Reminiscencje o północy po wyborczej niedzieli
.
Rozmyślania na żywo. Bez głębszych refleksji i całego tego pitolenia.
Chciałem w sobie wzbudzić litość do tego przegranego zgreda. Nie dało się.
Zgred? Rany Boskie – ten starzec z rozwijającą się demencją jest o dwa lata ode mnie młodszy! Lecz umysłowo pewnie o trzydzieści starszy. Pasowałby do Mao Zedonga i jego bandy starców.
Po co to natarczywe usiłowania wzbudzania litości? Tak już wielu z nas ma. Pewien wyraz współczucia dla przegranego. Ta empatia dla kogoś, którego dotknęło nagłe nieszczęście. Bo czy ten wynik pierwszej tury nie było dla Komorowskiego, jak grom z jasnego nieba?
Oczywiście wiedział już o tym dobrze o szesnastej, najpóźniej osiemnastej, co pozwoliło mu na pewne przemyślenia w toalecie, którą musiał okupować przez długi okres czasu. I na koniec z dziarską miną łowcy jeleni, rzucić publice słynne i upodlające – Polacy nić się nie stało!
No nie mogłem w żaden sposób tej litości w sobie odnaleźć.
Ciągle po głowie chodziły mi wspomnienia podłych słów:
- 24.11.2008 - Jaka wizyta, taki zamach, bo z 30 metrów nie trafić z samochód to trzeba ślepego snajpera - mówił Komorowski w radiowej Jedynce.
- kwiecień 2009 – Prezydent będzie gdzieś leciał i wszystko się zmieni – Komorowski rok przed Smoleńskiem.
Dlaczego jako jedyny z PO głosował przeciwko rozwiązaniu WSI? Jakie są jego prawdziwe kontakty z Pro Cyvili? A redaktor Wojciech Sumliński jest według niego psychicznie chorym człowiekiem?
A wypowiedź Komorowskiego z 2001 roku: - Jeśli Romuald Szeremietiew okaże się niewinny – odejdę z polityki. Jako człowiek honoru nie mógłbym się zachować inaczej.
W 2010 roku Romuald Szeremietiew został uniewinniony ze wszystkich zarzutów, które mu postawiono. Sąd orzekł, że to nie on a ówczesny minister Bronisław Komorowski odpowiadał za ochronę tajemnicy w resorcie obrony. Bronisław Komorowski nadal jest prezydentem i kandydatem na prezydenta.
No i to stado toksycznych dziwolągów, którymi się otacza – komuchy, połamańce umysłowe, autentyczne durnie, a onegdaj nawet śp. Jaruzelski.
Ten Nałęcz z tą charakterystyczną bruzdą na czole, która wesołkom przypomina pośladki, a zawartość czaszki wiadomo co. Generał Koziej – słynny szogun.
I ci artyści i sportowcy pierwszej klasy, którym się poje...ło, że to oni wybierają prezydentów, a nie naród. Te Wajdy, Olbrychskie, warszawskie paniusie, które już zapomniałem, Karolak, który się onegdaj woził z Komorowskim, Kiepski, Sonik na czterokołowcu, bokser z obitym mózgiem i takaż bokserka (!!!), no i ten biedny Małysz, złowiony jak leszcz w mętnej wodzie.
Wszyscy oni, jak jeden mąż to już gwiazdy upadłe, przebrzmiałe. I nigdy nie grzeszące inteligencją, tylko dupowłaztwem i karierowiczostwem.
To wszystko i jeszcze więcej, przeleciało lotem błyskawicy przez mój senny, aczkolwiek podekscytowany po zwycięstwie umysł i na prawdę nie udało się wzbudzić nawet krztyny litości. Ex-prezydent Bronisław Komorowski ( jestem przekonany, że ex i proszę tu nie siać defetyzmu) to bardzo marna postać. A według mojej opinii zwykła marionetka Czarnych Mocy.
Też były prezydent Kwaśniewski szczerze powiedział wczoraj Monice Olejnik: - bardzo ciężko jest się wyprowadzać z pałacu prezydenckiego.
****
Błyszczały oczy Andrzeja Dudy. To dobry znak. Jakoś mu wierzę, Bo wierzę też Jarosławowi Kaczyńskiemu, To on bardzo trafnie wybrał swojego następcę. I sprytnie go zaraz uziemił na następne pięć lat, a może i dziesięć... Wtedy Jarosław będzie miał 75 lat i jak zdrowie pozwoli, przekaże partię delfinowi.
Stwarza to pewien problem. Pisowski beton, który nie jest do pominięcia, na razie czeka przyczajony, by Duda utorował im drogę do konfitur. A jak już spiżarnię osiągną i dobrze się okopią, to mogą zacząć z Dudą walczyć. Jak nie przymierzając PO.
Duda musi iść w ostre reformy. To jego jedyna szansa. A także dla Polski i dla nas wszystkich Polaków.
Oj, będzie jeszcze ciężko...
****
Paweł Kukiz jest fajnym gościem i tylko dosyć dobrym muzykiem. Ziomal. Człowiek uczciwy i prawy. I ma charyzmę, która pozwoliła mu się znaleźć tam, gdzie właśnie jest. 20 procent. Lecz szybko nie zapominajmy, że praktycznie od dwóch tygodni zaczęły go bardzo intensywnie również lansować media głównego nurtu, jako skuteczną przeciwwagę dla Andrzeja Dudy.
Autentyczny trybun ludowy. Pamiętacie? Mieliśmy już takiego i entuzjazm narodu był równie wielki. To był wówczas Lech Wałęsa. Czy historia w tym wypadku zatacza koło?
Osiemnaście lat, czyli prawo do głosowania mają ci, urodzeni w roku 1997. Oni już za Chiny Ludowe nie kojarzą Wałęsy. Nawet ci starsi o siedem lat, urodzeni w 1990, będąc dzieciakami mają nikłe pojęcie o Wałęsie i co się dzieje, jak trybun ludowy, gość bez kompetencji, należytej wiedzy i profesjonalizmu zostaje przywódcą narodu.
Czy nie oblezą go natychmiast te wszystkie mendy i inne robactwo, ci doradcy, karierowicze, nowi specjaliści od kręcenia lodów? Czy nie znajdzie się nowy kapciowy?
Służby wprost marzą, by zacząć lepić nowego, swojego człowieka z plastycznego tworzywa, jakim jest Paweł Kukiz. Fakt, jak to sam powiedział, a ja mu wierzę, on nie da się kupić. Lecz niestety - da się ograć. I nawet nie będzie wiedział gdzie i kiedy.
Paweł Kukiz jest bardzo potrzebny Polsce. I jest również bardzo potrzebny nowej władzy. Ja jeszcze osobiście ściągnąłbym do obozu nowej władzy Jacka Wika. To bardzo rozsądny i mądry prawnik młodego pokolenia.
Kukiz opierając się na środkach i zapleczu PiSu byłby w stanie stworzyć fenomenalną dźwignię dla Polski. Sam tego nigdy nie osiągnie. Skończy jak Palikot, który miał niewspółmiernie więcej forsy.
Kukiz i jego 20% zwykłych żołnierzy byłby w stanie trzymać w szachu PiS. Prezes nie dałby rady zrobić z niego przystawki do skonsumowania.
Jest tylko pewien problem – połowa głosujących na Kukiza to zawiedzione lemingi, które się w końcu wq..ły na Platformę. Niestety mają oni zakodowaną Gwiazdę Śmierci i Dartha Vadera – Jarosława Kaczyńskiego. Wieloletnie pranie mózgu tak szybko im nie minie. Kukiza zaakceptują, Kaczyńskiego nie.
Ciężka robota czeka Dudę i Kukiza. Czy się dogadają?
Dla dobra Polski powinni.
****
Z ostatniej chwili.
Poranna trasa samochodowa i nasłuch wrażej propagandy – TOK FM
BRONISŁAW KOMOROWSKI ZWOŁUJE REFERENDUM!!!
Po ośmiu latach wyrzucania obywatelskich inicjatyw, z milionami podpisów do kosza, nawet wtedy, co koniecznie trzeba zaznaczyć, gdy Komorowski był marszałkiem, Komorowski chce referendum w sprawie JOWów !!!
Czy to nie szczyty hipokryzji i oznaka totalnej paniki?
"Mędrzec PO", którego nie cierpię, Rafał Grupiński stwierdził rano, że Platforma Obywatelska ZAWSZE miała wpisane JOWy w swój program, TYLKO PiS ich nieustannie blokował!
To się nazywa schizofrenia z omamami.
Poza tym zrozpaczone komuchy, czy lewaki, wszystko jedno, Paradowska i Żakowski pogadali sobie o wielkim smutku, który w kraju zapanuje, gdy ich ukochana, systemowa lewica wreszcie zniknie ze sceny. Czy Miller poda się do dymisji? Wot, narodowy problem.
Żakowski w stanie skrajnej histerii, dosłownie pięściami zaatakował Kukiza. Stwierdził, że Paweł jest wredny i niebezpieczny. Ten przyszywany autorytet autentycznie się boi. Zabiorą mu pewnie szkółkę i zdobyte apanaże. Może będzie musiał żyć z zusowskiej emerytury? Straszne!
Sytuacja jest rozwojowa i bardzo dynamiczna. Jak na razie JOWy rulez !
.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6033 odsłony
Komentarze
Jazgdyni
11 Maja, 2015 - 11:10
Uwzględnij jeszcze jedno:
Ksiązkę Pana Sumlińskiego, "Niebezpieczne Związki Bronisława Komorowskiego".
To 388 stron o zdradzie, oszustwach i mordercach ukrytych pod skrzydłami brunka.
To duża książka, ale do przeczytania w dwa tygodnie...
Każdy WSIocha Bronka kocha.
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@ Jazz...
11 Maja, 2015 - 11:45
....wiesz Janusz, po przeczytaniu Twojego artykułu, obraz Komorowskiego jawi się jako stary pierdziel , platfus z ołowianymi jajami.... jednym słowem nieudacznik ? !
Otóż nie Drogi Kapitanie, chyba jesteś w błędzie.
Ten jegomość w moim prywatnym rangingu kanalii, jest na drugim miejscu- zaraz za Bolkiem.
Jest to szkodnik, który jest mistrzem w "rżnięciu głupka".
Jeśli osiągnie drugą kadencję - zniszczy Polskę, tak jak Bierut !
Powiedz proszę, czy w tych rozważaniach nie zastanawiałeś się jak to możliwe aby taka kanalia "oczarowała" 1/3 społczeństwa?
A gdzie w tych wyborach byli górnicy, rolnicy i Twoi współbracia - stoczniowcy ?
pozdrawiam,
Marek
ps.
... ten cwaniaczek z Ruskiej Budy znowu jest o trzy kroki przed A. Dudą ...... mam nadzieję, że to czytałeś :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Prezydent Bronisław Komorowski zapowiedział w poniedziałek, że chce referendum ws. jednomandatowych okręgów wyborczych, zmian systemu finansowania partii politycznych z budżetu państwa oraz zmian w systemie podatkowym.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nie ma innego wyścia :
BRONEK do WRONEK !
@maruś
11 Maja, 2015 - 12:00
Tylko częściowo mogę się z tobą zgodzić. Sprytni i cwani są ci za jego plecami. Nie znaczy to, że Komorowski nie jest niebezpieczny. Szczur zagoniony do rogu może być bardzo niebezpieczny.
~~~~~~~~~~~~
Jakie trzy kroki?! To przecież zostanie powszechnie wyśmiane. Miał pięć lat na to. To klasyczne "tonący się brzytwy chwyta".
Zobaczyż jakie z tego będą jaja.
Mówisz Bronek do Wronek? Ja bym mu lepsze miejsce znalazł.
Choćby oddać go pod opiekę jeleni, które tak chętnie zabijał
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Janusz....
11 Maja, 2015 - 12:13
.... oh ty w życiu - już kocham tego jelenia.
Ten jeleń podobno nie cierpi kaszalotów :-)))?
A jeśli chodzi o tę zasadniczą kwestię.... naprawdę sądzisz, że Kukiz tego nie "łyknie" ?
Założysz się ?
pozdrawiam
@maruś
11 Maja, 2015 - 14:18
"A jeśli chodzi o tę zasadniczą kwestię.... naprawdę sądzisz, że Kukiz tego nie "łyknie" ?"
Bardzo ważne pytanie. A odpowiedź, jaką przyniesie przyszłość powie nam wszystko.
Bardzo mnie zastanawia spora zażyłość Pawla Kukiza z Grzegorzem Schetyną. Podobno się regularnie kontaktują.
Bardzo mnie również zastanawia, dlaczego w ciągu ostatnich dwóch tygodni główny ściek zaczął aktywnie lansować Kukiza?
Można założyć hipotezę, że Kukiz to poufna ustawka? Kotlet wysmażony przez PO, m.in. przez Schetynę, by Dudzie pokrzyżować szyki.
Jeżeli Kukiz zawrze porozumienie z Komorowskim jeszcze przed drugą turą, to ta hipoteza zmienia się w pewnik.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ jazgdyni -
11 Maja, 2015 - 14:52
Tak, Janusz , ta kwestia symbiozy Kukiza i Schetyny.... jest chyba kluczowa w zrozumieniu tej koronkowej, WSI-owej - robótki.
Ty sobie wyobrażasz jak w ich mateczniku zawrzało?
Oni naprawdę są w determinacji. Zrobią każde świństwo aby uratować tyłek Komorowskiemu.
Jeśli Kukiz im w tym pomoże - będzie przeklęty.
Ale jest jeszcze coś ciekawego....o tym wspomniał zacny *Leniwiec* , ta wygrana A.Dudy, podziałała jak 3kv, na tych zgredów z PiS.
Bo oto na naszych i ich oczach- narodził się prawdziwy mąż stanu.
serdecznie pozdrawiam,
Marek
ps.
.... czy znasz jakieś aktualne wypowiedzi G.Brauna ?
@maruś
11 Maja, 2015 - 16:47
To musiało się stać. Sukces nowo wykreowanego lidera musiał solidnie uderzyć w skamielinę pisowskiego betonu, nota bene, elemetu bardzo destrukcyjnego i szkodliwego. Trochę było brak młodego pokolenia. Wielu okazało się karierowiczami i zdrajcami (Kluzikowa, Poncyliusz, Migalski - biorąc pierwszych z brzegu). Ale już Beata Szydło (która anwet nauczyła się głośno mówić, o co apelowałem), Joachim Brudziński i Marcin Mastalerek to już świetna, zwarta grupa młodego pokolenia. Godna zaufania. Powiem nawet, że znacznie lepiej jest bez Hofmana, który gwiazdorzył.
Nie zdziwię się, jak prezes przewietrzy swój gabinet.
A Braun zniknął. Pewnie założy jakiś klub, czego szczerze mu życzę. Lecz najlepiej z dala od polityki.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@ jazgdyni -
11 Maja, 2015 - 17:08
..... Januszu w swojej łaskawości zapomniałeś o jeszcze jednym - młodym, wiernym PiS- owcu..... o nijakim Kogucie z Rabki ? !!
ps.
.... ciekaw jestem ile ten dureń stracił piórek, jak dotarło do niego, że A.Duda zdobył prawie 40 % :-)))?
M.
ps.
.... oj Pacynko, ty jak ta franca.... znowu z pałą w buzi ?
@maruś
11 Maja, 2015 - 17:35
.
Z litości Marku nie napisałem... z litości.
.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Maruś
11 Maja, 2015 - 12:14
Witaj
"Obiecanki macanki, a głupiemu ..."
"To takie hasła, ważne TYLKO w okresie wyborczym"
"Dwa razy obiecać, to tak jak raz dać"
Milion obietnic platformy obywatelskiej.
Niespełnionych...
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@ L Seed....
11 Maja, 2015 - 12:21
.... oczywiście, że jest to pic wyborczy . Dlatego tego buca nazwałem - cwaniaczek.
Zaczekaj jeszcze trzy, cztery dni to ten Szczur obieca, że wyjaśni kwestię Smoleńską.
pozdrawiam
ps.
.... wiesz, wczoraj po godz.20;00 , przeżyłem piękną chwilę .
Maruś
11 Maja, 2015 - 12:48
Przecież może wyjaśnić Smoleńsk.
To się nazywa sprawstwo kierownicze, czy jakoś tak...
Ad ps.
Ja także, choć biegałem z aparatem...
Ale już po północy czułem, że kamień który spadł mi z serca,
to trafił w odciski...
Zobaczyłem, jak "beton" w PISie zaczął tłumaczyć
zwycięstwo.
Krety pokroju "naszego" Yupitera nie mogące
przeżyć zwycięstwa aktywnej młodości.
Przerazili się ujawnienia ich pokątnych biznesików
z czerwonymi.
Tak Maruś.
Duuużo sprzątania.
Pozdrówka
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
11 Maja, 2015 - 14:19
Obyś się nie mylił.
też tak bym chciał.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
@Leniwiec Seed
11 Maja, 2015 - 11:52
Książka Sumlińskiego jest gwoździem do trumny. Powinna być czytana w odcinkach we wszystkich zaprzyjaźnionych stacjach. Bo wyobraź sobie, że w Trójmieście trudno ją teraz zdobyć. Ja przeczytałem jednym tchem.
Przed chwilą ten szef kampani komorowskiego ze złym wyrazem twarzy wspaniałomyślnie zgodził się na trzy debaty w trzech największych stacjach TV.
Na miejscu sztabu Dudu bym był bezwzględnie stanowczy, by jedna z tych debat była w TV Trwam albo TV Republika.
Inaczej to znowu handikap.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Jazgdyni
11 Maja, 2015 - 12:06
Będzie musiał pokazać KRĘGOSŁUP.
A ten jest konieczny, aby być skutecznym.
Twardo i merytorycznie.
Wobec "podpowiadaczy" na pokładzie TAKŻE.
Tak długo, jak będzie szczery w tym co robi,
może liczyć na wygraną.
Polacy już wymiotują wszechobecnym fałszem
i obłudą.
To zresztą już ostatnia szansa na spokojne
uregulowanie sytuacji.
Przegięta sprężyna już trzeszczy.
Jeśli odbije, to zmiecie wszystko.
II Wojna Światowa skończy się krwawo na Wisłą...
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
cieszy ta panika,
11 Maja, 2015 - 11:42
sam nadredaktor histerycznie zareagował i dobrze bo emocje są złym doradcą. B.K obiecuje referendum a to chyba nawet w jego obozie ćwierćinteligentów może być odczytane jako słabośc.
hobo
@hobo
11 Maja, 2015 - 12:02
Bo to jest słabość.
Gest rozpaczy. Niby sprytny, ale zobaczysz, on się na tym wywali. Już jutro
Pzdr
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
nie po chrześciańsku
11 Maja, 2015 - 12:23
życzę mu tego z całego serca.
Pozdr.
hobo
Kukiz
11 Maja, 2015 - 12:15
Według mojego skromnego zdania Kukiz nie wypłynąłby na szerokie wody gdyby nie był znanym w określonej grupie wiekowej muzykiem. Jego głównym programem są JOW-y i radykalne, słowne deklaracje uczciwości wykrzyczane na scenie przed mikrofonem. Owszem,w wyborach parlamentarnych mógłby osiągnąć znaczący sukces dla samego przewietrzenia sceny politycznej, ale od prezydenta oczekuję zgoła zupełnie czegoś innego. A poza tym jakoś nie chce mi się wierzyć aby za całą jego kampanią wyborczą nie stał jakiś sponsor. Być może się mylę, ale w dzisiejszych czasach osiągnąć dobry wynik bez kasy?
Pozdrawiam
Szpilka
@Szpilka
11 Maja, 2015 - 14:21
Witaj
To jest bardziej skomplikowane i jest dużo niepewności.
Przeczytaj, co powyżej napisałem marusiowi o Kukizie i Schetynie.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Czytałam
11 Maja, 2015 - 20:57
i zgadzam się. Jednak według mojej oceny niepokojące jest to, że głosujący na Kukiza teraz myślą o poparciu obecnego lokatora pałacu pod żyrandolami. Kilka osób już mi to powiedziało i byłam zdziwiona, że wśród nich były osoby wcale niemłode. Dziw bierze, że gość podpisuje przedłużenie wieku przedemerytalnego i w sumie to się chyba podoba skoro na niego głosują. Widocznie lubią dostawać kopa w odpowiednią część ciała.
Pozdrawiam
Szpilka
Też przeprowadziłem swój prywatny sondaż
11 Maja, 2015 - 22:49
wśród wyborców Kukiza, z którego wynika, że co trzecia myśli (to niestety jeszcze nie deklaracja) o głosowaniu na Dudę. Połowa zarzekała się, że "tylko nie Komorowski", bo to obciach. Reszta nie widzi sensu udziału w drugiej turze.
Z tego wynika, że albo nie pójdą na wybory w drugiej turze; albo jak już pójdą to zagłosują na Dudę.
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
@Jazgdyni
11 Maja, 2015 - 17:51
Witaj
W drugiej turze będzie najtrudniej. Bo może ... zechcą "poprawić" jeszcze wyniki Kukiza ? Kukizowi cały czas rośnie a Brunkowi spada, więc chyba trwają negocjacje i sprawdzanie teczek ;)
Wsioki w panice.
Pozdrawiam
@Ula Ujejska
11 Maja, 2015 - 18:54
Na szczęście, jak na razie, rośnie tez Andrzejowi Dudzie.
Jeżeli tendencja będzie trwała, to Kukiz przez głupi upór może się sam wykolegować i tak szybko skończyć, jak zaczął.
Duda po prostu nie będzie potrzebował czyjegoś poparcia. Wystarczy to, co ma.
I wtedy Kukiz po drugiej turze stanie na pozycji proszącego klienta. Elektorat mu się porozłazi, bo tacy są młodzi - dobrzy na akcję, a wymiękają w dłuzszym okresie.
Poza tym elektorat Kukiza nazywam Disco Polo. To młodzi ze wsi i małych miasteczek do 50 tyś. Elektorat nieco kapryśny.
Więc Kukiz, jeżeli zamierza istnieć i robić coś dobrego dla Polski, chcąc nie chcąc musi się stać politykiem.
Pozdrawiam
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Hm...
11 Maja, 2015 - 22:58
//elektorat Kukiza nazywam Disco Polo. To młodzi ze wsi i małych miasteczek do 50 tyś. Elektorat nieco kapryśny.
Więc Kukiz, jeżeli zamierza istnieć i robić coś dobrego dla Polski, chcąc nie chcąc musi się stać politykiem//
- Popełniasz grzech ignorancji z niewiedzy. Powinieneś zapoznać się z analizami dot. wyborców Kukiza. A jak już to zrobisz to przeanalizuj fenomen jego druzgoczącego zwycięstwa w okręgach zlokalizowanych poza Polską. Jak myślisz: dlaczego tam wygrał?
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
11 Maja, 2015 - 23:46
Mogę ja spróbować?
Bo ci ludzie wyjechali.
I nikt im nie pomógł, aby mogli pozostać.
Nikt także nie dbał o ich sytuację, zanim decyzję podjęli.
Nie starają się zrozumieć, że "banda czworga" to mit
stworzony przez reżim.
Ale urazę noszą.
Choćby za cichutkie tylko popiskiwanie tzw. opozycji...
A może nawet pracowali wcześniej w "kooperatywach" terenowych działaczy?
Ale to przecież nie może być prawdą, że "w terenie" kombatantom
"sztandar" nie przeszkadza w biznesikach!
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
No nie bardzo...
12 Maja, 2015 - 00:33
Jak myślisz: jaki wpływ na ich poglądy polityczne ma refleksja z porównania "normalnego" kraju, który stał się ich nową ojczyzną z wrażeniami z cyklicznych odwiedzin w Polsce u rodziny, która tam została i znajomi?
Po drugie: widziałeś jak trzej liderzy przegranych ugrupowań w UK podali się do dymisji ze względu na klęskę w wyborach? I odpowiedz teraz - jak to się ma do prezesa Kaczyńskiego, który przegrał już ...- no własnie - ile to już wyborów przegrał? - To ani z "reżimem", ani z "bandą czworga", "układem", III-cią czy IV-tą RP nie ma nic wspólnego. A z czym ma? - No właśnie.
Po trzecie: nie uwzględniłeś autentycznego buntu z obecnej sytuacji w Polsce. Zwłaszcza u młodego pokolenia. Co ma oczywiście pozytywne znaczenie z uwagi na budzenie się ducha patriotycznego u tej części społeczeństwa. Ale jest coś jeszcze ważniejszego: zmiana pokoleniowa. Ordynacja wyborcza zdaje się daje prawa wyborcze już młodzieży w wieku 16 lat. Jak myślisz jak ma się do tego beton w PiS i emeryci o UB-eckiej i PZPR-owskiej przeszłości - byli wyborcy SLD i PO, o sovieckiej mentalności?
Po czwarte: dlaczego nie starają się zrozumieć, "że to mit"? - Bo to bzdura wymyślona przez te stertyczałe grupy dziadków, które wcześniej wymieniłem. Mająca się nijak do rzeczywistości z którą normalny człowiek obcuje na co dzień. Dlaczego "prawda" taka jak np. w ostatniej książce Wojciecha Sumlińskiego młodych ludzi - wyborców Kukiza i 95% ludzi w Polsce nie obchodzi? - Bo nie o "prawdę" tu chodzi, ale o jakość. Jaką jakość? - No właśnie.
Po piąte: dlaczego "sztandar nie przeszkadza w biznesikach"? - Bo ten sztandar to przede wszystkim własna koszula, bliższa ciału..., bo Pecunia non olet..., itd. I teraz pytanie: jak się ma hierarchia wartości każdego człowieka do pragmatyzmu, który każdy z nas wyznaje?
To tylko kilka kwestii, żeby zrozumieć "o co biega". A mogę tak dalej...
Jakkolwiek czekam na refleksję i ewentualną polemikę.
Ahoj!
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
12 Maja, 2015 - 01:06
Wybacz, ale ta polemika będzie mocno ograniczona.
Przedstawiasz mi ludzi, z którymi nie znajduję punktów wspólnych.
Jestem typem wojownika, który raczej zginie niż się wycofa.
Aby to zrozumieć, trzeba wielu warunków, ale chyba najważniejszym
jest miłość do Polskiej wierzby płaczki i kwiatów na miedzy.
Ja także doświadczyłem obczyzny i świąt na obcej ziemi...
Dlatego dziś nie dam się ruszyć żadną siłą.
Dojrzałem, tak jak się dojrzewa do ojcostwa albo
muzyki Niemena.
Dziwny ten świat...
Gdzie pragmatyzm z wiekiem przechodzi w miłość do Ojczyzny.
Co do jakości polityki, to zgadzam się w zupełności.
Ale też mam świadomość, że z g.wna ciężko bat ukręcić...
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Właściwa diagnoza to już połowa sukcesu
12 Maja, 2015 - 01:13
//Przedstawiasz mi ludzi, z którymi nie znajduję punktów wspólnych//
- Właśnie o to chodzi. Idź tą drogą.
- Serio?
- Serio, serio!
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
12 Maja, 2015 - 01:26
A zatem, to już tylko atrapy, humanoidy.
Zaprogramowane, bezwolne automaty do wykonywania poleceń
w pracy nakładczej.
Patrzące nie widząc, grubą skórą oddzielone od piękna
otaczającego świata.
Rodzące i wychowujące niewolników dla nowych panów.
Ale cóż, jeśli gotowi są zaprzedać się za miskę soczewicy,
byleby nie musieć podejmować walki o marzenia?
Może kiedyś dorosną, jeśli im wcześniej poświata z ekranów
do cna Polskiej wolności z głów nie wypali?
Tylko czy wtedy już będzie gdzie wracać?
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Mylisz się
12 Maja, 2015 - 01:38
- to jest tylko Twoja projekcja. A morał z tego taki: nie oceniaj innych tak jak tobie było by to nie miłe, bo inni ocenią ciebie tak jakbyś nie chciał... Tym bardziej, że z prawdą nie ma to wiele wspólnego. Jakkolwiek sposób patrzenia zależy od punktu siedzenia a byt kształtuje świadomość, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby to świadomość kształtowała byt. Tylko ku temu muszą być spełnione pewne warunki. Jakie? - No właśnie.
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
12 Maja, 2015 - 01:49
Zaznaczyłem wcześniej, że dla obiektywnej oceny brak mi danych.
I jest to skutek odwiecznego - być czy mieć.
Ja wybrałem być, choć nikogo na siłę do tego nie namawiam.
Do tego trzeba mieć kręgosłup i wściekłą determinację.
Co zaś do warunków, jakie są potrzebne, to mnie
w zupełności wystarczy spełnienie tego,
który mam w stopce.
Także po to, aby nie tylko być ale i mieć.
Choćby po to, aby móc się dzielić - bo to znacznie bardziej cieszy
od samego stanu posiadania.
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
No, tak... Erich Fromm i jego "być czy mieć"
12 Maja, 2015 - 02:11
w „O sztuce miłości” z 1956 r...
Tylko pytanie, czy wogóle jest taka alternatywa: "być czy mieć" ?
zob: http://www.guczalska.pl/teksty-naukowe/byc-czy-miec-pochwala-posiadania-i-wlasnosci.html
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
12 Maja, 2015 - 02:26
Ależ ja nie jestem ultrasem:)
Jak każdemu, jest mi potrzebna pełna miska
i kawałek papy nad głową, aby mi w miskę deszcz nie zacinał.
Nie jest jedynie moim celem, aby swoje człowieczeństwo
podporządkowywać posiadaniu.
Także z zupełnie prozaicznych przyczyn:
Największych nawet bogaczy pochowano "gołych"...
Jest taki film, który znakomicie oddaje wszystko,
co ja nazywam odczłowieczeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=_5Hr1C62Smk
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Ty wogóle nie rozumiesz!
12 Maja, 2015 - 05:52
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
MS
12 Maja, 2015 - 12:16
Tak, nie rozumiem i od pierwszego postu daję Ci to do zrozumienia.
Nie mam punktów wspólnych i do tego nie podejmuję się oceniac innego człowieka,
nie mając o nim choćby elementarnej wiedzy.
Krążymy w Twojej zgaduj zgaduli, ale mam wrażenie że na różnych piętrach.
Z całej przepięknej baśni, jaką moze być życie, starasz się mnie zatrzymać
na jednej kartce, z napisem wstęp.
Jeśli czujesz się na siłach analizować człowieka na podstawie muzyki
jaką lubi, to spróbuj poznac mnie na podstawie tego,
co DZIŚ mi w duszy gra.
Zaznaczam, że jutro mogę być w innym nastroju.
https://www.youtube.com/watch?v=ihi5U_es1dc
https://www.youtube.com/watch?v=NdVzn1fWPNg
https://www.youtube.com/watch?v=3kH-bbS9dxU
https://www.youtube.com/watch?v=NlprozGcs80
https://www.youtube.com/watch?v=b76kjd5nvMg
https://www.youtube.com/watch?v=YY3j4iaaKgQ
https://www.youtube.com/watch?v=lc7Ke9Org9U
https://www.youtube.com/watch?v=Vybv-cl3AI4
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@MS
12 Maja, 2015 - 05:52
Niestety, ignorancja ciebie dopadła.
mam przed sobą statystyki elektoratu Kukiza, oraz wyniki wyborów z USA i Kanady.
Wyszukaj sobie, zamim zaczniesz pleść głupstwa.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.