"Sprężyna": "Co to, jakieś jaja"*?

Obrazek użytkownika Honic
Kraj
Według ]]>http://logodlapolski.pl/:]]> Przeszło 10 lat temu Wally Olins, jeden z najwybitniejszych światowych specjalistów w zakresie opracowywania marek państw i miast (???!!! - przyp. autora), podobno zbudował koncepcję idei Marki Polski, wyrażaną określeniem "Creative Tension". Prezentuje ona „Twórczą przekorę / Twórcze napięcie” Polaków zdolnych do kreatywnych zrywów, wytrwałej pracy i wielkich osiągnięć. Nie napiszę z czym mi się to kojarzy, bo a nuż Wally zacznie mnie straszyć po nocach? Tak czy inaczej założenie to stanowiło punkt wyjścia do opracowania kompleksowej strategii komunikacji marki Polska, a także linii graficznej logotypu dla Polski.(...) Wally Olins – jest światowej sławy brytyjskim specjalistą od brandingu, właścicielem agencji reklamowej Saffron Brand Consultants i autorem wielu książek, m.in. „O marce”, „Podręcznik brandingu”. Doradzał światowym organizacjom i krajom w zakresie ich tożsamości, komunikacji i budowania marki. Zajmował się m.in. promocją Hiszpanii, Portugalii, Nowego Jorku i Londynu. Wykładał gościnnie w Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim, Lancaster University i Copenhagen Business School. Zmarł w wieku 83 lat, 14 kwietnia 2014r. Przygotowany projekt logotypu Polski, był ostatnim dziełem Olinsa. Czyzby? To co robił przez ostatnie 10 lat? A więc - "światowej sławy" (czym spowodowana ta zasługa?) pijarowiec stworzył ponad 10 lat temu ikonkę która do jego śmierci, przez 10 lat i nawet "o jeden dzień dłużej" sobie czekała? Zrobiło się o niej głośno pół roku po jego śmierci - okazało się wtedy że najwyraźniej wielu o tym genialnym wynalazku przez te dziesięć lat wiedziało. Ponad dziesięć lat po jego dokonaniu, akurat 10 lat po śmierci autora, nagle się nim zajęto. Coś nie bardzo mi się chce wierzyć. Dlaczego? Oto odpowiedź: "W 2004 r. po raz pierwszy Olins zaczął pracować nad tworzeniem marki "Polska". Stworzona przez niego idea, to "Twórcze napięcie" (creative tension), którą opracował w 2004 r. na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej. Wówczas prace nad strategią promocji kraju finansowało Ministerstwo Gospodarki. Jednak mijały lata, kolejne rządy, a "twórcze napięcie" słabło. Olins twierdził, że program promocji Polski według jego koncepcji został zawieszony po dojściu PiS do władzy. W międzyczasie poszczególne ministerstwa, agendy i organizacje tworzyły własne logotypy promujące Polskę za granicą. - Jako środowisko zajmujące się komunikacją nie uważaliśmy tej sytuacji za normalną, bo z różnych badań wynika, że nawet do 30 proc. postrzeganej wartości produktów stanowi reputacja kraju, z którego pochodzą - mówiła w czerwcu Anna Zimecka ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, do którego należą agencje reklamowe i domy mediowe. To właśnie z inicjatywy branży marketingowej powrócono do pomysłu Olinsa i rozmów z Saffronem w zeszłym roku. SKM SAR i Związek Firm Public Relations stworzyły "Zasady komunikacji marki Polska" przyjęte przez Radę Promocji Polski. Według naszych nieoficjalnych z informacji z czerwca logo kosztuje blisko milion złotych. Wtedy jednak zakupu nie sfinansowano ze środków publicznych. SKM SAR zamierzało przeprowadzić zbiórkę pieniędzy wśród firm za pośrednictwem organizacji biznesowych, jak np. Lewiatan czy Business Centre Club. Podczas dzisiejszej konferencji Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR "był doprecyzował", że wynagrodzenie dla Saffrona wyniosło 220 tys. euro. Zawartośc strony []]>http://static.logodlapolski.pl/media/files/FAQ.pdf]]]> jest intelektualnym bełkotem; nikt szanujący swój intelekt nie podpisałby się pod "tym". Za dużo tu skrótów których sensu dopatrzeć się trudno. Skąd tu się wzięła metoda "FAQ"? To dobre do obsługi kłopotliwych programów komputerowych, nie jakiejś promocji, czymkolwiek miałaby być. Co to takiego "Rada Promocji Polski"? Co to, k..., jest "marka parasolowa"? Co oznaczają sformułowania "Rada Promocji Zasady Komunikacja Marki Polska", dlaczego "Wally" a nie "Wallace"? Chyba nie z tego samego powodu co "Radek" a nie "Radosław"? Według "Gazety" Olins jest zresztą tylko współzałożycielem firmy "Saffron Brand Consultants". Nikim więcej. A więc ikonka która sobie 10 lat czekała będąc własnością firmy nie tracikła swojej wymiernej wartości. Być może można stworzyć ideologię, w myśl której każdy element świata rzeczywistego ma mieć ikonkę - taką "markę" którą można łatwo wymyśleć, a potem sprzedać z dużym zyskiem razem z przyczepionymi do niej prawami autorskimi. Podobnie jak zahandlować emisją dwutlenku węgla. Bo niczym więcej. Być może znajdzie się cwaniak który taką "ikonkę" będzie próbował sprzedać z niewspółmiernym do jej wartości zyskiem, bo w Polsce, i nie tylko - wiadomo - wszystko kupią. Organizatorami imprezy są: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR założone w 1997 r. Jednym z głównych zadań SKM SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Krajowa Izba Gospodarcza która powstała w 1990 roku i jest "największą niezależną organizacją biznesu w Polsce". Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej (wcześniej Konfederacja Pracodawców Polskich) - "najstarsza organizacja pracodawców w Polsce". Konfederacja Lewiatan - "najbardziej wpływowa organizacja biznesowa, reprezentująca interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej". Fundacja „Marka dla Polski” - "powołana zostanie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Konfederację Lewiatan, Krajową Izbę Gospodarczą i Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej. Fundacja „Marka dla Polski”, będąca obecnie w trakcie rejestracji, po otrzymaniu od SKM SAR prawa do znaku przekaże je następnie na rzecz Skarbu Państwa. Fundacja zamierza zajmować się działalnością popularyzatorska i edukacyjną w zakresie promocji marki Polska". Najważniejszym celem i intencją Fundacji „Marka dla Polski”, jest działanie w kierunku powszechnego używania jednolitego Logotypu w komunikacji Polski i polskich produktów za granicą. Przeczytajmy teraz poniższy tekst uważnie: "W czerwcu promocję Polski za pomocą "sprężyny" i hasła "Poland. Spring into New" zaakceptowała Rada Promocji Polski. Jest to instytucja pomocnicza Rady Ministrów kierowana przez szefa MSZ. W jej skład wchodzą przedstawiciele ministerstw." I tu jest chyba rozwiązanie. Organizatorami imprezy są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Ale czy pamiętamy jakie kłopoty miał obecny Minister Spraw Zagranicznych za czasów gdy Tusk był (a formalnie jeszcze jest tyle że aktualnie uczy się za granicą angielskiego) premierem? MImo medialnego szpanu, cała impreza wydaje mi się więc niewiarygodna i naiwna. Ale jest jeszcze jedna możliwość: Było i jest zbyt oczywiste że inicjatywa spotka się z negatywną reakcją nie tylko internautów, ale zapewne nawet większości obywateli. Trudno mi się wyrzec przypuszczenia że właśnie o to chodzi - moim (najkrótszym) zdaniem konstruktorzy pijaru wspierającego Donalda Tuska i jego stronników wynaleźli skuteczy - ich zdaniem - sposób na to aby Grzegorz Schetyna - który oczywiście również nie jest "z mojej bajki" nawet jeśli zachowa jakieś stanowisko typu Minister Spraw Zagranicznych - nigdy nie stał się wiarygodny dla Polaków. A nawet gdyby nic mu się nie stało - zastanówmy się, komu i jak bardzo firma "Saffron Brand Consultants" będzie wdzięczna za dodatkowe ćwierć miliona euro dochodu wynikającego z zastrzeżenia praw autorskich do paru kresek. Organizatorami przedsięwzięcia są m.in. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Krajowa Izba Gospodarcza, a wśród sponsorów (logo ma kosztować ok. miliona złotych) mają się znaleźć spółki z udziałem skarbu państwa... Partnerem strategicznym zaś - "Gazeta Wyborcza", "TVN" ; reszra dla zainteresowanych na stronie ]]>http://logodlapolski.pl/]]> P.S. Proponuję: poszukajmy intensywniej. Źródła: ]]>http://wpolityce.pl/polityka/218020-zamiast-orla-sprezyna-kuriozalny-pom...]]> ]]>http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,16800371,Internauci_wybiora_logo__kt...]]> ]]>http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16800371,Internauci_zmienia_logo_pro...]]> ]]>http://logodlapolski.pl/]]> ]]>http://static.logodlapolski.pl/media/files/FAQ.pdf]]> *tekst Rico; "Pingwiny z Madagaskaru"
Twoja ocena: Brak Średnia: 4.9 (14 głosów)

Komentarze

wykorzystywanym od wielu lat do celów handlowych?

Vote up!
9
Vote down!
0

"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com

#1446198

Znak przyznawano wielu oszustom i przedsięwzięciom politycznym - całkowicie stracił wartość ! 

Vote up!
3
Vote down!
0

#1446244

że znak "Teraz Polska" stracił wartość czy ważność. Cały czas widzę, że istnieje: 

http://www.terazpolska.pl/

Problem chyba jest w tym, że nie wszyscy co by chcieli mogą się tam załapać...

A jak ten nowy znak ma być rozdzielany? Wszystkim co chcą, czy tylko "znajomym królika"?

 

Vote up!
2
Vote down!
0

"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com

#1446247

http://www.prezydent.pl/archiwalne-aktualnosci/rok-2000-i-starsze/art,315,wreczenie-nominacji-nowo-powolanym-czlonkom-kapituly-polskiego-godla-promocyjnego-teraz-polska.html

28 stycznia 1998 roku odbyła się w Pałacu Prezydenckim uroczystość wręczenia przez prezydenta RP Aleksandra KWAŚNIEWSKIEGO - patrona honorowego Polskiego Godła Promocyjnego - nominacji nowo powołanym członkom Kapituły Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska". W skład Kapituły weszli: Tadeusz Biliński, Bronisław Geremek, Jacek Janiszewski, Zbigniew Kaniewski, Marek Komorowski, Jacek Piechota, Ryszard Pieńkowski, Marek Sawicki, Janusz Steinhoff, Donald Tusk, Emil Wąsacz i Andrzej Wiszniewski. Zwracając się do zebranych na sali członków Kapituły i gości, prezydent powiedział: Dokonaliśmy zmian w składzie Kapituły...

Tak sobie szukam składu obecnego i szukam..... Wygląda na to że jak się chce komuś dać znak to się dobiera kapitułę do zadania. Pod pierwszym adresem, u góry ekranu przewijają się laureaci, polskich firm jest mniejszość ! Zachodnie banki, polscy dystrybutorzy zachodnich produktów, spółki dawno sprzedane...

Vote up!
3
Vote down!
0

#1446365

i wszelkie inne formy organizacyjne nie są po to aby promować Polskę ale po to aby na jakimś dzikim pomyśle organizować sobie kasę i robić szum wokół siebie zgodnie z założeniem: im głupiej tym weselej.

Do promocji Polski potrzebny jest natomiast dobrze rozwinięty przemysł produkujący wyroby wysokiej jakości z napisem: Poland, ale o to jakoś te wszystkie fundacje zupełnie nie dbają. Widocznie to nie ich interes.

Pozdrawiam

Vote up!
4
Vote down!
-1

Szpilka

#1446222

Proszę zauważyć, że dziś na stronie http://logodlapolski.pl/ brak mapy świata,która jeszcze wczoraj tam była :

źródło: http://niepoprawni.pl/blog/6496/jaki-znak-twoj-orzel-bialy-0

 

Dlaczego mapa zniknęła ? Może dlatego, żeby na nikim nie robiło wrażenia, że logotypy na niej zaprezentowane zawierają nazwę państwa, natomiast ten "polski" to tylko biało-czerwona kamieni kupa, wyrażona jakimiś niezdarnymi krechami 3-4-letniego dziecka albo szympansa bawiącego się farbkami. Więcej o tym tu: http://niepoprawni.pl/blog/1830/zygzak-nowa-religia-genderu

 

Jak słusznie pisze Szpilka - "Do promocji Polski potrzebny jest natomiast dobrze rozwinięty przemysł produkujący wyroby wysokiej jakości z napisem: Poland, ". To się wiąże z patronatem państwa nad wszelką krajową przedsiębiorczością. Tymczasem co mamy - banda palantów wyrzuca kupę pieniędzy na promocję logotypu tego, czego właściwie nie ma, a obywatele co miesiąc się dowiadują, że co miesiąc upada w Polsce około setki przedsiębiorstw. Bo państwo robi  z nimi to samo co np. Komisja Nadzoru Finansowego z Kasą Stefczyka, ze SKOK-ami bo są sprzyjające klientom czy to w depozytach, czy w kredytach.  Proszę bardzo najświeższy przykład:

http://wpolityce.pl/gospodarka/218552-bareizmy-w-sluzbie-iii-rp-czy-knf-niszczy-kase-stefczyka-na-zlecenie-zagranicznych-bankow

 

O jakiej sprężynie mowa jeśli o ile już istnieje, to państwo tylko przykręca jej śrubę?

Sprężyna - prężność... Taki skrót myślowy. Niestety prężność prezentuje tylko "państwo polskie zdało egzamin" czyli SITWA ! Ona rzeczywiście jest prężna bo prężnie drenuje Polskę i polską kieszeń by "wszystkim żyło się lepiej". Wszystkim z sitwy oczywiście.

Jaka prężna jest sitwa  wystarczy spojrzeć na - ambasadorów, organizatorów, fundatorów, powierników, mecenasów, opiekunów, przyjaciół, honorowych patronów, partnerów strategicznych itd. świńskiego siurka, który ma promować Polskę....

 

Pozdrawiam.

 

Vote up!
8
Vote down!
0

contessa

___________

"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński

 

 

#1446232

aby SITWA posługiwała się tą sprężyną?To byłoby właściwe miejsce dla pomysłu z tym logo.

Pozdrawiam

Vote up!
2
Vote down!
-1

Szpilka

#1446256

Kiedy prowadziłem działalność, otrzymywałem zawiadomienia o wpisaniu do jakiegoś rejestru dobych firm, bazy danych firm na których można plegać ...etc. Zawsze towarzyszyła temu słona faktura. Zawsze też odpowiedź była jednakowa : zawiadamiam prokuraturę o wyłudzeniu !

Te wszystkie znaczki które teraz przeglądamy kreują sztuczną (fałszywą!) markę. Markę w chwili powstania wartą ZERO ! A więc nie będącą w naszym pojęciu "marką" (szanowaną, znaną, wartościującą produkt). Czyli marketingowa "zupa z gwoździa" ! To MY mamy ten bezwartościowy obrazek zamienić w symbol.

Vote up!
2
Vote down!
0

#1446246

...i wypromować prywatną markę...
 
Sednem jest coś zupełnie innego – intrygująca próba wmówienia nam wszystkim, że kampania promująca logo, należące do kilku firm ma cokolwiek wspólnego z logo Polski czy marką kraju. Albo, jak uparcie twierdzi „Gazeta Wyborcza” z narodowym logo. Sami organizatorzy akcji też chyba niezbyt mają pojęcie, do czego chcą nas przekonać, bo w oficjalnych materiałach podpięli swoje logo pod branding narodowy i zestawili z symbolami, promującymi turystykę w różnych krajach.
 
Zacznijmy od podstaw: Logo dla Polski to prywatna inicjatywa. Kilka firm zebranych w organizacji Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR postanowiło po prostu stworzyć i wypromować własną markę. Ponieważ pracują tam mądrzy ludzie, zabrali się do tego z głową: zapewnili wsparcie ze strony innych firm (pomysłowo wybrnęli z używania słowa "sponsor"!), zadbali o uwagę mediów a do tego – to już prawdziwe, marketingowe mistrzostwo świata – poprosili o patronat Ministra Spraw Zagranicznych. 
 
Nie wiadomo jaka będzie przyszłość sprężynki. Jej obecni właściciele deklarują, że kiedyś zrzekną się praw majątkowych na rzecz Skarbu Państwa, ale nie precyzują kiedy. Zanim to nastąpi, ze sprężynki bezpłatnie będą mogły korzystać jedynie instytucje państwowe, a pozostali - ewentualnie - po zatwierdzeniu regulaminu, który właściciel praw opracuje w przyszłości.
 
Nie sposób krytykować przedsiębiorców za to, że chcą promować swoje logo i w żadnym wypadku tego nie robię. Mają do tego prawo i – tego nie można im odmówić – są w tej kwestii skuteczni. Problem polega na tym, że doszło do skandalicznego nadużycia, kojarzącego prywatną markę z jakimś uniwersalnym, ogólnonarodowym symbolem. 
 
http://gadzetomania.pl/2011,sprezynka-czyli-jak-zrobic-z-polakow-idiotow-i-wypromowac-prywatna-marke
Vote up!
3
Vote down!
0

"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com

#1446250

Takie logo może tylko ośmieszać nasz kraj.
Może komuś o to chodzi?.Kto ponosi odpowiedzialność,
za takie paranoiczne pomysły?

Vote up!
4
Vote down!
0
#1446261

Kilka prywatnych firm postanowiło stworzyć sobie logo, aby promować się za granicą i wmówili, (m.in. Gazeta Wyborcza) Polakom, że to jest logo dla Polski, co jest nieprawdą.

Vote up!
5
Vote down!
0

"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com

#1446263

czyli cd.

tuskomoruski syf mafijnej ćpanej hołoty w sprężynowej odsłonie.

 

nic nowego w bisprylu.

 

pod patronatem bula lewatywy, matoła Don Alda i kopanej wsiowej ex lekarki, teraz "gwiazdy" - szołmenki na czerwonych dywanach.

te ciemniaki zdolne są tylko do destrukcji, przekrętów i kręcenia lodów co widać, słychać i czuć.

grupa przestępcza trzymająca władzę, jak kiedyś PZPR.

 

sztandar ( z logo)  wyprowadzić !

i na drzewa.

sitwy !

 

zero zdziwień

Vote up!
1
Vote down!
0
#1446276

rzekomo ale w rzeczywistości  bardzo szkodliwy bubel  narzucany w celu krzywo pojętego poprawienia - "jakości" społeczeństwa, jego ewolucji, unowocześnienia, otwarcia, wzrostu tolerancji, a w rzeczywistości  degeneracji.  Skutki wdrażanego dziś genderu zaczną być odczuwalne za 20 lat gdy dzisiejsze przedszkolaki, pierwszaki itd. staną się dojrzałymi jednostkami genotypu homo sapiens. Tego takie pi...  (bez pardon) jak Kluzica, Fuszara, profesora Sroda, Hartmany, Anny Grodzkie i inne westalki genderu płci określonych i nieokreślonych  jak również ich promotorzy, mecenasi i patroni jak Tusk, Kopacz i i., być może nie dożyją ale jeśli dożyją to zasługują by ich wnuki "rżnęły" ich na okrągło  gdy  będą miały po 80 lat, parkinsony, Alzheimery, demencje itd. "radości i czary" podeszłego wieku. I wtedy - "tak się wyśpią jak sobie posłali".

To prawdopodobnie do ich świadomości  już nie dotrze, ale GW, TVN-y lub/i  ich bękarty  będą pałać świętym oburzeniem - "co się z tym społeczeństwem porobiło" i że na pewno wszystkiemu winien jest taki jeden Kaczyński... wicie-rozumicie był kiedyś taki, nawet dwóch ich było ale  jednego na szczęście udało się wyeliminować i aż strach myśleć co by było gdyby się nie udało...

...Ano porobi się... Wszyscy zaprogramowani dziś na wyłączne myślenie "tu i teraz",  wcześniej czy później padną ofiarą swego parcia na  "nowoczesność", "europeizację",  czyt. - ewolucję i wnuk rżnący babcię lub dziadka, leżących w trumnie albo stojących nad nią  to będzie tylko pikuś i kropla w oceanie degeneracji osobowości, która już jest kontynuowana.

Ciekawe, że na programy gender dotacje  z kasy państwowej, dotacje z UE,  zawsze są i są uzyskiwane bez żadnych problemów, bez zbędnej biurokracji. Problemy zaczynają się i się piętrzą gdy np. dotkniętym klęskami żywiołowymi potrzebna jest pomoc, gdy rolnicy ponoszą szkody z tytułu embarg, gdy opiekunowie niepełnosprawnych odzierani są z praw tylko dlatego, że walczą o nie (vs.http://niepoprawni.pl/wiadomosc/nawacki-orzeczenie-tk-moze-byc-ze-strata-dla-opiekunow-osob-z-niepelnosprawnoscia  + mój komentarz), izd., itp. Wtedy do akcji wkracza aparat tzw.państwowy i to najwyższego autoramentu - minister, Trybunał Konstytucyjny itd.  I pierwszy mówi "bujajcie się frajerzy, drugi mówi  krótko - "niet".... Tu obowiązkowo wypada wspomnieć o np. parasolu ochronnym "państwo polskie zdało egzamin"  nad watahą SB-ckich  dinozaurów, ich emeryturami, sądową i inną nietykalnością + inne przywileje z ceremoniałem pochówku... Nieruszone,  prawda ? Ale jednocześnie senator platfąsiej sitwy, niejaki pokurcz Libicki "załatwia" odbiór, tzn.niemożność odbioru bezpłatnych leków innym emerytom, wśród których są tysiące takich, którzy walczyli o wolną Polskę po co ? Po to by dziś po ich grzbiecie  inny pokurcz, Komorowski,  sadził dęby "wolności" i pieprzył na okrągło o sukcesie wolności, której w rzeczywistości jedynym rezultatem jest senatorstwo pokurczów typu  Libicki i prezydencja Komorowskiego z całym "dobrodziejstwem" jego mecenatu dla PZPR-owsko-WSI-owych  trepów.

 

Pozdrawiam.

Vote up!
2
Vote down!
0

contessa

___________

"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński

 

 

#1446279

i nie zginie. Żadne sprężynki, gender i inne tefaleny nie pomogą. A logo sprężynka za parę dni przestanie ludzi podniecać, bo jest po prostu beznadziejne i brzydkie. To będzie antyreklama dla tych firm, które zechcą je używać. Ja nawet gdybym mmógł to bym nie chciał.

Vote up!
2
Vote down!
0

"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com

#1446327

W formie żartu  postawiłem zygzaki pionowo i mamy literę N czyli to jest kampania reklamowa dla niepoprawni.pl a dla właściciela  portalu gratisowa.

________

Bardzo dobrze że komentujący Mind Service przedstawił  taką opinię.Dziękuję.

Vote up!
0
Vote down!
0
#1446334

To jest zwykły sabotaż mający ośmieszać Polskę.

Spirala dopochwowa ma symbolizować nasz kraj?

Likwidację Poczty Polskiej też przyspieszono przy pomocy nowego logo, które uniemozliwia identyfikację firmy.

Pozdrawiam

Vote up!
5
Vote down!
0

ixi band

#1446305

i to dzięki..... internetowi.

Jeszcze nie nakręcona, a już wystrzeliła.

Wczoraj łgarze z usłużnych łże - mediów mieli gęby zatroskane, że prawdopodobnie nic z tego nie będzie , bo "w internecie rozpętała  się burza, że uuuuuuuuu". (Dosłownie tak powiedzieli.)

Jednak liczą sie z opinią internautów.

Teraz po prostu trzeba tej sprawy pilnować.

 

Pozdrawiam.

Vote up!
3
Vote down!
-2

bursztyn

Nic bardziej groźnego, niż głupi przyjaciel.
Lepszy byłby mądry wróg.
/Jean de Lafontaine/

#1446324