Odkrycie Albatrosa
<p align="JUSTIFY">Powyższe zdjęcia zostały zamieszczone w badawczej notce blogera <b>Albatros... z lotu ptaka</b> (dotyczącej 10-go Kwietnia). Poniżej dwa ważne jej fragmenty:</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">„Jeśli mamy bezchmurne niebo i słyszymy głos odległy przelatującego nad nami w zasięgu wzroku samolotu odrzutowego spoglądamy czasami w niebo.</p> <p align="JUSTIFY"> Lecący na dużej wysokości 8-11 km „pasażer” często ciągnie za sobą charakterystyczną smugę. Są to ścieżki skroplonych cząsteczek pary wodnej, które powstały w wyniku przemian fazowych zderzenia gorących strug spalin i powietrza z zawartą w powietrzu parą wodną, która uległa gwałtownemu nagrzaniu, a następnie schłodzeniu.</p> <p align="JUSTIFY"> Dym spalin w postaci aerozolu produktów spalania paliwa lotniczego kerozyny-„JET-A1” w komorze spalania silnika turboodrzutowego ułatwia proces kondensacji pary.</p> <p align="JUSTIFY"> Po to palono łąki w rejonie Smoleńskim w dniu 9 i 10 kwietnia oraz szczególnie 11 kwietnia 2010 roku. Tylko 8 kwietnia z powodu opadów deszczu i mżawki nie wzniecano pożarów w tym rejonie.</p> <p align="JUSTIFY">(…)</p> <p align="JUSTIFY">Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC satelita NASA Programu naukowego MODIS Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M?, czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.</p> <p align="JUSTIFY"> Fakt jest faktem: między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC (tj. w okresie obserwacji rejony Smoleńska przez satelity Tarra/Agua miał miejsce przelot samolotu który zostawił „odcisk pięty” w postaci smugi kondensacyjnej na niebie.”</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">http://Albatros.salon24.pl/341177,slad-na-niebie </p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Sądzę, że to bardzo ważne odkrycie w blogerskim śledztwie i kolejny trop dotyczący Briańska. </p>
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2113 odsłon
Komentarze
Trop
11 Września, 2011 - 10:26
Tym bardziej, ze wykonano maskirowkę.
Przelot synchronizowany z czasem skanowania satelity.
Ale smugi kondensacyjne zdradziły ich działania.
Pozdrawiam myślących.
Czy ten crash był analizowany/ DC 10 soux city
13 Września, 2011 - 22:37
- podobny samolot
- podobny scenariusz
- więcej niż połowa pasażerów przeżyła
http://www.youtube.com/watch?v=W45wMs6jSUg
This is the final moments of United Airlines flight 232 a DC-10-10 which crashed at soux city airport on July 19 1989. During the flight the aircraft experienced an uncointained failure of the No. 2 engine (mounted in the tail) the fan blade assembly shattered and seprated, it punctured through the engine nacelle and ruptured all the hydrualic lines (which come together in the tail) resulting in a loss of hydraulic power and subsequently the flight crew where unable to control the aircraft using the flight controls. Instead they used differential thrust on the remaining wing mounted engines. This procedure is difficult at best and very sluggish, and whilst on final approach to Soux City airport after declaring an emergency flight 232 crashed. The aircraft began rolling to the right moments before touchdown and the flight crew commanded full thrust to the right engine to try and roll the aircraft wings level, however there was not enough time and the wing tip struck the ground and the aircraft began to break up. Of the 285 passengers an 11 crew aboard, 110 passengers and 1 crew member were killed. The sound over this clip is the orginal Cockpit Voice Recording from the onboard CVR.
Jeden z Pokolenia JPII