Ił 10-go Kwietnia?
<p align="JUSTIFY"></p><p align="JUSTIFY">Z tych wieczornych zdjęć z Siewiernego (z 10-04) wynika, że na lotnisku było – nie licząc śmigłowców – aż pięć ruskich samolotów, o których za chwilę. Jak z kolei pamiętamy z „Superwizjera” (zrobionego przez rządową telewizję gabinetu ciemniaków „kilkanaście godzin po katastrofie”) M. Osipienko ze smoleńskiego MCzS twierdził (nazajutrz po tragedii), że rzeczy ofiar zabierane są z Siewiernego i transportowane do... Briańska, gdzie miał czekać polski samolot. Skąd jednak wziął się Ruskom ów Briańsk jako baza wypadowa polskiego transportu (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/03/briansk-i-okolice.html), skoro na Siewiernym mogły („po katastrofie”) bez problemu lądować nawet tak pokaźne samoloty jak tupolewy czy... iły? Jeśli mnie bowiem oczy nie mylą, to tam między tymi ruskimi maszynami na wieczornych zdjęciach sterczy ogon jakiegoś iła (drugi od końca). No chyba że jest to coś w rodzaju takiego An-72 (http://russianplanes.net/ID20834), ale nie wydaje mi się. Szkoda, że nie ma zdjęcia całej tej „eskadry” z przodu.</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Raczej nie jest to „Frołow z Wnukowa”, czyli ił-76 z nr-em bocznym <b>78817,</b> co wedle moskiewskiej legendy miał wieźć ruską „ochronę” dla polskiego Prezydenta (http://russianplanes.net/reginfo/7581) (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/06/stenogramy-z-wiezy.html), ani któryś z iłów o nr-ach <b>78845, 86870, 78840, 76649, 86825,</b> bazujących swego czasu właśnie na smoleńskim Siewiernym (http://russianplanes.net/regs/RA-86825) (http://russianplanes.net/EN/REGS/RA-78845) (tu zdjęcie z wybroską http://russianplanes.net/EN/ID27078) (http://russianplanes.net/EN/ID32896) (http://russianplanes.net/ID32895) (http://russianplanes.net/reginfo/17136) (http://russianplanes.net/regs/RA-78840) (http://russianplanes.net/regs/RA-76649) (http://russianplanes.net/regs/RA-86825). Ten z wieczornych zdjęć wydaje się bowiem mieć czerwoną gwiazdę na pionowym stateczniku, podczas gdy iły z nr-ami 78817, 78845, 86870 etc. wciąż latające nad ruską ziemią, posiadają ruską flagę. Może więc nie jest to ił-76, a np. -78 (mający podobnie do -76-tki wyglądający ogon) (http://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-76/78/A-50)? Te ostatnie mają takie właśnie malowania z sowiecką gwiazdą.</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Nie jest to niewątpliwie żaden z sześciu iłów-76 należących do MCzS. Te bowiem zdobione są zwykle czerwonymi pasami i niebieskim między nimi oraz ruską flagą na stateczniku; jest jeszcze niebieski trójkąt w czerwonym kole otoczony gwieździstym zdobieniem (http://russianplanes.net/airline/Russian_Ministry_of_Emergency_-_EMERCOM) – taki jak choćby ten ił-76 pokazany przy artykule dotyczącym transportu do Moskwy ciał osób zabitych 10-go Kwietnia (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/03/czy-to-zdjecie-z-10-iv.html) (http://www.rian.ru/incidents/20100410/220573018.html) czy ten (http://russianplanes.net/ID44692).</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Ił na wieczornych zdjęciach usytuowany jest (patrząc od prawej strony) między jakiem-42, którego już poznaliśmy na innych migawkach i fotografiach z Siewiernego (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/05/jak-42.html) a kremlowskim iłem-62mk (http://russianplanes.net/reginfo/2338), najprawdpodobniej, bo na tupolewa mi to nie wygląda. Ił-76 lub też -78 ma malowania wskazujące na to, że nie należy też do floty stricte kremlowskiej (w której zresztą nie są wymieniane iły-76 i -78 http://www.aviaport.ru/digest/2009/02/11/166675.html, http://russianplanes.net/airline/Russia_-_SLO). Można więc przypuszczać, że jest o prostu na składzie ruskich sił powietrznych (ewentualnie któregoś z siłowych resortów; ale czy np. do MSW? http://russianplanes.net/airline/Russian_Police_Internal_Forces vide malowania statecznika oraz u niektórych nowszych, kadłuba http://russianplanes.net/ID51774). Nie wygląda też na to, by był to białoruski ił-76 (http://russianplanes.net/airline/Belarus_-_Air_Forces; chyba że ta ewidencja nie jest zaktualizowana) ani ukraiński (http://russianplanes.net/airline/Ukraine_Air_Forces). </p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Jeśli jednak przeglądnie się malowania iłów-76 (http://russianplanes.net/st/Ilushin/Il-76M i http://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-76/78/A-50), to poza 01-ką (http://russianplanes.net/reginfo/5370; ten jednak ma wielkie oznaczenie <b>01</b> pod czerwoną gwiazdą) żaden z używanych na przestrzeni ostatnich dwóch lat (chyba, że coś przeoczyłem) nie ma czerwonej gwiazdy na stateczniku, nawet w ruskich siłach powietrznych (które symboliki sowieckiej się wcale nie wstydzą oczywiście). Taką gwiazdę mają natomiast iły<b>-78</b>, jak choćby ten nr 30<b> </b>(http://russianplanes.net/ID29648). Czasem się trafia także ił-78 z ruską flagą http://russianplanes.net/ID56446; http://russianplanes.net/reginfo/10090; http://russianplanes.net/reginfo/1718; http://russianplanes.net/reginfo/17388). Przy czym możemy chyba z góry wykluczyć iła-78 z nr-em burtowym 50, z tej racji, że ma wyraźny napis wielkimi literami pod tą gwiazdą (http://russianplanes.net/ID54540), którego nie widać nawet w zamazanej postaci na zdjęciu z Siewiernego (chociaż kiedyś tego napisu nie miał http://russianplanes.net/ID39942) (podobnie 31 http://russianplanes.net/reginfo/3203).</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">Wprawdzie wg ustaleń neoperelowskiego Ministerstwa Prawdy: „Jedynym samolotem, który przyleciał do Smoleńska 10 kwietnia (po „wypadku „prezydenckiego tupolewa””, jak się domyślamy – przyp. F.Y.M.), był Tu-134 z premierem Władimirem Putinem na pokładzie, który wylądował o 20.23. Poza nim w Smoleńsku lądowały tylko śmigłowce. Pierwszy przybył na miejsce o 14.27, czyli niemal 4 godziny po katastrofie” (http://www.tvn24.pl/1,1689516,druk.html), ale, jak wiemy skądinąd, agendy MP nie zawsze są dobrze poinformowane – albo inaczej: są poinformowane mniej więcej tak, jak Radio Erewań. Niewykluczone, że ruski car ponownie przybył samolotem (pod kątem planowanego spotkania z Tuskiem na pobojowisku) do Smoleńska w godzinach wieczornych, ale też na pewno był na Siewiernym, co widać na wielu zdjęciach, w godzinach popołudniowych 10-go. Pytanie więc, kto, o której godzinie i z czym zjawił się tym iłem 10-go? Może uda się gdzieś znaleźć jakieś inne zdjęcia samolotów z tamtego popołudnia i wieczoru?</p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY"></p> <p align="JUSTIFY">P.S.</p> <p align="JUSTIFY">http://kommersant.ru/doc/1590665 o flocie kremlowskiej</p> <p align="JUSTIFY">http://russianplanes.net/reginfo/2862 Tu 154M, jakim Putin miał przybyć 7-04-2010 do Siewiernego</p> <p align="JUSTIFY">http://russianplanes.net/ID48432 </p> <p align="JUSTIFY">http://pilot.strizhi.info/photos/v/Lipetsk_2010/ </p> <p align="JUSTIFY">http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090904/REPORTAZ/234211038 </p> <p align="JUSTIFY">http://nicpon.perkunas.webd.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=174&Itemid=172 ił-96 Putina</p> <p align="JUSTIFY">www.youtube.com/watch?v=m9kgJNDJjgE mi-26 transportujący tu-134 </p> <p align="JUSTIFY">http://russianplanes.net/reginfo/2407 informacja o ile należącym do KGB/FSB, który uległ katastrofie 2.12.2001 r.</p> <p align="JUSTIFY">http://russianplanes.net/city/Sescha </p> <p align="JUSTIFY">http://aillarionov.livejournal.com/331393.html#cutid1 forum A. Iłłarionowa</p> <p align="JUSTIFY">http://www.newsru.com/russia/13apr2010/samolet.html </p> <p align="JUSTIFY">www.youtube.com/watch?v=k2y9P5xjwcE ił-76</p> <p align="JUSTIFY">http://www.interfax.ru/society/news.asp?id=210746 </p> <p align="JUSTIFY">http://altapress.ru/story/67973/ ił-y-76 w akcji przeciwpożarowej (jeden z nich zapewnił zrzut 40 ton wody)</p> <p align="JUSTIFY">http://www.km.ru/proisshestviya/2011/10/03/mchs-rf/il-76-vyletel-v-bratsk-dlya-tusheniya-lesnykh-pozharov </p> <p align="JUSTIFY">http://rss.novostimira.com/n_1521756.html </p>
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2071 odsłon