Obrońmy polską szkołę...

Obrazek użytkownika maciej1965
Kraj

Mam apel do wszystkich Niepoprawnych i do reszty ludzi dobrej woli. Wiele tu napisano na temat destrukcji podstaw programowych proponowanych przez ministerstwo pani Nowackiej. Ja sam popełniłem tekst "Nowa woźna sprząta w polskich szkołach...".

Jednak nie pora płakać, kiedy jeszcze da się choć coś zrobić. Wiem, że nasz serwis czyta wielu nauczycieli i ludzi powiązanych z nauką. Ludzi wszechstronnie wykształconych, o dużej wiedzy w zakresie różnych specjalności. 

Nowe programy nauczania można opiniować do 19 lutego 2024r. I tu mój apel. Prosiłbym o pobranie propozycji zmian podstaw programowych i o zaopiniowanie ich (merytoryczne) na udostępnionej stronie do zgłaszania uwag. Im więcej nas zaopiniuje, tym lepiej. Można opiniować jako rodzic, nauczyciel, metodyk, uczeń, student itp. 

Jednocześnie byłbym wdzięczny za zamieszczenie swoich opinii w komentarzach do tego wpisu, żeby inni użytkownicy portalu mogli z nich skorzystać. Pokażmy minister Nowackiej, że jako rodzice nie zgadzamy się na ogłupianie naszych dzieci. 

Z góry serdecznie dziękuję.

Linki: 

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (14 głosów)

Komentarze

Matematyka

 

Szkoła podstawowa:

Wykreślono poniższe punkty, które z znaczący sposób kształtują kompetencje uczniów w zakresie niezbędnym dla dalszego kształcenia w szkole średniej:

Klasy IV do VI

V. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Uczeń:

Wykreślony punkt 3 i 7

Umiejętność operowania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych jest podstawową kompetencją niezbędną do prawidłowego wykonywania działań arytmetycznych.

Kolejność wykonywania operacji arytmetycznych decyduje o poprawności ich wykonania. Usunięcie tej partii materiału jest absurdalne.

VII. Proste i odcinki.

Wykreślony punkt 2

XI. Obliczenia w geometrii.

Wykreślony punkt 8

 

Klasy VII i VIII.

VII. Proporcjonalność prosta.

Wykreślony fragment punktu 2

Usuwa się tu podstawowe dla geometrii umiejętności.

VIII. Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie.

Wykreślony punkt 5

Trójkąt równoramienny jest jedną z podstaw geometrii. 

 

Matematyka szkoła średnia

VII. Trygonometria,

Zakres podstawowy

Wykreślono punkty 2 i 3.

Brak wyliczania wartości funkcji trygonometrycznych podważa celowość uczenia o tych funkcjach. Należy podkreślić, że umiejętność wyliczania i korzystania z funkcji trygonometrycznych jest szeroko wykorzystywana w nauczaniu przedmiotów zawodowych z zakresy elektrotechniki, elektroniki czy mechaniki.

 

Zakres rozszerzony:

Wykreślono część punktu 1.

Umiejętność posługiwania się miarami kątowymi i łukowymi jest niezbędna w nauczaniu przedmiotów zawodowych i fizyki, np. wyznaczanie .prędkości obrotowej, pulsacji elektrycznej, itp.

IX. Geometria analityczna na płaszczyźnie kartezjańskiej.

Zakres podstawowy, punkty 5 i 6.

Podane powyżej punkty dotyczą wiedzy niezbędnej do poprawnej analizy przestrzennego rozmieszczenia elementów na płaszczyźnie.

 

 

 

Vote up!
6
Vote down!
0

M-)

#1658974

Te pućki wyhodują ekipę fajnopolactwa.

Przecież nikt nie może być mądrzejszy od tych dzbanów.

Pozdrawiam serdecznie

 

Vote up!
4
Vote down!
0
#1658975

"Антон Палыч Чехов однажды заметил,

Что умный любит учиться, а дурак - учить"

 

https://www.youtube.com/watch?v=cg7k0wYHPUY

 

 

Vote up!
3
Vote down!
0
#1659017

Vote up!
0
Vote down!
0

Przemoc nie jest konieczna, by zniszczyć cywilizację. Każda cywilizacja ginie z powodu obojętności wobec unikalnych wartości jakie ją stworzyły. — Nicolas Gomez Davila.

#1659078

Do Polski będą przywozić szkolne wycieczki z zachodu, żeby dzieciaki zobaczyli jak w Europie ludzie żyli w dawnych czasach

Vote up!
4
Vote down!
0
#1658987

Zmiany w programie nauczania to z jednej  strony świadectwo niekompetencji, a z drugiej świadomego podporządkowania oświaty "dyrektywom" lewackim. Tradycyjne nauczanie opóźnia rewolucję społeczną, do której tak uporczywie ta zgraja dąży. 

Młodzież już jest w dużej mierze indyferentna religijnie i obojętna na kwestie patriotyczne. Myślą tylko kategoriami: kariera i kasa. Pewnie nie wszyscy. Ale tych młodych ludzi, którzy mogliby podtrzymać polskość i chrześcijańskie oblicze Ojczyzny jest  niezbyt wielu. Przynajmniej w Polsce zachodniej. Nie chcę tu jednak winić młodych.

PiS też, powtarzam, nie jest be winy. Zwłaszcza osoby odpowiedzialne za całokształt państwowej polityki. Masa błędów (a może świadomych działań) spowodowała to, co teraz mamy.

Smutne to, ale to prawda. 

Vote up!
3
Vote down!
-1
#1659005

Uwaga! Formularz ma ograniczoną pojemność, tak więc być może poniższy tekst będzie trzeba podzielić:

J.Polski Szkoła średnia

I. Czytanie utworów literackich.

Pkt. 3 i 4  - usunięto część gatunków literackich. Czy uczniowie mają posiadać tylko fragmentaryczną wiedzę?

 

III. Tworzenie wypowiedzi.

2. Mówienie i pisanie

Pkt. 3 i 5  - usunięto. Ludzie wykształceniu powinni umieć prowadzić dyskusję, odnosić się do zdania przeciwnego.

 

Usunięto lektury obowiązkowe:

1. Pieśń nad pieśniami

6. Legenda o Św. Aleksym

9. Gall Anonim – Kronika polska

11. Kochanowski – Psalmy

14. Jan Chryzostom Pasek – Pamiętniki

17. Krasicki – Hymn do miłości Ojczyzny

18. Krasiński – Wybór sielanek i liryki religijnej

19. Mickiewicz – Konrad Wallenrod

21.Zygmunt Krasiński, Nie-Boska komedia

30. Władysław Stanisław Reymont, Chłopi (tom I – Jesień);

31. Stefan Żeromski, Rozdziobią nas kruki, wrony

37. Miłosz, wybrane wiersze, w tym z tomu Ocalenie

40. Józef Mackiewicz, Droga donikąd (fragmenty);

42. Marek Nowakowski, Raport o stanie wojennym (wybrane opowiadanie)

48. wybrane utwory okresu stanu wojennego;

 

Lektury te stanowią ważne punkty literatury polskiej i światowej, pozwalają na zapoznanie się z ważnymi dla Polaków treściami. Duża część z nich świadczy o chrześcijańskim dziedzictwie naszego kraju. Inne ugruntowują wiedzę historyczną i postawy patriotyczne.

 

Niepokoi też wykreślenie praktycznie wszystkich pozycji z zakresu lektur uzupełniających, w tym np. takich ważnych dzieł, jak np. Władca Pierścieni Tolkiena., Nad Niemnem E.Orzeszkowej, Granica Z.Nałkowskiej, Dziady cz.IV A. Mickiewicza czy Śluby panieńskie A.Fredyy

 

Powyższe zmiany w podstawach programowych bardzo niepokoją, bo uderzają w kod kulturowy naszego narodu.

Vote up!
1
Vote down!
0

M-)

#1659008

Formularz nie przyjmuje całego tekstu. Trzeba podzielić treść na mniejsze fragmenty.

 

Ze względu na bardzo szerokie redukcje podstawy programowej i ograniczone miejsce w niniejszym formularzu trudno odnieść się do każdego z wykreślonych punktów osobno.

Wykreślenie ze wstępu do podstawy programowej wszystkich odnośników do patriotyzmu, kształtowaniu polskiej tożsamości kulturowej opartej na dziedzictwie chrześcijańskiej oraz jej wpływu na wychowanie młodzieży.

Z treści nauczania konsekwentnie wykreślono punkty odnoszące się do chrześcijańskich źródeł naszej historii, oraz do jego związku z Kościołem. Usunięto informacje dotyczące rozbicia dzielnicowego oraz  osiągnięcia naszego kraju związane z tworzeniem Unii z Litwą i Białorusią. Ograniczono zakres materiału dotyczącego walki Polaków o odzyskanie niepodległości w okresie zaborów. Usunięto materiał dotyczący rodzenia się tożsamości narodowej, kulturalnej i religijnej. Usuwa wiele wiadomości z zakresu odradzania się Polski na początku XX wieku, w tym Powstanie Wielkopolskie. Ogranicza wiedzę o udziale J. Piłsudskiego czy R.Dmowskiego w odzyskaniu niepodległości. Deprecjonowane są osiągnięcia II RP. Brak też informacji o bohaterstwie Polaków n czasie II Wojny Światowej i zbrodniach dokonywanych przez najeźdźców  niemieckich i rosyjskich. Pominięci zostają polscy bohaterowie okresu II Wojny Światowej, tacy jak rotmistrz Pilecki czy ojciec Kolbe. Pominięte są walki Polskich Sił zbrojnych na frontach II Wojny Światowej.  Pomijane są zbrodnie komunistyczne po wojnie. Pomijane są informacje o represjach wobec podziemia niepodległościowego oraz Kościoła. Ograniczono wiedzę na temat stanu wojennego, w tym pacyfikacji Kopalni Wujek. Wykreślono informacje na temat dekomunizacji w III RP.

Ograniczenia, o których mowa powyżej mają charakter skrajnie ideologiczny o charakterze lewicowym. Promują postawy antychrześcijańskie, unikają wątków patriotycznych i narodowych. Pomijają i umniejszają zbrodnie totalitaryzmów o rodowodzie hitlerowskim i komunistycznym.

Zmiany te są wyrazem skrajnej nietolerancji wobec wrażliwości innej niż lewicowa i mają na celu jednostronną ideologiczną indoktrynację młodzieży. Dyskryminują one poglądy tradycjonalistyczne. Według mojej opinii powinny być w całości odrzucone.

Vote up!
1
Vote down!
0

M-)

#1659010

Zaproponowałem powyżej protest przeciwko deformie polskiej szkoły. Poprosiłem, żeby zaproponować opinie do zmian w programach nauczania. I... nic. Sam opracowałem trzy opinie, i to pomimo tego, że nie jestem specjalistą w dziedzinie języka polskiego czy historii. Z matematyki miałem więcej do powiedzenia, ale tu na szczęście mam wrażenie, że zaproponowane zmiany w podstawie programowej są na szczęście nieznaczne. Może zresztą są tylko listkiem figowym, bo po pierwsze pani Nowacka jest cienka z przedmiotów ścisłych, a po drugie chciała się rozprawić z patriotyzmem i dumą narodową, a nie ulżyć "przeciążonej" materiałem młodzieży. 

Niestety, nikt nie pofatygował się poza mną, żeby przejrzeć podstawy programowe i wyszukać choć część absurdów z nich wynikających. Wiem, że opracowanie opinii do każdego przedmiotu leży ponad możliwością pojedynczego człowieka. Liczyłem na gotowe wzorce, które można by wysłać na prekonsultacje. Masowość mogła dać lewaczkom do myślenia. Niestety, nikomu się nie chciało czegoś opracować.

Mam nadzieję, że przynajmniej kilka osób skorzystało z moich gotowców i wysłało je do ministerstwa deedukacji. Może choć tyle...

Vote up!
1
Vote down!
0

M-)

#1659016