Najlepsze treści blogera

Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Była kiedyś rozgłośnia Radio Wolna Europa. Młodszym czytelnikom przypomnę, że w okresie „zimnej wojny” było to jedno z nielicznych źródeł wolnego słowa i prawdy.

Tysiące Polaków wieczorami zasiadało przed odbiornikami radiowymi i spośród kakafonii dźwięków, na falach średnich lub krótkich usiłowali dowiedzieć się, co w Polsce i na świecie naprawdę się dzieje. Ponieważ prawda bywała bolesna, nasza...
5
Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (3 głosy)
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Jedynym celem badania wypadków lotniczych jest zapobieganie tego typu zdarzeniom w przyszłości. Podkreślmy to wyraźnie – tego typu zdarzeniom.

Mówi o tym jednoznacznie załącznik 13 konwencji chicagowskiej w punkcie zatytułowanym: Cel badania wypadku.   Podkreślali to Morozow i Anodina – zarówno przed, jak i w trakcie publikacji raportu końcowego. Jeżeli w tym aspekcie rozpatrujemy katastrofę w...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Nie tak dawno okazało się, że specjaliści będą odczytywać ruchy warg gen. Błasika na podstawie zapisów kamery przemysłowej z lotniska Okęcie.   Również niedawno okazało się, że Tomasz Turowski, który w czasach PRL-u był oficerem wywiadu, a teraz być może funkcjonariuszem lub współpracownikiem Agencji Wywiadu był jednym z organizatorów wizyty delegacji polskiej w Katyniu w dniu 10 kwietnia.  ...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

1. Profesor zwyczajnej historii bez przekonania szedł uliczką, która stanowiła najdłuższy ze skrótów prowadzących do przystanku autobusu.

Od pewnego czasu zrezygnował z poruszania się samochodem, gdyż wszystkie ulice w okolicy centrum były rozkopane i musiał trasę do Belwederu pokonywać etapami. Środkowym etapem była jazda autobusem. Pasażerowie zazwyczaj ustępowali mu miejsce siedzące, a to...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

W ramach małego remanentu, kilka spraw, które w tej chwili wydają się być nieistotne, ale może w przyszłości okaże się inaczej.   *****   Z raportu MAK i raportu KBWL możemy dowiedzieć się, że w dniu 6 kwietnia 2010 roku miał miejsce oblot komisyjny samolotu TU-154M nr boczny 101. Z wykresu 44  raportu MAK wynika, że podczas tego oblotu, około godz. 8:45 został wykonany manewr odejścia na...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

W środę MAK opublikował raport z katastrofy smoleńskiej. Znalazła się tam opinia, że szef polskich sił powietrznych przebywał w czasie katastrofy w kabinie pilotów.

W  raporcie znajduje się m. inn. następujące stwierdzenie:

[…]W następstwie tego, ze samolot zderzył się z ziemią, w odwróconym położeniu względem do osi podłużnej, nosowa owiewka kadłuba samolotu, oszklenie kabiny załogi, górna cz...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Historie są różne. Niektóre opowiadają o miłości, inne o nienawiści. Są historie radosne i smutne.

Te najbardziej wzruszające są o przyjaźni i wierności. Ale ta jest o czymś innym … o cierpliwości. 

*** Był sobie prokurator. Na imię miał Zbigniew. I miał przyjaciela. Poznali się, kiedy był jeszcze młodym asesorem. Przyjaciel Ireneusz nauczył go jak poruszać się w skomplikowanym świecie...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Jak poinformowała nas Naczelna Prokuratura Wojskowa (NPW), ustami swego rzecznika płk Rzepy, polscy biegli, którzy badali rejestratory powrócili z Moskwy do kraju.   To dobrze.   Poinformowano nas również, że kopia, którą posiada prokuratura jest w pełni zgodna z taśmą, znajdującą się w rejestratorze CVR.   To też dobrze, byłbym zdziwiony, gdyby kopia zrobiona właśnie z tej taśmy, czymkolwiek się...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Z najnowszych badań opinii publicznej wynika, że w Ameryce Północnej 10 proc. ludzi wierzy, że widzieli UFO; w Kanadzie jest to ok. 3 mln osób.   Australijskie Towarzystwo Sceptyków, które na bieżąco monitoruje tego typu badania, dotyczące wiary ludzi w zjawiska niewyjaśnione naukowo, umieściło jednak na pierwszym miejscu swojego najnowszego rankingu inne zjawisko, które zostało zakwalifikowane...
0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Większość komentatorów zastanawiała się, dlaczego raport MAK został opublikowany tak szybko i dlaczego akurat 12 stycznia.

O tym na końcu -  na początek o dwóch certyfikatach.

Pozornie wydaje się to niemożliwe, ale według raportu MAK, w samolocie TU 154M 101, który rozbił się w Smoleńsku znaleziono dwa certyfikaty zdatności do lotu. Pierwszy samolotu nr 101, a drugi samolotu nr 102, który był...

0
Brak głosów

Strony