Tu-skalizm

Obrazek użytkownika Kuki
Gospodarka
W grudniu 2008 r. samolot, którym prezydent podróżował po Bliskim Wschodzie, miał kłopoty ze sterowaniem klapami. Usterkę stwierdzono na ziemi. W marcu 2008 prezydent Lech Kaczyński z oficjalną wizytą na Węgry udał się wyczarterowanym samolotem, ponieważ obydwa Tu-154 znajdowały się w naprawie. Prezydent ocenił wtedy, że czas już kupić nowe samoloty dyspozycyjne dla przedstawicieli najwyższych władz. W styczniu 2010 stwierdzona na ziemi usterka układu sterowania opóźniła odlot polskich ratowników z Haiti. Także tę usterkę stwierdzono na ziemi. Naprawa polegała na przemontowaniu bloku autopilota z samolotu nr 102. Tu-154M nr 101 (nr fab. 90A837) został wyprodukowany w Rosji 14 kwietnia 1990 roku i w tym samym roku trafił na wyposażenie warszawskiego pułku. Jego resurs określono na 30 tysięcy godzin w powietrzu lub 25 lat służby (do 2015 r.). Przed ostatnim remontem, który rozpoczął się w maju 2009 roku, Tu-154M nr 101 wylatał 5000 godzin 19 minut i wykonał 3821 lądowań. W ciągu 20 lat służby przeszedł 3 remonty generalne. Po ostatnim mógł wylatać 7500 godzin. Wylatał zaledwie 140. Ostatni remont główny samolotu, połączony z przedłużeniem resursu i modyfikacją, został wykonany w zakładach lotniczych w Samarze w Rosji. Zwycięzcą przetargu na remont dwóch samolotów zostało konsorcjum firm MAW Telecom i Polit-Elektronik, z którym podpisano umowę o wartości blisko 70 mln zł. Zamówienie obejmowało remont główny wraz z kolejnym przedłużeniem resursu i modyfikacją dwóch samolotów, remont główny ośmiu silników D-30KU (w tym dwóch zapasowych) i silnika rozruchowego TA-6A oraz agregatów zapasowych z apteczek technicznych samolotów. Samolot o numerze bocznym 102 (numer seryjny 90A-862, rok produkcji – 1990), latający wcześniej w barwach PLL LOT został wcielony do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego w 1994 roku. Pierwotne plany przewidywały wycofanie maszyny z eksploatacji w latach 2008–2010. 12 stycznia 2010 roku Tu-154 nr 102 odleciał do Samary w Rosji w celu przeprowadzenia remontu, skąd wrócił 21 września 2010 roku. Tu-154M nr 102 przeszedł w Samarze remont generalny. - Kadłuba i wszystkich urządzeń, tzw. agregatów, remont silników, podwozia, remont silników zapasowych, które są na wyposażeniu - wyliczał Marek Wośko, prezes MAW Telekom, spółki, której MON zlecił przeprowadzenie remontu. Oprócz remontu mechaniki, tupolew (wersja Lux) przeszedł też lifting wnętrza samolotu. ]]>http://www.se.pl/multimedia/galeria/61615/116868/ujawniamy-nowe-wnetrze-...]]> - To dobry, nowoczesny samolot. Nic nie stoi na przeszkodzie, by nadal woził polskich VIP-ów - powiedział minister obrony narodowej, Bogdan Klich. Wszystko wskazuje na to, że maszyna wróci do służby i będzie latać po świecie z najważniejszymi polskimi politykami. - Powtórzę, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby polskie VIP-y korzystały w dalszym ciągu z Tu-154 po jego modernizacji, ponieważ jest to dobry, nowoczesny samolot, po modernizacji jeden z nowocześniejszych w Europie - oceniał minister Klich. Zdaniem Grasia, po remoncie rządowe Tu-154 M jest jednym z najbezpieczniejszych samolotów i - w jego ocenie - "to jest dobry samolot pomimo swojego wieku". - Po remoncie, po zainstalowaniu systemów, w tym amerykańskich, bezpieczeństwa lotu to jest naprawdę dobry i bezpieczny samolot - powiedział rzecznik rządu. Ministerstwo Obrony Narodowej chce sprzedaż wysłużone samoloty, którymi latali piloci zlikwidowanego 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Pytanie tylko kiedy i czy ogóle przestarzałe maszyny znajdą nabywców? Eksperci lotniczy są zgodni - latający złom, który jeszcze do niedawna woził VIP-ów, czyli cztery ponad 30-letnie jaki i świeżo wyremontowany Tu-154M nie będzie hitem sprzedaży! Według znawców za ten "złom" można otrzymać najwyżej kilkanaście milionów zł. O ile ktoś to kupi. Za te pieniądze nie da się kupić nawet nowego śmigłowca. Wpis jest kompilacją cytatów zaczerpniętych z PAP, ]]>www.se.pl]]>, ]]>www.pl.wikipedia.org]]>, ]]>www.lotniczapolska.pl]]>, ]]>www.forsal.pl]]> PS. ]]>http://36splt.sp.mil.pl/]]> INFORMACJA PRASOWA środa, 17 sierpnia 2011 chor. Dariusz NOSOWICZ Mamy zaszczyt zaprezentować Państwu nową odsłonę serwisu internetowego 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, przedstawiającą naszą historię, tradycje i pasje w treści i formie zupełnie wyjątkowej. Decyzja o pracach nad stroną główną i jej kształtem została podjęta przez dowództwo pułku jeszcze na początku bieżącego roku. Żywimy szczerą nadzieję, że nowa szata graficzna będzie wspaniałą okazją do przybliżenia Państwu naszej codziennej służby i pracy. Zapraszamy również na wirtualny spacer po kabinach statków powietrznych będących w eksploatacji w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego. por. Agnieszka Kossowska Zdążyłem odbyć wirtualną wizytę w kokpicie Tu-154M nr 102, ale byłem chyba jednym z ostatnich gości.
Brak głosów

Komentarze

Pamiętam jakieś szczepy informacji które dotyczyły lobbingu Bronka na rzecz MAW Telecom ,wiec Macierewicz prawdopodobnie wie co mówi !
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-maw-telecom-chce-pozwac-posla-pis,nId,322929

Vote up!
0
Vote down!
0
#178048

pół takiego samolotu:

http://www.boeing.com/commercial/prices/index.html

Vote up!
0
Vote down!
0
#178141

 Zostal wlasnie rozwiazany...! Przez obecne waadze!

Co to za jakis koszmar!

Czy nikt, zaden z najwyzszych dowodcow, generalow, moze najzwyczajniej nikt z zolniezy, nie zechcialby cos w tej sprawie zrobic? Przeciez gdyby wojsko zaczelo glosno sie sprzeciwiac praktykom obecnych wladz, to chociaz przez chwile by ich to zatrzymalo.

No przeciez gdzie honor, Panowie!

Za co rozwiazano Pulk? Za co rozpedzono dowodcow? Za to ze nieudacznicy w krotkich gatkach, kombinatorzy, cwaniaki bez honoru (nie mowiac o kwalifikacjach) rzadza w Polsce?!

Vote up!
0
Vote down!
0
#178091