Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy
Niestety, ale konieczne jest zdanie sobie sprawy z jednego ale zasadniczego, podstawowego błędu, który popełniamy. Musimy zdać sprowę z tego, że mamy do czynienia z brutalną siłą, zdecydowaną na wszystko, brutalną siłą. A jak powszechnie wiadomo brutalna siła nie da się zagłaskać. Choćby nie wiedomo ilu ją głaskało i niewiadomo jak łagodnie. Jedyną odpowiedzią na brutalną siłę, jest jeszcze brutalniejsza siła. Ktoś wprawdzie natychmiast poda przykład Ghandiego. No tak tylko Polacy to nie Hindusi, kilka zainteresowanych stron to nie Anglia, a i w Polsce jakoś nie widzę nikogo kto choć w kilku procentach przypominałby Ghandiego. A więc co pozostaje? Włożyć łeb w to chomonto, i ciągnąć wózek zwycięzców, bez skarg i szemrania?
Wszystkim tym, którym wydaje się, że "demokratycznymi" metodami można cokolwiek zmienić, niech się stukną w czoło, i to bardzo mocno. Aby cokolwiek zmienić w Polsce, jest konieczne mieć conajmniej trzy z wielu punktów pozwalających na zmiany. Oto tylko kilka z nich: Siła, Możliwość liczenia głosów, Media, Conajmniej 90 procentową frekwencję wyborczą, z czego conajmniej 80 procent będzie głosowało na..........., no właśnie, na co? na kogo?. Nie mówię tu już o sprzyjających warunkach międzynarodowych czy jakiej takiej jedności.
I teraz trzeba zadać pytanie. Ile i jakie z tych punktów są w dyspozycji Obozu Prowicowo-Patriotycznego? Odpowiedź brzmi. Żadnych! A więc co? Z motyką na słońce? Obawiam się, że wielu zaślepił lub zaślepi sukces Marszu Niepodległości. 100 tys ludzi. Jesteśmy silni! Nie, nie jesteśmy! Czy tych 100 tys ludzi przyszłoby następnego dnia, i następnego, i następnego? Nie sądzę. A więc jak z tą siłą? Jest? Czy jej nie ma? Czyżbyśmy znowu zaczynali budowę naszego gmachu od wiechy? Niestety na to wygląda!
Jak zaznaczyłem wcześniej, mamy do czynienia z brutalną siłą i bez przeciwstawienia tej sile, brutalniejszej siły, nie mamy najmniejszych szans. A więc co? Rewolucja? rewolucja wymaga dwuch rzeczy. Pieniędzy i ludzi zdecydowanych zginąć za rewolucję. Czy Obóz Prawicowo-Patriotyczny posiada chociaż jedną z tych rzeczy? Pieniędzy napewno nie, bo nie stać nas nawet na wysokonakładową gazetę codzienną, nie mówiąc już o tygodniku czy miesięczniku. Co do ludzi? Coś nie widzę kandydatów na bohaterów, a już tym bardziej martwych bohaterów.
Czyli sprawa stracona. Pogrzebana? Otóż nie! Trzeba rozłożyć ją na lata, prawdopodobnie dziesiątki lat. Zacząć od podstaw. Zejść na sam dół i tam zaczynać. Zaczynać od fundamentów nie od wiechy! Wszelkiego rodzaju wodzowie z ogniem a w oczach i rozwianym włosem są nam nie potrzebni. Są nam potrzebni normalni, ciężko pracujący ludzie. Zapomnieć o różnicach. Wróg mojego wroga, jest moim przyjacielem, chociaż nie zawsze nam po drodze. Cel jest jeden! Jak osiągniemy cel, zbudujemy fundament, wówczas możemy się pięknie czy niepięknie różnić. Ale tylko i wyłącznie wówczas! Nie wcześniej! Wierzę, że osiągniemy ten stan, bo jeśli nie, to po co to wszystko? Lepiej wożyć głowę w chomonto i ciągnąć ten wóz "zwycięzców" . A będą zawsze zwycięzcami, jeśli nie pójdziemy razem. Jeśli nie przekonamy siebie i innych, że warto.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2585 odsłon
Komentarze
@Jurand
13 Grudnia, 2011 - 09:49
Masz rację...ale rewolucja ma czerwone paznokcie (jak pisał J. Kaczmarski). Nie wiem, co dalej...
Poadrawiam.
pięknie napisałeś,ale naszym problemem
13 Grudnia, 2011 - 10:23
gość z drogi
jest to,że wychowane społeczenstwo na tvn i mieszadle
nie chce zmian,jemu jest dobrze i nie mówie tu o olbrzymiej grupie milionerów
w Polsce.nawet nie przypuszczałam,ze jest ich tak wielu.ale o zwyczajnych 'zjadaczach chleba powszedniego",ktorzy chwalą tuska ,za porządek i ład ???
a sikorskiego za elegancję
i to nie żart,Mucha jest przystojna i ma rację bo starzy niczego już nie muszą oczekiwać
Jaruzelski dobrze zrobił,bo się hołota rozbisurmaniła i szła ku zagladzie,sic
a Miller, nie ubliżać mu,bo to mundry człowiek
Jurandzie,takie są Polek i Polaków rozmowy codzienne, czy uda się nam TO zmienić,chciałabym bardzo,
bo do dzisiaj pamietam nasze łzy,gniew gdy Strzelano do Górników,na Kopalni
a "smak i smród GAZU" do dzisiaj prześladuje nas ,czyli tych,ktorzy żyli wtedy Świadomie....
i na to nakładaja się słowa "tamtych bohaterów" słowa dzisiaj przez nich mówione
,ze info o Geremku,to falszywka,na wzór esbeckich,że Jaruzelski jest stary więc jak go karać,a pewien reżyser,to nawiedzony człowiek/to o Braunie/
Życzę NAM i Polsce,byśmy zmadrzeli,ale to najtrudniejsze....
a WOLNOSC
to jak miłość nigdy nie jest dana na zawsze,trzeba wciąz o NIĄ dbać
pozdr
Żeby Polska była POLSKĄ
gość z drogi
@gość z drogi.
13 Grudnia, 2011 - 11:39
Myślę, ze ta sama odpowiedź, dana 5plus dotyczy Twojego komentarza. Nigdy nie było tak, ze dwa pokolenia zostały stracone. To drugie zawsze się odradzało. Jak fenix z popiołów.
__________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jak Feniks z popiołow :)
13 Grudnia, 2011 - 13:15
gość z drogi
Jurandzie,piękne przybrałeś Imię,wiec ono jest odpowiedzią
na nasze TROSKI
a więc robmy wszystko,by to drugie pokolenie miało łatwiej
w odzyskiwaniu Polskie,Naszej Polski
Chrońmy PISKLĘTA Białoczerwonego Orła,One będa musiały
zrobić i dokończyć TO, co my kiedyś zaczęliśmy........:)
serdecznie pozdrawiam
i... FENIKS z POPIOŁOW,to jest TO :)
gość z drogi
@tł. Jest dobrze. Jest nas juz dwuch. Ja tez nie wiem.....
13 Grudnia, 2011 - 11:46
Powim Ci coś. 13-go grudnia w 1981 roku o 9 rano zastukali do mych drzwi światkowie Jehowy. Zaczęli opowiadać to czy tamto. Moja odpowiedź była mniej więcej taka. Jest wojna, ktoś ją zaczął, ale my ją skończymy. Nie wiem kiedy, gdzie i czy to będziemy my, czt juz następne pokolenie, ale to my ją skończymy. A czy to będzie rewolucja czy nie, któz to wie. Jestem pewny, ze to njie ja będę o tym decydował.
___________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
@Jurand
13 Grudnia, 2011 - 11:57
Dobrze, że dwóch! Dbaj o ortografię. To nie złośliwość. To nasza, polska kultura. Wiele razy chcialem (marzenie!) zabić. Breżniewa, Urbana, Jaruzela... Potem mi przeszlo. Nie chcę rewolucji. Chcę przyzwoitości. Ale czy jest ona możliwa bez szubienic? Nie ja będę o tym decydował. Ale, gdy będą wieszali... to schowam Urbana! Tyle, że najpierw dam mu po ryju! Mocno!
Pozdrawiam.
Tak w uzpełnieniu do
13 Grudnia, 2011 - 10:25
Tak w uzpełnieniu do Twojego tekstu. Byłem wczoraj pod willą jaruzelskiego, a własciwie na Puławskiej, paredziesiąt metrów od domu, do którego po raz pierwszy od 1989 r nie było dostepu. Wystarczyło postawienie paru kratek, ustawienie ok 20 policjanrtów, aby manifstacja odbyła sie pokojowo, ze spiewami i rozejsciem sie po godzinie. W kontekscie rozruchów w Rosji, które mozna oglądac w wiadomosciach, wyglada to ponuro, nie to pokolenie, nie ci ludzie. Łacznie było nas może 300-400 osób, fakt w większosi młodych, odważnie fotografowali policjantów, którym to zwisało, patrzyli ironicznnie na te objawy opozycyjnej dzialanosci.
Dlatego nie zgodzę się, ze można liczyc na przyszłe czasy, że mozliwe jest wychowanie opzycji czynnej. Własnie przez ostatnie 20 lat system wychował sobie spoleczeństwo bezwolne, które mysli tylko o tym co tu i teraz, majac pobrane kredyty nie wychyli głowy, ot takie wspołczesne niewolnictwo. I dalej ten proces będą prowadzic, mając szkolnictwo w ręku, a swłaszca media wychowaja kolejne grupy identycznie myślących. Tu jest możliwy tylko taki przełom, jak kiedyś po zmianach w ZSRR z Jelcynem, ze odpuszczą najpierw TAM, wtedy i my może skorzystamy. Jednak czarno to widzę, bo Europa sama jest w zapaści, i szybciej się rozpadnie, niż wzmocni na tyle, by móc stworzyc prawdziwą niezależnośc od kryzysów światowych. Światem rządzi spekulacyjny kapitał, który jest więszy od budżetów państw, któy zarabia nawet na kryzysie. My w tym musimy tkwic, wypełniając narzucone nam funkcje, az do ostatniego zaoszczędzonego dolara. O to mają dbac wybrane władze, które NIGDY dobrowolnie, demokratycznie władzy nie oddadzą, a zaklamanie wyborów jest tu najprostszą drogą. Zgadzam się zaś, że robic cos trzeba. Myslę, że dobór przywódców opozycji jest wazny, ale trzeba ogromengo wysilku z ich strony, by różne drobne z pozoru sprawy miec rozwiazane Przyklad - na wczorajszym spotkaniu było nagłośnienie - centralny mikrofon zapewne z nadajnikiem i dwa odbiorniki z głośnikami. Póki były to spiewy - wszystko szło bez problemu, jak zaczęły sie przemówienia - od razu dźwięk zaczął byc nieprzyjemnie szarpany, denerwujące zaniki raz do jednego, raz do drugiego głosnika sygnał nie docierał. Wiem, że identycznie jest pod Pałacem na Krakowskim, jestm pewien, że drogą zakłoceń mozna taki efekt łatwo osiągnąc, w koncu pamietam jak sluchalo sie RWE z bulgotem. Rozwiąznie - proste, zrobic połączenie kablem, nawet jeśli jest to bardziej kłopotliwe, zapewni odpowiedni komfort i powage odsłuchu, a tak trwa to juz od szeregu miesięcy, i nikt rozwiąznania nie szuka.
Ot, taka moja refleksja. Pozdrawiam
@5plus. Zgadzam się zTobą
13 Grudnia, 2011 - 11:36
W moim odczuciu powstała pewna luka między pokoleniem Solidarności, a pokoleniem świadomych prawicowych konserwatystów, bo napewno nie rewolucjonistów. Jeszcze nie. Pokolenie dzisiejszych 19-23 latków juz widzi świat takim jakim on jest. Juz nie mają zahamowań, juz nie chcą być europejczykami. Chcą zyć w europie, ale pragną być Polakami. Juz nie chcą i nie będą się tego wstydzić. I co najwazniejsze, mają ilościową i jakościową przewagę. Juz.
_____________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
RE:Spojrzeć prawdzie w oczy
13 Grudnia, 2011 - 10:25
Jurandzie!Masz nick niezłomnego z Krzyżaków,który bezpardonowo walczył z tą zarazą,jaką nam K.Mazowiecki i Brodaty zafundowali.Jednak twój wpis mimo wszystko jest dla mnie przygnebiajacy.Mam czekać lata,dziesiątki lat(?!!!),aż nadejdzie właściwy moment,będa gotowe "fuindamenty??Przecież nie dożyję!!!A może te fundamenty już gotowe,rozejrzyj się!Moze trzeba sie tylko policzyc i zacząć budować parter?Potem może byc juz tylko trudniej!Widzę wokół siebie wielu niezłomnych i gotowych na wiele.Zapewniam.
Pozdrawiam
@mariavno. Chciałbym się mylić.....
13 Grudnia, 2011 - 11:28
Zdaję sobie sprawę z tego, ze ja napewno nie dozyję. Ale nie jeden i nie pierwszy ani nawet ostatni. Cięzko jest pracować wiedząc, ze nie będzie się oglądało rezultatów, ale powoli, krok po kroku. Zobaczymy......
-____________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
OK, Jurandzie, ale nie da się budowac opozycji budując opozycję
13 Grudnia, 2011 - 11:53
... do Kaczki i PiS.
Jeśli to ma być "zgoda" i "łączenie" (Ziobry z Jurkiem), to ja dziękuję. Pomieszanie z poplątaniem!:):):)-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
Re: Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy
13 Grudnia, 2011 - 13:58
Jaką Pan ma na myśli rewolucje październikową czy francuską?
Jeden z Pokolenia JPII
@PLK. Ani jednej, ani drugiej
13 Grudnia, 2011 - 18:18
Jeśli juz będzie konieczna, to musi byĆ Polska! Taka z lat1918-1920.
_____________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Re: Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy
13 Grudnia, 2011 - 14:11
W twoim planie, brakuje konkretów po zwycięstwie??? Musi być, rozpowszechniony(z gwarancją)plan: amnesti, darowania długów oraz zaliczka na zagospodarowanie??? I wiesz co, myślę, że nie byłoby problemów z realizacją, pod warunkiem całościowego zwycięstwa, takiego o jakim ja myślę??? Ty akurat powinieneś wiedzieć o czym myślę, bo każda oddolna inicjatywa zasługuje na nnagrodę, wiesz, że młodzi i nietylko, zadłużeni, są po uszy i każde ryzyka, muszą mieć gwarancję, wtedy jest szansa??? Pzdr.
@balsam, Konkretów nie da się przewidzieć, mozna za to....
13 Grudnia, 2011 - 18:36
Zacząć budowę Państwa Prawa, poczynając od uchwalenia nowej Konstytucji, dającej solidny fundament, oraz sposobów zabezpieczenia przed łamaniem tejze. Wówczas nawet jeśli Polacy zechcą mieć szuję na urzędzie, ta szuja nie będzie w stanie zrobić cokolwiek złego.
Co do długów, to poczytaj sobie w jaki sposób dano sobie z tym radę w Ekwadorze. Napradę pouczająca lektura. Pisałem o tym 7-go maja 2010 we wpisie zatytułowanym: O tym jak Ekwador wyplątuje się z sieci długów. Wskazówki dla Polski",
_______________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Re: @balsam, Konkretów nie da się przewidzieć, mozna za to....
14 Grudnia, 2011 - 00:08
Jurandzie, chyba jednak nie zrozumieliśmy się, co do moich intencji??? Ja myślałem, bardziej radykalnie, nie czekając, aż do następnego pokolenia, nie ma czasu??? Długi, można anulawać na różne sposoby, jednak wypadałoby, mieć przy tym jakąś ideę, bo za darmo, to by nie miało racji legalności, nie miałoby tej mocy??? Obecnie, nie potrzeba nas 10 milionów, wystarczy kilkadziesiąt zdeterminowanych działaczy, którzy tym razem, nie skończą bez gwaracji, tak jak poprzedni patrioci??? Ich, jest niewielu i tym razem, nie mają kim ani czym straszyć Polaków??? Konstytucja, tylko w niepodległym państwie, może być właściwa??? Pzdr.
TO JEST TO!
13 Grudnia, 2011 - 14:02
marcopol
TZN ,ze mamy do dyspozyci,nastepne 30 LAT,to jest to wlasnie o co chodzi ,tej pojebanej wladz,obecnej wladzy-wladzy rudego TUKA,to ,to rachu ,ciachu" i nie zycvze "ci do piachu,ale i tak sie tam znaidziesz,!!!
marcopolo
Cale szczescie ,ze moje pokolenie "odchodzi"!
13 Grudnia, 2011 - 14:35
marcopolo
Cale szczescie ,ze "NASZE POKOLENIE "odchodzi,bo kiedy slysze ,ze u Prezydenta Komorowskiego stan wojenny rozpoczal sie 12.12.1981,to mnie krew zalewa i to o godzinie 23.30.(zapalono w Belwederza swiece)na wzor )Regana,razem z pierwsza na ta i tam ta oswiadzyli,ze byli w tych dniach ,ze "polakow"dobrzae traktowano;a szczezgolnie w JAWORZNIER,a skad nagle obecnosc tego "LASKAWCY"²w GOLDAPI-my wszystko wiemy o tobie i caly twoj zyciorys JEST ZNANY ,przeciez jak wy z zona idziecie ,to pewne ze ida dwa-nasze dziejowe problemy,a raczej JEDEN ZYDOWSKI i drugi tez ZYDOWSKI i tego wam nie ZAPMNIMY!NIe zapomnimy SMOLENSKA 2010!!
marcopolo
Cale szczescie ,ze moje pokolenie "odchodzi"!
13 Grudnia, 2011 - 14:35
marcopolo
Cale szczescie ,ze "NASZE POKOLENIE "odchodzi,bo kiedy slysze ,ze u Prezydenta Komorowskiego stan wojenny rozpoczal sie 12.12.1981,to mnie krew zalewa i to o godzinie 23.30.(zapalono w Belwederza swiece)na wzor )Regana,razem z pierwsza na ta i tam ta oswiadzyli,ze byli w tych dniach ,ze "polakow"dobrzae traktowano;a szczezgolnie w JAWORZNIER,a skad nagle obecnosc tego "LASKAWCY"²w GOLDAPI-my wszystko wiemy o tobie i caly twoj zyciorys JEST ZNANY ,przeciez jak wy z zona idziecie ,to pewne ze ida dwa-nasze dziejowe problemy,a raczej JEDEN ZYDOWSKI i drugi tez ZYDOWSKI i tego wam nie ZAPMNIMY!NIe zapomnimy SMOLENSKA 2010!!
marcopolo
Re: Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy
13 Grudnia, 2011 - 14:41
P.P.S.B.
Partia - przepustka do władzy.
Propaganda - zwyczajne oszustwo.
Siła - areszt, pały, gazy.
Banki - ukryte bankructwo.
Partia - przewodnik narodu.
Propaganda - telewizja, prasa.
Siła - zbrodnia bez powodu.
Banki - wirtualna kasa.
Partia - immunitet, diety.
Propaganda - szyderstwo i kpina.
Siła - szarże, epolety.
Banki - bieda i ruina.
Partia - rząd, ekspozytura.
Propaganda - ekranowy świat.
Siła - tajna agentura.
Banki - ewidencja strat.
Partia - sutenerska zmowa.
Propaganda - wynajęta dziwka.
Siła - pięści zamiast słowa.
Banki - zapłata w fałszywkach.
Zwykła pajęczyna to P.P.S.B.
Skutek i przyczyna tego, że jest źle!
Zdmuchnij tylko z ramion to pozorne brzemię,
a ocalisz siebie, być może i Ziemię.
Marek Gajowniczek