Obrazek użytkownika Kuki
Kraj

Prokurator generalny twierdzi, że incydent z rosyjskim Iłem - chodzi o nieudane lądowanie(a) - miał miejsce kilkadziesiąt minut przed katastrofą.

Nie ma powodu, by mu nie wierzyć. Nie oznacza to jednak, że około 08:30 nad lotniskiem był tylko polski samolot.

Wg świadków samolot okrążał lotnisko kilkukrotnie (3-4 razy), latał od pół do dwóch godzin. Wszystkie media to podawały. Na podstawie relacji kontrolera oraz prawdopodobnego momentu katastrofy wiemy dzisiaj, że nie był to Tu-154M nr 101. Może prokurator generalny wie, co to był za samolot? A może zna dokładny czas katastrofy?

Ił-62 czy Ił-76? Ciekawe dlaczego przez długi czas byłem przekonany, że funkcjonariusze FSB podróżowali Iłem-62 (a to zupełnie inna maszyna)? Zauważyłem, że nie tylko ja byłem w błędzie. Czyżby tu też zadziałała dezinformacja?

08:22 - nr 101 opuszcza obszar białoruski
08:26 - planowany przylot nr 101 do Smoleńska
08:30 - planowane powitanie delegacji na lotnisku

08:30-08:41 - przypuszczalny czas katastrofy.

Czy doniesienia dziennikarzy, czasy pojawnienia się pierwszych wiadomości na stronach www, to gorsze przesłanki od przyjmowanego momentu zerwania linii energetycznej, czy końca zapisu na czarnej skrzynce?

PS
W jednym z przekazów GW pojawia się antena radiolatarni o wysokości 50 metrów (sic!)

 

Ocena wpisu: 
Brak głosów

Komentarze

"Nie oznacza to jednak, że około 08:30 nad lotniskiem był tylko polski samolot."

Mamy w tym wypadku pewność a nie przypuszczenia. Rosyjski minister Sergei Shoigu na slynnej konferencji 10 kwietnia wieczorem publicznie poinformował Putina ze TU-154 zniknał z rosyjskich radarów o godz 10:50 czyli 8:50 naszego czasu:

"Mr Putin, at 10:50am, the TU-154 M airplane flying from Warsaw to Smolensk disappeared from the radar as it was making its landing approach at Northern Airport in Smolensk."

http://premier.gov.ru/eng/events/news/10179/

To jest oficjalna wypowiedż i trudno wątpić w to by była rzucona bez sprawdzenia, prawda?

Dzis wiemy ze tutka rozbiła sie nie pozniej niz o 10:41 (8:41). Pytanie zatem oczywiste: Jaki to samolot zniknął Rosjanom z radarów 9 minut póżniej...?

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57436

W kwestii formalnej: witam serdecznie na Niepoprawnych!

Pozdrawiam

P.S. Przepraszam za zakłócanie dyskusji...
-------------------------------
Samotny wilk w biegu

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57467

witam serdecznie na nppl :)
wpadaj często - choć czasami trudno się tu dostać :)))
pozdrawiam

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57468

trudno uwierzyć, żeby kontrola nie zapisała czasów wydarzeń i pomyliła się o 20 minut (ja na razie przyjmuję czas katastrofy 08:36, bo 10 minut wystarczy na manewry nr 101).
dezinformacja musi mieć cel.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57470

Zarzuca sie użytkownikom sieci ze snują nieprawdopodobne teorie spiskowe, ze coś zmyślają, ze tworza jakas nieprawdziwa rzeczywistość - ta tymczasem winna byc rozpoznana wyłącznie przez tzw komisje.

Rosyjski minister skłamał. To jest fakt obiektywny. To jest oficalna strona rosyjskiego rzadu.
Tu-154 nie mogł "zniknąć z radarów o 8:50", prawda?

Zatem pytania sa oczywiste i nie potrzebuja zadnego wyjaśniania.

Jaki to samolot zniknął Rosjanom z radarów o 8:50?

A jesli to "błąd" (dziwnie ze do tej pory nie zdementowany) to historia ta daje swietny obraz tego z czym wiaze sie oddanie Rosjanom sledztwa w ich rece. Co podobno takie
dobre i roztropne jest.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57563

jakoś cicho w mediach o "błędzie". właściwie przeszedł bez echa. dlaczego nie ma sprostowań o porównywalnym zasięgu jak pierwsze, kłamliwe doniesienia?

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#57566

Na jakiej podstawie nasz prokurator generalny stwierdza kategorycznie, że incydent z IŁem miał miejsce kilkadziesiąt minut przed katastrofą, skoro DOTĄD NIE WIEMY, KIEDY ta katastrofa miała miejsce???

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

"Jedynie prawda jest ciekawa"

#57552