Polska husaria postrach Europy i niezwyciężona!!!
Husaria – polska jazda należąca do autoramentu narodowego, znana z wielu zwycięstw formacja kawaleryjska Rzeczypospolitej, obecna na polach bitew od początku XVI wieku do połowy XVIII wieku. Była wykorzystywana do przełamywania sił nieprzyjaciela poprzez zadawanie rozstrzygających uderzeń w postaci szarż, które w najważniejszym okresie jej istnienia kończyły się zazwyczaj zwycięstwami.
Ze względu na nietypowe uzbrojenie i taktykę husaria jest zaliczana do najskuteczniejszych formacji wojskowych w dziejach kawalerii.
Husaria przez 125 lat nie przegrała żadnej bitwy siejąc strach i panikę w szeregach wroga. Przełamywała wielokrotnie liczniejsze siły przeciwnika. Odegrała kluczową rolę w wielkich zwycięstwach pod Kircholmem, Beresteczkiem, Kłuszynem, Mohylewem, Chocimiem, Hodowem i Wiedniem.
Za prawdziwego twórcę husarii, już jako odrębnego i specyficznego rodzaju jazdy polskiej, uważa się Stefana Batorego. On to wprowadził podział na chorągwie husarskie i wyposażył je w coraz cięższe uzbrojenie. Husaria zaczęła święcić triumfy. Triumfowała na polach Lubieszowa w 1577 r. nad niemieckimi najemnikami Gdańska, Byczyny w 1588 r. nad wojskami arcyksięcia Maksymiliana Habsburga, Kokenhausen w 1601 r. i Kircholmem w 1605 r. nad Szwedami, Kłuszyna w 1610 r. nad wojskami moskiewskimi i najemnymi, Chocimia 1621 r. nad Turkami, Martynowa w 1624 r. nad Tatrami. Stosunkowo szybko przekonali się więc wszyscy nasi sąsiedzi o niebywałej sile nowej polskiej formacji.
Męstwo i chwała Polaków i oręża Polskiego
Bitwa pod Orszą 8.09.1514, 30-tysięczna armia Polska rozbija 80-tysięczną armię Moskiewską.
Bitwa pod Newlem 19.08.1562, 4-tysięczna armia Polska rozbija 40-tysięczną armię Moskali.
Bitwa pod Mohylewem 27.06.1581, siły Polskie wynosiły 200 husarzy i przez 7 godzin, broniły miasta i odpierały ataki 30-tysięcznej armii Moskali, a potem heroicznym atakiem husarii, zmusili ją do ucieczki spod miasta.
Bitwa pod Bukowem 20.10.1600, 20-tysięczna armia Polska rozbija 40 tysięcy Mołdawian, Wołochów i Serbów.
Bitwa pod Kokenhausen 23.06.1601, 3-tysięczna armia Polska rozbija 5-tysięczną armię Szwedzką.
Bitwa pod Białym Kamieniem 25.09.1604, 2 tysięczna armia Polska rozbija 7-tysięczną armię królestwa Szwedzkiego.
Bitwa pod Kircholmem 24.09.1605, 3,6-tysięczna armia Polska rozbija 14-tysięczną armie Szwedzką.
Bitwa pod Kłuszynem 4.07.1610, 6,5-tysięczna armia Polska rozbiła 40-tysięczną armię Moskali i Szwedów.
9.10.1610 husaria Polska wkracza do Moskwy.
Bitwa pod Chocimiem 20.09.1621, 50-tysięczna armia Polska zatrzymuje marsz 150-tysięcznej armii Tureckiej w głąb Rzeczypospolitej.
Bitwa pod Martynowem 20.06.1624, 5-tysięczna armia Polska rozbija 10-tysięczną armię tatarską.
Bitwa pod Trzcianą 25.06.1629, 4,5-tysięczna armia Polska rozbija 9-tysięczną armię Szwedzką.
Bitwa pod Kumejkami 16.12.1637, 4-tysięczna armia Polska rozbija 21-tysięczną kozaków zaporoskich.
Bitwa pod Konstantynowem 27.07.1648, 8-tysięczna armia Polska rozbiła 60-tysięczną armię kozaków zaporoskich.
Bitwa pod Beresteczkiem 10. 07.1651, 65-tysięczna armia Polska rozgromiła 130-tysięczną armię kozacko-tatarską.
Bitwa pod Wiedniem 12.09.1683, 70-tysięczna armia koalicyjna Polska-Niemcy-Austria rozbijają 130-tysięczną armię Turecką.
Bitwa pod Hodowem 11.06.1694, 400-stu husarzy atakuje 40-tysięczną armię tatarską, zadając olbrzymie straty tatarskim agresorom, co powoduje wycofanie armii tatarskiej z granicy Rzeczypospolitej i zaniechanie plądrowania Rzeczypospolitej.
Ostateczny koniec husarii nastąpił w 1776 r. , kiedy to sejm zadecydował o powstaniu z chorągwi husarskich i pancernych - brygad kawalerii narodowej.
Dlaczego ta formacja przeszła do legendy? Właśnie dlatego, o czym wyżej napisałem.
Jestem jakim jestem
________________
http://jk-chodkiewicz.prv.pl/powstanie.htm
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 23022 odsłony
Komentarze
Dobry jesteś "w te klocki" Jjj!
9 Maja, 2017 - 15:09
Zawsze przypuszczałam, że masz dużo wspólnego z armią.
Swoją drogą - nie było (i już nie będzie) drugiej takiej formacji zbrojnej w Europie. Możemy być dumni z naszej historii. I z naszej armii - husarii.
Widać z niej (historii!) jasno, "jak na dłoni" - jakich też "dobrych" sąsiadów mieliśmy cały czas. A teraz ci zachodni, zwłaszcza lewacy, "miauczą" o naszej, polskiej ksenofobii. Gdyby którekolwiek z tamtych państw, czy krajów doświadczyły tego, co Polska - to dawno już zniknęłyby z mapy Europy. My - trwamy. To także pokazuje charakter narodowy. Trafił "w sedno" Batory z taką formacją.
Serdeczności!
_________________________________________________________
Nemo me impune lacessit - nie ujdzie bezkarnie ten, kto ze mną zacznie
katarzyna.tarnawska
Katarzyna.Tarnawska
9 Maja, 2017 - 15:59
W tamtych czasach byliśmy nie do pokonania.
Opowiem Ci prawdziwą anegdotę, gdy Szwedzi, Moskale i inni robili zaciągi do wojska by napaść na Polskę, najemnicy pytali się czy będą musieli walczyć z husarią Polską. Gdy usłyszeli że tak, to rezygnowali z pójścia do armii.
Taki był olbrzymi strach przed husarią.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Pers został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
9 Maja, 2017 - 20:53
--------------------------------------
Satyr twierdzi, że brak mi kultury i inteligencji ale ja się z nim nie zgadzam.
Lepiej, żeby się do mnie nie odzywał bo po co ma mi załatwiać następnego bana?...
Pers
9 Maja, 2017 - 21:22
Tak mam dużo wspólnego z armią, mój dziadek był pełnym pułkownikiem w 1939 roku i w bitwie pod Bzurą dostał się do niewoli, jego brat major zginął w Kozielsku.
Mój tata i jego brat walczyli u Andersa i przeszli szlak od Iranu po Monte Casino, gdzie brali udział w tej bitwie.
Tak że nie sil się na sarkazm i kpinę, bo to mnie nie wzrusza, znam swoją godność, siebie i mego rodu.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Pers został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
9 Maja, 2017 - 21:40
--------------------------------------
Satyr twierdzi, że brak mi kultury i inteligencji ale ja się z nim nie zgadzam.
Lepiej, żeby się do mnie nie odzywał bo po co ma mi załatwiać następnego bana?...
dachowiec
9 Maja, 2017 - 21:48
A ty masz jednak coś wspólnego z banderowcami .Ten awatar wraz z otoczką w kapitalnych barwach.
To jest to
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Pers został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
9 Maja, 2017 - 21:58
--------------------------------------
Satyr twierdzi, że brak mi kultury i inteligencji ale ja się z nim nie zgadzam.
Lepiej, żeby się do mnie nie odzywał bo po co ma mi załatwiać następnego bana?...
Pers
9 Maja, 2017 - 22:45
Byłem w wojsku jako syn oficera Andersa, pod szczególnym nadzorem, przez 2 lata nie miałem przepustki ani urlopu który mi się należał. A wilczy bilet długo się za mną ciągnął po wojsku.Syn burżuja, syn kułaka i faszysty, tak mnie nazywali.
Na mnie nie działają te twoje podchwytliwe pytania, bo nie przed tobą będę odpowiadał, jakim byłem człowiekiem na tym świecie.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
serdeczne pozdrowienia
20 Maja, 2017 - 19:43
i modlitwa za duszę Bohaterów, :)
gość z drogi
mądre słowa.
10 Maja, 2017 - 21:04
mądre słowa.
za dużo pitolenia o polskich złych cechach, które prowadziły do upadku, niczym bajka z morałem czy propaganda innych.
prowadziliśmy tyle wojen, czasem i kilka na raz, że żadne mocarstwo by tego nie udźwignęło. jakoś dawaliśmy radę i to z monarchią elekcyjną, wolnościową szlachtą, sejmikami, liberum veto, wieloma przeciętnymi władcami (za to z niezłymi dowódcami) itp.- całym wolnościowym bałaganie spiętym patriotyzmem, aż wszelkie narody widzą w tym wariactwo. Tylko Polacy tak potrafią!
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Kontrik
10 Maja, 2017 - 23:15
To tylko dowód, że Polska myśl wojenna naszych wodzów przewyższała innych, pod względem taktyki wojennej.
Umiejętność kierowania ruchem wojska podczas bitwy, pozwalała byśmy wygrywali nawet 1 do 40-stu.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Kto jest w stanie zatrzymać?
9 Maja, 2017 - 19:05
Józef
9 Maja, 2017 - 19:18
Super .
Dzięki i pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
świetny artykuł,gratulacje dla Autora
9 Maja, 2017 - 20:26
a dla naszego naczelnego Grafika sto słonecznych uśmiechów za świetny OBRAZ :)
gość z drogi
serdeczna piątka dla Autora
9 Maja, 2017 - 20:37
z pytaniem,dlaczego nie da się jej "uskutecznić" ?
gość z drogi
ad rem pytania o "awarię" :)
9 Maja, 2017 - 20:39
już nieaktualne,jak widać naprawiło się :)
serd pozdrowienia :)
gość z drogi
Szanowna gościu z drogi
9 Maja, 2017 - 21:31
Trzeba Polakom przypominać Wielkość i jej potęgę jaką była Polska.
Nigdzie na świecie żadne państwo nie było tak doświadczane jak Polska. Ale silna wiara w Boga i mocna wiara, nie pozwoliły by ten Naród zaginął i nie zaginie.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jestem jakim jestem
10 Maja, 2017 - 02:33
masz rację,podobnie pisał ś.p Józef Szaniawski,pamiętam jak nakreślił wręcz kalendarium polskich zwycięskich bitew,niestety nie dokończył tego dzieła,,zabrały GO Góry
pisał o tym również na naszych stronach,króciutko,ale jednak,dlatego z takim wzruszeniem czytałam pański tekst za który dziękuję.Podjął się Pan pięknej misji,proszę ją kontynuować,dla dobra Polski
Nie na darmo tak po macoszemu potraktowano w szkołach historię,czas by to naprawić,bo czasu mało,szczególnie ,gdy znowu dookoła pełno zdrajców,jednych głupich,innych chciwych władzy i pieniędzy
Dobrej Nocy :)
gość z drogi
Szanowna gościu z drogi
10 Maja, 2017 - 08:40
Za moich szkolnych czasów, komuniści zakłamywali historie, pod swoją parszywą ideologie.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jestem Jakim Jestem :)
10 Maja, 2017 - 10:43
za moich ,też a w podręczniku do historii w Liceum były dwie linijki o Powstaniu Warszawskim,
i zakaz mówienia na ten temat
pozdrowienia :)
gość z drogi
husarz Kaczyński khe khe khe
Komentarz ukryty i zaszyfrowany
Komentarz użytkownika trybeus został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
9 Maja, 2017 - 21:32
...fktyczn jstśc sktą, nml tk dbrą jk śwdkw jhwy...pswłby trz przjść p chłpch rzdć t józkw fldry:)))
http://trybeus.blogspot.com/
Trybeus
9 Maja, 2017 - 23:02
Wolałbyś by Putek na białym koniu wjechał do polski?
Jak mi wskażesz partie prawicową z takim samym poparciem jak PIS, to będę na nią głosował.
Tylko uważaj żebyś się nie zmęczył podczas szukania, bo to długo może potrwać:-))))
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@trybeus - z dedykacja
9 Maja, 2017 - 23:10
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika JSC został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
9 Maja, 2017 - 21:51
Ponadto uważam, że trzeba zrobić śledztwo w sprawie układu minusującego.
Obrażliwe treści zgłaszam do prokuratury.
o
9 Maja, 2017 - 22:11
jest i drugi kolorowy
szanowny Panie Józefie
20 Maja, 2017 - 19:45
przepiękne :)
serdeczne pozdrowienia :)
gość z drogi
Husaria - powod do dumy.
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika mikolaj został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
10 Maja, 2017 - 02:31
Chociaz nie wszystko wygladalo tak "rozowo" jak przedstawia Autor. Nieprawda jest, ze husaria przez 125 lat nie przegrala zadnej bitwy.
Husaria - mimo wielu zwyciestw - miala na swoim koncie porazki... nie zawsze kilkuset czy nawet kilka tysiecy (maksymalnie husaria liczyla 8000 pocztowych w najlepszych czasach) rycerzy bylo w stanie pokonac wielokrotnie wieksze sily wroga.
Do przegranych bitew husarii mozna zaliczyc:
1529 r. bitwa pod Oczkowem;
1580 r. bitwa pod Nastansino;
1605 r. bitwa pod Dobryniczami;
1609 r. bitwa pod Twerem;
1612 r. bitwa pod Sasowym Rogiem;
1618 r. bitwa pod Oryninem;
1620 r. bitwa pod Cecora (smierc poniosl hetman Zolkiewski...)
1626 r. bitwa pod Gniewem;
Ten spis wcale nie wyczerpuje porazek naszej Husarii... wazne jest, abysmy nie zapominali w historii o faktach przykrych - bowiem tylko w ten sposob bedziemy w zgodzie z prawda historyczna. Oczywiscie husaria dostarczyla nam wielu zwyciestw i byla w swoim czasie najlepsza jazda na swiecie - jednak w wiekszosci wygranych bitew wspoldzialala z innymi formacjami: glownie lekka jazda i piechota - bez wsparcia innych jednostek nawet husaria nie zawsze 'dawala rady".
Ostateczny koniec husarii mial kilka powodow: glownym bylo... zubozenie szlachty w drugiej polowie XVII w. Wystawienie pocztu husarskiego (czyli szlachcic + kilku pacholkow - razem 4-6 koni) kosztowalo tyle, co dobra wies. Nie bez znaczenia byl tez rozwoj broni strzeleckiej i artylerii, co powodowalo coraz wieksze straty wsrod husarzy.
Uczmy sie historii i wyciagajmy z niej wnioski.
mikolaj
mikołaj
10 Maja, 2017 - 08:14
Pokaż mi inną formację na świecie,gdzie 400-stu husarzy żołnierzy przegania 40-to tysięczną armię agresora.
To hołd dla tej formacji, dla ich męstwa i bohaterstwa jakie dokonywali, w obronie Rzeczypospolitej.
Gdybym opisał wszystko, toby powstał rękopis do przyszłej książki.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Hmm... jak widac po glosach - rodacy wola sluchac opowiesci
11 Maja, 2017 - 01:51
wylacznie o zwyciestwach - kleski pomijajac zupelnym milczeniem... Coz - w ten sam sposob historycy komunistyczni po Rewolucji Pazdziernikowej napisali bolszewicka historie Rosji a pozniej ZSRR - co odbija sie nam czkawka do dzisiaj.
Mowiac o "400 husarzach przeganiajacych 40 tys armie agresora" masz zapewne na mysli bitwe pod Hodowem.
Aby byc blizej prawdy - nalezy stwierdzic, ze w bitwie tej brala udzial niecala setka husarzy a okolo 300 "towarzyszy pancernych". Czym sie rozni "husarz" od "towarzysza pancernego" - nie bede tu wykladal - mam nadzieje, ze jak ktos ciekawy to znajdzie bez trudu chocby w wikipedii.
"Przeganianie" w tej bitwie mialo miejsce - i owszem - w pierwszej czesci, gdy polska jazda zaatakowala tatarska straz przednia (okolo 500 jezdnych) - rozbijajac ja w puch. od jencow dowiedziano sie , ze nadchodza oddzialy znacznie silniejsze - w zwiazku z czym ufortyfikowano sie w Hodowie - i przez okolo 6 godzin nasi przodkowie stawiali bohaterski opor atakujacym tatarom... dlatego bitwe nazwano " polskimi Termopilami.
Kilkudziecieciu "towarzyszy pancernych" i husarzy ponioslo smierc, wiekszosc pozostalych byla poraniona... Tatarow padlo okolo 1000 - wiec niesamowicie duzo liczac, ze obroncow bylo okolo 400. tym niemniej - pozostale kilkadziesiat tysiecy Tatarow nie wykazalo sie szczegolna odwaga...
Tak wiec mestwa i bohaterstwa nie mozna husarzom i pancernym odmowic, natomiast "przegonienie 40-tys. armii" troche nie pasuje do sytuacji bardziej przypominajacej obrone Czestochowy...
Tatarzy myslac, ze nadchodza wieksze wojska z Polski - wycofali sie do Kamienca Podolskiego...
Polecam nie zapominajac o bohaterskich czynach przodkow - zastanowic sie, dlaczego to na spotkanie z kilkudziesieciotysieczna armia atakujaca Rzeczpospolita wyslano cale 4 setki zolnierzy...?
Czy przypadkiem takie podejscie do wrogow nie spowodowalo w koncu upadku I Rzeczpospolitej?
mikolaj
mikołaj
11 Maja, 2017 - 08:55
Do upadku Rzeczypospolitej doprowadziły takie gnidy jak, dzisiejsza PO-Nowoczesna-PSL, czyli Targowica.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Upadek Rzeczpospolitej - to nie tylko koniec XVIII w.
11 Maja, 2017 - 16:52
Panstwo zaczelo "gnic" juz prawie 200 lat wczesniej - caly XVII w. to niekonczace sie wojny toczone na kilku frontach (z Rosja, Turcja, Szwecja), ktore doprowadzily do zubozenia sredniozamoznej szlachty bedacej podstawa systemu obronnego Rzeczpospolitej. Nieprzystajace do czasow prawa (glownie liberum veto), wzrastajaca nietolerancja religijna (zwlaszcza za Zygmunta III Wazy), wciaganie kraju w wojny dynastyczne (Rosja, Szwecja) spowodowaly, ze pod koniec XVII w. wystawienie 10 tys armii bylo prawie cudem.
Nie "Targowica" byla przyczyna upadku Rzeczpospolitej - byla ona skutkiem upadku...
Dzisiaj panietamy tylko o wielkich zwyciestwach - zapominajac o porazkach, co... zaczyna troche przypominac sytuacje Rzeczpospolitej z XVIII w.
Klotnie z sasiadami, brak silnej armii, sobiepanstwo politykow (dawniej arystokratow) powoduja wiele zagrozen dla przyszlego dobrobytu i bytu Rzeczpospolitej.
Uczmy sie na historii - nie tylko przypominajac wielkie zwyciestwa ale takze porazki.
mikolaj
mikołaj
11 Maja, 2017 - 09:01
Jak się chce w Polskę uderzyć, to zawsze się powód znajdzie, by ją opluwać i zawsze w tyłku żle.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Masz racje... ale ja nie uderzam w Polske - tylko pokazuje,
12 Maja, 2017 - 02:34
ze historia nie sklada sie wylacznie z samych sukcesow. Gdy zapomnimy o kleskach i nie bedziemy wyciagac z nich wnioskow - czeka nas podobny los - jak I Rzeczpospolita....
Czas zaczac uczyc sie na wlasnych bledach.
mikolaj
czy to akurat husaria
11 Maja, 2017 - 03:10
czy to akurat husaria zawiodła?
czy można winić husarię za przegrane?
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
Oczywiscie, ze nie Husaria zawiodla.
12 Maja, 2017 - 02:38
"Ryba psuje sie od glowy" - bardzo madre przyslowie...
Zawiedli krolowie I Rzeczpospolitej - od Zygmunta III Wazy poczynajac (moze z wyjatkiem Sobieskiego), zawiedli arystkraci, szlachta i biskupi... oczywiscie nie wszyscy - ale wiekszosc. Potrafili w ciagu 200 lat zniszczyc doszczetnie jdno z najwiekszych i najsilniejszych (gospodarczo i militarnie) panstw Europy.
Uwazajmy, bo ich potomkowie dalej zyja i dzialaja w Polsce...
mikolaj
Gdy Polska przy Bogu stała!!
10 Maja, 2017 - 18:08
To prymę we Świecie miała
Kiedy się już nawrócimy
To każde zło zwyciężymy
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
Jacek Mruk
10 Maja, 2017 - 20:53
Amen.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj! - No to... pojechałeś na koniu z kopią, jak husar!
10 Maja, 2017 - 20:46
Przyjmij Marku za tradycję, że mój komentarz do Twoich wpisów będzie zawsze jednym z ostatnich napisanych na Twoim blogu pod opublikowanym przez Ciebie tekstem.
Zatem ad rem napiszę tak: artykuł - co prawda - napisany w oparciu o inne publikacje z sieci, ale trafny tematycznie, jeśli chodzi o aluzję dotyczącą tego, co z naszą zdegenerowaną przez platformerską swołocz armią robi dzisiaj Minister Obrony Narodowej - Antoni Macierewicz. Tak, wiem - czasy inne, oręż inny, ale duch polskiego wojownika patrioty jest ten sam, jak wówczas.
Pozwoliłem sobie - niejako w uzupełnieniu dodać ten oto materiał, by Twojemu adwersarzowi - Mikołajowi pokazać polską husarię z innej strony, niż ją przedstawił:
Pozdrawiam,
Satyr
P.S.
Na przyszłość unikaj "podpierania się" Wikipedią. Jest tam bardzo dużo przekłamań, ponieważ tworzą ją internauci bez dogłębnej kontroli moderatorów tegoż portalu.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Witaj Satyr.
10 Maja, 2017 - 21:03
Polska zawsze z Bogiem była, jest i będzie i dla tego my przetrwamy jako Naród.
Jak się zachód nie obudzi i na powrót nie powróci do chrześcijaństwa, to zagłada jest już blisko.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
szanowny @Jestem jakim jestem
20 Maja, 2017 - 19:50
powtórzę za Tobą
Jestem jakim jestem - 10 Maja, 2017 - 21:03
Polska zawsze z Bogiem była, jest i będzie i dla tego my przetrwamy jako Naród. i nie zapominajmy,ze naszą Królową jest Królowa Polski Maryja ,pozdrowienia :)
gość z drogi