Tajemnica lotu do Smoleńska w dniu 9 kwietnia 2010 roku

Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

12 kwietnia 2010 roku Zdzisław Moniuszko, ojciec stewardessy Justyny Moniuszko, wspominając córkę mówi:

 - Wpadła na święta. Tylko na chwilę, bo ciągle była w rozjazdach. Już musiała lecieć do Gdańska, do premiera Tuska. Opowiadała, że zaraz po świętach co chwila będzie w podróży do Katynia i Smoleńska.  Dzień przed katastrofą też tam była, nawet leciała tym samym samolotem.  To latanie to było całe jej życie.

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/katastrofa-smolenska/justysia-szybuje-wysoko-w-chmurach,1,3355107,wiadomosc.html

 Również 12 kwietnia portal Lotnicza Polska zamieszcza wspomnienie pana Moniuszko:

  Dzień przed katastrofą też była w Smoleńsku, tym samym samolotem  – mówi Zdzisław Moniuszko. – A jeszcze wcześniej latała z premierem.

http://lotniczapolska.pl/Odeszla-Justyna-Moniuszko--stewardessa-z-Bialegostoku,12769

 Powyższe cytaty wskazują na to, że samolot TU-154M 101 w dniu 9 kwietnia poleciał do Smoleńska z tą sama załogą na tzw. oblot weryfikacyjny.

 Po opublikowaniu raportu końcowego, interesujące może być, czy fakt lotu z dnia 9 kwietnia znajdzie w nim jakieś odzwierciedlenie.

 W podstawowych danych o samolocie zamieszczonych w raporcie (str. 26 wersji w j. angielskim) czytamy m. inn.

 Nalot od początku eksploatacji na 08. 04. 2010: 5143 godziny, 3899 lądowań
Nalot od ostatniego remontu n
a 08. 04. 2010: 139 godziny, 76 lądowań

Jak widzimy przed ostatnim lotem odnotowano czas i ilość lądowań jedynie do 8  kwietnia.

W innym miejscu raportu czytamy: (str. 64 i 65 wersji w j. angielskim)

14.04.2010 do laboratorium MAK został dostarczony, odnaleziony na miejscu zdarzenia mechanizm przesuwu taśmy BLM-1-1 seria 2 nr 390130 kasetowego pokładowego rejestratora KBN-1-1 serii 2 z kompletu pokładowego systemu rejestracji MSRP-64. Prace związane z otwarciem obudowy i kopiowaniem informacji z 14.04.2010 przeprowadzone były z udziałem specjalistów lotniczych Rzeczpospolitej Polskiej, a także z przedstawicielem prokuratury wojskowej Rzeczpospolitej Polskiej.
…Podczas procesu odczytywania i obróbki stwierdzono, że no
śnik magnetyczny zawiera informację o zdarzeniu lotniczym, jakość zarejestrowanej informacji – zadowalająca.
… W procesie przetwarzania informacji zostały częściowo usunięte błędy systematyczne i przypadkowe.  Jako podstawa przyjęte zostały dane rejestratora eksploatacyjnego KS-13, który zarejestrował informację lepszej jakości. Ogółem taśma magnetyczna systemu MSRP-64 zawiera  informację o dziesięciu (10) lotach samolotu o numerze 85837,  zaczynając od 01.04. 2010,  o ogólnym czasie rejestracji 27,5 godziny. Na podstawie wyników przetwarzania sporządzono wykresy (rysunki 21-25).  Na rysunku 21 (wykres przeglądowy) przedstawiono ogólny czas zapisu i informację o wszystkich zarejestrowanych lotach.

 Na rys. 21 zamieszczonym w raporcie na str. 66 (wersja w j. angielskim) przedstawiony został wykres zapisów rejestratora obrazujący w formie wykresów zmiany prędkości samolotu oraz zmiany pułapu wysokości, jakie osiągał podczas lotu. Na wykresie uwidoczniono między innymi lot do Pragi w dniu 8 kwietnia, oraz lot do Smoleńska w dniu 10 kwietnia.   Z wykresów  wynika, że w dniu 9 kwietnia samolot TU-154M 101 nie odbył żadnego lotu.

 Wydaje się więc, że wspomnienie ojca Justyny Moniuszko stoi w sprzeczności z zapisem rejestratora.

 Czy ojciec stewardessy mógł się tak pomylić?

 Sprawdźmy, czy w raporcie końcowym MAK jest coś jeszcze na ten temat?

 Jest. (str. 20 wersji w j. angielskim)

 Na zapytanie Komisji o przebieg wstępnego przygotowania załogi przed lotem na lotnisko Smoleńsk „Północny”, strona polska przedstawiła informację, że przygotowanie do tego lotu załoga  przeprowadziła samodzielnie 09. 04. 2010.  Wyniki przygotowania załoga przedstawiła dowódcy pułku i dowódcy eskadry.  Zapisy o przeprowadzeniu przygotowania, rozpatrywanych problemach, wykorzystanych materiałach i wynikach kontroli przez przełożonych gotowości załogi do wylotu nie były dokonywane.  Podczas przesłuchania dowódca eskadry oświadczył, że prowadzenie kontroli gotowości podwładnych mu załóg nie należy do jego obowiązków. W pododdziale znajduje się dziennik zadań (przedstawienie wyników wstępnego przygotowania i gotowości załogi), wypełniany przez dowódcę statku powietrznego,  w którym widnieje wpis tylko o składzie załogi, numerze zadania lotniczego (rozkazu) Nr 69/10/101 i rodzaju lotu.  Dalej znajduje się rubryka z podpisem dowódcy statku powietrznego o gotowości załogi.

 Na tej podstawie możemy sądzić, że w dniu 9 kwietnia wykonywane było zadanie lotnicze zgodnie z rozkazem Nr 69/10/101.

 Pytania:

 - Czy zacytowany powyżej fragment raportu końcowego, dotyczący wykonywania zadania lotniczego w dniu 9 kwietnia, odpowiada rzeczywistości?

 Jeżeli tak, to:

 - Co oznacza sformułowanie:  przygotowanie do tego lotu załoga przeprowadziła samodzielnie 09.04.2010?
- Dlaczego zapisy o przeprowadzeniu przygotowania, rozpatrywanych problemach, wykorzystanych materiałach i wynikach kontroli przez przełożonych gotowo
ści załogi do wylotu nie były dokonywane?
- Jaka jest treść zadania lotniczego (rozkazu)  Nr 69/10/101

I wreszcie najważniejsze:

-  Czy w połączeniu z wypowiedziami ojca stewardessy oznacza to, że w dniu 9 kwietnia TU-154M 101 odbył lot do Smoleńska i czy lądował na lotnisku Siewiernyj?
- Czy na pokładzie, oprócz załogi i stewardess, był ktoś jeszcze?
- Dlaczego lot ten nie został odnotowany w rejestratorze, lub dlaczego zapis o tym locie został z niego usunięty?
- Dlaczego lot z 9 kwietnia utrzymywany jest w tajemnicy?
- Czy ma to związek z zawartością stenogramów?

Ocena wpisu: 
Brak głosów

Komentarze

Zadane zostały bardzo ważne pytania. Czekamy na odpowiedź od donka i bronka z WSI.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126294

 czekamy, oj czekamy... od początku...od ok. godz. 11.00 dnia "pamiętnego" moja mama zadzwoniła do mnie i powiedziała, że to nie był wypadek; a żyje już ponad 70 lat. A ja to już wiedziałam od godz. 09.00 w sobotę dnia 10 kwietnia 2010 roku... pamiętnego 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126313

Faktycznie, trzeba tego wątku pilnować tym bardziej, że ślady po nim zostały usunięte.
Co się zaś tyczy roboty blogerów: nie wiem, czy odwalają całą robotę, czy tylko część. Wiem jednak, że wątków i możliwości do zbadania w tej sprawie jest tysiące.
Nam tu głowa puchnie. Wystarczy spojrzeć na ilość przeprowadzonych analiz na różnych portalach.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126316

Niech nie zginie w gąszczu innych,bo pierwszy raz się spotykam z poruszonym problemem lotu 09.04.2010.

Tak na marginesie.Czy ja widzę od 9 miesiecy inaczej,czy rzeczywiście blogerzy i forowicze "odwalają" najpoważniejszą robotę???

Co jest do cholery z tą opozycją???

A moze biorę udział w jakiejś grze?

Pozdrawiam

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126301

 Ja też czekam na stanowcze stanowisko opozycji!!!! Pozdrawiam wszystkich!!!!

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126317

http://mmariola.salon24.pl/250588,plf121-i-plf122-to-loty-techniczne

hipoteza niezwykle ciekawa, wymagająca jednak twardych dowodów.

na forach mmariola wywołała dziką furię "szpeców" z forum onetowego lotnictwo.net.pl

niezorientowanym powiem, że to lotnicze forum jest pod prawie całkowitą kontrolą agentury- obserwowałem uważnie w kwietniu i maju 2010 to wiem co mówię.

ta ich furia każe się pochylić z uwagą nad teroria oblotu technicznego Tutki 9 kwietnia.

W planie nie było ladowania, więc zapewne obowiązywała procedura uproszczona zgody na lot - być może tylko e-mailowa drogą - usunięto korespondencję z serwerów i spiskowcy udają głupów?

"Nie odzywając się w towarzystwie ryzykujesz uznanie za głupka, odzywając się rozwiejesz wszelkie wątpliwości" O. Wilde

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart

#126330

Jeżeli bierzesz pod uwagę formalna opozycję to słuszny zarzut. Natomiast rzeczywista opozycja, czyli PIS, nie próżnuje i naszym obowiązkiem jest jej wsparcie. Jestem pełen uznania dla środowiska blogerów, bo robi rzeczywiście kawał dobrej roboty.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#128705

http://mmariola.salon24.pl/250588,plf121-i-plf122-to-loty-techniczne

i dalej "oko żaby" FYM
http://niepoprawni.pl/blog/74/oko-zaby#comment-144421

Generalnie. Rząd robi zasłone dymną zgodnie z logiką.

Czy ta ostra gra pokerowa przejdzie?

Opozycja nie może się zamknąć tylko na szukaniu winnych po ruskiej stronie- to niestety temat poboczny.

Najistotniejsze jest to co działo się w kancelaryji Jego Ekscelencji Premiera RP.
To tam narodził się zamach .

http://niepoprawni.pl/blog/164/gruppenfuehrer-kat
Łażący Łazarzu !!!! czas na suplement.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126336

nie zdolny do wykonania manewru "touch-and-go" sprowadzającego się do dotknięcia kołami pasa i "ucieczki" to obejrzyjcie to:

takie cuda potrafią robić słowaccy piloci - maj 2010.

całość dyskusji na blogu naszego prawdziwego eksperta czyli NDB2010 http://ndb2010.wordpress.com/2011/01/12/raport-mak-dzien-hanby-i-zdrady/

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126342

wstawka filmowa rewelacyjna , dzięki także za link do ndb2010.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#131599

- bo na drodze samolotu nie było żadnych drzewek (z żelaza i stali)...

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

kasianna

#131604

Tu makowa konfabulacja

http://www.youtube.com/watch?v=NOkrvnkwkaU

inny dokument maku
http://fakty.interia.pl/fakty-dnia/news/na-stronach-mak-opublikowano-zapisy-rozmow-w-wiezy,1584877,6911

Jak to jest z tymi zegarkami?

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126369

Powstaje pytanie dlaczego jest to tajemnicą. NIe ma słowa w publicznych przekazach o tym rejsie. W jakim celu sie ją ukrywa? Coraz więcej niespodzianek. To bardzo ciekawe.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

miro

#126374

Może przypiszmy mu nazwe "zaginiony lot', a wowczas nie zniknie to tak łatwo jak inne zapomniane juz przypadki:
-9.38 publikacja na stronach internetowych GWna informacji o katastrofie
-orędzie przed orędziem, czyli zdumiewające odkrycie inetrnautów
-wypowiedz Palikota z dn.23.04.2009 dla dziennikarki Agory
itd itd

Nikt ich nie podważył, ani też nie wyjaśnił, ale za to wszystkie one znikneły...

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126377

Zadzwoniłem do zaufanej mi osoby która zna się na takich sprawach zaraz po katastrofie mówiąc,że 3 osoby przeżyły powiedziała mi:,,Nikt w takim wypadku nie może przeżyć''...
Choć przyznam,że bardzo kocha naszą ojczyznę i zna się na rzeczy.
------------------------------------------------------------
Tylko życie poświęcone innym jest warte przeżycia.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

Tylko życie poświęcone innym jest warte przeżycia.

#126416

Znajomy może tak twierdzić, jego prawo..

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#126420

Niskie ukłony i pełen podziw za kawał dobrej roboty! Tu trzeba rzeczywiście łapać każdy strzęp informacji. Tylko w taki sposób będzie można ustalić PRAWDĘ! Nie rosyjską prawdę a potem "polską" prawdę! (wczorajsza wypowiedź Tomasza Nałęcza u Lisa!) Zgroza! W żywe oczy narodowi wmawia się że może być kilka prawd i potem ustali się jakąś wersję jedną wersję, którą będą mogli wszyscy zaakceptować. Toż to handel WSI-KGB!!!

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#128707