To teraz banderowiec to ten dobry jest ?
Z niedowierzaniem dowiedziałem się, że Pan Profesor filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego Bogusław Paź został zawieszony na pół roku. "To oznacza, że nie może prowadzić zajęć dydaktycznych ze studentami - informuje Jacek Przygodzki, rzecznik Uniwersytetu Wrocławskiego i wyjaśnia: - Rektor podjął taką decyzję, ponieważ przeciwko profesorowi toczy się postępowanie w prokuraturze. Za co ? Otóż Pan Profesor facebooku zamieścił znany z mediów film, pokazujący jak w Donbasie separatyści znęcają się nad ukraińskimi jeńcami, i opatrzył komentarzem:
"Banderowskie ścierwa dostają łomot aż miło! I jak tu nie kochać "Ruskich"..?".
Wczoraj rzeczniczka wrocławskiej prokuratury okręgowej Małgorzata Klaus powiedziała, że czynności sprawdzające w tej sprawie prokuratura podjęła z urzędu.
- Nie mogliśmy nie zareagować, gdy dowiedzieliśmy się o tych wpisach. Postępowanie prowadzone jest w związku z art. 256 i 257 Kodeksu karnego. Chodzi o nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych lub o znieważenie grupy ludności z powodu jej przynależności narodowej – powiedziała prokurator.
Czu banderowiec to grupa narodowościowa? Widać, tak. Wobec tego grupą są też naziści, enkawudziści, faszyści, frankiści,etc.
Czy za wpis pod zdjęciem(na którym zieloni leją nazistów) "Nazistowskie ścierwa dostają łomot aż miło! I jak tu nie kochać "Ruskich"..?" lub "Policja spacyfikowała wiec neofaszystów" również grozi art. 256 i 257 Kk?.
Aby nie posądzono mnie o tendencyjność zacytuję, że Profesor "pisze o sąsiadującym z Polską państwie niemal wyłącznie "UPA-ina" lub "Banderowcy". Studenci z Ukrainy to dla niego "pasożyty", które studiują w Polsce na koszt Polaków. Dowodzi, że "często chodzi im o zalegalizowanie pobytu i pieniądze, które na studiowanie dostają od państwa polskiego". Wśród polubionych przez niego facebookowych stron można wymienić: "Nie popieram UpaMajdanu", "Nie dla finansowania Ukrainy", "Nie dla pomocy Ukrainie", "Ukrainiec nie jest moim bratem" i "STOP ukrainizacji Uniwersytetu Opolskiego".
No cóż, nadal ciąży na ukraińskich "przyjacielach" zbrodnia wołyńska i podolska i 200 tys ofiar a "rzont" w ramach dobrosąsiedzkich stosunków nic nie robi w tej sprawie. Mało tego - choćby ostatni wybryk studentów ukraińskich w Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu, którzy fotografowali się w podziemnym garażu przemyskiej Galerii Sanowa z czerwono-czarną flagą z tryzubem symbolizującymi Ukraińską Powstańczą Armię, został zbagatelizowany.
"Rzecznik prasowy Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu dr Adam Kulczycki, w rozmowie z NaszymDziennikiem.pl przyznaje, że to, co zrobili jest owszem naganne, ale jak dodaje, zanim sprawa zostanie zbadana wyciąganie zbyt daleko idących konsekwencji wobec studentów, którzy przeprosili, byłoby przedwczesne i krzywdzące."
Prawda prawdzie nierówna, aż chce się przytoczyć słowa Józef Tischnera: Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i gówno prawda.
Wypada tylko trzymać kciuki za Profesora i wspierać Go, bowiem podobne zdanie ma większość Polaków, a napewno ci bezpośrednio skrzywdzeni.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1803 odsłony
Komentarze
Uważam słowa owego profesora
30 Stycznia, 2015 - 17:50
Uważam słowa owego profesora za skandaliczne - profesor to profesor, obowiązują w stosunku do niego wyższe standardy, a takie potraktowanie obrazu naruszenia relacji międzyludzkich, zasługuje na jeszcze ostrzejsze określenie niż skandal. Podejrzewam, że następnym krokiem w hucpie pana profesora mogło być coś o pożytkach z komór gazowych.
Studenci też zachowali się skandalicznie, ale nie posuwali się do używania tego rodzaju epitetów, ani też nie naruszali żadnych bezpośrednich relacji, a poza tym student to student, niezbyt odpowiedzialny z definicji i lepiej na takie zachowania przymknąć oko.
W świetle tego co wyżej, uważam Pani wpis za równie skandaliczny, bo naruszający standardy obiektywizmu. Nie można uprawiać takiego typowo komunistycznego dwójmyślenia.
Wolność słowa
30 Stycznia, 2015 - 18:55
Ale tylko dla niktórych i tylko o niektórych. Profesor napisał na FB, a poza tym profesor powinien być niezależnym ciałem akademickim, tak jak Uniwersytet powinien być niezależny, od nikogoi niczego, w tym polityki.
Można się nie zgodzić z jego słowami, ale ma święte prawo je wypowiadać.
Smok Eustachy pisał o ironii karania JKM za "kłapanie nie po linii" , za napisanie "I am not Charlie", właśnie przez rzekomych obrońców wolności słowa przez Charlie. Tu mamy to samo. Polityczna poprawność jest zaprzeczeniem wolności słowa i nie można mieć jednego i drugiego jednocześnie.
Trzeba tylko przyznać, wobec innych i samego siebie: czy chcesz wolności słowa, czy chcesz politycznej poprawności, a to stanowi dla niektórych problem.
Lotna
zgadzam sie Lotna
30 Stycznia, 2015 - 21:01
choćby sprawa profesora Zygmunta Baumana i jego "wykładów"
TA PIANA Z PYSKA TO BYŁ
30 Stycznia, 2015 - 21:41
TA PIANA Z PYSKA TO BYŁ PRZEJAW WOLNOŚCI SŁOWA ???
TAKI SAM PRZEJAW WOLNOŚCI SŁOWA JAK TYCH LEWAKÓW Z CHARLIE HEBDO.
Portal służy do wymiany informacji i do beznamiętnej analizy wydarzeń, a nie do nadymania durnych emocji, a ostatnio, niestety, coraz więcej durnoty można zaobserwować, jak u typowych lewackich trolli i lemingów.
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika miarka nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
zetjot31 Stycznia, 2015 - 00:38
No widzisz? Jak pomyślisz, to nawet sensownie napiszesz i na temat. Jak zasada to symetrycznie obowiązująca wszystkich. Jak komentujemy, to merytorycznie.
Tylko brakuje mi tu odniesienia do twojego własnego wcześniejszego komentarza do słusznego tekstu tequili, w którym to utoczyłeś wiele niezdrowej piany z pyska.
Ja też miałem ostry spór z traubem na starych Niepoprawnych o krytykę gudłajstwa. Zupełnie podobna sprawa jak z banderostwem. Opisałem to w http://niepoprawni.pl/blog/7113/katechizm-administratora.
Traube tak samo jak ty tutaj toczył pianę z pyska.
A gdzież tu było coś złego? Czy nie był to naturalny przejaw nienawiści do zła? Obrony przed złem? Odcinania się od zła? Walka o idee, o świat bez zła grożącego ludziom dobrym?
Bo co mówi wskazana przez tequilę prokurator? - “Chodzi o nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych lub o znieważenie grupy ludności z powodu jej przynależności narodowej”
– A więc “czy banderowiec to grupa narodowościowa? Widać, tak. Wobec tego grupą są też naziści, enkawudziści, faszyści, frankiści,etc.”. Ja tu dodaję gudłai.
I nie przeciw tym, co o tym mówią, trzeba toczyć pianę z pyska, a przeciw patologicznym bestiom, od których się zaczyna cały problem, które nie są ludźmi dopóki się ich nie poskromi, nie odbierze im zdolności szkodzenia, dopóki się nie określą, że już nie chcą być bestiami w ludzkiej skórze, tylko ludźmi w każdym aspekcie. Dopiero wtedy można z nimi zaczynać jakikolwiek dialog. Dopiero wtedy można im dawać szansę powrotu do społeczności ludzi.
Wcześniej nie wolno traktować ich jak ludzi, wcześniej nie ma mowy o “prawach człowieka” dla nich. To oni zostając bestiami odeszli od człowieczeństwa, a przez naszą pobłażliwość na pewno do człowieczeństwa nie wrócą.
Tak Traube w moim przypadku, jak Ty w pierwszym komentarzu, jak i prokuratorka “wybiegacie przed orkiestrę”.
Pozdrawiam
miarka
wypowiedzi magistrów Cenckiewicza i Gontarczyka o Wałęsie
30 Stycznia, 2015 - 21:21
też były skandaliczne.(w niektórych kręgach)
Co do ostrych słów o banderowcach chciałbym jedynie przypomnieć, ze Niemcy stosowali kilka sposobów uśmiercania, natomiast Ukraińcy wymyślili ich kilkaset.
Więc wybacz, ale jeżeli ma jakąś zadrę, to nie może przepraszać zbrodniarzy i prosić ich o wybaczenie.
Dodam tylko, że ocaleli mieszkańcy spacyfikowanej wsi lubelskiej do dzisiaj piszą "niemcy" z małej litery. Czy to swiadczy o brakach w wykształceniu i nieznajomości ortografii ?
Mój wpis miał wywołać dyskusjię, więc niska ocena wpisu mnie nie dziwi. Wasze odpowiedzi też są różnie punktowane.
Jak to "teraz"
30 Stycznia, 2015 - 18:51
obudziłeś się?
Nie pamiętasz od kiedy i kto blokował sprawę pomnika wołynskiego w Warszawie?
"Komunistyczne dwójmyslenie" polega ba popieraniu polskiej racji, zarowno w sprawie prof.Pazia jak i przemyskiej.
Dobre.
Pozdrawiam
cui bono
@ tequila
30 Stycznia, 2015 - 20:24
... bowiem podobne zdanie ma większość Polaków,...
Taki mój los ! Należeć do mniejszości, która potem okazuje się milczącą wiekszością. Jestem zaszokowany postawą prof. Pazia.
powiem Ci tylko, że nie wszyscy wybaczyli
30 Stycznia, 2015 - 21:04
z ich strony także ....
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika miarka nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
tequila31 Stycznia, 2015 - 00:50
Nie wszyscy wybaczyli i dobrze to o nich świadczy.
Z pochopnego przebaczania rodzi się wielka demoralizacja, nawet narodowe zaprzaństwo. Dopiero co rozwijałem temat: http://niepoprawni.pl/blog/miarka/pseudo-milosierdzie.
Pozdrawiam
miarka