Co dalej Polsko?. Nurniflowenola. Próbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie
KONGRES POLSKI
Dlaczego formułę Kongresu uważam za najbardziej odpowiednią? Otóż Kongres jednoczy różne siły, czasami, przeciwstawne, w celu osiągnięcia tego jednego celu. Tym jedynym celem dla nas, teraz, powinno byc stworzenie podstaw PAŃSTWA PRAWA, A CO JEST PODSTWĄ PAŃSTWA PRAWA? KONSTYTUCJA! Dopiero na podstawie konstytucji można budowac całą resztę.
Nowa Konstytucja, według mnie, musi eliminowac pewne patologie zauważalne gołym okiem w teraźniejszej konstytucji. Musi przede wszystkim zlikwidowac dualizm władzy. Skierowac na właściwe tory władzę wykonawczą i władze legislacyjną. W warunkach polskich, znowu według mnie, najlepiej sprawdzi się system prezydencki z wyraźnym podziałem na władzę wykonawczą - Prezydent, i władzę legislacyjną - Sejm.
Ten podział niemal automatycznie wprowadza nową ordynację wyborczą, ta zaś JOW-y jako podstawę nowej ordynacji wyborczej, a przy okazji doprowadziłoby to do zlikwidowania terenowych sitw i klik różnego rodzaju.
Nowa Konstytucja powinna zmienic formułę Trybunału Konstytucyjnego. Otóż TK powinien byc wybieralny w wyborach powszechnych, załużmy 21 osób (prawnicy wykluczeni), który w razie potrzeby zamawiałby ekspertyzy prawne u tego czy tamtego prawnika, czy nawet dwuch, trzech czy więcej. Opinia TK nie byłaby wiążącą dla Prezydenta. Ale mogłaby zastopowac pewne kroki Prezydenta w momencie, jeśli Sejm, Senat i TK absolutną większością głosów zadecydowałyby o vecie. Zmusiłoby to Prezydenta do zmian. Również Sąd Najwyższy powinien byc w części wybierany, w części mianowany.
Uważam, że musiałby nastąpic nowy podział administracyjny kraju. Zapisany w Konstytucji tak aby nikt, nigdy nie mógł go zmienic. Uważam, że siedem województw i pięc metropolii w zupełności oddawałoby naturę społeczno-gospodarczą Polski. Każde z województw dzieliłoby się na pięc Starostw, które z kolei dzieliłyby się na pięc Powiatów, a te z kolei na pięc Gmin. Z podziałem administracyjnym związane byłyby okręgi wyborcze do Sejmu, Senatu i Sejmików Wajewódzkich. Uważam, że z każdego powiatu wychodziłby jeden poseł na Sejm, co dawałoby 300 posłów do Sejmu, z każdej gminy poseł do Sejmiku Wojewódzkiego co dałoby 125 posłów do każdego Sejmiku Wokewódzkiego. Natomiast jeśli chodzi o Senat to z każdego Starostwa powinien byc jeden Senator wybierany w głosowaniu powszechnym co dawałoby 60 Senatorów oraz co dwa lata Prezydent mianowałby 20 Senatorów mianowanych, z tym, że 10 wychodziłoby od Prezydenta, a 10 od Sejmu. Oczywiście kandydaci na posłów z poszczególnych powiatów czy starostw musieliby mieszkac tam conajmniej 10 lat. "Spadochroniarze" bezapelacyjnie wykluczeni!
Gospodarka
Całkowicie oparta na własności prywatnej. Energietyka, koleje, drogi, przemysł zbrojeniowy jako strategiczne działy gospodarki narodowej, własnośc mieszana, państwowo - prywatna.
Edukacja.
4 lata szkoły podstawowej - bezpłatne
4 lata szkoły podstawowej - częściowo odpłatne
Szkoły ponadpodstawowe odpłatne. System stypendiów fundowanych.
Szkolnictwo Wyższe - odpłatne. System stypendiów fundowanych.
Policja
Pewne służby bardzo upolitycznione teraz, zlikwidowane. Na ich miejsce powołane nowe. Konstytucyjnie zapisane 7% każdego budżetu państwa idące na potrzeby Policji. Komendant Główny mianowany przez Prezydenta.
Wojsko
Konstytucyjnie zapisane 10 % każdego budżetu rocznego przeznaczone na ptrzeby wojska. Obowiązkowa 9 - miesięczna służba wojskowa. Poborowi powoływani do wojska w wieku lat 20, bez względu czy się uczą (studia) czy pracują. Obywatele polscy przebywający czasowo za granicą muszą na okres służby wrócic do kraju. Po 9 -cio miesięcznym okresie szkolenia żołnierze mają prawo starac się do służby w armii zawodowej, policji, względnie przejśc do rezerwy i do wiku lat 40 byc powolywani na jednomiesięczne cwiczenia wojskowe raz na dwa lata. Absolwenci wyższych uczelni, po odbyciu 9-cio miesięcznego szkolenia w wieku lat 20 i ukończeniu studiów mają prawo wstąpic do rocznej szkoły oficerów rezerwy.
Sądownictwo
Sędziiowie i prokuratorzy pozbawieni imminitetu, podlegający ocenie przez wydział Sądu Najwyższego. Sędzia czy prokurator pozbawiony praw wykonywania zawody przez Sąd Najwyższy nie miałby prawa podjąc żadnej pracy związanej w wymiarem sprawiedliwości. Oczywiście wlączając w to adwokaturę.
Według mnie to są najważniejsze punkty, które trzeba wyartykułować. Jest to tylko i wyłącznie moja wizja, moje przemyślenia, i wcale nie pretenduję do tego że wiem najlepiej. Traktuję to raczej jako coś, co być może zacznie jakąś tam dyskusję. Czy zacznie? Nie wiem.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3688 odsłon
Komentarze
Jurandzie!
24 Marca, 2010 - 11:43
Dyskusje uwazam za otwarta i mam nadzieje, ze wicej osob sie w nia wlaczy! Popoludniu (lub wieczorem) ustosunkuje sie do Twoich propozycji, ktore roznia sie nieco od moich. Nieznacznie, co mnie cieszy niezemiernie, bo co do spraw podstawowych zgadzamy sie. Nowa Konstytucja. A idee Kongresu uwazam za kapitalna! Uwazam, ze w tym momencie nalezy zaczac powtarzac te slowa jak mantre: Kongres, Republika, Nowa Konstytucja.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
Do uslyszenia!
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Jurandzie ..
24 Marca, 2010 - 12:13
Mam i ja taką nadzieję że to się w końcu zacznie .
Te twoje propozycje są interesujące . Co ważniejsze proponujesz zwołać kongres...
[quote=Jurand]
KONGRES POLSKI
Dlaczego formułę Kongresu uważam za najbardziej odpowiednią? Otóż Kongres jednoczy różne siły, czasami, przeciwstawne, w celu osiągnięcia tego jednego celu. Tym jedynym celem dla nas, teraz, powinno byc stworzenie podstaw PAŃSTWA PRAWA, A CO JEST PODSTWĄ PAŃSTWA PRAWA? KONSTYTUCJA! Dopiero na podstawie konstytucji można budowac całą resztę.
[/quote]
Radźmy zatem jak miałby wyglądać ów Kongres i kto miałby prawo uczestniczyć w pracach legislacyjnych nad przyszłą konstytucją Rzeczpospolitej .
Dokonałeś już podziału wstępnie na okręgi i podokręgi czyli powiaty i gminy jako te ciała administracyjne z których będą wybierani przedstawiciele do Sejmu na zasadzie większościowej czyli systemem JOW ..Dotyczy to również wyboru senatorów.
Kolejny słuszny i w moim odczuciu krok likwidacja dualizmu władzy i przeniesienie prerogatyw na głowę państwa jaką niewątpliwie byłby Prezydent.
Co do reszty to trudno tak z marszu odnieść się do wszystkiego , sprawa wymaga głębszego zastanowienia się ..
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Re: Co dalej Polsko?. Nurniflowenola. Próbuję odpowiedzieć na T
24 Marca, 2010 - 15:29
"4 lata szkoły podstawowej - bezpłatne
4 lata szkoły podstawowej - częściowo odpłatne
"
Ze wszystkim sie zgadzam,ale cala szkola podstawowa powinna byc bezplatna i obowiazkowa"
Pozdrawiam Akiko
...Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
Rozdaję wokoło i jestem radosną
Wichurą zachwytu i szczęścia poety,
Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną. K.Wierzyński
...Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
Rozdaję wokoło i jestem radosną
Wichurą zachwytu i szczęścia poety,
Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną. K.Wierzyński
Re: Co dalej Polsko?. Nurniflowenola. Próbuję odpowiedzieć na T
24 Marca, 2010 - 19:19
Mam nadzieję że choć ty Jurandzie nie poprzestaniesz na tym jednym wpisie . Szkoda byłoby gdyż to co zaproponowałeś ma już jakiś sens poza tym to co najważniejsze w tym wszystkim to wniosek dotyczący sprawy najważniejszej czyli samego Kongresu.
Nie ukrywam że to dzięki takim tematom w ogóle zaglądam jeszcze na niepoprawnych. Prawdę mówiąc mam już dość całej tej przepychanki związanej z dzisiejszą bądź wczorajszą sensacją a dotyczącą bezpośrednio któregoś z POjebów ..
Czuję że mam przesyt tym waleniem w "bęben" i nie ważne czy będzie to szalony "niesioł" czy też inny ku-as.
Dla mnie to zmarnowany czas , czas który można by wykorzystać na szerzenie wiedzy o sprawach moim zdaniem najważniejszych .
A co takiego może być najważniejsze ? Ano świadomość dotycząca sposobu poruszania się w naszej rzeczywistości. Dlaczego to zatem takie ważne by te matoły zwane lemingami prócz wzorów na wyprowadzenie całki wiedziały jak skutecznie korzystać z takiego systemu politycznego w jakim dla przykładu przyszło nam funkcjonować .
By w końcu raz na zawsze uświadomiły sobie że demokracja to bardzo skomplikowany system sprawowanie rządów , że wbrew pozorom wcale tak naprawdę nie wszystko za;leży od nas.
Przynajmniej w tej hybrydzie przy ordynacji proporcjonalnej która z natury jest nie demokratyczna a jedynie sprawia takie wrażenie, ważne jest by i wyborca oddając głos wiedział i zdawał sobie sprawę z tego. Tak , póki co to tylko moje pobożne życzenia a baran jeden z drugim idzie do urny i głosuje czasem nie wiedząc nawet na kogo.
Można by powiedzieć że jest to system w sam raz
skonstruowany na potrzeby oligarchów mających swoje latyfundia na terenie Rzeczpospolitej będących zarazem wasalami potężnych karteli spoza naszych granic a będących rzeczywistymi władcami i właścicielami większości dóbr na terenie Rzeczpospolitej.
Zdaję sobie i ja z tego sprawę że każda zmiana powodująca w konsekwencji odejście od tego systemu wywoła panikę i natychmiastową reakcję z Ich strony ...
Mając i taki wariant na uwadze należy tym bardziej ostrożnie postępować w tej materii. Wykorzystując wszelkie dostępne środki jakie znajdą się na ziemi i w niebie należy z całą mocą intelektu doprowadzić do wyjścia Polski z układu politycznego z Unią zachowując jednakże układ z Schengen. Dopiero wówczas można w sposób realny pomyśleć o utworzeniu Republiki na bazie oczywiście napisanej na nowo Konstytucji ..
Ale aby marzyć o jakiejkolwiek zmianie najpierw wybierzmy tych z którymi nam po drodze ..w najbliższych wyborach głosując za PiS-em .
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
andruch2001
24 Marca, 2010 - 20:44
Przykro mi ale mi osobiście nie po drodze z PIS, zbyt często mnie zdradzili w elementarnych sprawach aby jeszcze raz dać się na to nabrać. Po drugie - nie lubię socjalizmu, nawet w postaci socjalizmu na kształt socjalizmu Piłsudskiego.
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacyl
24 Marca, 2010 - 21:41
Szanowny kolego pozwolisz że tak się do ciebie zwrócę . W grę wchodzi być albo nie być w najbliższym czasie tworu jakim jest jeszcze obecna Rzeczpospolita. Czy ty również bierzesz mnie za idiotę nie odróżniającego deklaracji od rzeczywistych kroków..
Panie kolego nie w tym rzecz czy w obecnej chwili podoba się tobie czy mnie PiS , Polaka jest wystarczająco blisko krawędzi że w obecnej sytuacji nie będzie już miało większego znaczenia w jakim stylu runiemy i ile "koziołków" po drodze zaliczymy ..
Moim zdaniem by w ogóle marzyć o czymś takim jak próba sanacji państwa należy najpierw go posiadać ..To co dzieje się obecnie stawia duży znak zapytania przed każdym rozsądnie postrzegającym obserwatorem czy i jak długo jeszcze będziemy w stanie decydować o sobie Przypomnę 700 mld zadłużenia i dług wciąż narasta .Wzrost PKB nie przekłada się na przyrost gotówki w budżecie . Dywidendy z zysku transferowane są prawie w całości do prawowitych właścicieli poza granicami Rzeczpospolitej , stąd brak bezpośredniego przełożenia pomiędzy wzrostem PKB a dochodem w budżecie . Kraj popada w ruinę , narasta bezrobocie wbrew temu co wypisują pismaki i nadaje telewizornia ..
Jak długo twoim zdaniem mamy jeszcze czekać ..Jedyna opcja z którą nam po drodze to PiS stąd czyńmy póki co to co najważniejsze .Należy odsunąć tą watahę od koryta i to na długo jeśli możliwe to nawet na zawsze .
Tyle w tej kwestii drogi kolego ..
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
andruch2001
24 Marca, 2010 - 21:57
Po pierwsze nie biorę Ciebie za idiotę. Czytam często Twoje wypowiedzi w wielu tematach i analizie rzeczywistości i tutaj bardzo często się z Twoją interpretacją zgadzam. Nie zgadzam się z tym że PIS jest jedyną drogą wyjścia z tej sytuacji. Dla mnie coraz bardziej jedyną drogą wyjścia jest Insurekcja Kościuszkowska. Piszę o Insurekcji dlatego że kończę powoli książkę na temat sytuacji moralno społecznej w dobie przedrozbiorowej i dzisiaj. Jest bardzo wiele analogii i wspólnych punktów w kondycji społeczeństwa wtedy i dzisiaj.
Jeżeli w jakiś sposób Ciebie obraziłem (czego nie zamierzałem) to przepraszam.
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacylu
24 Marca, 2010 - 22:27
[quote=Jacyl]
Nie zgadzam się z tym że PIS jest jedyną drogą wyjścia z tej sytuacji. Dla mnie coraz bardziej jedyną drogą wyjścia jest Insurekcja Kościuszkowska.[/quote]
W obecnej sytuacji to nie Rosja nam zagraża jako taka ale jak zapewne sam się orientujesz jesteśmy na smyczy wielkiego światowego biznesu , który zapewne zrobi wszystko by nie tyle nam popuścić ową smycz co raczej ją skrócić sprowadzając naszą gospodarkę do roli "wydobywcy" samego surowca co najwyżej nie wymagającej zaawansowanej technologi wstępnego przetwórstwa. Nadto będzie nasz kraj traktowany jak teren pozyskiwania taniej siły roboczej której krwawicę wydaną w polskich supermarketach i tak w całości transferuje się poza granice do macierzystych jednostek .
Insurekcja powiadasz , w tych warunkach , to pewna rzeź bez gwarancji na ostanie się państwa jako takiego ..
Mam nadzieję że wziąłeś pod uwagę że w TL są zapisy pozwalające mówmy to wprost testować nowe technologie na manifestantach z użyciem ostrej amunicji włącznie ..
Czy mam dalej temat rozwijać ..
ps.
Wszystko Ok wcale się nie gniewam
; -)
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Jurand
24 Marca, 2010 - 20:40
Odnosząc się do Twojego pomysłu na ustrój Polski chciałbym przedstawić swój punkt widzenia na poszczególne punkty.
A więc zaczynam.
1. Kongres jest jak najbardziej potrzebny i niezbędny. Jeżeli chodzi o ludzi którzy mogliby w nim brać udział to według mnie należy wypatrzeć posłów i senatorów (także tych z lat wcześniejszych) i ich zaprosić na Kongres. To np. tutaj powinno stworzyć się oddzielny panel dyskusyjny który pozwoliłby wypracować jednolite założenia z którymi możnaby wyjść do ludzi (internet, ulotki (podejmuję się ich wydrukowania), rozesłanie pocztą tych ulotek. Wtedy dopiero zwołanie Kongresu np. w Hali Oliwii lub innym historycznym miejscu.
2. Jeżeli chodzi o Konstytucję to powinna ona być jak najkrótsza i prosta. Jestem także za władzą Prezydencką.
3. Jeżeli chodzi o TK to nie do końca zgadzam się z ideą aby był on wybierany w wyborach powszechnych, bardziej bym postawił na wybór wśród wybranych posłów, senatorów.
4. Trzebaby dopracować sprawę podziałów 5 metropolii na niższe szczeble administracyjne, aby nie było sztucznych tworów jak np. teraz w Warszawie gdzie miasto jest jednocześnie i gminą i starostwem. Jestem przeciwny wskazywaniu przez Sejm i Prezydenta tych dodatkowych 20 Senatorów.
5. W sprawie gospodarki zgadzam się z tym aby wiążącą była własność prywatna. Dodałbym w sprawach podatkowych kilka rzeczy:
a) prowadzący działalność jednoosobową powinni tylko raz rozliczać się z fiskusem (teraz jest tak że raz rozlicza się jako właściciel firmy, drugi raz jako osoba fizyczna)
b) prowadzący działalność jednoosobową powinien mieć prawo np. odliczania 1% (teraz jeżeli ktoś jest na tzw. liniówce (19%) nie ma prawa przekazania 1%
c) jednolita stawka VAT w wysokości np. 9%
d) podatek liniowy w wysokości 19% z trzema możliwościami odliczeń:
- 2% na rzecz Stowarzyszeń i Fundacji (patrz Pomoc Społeczna),
- 2% na rzecz każdego posiadanego dziecka,
- poniesionych kosztów na trwałe środki firmy podnoszące jej wartość.
e) likwidacja zwolnień podatkowych dla supermarketów,
f) możliwość zwolnień przez Gminy z podatków gruntowych na okres 6 lat dla inwestora który stworzył nowe miejsca pracy,
Likwidacja ZUS - przeznaczenie np. 10% budżetu na płatność istniejących emerytur i rent (ale wypłacane przez np. Urzędy Skarbowe - łatwość sprawdzenia dochodu poprzez składany PIT), Wprowadzenie dobrowolnych wpłat na rzecz przyszłych rent i emerytur (tutaj można przekształcić istniejący ZUS w firmę prywatną)
Pomoc Społeczna - likwidacja państwowej pomocy społecznej. Wprowadzenie możliwości odprowadzania 2% na rzecz fundacji i stowarzyszeń zajmujacych się ludźmi ubogimi, niepełnosprawnymi itd. Przetrwają Ci co najlepiej wydają pieniądze przekazane im przez ludzi.
Urzędnicy - wprowadzenie odpowiedzialności osobowej za podejmowane decyzje lub brak ich podjęcia w określonym w KPA terminie.
Edukacja - szkoła podstawowa podział na dwa etapy: pierwszy nazwijmy go "elementarny" trwający 5 lat obowiązkowy, bezpłatny. Drugi "nadelementarny" trwający 3 lata z możliwością wyboru szkoły zawodowej lub ogólnej - także bezpłatny. Po tych trzech latach w przypadku wyboru szkoły zawodowej - koniec edukacji (chyba że pełnopłatna), w przypadku wyboru drugiej drogi - szkoła średnia ze stypendiami (i tutaj znowu Funadacje i Stowarzyszenia).
Policja - zgadzam się w pełni
Wojsko - armia zawodowa + 3 miesięczny obowiązkowy intensywny kurs nauki obsługi broni palnej. Jako wariant - na wzór krajów skandynawskich - mundury i broń w domach.
Sądownictwo - dodałbym jak w przypadku urzędników odpowiedzialność osobistą za podejmowane decyzje lub przedłużanie spraw.
I to tyle w skrócie z moich przemyśleń w tej sprawie.
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Drogi Jurandzie! Drodzy Niepoprawni!
24 Marca, 2010 - 20:52
Ufff... Wyskrobałem trochę czasu, więc postaram się napisać co myślę o Twoich propozycjach. Po kolei:
1. Idea Kongresu Narodu Polskiego jest kapitalnym pomysłem. Jest bardzo dobrym punktem wyjścia do dalszych dyskusji. Wszystkim tym, dla których brzmi to jak science-fiction pragnę powiedzieć, że od pisania i posiadania racji niewiele się zmieni, tak więc jakiekolwiek uwagi krytyczne i pomysły własne, poglądy, spostrzeżenia mile widziane! Osobiście dziwię się, że w takim miejscu jak Niepoprawni idea Juranda została zwyczajnie "olana", a zainteresowanie jest znikome. Chciałbym też zauważyć, że nie jest to idea do zrealizowania "na jutro" - to będzie długi proces, o ile wcześniej sprawa nie umrze śmiercią naturalną. Od czegoś trzeba zacząć, a moim zdaniem takie działania są lepsze niż bezustanne pisanie o Tusku i całej jego bandzie lodziarzy! Dlatego zachęcam wszystkich zainteresowanych do zaangażowania i dyskusji. Także, a raczej przede wszystkim, Redakcję tego portalu i Adminów!
2. Nowa Konstytucja - pełna zgoda! Ale jak pisałem wyżej dla pewnych pomysłów Juranda widzę inne rozwiązania. I tak: podział administracyjny kraju według Juranda jest ciekawą propozycją, ale ja bym poszedł dalej. To znaczy jeszcze bardziej ograniczyłbym liczbę posłów i liczbność sejmików. Im te liczby będą mniejsze, tym lepiej - uwaga ogólna, szczegóły do dyskusji. Senat zlikwidowałbym w ogóle! Jedna izba wystarczy. I znów, to jest uwaga ogólna, gdyż równie dobrze można zlikwidować Sejm, a Senat zostawić. Chodzi o to, że moim zdaniem jedna Izba wystarczy. Należy też rozważyć częściowe "dobieranie" zamiast jednorazowej, całkowitej wymiany - pomysł Juranda jak najbardziej sensowny! Z braku czasu, to na razie tyle.
2. Gospodarka: pełna zgoda z Jurandem.
3. Edukacja: odpłatność bądź częsciowa odpłatność jest kwestią szalenie dyskusyjną. I znów: propozycja Juranda stanowi dobry punkt odniesienia. Natomiast autor nie napisał o obowiązku nauki, a taki jest zapisany w obecnej konstytucji. Osobiście jestem zdania, że taki obowiązek jest pozbawiony sensu. Dużo by pisać, czasu brak. Ze względu na drażliwość tematu jestem w stanie przyjąć inne rozwiązania - choćby ograniczenie obowiązku do zakresu szkoły podstawowej (obecnie mamy obowiązek nauki do lat 18).
4. Wojsko: największe rozbieżności. Armia powinna być czysto zawodowa, a zamiast obowiązkowej służby wojskowej powinny być organizowane szkolenia z zakresu obronności (także dla kobiet). Kiedy i w jakiej formie? To są detale organizacyjne, wierzę, że pomysłów będzie wiele.
To tak na początek. Mam nadzieję, że znajdą się inni "wariaci" i "prowokatorzy", którzy podejmą temat! Zachęcam!!!
Pozdrawiam serdecznie
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Jurandzie
24 Marca, 2010 - 21:08
no to tak.
Po pierwsze wystarczy autorytet na czele państwa, czy to monarcha, dyktator czy regent, i czterech ministrów - Obrony Narodowej, Spraw Wewnętrznych, Dyplomacji oraz Finansów. Edukacja - to całkowita prywatyzacja, tak samo ze służbą zdrowia, ubezpieczeniami. Proponowałbym również decentralizację infrastruktury, ochrony środowiska, policji i prokuratur, jak również minimalnych wymagań edukacyjnych. Oczywiście, przymus szkolny czy posiadania rozlicznych papierków powinien zostać zniesiony. Sprywatyzować również należy bez wyjątku wszystkie państwowe przedsiębiorstwa przy tej okazji znieść ograniczenia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, żeby uniknąć tworzenia się monopoli oraz oligopoli. Proponowałbym również prywatyzację banku centralnego, co pozwoliłoby ograniczyć inflację. Chociaż to nazwałbym minimalnym postulatem, na który jestem w stanie się zgodzić. Najlepiej byłoby, żeby emitował ten pieniądze, który może pokryć je w złocie, wówczas skończyłyby się problemy z inflacją czy międzynarodowymi kryzysami.
Jeżeli chodzi o podział administracyjny, to proponowałbym podział na prowincje (Wielkopolska, Małopolska, Pomorze, Mazowsze, Podlasie, Śląsk oraz Mazury), województwa i gminy oraz metropolie (Warszawa, Łódź, Trójmiasto).
Podatki - to pogłówny i od własności zbierane na poziomie gminy (ich prostota i łatwość udowodnienia oszustwa spowodują, że Urząd Skarbowy okaże się niepotrzebny), prowincje mogłyby ściągać jeszcze ryczałt od emiterów pieniądza.
Wprowadzić należy Korpus Służby Cywilnej i Korpus Dyplomatów. Urzędników powinno być niewielu, ale za to powinni być kompetentni. Powinna obowiązywać odpowiedzialność za decyzje.
Jeżeli chodzi o wojsko - 300 tys. armia zawodowa i Ludowe Komitety Oporu na poziomie gminy.
pozdrawiam
Kirker prawicowy ekstremista
Kirker prawicowy ekstremista
Kirker
24 Marca, 2010 - 21:54
Wiesz zapewne, że Twoje postulaty są bradzo bliskie moim wyobrażeniom w temacie zagospodarowania życia społeczno-politycznego w ogóle, nie tylko Polski. Pytanie czy to jest możliwe do zrealizowania? Ziemkiewicz napisał kiedyś, że w polityce nie istnieje alternatywa "wszystko albo nic", czyli że są potrzebne kompromisy. Mnie do swoich racji przekonywać nie musisz, ale jak przekonasz innych? Pewnikiem masz w głowie jakiś plan minimum, z którego nigdy nie zrezygnujesz. Ale czy są sprawy, w realizacji których poszedłbyś na kompromis?
Poza tym: co sądzisz o samej idei Nowej Kostytucji, Kongrsu, o którym pisze Jurand, pomysłu budowy Republiki? Pytam o Twoje zdanie jako obywatela. Szanse, mozliwości powodzenia, plany, pomysły, zastrzeżenia, uwagi, etc...
Pozdrawiam serdecznie
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Kilrker , Wilku
24 Marca, 2010 - 22:07
[quote=nurniflowenola]
Ale czy są sprawy, w realizacji których poszedłbyś na kompromis?
Poza tym: co sądzisz o samej idei Nowej Kostytucji, Kongrsu, o którym pisze Jurand, pomysłu budowy Republiki? Pytam o Twoje zdanie jako obywatela. Szanse, mozliwości powodzenia, plany, pomysły, zastrzeżenia, uwagi, etc...
[/quote]
Przyznaję że i ja chętnie poczytałbym o tym .
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Kompromis
25 Marca, 2010 - 18:41
od biedy mógłbym się zgodzić na państwową podstawówkę, choć przymus szkolny jako taki jest mi wstrętny. Generalnie uważam, że prawdziwa reforma szkolnictwa zaczęłaby się od jego likwidacji, ale dobra... pewne rzeczy jestem w stanie ścierpieć.
Zakres prywatyzacji... to wszystkie państwowe przedsiębiorstwa. Mógłbym ewentualnie pozostawić udział 50+1% w banku centralnym, choć jeżeli ma ten wymysł rodem z Manifestu komunistycznego funkcjonować to powinno być 1-2%. Ale dobra...
Służba zdrowia - tak czy siak, to sprywatyzować!
Ubezpieczenia... ZUS podzielić na kilka mniejszych firm i sprywatyzować. To samo należy zrobić z NFZ. Do tego wpuścić na rynek powinno się prywatnych ubezpieczycieli.
Jeżeli chodzi o podatki, to zlikwidować należy w ogóle podatek dochodowy, wpływy z którego stanowią raptem 9% budżetu! Zostawić można VAT i akcyzę na paliwo. Wysokość tychże powinna być zależna od regionu. W końcu przydałaby się rozsądna decentralizacja.
Ale to co piszę wyżej, to z pewnym niesmakiem, chociaż i tak partia o takim programie zostałaby odebrana jako skrajna.
pozdrawiam
Kirker prawicowy ekstremista
Kirker prawicowy ekstremista
Zgadzam się z opinią o pisaniu nawej konstytucji...
24 Marca, 2010 - 22:15
Poza tym, pana propozycje są mało interesujące. Oczywiście potologią jest sama dzisiejsza konstytucja, która opiera się na prawach, które w każdej chwili mogą być zabrane mocą jakiejś tam ustawy. Natomoast obowiązki mogą być poszerzone mocą ustawy. Konstytucja Polski w takim zakresie jest nie do przyjęcia, powinna być zbiorem praw, których nie można odebrać ustawą, jedynie zmianą konstytucji. Powinien tam również być zakres i nowy sposób tworzenia praw. Wszystkie propozycje które chciałby pan wprowadzić są do kitu tzn. do śmietnika.
Balsam ...
24 Marca, 2010 - 22:37
[quote=balsam]Wszystkie propozycje które chciałby pan wprowadzić są do kitu tzn. do śmietnika.[/quote]
Czekam aż pan coś skrobniesz w tej kwestii , mam nadzieję że na samym krytykanctwie pan nie poprzestaniesz ..
Czy mógłby pan w podobnej sytuacji na przyszłość wskazać kogo dotyczy dana wypowiedź. Czasem tak bywa że trudno się jakby połapać ..
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Zgadzam się z opinią o pisaniu nawej konstytucji...
24 Marca, 2010 - 22:15
Poza tym, pana propozycje są mało interesujące. Oczywiście potologią jest sama dzisiejsza konstytucja, która opiera się na prawach, które w każdej chwili mogą być zabrane mocą jakiejś tam ustawy. Natomoast obowiązki mogą być poszerzone mocą ustawy. Konstytucja Polski w takim zakresie jest nie do przyjęcia, powinna być zbiorem praw, których nie można odebrać ustawą, jedynie zmianą konstytucji. Powinien tam również być zakres i nowy sposób tworzenia praw. Wszystkie propozycje które chciałby pan wprowadzić są do kitu tzn. do śmietnika.
Balsam, zgadzamy się w jednym
24 Marca, 2010 - 22:41
Konstytucja nie może być zmieniana ot tak sobie, nieważne czy na mocy ustawy, czy na mocy czyjegoś widzimisię. Mało tego Konstytucja w żadnym wypadku nie ma prawa być interpretowana!!!. Nikt nie może mieć prawa naginania w tą czy w tamtą stronę w zależności kim ten ktoś jest i jak mu czapka stanęła!
Konstytucja może być natomiast aktualizowana. Załużmy raz na 25 lat można zaktualizować jeden punkt, ale tylko poprzez wprowadzenie poprawki aktualizującej, ale nie zmieniającej nawet na jotę wymowy i brzmienia tego punktu jako prawa.
A teraz pytanie. Na jakiej podstawie twierdzi pan, że moje propozycje są "do kitu"?. Proszę przedstawić swoje propozycje, bo "do kitu" dla mnie nic nie znaczy, "do kitu" bez jednoczesnego powiedzenia dlaczego i przedstawienia swoich propozycji jest właśnie DO KITU!
Dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji. Pozdrawiam.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand
24 Marca, 2010 - 22:54
[quote=Jurand]
Konstytucja nie może być zmieniana ot tak sobie, nieważne czy na mocy ustawy, czy na mocy czyjegoś widzimisię. Mało tego Konstytucja w żadnym wypadku nie ma prawa być interpretowana!!!. Nikt nie może mieć prawa naginania w tą czy w tamtą stronę w zależności kim ten ktoś jest i jak mu czapka stanęła!
Konstytucja może być natomiast aktualizowana. Załóżmy raz na 25 lat można zaktualizować jeden punkt, ale tylko poprzez wprowadzenie poprawki aktualizującej, ale nie zmieniającej nawet na jotę wymowy i brzmienia tego punktu jako prawa.[/quote]
Wzorując się np: na konstytucji USA z jej poprawkami ..
Poza tym sam się cieszę że w końcu zaczęliśmy wokół tego tematu jakąś wymianę opinii.
Już myślałem że pozostanie mi poszukać innego miejsca by rozpocząć nawet i samodzielnie krucjatę ...Nawet nie wiesz jak ważna jest twoja inicjatywa , nieważne że ktoś zdepcze twój punkt widzenia byle zaproponował coś w zamian na tyle dobrego że można by na ten temat dalej rozmawiać .
Ważne by wciągnąć do dyskusji osoby rzeczywiście mające pojęcie o materii , to byłoby kwintesencją i moich zabiegów.
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
andruch2001
24 Marca, 2010 - 23:05
Dokładnie! Wymiana poglądów wzbogaca intelekt. Tzw. "burza mózgów" jest powiewem świeżego powietrza. Jeżeli o mnie chodzi, to, na przykład, przypadła mi propozycja Jacyla odnośnie obronności i spraw z nią związanych. Przacież to naturalne, że się różnimy, ale to nie powinno stać na drodze dyskusji. Osobiście cieszę się, że prowadzimy ten dialog i mam nadzieję, że będziemy go kontynuować.
P.S. Panowie! Pragnę Wam zakomunikować, że obecnie jestem strasznie zabiegany, dodatkowo w najbliższych dniach mam ważne rozmowy, więc istnieje prawdopodobieństwo, że mój udział w dyskusji zostanie zminimalizowany. Co nie znaczy, że mnie to nie interesuje czy coś w tym rodzaju. Do tematu na pewno powrócę!
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Dziękuje,że
25 Marca, 2010 - 01:02
Dziękuję za odniesienie się do mojej opini tak spokojnie, bo to świadczy iz jest pan naprawdę zainteresowany zamianami wogóle. Ja również często zastanawiam się nad tą materią. W wolnych chwilach czytam dla rozrywki konstytucję i proszę mi wierzyć, że naprawdę jest to niezła rozrywka. Wracając jednak do spraw, kwesti, które poruszyłeś to na początek musimy wiedzieć jaki ustrój nas interesuje, mniemam, że dalej ma to być demokracja??? Społeczeństwo przyjmuje demokrację, ale trzeba wiedzieć, że są różne oblicza demokracji tzn. na początek trzeba utworzyć instytucje, które jej pilnują. Instytucje takie podlegają trójwładzy+Sąd najwyższy, szef wybierany w wolnych wyborach razem z prezydentem i prokuratorem generalnym. Ale to po wyborach a wybory w systemie partyjnym i na osoby. Najbliższe wybory do sejmu i senatu odbyłyby się ostatni raz. W tym momencie wrócę do kwesti podziału administracyjnego kraju, więc ja nie poruszałbym tego tematu wogóle, pozwólmy ludziom ustabilizować się w swoich małych ojczyznach. Podział nastąpiłby w podziale dotyczącym wyborów, i tu nowy pomysł. Ponieważ obowiązuje system partyjny, to należy co rok werfikować poparcie społeczne w ten sposób eleminując nieustającą kampanię wyborczą, bo żeby zapewnić kontynuację rządów, już w pierwszym roku trzeba pokazać społeczństwu, że słusznie wybrali. Tak więc wracając do podziału wyborczego, należy podzielić kraj na cztery równe pod względem ludności części, następnie kazda część znowu na cztery aż do czter gmin.W ten sposób wykonany podział, podzieli Poskę od 1-4. Teraz ustalamy który numer jako pierwszy zagłosuje po roku. W ten sposób wymienimy w nowowybranym parlamencie 1/4 posłów, co może wpłynąć na rządy. Oczywiście można się zgodzić, że co dwa lata, bo od tego momentu nie będzie już ogólnopolskich wyborów, będą tylko wybory uzupełniające. Prezydenta i j/w prokuratora i szefa najważniejszej służby obrony demokracji, na kadencję 6 -letnią, z tym, że można podzielić wybór dla każdego co dwa lata, by zapobiec komitywie. Teraz dopiero należy zająć się sprawami szczegółowymi światopoglądowymi dla Polski. Tak więc dla uchwalania prawa, podstawą jest konstytucja + dekalog+ precedens. Sędziowie i prokuratorzy mają immunitet ale prezydent swoją decyzja może go odebrać. Prezydent w swoich kompetencjach miałby sprawy zagraniczne i obronne i dla tej działalnosci uzyskiwałby ustalony,procentowy ekwiwalent z budżetu, ustalone w kompetencjach strategiczne decyzje musiłby potwierdzać w senacie, bo senat również miałby przypisane te działy. W innych sprawach miałby veto i veto plus z poparciem senatu. Weto można odrzucić 50% + 1 pełnego składu sejmu a plus 2/3. Trybunał konstytucyjny wybierany przez sejm 3 osoby senat i sąd najwyższy po dwie i 5 osób prezydent kadencja 6 lat wymiana 1/4 co dwa lata przewodniczący na cztery lata wybierany spośród siebie.Umiejscowiony w sejmie, miesiąc na dopuszczenie lub wycofanie ustawy, by uniemożliwić uchwalanie przez sejm ustaw. Otóż takiej ustawy nie będzie można podważyć, jedynie uchwalić nową. Trybunał Stanu powoływany przez każdą z władz niezależnie, skład wybierany jak w przypadku TK. Oczywiście likwidacja wszelkiego rodzaju korporacji, uzyskiwanie uprawniń w trybie egzaminów państwowych, chodzi o zawody prawnicze i nie tylko. W administracji odpowiedzialność osobista za decyzje, finansowo szef urzędu. Udowodnona defraudacja miliona 5 lat Z/K. Udowodniona łapówka do miliona do 5 lat powyżej miliona powyżej 5 lat. Szkolnictwo Do ukończenia gimnazjum darmowe powyżej bon edukacyjny o nominalnej wartości plus stypendia dla najlepszych. Wojsko zawodowe + trzymiesięczne szkolenie obronne dla każdego między 20- 30 rokiem życia termin do ustalenia(płatny minimun socjalne+dodatek rodzinny). Obowiązek obronny, w każdej gminie kilka magazynów sprzętu(broń amunicja, łaadunki). Była jeszcze sprawa własności. Oczywiście własność i działaność prywatna, ale obronność i energetyka to jak racja stanu w pełni pod kontrolą państwa bez udziału prywaty tzn. jedynie przetargi na wykonywanie różnych zadań. Państwowa waluta złoty polski. Służby specjalne sejmu, senatu i prezydenta współpracujące w sprawach kontrwywiadowczych. Likwidacja straży miejskiej. Jeszcze mnóstwo szczegółów ale to nie na jedną głowę, to tylko moje założenia do dyskusji!!! Chodzi o to, żeby społeczeństwo nie było za bardzo zróżnicowane w swojej masie, żeby różnice dochodowe traktować istrumentalnie, proszę mi wierzyć, że to jest możliwe w państwie prawa. Pzdr.
Balsam
25 Marca, 2010 - 02:08
[quote=balsam]szefa najważniejszej służby obrony demokracji,.[/quote]
Może pan nieco szerzej objaśnić co to za dziwny twór zapachniało mi jakby motywem z filmu "Harrison.Bergeron" ..
Pański podział terytorialny jest bardzo enigmatyczny stąd i moje pytanie dotyczy jak w tych strukturach mają odnaleźć się obecne starostwa powiaty czy gminy ..Czytając wcześniej Juranda miałem wrażenie przejrzystości z odpowiednim podziałem kompetencji. Tak samo w kwesti podziałów pod kątem mandatów tak poselskich jak i senatorskich ..
W pańskiej łamigłówce natomiast nie jest to tak oczywiste stąd i moja prośba by zechciał pan rozwinąć sam temat. Mam nadzieję że nie sprawi to panu dodatkowo kłopotu.
Przyznam również że na wzór amerykańskiej wolałbym by proponowane zmiany potoczyły się w tym kierunku by cały nacisk położyć na zapewnienie maksymalnej wolności na dole natomiast stawiając zdecydowaną tamę prywacie i samowoli u góry. Prawo zaś winno być w szczególności równe dla wszystkich a także obejmować wszystkich swoim zasięgiem.
Jak zarazy unika się tematu więziennictwa . Zdaję sobie sprawę z tego że jest to i drażliwy dla niektórych temat ale zarazem jest to coś czego w żaden sposób nie można zamieść pod dywan do czasu "po" .
Jest również podstawowa kwestia związana z pojęciem domniemanej winy i domniemanej niewinności.
By sprawę zobrazować w obecnych zapisach istnieje obowiązek nałożony przez ustawę by to państwo udowadniało potencjalnemu podejrzanemu o malwersacje że dany majątek należy nie do niego tylko został "zdobyty" w sposób nie zgodny z prawem.
jak wiemy jest to rzecz wręcz niemożliwa do udowodnienia stąd taka plaga wszelkich przekrętów i nietuzinkowych kombinacji w wyniku których liczna milionerów wzrasta w proporcji do kwadratu .Tylko czy o taki "kapitał" nam rzeczywiście chodziło ..?
Orżnął raz udało się dlaczego nie robić tego ciągle , kiedy tylko nadarzy się okazja , i tak w praktyce jest się bezkarnym gdyż albo się da w łapę albo się tak zapętli dokumenty że prokuratura w konsekwencji umorzy dochodzenie. Pieniądze i tak pozostaną nie tknięte.
Moim zdaniem by wykluczyć te i wszelkie inne szwindle należałoby na powrót przywrócić przepis na mocy którego yo na obywatelu spoczywałby obowiązek by na uzasadnione żądanie organów skarbowych bezsprzecznie udowodnić legalność posiadanego przez się majątku.
Na czas vacatio legis - 1 roku , ogłosić amnestię podatkową zgodnie z którą każdy kto zgłosi do skarbówki nieudokumentowane np: 5 mln może zatrzymać 1/5 z tego czyniąc je od tej pory w pełni czystym pieniądzem , zaś cała reszta która tego nie zrobi w razie wykrycia nieudokumentowanego majątku podlegać będzie karom konfiskaty majątków w całości zasilając tym samym specjalne konto utworzone celem restrukturyzacji gospodarki narodowej. To tak z pamięci gdyż ten ostatni przykład ktoś tu na niepoprawnych wcześniej przedstawił ja tylko jakby ze swej niedoskonałej pamięci przytoczyłem ..
Tak w kilku zdaniach pozwoliłem podzielić się i swoimi wnioskami a także jak już wspomniałem na końcu przytaczając czyjś pomysł dotyczący tej abolicji podatkowej. Moim zdaniem jest to niezłe rozwiązanie dające możliwość wyjścia z twarzą wielu z tych którzy do tej pory czują dyskomfort z tego tytułu.
Bardzo przepraszam jeśli zapytam czy aby pan sam nie wspominał o tej abolicji ..Mam dziwne wrażenie że właśnie tak było ale być może to o kogoś innego chodziło .
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Re. Andruch 2001
25 Marca, 2010 - 20:58
Tak, na pierwszy rzut oka to może być skomplikowane ale materia jest bardzo skomplikowana i jak wszędzie, problem tkwi w szczegółach. Ja starałem się swój pogląd wyrazić dość klarownie, jeśli chodzi służbę pilnującą demokracji, starałem się w skrócie oczywiście uzasadnić taką potrzebę. Samo usadowienie takiej instytucji pod nadzór wszystkich sił politycznych w państwie, służba ta miałaby typowo rolę uświadamiająco kontrolną. Kontroli podlegałyby procedury i zachowania. Jeśli chodzi o podział kraju, to chodzi tu nie o podział administracyjny, bo ten temat pozostawiłbym bez zmian. Podział ten ma dotyczyć wyborów. Chodzi o podzielenie Polski tak, by wszystkie rejony kraju, równoprawnie brały udział w wyborach. Dlaczego na cztery, to proste, bo jeżeli jedne wybory wymieniają 1/4 parlamentarzystów to jeden pełny cykl to wybory w czterech częściach kraju. Zwracam uwagę iż wziąłem tu pod uwagę, wpisanie się w ten cykl wybory prezydenta, prokuratora generalnego iszefa tej służby j/w. Więziennictwo to bardzo proste zabiegi dyscyplinujące, zmiany w kodeksie w celu zmian wielu kar na wolnościowe, bo dzisiaj mamy wiele pozostałości po totalitaryźmie, tam wsadzano ludzi za przysłowiowe "trzy grosze", werfikacja jest potrzebna również w celu ustanowienia kar, które w sposób odpowiedni odzwierciedlą czyn zabroniony. Dzisiejsze wyroki to kuriozum. Tak, ja już kiedyś wyraziłem pogląd o amnesti dla nowobogackich, których majątku nie można udokumentawać, chodzi tam o milionerów, moja propozycja była konfiskatę 70% powyżej miliona i 50% do miliona. Chodzi o zakończenie etapu kradzieży pierwszego miliona. Chodzi w tym o to by ludzie ci raz na zawsze pozbyli się strachu o to co było. Dostaliby certyfikat uczciwości w tem zakresie do dnia amnesti.
Andruch, Balsam, Nurni, Kirker, Jacyl. Reasumując
25 Marca, 2010 - 05:14
Andruch
Jak miałby wyglądac taki Kongres. Wydaje mi się, że Kongres powinien byc otwarty dla wszystkich chcących wziąśc udział w tym kongresie. Zarówno z Kraju jak i z Zagranicy. Zakładam, że organizuje się grupa organizacyjna złożona z kilku lub kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu osób, aby zorganizowac kongres od strony technicznej. Wynajem sali, data, zaproszenie gości, sprawdzenie chętnych do wzięcia udziału. Oczywiście problemy wynikające, byłyby dogrywane w czasie ich wychodzenia.
Zgadzam się, że naczelnym zadaniem na dzień dzisiejszy jest zachowanie tożsamości narodowej i państwowej. PiS nie jest z mojej bajki, ale w ostateczności mogę się na niego zgodzic, warunkowo. Byc może okaże się się w międzyczasie, że włączy się do wyścigu ktoś inny, również mający szanse na wejście do Sejmu, a bardziej odpowiadający moim poglądom.
Odpuszczam natomiast wybory prezydenckie. Traktuję je jako moje ostrzeżenie dla PiS.
Jacyl.
Podatki. Tu wprowadziłbym rewolucyjne zmiany. Dotychczas stoją bowiem na głowie. Państwo zabiera podatki a następnie je dzieli. Jako, że gminy zostałyby pozbawione podatków gruntowych od przedsiębiorstw, wprowadziłbym zasadę, aby wszystkie podatki, wlącznie z tymi ściąganymi z zarobków, pozostawały w gminie, która to dopiero częśc, załużmy 30% wysyłalaby do powiatu, powiat zatrzymuwałby 70% z tego, resztę wysyłal do Starostwa itd. itd. Każda gmina odprowadzałaby dodatkowo załóżmy 5% podatków na Wojewódzki Fundusz pomocy gminom, gdzie dla odmiany wszystko byłoby załatwiane, każda pomoc procentowo, bez żadnego widzimisię urzędnika czy wojewody.
Edukacja. Wcale się nie upieram przy swoim pomyśle co do szkół podstwowych, z tym, że obowiązek nauki byłby tylko do 5 klast szkoły podstawowej, później byłby to już tylko przywilej.
Wojsko. w tym przypadku raczej upieram się przy 9-cio miesięcznej służbie zasadniczej. Dopiero po odbyciu tejże można byłoby podpisac kontrakt zawodowy czy skorzystac z oferty pracy w policji. Również do pracy w firmie ochrony mogliby podejmowac pracę tylko byli żołnierze. Dlaczego to wszystko? Otóż te 9 miesięcy służby da młodym ludziom wyobrażenie o służbie wojskowej. Zobaczą możliwoeści jakie daje wojsko, a i wojsku da możliwoeśc dużo łatwiejszej selekcji, ponieważ będą już wiedzieli jakim materiałem ludzkim dysponują.
Nurniflawenola.
W zasadzie nie ma podstaw do jakiejkolwiek dyskusji. Nadajemy na tych samych falach.
Kirker.
Patrz punkt wyżej. Pozwól, że przedstawię mój podział na Województwa i Metropolie. Województwa:
Metropolie lub raczej Regiony
Balsam.
Wyobraź sobie, że swego czasu również zakupiłem egzemplarz “nowej konstytucji”. Po przeczytaniu kilku stron i kilkunastu artykułów i paragrafów cisnąłem ten gniot do kąta.
Ale do rzeczy
Reasumując Wygląda na to, że wszyscy dyskutujący mają ten sam punkt widzenia na poruszone tematy. czy to znaczy, że się wszyscy zgadzamy? Nie, ale dyskusja nie będzie aż tak gorąca, aby nie można dojśc do w miarę szybkiego porozumienia
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Re: Andruch, Balsam, Nurni, Kirker, Jacyl. Reasumując
25 Marca, 2010 - 08:47
Odniosę się do części dotyczącej mojej osoby.
1. W metropoliach zostawiłbym np. Województwo, Gmina i np. tzw. Osiedla. Starostwo pod kątem radnych uważam za zbędne.
2. Nie pozostawiając jakiejkolwiek inicjatywy w rękach Gminy robisz "urniwiłowkę", bardziej operatywny i lepszy Wój Gminy będzie miał taki sam dochód jak mało operatywny. Ale szczegóły do przedyskutowania i uzgodnienia.
3. Jeżeli w podatkach idziemy w tym kierunku, to należałoby wprowadzić obligatoryjne odprowadzanie tych kwot. Podopne rozwiazanie przez chwilę trawało w Warszawie w latach 90-tych (tzw. składka na Miasto). W zwiazku z tym że nie była obligatoryjna były kłopoty z jej odprowadzaniem (środki miały być przeznaczane na komunikację miejską, wodociągi, drogi, inwestycje ogólnomiejskie np. mosty).
4. Jeżeli chodzi o wojsko to zostaję przy swoim.
I na koniec odniosę się krótko do Twojego podziału na Województwa. Zmieniłbym nazwę z Mazowiecko-Podlaskiego na np. Kurpiowsko-Podlaskie (sam jestem Kurpsiem), a po drugie gdzie Łódź a gdzie Kurpie to już lepiej zostawmy nazwę Centrum.
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacyl, swego czasu....
25 Marca, 2010 - 17:11
Na terenie dzisiejszego województwa łódzkiego można wyodrębnić trzy regiony historyczno-kulturowe. Ziemię Łęczycką, Rawską i Siradzką.Swego czasu , dość dawno temu umieszczano jedną z grup Kurpi Białych właśnie gdzieś w okolicach Łodzi. A wogóle Kurpie Białe to jest okolica Pułtuska i Broków, w odróżnieniu od Kurpi Zielonych, Myszyniec, Ostrołęka.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jacyl, chodziło o to..
25 Marca, 2010 - 17:32
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Re: Jacyl, chodziło o to..
25 Marca, 2010 - 19:20
Jurandzie, jestm Kurpsiem Białym z okolic Broku (to historycznie) a mieszkam w Warszawie. Jeżeli chodzi o nazwę to można nazwać inaczej, aczkolwiek z żalem, nazwa może być np. Białochrobackie.
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacyl, w zasadzie można by
25 Marca, 2010 - 21:33
Lekko naciągając w okolice Łysej Góry, chociaż niektórzy umiejscawiają Białą Chrobację w okolicach Krakowa - Zakopanego, a jeszcze inni przerzucają ją w okolice Karkonoszy, co już jest wyraźnie, według mnie, przesadzone. W każdym razie zgoda na Mazowiecko-Podlasko-Białochrobackie. A niech tam stracę.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."