"Miałem 16 lat..."
Pod koniec wczorajszego marszu usłyszałem te słowa. Niby nic szczególnego, bo nieraz słyszałem podobne historie. Przemówienia na uroczystościach też rzadko mnie porywają, taki już jestem. Jednak tutaj coś mnie poruszyło.
Stanisław Turski, porucznik Brygady Świętokrzyskiej mówił tak: ‚Miałem 16 lat, gdy wstąpiłem do brygady – jako ochotnik! Gdy oddziały brygady świętokrzyskiej przechodziły na ziemię Kielecką, to umówiłem się z kolegami, że pójdziemy. Wstałem rano o szóstej, a koledzy nie przyszli.’ Potem opowiadał chwilę o walkach, które odbył już po wstąpieniu do NSZ, kwitując to słowami ‚Coś dla Polski zrobiłem. Pamiętajcie, teraz kolej na Was! Zróbcie coś dla Polski, a Polska będzie inna!’. Na koniec zaś ‚Oszukiwali nas Niemcy, oszukiwali nas komuniści i oszukują nas teraz. Nie dajmy się oszukać, rodacy obudźcie się!’
Gdy ja szedłem do liceum, on poszedł do lasu walczyć. Walczyć z nowym okupantem o prawdę, wolność i honor. Ilu z nas dzisiaj by poszło, gdyby była taka sytuacja? Ilu miałoby odwagę? Ilu chciałoby się wystawić na wielkie ryzyko i trudy ukrywania się? Nawet i wtedy z grupy ludzi, którzy się umówili, poszedł w końcu sam. To postawa bohatera!
Dobrze jednak, że są jeszcze ludzie, którzy mogą dawać nam, młodym przykład bohaterskiego, honorowego i godnego życia, nawet mimo powszechnej manipulacji medialnej i konsumpcjonistycznego stylu życia.
Cześć i chwała bohaterom!
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7005 odsłon
Komentarze
Do autora
23 Września, 2012 - 14:26
Uwierz gdyby POlszewiki strzelali do Polaków jak w tedy Niemcy i kacapy wielu chwyciło by za broń,ale wielu by też kapowało,a to dla tego,że coraz mniej jest rodowitych Polaków z korzeniami Polskości,reszta to POtomkowie przybłędów Bolszewicko-Zydowskiej,oni mówią PO POlsku,ale nie myślą po Polsku,to taki dar od towarzysza Stalina,aby wytępić niesforny naród Polski,w latach 1944 do 1953,przybyło do Polski setki tyśięcy tego tatałajstwa,i efekty tego exsodusu widzimy przy wyborach,kto głosuje na gnidy,obstawili wszystkie ważne stanowiska,i takie mendy nie staną do obrony,ale staną ludzie takiego pokroju jak my,a jest nas nie mało,ale trzeba nam wodza który poprowadzi i zjednoczy
pozdrawiam
Święte słowa.
23 Września, 2012 - 17:22
Święte słowa.
Mamy dużo młodych rozsądnych
23 Września, 2012 - 14:27
Xenia
i mądrych ludzi, chociażby przykład kibiców, których tak boi się tusk za patriotyzm, który on uważa za nienormalność.
Myślę, że gdyby zaszła taka potrzeba, dołączyli by też inni. Powinniśmy teraz zacząć tworzyć Narodowe Siły Wyzwoleńcze i Zbrojne, bo chyba będą nam bardzo potrzebne już niedługo.
Nie zapominajmy, że Armii już prawie nie mamy.
Xenia
Re: 'Miałem 16 lat..'
23 Września, 2012 - 14:35
Tak ! Prawdziwym bohaterom chwała i cześć !
Uwaga na bohaterów-fałszywych, "wykreowanych" i podstawionych by przyniosły korzyści układom i partiom władzy. Dziś także się to robi (patrz Krzywonos) i może w najbliższym czasie ktoś ze świecznika (znane nazwisko) PO lub bliski jego kręgom władzy.
Autor
23 Września, 2012 - 15:14
Świetne słowa:
"Gdy ja szedłem do liceum, on poszedł do lasu walczyć."
Tak, myśląc o tych ludziach, pomyślmy o tym. Oczywiście ja nie szłam w tym czasie do liceum, i większość z Was też nie, ale niech każdy z nas pomyśli o tym, że on w tym wieku mógł pójść do liceum, jak ja, ty, on, a poszedł do lasu.
Myślę, że Autorowi o to właśnie chodziło.
Dziesiątka.
Walka w lesie - ale o co? O własną śmierć? Mrzonki dowódców?
23 Września, 2012 - 15:35
Re: Walka w lesie - ale o co? O własną śmierć? Mrzonki dowódców?
23 Września, 2012 - 15:37
***
Drogi tł,
23 Września, 2012 - 17:26
to p.e.1984 to coś jak z Orwella chyba, wprost z Ministerstwa Prawdy. Taki polskojęzyczny twór. Po polsku czyta, a nie rozumie.
Pozdrawiam Niepoprawnie
krisp
@krisp
23 Września, 2012 - 17:53
Blokuję tylko możliwość reedycji komentarza, co jest ulubionym modus operandi tego nicku. Lubi się rzucać w oczy na topie zakładki z chronologią komentarzy ;-)
Pozdrawiam
......co miał tam w tym lesie szansę wywalczyć
23 Września, 2012 - 15:51
Otóż to ! Wiadomo, że do lasu to się chodzi na smardze i borówki, a nie walczyć. No chyba że z kleszczami.
mukuzani
Jesteś całkowicie zmanipulowany. Głupoty gadasz.
23 Września, 2012 - 19:00
Ciekawy tylko jestem, czy masz informacje jakoby tym co nie walczyli "w lasach" po wojnie nie wyrywali paznokci, albo ich ciała nie leżą gdzieś pod płotem, albo pod brzozami.
Dam ci pewien przykład. Młody Polak, w 1940 roku miał np. 16 lat. W 1944 roku miał już lat 20. Widział okrucieństwo wojny, ale widział też butę "wyższość" żołnierza niemieckiego i SS mana, który gwałcił i mordował Polaków, tylko dlatego, że miał taka ochotę? Wstąpił do AK, złożył przysięgę. Nie chciał żyć w państwie opanowanym przez wroga barbarzyńcę i prostaka! W 1945 zobaczył drugiego takiego wroga. Jeszcze gorszego. Złożona przysięga obowiązuje. Młody Polak nie chciał aby jego rodzina, jego dzieci, żyły w państwie, w którym jakiś Różański czy inne komusze ścierwo będzie decydować o życiu lub śmierci jego bliskich. Bolesne jest tylko to, że potem jak tego 21 letniego polskiego patriotę, katowano, mordowano a okaleczone ciało porzucano nocą w jakimś dole, "polskie" elity sławiły jego katów a dziś pastwią się nad nim jako "niepotrzebnie" poległym.
Jedno ci powiem. Za możliwość obcowania z takimi Polakami i przyjaźń "w realu" chociażby z jednym takim poległym oddałbym wiele. Czyżby komuniści okaleczyli nas z wolności?
Chrust
Chrust
Trzeba te sprawy analizować z perspektywy geopolitycznej.
23 Września, 2012 - 19:46
Ciekawy tylko jestem, czy masz informacje jakoby tym co nie walczyli "w lasach" po wojnie nie wyrywali paznokci, albo ich ciała nie leżą gdzieś pod płotem, albo pod brzozami.
[/quote]Tylko należy jeszcze pokazać, kto za to ponosi odpowiedzialność. A ponoszą za to odpowiedzialność ]]>ci, którzy ignorując geopolityczny układ sił rzucili Polaków przeciw ZSRR]]>. Należało minimalizować straty, tak, jak robił to Benesz. [quote=Chrust](...)Młody Polak nie chciał aby jego rodzina, jego dzieci, żyły w państwie, w którym jakiś Różański czy inne komusze ścierwo będzie decydować o życiu lub śmierci jego bliskich. Bolesne jest tylko to, że potem jak tego 21 letniego polskiego patriotę, katowano, mordowano a okaleczone ciało porzucano nocą w jakimś dole, "polskie" elity sławiły jego katów a dziś pastwią się nad nim jako "niepotrzebnie" poległym.
[/quote]Nie nad nim się pastwią, lecz nad błędami polityków i dowódców, którzy do jego śmierci w beznadziejnej i nonsensownej walce doprowadzili. Sugeruję przeczytać ze zrozumieniem, co o posłaniu patriotów do lasu myśleli Fieldorf i Piasecki. [quote=Chrust]Jedno ci powiem. Za możliwość obcowania z takimi Polakami i przyjaźń "w realu" chociażby z jednym takim poległym oddałbym wiele. Czyżby komuniści okaleczyli nas z wolności?
[/quote]Nie wiem "z czego okaleczyli nas" "komuniści" (mowa o żydowskich katach z UB i żydowskich sędziach - oraz żydowskich elitach partyjnych, rządzących Polakami?). Wiem, że kontynuowanie działań zbrojnych po 1945 było bezcelowe i prowadziło do licznych patologii - mordowania przypadkowych osób, grabieży, gwałtów(proponuję poszukać informacji o "Burym"/Rajsie, "Otto"/Olszówce czy "Ogniu"/Kurasiu). Do terroru żydowskiego dołożono terror różnych lokalnych watażków. AK wykończyło Kutcherę. Berman, Brystygierowa, Fejgin, Światło/Fleischfarb i wielu innych krążyło po Warszawie przez wiele lat – włos im z głowy nie spadł. Polscy bohaterowie z lasu woleli mordować powiatowych posterunkowych MO i bezbronnych cywilów – plus terroryzować ludność wsi i miasteczek nonsensownymi w tamtej sytuacji rozkazami. Skoro już panowie oficyjerowie (często samozwańczy) zdecydowali się popełnić samobójstwo – powinni rozpuścić oddziały (dać podkomendnym szansę na skorzystanie z amnestii), pojechać do Warszawy i próbować zastrzelić żydowskie dowództwo UB, zamiast rabować wieśniakom kury i świnie i zabawiać się mordowaniem pionków (plus przypadkowych osób).p.e.1984 - блядь i jurgieltnik
23 Września, 2012 - 22:20
"...Żyjący mrzonkami..."
Lepiej żyć mrzonkami i cal po calu odzyskiwać Ojczyznę, niż być pospolitym "jurgieltnikiem".
Może nie wiesz, co to słowo znaczy, ale sumiennie na niego pracujesz i odbierasz od pryncypałów. Tylko nie wiem, jak przy taki poziomie merytorycznym dawania dupy na wschód wiążesz koniec z końcem.
Wasza durnota sięga zenitu, wydaje wam się, że jesteście w stanie skompromitować i zohydzić wszystko co ważne nie tylko dla Polaków. Na szczęście nie.
Myślących nie pozbawicie ni ducha, ni wiary i idei.
A jedynymi odbiorcami może być stara bolszewicka gwardia i ich zstępni.
Chama i prostaka należy lać w mordę, a wroga eliminować. Jesteście jednym i drugim.
Tyle, że marny z was kreator, materiały stare i cuchną notatnikiem lektora.
Może lepiej, byś nie robił z siebie pośmiewiska, gdyż okrutnie szkodzisz robocie lepszych fachowców.
Jako amator, trampkarz w "dynamówach", winieneś raczej w niższej lidze grać.
Wracaj pętaku tam gdzie wasze miejsce, "Rodina zawiot".
Wali się kolos na glinianych nogach, a wy jak burki ujadacie. I po co ?, jak czas już z ogonem podkulonym schować się w ziemiance i tam swoje bajdy snuć przy produktach z картофльи.
Nie wyszło ?, jak zwykle...
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Szanowny jwp, mniej wysiłku bo jeszcze wam co pęknie
23 Września, 2012 - 22:36
Szanowny jwp, nie histeryzujcie tak, i się tak nie napinajcie, bo jeszcze wam co pęknie z wysiłku. Ja rozumiem, że poza prostackim ad personam nie macie nic do powiedzenia, bo to od dawna systematycznie i przy każdej okazji udowadniacie. Chamstwo i prostactwo dowodzi bezsilności i braku argumentów. Problem w tym, że mi mojej racji nie musicie w ten sposób po raz enty udowadniać.
***
23 Września, 2012 - 22:39
"...mi mojej..." :-)))
Bladzi nawet wracz nie zaradzi
23 Września, 2012 - 23:46
Nie napinam się biedaku, wy i tak w dole naszej sławojki żyjecie i żywicie się, choć lepsze dla was kacapskie gawno.
Gdyby było z czym polemizować, to może i dyskurs bym toczył.
A tak tylko gnidy tępię, w tym przypadku drobne wszy.
Piszę jak najbardziej ad sovieticus.
Bo persona z was żadna, może tylko non grata.
Przypomnę wciąż aktualne powiedzenie ( bez konteksty konia ) - "...z końskim zadem się nie dyskutuje, chyba że za pomocą bata...".
A tym bardziej z zadem wypiętym na wschód.
Wasza racja, jak zwykle leży w Azji.
To już nie jest kwestia walki, czy politowania.
Wy myślicie, że walczycie i coś możecie ugrać.
My z wami igramy, jesteś jak Czerwona Armia, masz broń, tylko lufa się przegrzewa i kulę lecą w pizdu, a pepesza na sznurku wisi. A na dodatek Nagan do skroni przystawiony.
Może nie dzisiaj, ale jeszcze się z tobą pobawię, a wtedy tobie piana z pyska pójdzie i nerwy puszczą, aż miło.
Nie pierwszy i ostatni marny prowokator nam się tu trafił - говнюк.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
p.e,1984.Czerwony Trollu
24 Września, 2012 - 07:17
Chyba POmyliłeś POrtale,platfusy tu nie piszą,takie bzdety to możesz oPOwiadać na zebraniach PO,tam Trolle i Lemingi takie jak ty łykają wszystko,ale nie tu
reign_77
23 Września, 2012 - 15:26
Szkoda, że nie ma takiej fotogalerii, jak w 2009. Tam było widać młodych, którzy raczej by nie zawiedli.
Panu Stanisławowi Turskiemu - szacunek, Bohaterom Cześć i Chwała !
mukuzani
Walczyli o interesy klasy posiadaczy
23 Września, 2012 - 17:31
NSZ to formacja endecko-patriotyczna.Ci ktorzy wstepowali w szeregi partyzantow walczyli bratobojczo z AL owcami,AKowcami BCHowcami,Faszystami ,potem z nowa wladza komunistyczna.
Postawa samobojczych romantykow sniacych o III wojnie ,ktora przywroci endecki lad -silnego kosciola,jednopartyjnego systemu politycznego i klasy posiadaczy.Wiemy z historii jak to sie skonczylo w Hiszpanii w 36 roku i dlaczego grabiono koscioly i zabijano kolaborujacych z Faszysta Franco ksiezy.
Blizsza mi jest postawa AK owcow realnie podchodzacych do kwestii geopolitycznych jak i samej kwestii zydowskiej.Antysemityzm endecki w dobie holocaustu takich bojownikow stawial na rowni z Nazistami.
Nie oszukujmy sie ze panstwo polskie bylo dla Zydow druga ojczyzna i wielu Zydow bylo polskimi patriotami.
Komunisci,Syjonisci jako ateisci z Zydostwem maja malo wspolnego.Ta grupa to sowieckie gnidy wykonujace najgorsze zbrodnie z luboscia.
NSZ trzeba Pamietac,Trzeba chwalic ich ofiarnosc i czyn ,ale historycznie narodowe oddzialy staly sie oderwanymi od rzeczywistosci.
Narodowe Odrodzenie POLSKI i inni zbijaja kapital na stadionowej modzie na Patriotyzm.Niech sie Ci panowei pochwala opinij publicznej jak to lasza sie do ukrainskich neo-banderowcow i wcale nie widza nic zdroznego ze ich dziadkowei dokonali ogromnego mordu na kresowych Polakach.
Interes?
23 Września, 2012 - 18:20
Czyli w twoim rozumieniu walczyli w imię klasy posiadaczy ale nie podajesz czego posiadaczy.O ile przekazy z tamtego okresu mówią o walce z najezdcą noszącymi naszywki ss,wermachtu,sd i inne,to mam rozumieć ze nie bronili Polski tylko jakiejś grupy np ziemian lub właścicieli browarów?A może jakiś dwu księży np biskupów?Chyba się nawaliłeś czeskiej wody gadającej.
Jeszcze zaświeci słoneczko
Nie jest zle, skoro ludzie zaczynaja mowic!!
23 Września, 2012 - 20:29
marcopolo
To ,prawda co powiedzial por.Stanislaw Turski ,ale jednoczesnie trzeba mu przyznac ,ze nawet dzis juz w "niby wolnej "Polsce odwazyl sie wypowiedziec te slowa !!I to jest BOHATERSTWO na miare dzisiejszych czasow,a nie sa za wesole!!Poztym to zdjecie u gory mowi ,ze por.Tusrki nie jest sam ,ze mlodzi sa obok NIEGO,i ze bada-to prawda,ktora powtarza sie co jakis czas w historii naszego KRAJU,ze byly mendy i sa -to staly element naszej historii!!Opowiadam mi kiedys czlowiek,ktory byl w Komsji "Katynskiej" i repatriacji zydow z Rosji do Polski,to odbywalo sie tak:na kazdej duzej stacji stworzono specjalne KASY dla tych zydkow,ktore wyplacaly niezla KASE na tak zwane "urzadzenie" a nastepnie juz byly gotowe mieszkania i oczywiscie wysokie stanowiska w aparacie panstwowym i tak jest do dzis!!Ale ,mnie zastanawia ,jak to sie dzieje ,zydzi tak dostali w dupe od ruskich i ilu ich STALIN zalatwil,to ta liczba przekracza wszelkie liczby podawane przez zydkow jako ofiar nazizmu(nie znosze tej nazwy!!)wole- niemcow w czasach faszyzmu!!Do dzis zydki robia szum na caly swiat,ze im sie cos nalezy,od wszystkich panstw swiata,ALE NIGDY NIE ZARZADALY OD RUSKICH!! DLACZEGO???? Xenia -armii nie mamy i dobrze,bo tylko wstyd sie przyznawac,ze ta armia od 1945 to tylko wstyd i hanba ,a nam wmawiano za mundurem panny sznurem i takie tam" duperele" Co jakis czas "NASZA" wladza dawala nam w dupe przy pomocy tego "ukochanego" wojska ,ale to zrobila w czasie stanu wojennego ,to tego do dzis nie da "poskladac"KOMISARZE" gen .Jaruzelskiego to prawdziwi enkawudzisci robili jak za dawnych czasow :Libacje ,pijanstwo ,gwalty-skutki ilu narodzonych dzieci po "komisarzach",ile rozwodow!!Tego nikt nie policzyl!Po,co ,przeciez to tylko polski motloch!!Xenia nie tworzmy NSWiZ ,tworzmy male ale doskonale wyksztalcone oddzialy na wzor GROMU,oni wiecej zrobia i blady strach padnie na ta bande i mnie bedzie ofiar -ZAPEWNIAM!!Pozrawiam wszystkich a w szczegolnosci POR.STANISLAWA TURSKIEGO-BOG,HONOR,OJCZYZNA!!
marcopolo
Re: Nie jest zle, skoro ludzie zaczynaja mowic!!
23 Września, 2012 - 20:40
'wole- niemcow w czasach faszyzmu'
gwoli ścisłości - w Niemczech panował narodowy socjalizm, nie faszyzm
Dominik C
Dominik Cwikła
Na ,tym polega polska glupota -rozgadac temat!!
23 Września, 2012 - 21:20
marcopolo
Ja wiedzilem ,ze ktos wyskoczy przed orkiestre i jest reign77!!Jaka to roznica miedzy faszyzmem ,socjalizmem i hitleryzmem,jezeli bardzo porzadny niemiec np.byl aptekarzem i muchy nawet nie zabil,i byl narodowym socjalista ,ale kiedy dali mu mundur ,bron i wmowili mu ze jest panem zycia i smierci i on zabjial z przyjemnoscia ,to kim byl narodowym socialista czy morderca faszysta?? I, o co cie Panu rozchodzi!A,gdzie merytoryczna dyskuja? P.S.Mamy rozne partie,ale w rzeczywistosci chodzi o metlik w glowach ,podobnie jest z odpowiedzialnoscia u niemcow,do czego i pan sie przyklada!!
marcopolo
Re: Na ,tym polega polska glupota -rozgadac temat!!
24 Września, 2012 - 13:07
proponuję napisać na spokojnie, bo szczerze nie rozumiem wypowiedzi. Znaki interpunkcyjne oraz składnia zdania..
o ile rozumiem, o tyle odpowiem:
faszyzm jest skrajnie prawicowy, silna władza, nie tworzy obozów zagłady, mocno wiąże wolność słowa, vide Hiszpania gen. Franco czy Włochy do lat '40/'41
narodowy socjalizm jest lewicową ideologią, odmianą komunizmu (wbrew temu co się nam do głów w szkołach wbija), władza jest tylko jedna, jakakolwiek opozycja jest niszczona w zalążku, wolność słowa nie istnieje w ogóle, tworzy się obozy zagłady, uciska narody podległe, vide III Rzesza
Pisałem już o tym, można poczytać
[quote]wiedzilem ,ze ktos wyskoczy przed orkiestre i jest reign77[/quote]
lubię wyskakiwać i dopytywać, dziękuję :)
Dominik C
Dominik Cwikła
Biada nam, oj biada.
23 Września, 2012 - 19:17
Najgorzej jak z ust leci tak jak z tyłka. Do Hiszpanii zleciała się cała czerwona hołota. Jak Polak ginie w lesie jest beee. Jak komunista ginie w obcym kraju, to mordują go faszyści.
Wg twego "wyziewu" z czerwonego przełyku pokarmowego, faszystą jest każdy, kto nie chce u siebie komuchów? Jak zubożony humanitarnie Niemiec morduje cywilów warszawiaków, to winny jest "faszysta" Bór Komorowski, ale jak tubylcy krwawo mordują najeźdźcę, to oni są faszysty, nie ten obcy, miedzynarodówkowy, co mordował księży w Hiszpanii.
Chrust
Chrust
NSZ
23 Września, 2012 - 19:52
NSZ czyli bojownicy walczyli o wolna Polske bez komunistow i obcej sowieckiej okupacji.
Walka samobojcza bo swiat zaakcetowal nowy pozadek rzeczy.
Mowicie ze NSZ et byli ideologogicznie wyrobieni?
Jesli tak to byli to tylko chlopcy z mieszczanskich lub dworskich rodzin bo pozadek endecki to dziwnie pojeta folwarczna wolnosc.
Napisalem o Hiszpanii bo tak tam sie to skonczylo gdy pozadek feudalny rozsypad sie pod naporem zlosci ludu.
Oczywiscie walczyla tam cala czerwona holota lecz i wolnosciowi Anarchisci jak i z drugiej strony Legion Kondor Hitlera.
Nalezy szanowac kazdego wybor wiec ja szanuje wybor bojowcow z NSZ ,wybor krwi dla wysnionej ojczyzny
Oni jak i AK owcy i inni lesni zaplacili wielka cene w Ubowskich kacetach.
To, wszystko prawda ,ale ta prawda jest poparta!!
23 Września, 2012 - 20:49
marcopolo
Poparta wielkim dzielem 6 miedzynarodowych historykow-POLECAM,jest to dzielo prawie ,ze mozna powiedziec juz gotowy AKT OSKARZENIA wszystkich komunistow o mordestwa na niespotykana skale!!TO DZIELO TO: CZARNA KSIEGA KOMUNIZMU-Zbrodnie ,terror,przesladowania--Wydawnictwo Proszynski i S-ka Warszawa 1999-GORACO POLECAM!!Pozdrawiam!
marcopolo
Z tego co mi wiadomo
23 Września, 2012 - 20:32
to wielu "żołnierzy wyklętych " nie miało wyjścia bo nie było dla nich możliwości powrotu do normalnego życia. NKWD i UB zabierało z domów ludzi jeżeli tylko kiedyś byli w podziemiu.
Co miał robić np.Łupaszka ?
Nil mimo ,że nie walczył też został zamordowany.
Kazek
Kazek
Trzeba jeszcze pamiętać, że działania przeciw AK miały przyczyny
23 Września, 2012 - 21:31
Re: Trzeba jeszcze pamiętać, że działania przeciw AK miały przyc
23 Września, 2012 - 21:33
***
Powstania Warszawskiego mozna było uniknąć po prostu
23 Września, 2012 - 21:48
nie wydając rozkazu o jego wybuchu.
AK powinna się głęboko zakonspirować a ci co byli znani komunistom przedostac się na Zachód jak Brygada Świętokrzyska NSZ.
Kazek
Kazek
***
23 Września, 2012 - 21:54
II WŚ też. Po prostu kapitulując 1 września 1939 roku.
TŁ
23 Września, 2012 - 22:07
A Kazka można było uniknąć używając prezerwatywy.
Znowu jakieś leśne dziadki podziurawiły.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
23 Września, 2012 - 22:20
Nie lubię historii alternatywnej :-)))!
@Kazek, podobnie jak @p.e.1984, @Henryk dąbrowski i inni to po prostu konieczność dziejowa :-)))! Dialektyka :-))). Ilość przeszła w jakość :-)))!
Pozdrawiam
TŁ
23 Września, 2012 - 22:30
Też nie przepadam, ale nigdy dość alternatywy na przyszłość.
Dialektyka jak najbardziej, natomiast nie tyle ilość w jakość, co narzędzia chamom lepsze wyrychotwali.
Każda broń jest obosieczna, a jak widzę te cepy więcej z łańcucha mają niż z mocy uderzenia.
I tak młócą stare omłoty.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
23 Września, 2012 - 22:35
To raczej sequel "Powrotu do przeszłości". Do swojskiego krajobrazu kęp i moczarów... ;-)
TL
23 Września, 2012 - 23:50
Back to the future - niby taki filmik, a jednak daje do myślenia. Jak w westernie ( nie tylko w III części ) toczy się walka Dobra ze Złem.
Przydałby się jeszcze prequel, takie teraz tryndy w filmie. Choćby Milczenie Owiec.
A tu Barany ryczą w marszu na rzeź.
Wypadałoby zapytać kto dyryguje Orkiestrą Moczarta - zapewne pamiętasz ten zwrot.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
24 Września, 2012 - 00:20
Prequel byłby pożądany. Może wziąć na warsztat "Burzą nad Azją" Pudowkina ;-)))?
Dobranoc jwp ;-)
TŁ
24 Września, 2012 - 00:44
Idąc tym tropem warto zbadać kto był prawdziwym spadkobiercą.
"...w amulecie ukryty był dokument stwierdzający, iż jego właściciel jest potomkiem Dżyngis-chana..".
Jak znajdę butelkę po piwie przedstawię ją jako koronny dowód na moje piwowarskie pochodzenie. A jak po winie, to zostanę władcą Gruzji.
Jak się okazuje, jest jeszcze wiele do "dokręcenia". Zarówno do filmów, jak i historii oraz rzeczywistości.
Jak Hannibal staje się Lector, to ja się z wykładów wypisuje.
Ostatnio przypomniałem sobie poprzez seanse filmowe ową serię i co ciekawe, podmienieni aktorzy się nie bronią, a historia tak. Szczególnie włoski epizod. A Anthony zawsze w formie.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
A Kazka można było uniknąć używając prezerwatywy
23 Września, 2012 - 23:04
Jego zwalił yeti, a taki to i Stomila rozpieprzy.
Serdeczności!
mukuzani
Mukuzani
23 Września, 2012 - 23:54
Czyżby dziecko gwałtu...
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Wielki szacun dla Ciebie !
24 Września, 2012 - 00:20
Żeś wytropił tatusia ! A mamusia ? Stawiam na tę, spragnioną gwałtu :
mukuzani
Mukuzani
24 Września, 2012 - 00:34
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Ja pierdzielę!
24 Września, 2012 - 00:44
Czym te "owoce miłości" się żywią ?
mukuzani
Mukuzani
24 Września, 2012 - 00:59
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Działania przeciw Ak miały swoje przyczyny
24 Września, 2012 - 06:35
Zwróć uwagę ze przed Powstaniem Warszawskim sowieci rozprawili się z AK na Kresach i Wileńszczyznie.N.p Zamość był wolny od szkopów przed 22 lipca a wyzwolony przez oddziały AK-BCh.Partyzanci juz wiedzieli jaki kompromis jest mozliwy z sowietami.Wiedzieli ale mając tą wiedzę szli na pomoc Stolicy!
Z Sowietami nie było,nie ma i nigdy nie będzie kompromisu!
A propo rozkazu Rydza:wszystko wskazuje ze był ten rozkaz fałszywką!
kazikh
p.e.1984 - блядь i jurgieltnik
23 Września, 2012 - 22:20
"...Żyjący mrzonkami..."
Lepiej żyć mrzonkami i cal po calu odzyskiwać Ojczyznę, niż być pospolitym "jurgieltnikiem".
Może nie wiesz, co to słowo znaczy, ale sumiennie na niego pracujesz i odbierasz od pryncypałów. Tylko nie wiem, jak przy taki poziomie merytorycznym dawania dupy na wschód wiążesz koniec z końcem.
Wasza durnota sięga zenitu, wydaje wam się, że jesteście w stanie skompromitować i zohydzić wszystko co ważne nie tylko dla Polaków. Na szczęście nie.
Myślących nie pozbawicie ni ducha, ni wiary i idei.
A jedynymi odbiorcami może być stara bolszewicka gwardia i ich zstępni.
Chama i prostaka należy lać w mordę, a wroga eliminować. Jesteście jednym i drugim.
Tyle, że marny z was kreator, materiały stare i cuchną notatnikiem lektora.
Może lepiej, byś nie robił z siebie pośmiewiska, gdyż okrutnie szkodzisz robocie lepszych fachowców.
Jako amator, trampkarz w "dynamówach", winieneś raczej w niższej lidze grać.
Wracaj pętaku tam gdzie wasze miejsce, "Rodina zawiot".
Wali się kolos na glinianych nogach, a wy jak burki ujadacie. I po co ?, jak czas już z ogonem podkulonym schować się w ziemiance i tam swoje bajdy snuć przy produktach z картофльи.
Nie wyszło ?, jak zwykle...
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Opanuj się
23 Września, 2012 - 22:26
Piana leci ci z ust...
Zaplułeś sobie klawiaturę
Kazek
Kazek
@Kazek
23 Września, 2012 - 22:41
nie kompromituj Polski Południowej
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
23 Września, 2012 - 23:56
O Boże !, to un z południowej ?
Jak go przeoczyłem, może się skrada.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@Kazek
23 Września, 2012 - 22:41
nie kompromituj Polski Południowej
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Kaziutek
23 Września, 2012 - 22:50
Nie nudź synku.
Za niski szczebel rozwoju prezentujesz, by widzieć co robię.
Ja się nie pienię jak sobaki, ino leję z was.
"...Осенью все птицы улетают на йух...".
так что иди на йух !
I z dedykacją dla prawdziwych patriotów...
Na drzewo Kazek !, jak na stepie znajdziesz.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Na drzewo Kazek !
23 Września, 2012 - 23:33
Najlepiej na brzozę, tę pancerną - ona przetrzyma nawet pancerne karaluchy.
mukuzani
Mukuzani
23 Września, 2012 - 23:58
Z tym drzewem to uważajmy ! Bo może to Kornik, albo inny szkodnik.
PasoŻyd jeden.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Jwp "Myślących nie pozbawicie ni ducha, ni wiary i idei..."
23 Września, 2012 - 22:47
Co ma duch i idea w sprawie oceny obiektywnej.
klęczeć przed monidłami - jak długo ?
Harcerz
23 Września, 2012 - 23:00
Witaj,
a Ty jak zwykle.
A co ma jedzenie do myślenia ?
Strawa duchowa, jak i duch i idea ma bezpośredni wpływ na procesy myślenia, a zatem ma związek z oceną. Również obiektywną.
Jesteśmy tym co jemy. Choć oczywiście jest wiele innych czynników. Jednak wszystko jest jedzeniem - przyswajaniem, a potem procesem trawienia, absorpcji i wydalania. I wiele zależy od nas samych, jak i rodziców, środowiska i różnych stołówek.
A Monidło dalej grasuje...
Z Monidłem cholernie celna uwaga, w kontekście przemalowywania prawdziwego obrazu. Dodawania nieistniejących kolorów.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp "Cześć i chwała bohaterom!"
23 Września, 2012 - 23:10
Cześć .
dla zdrajców stryczek .
rozkaz Leopolda Okulickiego o rozwiązaniu AK .
-19 stycznia 1945 roku na dworcu kolejowym w Częstochowie, chcąc pozbawić NKWD pretekstu do represji i na mocy instrukcji rządu z 16 listopada 1944, wydał rozkaz o rozwiązaniu AK i zwalniający żołnierzy z przysięgi, nakazując pozostanie w konspiracji (nie spowodowało to jednak osłabienia represji stalinowskich i tylko w pewnym stopniu ograniczyło wywołany przez nie powrót żołnierzy AK do konspiracji).
I tyle.
Konspiracja -
Harcerz
23 Września, 2012 - 23:23
Już nie tylko tak uważam.
Czas na konspirację.
Tylko z kim ?
A przed stryczkiem chwila prawdy zgodnie z ustawą o "Patriot Act".
Czuj Duch
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.