Chcemy herbu, a nie logo
Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu. - Art. 28 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Powyższy zapis zafundował Polakom ostatni sejm PRL-u, ten sam, który wybrał na prezydenta sowiecką marionetkę bez krzty honoru. "Godło" zaklepała w 1997 roku przefarbowana czerwona kamaryla ze swoim pupilem - aparatczykiem TW Alkiem na czele., a przyjęło (podobno) 52,7% Polaków z 42,86% uprawnionych do głosowania w "referendum konstytucyjnym" (bez wymaganej frekwencji).
Światopogląd takiego gremium nie pozwalał nawet na użycie słowa "herb" ("herb" zastąpiono "godłem", a "godło" (Krzyż pojawił się na ścianie w Sejmie, ale po porażce postkomuny w wyborach i zwycięstwie AWS - w rocznicę śmierci księdza Jerzego Popiełuszki i trzy dni po wejściu w życie Konstytucji).
Czesi mają dwa poprawne herby. Węgrzy w 1990 r. nie mieli problemów ani z herbem państwa, ani z krzyżami, ani z religijnym ornamentem na herbowej Koronie Świętego Stefana.
Nasza korona, którą bezpowrotnie utraciliśmy w 1795 roku wraz z państwem, to Korona Chrobrego z krzyżem.
Obecne "godło" to sponiewierana na wiele sposobów" świętość narodowa. Powinniśmy żądać zmian w Konstytucji i przywrócenia naszego herbu oraz godła zgodnych z heraldyką i tradycją suwerennej Polski.
Byłaby to najlepsza reakcja na nawoływania lewaków do zdejmowania krzyży, "ziomali" do ich odwracania, czy ogłoszenie konkursu na logo Prezydenta RP.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 8715 odsłon
Komentarze
Ja też chcę orła w koronie ,a nie logo
23 Października, 2011 - 14:59
gość z drogi
tuski,miski,i inne TU jest Polska,Piastowska od prawieków,
logo
to juz sobie zrobiliście, prawdziwe,
ludziki bez głów z chorągiewkami
dycha
gość z drogi
orzeł w koronie
23 Października, 2011 - 15:42
nie podobała mi się ta korona na małym orzełku Niepoprawnych....
23 Października, 2011 - 19:33
... (szczególnie, że nasadzona na siłę) ale nie chciałem robić czadu. Teraz już pora coś zmienić. Bez korony nasz orzełek będzie nawet sympatyczniejszy i skromniejszy, a jak nie, to niech będzie w koronie z krzyżem.
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
Dixi&all
23 Października, 2011 - 23:25
uwzględnimy to przy zmianie orlika na dorosłego ptaka.
...
korona zamknięta z krzyżem może być nad herbem - najlepiej jakby była to Korona Chrobrego. tak jak w innych herbach.
popatrzcie na herby byłych demoludów, a przekonacie się, co postkomuniści nam zaserwowali. nawet Rosja ma prawdziwy herb.
http://pl.wikipedia.org/wiki/God%C5%82a_i_herby_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata
Zdecydowanie "wietrzę" spisek.
23 Października, 2011 - 15:18
A moja teoria spiskowa "wietrzy" zmasowane działanie. Atak na tożsamość Narodu!!!
http://vrota.pl/2011/10/marek-torzewski-do-przodu-polsko/#comment-88
Skąd ta propozycja na zmianę Hymnu? (którego śpiewanie już bywa zakazane?)
Nas puszczaję z torbami i dodają nam Orła?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Re: Zdecydowanie "wietrzę" spisek.
23 Października, 2011 - 15:23
spisek jest od dawna. nazywa się III RP.
zmiana hymnu j.w.? co o tym sądzę?
z tym to do ruchu chama z biłgoraja. ja byłbym
za przywróceniem oryginalnej wersji hymnu, a zwłaszcza:
Niemiec, Moskal nie osiędzie,
gdy jąwszy pałasza,
hasłem wszystkich zgoda będzie
i ojczyzna nasza.
szanowna CiociaBabcia,masz Rację
23 Października, 2011 - 15:31
gość z drogi
im już nawet HYMN przeszkadza,ciekawe tylko ktore słowa?
a może boli ich,ze wyżynanie watahy tak wolno idzie ?
wszak śpiewamy
Jeszcze Polska nie zginęła póki my żyjemy
serdecznie i po staropolsku pozdrawiam
gość z drogi
ORZEŁ
23 Października, 2011 - 15:43
Pierwszą zmianą, powinno być usunięcie tych gwoździ, o pięcioramiennych główkach, jakimi przybito skrzydła.
To symboliczne zniewolenie.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Muszę cię ciut zmartwić rospin.
23 Października, 2011 - 16:40
Rozety (bo tek nazywaja się te elementy) w formie pięcioramiennych gwiazdek wprowadziła ustawa z 1927 roku, Juz wtedy heraldycy nad nimi ubolewali, obecnie ich obecność ma już 85-letnie uzasadnienie, choć z punktu widzenia klasycznej heraldyki są błędem.
Pozdrawiam
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Re:Muszę cię ciut zmartwić rospin.
23 Października, 2011 - 16:48
To jest piękne w historii, że zawsze można poprawiać zauważone błędy.
Inaczej, nadal posługiwalibyśmy się krzemiennym toporkiem.
A ruscy drwią sobie z gwiazd w naszym Orle.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
A dla chcących wiedzieć więcej:
23 Października, 2011 - 19:33
http://spjn.org/?p=10
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Re: Muszę cię ciut zmartwić rospin.
23 Października, 2011 - 21:57
trójliść został zastąpiony w 1927 "rozetami" (zmieniono też koronę na otwartą).
http://www.orlidom.pl/index.php/orli-dom/trojlisc-i-przepaski/252
rozety zamienił w gwiazdki (wyostrzył!) Sz. Kobyliński w 1980,
a w 1990 powrócono do wzoru 1927
btw z flagą nie jest lepiej niż z "godłem"
Kuki
23 Października, 2011 - 22:04
Dzięki.
Podczas zmian, przydałaby się czterolistna koniczynka.
Żartowałem, acz ze smutkiem.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Kuki. gwoli przypomnienia
15 Lutego, 2013 - 21:03
To, że Gogłem Polski powinien być Biały Orzeł z kończynkami zamiast tych pierońskich gwiazdeczek, mający na głowie zamkniętą koronę z krzyżem to wszyscy wiedzą, i mam nadzieję, że to zostanie zmienione w przyszłej konstytucji. Ale jest jeszcze jedna rzecz o której praktycznie wszyscy zapomnieli. Orzeł Biały powinien być na tarczy amarantowej, nie czerwonej, a najdawniesze "polskie kolory" to były biało amarantowe nie biało czerwone. Porównaj, proszę, mowę obu kolorów a będziesz wiedział o czym mówię.
Pozdrawiam.
__________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
tak, czerwony jest kolorem bolszewików!
15 Lutego, 2013 - 21:09
To jeszcze jeden "twórczy wkład" komuny.
Jeszcze przed wojną wszyscy sobie świetnie zdawali sobie z tego sprawę (por. Melchior Wańkowicz "Czerwień i amarant").
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
nie zgadzam się :)
16 Lutego, 2013 - 20:49
tarcza herbu powinna być czerwona - w kolorze flagi,
a kolor flagi powinien być też czerwony, ale... nie o odcieniu amarantowym, a karmazynowym
(czerwień z domieszką niebieskiego - http://pl.wikipedia.org/wiki/Karmazyn )
info:
http://akromer.republika.pl/flagi_odcien.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_Rzeczypospolitej_Polskiej#Odcie.C5.84_czerwieni_na_polskiej_fladze
obecny kolor urzędowy!!! jest do przyjęcia, choć wolałbym ten z 1921-1927(1930) nieco jaśniejszy odcień karmazynu.
Dokładnie tak... karmazyn i tylko karmazyn
16 Lutego, 2013 - 20:56
Pozdrawiam!
A więc.... zgoda.
20 Lutego, 2013 - 06:36
Niech zdycha czerwony, niech żyje karmazyn!
______________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Bardzo dobrze, że zwróciłeś uwagę na błędy w kostytucji III RP
23 Października, 2011 - 16:09
mylenie herbu z godłem jest żałośnie powszechne. Pozwól przy okazji, że sprostuję jedna mylną informację pokutująca równiez powszechnie. Otóż korona zamknięta (corona clausa) zwieńczona krzyżem pojawiła się w Królestwie Polskim stosunkowo późno jak na stosunki europejskie, bo dopiero u schyłku wieku XV. Jak pierwszy zaczął eksponować ja Jan Olbracht (monety, grafika), choć nie mamy pewności czy włożył takowa koronę na głowę. Raczej nie. Dopiero przyjęcie przez sejm normy suwerenności Królestwa Polskiego i jego niezależności od Cesarstwa (Non habemus caesarem nisi regem) umozliwiło Zygmuntowi I włożenie na głowę korony zamkniętej z krzyżem jako symbolu suwerenności państwowej.
Pozdrawiam
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Kuki
23 Października, 2011 - 17:00
Niestety, zachowana musi być logiczna kolejność rzeczy.
Najpierw trzeba zdobyć suwerenność, potem zmieniać koronę na zamkniętą z krzyżem.
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Smok Gorynycz
23 Października, 2011 - 21:23
zgadza się. tak ująłem tradycję - suwerennej Polski. teksty, które "zalinkowałem" historię obu Koron opisują.
Kuki twierdzi, że "musimy".
23 Października, 2011 - 18:43
rusznikarz
JA NATOMIAST CHCĘ!
23 Października, 2011 - 19:04
KUKI - GDZYBYM MUSIAŁA TO JESZCZE ZALEŻY CZY CHCIAŁABYM.
Chcę Polski tożsamej, suwerennej i wolnej.
A Tuwim nie może być autorytetem, bo dzisiaj tezn wiersz zabrzmiał dla mnie jak Tuskowa - Polskość to nienormalność.
Pamiętam, że zabrał również głos Julian Tuwim. Z wielkim wzruszeniem, ciepło i serdecznie opowiadał o znanych mu ludziach ZPP, o Wandzie Wasilewskiej, Janinie Broniewskiej", ibidem, s. 158.
http://blogmedia24.pl/node/48700
Myślę, że w necie można znaleźć jeszcze ładniejsze kwiatki ...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
@Ciociababcia
23 Października, 2011 - 19:28
rusznikarz
Ciociubabciu
16 Lutego, 2013 - 21:33
Zawsze mowie, ze nic gorszego jak szukanie autorytetow zamiast wlaczania wlasnego myslenia. Jak to mowia, nawet "kazdy glupiec ma swoja opowiesc", a wiec od kazdego mozna sie czegos nauczyc. Tuwim nie jest autorytetem ale poeta, ktory napisal kilka swietnych wierszy, a ten o mieszczanach jest jednym z nich.
Tacy "mieszczanie" to niestety wiekszosc spoleczenstw i nie jest to zadna obelga dla Polakow, bo inne nacje sa takie same. Wiekszosc ludzi jest taka. Kazdy, kto kiedykolwiek probowal sie "wychylic" w slusznej sprawie w szkole wie jak to wyglada i ile z tych ucznoiw narzekajacych na przerwie popiera w klasie ucznia zglaszajacego pretensje w stosunku do nauczyciela. Potem ci ludzie dorastaja na takich mieszczan, nieszczesliwych swoja nieszczesliwoscia, bojacych sie wlasnego cienia, bo rzekomo moga zbyt wiele stracic. Dzieki tej wiekszosci narody sa wiedzione za nos, tak jak sie to dzieje od wiekow.
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
rusznikarz cytuje Tuwima
23 Października, 2011 - 20:49
strzelasz jak zwykle: bez kul i prochu,
czyli z łuku dla huku.
gdzie jest "musimy"? ja widzę "chcemy" i "powinniśmy".
jeśli nie chcesz, to jasne, że nie powinieneś.
zajmij się lepiej swoim mieszkaniem i nocnikami.
Kuki strzela z łuku dla huku z nocnikiem na głowie.
23 Października, 2011 - 21:33
rusznikarz
rusznikarz
23 Października, 2011 - 21:44
"persony twojego pokroju"
Czy zechciałby Kolega rozwinąć to stwierdzenie?
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Służę
23 Października, 2011 - 21:55
rusznikarz
Re: Służę
23 Października, 2011 - 22:12
Jako zwolennik efektywnego działania,
znacznie gorzej oceniam malkontenctwo, niż chociażby
próby zasugerowania zmian.
Są mistrzowie miecza i mistrzowie pióra.
Do harmonii potrzeba wszystkich.
A krytykanctwo?
No cóż, najwygodniejsze.
Bo już nawet chcieć się nie chce.
Nie jestem usatysfakcjonowany.
Postaraj się bardziej.
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
@rospin
24 Października, 2011 - 00:12
rusznikarz
rusznikarz
24 Października, 2011 - 00:23
Straciłeś Kolego, kontakt z rzeczywistością, i masz nieaktualne dane.
Jest nas znacznie więcej.Takich którym chce się chcieć.
Na informacje nie licz.
Strata czasu.
Wszak ostatnich gryzą psy.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Re: rusznikarz
24 Października, 2011 - 01:36
[quote=nocnikarz]Ja musiałem kiedyś i w swoim własnym mniemaniu, w zupełności z obowiązków się wywiązałem.[/quote]
teraz już tylko mniema... do nocnika.
nocnikarzu,
23 Października, 2011 - 23:04
a ty zrobiłeś coś, że tak wrzeszczysz? to ty jesteś personą pod łóżkiem od opróżniania nocników - najlepiej na kogoś.
wylewaj swoje g... na własny łeb.
proszę pochwalić się tutaj - m.in. ja dałem ci tę możliwość. i nie wysługuję się tobą. zawsze możesz stąd odejść.
nie rozpoczynam żadnej inicjatywy. pokazuję matołom, że nie wiedzą, w czym siedzą.
głosowałem na PiS. miałem na ciebie? coś jeszcze?
@Rycerz z nocnikiem na głowie
24 Października, 2011 - 00:24
rusznikarz
nocnikarz
24 Października, 2011 - 01:09
wszystkie nocniki sobie zostaw, bo będziesz potem żałował.
ty pewnie głosowałeś na siebie pod łóżkiem do nocnika.
korepetycji mogę ci udzielać (nie tylko z polskiego) - nie ma sprawy. widzę, że coś już liznąłeś (choć nie do końca
http://pl.wikipedia.org/wiki/Samarytanie )
albo lepiej wracaj pod łóżko do rozumiejących cię nocników. z nimi jest ci przecież najlepiej.
Kuki, Twoje " pokazuję
16 Lutego, 2013 - 21:32
Kuki, Twoje " pokazuję matołom, że nie wiedzą, w czym siedzą."
czasem nie obraza niepoprawnych?
Bo jesli pisales dla matolow zamieszczajac to na np.pl to cos sie tu nie zgadza.
A czy napisales to rowniez dla innych matolow, ktorzy przesiaduja na
gazeta.pl
wp.pl
i onet.pl ?
Bo zdaje sie wiekszosc elektoratu POmrocznej jasnosci raczej tam bywa.
z logiką za pan brat
17 Lutego, 2013 - 12:03
oczywiście, że nie obraża wszystkich (w tym niepoprawnych), ale matołów obraża (w tym matołów niepoprawnych)
sranie w banie
23 Października, 2011 - 23:13
było "musimy", nocnikarzu? nocnikarze nie przepraszają?
a przerąbli wybory tacy jak ty, chore na niestrawność - rzygliwce
:)
24 Października, 2011 - 00:25
Analfabeta z waści.
rusznikarz
nocnikarzu,
24 Października, 2011 - 00:55
tylko ci się tak wydaje, jak zwykle.
strzelasz z nocnika, a nie z rusznicy. dobrej zabawy w wojnę pod łóżkiem.
Zgoda narodowa !
24 Października, 2011 - 10:10
Dajcie spokój, bo funkcyjni i zwolennicy PO też wchodzą na NP i mają radochę jak widzą, że obrzucacie się inwektywami.
Mam nadzieję, że to tylko nieporozumienie i pochopne rzucanie oskarżeń.
Zgoda narodowa?
24 Października, 2011 - 10:36
Jezeli nie ma przeciwnych zdan, nie moze byc dyskusji ale uzycie w dyskusji zamiast argumentow inwektyw, jest na poziomie przedszkola. Ale niektorzy nie sa w stanie wytrzymac slow krytycznych, graja obrazone majestaty, i musza miec ostatnie slowo, jak przekupy na targu. Na tym samym poziomie przedszkolnym klasyfikuje ich przekrecanie nazwisk, czy pseudonimow, dla sprowokowania i odwrocenie uwagi od tematu
Re: Zgoda narodowa?
24 Października, 2011 - 12:05
zejście do piaskownicy nastąpiło dokładnie tutaj:
http://niepoprawni.pl/blog/110/chcemy-herbu-nie-logo#comment-225479
to nie jest krytyka, tylko manipulacja i inwektywy
coś jeszcze?
Re: Zgoda narodowa !
24 Października, 2011 - 12:13
taka jesteś zgodna? najpierw pojednaj się z Dixim.
Kuki
24 Października, 2011 - 12:32
To jednak coś innego. Naprawdę nie widzisz różnicy ?
Re: Kuki
24 Października, 2011 - 12:50
nie śledzę Waszej wymiany uprzejmości. wiem, że wzajemnie zarzucacie sobie najgorsze rzeczy.
ani rusznikarz, ani ja nie posunęliśmy się aż tak daleko. wolę lekką naparzankę nocnikami od walenia g... z armat.
Kochani :) anno domini 2011 :)
16 Lutego, 2013 - 13:19
gość z drogi
serdecznie WAS pozdrawiam...:)
a Vitkowi smutna dycha za Obrazek....mamy anno domini 2013 i żebracza czapka dotknęła już 1-3 Narodu....
serdeczne pozdrowienia dla tych,co wciąż i niezmiennie są chorzy na Polskę ,naszą Polskę :)))
tak skubaną,tak okradaną
trzymajmy sie kochani razem,właśnie dla Niej i dla Jej Dobra :)
gość z drogi