Kresy Wschodnie, Kresy Zachodnie i niemieckie wpływy
Od kilku lat mamy istny festiwal publikacji na temat utraconych Kresów Wschodnich. To dobrze, że przypomina się ich tradycję i poniesione tam ofiary. Zupełnie nie myślimy jednak o czym innym....
W roku 2008 w Salonie24 ukazała się notka blogera Ras Fu Fu /Adama Fularza/ "Polska zniszczyła Ziemie Odzyskane jak małpa zegarek" /TUTAJ/. Autor porównał w niej obecny stan tych terenów /konkretnie - okolic Zielonej Góry/ z tym sprzed drugiej wojny światowej i doszedł do /słusznego, niestety/ wniosku, iż dokonał się tam koszmarny regres.
Komentatorzy wytknęli mu, że za to odpowiadają przede wszystkim: sama wojna, sowiecki rabunek i fatalne rządy komunistów z PRL. To prawda, ale w III RP nie zrobiono nic, by zadbać o tzw. Ziemie Odzyskane. Po prostu przestano o nich mówić. Nie załatwiono nawet sprawy przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności. Swoje wpływy umacniają tam natomiast Niemcy, n.p. wykupując ziemię przez podstawionych "słupów".
Nie ograniczają się oni zresztą do tych terenów. Oto trzy dni temu dowiedzieliśmy się /TUTAJ/ , iż:
"Jesienią ubiegłego roku alarmowaliśmy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta najprawdopodobniej zgodzi się, aby [niemiecka] Polskapresse wykupiła całą prasę lokalną i portale informacyjne do firmy Mecom Media. Tak się właśnie stało. (...)
Do jesieni ub. r. w niemieckich rękach było 49,8 procent własności dzienników lokalnych, w tym takie tytuły jak np. „Dziennik Zachodni” bardzo wspierający separatystów z Ruchu Autonomii Śląska. Po zgodzie UOKiK dostał kolejne 36,8 procent. Po wczorajszej transakcji stał się właścicielem niemal stu procent gazet lokalnych.
Specjaliści nie mają wątpliwości. Niemiecki właściciel nie pozwoli, aby w prasie wydawanej w Polsce pojawiały się teksty niezgodne z linią polityczną Berlina. Na ironię zakrawa fakt, że w Niemczech obowiązuje prawo zakazujące sprzedaży niemieckich mediów w obce ręce. Właśnie po to, aby niemiecki odbiorca nie padł ofiarą propagandy obcej racji stanu.".
Jest rzeczą charakterystyczną, że wiadomośc tę podalo tylko kilka prawicowych portali informacyjnych. W mainstreamie - cisza. W blogach znalazłam tylko notki Mojsiewicza /TUTAJ/ i Sowińca /TUTAJ/.
Wpływy Niemiec rozciągają się zresztą daleko poza naszą WSCHODNIĄ granicę. W portalu Pomniksmoleńsk.pl ukazała się notka Kazi p.t. "Finansowanie partii politycznych w Polsce i na Ukrainie przez Niemcy" /TUTAJ/. Czytamy w niej o dotowaniu przez Niemcy polskiego Kongresu Liberalno-Demokratycznego oraz ukraińskiej Partii Swoboda.
Sytuacja jest więc następująca: Całą energię poświęcamy opłakiwaniu utraconych na zawsze Kresów Wschodnich, nie myśląc wiele o Kresach Zachodnich, które są nasze i z którymi moglibyśmy coś pożytecznego zrobić.
Warto przypomnieć, że nawet po sowieckich rabunkach wartość mienia otrzymanego przez Polskę na Ziemiach Zachodnich była WIĘKSZA niż utraconego na Wschodzie. Komuniści wiele z tego potem zmarnowali, ale przecież nie wszystko.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2370 odsłon
Komentarze
@ elig
9 Września, 2014 - 21:46
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak pewne zdania które piszesz odbierane są w Szczecinie ! Bardzo nie lubimy jak Pomorze nazywa się ziemiamio odzyskanymi.
Acha ! Właśnie ! Geograficznie to mamy Pomorze przednie (w Niemczech) Pomorze (to my !) i Pomorze wschodnie. Wiem że z Warszawy to wygląda inaczej, na wszelki wypadek (utrata prawdziwego Pomorza !) wymyślono Województwo Pomorskie .
Żyjemy tu już od czterech pokoleń, mówienie (z punktu widzenia środka Księstwa Warszawskiego) :" o Kresach Zachodnich, które są nasze i z którymi moglibyśmy coś pożytecznego zrobić: - jest dość niemiłe i dość aroganckie. Szczecin to nie tylko stocznie (w liczbie mnogiej !) to papiernia, huta, dwie elektrownie, zakłady chemiczne (nie Police!). Po co to piszę ? Szczecinowi, Polska nie była potrzebna był samowystarczalny. Polsce do wyeksportowania 26 milionów ton węgla rocznie niezbędny.
Przykładem sterowania z Warszawy było przeniesienie "Uniafriki" (linie żeglugowe) z PŻM (który zajmował się trampingiem, ale te linie utworzył) do PLO (które zajmowało się żeglugą liniową). Uniafika praktycznie zmonopolizowała taransport morski w rejonie Afryki. Jeden durny wiceminister jedna noc i po linii ! Uznano to za wrogie przejęcie, a kontrakty za nieważne.
Długo by pisać, ale spora część Pomorzan postawiła by punkty graniczne.
@cyborg
10 Września, 2014 - 14:04
Wyrażenie "Kresy Zachodnie" nie jest obraźliwe. To stwierdzenie faktu geograficznego. Gdy pisałam, ze można by zrobić coś pożytecznego, chodziło mi między innymi o to, by nie zajmowali się Kresami Zachodnimi durni wiceministrowie, tacy jak ten, którego Pan opisał.
elig
Wind Of Change
9 Września, 2014 - 21:55
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=n4RjJKxsamQ
Kto winien ?
10 Września, 2014 - 04:37
Wiekszosc Polakow zyjacych w zachodniej czesci Polski glosowala niestety na tych , ktorzy Polske niszczyli . Wierzyli oni obietnicom TuSSka i jego POlszewickiej mafii . Czy Polacy zapomnieli , ze TuSSk nie dotrzymal zadnej ze swoich obietnic , ilu z tych nabitych w butelke domaga sie dzisiaj od niego chocby odpowiedzi , dlaczego zawsze klamal ? Polakom mowil : glosujcie na mnie , nie bedziecie musieli wyjezdzac z Polski w poszukiwaniu pracy a ci , ktorzy wyjechali beda wkrotce wracac . Polska zniszczyla Ziemie Odzyskane ?- bzdura , zniszczyli te Ziemie ci , ktorzy nie chcieli sluchac glosu rozsadku i tych , ktorzy przed ta antypolska banda ostrzegali . Jak wytlumaczyc to , ze Polonia amerykanska w olbrzymiej wiekszosci nie glosowala na POlszewikow i ich herszta , pomimo tego , ze zyjemy tysiace kilometrow od Ojczyzny widzielismy kim sa przefarbowane lisy . Polonia zawsze byla patriotyczna i dlatego obecnie rzadzaca mafia (resortowe dzieci) tak samo traktuje nas jak mafiozi w czasach PRL-u . Polskojezyczne media zawsze Polonie oczernialy i osmieszaly . Olbrzymia wiekszosc tych polskojezycznych mediow (90%) jest w obcych rekach , przewaznie niemieckich , czy w ich interesie jest wolna i silna Polska ? Czy te media nie zasluzyly na to aby je bojkotowac , puscic z torbami ? Jak wielu Polakow dalej pluje na wielkiego patriote , ojca Rydzyka , czlowieka , ktory robi wszystko aby Polske uratowac . Dlaczego jeszcze sa Polacy , ktorzy kupuja gazete koszerna dla tubylcow , ktorej redaktorzy z Szechterem na czele klamia i rzucaja oszczerstwa na uczciwych ludzi pragnacych dobra wszystkich Polakow ?
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@ Roman z USA
10 Września, 2014 - 09:26
Romanie ! Obraziłeś sporo osób słowami :
Wiekszosc Polakow zyjacych w zachodniej czesci Polski glosowala niestety na tych , ktorzy Polske niszczyli . Wierzyli oni obietnicom TuSSka i jego POlszewickiej mafii...
Na czym opierasz swoje kategoryczne sądy ? Na wynikach wyborczych ? ! Czy wiesz jak jak nasze ziemie były i są nasycone rodzinami wojskowych polskich i radzieckich ?! Myślisz że głosowali na Tuska bo go lubią ? Nie ! To był wybór "zapasowy" , bezpieczny, PZPR nie ma a SLD nie ma szans. Dziwisz się jak mogło dojść do strajków ' 70 i ' 80 roku ? Było wtedy o ponad sto tysięcy ludzi więcej . Wtedy było to miasto, region, ludzi młodych - teraz starych .
To co napisałeś, to tak jakbyś pognał do wyborów Palestyńczyków razem z Żydami, a potem ze zdziwieniem pisał o jakiejś uśrednionej "większości".
Pozdrawiam gorąco ! (wiem jak obrabiano dupę Polonii !!)
cyborgu ,
11 Września, 2014 - 05:06
nie czuj sie obrazony , nie napisalem wszyscy . Napisalem o tych , ktorych Ty wymieniles i tych ktorzy "chowali" swoim babciom dowody a pozniej glosowali na kogos kto mowil , ze Polska to nienormalnosc a bylo ich bardzo duzo , nie zawsze byly to resortowe dzieci .
Serdecznie pozdrawiam .
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Budzi się powoli
10 Września, 2014 - 13:27
świadomość na "NP".
Pozdr.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana."
Nie zgadzam się z tym że
10 Września, 2014 - 14:29
Nie zgadzam się z tym że "Polska zniszczyła ziemie odzyskane". Polska odbudowała zniszczone niemal całkiem miasta (mówię znając problematykę powojennego Szczecina) i przemysł tam się znajdujący, na przykład Stocznie Szczecińską, stworzoną niemal od podstaw na gruzach zniszczonej stoczni Vulkan i Stettiner Oderwerke, stocznia świetnie funkcjonowała przez dziesięciolecia i została zniszczona dopiero przez Niemców przy współudziale polskich polityków, podobnie rzecz ma się z innymi gałęziami przemysłu, przy czym nie jest to problem wyłącznie tzw "ziem odzyskanych", bowiem zrujnowano całą Polskę podobnie, skorzystały z tego zachodnie koncerny od Niemiec, Francji, Wlk Brytanii, po USA, które wykończyły konkurencję i skazały Polskę na zakup wcześniej produkowanego przez nas sprzętu u siebie. Dlatego uważam że twierdzenie iż Polska cokolwiek zniszczyła jest źle postawione, bo to Polskę zniszczono z zewnątrz.
Z resztą wpisu się zgadzam, ta niemiecka ekspansja zagraża Polsce, ale sądzę że jest to plan szerszy, mający na celu uczynienie z Europy Stanów Zjednoczonych pod kierownictwem Niemiec i za przyzwoleniem USA. Ekspansja tego kraju ma miejsce bowiem nie tylko w kierunku wschodnim, ale obejmuje w zasadzie całą UE. Przeciwko wpływom Niemiec w swoich krajach były już zresztą protesty w Grecji i Hiszpanii. To nie jest nowy plan. Schellenberg, szef wywiadu SS w swoich wspomnieniach dokładnie to zresztą opisał i chociaż on sam po wojnie stracił do tego dojście i jakikolwiek wpływ na bieg wydarzeń, to plan ten wymyślili niemieccy przemysłowcy, którzy po wojnie stali się "ojcami założycielami UE", z "błogosławieństwem" USA. Polecam zresztą ten pamiętnik, cała UE z genderem, brakiem granic, a nawet polską emigracją na zachód za pracą jest w nim opisana, chociaż powstał tuż po wojnie, kiedy jeszcze tej UE nie było.
Pozdrawiam
@lju
11 Września, 2014 - 16:20
Nie zgadzam się z twierdzeniami typu "Polska zostala zrujnowana". Upadły niektóre gałęzie przemysłu ciężkiego, ale powstały miliony małych i średnich firm pracujących dla ludzi, a nie dla Układu Warszawskiego. Nawet taki socjalista jak Ryszard Bugaj przyznał, że "na transformacji zyskały wszystkie grupy społeczne". Zawsze zalecam wpisanie w Google hasła "nowa fabryka". Można się dowiedzieć, jak wiele ich się w naszym kraju buduje.
elig
..
11 Września, 2014 - 18:46
Szanowna Pani. Stocznia Szczecińska w 2005 roku nie produkowała statków na potrzeby "Układu Warszawskiego" jak Pani piszę, Była jednym z czołowych producentów statków na świecie, posiadała kontrakty na wiele lat i przynosiła zyski, została zniszczona, bowiem niemiecko unijni gangsterzy zabronili państwom być gwarantem pożyczek na budowę statków, na co zgodziło się szereg krajów UE, jak Czechy Słowacja i inne nie mające dostępu do morza, oraz Polska, Niemcy oczywiście tą sprawę olali, do dzisiaj jeszcze realizują kontrakty polskich stoczni, których uposarzenie w wielu przypadkach przejęli wraz z pracownikami. Stocznia Szczecińska nie upadła sama w sobie, ale jej upadek spowodował zniszczenie szeregu polskich firm, będących podwykonawcami, których nikt nawet nie liczył. Statki w Szczecinie budowano ponad tysiąc lat, proszę mi wierzyć, wówczas nie było "UW" i zawsze przynosiło to zyski. Stocznia ta jest już nie do odbudowania, podobnie jak inne gałęzie przemysłu ciężkiego, a nowe fabryki o których pani piszę nie są strategicznymi gałęziami przemysłu i nie dają zatrudnienia tylu Polakom, których więcej pracuje w przemyśle ciężkim na zachodzie Europy i o tym właśnie pisał Schalenberg w swoim pamiętniku, taki był plan Himmlera i niemieckich przemysłowców gdy tworzyli UE. Polskę sprowadzono do rangi kraju bez znaczenia, dostarczającego mięso armatnie na wojny nie w swoim interesie i pracowników w zachodnich koncernach, ale Pani tego chyba nie zauważa, jest dobrze, wiwat Donald i euroland...