Jarosław Kaczyński i Rafał Ziemkiewicz o ostatnich wyborach
W dzisiejszym wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" mówi Jarosław Kaczyński o wyborczym wyniku, który okazał się niezbyt korzystny dla jego partii. Zadecydowały o tym:
--- błędy niektórych posłów w sprawach związanych z kibicami;
--- wypowiedź prezesa o Angeli Merkel;
--- sensacyjne publikacje dotyczące katastrofy smoleńskiej.
Ściślej biorąc, zaszkodzili nie kibice, tylko spot PO oparty na określonych manipulacjach. Artykuły związane ze Smoleńskiem nie wpłynęły negatywnie na tych, którzy je czytali, lecz na tych, którzy o nich słyszeli. Media sprzymierzone z władzą wykorzystały wszystkie możliwości, by wytknąć potknięcia. "Błędów oczywiście trzeba unikać, ale gdyby nie było sprawy Merkel, to byłoby co innego" - twierdzi rozmówca.
"PO ma również niebywale mocną osłonę medialną, która osłoniła przed skutkami wydarzeń takich jak kryzys państwa i koszty z nim związane dla ludzi, Smoleńsk czy afera hazardowa, gdzie winni okazali się być policjanci, a nie złodzieje. Trudno więc oczekiwać, że taka partia przegra wybory" - ocenia Jarosław Kaczyński.
Powyższe uwagi i spostrzeżenia uzupełnia analiza Rafała Ziemkiewicza przedstawiona w ostatnim numerze tygodnika "Uważam Rze". Autorowi nie chodzi bynajmniej o drobne błędy i potknięcia działaczy PiS, lecz o postawę wyborców, którzy - zdawałoby się wbrew logice - głosowali na Platformę, rządzącą fatalnie (delikatnie mówiąc). Przyczyną takiego wyboru był m.in. lęk przed Rosją.
Coraz więcej Polaków - wskazują na to badania sondażowe - zdaje sobie sprawę, że katastrofa smoleńska nie była zwykłym wypadkiem lotniczym. Także badania nad wyjaśnieniem przyczyn tej tragedii, przeprowadzone przez moskiewski MAK, komisję Millera i prokuraturę są w najlepszym wypadku niewiarygodne. "Czy będzie wojna z Rosją, gdy PiS wygra wybory?" - pytało wielu Polaków. Na wszelki wypadek oddawali głos na PO.
"Mówiąc krótko - podsumowuje Rafał Ziemkiewicz - polska patriotyczna duma, na którą postawił Kaczyński, w obecnej chwili historycznej bardzo źle się sprzedaje. Znacznie lepiej popłaca obietnica uległości, płynięcia w głównym nurcie europejskiej polityki, złożona przez Tuska i jego koalicjantów. (...) Na razie powstańcy smoleńscy doświadczają smutnego losu swych poprzedników sprzed pokoleń".
Autor tej notki podkreśla często, iż nie da się zbudować silnego porządnego państwa, które opierałoby się na kłamstwie. Do prawdy należy dążyć. Prawda będzie znana. Jak długo - opluci i skopani - będziemy czekać? - Nie wiem. Na pewno jednak krócej niż kilkadziesiąt lat.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4392 odsłony
Komentarze
Nie rozumiem
19 Października, 2011 - 23:27
dlaczego polska duma narodowa miałaby się źle sprzedawać? To przecież m.in. od takich dziennikarzy jak Ziemkiewicz zależy, czy o tej dumie narodowej będzie się w mediach mówić, czy położy się uszy po sobie aby płynąc z prądem bo tak wygodniej. Jednak z prądem płyną tylko śnięte ryby a bynajmniej Polacy do takiej takich śniętych ryb nie należą.
Jakoś trudno uwierzyć Ziemkiewiczowi, że na porządne państwo nie będziemy musieli czekać aż kilkadziesiąt lat. Przecież już nasz Wieszcz pisał, że naród jest jak lawa... i trzeba o tym pamiętać, powoływać się na naszą historię. Myślę, że będziemy mieli jeszcze szansę życia w silnym i porządnym państwie. Trzeba tylko uwierzyć w Naród Polski i zamiast dywagować tak, czy siak, po prostu wziąć się do roboty i rozmawiać w swoim otoczeniu przedstawiając rzeczy po imieniu. Skoro rządowa TV tego nie robi, musimy ją w tym wyręczać.
Szpilka
Będę bronił Ziemkiewicza,
20 Października, 2011 - 00:14
świetnego analityka naszej sceny politycznej i w ogóle polskiej rzeczywistości. On omówił fakt, który miał miejsce. Adam Mickiewicz (poeta genialny) ujął te sprawy przepięknie, ale proszę pamiętać też o spostrzeżeniach Żeromskiego ("Rozdziobią nas kruki, wrony"). I mamy też inne czasy, chwilowo nieromantyczne, o czym też pisze Ziemkiewicz. Nie zawsze tak musi być.
Ostatni akapit jest moją myślą, więc jeśli Pani się nie zgadza, to z moimi słowami. Mówiąc o kilkudziesięciu latach czekania na prawdę, miałem na myśli sprawę Katynia.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
nie będziemy czekac
20 Października, 2011 - 05:39
Alexola
kilkadziesiąt lat droga pani na wyjasnienie katastrofy smolenskiej cos zle pani zrozumiała pozdrawiam.....
Alexola
Te kilkadziesiąt lat czekania
20 Października, 2011 - 08:38
dotyczy oczywiście - jak Pani pisze - wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej. To jest nawiązanie do Katynia; moje nawiązanie, nie Ziemkiewicza. Jeśli to inaczej odczytują niektórzy czytelnicy, to przepraszam za tę niejasność.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
RAZ o wyborach
19 Października, 2011 - 23:45
RAZ, jak zwykle, konstatuje fakty, szerokim łukiem omijając przyczyny.
A przyczyna leży w stałym i systematycznym upodlaniu Polaków,
aby stali się podobni do "braci" ze wschodu.
Ciąg ataków, kłamstw, oszczerstw wylewanych na Polaków z polskojęzycznych mediów, spowodował drastyczny spadek poczucia własnej wartości wśród wielu Rodaków.
Ten sam schemat zastosowano w Rosji, wbijając im w głowy, że są obywatelami SU, a nie Czukczami, Uzbekami itp.
Podziałało tam, teraz eksperymentują na Nas.
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Dalej będę bronił Ziemkiewicza.
20 Października, 2011 - 00:22
Jest on krytyczny wobec Polaków, wobec tych właśnie, którzy ulegają temu upodlaniu. Tak nas kształtują media polskojęzyczne.
R.Ziemkiewicz nie atakuje tych, którzy są po prostu przyzwoici. On ich rozumie i życzy powodzenia.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
20 Października, 2011 - 00:32
Rozumiem.
Prawe dziennikarstwo.
Bezstronne.
Zrozumienie.
I Moc Życzeń(ktoś mnie przekonywał, że jest niewielka)
No cóż, wychowanie wymaga podziękować.
Dzięki dla chłodnego Obserwatora.
------------
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
I ja teraz nie wiem, jak
20 Października, 2011 - 01:25
odnieść się do Pańskich słów. Nie wiem też, kto jest tym 'chłodnym Obserwatorem' - ja czy Ziemkiewicz.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
20 Października, 2011 - 01:35
Drogi Kolego.
Regulamin NPPL zabrania odniesień personalnych:)
W związku z powyższym, mój komentarz był odniesieniem się do tekstu i postawy RAZa.
Do Pańskich tekstów nie mam zastrzeżeń, wręcz często podzielam
Pańskie zdanie.
Widać to czasem w formie dziesiątek na koncie:)
Pozdrawiam serdecznie
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Bardzo mi miło, że podziela Pan
20 Października, 2011 - 01:46
(często) moje zdanie. Cieszę się też, iż ocenia Pan najwyższą notą moje teksty. Myślę, że dobrze jest, gdy mogą wystąpić różnice w poglądach, w tym wypadku na pisanie R.Ziemkiewicza. Dla mnie akurat jest pewnym wzorem.
Pozdrawiam również serdecznie.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
20 Października, 2011 - 01:56
Różnice w poglądach, są jak wiadomo, podstawą do ciekawych dyskusji.
A ciekawa dyskusja, czasem przynosi wspólne zdanie.
Zawsze natomiast przynosi rozwój dyskutującym:)
Co do RAZa -zawiódł mnie kiedyś.
I to w zbyt ważnej sprawie, abym mógł przejść nad tym do porządku.
Ale to może właśnie prawe dziennikarstwo.
Bezstronne relacjonowanie faktów, przy zerowym zaangażowaniu własnym.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Ziemkiewicz jest dla Pana
20 Października, 2011 - 02:30
niezaangażowanym, chłodnym opisywaczem, więc przepiszę krótki fragment z omawianego artykułu:
"Smoleńsk zdaniem środowisk tworzących dziś PiS-owski 'hardcore' miał to wszystko zmienić. WCALE NIEWYKLUCZONE, ŻE JESZCZE ZMIENI". - Mnie przekonuje taki styl, nawet mi imponuje. Gdy piszę, staram się tłumić swoje emocje, co nie zawsze mi się udaje, przez co jestem dobrze odbierany u pań.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
20 Października, 2011 - 02:43
Gdybyśmy byli demokracją, nie miałbym zarzutu wobec RAZowego pisania.
Tylko On , jak i my, wie że nie jesteśmy.
Jesteśmy sowieckim oligarchicznym folwarkiem, gdzie wszystkie tuby nastawiono na ogłuszenie trzody.
I w tych warunkach, warto by wybrać, czy kawior z pańskiego stołu, czy zejść na niziny, choćby za spyrkę.
A podkreślone przez Pana zdanie -to truizm -nie może być innego scenariusza.
Chłodny, pozbawiony emocji styl, powoduje,że przekaz trafia tylko do chłodnego odbiorcy.
Włożenie odrobiny serca, zaangażowania, znacznie poszerza krąg odbiorców:)
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Pański wpis ujmuje świetnie istotę rzeczy.
20 Października, 2011 - 08:58
Zgadzam się ze wszystkimi uwagami, tylko moje zdanie o Ziemkiewiczu jest łagodniejsze. Chłodna analiza jest też potrzebna. Będę chciał o tym coś wspomnieć w notce "Prawica Świętego Oburzenia", gdzie poddam jednak krytyce skrajnie emocjonalne wypowiedzi i postawy.
Jeśliby jednak miał teraz Pan zwątpić we mnie, to przypominam swą notkę sprzed miesiąca "Marek Grechuta: Dziś Ojczyzna jest w potrzebie". Bo zgadzam się z Pańską uwagą " Włożenie odrobiny serca, zaangażowania, znacznie poszerza krąg odbiorców".
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
@ rospin
20 Października, 2011 - 11:55
Moim skromnym zdaniem upodlić mozna się tylko samemu. Nikt nie jest w stanie upodlić człowieka dumnego, człowieka honoru, człowieka wierzącego w swój naród, w swój kraj, człowieka wierzącego w swoje ideały. Mozna go zniszczyć, zabić, ale nigdy upodlić!
Dlatego nalezy przestać płakać nad tchórzami i niewolnikami. Czcicieli michy, niewolnikow i tchórzy nalezy nazywać po imieniu. Pokazywać bez najmniejszych skrupułów ich małostkowość, tchórzostwo i brak honoru!
____________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Zgadzam się z Panem:
20 Października, 2011 - 12:12
Człowieka honoru można zniszczyć, zabić, ale nigdy upodlić. Jednakże musimy też myśleć o realizacji celów, o zwycięstwie. Zastanawiam się nad tym, co należy robić, by było nas 51%. By osiągnąć ten cel, muszą nas popierać ludzie niekoniecznie kryształowi.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
@Jurand
20 Października, 2011 - 12:48
Zgodzę się z Tobą, ale tyko w odniesieniu do świadomych
Obywateli.
My mamy Wiarę, Tradycję i przekaz historii w Rodzinie.
Ale oprócz nas, są jeszcze ludzie,którzy tych wartości nie znają, a również mają prawo głosować.
Jeżeli nie będziemy ich edukować, pozostaną wrogami Polski,
łasymi na puste obietnice.
Cóż więc lepsze?
Pomagać pokrzywdzonym (bo tacy są w istocie), czy zamknąć się w kręgu Patriotów, i obserwować dalszy upadek Rzeczypospolitej?
Pozdrawiam serdecznie
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Pyta Pan Juranda:
20 Października, 2011 - 22:51
"Pomagać pokrzywdzonym (bo tacy są w istocie), czy zamknąć się w kręgu Patriotów, i obserwować dalszy upadek Rzeczypospolitej?" - Pytanie to stawiam często. Jestem nauczycielem z zawodu i wiem, że w celu osiągnięcia przyzwoitych wyników należy być otwartym na świat.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Hardcore?
20 Października, 2011 - 08:33
Ziemkiewicz na pewno nie kupi od Jarosława Kaczyńskiego „patriotycznej dumy” - płacąc za nią „hardcorem”. Bo, Kaczyński tej dumy nie sprzeda.
A propos – język polski też nie jest na wyprzedaż.
Pozdrawiam,
kassandra
kassandra
Zgadzając się z Panią, jestem
20 Października, 2011 - 09:04
trochę zaskoczony, że ten chłopski syn R. Ziemkiewicz ma tylu krytyków po naszej stronie. Gdybym to wiedział, nie umieściłbym w jednej notce wypowiedzi jego i J.Kaczyńskiego.
W sprawach języka zgadzam się (jestem filologiem polonistą i germanistą), jednak czasem trudno zamienić określony wyraz.
Pozdrawiam także.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Podpowiem Panu,
20 Października, 2011 - 09:42
że, słowa: „kupi”, „sprzeda” i „wyprzedaż” pisałam kursywą. Na pewno Pan zgadnie dlaczego.
Serdecznie pozdrawiam,
kassandra
kassandra
Rozumiem i zgadzam się z Panią.
20 Października, 2011 - 10:25
Taki jest jednak język marketingu, o którym najwięcej wiemy od E. Mistewicza. Ja nie zgadzam się z takim ujęciem, ale rzeczywistość polityczna jest taka. Akurat ci, którzy nie mają oporów w tym zakresie, zwyciężyli.
Zastrzegam przy tym, że ja osobiście daleki jestem od takich sposobów opisu.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
Wazeliniarzy w PiS pod dostatkiem
20 Października, 2011 - 10:42
Tomasz Poręba: Jedyną osobą, która zjednoczy i rozszerzy partię, jest Jarosław Kaczyński
bialogwardzista
Też tak z grubsza uważam.
20 Października, 2011 - 11:57
I nie sądzę, bym był wazeliniarzem.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas
obecne " towarzystwo "
20 Października, 2011 - 19:48
panującego matoła Tuska , powrót do koryta Milera z SLD , pro sowieckiego " prezydenta " nasuwa mi pytanie , czy warto było w 1970 zginąć od kul gen.Jaruzelskiego ? na Wybrzeżu , czy potrzebny był zryw robotników w 1980 roku ? czy potrzebny był na Wałęsa agent bolek ? wszystko wróciło tak jak było ?
Widocznie jesteśmy skazani aby żtć w ukłonie , przed czerwoną zarazą ,
Panują czerwoni i matoły.
20 Października, 2011 - 22:56
Faktycznie jest ciągle pod górkę. Trzeba jednak upierać się przy swoim. Bo co byłoby, gdyby nie było (czasem wątłego) oporu? - Nie wyszlibyśmy z komuny i kolejek za papierem toaletowym.
Pozdrawiam.
Zygmunt Białas
Zygmunt Białas