tego Bonda (Jamesa Bonda). ;-)
@Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 21:19
Nie nudź i nie trolluj! Bond skończył się wraz z Rogerem Móorem ;-)!
Tł
8 Marca, 2013 - 21:23
Sam jesteś "Móor", poza tym przestań wreszcie trollować na własnym wątku, bo to wstyd i zgorszenie! ;-)
@PP
8 Marca, 2013 - 21:24
Pani narusza, Pani Redaktor. Zgłaszam Panią Pani ;-)!
Tł
8 Marca, 2013 - 21:31
Zgłoszenie zostało przyjęte... i rozpatrzone negatywnie.
Jakieś pytania? ;)))
Znikam, pa!
@tł - z trójpodziałem sam zacząłeś! Ale nie pasuje!
8 Marca, 2013 - 21:25
Bond nie pasuje! To co, mam mówić o Rostowskim? Przecież mnie zbanują za używanie słów powszechnie uznanych za wulgarne, obelżywe i uwłaczające...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 21:28
Ja Cię nie oflaguję ;-)!
Re: Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 21:38
Ja też WYJĄTKOWO nie. ;DDD
Tł
8 Marca, 2013 - 21:16
Dobrze już, dobrze, idę sobie.
Miłego wieczoru ;)
Ps. Pamiętam, że była jakaś M, ale jeszcze Q do pary? Musiał być mało wyrazisty - nie pasuje do PP. ;)))
@tł
8 Marca, 2013 - 21:13
Na karetę bym reflektował. Jazda samochodem już mnie nudzi.
Pozdrawiam
cui bono
cui bono
@synteticus
8 Marca, 2013 - 21:17
Bym! Ja to bym reflektował na pokera ;-)! Ale za to chyba już grozi grzywna... ;-)?
Pozdrawiam
Re: Najfajniejsza w tym wszystkim jest "promocja"
8 Marca, 2013 - 20:44
Tak, mnie ta promocja wzruszyła prawie do łez ;-)
Re: Re: Najfajniejsza w tym wszystkim jest "promocja"
8 Marca, 2013 - 20:46
Czyli kto ma pieniądze na szybkie zapłacenie, ten bardziej niewinny? Pogoda dla bogaczy...
Proxenia
8 Marca, 2013 - 20:57
No ba! ;)
@proxenia
8 Marca, 2013 - 20:48
I o to chodzi! Dobra promocja powinna wzruszać... do łez :-)))!
Pozdrawiam
@tł - trójpodział władzy???
8 Marca, 2013 - 21:08
W kraju nad Wisłą trój (a nawet czwór-)podział władzy zatarł się jakoś niedługo po 10 kwietnia 2010. Choć i wcześniej był jakis taki mglisty.
Zmieniam podpis. Od dziś będzie brzmiał "A mnie się coraz częściej śnią sady migdałowe w Toskanii".
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 21:14
Smoku, nie naciągniesz mnie na dysputę konstytucjonalistyczną. Zwróć się z tym do Osiatyńskiego Wiktora ;-).
Toskania? O wiele za blisko. Proponuję Nową Zelandię ;-).
Pozdrawiam
Re: @Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 21:25
Zjadłam za słabą kolację i na myśl przychodzą mi Skały Naleśnikowe:
http://arturkr.geoblog.pl/zdjecie/98279/skaly-nalesnikowe
Tyle jadła...
@proxenia
8 Marca, 2013 - 21:33
Pomyśl jeszcze o Górach Stołowych ;-)!
@ tł
8 Marca, 2013 - 21:38
:-0)))
@tł- uprę się.
8 Marca, 2013 - 22:03
Już nie troluję, już idę...
----------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
8 Marca, 2013 - 22:07
Florencja jest OK. Ale za blisko... ;-)!
Promocja promocją, ale czy będą wyprzedaże?
8 Marca, 2013 - 22:08
HdeS
HdeS
@HdeS
8 Marca, 2013 - 22:16
Będą. Sprzedaż wysyłkowa też ;-). Nie, przepraszam! Sprzedaż wysyłkowa mandatów już jest ;-).
Pozdrawiam
Gęba
8 Marca, 2013 - 21:49
Wszystko zależy jak na tę sprawę spojrzeć. Zasądzanie kary grzywny przez sądy, nie jest takie do końca złe. Z jednej strony to ewidentny drenaż kieszeni obywateli, z drugiej zaś możliwość wykpienia się od odsiadki mamoną (co na ubogich działa otrzeźwiająco a na bogatych deprawująco).
W całej sprawie bulwersuje natomiast sposób w jaki oni się dogadują, po prostu na tzw. gębę.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 21:54
Na mój chłopski rozum przedstawiciel władzy wykonawczej nie ma prawa wpływać w jakikolwiek sposób na wyrokowanie władzy sądowniczej.
Na mój chłopski rozum różnicowanie wymiaru kary w zależności do statusu majątkowego obywatela jest niekonstytucyjne.
Na mój chłopski rozum "dogadywanie się" władzy wykonawczej z sądowniczą również jest niekonstytucyjne.
Tu nie ma spojrzenia "z drugiej strony".
Pozdrawiam
tł
8 Marca, 2013 - 22:05
Może wymiar kary w zależności od statusu majątkowego obywatela jest niekonstytucyjny ale za to bardzo sprawiedliwy.
Sądy za to samo przewinienie powinny mieć możliwość wymierzania kar pieniężnych o dużym zróżnicowaniu kwotowym, ponieważ inne możliwości w uiszczeniu kary ma bezrobotny z piątką dzieci a inne manager w jakiejś korporacji.
Tak jak mówiłem w tej sprawie zastanawia mnie jedynie niekonstytucyjność dogadywania się przy koniaczku.
P.S. Nie powołuj się proszę tł na chłopski rozum, bo to, że Twoi przodkowie 10 pokoleń wstecz byli szlachtą zagrodową nie upoważnia Cię do tego :)))
Szlachcic to szlachcic :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:11
Nie 10, ale 14. I nie szlachtą zagrodową, ale chłopami ;-)!
Przykro mi, ale jeśli już mamy mieć demokrację, to normy konstytucyjne stoją najwyżej. Tak mi podpowiada chłopski rozum ;-)!
tł
8 Marca, 2013 - 22:22
14 mówisz ? A u mnie 4. Czyli co, jak ty chłop to jak chyba kmiot a może nawet kmiotokmiot :)))
W Polsce od dawna normy konstytucyjne pokrył kurz, dopiero nowa władza ma szansę je odkurzyć. Ale jeśli będzie to tylko skostniały dziadek PiS, to chyba ta konstytucja pająkami zarośnie.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:27
Nowa władza musi stworzyć nową konstytucję.
I odwal się od PIS :-)))! Tak, czy inaczej... wychodzę z psem ;-).
tł
8 Marca, 2013 - 22:35
To prawda. Nowa władza powinna stworzyć nową konstytucję, tyle tylko, że PiS o takich planach po dojściu do władzy za wiele nie mówi.
Niestety nie mogę Cię posłuchać i odwalić się od PiS. Tylko porządny kop i stała krytyka może tych panów (nic nie mogę, nic nie robię) obudzić. :))
Życzę miłego spaceru i przy okazji zapytam, czy na terenie Twojej miejscowości też obowiązuje nakaz sprzątania po pupilach ? U nas obowiązuje ale niestety obywatele prawo mają gdzieś :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:51
Obowiązuje. Nie sprzątam. Od czasu, gdy prezydentem została HGW. I tak pozostanie do czasu jej odejścia z urzędu. Poważnie.
TŁ
8 Marca, 2013 - 23:01
Robisz na złość HGW czy społeczeństwu ?
I co na to Twój pies ? :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 23:07
Mój pies obsrywa pas trawy przy ambasadzie FR i pas trawy przy Prokuraturze Okręgowej. Dzieci się tam nie bawią. Dyplomaci FR, prokuratorzy i ich klienci mnie nie obchodzą. Nie czynię mu z tego powodu wyrzutów. Sobie też.
Przedtem sprzątałem.
tł
8 Marca, 2013 - 23:23
Cóż. Ja też widząc jakiegoś właściciela pieska schylającego się po parującą kupkę i niosącego ten skarb do najbliższego śmietnika, zastanawiam się jakie pełne wyrzeczeń i upokorzeń jest życie takiego "panka", a piesek nawet o tym nie wie.
Dobrze robisz tł, że nie sprzątasz. Winniczki na polskich psich odchodach rosną podobno jak na drożdżach i gdy kiedyś zobaczysz ambasadora FR czołgającego się po trawie w poszukiwaniu winniczków, będzie to Twoja wyłącznie zasługa :))
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@ tł
9 Marca, 2013 - 17:21
Nie pochwalam. Ambasada, czy nie ambasada. Już po zimie, znika śnieg i jak zwykle odsłaniają się na trawnikach obok chodników, psie kupy, liczne, bo przez zimowy chłód zakonserwowane, a trawą jeszcze nie przykryte. Nie jest to miły widok, kiedy się idzie takim chodnikiem.
@proxenia
9 Marca, 2013 - 17:59
Unikaj chodnika po stronie ambasady ;-). Sama ambasada też nie jest miłym widokiem. A poza tym, znacznie więcej niż psich kupek widuję opakowań po fastfoodach i napojach. To nie jest miły widok. HGW nie będzie, sprzątane będzie. Chyba, że po HGW nastanie jakaś Pitera, albo i Kidawa :-)!
Re: @proxenia
9 Marca, 2013 - 18:56
HGW pieszo nie chodzi, a zwykli ludzie tak.
To nie tylko sprawa tamtych okolic. W ub.r. wybrałam się po wodę oligoceńską na osiedlu (czasem tak robię). Akurat tajał śnieg, wybetonowana dość szeroka ścieżka była wysoko (głęboko?) zalana spływającą z trawników wodą, wręcz brodziło się w niej. A na trawnikach w tej wodzie rozpuszczały się nagromadzone przez całą zimę psie kupy. I to spływało na ścieżkę. Bardzo "miło" było iść.
Staram się zawsze wyrazić delikatnie uznanie, kiedy widzę osobę sprzątającą po psie.
Zaznaczam, że psy (koty też) bardzo lubię! Nawet psy-lemingi, jak na tym filmiku, który ktoś na NP już wcześniej wkleił:
https://www.youtube.com/watch?v=MTXDF8pGcss
Dobra, ważne, że nie jesteś zatwardziały, a tę HGW jakoś przetrzymamy :-)
Winniczki z hodowli tł
9 Marca, 2013 - 19:58
Całe szczęście, że tł chociaż śmieci segreguje, bo nie wyobrażam sobie, żeby "na złość" HGW tego nie czynił.
Ja to tł proponuję, żebyś przeszedł od razu do sedna i na złość Hani załatwiał się na chodniku przed budynkiem gdzie urzęduję.
A moją dozgonna sympatię zyskasz, jeśli po udanym postawieniu klocka, zapukasz do HGW gabinetu i poprosisz o papier :)))
A nie pieskiem się wyręczasz :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
9 Marca, 2013 - 20:27
Zaproponuj to może Biedroniowi Robertowi.
Dziękuję, ale mam chwilowo dosyć dygresji i dywagacji.
tł
9 Marca, 2013 - 20:42
Dziękuję również. Idę posegregować śmieci i sprawdzić pod domem, czy ktoś/coś się nie zesrał :))
P.S. Może kiedyś jak będziesz miał lepszy humor i przestaniesz tak na poważnie brać moje wygłupy, to wyjaśnisz mi co ma Biedroń do mojego komentarza. Będę bardzo wdzięczny, bo naprawdę nie rozumiem :))
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Re: @tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:08
Widzisz, to jest bardziej skomplikowane. Nie tak dawno, sąd uznał że pewien człek obraził parę celebrytów. I przywalił mu absurdalnie wysoką grzywnę, uzasadniając jej wysokośc tym, że celebryci sa bardzo bogaci, więc im się więcej należy. Czyli biednemu możesz wrzucać taniej, obsobaczenie bogatego jest droższe.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok
8 Marca, 2013 - 22:16
No tak. Ta władza potrafi wszystko obrócić ogonem i sprawiedliwy system w cyniczny sposób przekuć na drakońsko niesprawiedliwy.
Nie zmienia to jednak faktu, że sam system zróżnicowania kar w państwach demokratycznych funkcjonuje dobrze i się sprawdza. Przykładem niech będzie wysokość kaucji poręczeniowej dla oskarżonych choćby w USA. Sąd sprawdza dochody delikwenta i na tej podstawie procentowo wylicza wysokość kaucji.
Sprawiedliwe ? Sprawiedliwe.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:22
Kaucja nie jest karą. Karą jest grzywna.
tł
8 Marca, 2013 - 22:28
Zgoda. Kaucja jest poręczeniem a nie karą w dosłownym tego słowa znaczeniu. Chodziło mi o sam system, o to, że zróżnicowanie kaucji czy grzywien w zależności o dochodu jest sprawiedliwe.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
8 Marca, 2013 - 22:54
System prawny USA jest oparty na całkowicie innych fundamentach niż. większość systemów europejskich
@tańczący
8 Marca, 2013 - 22:36
Nie masz racji. Wysokość kaucji uzależniona jest przede wszystkim rodzajem wykroczenia/przestępstwa i grożącą wysokościa kary. W USA na razie jeszcze funkcjonuje jedyna możliwa równość - równość wobec prawa, jak głosi napis na budynku SN - EQUAL JUSTICE UNDER LAW. I to jest to, czego nie ma u nas.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok
8 Marca, 2013 - 22:43
Nie przeczę. Na wysokość kaucji ma wpływ rodzaj kary (to chyba oczywiste) i możliwości finansowe podejrzanego.
Na szczęście jak twierdzą niektórzy gorliwi miłośnicy PiS, wszystko się zmieni gdy tylko PiS dojdzie do władzy :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Re:tańczący - zmiany są nieuchronne.
8 Marca, 2013 - 22:53
Chciałbym, by zmieniło się wszystko, opcja zerowa jest jedynym sensownym sposobem postępowania z wieloma instytucjami i strukturami zgniłej konstrukcji państwa polskiego. Ale niestety, tak nie będzie. Choć, gdy do władzy dojdzie PiS zapewne zmieni się dużo. A zmiana konstytucji powinna być absolutnym priorytetem.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok
8 Marca, 2013 - 22:58
Obserwując pełne lęków obmacywanie się PiS z rządem, chyba rzeczywiście na opcję zerową nie ma szans.
Szkoda. Pełnej satysfakcji nie będzie.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący - jedyna szansa na opcję zerową była
8 Marca, 2013 - 23:33
(a i wtedy chyba tylko teoretycznie) na przełomie 1989 i 1990 roku. Nawet była dyskutowana w odniesieniu do kilku instytucji postPRLowskich. Nigdy potem nie słyszałem juz tych słów -"opcja zerowa". Tylko pomarzyć.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok
8 Marca, 2013 - 23:40
Oj było tych instytucji, które należało poddać "opcji zerowej", było i niestety nie tylko świeckich. Niestety to już se ne wrati. Co oczywiście wcale nas nie zwalnia od dążenia do zaistnienia takiej opcji . Mierzmy wysoko :))
Pozdrawiam i dobranoc
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
juz tak kiedys ponoc bylo
9 Marca, 2013 - 01:00
- za zabicie chłopa - grzywna
- za zabicie szlachcica - szyja
moze nowa "czerwona arestokracja" pojela ,
ze pora zaprowadzic sredniowieczne prawo
by lepij /skuteczniej
zlapac lud pracujacy za twarze?
Swoja droga gdyby Tusk zaczal budowac nowe wiezienia - o ho,ho
-diweloperzy mogliby znow zarabiac gruba kase
- cos by skrecili przy okazji inwestycji pt
"Narodowy Plan Budownictwa Wieziennego=NPBW
- kogos by sie jeszcze zrobilo "na wydmuszke"
ale generalnie napedzilo dzieki NPBW koniunkture gospodarcza.
-powstalyby nowe etaty w sluzbie wiezienej[budzetowka] do zapelnienia co napedziloby koniunkture wiezienna
Kilka "plusow dodatnich" po stronie WIELKIEGO BRATA....
@Emir - no i jeszcze
9 Marca, 2013 - 01:09
można by kilkadziesiąt dodatkowych kilometrów ekranów akutycznych postawić wokół...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
WERSJA OSZCZEDNA
9 Marca, 2013 - 01:18
moga tez zrobic wersje na wpol kanadyjska
z ladnymi plotami przezroczystymi a na bramach "wesole"
napisy
ARBEIT MACHT FREI
bo przeciez waadza walczy
z przeciwnikami tej wladzy
tł
9 Marca, 2013 - 09:13
Zostaną trzy opcje Polakom.
1)Barykady i walka o wolność.
2)Podanie się woli POlszewi,i niewolnictwo,
3)Wyjechać z Polski,i mieć to wszystko w d...
pozdrawiam
@Sawicki Marek
9 Marca, 2013 - 09:42
Nie, Marku. Jest czwarta opcja. Cierpliwy, przemyślany opór i aktywna walka na tych polach, na których nawet teraz można coś odwojować od tych polszewików.
Pozdrawiam
Pozytywista ?
9 Marca, 2013 - 11:00
Jest jeszcze piąta opcja. Bądźmy cierpliwy aż do śmierci. Oraz szósta. A zanim to nastąpi nadstawiajmy oba policzki i w promocji jeden pośladek ;)))
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
9 Marca, 2013 - 11:11
Ty to menda jesteś straszna! Nie wiem, czy dałoby się z Tobą wytrzymać nawet przy tej białej bieszczadzkiej :-)))!!!
Tak, jestem pozytywistą i racjonalistą. Gdy trzeba. Jestem też romantykiem i idealistą. Gdy trzeba. A poza tym jestem dekadentem, choć nie zostałem docentem... :-)))!
Przynudzasz, że głowa boli. A boli niezasłużenie, bom ostatnimi czasy niczego nie nadużywał...
Jak na chłopa z chłopów to strasznie niecierpliwy jesteś. Nie nauczyłeś się jeszcze, ze wszystko ma swój czas...
Pozdrawiam
tł
9 Marca, 2013 - 12:33
No to wbrew pozorom jesteśmy do siebie podobni (choć pewnie tego nie chcesz) :)). Też jestem romantykiem, pozytywistą, racjonalistą i czasami idealista w jednej osobie.
Problem leży chyba chyba więc w tym, że mijamy się z naszymi poglądami.
Kiedy Ty jesteś akurat pozytywistą, to mnie nachodzi na romantyzm, kiedy ja jestem racjonalistą, to Ty idealizujesz i tak dalej.
Nie wiem tł z jakich Ty chłopów ale u nas chłopy gdy im ktoś pole szabruje i miedzę podorywuje to się niesamowicie denerwują :)))
A u Was chłopy widać spokojne i cierpliwe, może to i lepiej ?
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
9 Marca, 2013 - 12:59
U nas, Panie, chłopy nie deliberują, gdy siać trzeba. I nie spodziewają się, że oziminę na wiosnę zbierać będą. I wiedzą, że jak nie posieją, to nie zbiorą ;-).
Pozdrawiam
PS. A u Was widać, że jak chłopy kłócić się będą o tę miedzę, to one przyjdą i im spółdzielnię produkcyjną założą. Albo i kołchoz jaki... :-)))!
tł
9 Marca, 2013 - 14:16
To nie chłop u nas jeden drugiemu miedzę orze, lecz te chamy z rządu co to ziemię obcym malwersantom zamiast polskim rolnikom sprzedają i szabrują. Widzisz, ja poleciałem "romantyczną" przenośnią a Ty tym razem realem :)) i jak tu się zgodzić ;))
A swoją drogą widzę, że nasze chłopy muszą jeszcze sporo od Waszych się uczyć. Tylko pojąc nie mogę dlaczego Wasi geniusze z chłopskim rozumem nie wpadli na pomysł naszego Drzymały ? :)))
Że inny zabór i inne przepisy ? O !! dobre wytłumaczenie, proste jak chłop :)))
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
9 Marca, 2013 - 15:58
Bo nasze chłopy to lud osiadły, a nie koczowniczy ;-).
A uczyć się trzeba, oj trzeba :-)))!
Pozdrawiam
tł
9 Marca, 2013 - 13:38
Ale pętla nam się coraz bardziej zaciska,i już słyszę brzęk kajdanów,szykujących dla nas,że by nie było, PO ptokach i ręka w nocniku,a Polska pustynią ekonomiczną,gospodarczą i finasową,bo nawet szczaw i mirabelki nie pomogą.
pozdrawiam serdecznie
@Sawicki Marek
9 Marca, 2013 - 16:01
Marku, ja nie jestem nadmiernym optymistą, ale Polska już bywała w gorszych opresjach. A mimo to trwa, m.in. właśnie dzięki cierpliwości pokoleń, które nie tylko przecież walczyły...
Pozdrawiam
Naiwni!-Polska, ani nie jest praworządna, ani demokratyczna ..
9 Marca, 2013 - 14:39
... to "dziki kraj", w którym banda złoczyńców przy milczącej większości usiłuje zapanować nad całym narodem. Po co więc się dziwić. Jeden z liderów PO powiedziąl, ze jesteśmy krajem dzikim - i to się podobało. Wkrótce wyroki wydawać będzie sam herszt bandy złoczyńców, a sądy okazą się zbyteczne. Mnie to w tym kraju juz nic nie jest w stanie zdziwić .
@mir-donat
9 Marca, 2013 - 16:09
Nikt tu nie jest na tyle naiwny i głupi, aby twierdzić, ze żyjemy w kraju demokratycznym i praworządnym.
Ale skoro tak twierdzą jego aktualni władcy, a ich czyny przeczą słowom, to dają nam tym samym do ręki oręż przeciwko sobie.
I tyle. Właśnie po to jest ta notka.
Pozdrawiam