CPK

Obrazek użytkownika norwid
Kraj

Centralny Port Komunikacyjny to projekt skali światowej. Uruchomienie tej inwestycji to chyba najważniejsze polskie wydarzenie XXIw. I na pewno jedno z najważniejszych wydarzeń Europy.

CPK radykalnie zmieni gospodarcze zależności w Europie. Zmieni się przepływ pieniądza i dochodu, Polska ma szansę wrócić na swoją światową pozycję sprzed wielkich odkryć geograficznych.

 

CPK jest tym tajemniczym sworzniem niezgody który uruchomił w UE procedurę naruszenia praworządności przeciw Polsce. Bo w projekcie Jedwabnego Szlaku nie chodzi o błyskawiczną wojnę totalną. Jedwabny Szlak prasując Himalaje w sensie dosłownym i w przenośni zmienia układ sił w Europie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę Niemcy i Francja. Ich postępująca marginalizacja nie będzie wynikać wyłącznie z regresu demograficznego czy napływu islamskich roszczeniowców. Ich marginalizacja będzie wynikała ze zmiany przepływu pieniądza. Niemieckie i francuskie banki które tyle krwi napsuły krajom PIGS staną w obliczu bankructwa jeśli przepływ pieniądza będzie je omijał. Z tego co możemy obserwować na arenie międzynarodowej tak właśnie się stanie a zapowiedzią tego jest obecna wizyta prezydenta Dudy w USA.

 

O CPK piszę z kilku powodów. Zasadniczym jest całkowita krytyka nominacji Jacka Bartosiaka na szefa projektu przez pastora Chojeckiego z telewizji „Idź pod prąd”. (1) W ciągu godzinnej nawalanki pt: „Bartosiak dowodem zdrady PiS na rzecz komunistycznych Chin! IDŹ POD PRĄD NA ŻYWO 13.09.2018” przekonałem się że jest to najlepsza możliwa kandydatura na szefa tego projektu. Drugim powodem jest seria wykładów jakie dr. Jacek Bartosiak wygłosił w wielu miejscach Polski a większość tego trafiła do sieci. Przedstawia w nich geopolitykę jako dziedzinę którą kierują się animatorzy współczesnych potęg światowych. Chodzi o USA/Chiny/Niemcy/Rosję. Szachownicę jaką prezentuje radykalnie odbiega od utartych wzorców polskiej nauki i sceny politycznej. Trzecią i jakże krytyczną przyczyną jest biografia Bartosiaka o której sam mówi.

 

Centralny Port Komunikacyjny to idea o której Bartosiak opowiadał od wielu lat. Jak podaje buissnesinsider 12.09.2018r. (2) „Dr Jacek Bartosiak pokieruje spółką celową ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nazwisko szefa projektu 12 września ogłosił oficjalnie w Katowicach Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK i sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

.. - Jako członek zespołu doradczego miał swój ogromny udział w przygotowaniu i opracowaniu wizji i misji CPK. Ten jego udział był tak znaczny, że jesteśmy spokojni o wyzwania, przed jakimi ten projekt stoi. Jesteśmy pewni, że stawi im czoła z sukcesem - powiedział Wild na kongresie Impact Mobility Revolution, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

Na konferencji prasowej Wild dodał, że misja prezesa spółki celowej ma się zakończyć "gdy Port Solidarność osiągnie samowystarczalność ekonomiczną, czyli około 2027 roku""

 

Szacunkowy koszt budowy lotniska to 35 mld zł, natomiast 40 mld zł zostanie przeznaczonych na rozbudowę sieci kolejowej krytycznej do obsługi portu. Wstępnie CPK ma obsługiwać 35-45 mln pasażerów rocznie, z rozbudową do 100 mln.

Jak podaje Witold Gadowski w swoim ostatnim „komentarzu tygodnia” walka toczy się o olbrzymie pieniądze.(3) Sama Deutsche Post może utracić przychód rzędu 100 miliardów euro rocznie na rzecz Poczty Polskiej. Nie wiem na ile prawdziwe są te dane ale sumy przemawiają do wyobraźni.

Warto również nadmienić o planowanym już dawno hubie kolejowym Jedwabnego Szlaku pod Łodzią której sprzeciwił się Antoni Macierewicz. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo że projekt CPK będzie łączył oba zadania a to dodatkowo wzmocni pozycję Polski względem Niemiec jako centralną bazę logistyczną Europy. Tyle w kwestiach materialnych.

Jacek Bartosiak osoba która w niedalekiej przyszłości stanie się jedną z najważniejszych osób w Europie to postać dobrze wykształcona, cicha, skromna i co najważniejsze która nie chce palić żadnego mostu dla Polski. Jak sam odpowiadał na pytanie słuchacza z sali ma przyjazny stosunek do Izraela. Wynika to z historii jego rodziny która ratowała żydów w czasie 2 Wojny Światowej. Zapewne dało mu to szanse na robienie kariery naukowej w Waszyngtonie. Ten fakt żadną miarą nie przeszkadza pastorowi Chojeckiemu jeździć po dr. Bartosiaku jak po psie. HiperSyjonista polskiej przestrzeni publicznej nie potrafi pogodzić się z faktem że Bartosiak nie widzi nic złego w robieniu interesów przez Polskę z Chinami. No jak to możliwe – z komuchami się będzie układał?

Natomiast zgodnie z założeniami Bartosiaka crashzona w której Polska się znajduje jest i szansa i zagrożeniem . Dlatego bezwzględnie należy wykorzystać swe geograficzne położenie do robienia interesów. Czy więc USA który przecież jest promotorem Bartosiaka może być stratne na CPK? Żadną miarą. Jestem przekonany że umowy jakie przywiezie prezydent Duda o których zresztą wspominał prezydencki minister w programie „Woronicza 17” (4) uniezależnią polską gospodarkę od niemieckiej kontroli.

Inwestycje jakie szykują się w Polsce zmienią Europę jaką znamy. Zmienią zarówno pozycję Niemiec jak i Rosji. Polska z chłopca do bicia stanie się w końcu ważnym wpływowym państwem które będzie stać na liczne nowoczesne wojsko, porządną i skuteczną politykę historyczną oraz wsparcie naszych słowiańskich przyjaciół Europy Środkowej.

Czego sobie i państwu życzę.

 

1 ]]>https://www.cda.pl/video/259153685/vfilm]]>

2 ]]>https://businessinsider.com.pl/firmy/zarzadzanie/jacek-bartosiak-prezese...]]>

3 ]]>http://gadowskiwitold.pl/komentarz-tygodnia-drang-nach-osten-wersja-20]]>

4 ]]>https://vod.tvp.pl/video/woronicza-17,16092018,38671330]]>

 

 

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 4.8 (17 głosów)

Komentarze

Gdyby III RP nie była kolonią, budowa wielkiego portu lotniczego powinna była wystartować w latach 90., podobnie inne reformy, szczególnie sądownictwa, systemu edukacji czy program taki jak 500 +.

PS  Na samym zaś początku powinno była zostać przeprowadzona lustracja, wykluczająca dożywotnio z udziału w życiu publicznym wszystkich bez wyjątku czerwonych! 

Pozdrawiam

 

Vote up!
14
Vote down!
0

jan patmo

#1572262

Będzie wiadomo dlaczego w latach 90tych to nie było możliwe.

http://stan35.neon24.pl/post/143725,centralny-port-komunikacyjny-cele-strategiczne

Vote up!
9
Vote down!
0

norwid

#1572285

Widzę że bardzo ciepło przyjęty został ten wpis na pariotycznym portalu.

Festiwal kultury trwa tam w najlepsze.Po ocenach i dwóch pierwszych komentarza widać że Neonowi intelektualiści mają

tam wiele do powiedzenia w tym temacie

 

Vote up!
8
Vote down!
-2
#1572273

Niech sobie ruskie trolle dokazują. Im więcej tym lepiej.. Poza tym 35stan napisał bardzo fajny rzeczowy i nie napastliwy komentarz. Z ciekawości zerknąłem na jego wcześniejsze wpisy w tym temacie. I moje zdziwienie, nawet korzystał z tych samych źródeł co ja ;D. Wspomnę jeszcze że dziad z kulawą nogą nie zareagował na jego wpis z maja2.18. Dobre oceny i cisza na morzu, pewnie za bardzo uczony tekst.

Właśnie dlatego warto czasem wystawić się na mordobicie.

Vote up!
10
Vote down!
-1

norwid

#1572282

i warto by zrobić listę artykułów przeciwnych jego powstaniu (nie chodzi mi o takie zagraniczne szczekaczki jak GóWnianą czy WP, tylko tych pisanych przez "ekspertów"). Co do mnie - posłużę się autocytatem:

Pan Premier jest wystarczająco obtrzaskany w te geopolityczne klocki, żeby się łudzić co do „naszych przyjaciół” i póki co buduje przyczółki (dosłownie: np. Centralny Port Komunikacyjny) do szerszej współpracy międzynarodowej (http://niepoprawni.pl/blog/civilebellum/turcja-a-sprawa-polska 30 Stycznia, 2018).

Na rozpoczęcie budowy CPK mamy  jeszcze dwa lata, zanim amerykańskie, "demokratyczne" lobby żydowskie nie uwali Trumpa.

Vote up!
12
Vote down!
0
#1572277

Sto milionów pasażerów rocznie...?

Vote up!
7
Vote down!
-2

ość

-----------------------------------

gdy prawda ponad wszystko, życie bywa piękne

wtedy żyć się nie boisz i śmierci nie zlękniesz

#1572283

Zawsze chciałoby się więcej. A w Izraelu tylko 10. ;D

Vote up!
9
Vote down!
0

norwid

#1572284

nie chodzi tylko o pasażerów.

Według projektu Berlin Brandenburg (BER) będzie mogło obsłużyć 22 mln pasażerów rocznie – co spowoduje, że od razu będzie przepełnione, a Tegel i Schonefeld i tak nie będą zamknięte (tylko w 2015 r. przez te stare i wysłużone stołeczne lotniska przewinęło się 29,5 mln pasażerów), pogłębiając chaos komunikacyjny w tym mieście. Nie ma więc mowy o powstaniu hubu transportowego, a to jest istota projektu CPK.

Vote up!
7
Vote down!
-3
#1572296

Węzła, centrum transportowego i komunikacyjnego, a nie "hubu".

Vote up!
8
Vote down!
-3

Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain

#1572330

wprawdzie od pół wieku odwykłem od stosowania się do wykonywania cudzych poleceń (a zwłaszcza w tak kategorycznej formie) - ale z uwagi na zbożny cel, jaki ci przyświeca (szkoda, że z oddali), przyjmij garść uwag, co może i innym się do czegoś przydadzą.

Słyszałeś może o cichostępach? Tak Żeromski proponował zastąpić bambosze - bez powodzenia (chociaż zamienił jednak trotuar w chodnik!). Otóż - zwłaszcza w słownictwie technicznym - polska norma językowa ulega międzynarodowej unifikacji po to, by nie dezorientować ludzi co do ich wiedzy aktualnie nabywanej; i tak: komunikujemy się właśnie na komputerze (a nie na... masz jakieś propozycje?), oglądamy telewizję, słuchamy radia, prześwietlamy się u rentgena, jeździmy rowerem itd. itp. Zapewne i ty tak się wypowiadasz i jest to naturalne.

Hub lotniczy (hub=koncentrator) nie zamieni się w węzeł dlatego tego samego powodu: ludzie mają naturalną skłonność do ulegania naleciałościom, a jak twierdził czerwony docent Doroszewski (a to późniejszy filar naszego językoznawstwa) "tak jest poprawnie, jak lud mówi" - zatem twoje nostalgiczne pięknoduchostwo na nic się tu przyda: już byś lepiej odniósł się do tematu notki, zamiast strzelać kulą w płot, bo jak widzisz strzelcem nie jesteś wybitnym. 

   

Vote up!
5
Vote down!
-2
#1572333

oczywiście fantastycznie byłoby, gdyby wszystko udało się tak jak zaplanowano i daj Boże, aby tak właśnie było, ale ... niestety jest dużo wątpliwości.

Czy rzeczywiście Polska - Polacy na tym skorzystają, czy też jak często zostaniemy "wyślizgani" przez grono wiekszych i mniejszych obcych cwaniaczków, co już upatrzyli w tym dobry biznes i tylko sterują domorosłymi sługusami, żeby robili dokładnie tak jak trzeba, a my mamy być jedynie płatnikiem - wyłożyć potrzebną kasę na teren, media, infrastrukturę i zbudować to - jednym słowem stworzyć podstawy wielkiego biznesu dla cwanych przekrętów i złodziei, co jakoś łatwo uwłaszczali się i nadal uwłaszczają na polskim majątku narodowym, oczywiście przy aktywnym udziale i korzyści władających!!!

Przykład z przeszłości - pamiętam jak jakieś 10 lat temu zaczęło się w Polsce mówić o naszym wielkim potencjale w zakresie gazu łupkowego, pojawiły się mapy rozmieszczenia pokładów tego gazu, pojawiły się firmy wyspecjalizowane, m.in. z USA i innych, które eksploatują z sukcesem i ewidentną korzyścią takie złoża gdzie indziej, rozdano nawet koncesje, wydano pieniądze, i co i nic!

Porobiono jakieś badania, było mnóstwo gadania, mnóstwo prezentacji, strategii i rządowego oraz eksperckiego blablania, popłynęło dużo pieniędzy i pomimo, że polskie złoża oceniono jako jedne z najbogatszych, to oczywiście sprawa została uwalona!

I na początku wyglądało to bardzo podobnie, najpierw zapowiedzi, mnóstwo napuszonego gadania różnych rządowych czynników i ważnych ekspertów, później jakieś niby ekspertyzy, jakieś konszachty, a potem przez kilka lat mielenie nie wiadomo czego i już nikt nie mówi o wielkim potencjale, o możliwości zbudowania polskiego prosperity na gazie łupkowym, chociaż w innych krajach tak to działa, a teraz mamy inną zabaweczkę do epatowania!!!

Vote up!
8
Vote down!
-2

Cognoscetis veritatem, et veritas liberabit vos --- Poznajcie prawdę, a prawda was wyzwoli.

#1572340

Ruch jest wszystkim. Nawet zdawałoby się bezsensowny spacer służy zdrowiu podobnie gimnastyka. Pogimnastykowanie się przy budowie tego lotniska też nikomu nie zaszkodzi.

W obecnych czasach nie ma już prawie ryzykownych inwestycji, istnieją różne asekuracje i reasekuracje asekuracji która zmniejszają ryzyko inwestycji do zera. Największa trudność to znaleźć chętnych do takiego przedsięwzięcia, jeśli są to nie ma co się oglądać tylko  trzeba wysyłać na miejsce budowy geodetów.

Pozdrawiam

Vote up!
3
Vote down!
0
#1572351

naczytałem się nawet na temat polskich zasobów. Wszystko fajnie i właśnie do tego o czym pani pisze odwoływał się szef CPK na wielu swoich wykładach z geopolityki. Polecam posłuchać a argument sam zostanie obalony przez panią. Pozdrawiam niepoprawnie.

Vote up!
1
Vote down!
0

norwid

#1572782

Chyba. Oś około rok temu z wielkim zadęciem premier obiecywał rozwój elektrycznej motoryzacji, mówił coś o milionie samochodów elektrycznych... Jak dotąd cisza. W każdym razie nie widać żeby dziennikarze uwijali się przy temacie, żeby ogłaszano kolejne etapy jakichś prac przybliżających nas do dnia w którym fabrykę w Polsce opuści pierwszy polski samochód elektryczny oparty w dużej części na polskiej myśli technicznej. Ostatecznie mozebyc coś od Tesli bo ponoć uwolniono wiele rozwiązań Tesli z więzów patentowych. No, ale cisza trwa.

Vote up!
2
Vote down!
0
#1572444

Milion samochodów elektrycznych to dumnie brzmi. Merkel mówiła o tej samej liczbie. I co, wielkie Niemcy co nawet potrafią kasę doić z Chin a USA doją bez oporu zrobili raptem 180k+

Przesunęli prognozy na 2022. W prognozach uznali że hybryda to też elektryk ;D

Wracając na nasze podwórko - temat elektryka wielce ciekawy. Mamy już największą w Europie fabrykę baterii  LI-IO. co prawda marki LG ale jest.

Przypomina mi się również historia CD-projektu. Niby bryndza w pierwszych latach swojej kopiarskiej i tłumaczeniowej robocie programistycznej a jednak po latach wydał "Wiedźmina" tytuł znany przez każdego gracza komputerowego na świecie. Z CPK ja się boję czegoś innego. Boję się jego sukcesu - bo on jak wiadomo ma wielu ojców a nic tak nie gorszy jak ich walka o prymat.

Vote up!
1
Vote down!
0

norwid

#1572783

Zachwycajac sie mozliwoscia budowy CPK zastanawiam sie sie czy aby nie było by korzystniej rozbudowac port lotniczy okecie o kolejne terminale ,pasy startowe nagazyny handlowe o inna potrzebna infrastukture ułataiajaca transport lotniczy.Taniej napewno by wyszło wysiedlenie ludzi z zajmowanych terenów wokół lotniska a zbudowanie dodatkowych odcinków drogowych i kolejowych słuzacych do lepszej obsługo lotniska o wiele tansze niz budowa od podstaw nowego,które w koncu budowy napewno bedzie wymagało modernizacji lub innej rozbudowy,poniewaz nikt nigdy jeszcze nie był w stanie przewidzic rozwoju wydarzen.Teraz napewno odezwa sie nowodermokraci,którzy powiedza ze bedzie duzo spalin lotniczych nad warszawa i nie da sie zyc oraz huk z silników lotniczych.Ja moge im odpowiedziec ze moga sie wyprowadzic tam skad pochodza gdzie juz nie ma smrodu jest błogi spokój i cisza i nie ma nawet swin.Co do spalin lotniczych to one zawsze beda nawet gdyby lotniska usytuowal na giewoncie bo wiatry wieja z róznych kierunków i zawsze cos ze soba przyniosa.Znajac polska mentalnosc gospodarcza to napewno zanim powstanie CPK powstana róznej masci spółki i spóleczki starajace sie zajac jakis kawałek dla swojej działalnosci na owym terenie.Tak sie dzieje obecnie na okeciu,jedem wielki burdel i brak odpowiedzialnosci bo akurat tym zajmuje sie firma zewnetrzna.podobnie jest w PKP tory jednej spółki wagony innej siec trakcyjna innej prad innej przytorze innej dworce jeszcze innej i tak wkoło macieju  polish busines.Piepszenie o majacych nastapic inwestycjach a sprawa lustracji i raportu pod dywanem jak i wazniejsza wymagajaca wyjasnienia katastrofa smolenska.Cisza.Balcerowicz nietykalny pomimo iz to on zlikwidował polski przemysł.Jak długo jeszcze bedzie trwał ten matrix?Ostatnia informacja ze polska dołaczyła do jakiegos klubu panstw rozwinietych gospodarczo.A co my takiego w tej gospodarce zrobilismy skoro wiekszosc to obcy kapitał a tylko nasza robota i to marnie opłacana.

Vote up!
0
Vote down!
0

Jeszcze zaświeci słoneczko

#1572542

Jeszcze zaświeci słoneczko.

I jest to w nie naszym interesie ale amerykanskim i żydowskim. Choćby i wypili całą śmietanę i tak mleko będzie nasze.

Vote up!
1
Vote down!
0

norwid

#1572784