Ekshumacje. Kapłan tubą PO, niestety…
Znacie mnie już troszkę, nigdy nie szukam zła wśród osób konsekrowanych. Zastanawiałam się, czy pisać tę notkę, czy nie skrzywdzę człowieka…
Tym razem jednak jestem wkurzona…Był sobie kapłan polski, ks. Henryk Błaszczyk, znał się osobiście z minister zdrowia Ewą Kopacz i razem byli w Moskwie. Ufała mu! Był przy każdej ofierze tragedii 10.04.2010, modlił się, pieczołowicie podchodził do zwłok aż do zamknięcia trumien…. tak opowiadał. To na nim również ciąży wina polegająca na tym, że jako kapłan zapewniał rodziny, że mogą być spokojne, że ekshumacje są fanaberią etc. był dla nich osobą wiarygodną w przeciwieństwie do kłamczuchy notorycznej Kopacz. Tu kończę te bajki, bo po pierwszych wątpliwościach co do sekcji, co do zamiany ciał, ksiądz się przyznał. To było około dwa lata po tragedii. W wywiadzie dla ND przeprosił rodziny.
Gdyby na tym sprawa zaangażowania kapłana w politykę PO się zakończyła, gdyby zniknął z mediów nie byłoby tej notki! Przeprosił, co prawda pod presją faktów, które przeczyły jego bajkom ale przeprosił, przyznał się do kłamstw. Parę lat od tej wpadki było o nim cicho. Jednak już tak nie jest. Ksiądz Henryk Błaszczyk we wywiadzie dla GW poucza rząd premier Szydło w sprawie przyjmowania emigrantów. Zarzuca brak solidarności z ludzmi etc. Tego mi było za wiele…. Zamiast milczeć wypowiada się ponownie, tym razem jako miłosierny obrońca emigrantów. Czy znowu pod dyktando Kopacz?
2017 rok
Ks. Henryk Błaszczyk: Rząd straszy obcymi, zamiast pomagać. /…/ Rządzący krajem będą zmuszeni do pokazania swoich prawdziwych intencji – mówi ks. Henryk Błaszczyk, proboszcz parafii w Klebarku Wielkim, ksiądz rzymskokatolicki, rektor Kapelanatu Związku Polskich Kawalerów Maltańskich. /…/ Usta władz są pełne deklaracji, ale tak naprawdę rząd jest głęboko niesolidarny w stosunku do ludzi, którzy zostali dotknięci nieszczęściem wojny. Wielokrotnie płynęły apele do rządu w tej sprawie, jednakże rozbijały się o barierę lansowanego w mediach publicznych totalnego zagrożenia terroryzmem. Sprawa bezpieczeństwa jest bardzo ważna, ale trzeba też pamiętać, że jego istotnym elementem jest solidarność między ludźmi./…/ Nie mamy teraz partnera we władzach. Jest dużo pustosłowia, mniej efektywności.
Przypomnę opowieści księdza już po powrocie z Moskwy.
2010 rok.
Byłem przy każdej trumnie – zapewnia.
Ksiądz Henryk Błaszczyk, duszpasterz służb ratownictwa medycznego, towarzyszący w Moskwie bliskim ofiar katastrofy pod Smoleńskiem, o tym, jak przebiegała identyfikacja ciał i o dzisiejszych wątpliwościach rodzin zmarłych.
Pojechałem na osobistą prośbę minister Ewy Kopacz, która tuż po katastrofie smoleńskiej kompletowała ekipę patologów sądowych, lekarzy, ratowników medycznych, psychologów, ludzi znających się na logistyce tego typu operacji, którzy mogli ją wesprzeć w tych pierwszych, najtrudniejszych dniach.
Wbrew temu jednak, co się mówi, dużo ciał było zespolonych, chociaż oczywiście bardzo poranionych. To nie była destrukcja zupełna. Te, które były rozczłonkowane, w każdej części objęte były badaniem DNA, nie było ciała, które nie zostałoby potwierdzone badaniem DNA.
Nie mam najmniejszych wątpliwości. Dokonano ogromnego wysiłku dla zachowania najbardziej uczciwej metody identyfikacji ciał
Ksiądz był przy zamykaniu trumien w Moskwie? Przy każdej.
Każde ciało było owijane w jedwabny całun do wysokości trzech czwartych ciała, a następnie otulane całunem, który był wewnątrz trumny, co tworzyło taki kokon. do trumny wkładałem różańce oraz pamiątki, jeżeli rodziny sobie tego życzyły. Były to listy, w tym od dzieci, obrączki ślubne, zdjęcia, pamiątki rodzinne. Wkładałem je między całun a ciało, aby były blisko zmarłego.
2012 rok – po przesłuchaniach.
Natomiast starałem się być przy każdej trumnie przed jej zamknięciem z modlitwą pierwszej stacji z rytuału pogrzebu chrześcijańskiego, tzn. w momencie złożenia ciała, które już znajdowało się w foliowym worku” – wyjaśnia./…/
Każde ciało zostało też sfotografowane przez fotografa, który był Polakiem i – o ile pamiętam – był funkcjonariuszem polskiej policji państwowej” – mówi.
Kapłan wyznaje także, że rodziny ofiar przeprosił za dwie rzeczy. „Za stwierdzenie wypowiedziane ponad półtora roku temu, że ekshumacja (totalna) jest szaleństwem. W tym okresie docierały do nas pierwsze informacje o nieścisłościach w dokumentacji medycznej opisującej wyniki przeprowadzonych sekcji zwłok ofiar katastrofy. To zawarte w tych dokumentach nieścisłości – niekiedy tak daleko posunięte, że budziły naturalne oburzenie bliskich – wykształciły wolę poszukiwania prawdy. W kilku przypadkach jedyną, choć najdramatyczniejszą dla rodzin zmarłych drogą do niej była ekshumacja ciał. Ta pewność co do tożsamości zmarłego jest wartością tak wysoką, że wartość spokoju należnego zmarłym musiała ustąpić miejsca należnej wszystkim, a zwłaszcza bliskim, prawdzie. Przeprosiłem także za fakt, iż przez nieścisłość mojej wypowiedzi co do obecności przy trumnach zmarłych bliscy oraz słuchacze mogli nabrać słusznego przekonania, że wydaję świadectwo pewności o tożsamości zmarłych złożonych do trumny. Od samego początku wyrażałem przekonanie, że bliscy pochowali tych, których kochają
Ks. Błaszczyk konstatuje, że wywiad w „ND” jest jego ostatnią wypowiedzią na temat katastrofy smoleńskiej.
Za ND: http://www.fronda.pl/a/spowiedz-ksiedza-ktory-byl-w-moskwie-10042010,24039.html (link is external)
Nie wiem, co może łączyć kapłana KK z doktryną partii PO, z GW? Chyba nie umiłowanie prawdy? Co nim powoduje, że nadal mimo publicznego sprzeniewierzenia się przykazaniu „nie mów fałszywego świadectwa”, co spowodowało poważne skutki, brnie nadal w popieranie tych samych ludzi, o których wie, że kłamią 24h?
O tempora….
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 20813 odsłon
Komentarze
Ksieza - tez ludzie... a czlonkowie PO - to w wiekszosci
30 Maja, 2017 - 00:48
katolicy - jak ktos nie wierzy - niech sobie przypomni jak zarliwie modlili sie kandydaci na poslow PO przed wyborami w 2007 r.
mikolaj
smutne
30 Maja, 2017 - 04:11
szczególnie,ze dotyczy TO człowieka,któremu ufamy z zasady
gość z drogi
Gościu, smutne i gorszące
30 Maja, 2017 - 09:06
dlatego właśnie, że kapłan jest osobą zaufania publicznego.
Dlatego nie piszę o Kopacz i jej kompanom, dla nich kłamać, to norma.
CISZA
Modlić się na pokaz
30 Maja, 2017 - 09:00
to pikuś, biorąc pod uwagę szkodliwość. Obłuda z czasem wychodzi na jaw. Skutki kłamstwa w tak ważnej sprawie są ogromne i bulwersujące.
CISZA
nie dostał ekskomuniki
30 Maja, 2017 - 04:29
Nikt mu nie zabronił publicznych wystąpień, jak księdzu Międlarowi i innym
Bóg - Honor - Ojczyzna!
@markowa
30 Maja, 2017 - 09:14
Nie mieszaj... ekskomunika nie dotyczy ani tego "bohatera' ani ks. Jacka! Widzę, że nie odróżniasz prostych spraw; bardzo poważnego kłamstwa publicznego od dyscypliny kościelnej.
CISZA
@cisza - rzeczywiście
30 Maja, 2017 - 12:06
nie rozumiem, dlaczego wybitni kapłani są tępieni, (przez władze kościelne) - a 'judasze' mają się dobrze.
Może źle użyłam słowa 'ekskomunika', może powinno to być 'suspendowanie', ale w praktyce na jedno wychodzi.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika JSC został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
30 Maja, 2017 - 12:10
Ponadto uważam, że trzeba zrobić śledztwo w sprawie układu minusującego.
Obrażliwe treści zgłaszam do prokuratury.
Mason
30 Maja, 2017 - 08:08
Wyznawca złotego cielca , pseudo kapłan Błaszczyk.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
pseudo kapłani
30 Maja, 2017 - 09:27
niestety byli ( księża patrioci ) w dobie komuny, dobie terroru. Podobni są także dziś, oddają usługi lewakom, całkiem dobrowolnie. Bogu dzięki to wyjątki. Mam taką nadzieję.
CISZA
droga @Cisza
30 Maja, 2017 - 12:05
jak już ktoś wspomniał wcześniej,mieliśmy "kapłanów tzw "patriotów" w moim rodzinnym Domu nazywano ich "państwowymi"i mieliśmy nie tylko Swiętcyh ,ale i cudownie odważnych Kapłanów w czasach "odchodzącej komuny" Ten przypadek pamietam wyjątkowo,bo czas,gdy Naród zamarł z rozpaczy i bólu i słowa o godnym żegnaniu ciał smoleńskich przez Kapłana,był dla nas wielką pociechą a napewno taką był dla zrozpaczonych Rodzin, Gdy wracam do tamtych dni i czytam o kolejnym zbeszczeczonym Ciele,Ciele Polskiego Generała,to krew się burzy
Mieliśmy już towarzyszy w sutannach,byli TW ale zawsze i przede wszystkim Kapłani są i zawsze będą naszymi Ojcami Duchowymi i taka "osoba " jak kłamiący człowiek w sutannie ,byli i będą czymś bardzo bolesnym w Naszej Wspólnej Rodzinie
Na całym świecie giną ludzie za Wiarę,nie chcąc się Jej wyrzec,a przecież mogli by kłamiąc ratować życie,ale nie ,Oni wolą wybrać śmierć,niż kłamstwo,a więc?
Raczej nie zabieram głosu w dyskusjach o księżach,mam dla Nich wielki szacunek i sama byłam od dziecka bardzo blisko kapłanów,jako bratanica wspaniałego ,niestety już nieżyjącego księdza..,ale tym razem musiałam
Szcześć BożePolsko.
gość z drogi
Gościu rozumiem
30 Maja, 2017 - 15:27
niechęć do dyskusji o kapłanach. Ja też tego unikam, jednak po tym, co wiemy o stanie ekshumowanych ciał, nie wytrzymałam. Z drugiej strony, nie gorszę się zbytnio.....Judasz to ok. 7% wśród apostołów w czasach Jezusa. Jak jest dzisiaj? Na pewno nie lepiej.
Pax et bonum!
CISZA
@Cisza :)
30 Maja, 2017 - 18:54
rozumiemy się bez słów :)
Pax et bonum! :)
gość z drogi
W kwestii formalnej - Judasz
30 Maja, 2017 - 20:06
"stanowił" ponad 8% wśród apostołów Pana Jezusa Chrystusa.
Żadna to dla nas pociecha.
Jednak ten "pan", który być może przez pomyłkę został księdzem (chyba że był "oddelegowany służbowo", podobnie jak przyszły/były premier Oleksy), nie powinien nam przesłaniać wielu wspaniałych, odważnych, patriotycznych księży-Polaków.
Zdamy kiedyś sprawę z każdego niepotrzebnego słowa (por. Mt 12: 37), a jak będzie ze słowami inspirowanymi przez Ojca Kłamstwa, Zabójcy, w "którym nie ma prawdy"? To przerażające!
Pozdrawiam,
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Pani Katarzyno
31 Maja, 2017 - 11:51
zło nigdy nie przesłoni dobra, mimo że jest krzykliwe. miałam wątpliwości, czy pisać o tym kapłanie.
Jego postawa, to że dziś się udziela dając wywiady w GW przeważyła. Sprzyja kłamcom nadal...
Pozdrawiam
CISZA
Kapłan tubą PO
30 Maja, 2017 - 13:04
W czasach komunizmu byli księża "patrioci" służący polityce PZPR, realizującej interes ZSRR.
Obecnie jesteśmy w neo ZSRR czyli niemieckiej UE i są księża "patrioci" służący polityce PO, realizującej interes Niemiec - czyli ciąg dalszy neo Targowicy w sutannach.
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika JSC został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
30 Maja, 2017 - 13:09
Ponadto uważam, że trzeba zrobić śledztwo w sprawie układu minusującego.
Obrażliwe treści zgłaszam do prokuratury.
35 stan, jednak jest pewna różnica.
30 Maja, 2017 - 15:32
Wtedy panował terror a mimo to wielu kapłanów nie poddawało się. Np. bp Baraniak torturowany, niezłomny. Teraz można powiedzieć, że mimo ew.haków i wstydu, nic im nie grozi. Ten przypadek to żenada.
CISZA
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Verita został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
30 Maja, 2017 - 13:22
Verita
Zauważyłeś Verita?
30 Maja, 2017 - 19:44
Posługiwałam się jego własnymi słowami (cytaty z wywiadów). Przemilczenie jest równie szkodliwe, powoduje uśpienie sumienia. Przecież ten kapłan ma szanse na odpokutowanie, jak każdy z nas. A co ważniejsze? Opinia czy zbawienie?
CISZA
@cisza
30 Maja, 2017 - 20:51
Czy ja ci zarzucam ,że przekręcasz jego słowa? Nic z tych rzeczy....Czy mówię, żeby milczeć? Również nie. W możliwość odpokutowanie kapłana nie wątpię. Nie o tym mówiłam . Opinia czy zbawienie? Cóż to za alternatywa?
Spróbuję więc jeszcze raz, z drugiej strony. Czy myślisz ,że nawrócenie jest zależne od nagłośnienia w mediach społecznościowych cudzych grzechów? Upominać najpierw w cztery oczy najpierw a potem ze świadkiem to nie przemilczanie. Gdyby takie ogólne ujadanie miało jakiś wpływ na postępowanie drugiego człowieka...to mielibyśmy samych świętych Niepoprawnych.....czego tobie i tej satyrycznej większości, co myśli podobnie jak ty ,życzę.
Verita
Gdy służbę Bogu traktuje się jak zawód
30 Maja, 2017 - 17:48
POwstaje do tej osoby wielki zawód
Lecz cóż możemy czynić oprócz Modlitwy?
Bo Bóg jest sprawiedliwy dla każdej sitwy
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
@Szanowny Jacku
30 Maja, 2017 - 19:00
masz Rację,tacy jak "on" staną kiedyś przed Sędzią Najwyższym ,a wtedy będzie musiał zdać relację ze swego ZAWODU
serd pozdrowienia
gość z drogi
Ora et labora
30 Maja, 2017 - 19:48
Bóg jest sprawiedliwy i miłosierny jednocześnie. Każdy póki żyje ma szanse. Modlitwa potrzebna i potrzebna skrucha /bez wywiadów w GW/.
CISZA
zapewne ten sam przypadek co Pieronek
30 Maja, 2017 - 21:01
tacy ludzie są kompletnie niewiarygodni. Wystarczy prześledzić same momenty aktywizacji,nie zagłębiając się w treść. I powstaje uzasadniony domysł co do uruchamiającej dźwigni. Dopóki państwo polskie nie będzie wystarczająco silne nie ma recepty na takich ludzi. Tylko naprawdę silne jednostki mogą się uwolnić ale tacy z kolei nie popadali w uwikłania.
niestety bp.Pieronek
31 Maja, 2017 - 12:04
Życiński i inni służyli i służą "dyktaturze relatywizmu" ( Benedykt XVI ) i nie są wiarygodni choćby z powodu wyznawanej tezy, że prawda jest względna. Niestety taka "szkoła" była i jest wygodna dla liberalnych polityków, którzy posługują się nimi.
Siła opiera się na prawdzie i Prawdzie!
CISZA
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika JSC został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
31 Maja, 2017 - 12:08
Ponadto uważam, że trzeba zrobić śledztwo w sprawie układu minusującego.
Obrażliwe treści zgłaszam do prokuratury.
Tu mowa jest o księdzu,
30 Maja, 2017 - 21:29
a ja bardzo podobnie i prawie równocześnie piszę o biskupie Pieronku, który angażuje się w bardzo brzydkie akcje mówiąc "jednym głosem" z propagandą totalitarnej opozycji. Wypowiada się o ekshumacjach, o uchodźcach i czuć przez skórę jak "Diabeł mówi Pieronkiem".
Napisałem dzisiaj o samym zjawisku, ale i nie darowałem sobie i takiego domysłu:
Mam niczym nie uzasadnioną hipotezę;
Najprawdopodobniej Jego Eminencja znajduje się w zbiorze zastrzeżonym IPN i dlatego ulega naciskom pozwalając diabłu, by mówił Pieronkiem. Byłoby doskonale, by Pieronek postąpił po chrześcijańsku, wyznał publicznie co ma za uszami, ukorzył by się, przeprosił, żałując za swe grzechy, a wtedy diabeł straciłby dostęp do Jego Eminencji. Spowiedź, pokuta i odkupienie, a może nawet i nasze wybaczenie.
michael
michael
trochę Prawdy
31 Maja, 2017 - 04:18
http://lustracja.net/index.php/duchowna-agentura/112-hierarchowie-szatana-czyli-lista-ubekow-w-kosciele-katolickim?showall=&start=1
,,żeby głosić kłamstwo, trzeba całego systemu, żeby głosić prawdę, wystarczy jeden człowiek”.
Jest ich sporo i wysoko siedzą :)
31 Maja, 2017 - 21:07
Czytałam, dzięki za link. O zmarłych TW wśród biskupów mamy pewność. Wśród żywych TW Cappino - wyniesiony wysoko, teraz bryluje w pierwszych ławkach. Ani słowa skruchy.
Boże Drogi, patrząc na "wyżyny" hierarchii widzę wykonawców "dyktatury relatywizmu", rozcieńczanie doktryny KK, ganienie patriotyzmu, węszenie antysemityzmu etc. Przykre to i gorszące.
Jednak, mimo wszystko: Sursum Corda!
CISZA
Prawdopodobnie, michael
31 Maja, 2017 - 12:12
ma Pan rację. Jest "używany", gdy pojawia się potrzeba "głosu hierarchy" w bieżącej polityce lewaków. Symptomatyczne.
Drobna uwaga: on nie jest eminencją (tytuł kardynałów :) jest ekscelencją, choć i to problematyczne...
Dziekuję i pozdrawiam
CISZA
Pejsate, masoni, lewactwo
31 Maja, 2017 - 22:38
Coraz mocniej próbują dobrać się do Polski, i nawet tego nie tuszują biorąc do POmocy pejsato-masońskie partie PO i Nowoczesną, a pijawki ludowe PSL nawet z diabłem wejdą w pakt, by rządzić.
Boli bardzo że duża część kleru zdradziła Pana Boga i przeszła na służbę złotego cielca. Wkurza mnie że jest zmowa milczenia, dla kapłanów którzy służyli dla komuchów i byli TW, tak jak ci w togach. I to jest tabu i nie można o tym pisać.
A prostego człowieka który broni wiary i Ojczyzny, można zmieszać z błotem i wylać na niego POmyje.
Dopóki Polska nie oddzieli ziarn od plew, tak długo nie będzie wolnej Polski. Dla mnie niema znaczenia kto POsprząta tą stajnie Augiasza. Byle posprzątać te bagno i ten syf.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Skutki Magdalenki
31 Maja, 2017 - 23:51
trwają do dziś. To tam się dogadano, chyba bez udziału Polaków (sic!), jaka ma być Polska. I kto będzie na zmianę zarządzał Polską i czerpał korzyści.
Wszystkim zależało na dotrzymaniu układu o nietykalności zarówno komunistów jak i "opozycji". Za czasów kard. Glempa najbardziej czczonym świętym był "święty spokój". Jako, że i KK brał udział w magdalenkowych przekrętach jako "notariusz", zyskał ochronę dla swoich czarnych owiec. Potrzeba nam prawdy, bo tylko na niej można budować cokolwiek dobrego. Ufam, że Chrystus Król naszej Ojczyzny zadziała, zna wiarę i wierność wielu :)
CISZA
Appendix do notki
1 Czerwca, 2017 - 18:56
To ważne: piszę jako dodatek. Przeczytaj, króciutki.
Alicja Zając (wdowa po śp. S. Zającu; w trakcie przesłuchania przez zespół min. A. Macierewicza:
„Ja będąc na spotkaniu, pierwszym z premierem Tuskiem (…) dowiedziałam się za kilka dni z gazet, że ksiądz prałat, który tam siedział za stołem głównym z ministrami, to był ksiądz, który był równocześnie z nami… w Moskwie. Ja jestem dość osobą spostrzegawczą i widziałam tam wiele osób, wiele rodzin, ministrów, ale nie przypominam sobie, no, być może, że w cywilu wygląda inaczej, być może no nie miał koloratki, nie zwróciłam na to uwagi. Również uczestnicząc we mszy świętej, która tam była odprawiana, nie widziałam tego księdza. I czytam w prasie, że ten ksiądz mówi, że uczestniczył przy wszystkich wkładaniach do trumny ciał czy szczątków naszych zmarłych. Dlaczego nam, rodzinom, nie powiedziano tego w momencie pierwszego spotkania z premierem, z tym księdzem, z panem ministrem Arabskim, Najderem, Bonim i z panią Kopacz.
Bo my byśmy chcieli zapytać tego księdza, czy nasze dyspozycje, np. odnośnie włożenia różańców czy świętych obrazków – bo o takie dyspozycje prosiły nas również rodziny te, które nie poleciały do Moskwy, żebyśmy w ich imieniu taką dyspozycję składali (…).”
Czułam podskórnie, że coś jest z tym księdzem nie tak….być może on w ogóle nie był świadkiem wydarzeń, o których opowiadał. Mszę Św. dla rodzin odprawiał inny kapłan pracujący w katolickiej parafii w Moskwie.To, że był w gronie tuzów PO, razem z Tuskiem, Kopacz itd. na spotkaniu z rodzinami, pozwala się domniemywać, że wykonywał ich dyspozycje.
Czy będzie wezwany przez prokuraturę?
ps.nadal kręci, niestety!
http://wpolityce.pl/smolensk/342416-relacje-do-zmiany-ks-blaszczyk-nt-wspolpracy-z-rosjanami-po-1004-nie-przyszlo-nam-do-glowy-ze-moga-byc-az-tak-nieuczciwi
CISZA
smutne
2 Czerwca, 2017 - 11:43
bardzo smutne
pozdrowienia z drogi do Wolnej Polski
gość z drogi
Gościu,
2 Czerwca, 2017 - 16:26
pozdrawiam również, z nadzieją. Wszystkim dziękuję pięknie za komentarze:)
CISZA