Skutki katastrof lotniczych w San Francisco i pod Smoleńskiem
Sobotnia katastrofa samolotu koreańskiego na lotnisku w San Francisco mimo woli kieruje nasze myśli ku polskiemu dramatowi pod Smoleńskiem, w którym zginął Prezydent RP i osoby towarzyszące.
Koreański Boeing 777 rozbił się zahaczając o skalny nasyp poprzedzający pas startowy kalifornijskiego lotniska, po czym z impetem uderzył w betonowe podłoże. Od samolotu oderwał się ogon, odpadł silnik oraz koła, na pokładzie wybuchł pożar. Śledczy analizują w jakim stopniu do wypadku przyczynił się remont radiolatarni ścieżki podejścia, przez co urządzenie to było wyłączone.
Spośród 291 pasażerów i 16 członków załogi zginęły dwie osoby, 182 osoby trafiły do szpitali, gdzie pozostaje 19 z nich. Większość rannych miała złamania kończyn, obrażenia brzucha i głowy, urazy kręgosłupa. Stan 6 osób lekarze określają jako ciężki. Tyle najkrótszy komunikat o dramacie amerykańskim.
Porównajmy teraz te informacje z przebiegiem i skutkami katastrofy smoleńskiej.
Według zupełnie niewiarygodnej wersji oficjalnej, polski samolot podczas podchodzenia do lądowania nie uderzył skrzydłem w skałę, a w stosunkowo cienkie drzewo, co spowodowało utratę fragmentu tego skrzydła i stało się bezpośrednią przyczyną rozbicia tupolewa po uderzeniu w miękki, błotnisty grunt.
Nie wybuchł pożar, podobno nie było żadnej eksplozji, ale mocą sił nadprzyrodzonych samolot rozerwał się na tysiące strzępów, a wszyscy pasażerowie oraz załoga zginęli na miejscu. Co więcej, zwłoki ofiar zostały w wielu przypadkach poćwiartowane i kompletnie roznegliżowane.
W świetle informacji o przyczynach i skutkach katastrofy w San Francisco millerowo-laskowa oficjalna wersja przyczyn tragedii smoleńskiej jest czystą kpiną ze zdrowego rozsądku.
Żałosne są usiłowania najemnych polskich pseudoekspertów, którzy na usługach władzy potrafią jedynie tkwić w okowach kłamstwa.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4731 odsłon
Komentarze
Arcy zWODNIczy PARAmetr – Para Wodna...
8 Lipca, 2013 - 11:33
Arcy zWODNIczy PARAmetr – Para Wodna - niewidoczna (w postaci mgły) w wyższej temperaturze (powyżej Punktu Rosy) gdy w temp.40oC 1 metr sześcienny, może zawierać 50g wody-gazu niewidocznego w powietrzu.
ZWodnicze warunki środowisk lotnisk i doWody wpływu - wysokiej wilgotności względnej powietrza - NA OBNIŻENIE nośności przestrzeni - wodującej statek - z lotnikami zamiarującymi lądować na Ziemi - za wodą :...
Polskie (konspiracyjno- inspiracyjne) ABECADŁO - języka maszyNowego do(E)tyczącego warunków środowiska pracy (lądowania maszyn z Ludźmi - na poKŁadzie...
ABECADŁO (obiecadło ) rozmów o teorETYCZNEJ wiedzy - o zwodniczości ( zWODNIczości) lądowania w środowiskach o lokalnie podwyższonej- względnej wilgotności powietrza i lokalnie podwyższonej temperaturze - atmosfery przed lotniskiem- nad kanałem wody...
W środowiskach niestandardowych - zawierających niestandardowe (zawieRuchy) - mieszaniny atmoSferyczne...
OSTRE wahnięcia wilgotności (przenikanej atmosfery) – mogą doprowadzać do nagłych zmian kierunków ruchów lądujących samolotów (szybszych od wskazań mierników – OSTRZEgawczych) ...
Znaczna może bywać zWODNIczość zmienności siły nośnej (pochodzącej od atmosfery) i praktycznych „współczynników nośności” fragmentów samolotu ( innych od „współczynników” liczonych teorETYCZNIE(?) - dla atmosfery ”typowej” w „warunkach standardowych” występujących czasem w otoczeniu lotu – prak(E)tycznie lądującego samolotu...
W prak(e)tyce teorETYCZNE „przewidywanie toru przyziemienia” w warunkach - praktycznie niestandardowych – bywać może dywagacją - bliskią dywersji teorETYCZNEJ(?) - zmierzającej „w linii prostej”- do skomplikowanej KATAstrofy...
Do(e)tyczącej kompilacji niedoceniania poszczególnych, szczegółowych reakcji - związanych z prawami fizyko-chemicznymi ...
- dotyczącymi atmosfer - w których pomiary rzeczywistości niebezpieczeństw działań - oPARte o KATAtermometry – mogą usprawnić antycypowanie przebiegów „typowych” lądowań - w nietypowych warunkach środowiskOwych atmoSfer...
W teotETYCZNYCH wzorach „przeWidujących” SUMAryczne współczynniki sił nośnych samolotu, wstawiana jest „standardowa” lepkość dynamiczna - charakteryzująca powieTRZE „standardowe” - a nie praktyczne - określające faktyczne współczynniki OPORÓW TARCIA - samolotu o PowieTrze ...
TeorETYCZNIE praktyczna wartość współczynnika lepkości dynamicznej PowieTrza- decydującego o sile nośnej – osiąganej przez samolot (wzdłuż toru lotu)
- w praktyce może się zmieniać wzdłuż toru lotu (lądowania) – w zaKRESie 300% (od 5,5- do 17jednostek)
-Praktyczne wahania wilgotności atmosfery, mogą być bardzo zWODNIczym- PARAmetrem- zmiennym od (0-100%) - względnej wilgotności powietrza - aktywnie otaczającego wpływem czynności samoLotu w locie do lotNiska...
Zmienna wilgotność powietrza PARAmetrem zWODNIczym bywa,- ponieważ (bywa współczynnikiem znieważanym - w nierozważnych przewidywaniach „naukowych” –„expertuff” od-do exploatacji lotnisk...
-inwestycji podchodzenia do lądu - żyjącego dzięki WODZIE - niedocenianej w oceanach, morzach, jeziorach, rzekach, atmosferze powietrza - nad kanałami, lasami i autoStrat(d)ami...
cywilizacyjnymi generatorami - środowisk energetycznych przemian + dynamicznych ruchów – czasem „explozjoPOdobnych” zdarzeń : prawnych- fizycznych – materialnych – związanych z duchem PRAWd atomów - ustrojów w ustrojstwach tracących ogony - za wodą przed lotniskiem...
Pozdrawiam +10.
Nie jestem żadnym technikiem
8 Lipca, 2013 - 12:57
ale z mojego babskiego punktu widzenia gdyby nie było wybuchu, to nie byłoby żadnych śladów porozrywanych i porozrzucanych elementów na dość dużym terenie zanim samolot uderzył w grząski grunt.
Szpilka
@Szpilka
8 Lipca, 2013 - 13:44
Przy dynamicznym tarciu powłok samolotu O hydraUliczny „grząski grunt” ...
Energia kinetyczna samolotu = energia pędu hamowanych mas - wytracona na styku materii różniących się pędem...
(względem nieruchomego wodnistego podłoża) , powinna zamienić się w wysoką temperaturę (przyległości hamowania)
– zmieniającą stan skupienia wody ( w podłożu hamującym samolot)- w parę wodną (pod wysokim ciśnieniem nacisku skierowanym ( zgodnie z III Zasadą Dynamiki)- w kierunku unoszenia samolotu na „ aerodynamicznej poduszce z pary wodnej”…
TeorETYCZNIE - tak powinno być – zgodnie z prawami fizyki materii.
Pozdrawiam.
„ aerodynamicznej poduszce z pary wodnej”…?
8 Lipca, 2013 - 16:25
Taa, samolot [ dajmy na to, ze w jednym kawalku przyziemia - nie opowiadaj bajek, ze w ulamkach sekund woda z niedawno odmarznietej gleby nagle zaczelaby parowac.
Bo to bujad na resorach !
Naprawde juz slyszelismy helowa teorie Rafalskiego i inne baje Artymowicza - dlaczego zawsze powoluja sie na FIZYKE przy pisaniu takich teoryjek? Bzdur .
Nie uwazasz ,ze ten samolot mial temperature otoczenia
( ok 2 C ) o zimnym kwietniowym poranku a nie byl rozrzarzony jak Tunguski czy Czelabinski meteoryt?
Co tam mialo parowac i jeszcze unosic na poduszce 100ton?
Rozumiem slizganie po blocie/grzaskim podlozu -takie cos co najwyzej moglo miec miejsce.
Sile tarcia samolotu o twarde podloze pokazal....kpt. Wrona bez kol -tam sypaly sie iskry.
PS.
niestety to przyziemienie 777 pokazuje dodatkow
tylko i az
, ze na Smolenska Ziemie nasz TU154 spadal ....w kawalkach,na ktore rozpadac zaczal sie juz w powietrzu.
W drobnych kawalkach jak wiemy.
POślizg na puduszce z pary wodnej (pod ciśnieniem 500kg/1m2)
8 Lipca, 2013 - 18:10
POwinen wystąpić POślizg na puduszce z pary wodnej (pod ciśnieniem - znikomym = 500kg/1m2)
Błoto jest mieszaniną wody i minerałów ściernych - o wysokim współczynniku tarcia (iskry rozpoZnaja temperaturę-warstw ścieranych (powyżej 1000oC)przy hamowaniu kadłuba, lub "rozłączonych" elementów "ślizgających" się z prędkością "początkową" ~270km/h - przed efektywnym zahamowaniem w błocie...
"Co tam miało parować i jeszcze unosić na poduszce 100ton?"
Odp:- oczywiście WODA - błyskawiczne rozgrzana do temperatury pary przegrzanej- dynamicznie rozgrzana drobinami ziemskich minerałów, gwałtownie odbierajacymi energię od pędu metali...
- Od poszycia samolotu (fragmentów mas posiadajacych dużą prędkość - więc energię kinetyczną - łatwo zmienialną w ciepło- topnienia, parowania wody...
ba nadtapiania metali- rozpraszających się w wodzie - (patrz hydrodynamiczne cięcie metali)
Przy masie startowej 100 ton i prędkości 270km/h na 1 metr kwadratowy powierzchni nośnej przypada nacisk 500kg , który musi wywierać powietrze atmosferyczne, aby samolot utrzymywał się w powietrzu.
Napisałem odpowiedzialnie :
"TeorETYCZNIE - tak powinno być – zgodnie z prawami fizyki materii"
(dla wyjaśnienia wątpliwości i niewiadomych faktów) + w przypadku hamowania na błocie całego kadłuba, lub tylko fragmentów samolotu - w jakiś sposób rozłączonych ...
Pozdrawiam.
?
8 Lipca, 2013 - 23:38
1) 500kg/m2 = 500 kg / (100*100 cm) = 0,05 kg/cm2
wiec te 500kg/m2 daje zaledwie 5dekagramow/cm2
smiesznie malenki nacisk jednostkowy na podloze !
Taka zmiana cisnienia, w znikomym ulamku sekundy nie spowodowalaby odpowiedniego przyrostu energii wody potrzebnej do ogrzania o 98C i odparowania !
2) no przeciez sila nosna jest przede wszystkim na skrzydlach, ktore gdy samolot laduje na brzuchu nie powinny stykac sie z ziemia !
3)jesli motor leci bokiem po jezdni[ po wywrotce motocyklisty to cos by sie iskier posypalo tylko po suchym asfalcie a na mokrym ....?
Jakie odparowanie wody przy smiesznie malym nacisku?, zreszta w ulamku sekundy - 120 km/h to = 120 000m/3600s =33,33333m/s
wiec w 1s samolot przebywal odleglosc porownywalna ze swoja dlugoscia [ powiedzmy 120 to ~ polowy z predkosci 270 do predkosci koncowej=Zero ]
Re: ?@Emir
9 Lipca, 2013 - 09:23
Z zaciekłością, czy z zaciekawieniem Liczyłeś ? - a może Chciałbyś lepiej zrozumieć ten wpływ - „śmiesznie małego nacisku na podłoże”?…
Przypominam że ten obliczony FAKT, dotyczy DODATKOWEGO (dynamicznego) nacisku na powierzchnie nośną (kadłuba + skrzydeł + stateczników- w locie 270km/h) koniecznego dla unoszenia ciężaru samolotu ...
- równoważonego przez powietrze – sprężliwej przestrzeni atmosferycznej – przy Ziemi sprężonej do ciśnienia „normalnego”...
1 atmosfery ~1000hPa …1kg/cm2 = 10000kg/m2
BEZWZGLĘDNIE ten „śmiesznie mały nacisk” O.O5 kg/cm2 można porównać do ciśnienia atmosferycznego istniejącego nad ziemią – na wysokości 20 km – na którą samolot - oczywiście nie jest w stanie się wznieść …
Tak „śmiesznie małe nadciśnienie” atmosfery pod samolotem - utrzymuje ciężar 100 ton samolotu z Pasażerami …
Co się dzieje z tym „śmiesznie małym nadciśnieniem” ? (chochlikiem tkwiącym w szczegółach ?) nadciśnieniem atmosferycznym - podążającym przed, po bokach i pod samolotem,
- gdy samolot z powietrza GĘSTEGO=SUCHEGO „wyżu atmosferycznego” wlatuje w chmurę (mgłę)lub klarowne rozgrzane powietrze - zawierające dużą ilość wody w postaci Pary Wodnej(śliskiej) ...
- OCZYWIŚCIE sporo lżejszej i rzadszej od suchego (tępego)cięższego powietrza ...
– zmienionego w lokalny „niż” - NAGLE obniżający lot samolotu - z NAGLE zdezorientowaną załogą pilotującą samolot – jednak dzięki istnieniu JAKIEGOŚ dodatkowego...
- „śmiesznie małego nacisku” pochodzącego od zmiennych atmosfer suchych i mokrych- wprowadzających olbrzymie zmiany- praktycznych współczynników nośności ...
– teorETYCZNIE przypisanych na stałe (?) do transPortOwych płatowców…
Hamujące tarcie o powietrze, działa zupełnie inaczej (dookolnie - w otoczeniu kadłuba i skrzydeł) -jednak FAKTYCZNIE rozgrzewając powierzchnie samolotu i olbrzymie masy powietrza w „tunelu” atmosferycznym pozostającym za samolotem …
Przy hamowaniu O ZIEMIĘ - lecącego samolotu (lub jego podzespołów) - prędkość, siła nacisku i współczynnik tarcia (między trącymi o siebie parami materii– metali samolotu i minerałów Ziemi) ...
- są parametrami decydującymi o natężeniu hamowania i energii cieplnej wygenerowanej NAGLE w czasie NAGŁEGO „przyziemienia” ...
(całego kadłuba, lub rozdzielonych - nadal pędzących części)- oczywiście samolot w całości- wywrze większy (bardziej skoncentrowany nacisk-ciśnienie) na powierzchni wiele razy MNIEJSZEJ -(od „powierzchni nośnej” samolotu) …
Wyobrażacie sobie (?) czy Wy Obrażacie sobie siebie...
Nie należy pochopnie (bez zrozuMIENIA i uMIENIA) mieszać pojęć z mieniem SPOŁECZNYM –WIEDZĄ merytoryczną z proGnozami meteoroLOGICZNYMI…
Pozdrawiam i czekam na dalsze pytania – do poliEtycznego wyjaśnienia.
Janusz Krzemiński - ojczystegoiowego@interia.pl
gra półsłówek czy tenis w porcie? WY obrazacie?
9 Lipca, 2013 - 12:51
Zabawy słówkami i kalmbury mnie nie rozśmieszają
...
http://www.google.ie/search?q=wykres+fazowy+wody&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=P-bbUdWtGsyu7AaI5oGQBQ&sqi=2&ved=0CCYQsAQ&biw=1024&bih=632
to jest wykres fazowy wody - zwroc uwage na przemiane wody w stan gazowy, zreszta by odparowac wode potrzeba ja nie tylko nagrzac do ok 100C (na poziomie gruntu, normalne cisnienie atm ) ale dostarczyc olbrzymia energie na przemane fazy cieklej w gazowa -zmiana cisnienia o smieszne 0.05kg/cm
dla przemian fazowych ma sie nijak.
Takie cisnienie moze byc istotne dla latania ale nie w warunkach tworzenia pary wodnej z wody - dodajmy w ulamku sekundy.
"Z zaciekłością, czy z zaciekawieniem Liczyłeś ?" - nie, mam tylko takie zboczenie, ze pewne rzeczy poddaje obliczeniom
"Hamujące tarcie o powietrze, działa zupełnie inaczej (dookolnie - w otoczeniu kadłuba i skrzydeł) -jednak FAKTYCZNIE rozgrzewając powierzchnie samolotu" - wyobraz sobie ,ze wielkorotnie slyszalem jak pilot mowil
"lecimy na wysokosci 10 (11) km, na zewnatrz jest -52C "
Nie rozsmieszaj mnie powierzchnie samolotow sa tak ochlodzone przy lataniu ( nawet kukuryzniakami ), ze potrzeba montowac instalacje PRZECIWOBLODZENIOWE
by nie dochodzilo do katastrof lotniczych!
Ja koncze sluchanie takich ...opowiesci dziwnej tresci
Emir Wy obrażacie własną wyobraźnię - dostępną animację zdarzeń.
9 Lipca, 2013 - 14:36
Emir, czyTając ze zrozumieniem, Daruj sobie trolowanie …
Pisząc infantylne dyrdymały, przekornie mieszające tematy - Wykazałeś, że nie Masz wystarczającego pojęcia
o elementarnych prawach fizyki, chemii, mechaniki, termodynamiki …
Wiadomo, że nie dla Ciebie
wyłożyłem na NP - problematykę spraw technicznych, dziejących się w rzeczywistości i mających wpływ NA niebezpieczeństwa pubLICZNE...
= na KATAstrofy samolotowe, które nie musiały i nie muszą się zdarzać na świecie - Istot STRONiących od merytorycznej oświaty użytkowej...
Pozdrawiam.
sam jestes trollem kalamburem
9 Lipca, 2013 - 14:56
smignij sobie szybko metalowym obciaznikiem po mokrej glebie [nacisk 5dag/cm2 ]- zgodnie z "twoja logika" i jakimis wydumanymi prawami termodynamiki lesnej skrzeszesz iskry i odparujesz wode - daruj szkoda mi czasu na tego typu dowody.
Mam wazniejsze sprawy do zrobienia.
chyba reprezentujesz "fizyke artymowicza" - tylko on kosmiczna a ty lesna termodynamike gruntow podmoklych
i fizyko-chemie oparow nie wiedziec czego.
Nie sam Jesteś trollem .
9 Lipca, 2013 - 17:59
Staram się zwrócić uwagę Osób kompetentnych i zainteresowanych bezpieczeństwem lotów + lądowań - zWODNIczym wpływem atmosfer, naturalnie „nawodnionych” ...
W okolicach zbiorników wodnych (lasów - roślinności) utrzymujących wilgotny mikroklimat...
@Emir- nie wiem czy świadomie, ale uczepiłeś się pobocznego zagadnienia „znikomego” nadciśnienia 0.05 kg/cm2 + 1kg/cm2 ciśnienia atmosferycznego = 1,05 kg/cm2 = 10 500kg/m2 = 10,5 tony/m2… (łatwo można pomieszać ?)
Chłop rzucajacy cień o powierzchni 1m2 moze być łatwo rzucony w dół ciśnieniem 0.05kg/cm2 = 500kg/m2 (Powstrzymasz(?)- pędzącą siłę 500kG...
Energia kinetyczna masy, może bardzo sprawnie (błyskawicznie) zamieniać się w ciepło- generujące masę produktów o podwyższonej temperaturze i zmienionym stanie skupienia ( stopionych odparowanych)...
( na marginesie lód może sublimować – bezpośrednio zmieniać się z lodu w parę= w gaz)…
Dla rozwoju wyobrażni technicznej- Możesz poczytać sobie o wysokiej sprawności energetycznej ”pomp kawitacyjnych” i innych mechanicznych (obrotowych) GENERATORÓW CIEPŁA ...
( np. do turbin w systemach ekoLOGICZNEGO ogrzewania domów)
- dzięki rozgrzewaniu się kadłuba trącego o atmosferę o temperaturze -52Oc - chyba nie Zmarzłeś .
Trąc (obracając) drewienko w drewienku mądrzy Ludzie „radzili sobie” - rozpalając ogniska oświaty …
Kombinowałeś coś z „motorem lecącym bokiem" - więc Zobacz - jak Ci się będzie „ palić gumę” - na wilgotnym gruncie ( elastyczną oponką - z prędkością obwodową 270km/h)…
Pozdrawiam.
komunikat o dramacie amerykańskim.?!
8 Lipca, 2013 - 16:10
"najkrótszy komunikat o dramacie amerykańskim. " - czyzby amerykanski dramat?
no tak amerykanscy strazacy, policjanci, lekarze i piguly w szpitalach strasznie sie napracowali.
Zapewne 10IV 2010 pod Smolenskiem odbyl sie dramat rosyjskich lekarzy, strazakow , patomorfologow?
CZyzby dramat sluzb?
Bo ja myslalem ze tam raczej odbyly sie dramaty pilotow i PASAZEROW !
Re: komunikat o dramacie amerykańskim.?!
9 Lipca, 2013 - 07:00
Odkrywcze i najważniejsze! Rzeczywiście.
Jerzy Zerbe
dramat pasazerow
9 Lipca, 2013 - 12:54
dla mnie zadziwiajace
Re: dramat pasazerow
10 Lipca, 2013 - 06:59
Zaiste, tylko to zadziwia? A co z sednem wydarzenia i skutkami obydwu katastrof? Nie budzą największego zdziwienia?
Jerzy Zerbe