Pomnik Żołnierzy Wyklętych
Czy Polacy rzeczywiście mają polski rząd i polskiego prezydenta? Wielu "niepoprawnych" i ja sam zadajemy sobie to pytanie już od dawna. Nie potrafimy zrozumieć dlaczego obecny rząd ma fundusze na wspieranie antypolskich pseudonaukowców, ma fundusze na muzea, na których działalność nie ma wpływu i nie jest w stanie kontrolować tego co jest w nich wystawiane i mówione.
Rząd nie ma natomiast funduszy na utrzymywanie cmentarzy polskich bohaterów i na budowę pomników upamiętniających ludzi, którzy poświęcili swoje życie dla Polski. Wielu z nich, tak jak Żołnierze Wyklęci (osobiście wolę nazywanie ich niezłomnymi) nigdy nie złożyli broni w walce o wolną Polskę, pomimo tego, że zdawali sobie sprawę z tego, że w tamtych warunkach byli skazani na przegraną i w końcu na śmierć. Dlaczego rząd ma pieniądze na antypolską działalność B. Engelking, a nie ma na budowę pomnika dla polskich bohaterów?
Dlaczego na budowę pomnika Żołnierzy Wyklętych nie można przeznaczyć z budżetu państwa 750 tysięcy zł i pieniądze te zbierane są przez patriotycznych Polaków? Nie jest to przecież wielka suma. Do tej pory zebrano 265 tysięcy, brakuje więc jeszcze 500 tysięcy, a więc tyle ile dano B. Engelking. Ileż to razy politycy obecnego rządu i prezydent Duda robili sobie reklamę na uroczystościach poświęconych pamięci Żołnierzy Wyklętych, ale na pięknych słowach się kończy.
Na pomnik dla bohaterów nie mają złotówki. Zbliża się szybkimi krokami setna rocznica Bitwy Warszawskiej, ale w sprawie budowy tryumfalnego łuku, wybudowanie którego proponował Jan Pietrzak panuje dziwne milczenie, nie mówi się też o budowie jakiegoś pomnika. Co się dzieje, czy to jeszcze Polska? Poniżej zamieszczam linki związane z pomnikiem Żołnierzy Wyklętych, jak i ze zbiórką na ten pomnik.
https://prawdaipamiec.pl/legitymacja-do-ryngrafow-cegielek/
https://prawdaipamiec.pl/galeria/
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3791 odsłon
Komentarze
Za materiał 5
14 Lutego, 2020 - 06:14
Dobry materiał. Daję maxa punktów. Popieram tezy w nim zawarte. Przykład - Pomnik AK w Krakowie.
Chwala Ich pamieci!!
14 Lutego, 2020 - 06:26
Choć nagrodą było Ci wygnanie
kula w plecy, cela betonową.
Co się stało nigdy nie odstanie
Armio Krajowa.
Nas nie stanie, lecz Ty nie zaginiesz.
Pieśń Cię weźmie, legenda przechowa.
Wichrem chwały w historię popłyniesz,
Armio Krajowa.
Husky
18 Lutego, 2020 - 00:54
Dziekuje za wiersz - kto go napisal?
I fotke Burego wychodzacego na czele oddzialu z kosciola.
Oby pamiec o Nich byla przekazywana z pokolenia na pokolenie, tak jak pamiec o pierwszej kadrowej.
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
Ale za to mają fundusze
14 Lutego, 2020 - 11:21
Na renowacje żydowskich cmentarzy, teatry, muzea i gminy żydowskie, o czym tak pięknie się chwalił przed kamerami TVP vice premier Gliński. Na pomoc banderowskiej Ukrainie, gdy pożyczają dla bankruta banderowskiego, który nie odda tych pożyczonych pieniędzy, bo nie ma skąd.
Fundusze również dają na takie fundacje Sorosa jak fundacja Batorego i tu problemu u nich nie ma, by dać im fundusze.
Ale nie ma funduszy na sprowadzenie Polaków ze wschodu do Polski, gdzie przed wyborami bili się w swoje piersi i zapewniali że będą ich sprowadzać z powrotem do Ojczyzny.
Funduszy również brak na patriotyczne filmy, pomniki, łuku tryumfalnego, w podziękowaniu dla społeczności i wojska Polskiego, gdy pokonali hordy bolszewickie, czym uratowali Polskę i Europę
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Roman z USA
14 Lutego, 2020 - 12:27
Polityka historyczna w Polsce jest niestety jeszcze całkowicie do poprawy. Na dziś jest fatalna i nic tu nie zmienią werbalne uniesienia Prezydenta czy ministra. Za pięknymi słowami muszą iść czyny a czyny to m.in. finansowanie przedsięwzięć patriotycznych. Fundacja Narodowa istnieje, ale cóż z tego?
Miały powstać superprodukcje jak np. film o Pileckim... ani "słychu ani widu". Zgadzam się też z tym, że za dużo pieniędzy idzie na kulturę żydowską a nie polską. My jesteśmy u siebie i np. Muzeum Żydów Polskich winno być całkowicie finansowane przez gminy żydowskie, itd.
Pozdrawiam z nadzieją, że będzie lepiej... Oby nie gorzej!!!
krzysztofjaw
Gdybyśmy mieli...
14 Lutego, 2020 - 12:57
Gdybyśmy mieli prawdziwy "polski rząd", jakiego chcą "najprawdziwsi patrioci i katolicy", to zamiast "okupacyjnych" wojsk amerykańskich bylibyśmy pod "ochroną" sołdatów przynoszących prawdziwą wolność, a królem nadwiślańskiego kraju byłby kagiebowiec Putin!
Niestety są i tacy, a wśród nich wielu szczerych acz naiwnych patriotów, którzy łykaja i rozpowszechniają takie slogany, jak ten o nie polskim rządzie, mający na celu spotwarzanie Polski i Polaków. Za tym oczywiście stoją śmiertelni wrogowie Polski i Polaków, na czele z Moskowią w symbiozie z wściekle antypolskimi żydowskimi środowiskami.
Jakby ktoś nie wiedział, to właśnie rozpoczęła się kolejna odsłona hybrydowej wojny informacyjnej wymierzonej w Polskę i Polaków, w której neostaliniści z kagiebistą Putinem za cel swój główny postawili sobie przekonanie świata do stalinowskiej narracjj o II wojnie światowej, i oczywiście polskiej winie za jej wybuch.
Dzisiejsze odrodzenie Polski zasadza na zwrocie ku powstańczej tradycji, szczególnie walk Żołnierzy Wyklętych (Niezłomnych) w największym powstaniu w historii Polski i przeciwko najbardziej zbrodniczemu z okupantów - moskiewskiej barbarii i tyranii.
O co niby mieliby mieć wspólnego z tą tradycją tacy działacze "Konfederaci", którzy nie tylko bezczelnie zawłaszczyli sobie nazwę, ale i splendor barskiego powstania? A przecież oni wcale nie gorzej plują na tradycję walk z bronią w ręku o niepodległość wolność i suwerenność Rzeczpospolitej niż Jej najbardziej śmiertelni wrogowie!
jan patmo
Podajmy dłoń ojczyżnie
14 Lutego, 2020 - 14:40
Witam! Irytuje mnie, że jest coraz lepiej, a każdy obecnie chciałby swoją osobistą miarą. Naród wstał wreszcie z kolan. Rząd popełnia błędy, bo rząd intensywnie pracuje, bo rząd, to zbiorowisko ludzi. Wszyscy wiemy, że uciekając z pod sowieckiego buta, próbując przywrócić Polsce siłę ekonomiczną, militarną, jednocześnie mocno akcentując suwerenność Polski, naruszył ekonomiczny układ Europy, Wrzask się podniósł pod niebiosa, bo ekipa Tuska zakontraktowała Polskę, jako kolonię Niemiecko-Ruską. Jarosław Kaczyński wizjonersko dawno zakładał, że trzeba wielu kadencji, aby powstała Polska naszych marzeń. Więc, jak słyszę głupoty, czy to jeszcze nasz rząd, to krew mnie zalewa. Jak mówi ,to dyletant, to ujdzie, ale kolaborant, to już nie. PIS się uczy rządzić w obecnych warunkach. PIS się uczy dyplomacji i coraz lepiej mu wychodzi z korzyścią dla Polski. Problemy stwarzają nie tylko obcy, ale również liczne wrogie samorządy. Ludzie popełniają błędy, ale widać również refleksję i naprawę. Życzę wszystkim więcej wiary w poparciu Prezydenta A.Dudy na reelekcję, bo póżniej możemy już nie mieć powtórnej szansy na żywot w Wolnej Polsce. Czas odrzucić osobiste animozje, bo każdy głos, to pozytywny krok naprzód.ku przemianom w kraju. Osobistymi wycieczkami, nie zbudujemy naszego wielkiego domu, który ma na imię Polska. Pozdrawiam!
ronin
Niestety, zbyt wielu osobników ma wszczepioną bolszewicką...
14 Lutego, 2020 - 15:15
mentalność - choć głośno wrzeszczą, że są patriotami.
Widocznie z powodu tego ich bolszewickiego patriotyzmu -- z bolszewickim zapałem atakują nawet najdrobniejsze błędy ludzi z PiS czy prezydenta Dudy.
Lecz jednocześnie, tym politycznym kretynom nie przeszkadza, że ewentualny powrót do władzy PO (o czym ci kretyni widocznie marzą) oznacza powrót do bezkarnego rabowania i Polski i Polaków przez różnej maści przestępców. Tak jak to mafiozi i przestępcy robili w okresie mafijnych rządów PO-PSL.
Przecież paru osobników nienawidzących polskiego patriotyzmu już głośno stwierdziło, że chcą "żeby było, jak było"... Czyli żeby mafiozi i przestępcy znów mogli bezkarnie rabować Polskę i Polaków!
Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. — Nicolas Gomez Davila.
I prezentujący się...
14 Lutego, 2020 - 15:36
I prezentujący się jako "najprawdziwsi patrioci i katolicy", posłowie "Konfederacji, stanęli w jednym obozie z totalniackimi szabrownikami Polski i Polaków, głosując, za wezwaniem Grzegorza Brauna, do odwołania ministra Mariusza Kamińskiego.
jan patmo
@ jan patmo
14 Lutego, 2020 - 21:01
Emerytom, też chcieli zabrać 13-tkę. To Targowica razem. Emeryci, to potężna siła wyborcza, więc Bosak pójdzie na bosaka. Pozdrawiam!
ronin
@ ronin
14 Lutego, 2020 - 21:52
I uzasadnienie, którego nie powstydziliby się czołowi bolszewicy, że zabierając przywracają godność!
Pozdrawiam
jan patmo
@ Andy-aandy
15 Lutego, 2020 - 08:07
Witaj! Każdy patriotyczny portal ma swoich zadaniowych "opiekunów" i "spadochroniarzy", których się aktywuje przy ważnych wydarzeniach, próbując zasiać wątpliwości i defetyzm. Piszą 95% prawdy i 5% przemycają podstawowego fałszu manipulując cały przekaz. Czasem nawet dłużej im się udaje zakamuflować w roli patriotów. Ale ta technika już nie działa, bo Polacy już dojrzeli do prawdy, a wydarzenia ostatnich lat jaskrawo wskazały drogę, którą należy kontynuować, czyli drogę Dobrej Zmiany. Polacy, już nie chcą, aby Polską rządziła dalej SBcja z gangsterką. Więc wybór mamy jedyny. Pozdrawiam!
ronin
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika SolidarnyX nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Na polskich bohaterów kasy15 Lutego, 2020 - 03:22
Na polskich bohaterów kasy nie ma - na żydów się zawsze znajdzie. Na film o Pileckim nie ma, za to o "królu disco polo" kasa się znalazła i to jeszcze jaka madialna propaganda i reklama tego filmu od tygodni.
Ps. ale spoko, nie martwmy się - Duda na pewno jak juz pomnik powstanie to "zaszczyci" swoją obecnoscią (może z jakimś ministrem PiS) jego odsłoniecie - i to bedzie jego/ich wkład - nieoceniony/dobroduszny wkład za który wiara PiSowych lemingów będzie im dozgonnie wdzięczna.
Dziękuję za uwagę,
Twój komentarz wezmę pod rozwagę ;)
Kamienie mają mówić
16 Lutego, 2020 - 17:30
Z własnego doświadczenia.
Zaproponowałem ważnym ludziom "władzy" że wykonam pomnik Pileckiego,Piłsudzkiego itp Bohaterów ważnych dla Narodu Polskiego.
Wykonam nie biorąc zapłaty za swoją prace,jedynie koszty materiałów,energi,transportu.
I co? Nic. W moim mieście pełno kami z tablicami"Ku czci.........."
Mowy nie ma by w przestrzeni publicznej manifestować Patriotyzm,autorytety związane z Historią,Bohaterstwem.
To jest derektywa zapobiegawcza przeciw POLSKIEJ HISTORII.Ale za to pozostawienie przestrzeni dla innych nacji i ich "bohaterów"
Ćwicze ten temat po kazdych wyborach z każdą lokalną władzą. Z
ainteresowanie jest.Ale Kasy nie ma na to.
Nie jestem wprawdzie artystą akademickim,raczej po akademi Smorgońskiej.:-))))
Cud że popiersie z brązu dali zrobić.I stoi w ratuszu.
Wprawdzie art.Romana tyczy wielkich dzieł.Pozwole sobie wspomnieć że Polska Powiatowa jest bardzo uboga w instynkty NARODOWE.
Nawet jest taki jak ja to nazywam "pomnik wielofunkcyjny" jeszcze z lat chyba 70-tych.Tam u podstawy 3-ch słupów jest kilkanaście tablic z okazji wszystkich kogo chcesz.Od 1944r do dziś.A te o większej wymowie Patriotycznej jak dot.Katynia,Sybiraków,Smoleńska, itd. to są ,raczej jest głaż a koło niego tablice.I to jest "aż" na głównej alejce nowego cmętarza.
Cały czas się wstydzę,wstydze się za moje pokolenie że jak "cioty"ględzą,ględzą i nic nie robią jak przystało na męszczyzn z jajami.NIC.
A co ta czy inna władza może bez NAS,co??????????
Sam walcząc uchodze za wariata,jeszcze po Smorgońskiej Akademi.
Pozdrawiam serdecznie Romka i tych co to czytali.
Może za kilka lat znowy ktoś zauważy że kiedyś BOHATEROM to stawiano pomniki
Mateo
Witaj Mateuszu
17 Lutego, 2020 - 19:43
Serdecznie dziękuję za Twój komentarz, cenię sobie kilka komentarzy pod moimi przemyśleniami, ale już tylko dla takiego komentarza jak Twój warto było coś napisać na temat pomnika Żołnierzy Niezłomnych. Jest tu kilku takich, którzy krytykujących obecny rząd i A. Dudę nazywają ruskimi onucami i agentami Putina, "nie zauważają" jednak tego jak wiele milionów ton węgla sprowadza ten rząd z Rosji, wspierając w ten sposób rosyjską gospodarkę i samego Putina, podczas gdy przy polskich kopalniach rosną hałdy polskiego węgla o ciężarze setek milionów ton.
Przed wyborami obiecywali zupełnie coś innego. Duda proponował postawienie pomnika stalinowcowi T. Mazowieckiemu, nie wspomniał jednak nigdy o wybudowaniu pomnika Żołnierzom Niezłomnym, na który to pomnik Polacy zbierają sami. Duda nie proponuje wybudowania pomnika ku czci Polaków, którzy pokonali moskali pod Warszawą w 1920 roku, a rząd zachowuje się tak jak gdyby takiego pomnika nie chciał nigdy postawić.
Na patriotyczne filmy i wydawnictwa także nie ma pieniędzy, ale na żydowskie cmentarze i muzea są miliony. Polska jest likwidowana na wielu frontach, ale wielu tego nie chce wiedzieć, a ci, którzy biją na alarm są przez dziwnych osobników, albo pożytecznych idiotów wyzywani od ruskich agentów.
Serdecznie pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Jeżdżę od dawna...
17 Lutego, 2020 - 11:57
Jeżdżę od dawna po terenach Polski, na których toczyli najbardziej zażarte walki i najdłużej opierali się moskiewskiej barbarii i ich zdegenerowanym tubylczym pomagierom Żołnierze Wyklęci (Niezłomni). I jestem pełen podziwu dla mieszkańców tych terenów, którzy wydobyli (i wydobywają nadal) z "dołów niepamięci" pamięć o bohaterach największego powstania w historii Polski, walczących o niepodległość, wolność i suwerenność ziem ich małych Ojczyzn. Jeszcze do niedawna, głównie tablice upamiętniające ich bohaterskie czyny, umieszczane były w obrębie kościelnych czy cmentarnych zabudowań. Dzisiaj mniejsze czy większe pomniki im poświęcone widoczne są w przestrzeniach miejskich, wiejskich czy w ogóle w krajobrazie tych małych Ojczyzn. Większość z nich zawdzięcza swe powstanie zdecydowanemu zwrotowi ku tej tradycji, co zostało wyraźnie zapoczątkowane przez poszukiwania szczątków Żołnierzy Wyklętych, prowadzone przez prof. Krzysztofa Szwagrzyka i jego zespół. A zwrot ten dokonał się dzięki wspólnemu wysiłkowi podjętemu przez środowiska patriotyczne po zamachu smoleńskim, z PiSem na czele.
Podobnie rzecz ma się z upamiętnianiem miejsc i bohaterów heroicznych bojów z bolszewicką zarazą. Najbardziej uderzające są tablice umieszczone na nadwiślańskich kościołach parafialnych z nazwiskami poległych ochotników z tych terenów, którzy poszli w bój za Polskę i oddali za Nią życie.
jan patmo
No właśnie,
17 Lutego, 2020 - 20:00
są tablice na kościołach ufundowane przez parafian i okolicznych mieszkańców, a gdzie są pomniki postawione przez rząd?
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika jan patmo nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Rusz d... to zobaczysz!17 Lutego, 2020 - 21:14
Nie bądź liskiem chytruskiem, wydaj troche grosza, rusz d... to zobaczysz. Pieprzyć bez ładu i składu to każdy głupek potrafi!
jan patmo
Od tych sprzecznych dyrektyw...
17 Lutego, 2020 - 15:15
Od tych sprzecznych dyrektyw płynących z ust różnych guru "Konfederacji", to mogło się już Romanowi w głowie pomieszać. Przypomne zatem, że głos głównego guru "Konfederacji" zdecydował o tym, iż trzeba bronić Bronisława Bula Komorowskiego jak niepodległości. I tak oczywiście, jak ten niedościgniony wzorzec "patriotyzmu", mieć za godło orła z czekolady i upamiętniać jedynie pomnikami bolszewickich "wyzwolicieli"!
A do tych celów można wyłącznie dojść na bosaka!
jan patmo
Zacytuj chociaż
17 Lutego, 2020 - 19:57
jedno moje "kłamstwo" i nie zasłaniaj się jakimś bredzeniem o mojej głowie, czy przypominaniem głupka Mikkego. Nigdy nie potrafisz dyskutować rzeczowo. Nawet te twoje durne rymiki nie mają sensu. Co np. odpowiesz na temat propozycji Dudy postawienia pomnika stalinowcowi Mazowieckiemu i obronieniu tytułów dla takich bandziorów jak Jaruzelski i Kiszczak?
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain