"Żywot św. Lecha Kaczyńskiego" pióra Bronisława Wildsteina
Ukazał się w ostatnim numerze "Uważam Rze" /nr 17/18/2012/. Już na okładce tygodnika widać spiżowe popiersie Lecha Kaczyńskiego oraz napis: "Dlaczego zasługuje na pomnik". Jest to też tytuł obszernego artykułu Bronisława Wildsteina wewnątrz pisma. Omówiono w nim liczne zasługi zmarłego prezydenta Polski, od walki z korupcją i o sprawiedliwość, poprzez budowę Muzeum Powstania Warszawskiego, przeciwstawienie się agresji Rosji na Gruzję, aż do dbałości o pozycje Polski jako regionalnego lidera.
Niemniej, tekst Wildsteina zirytował mnie. Miałam silne wrażenie, iż czytam napisaną na kolanach laurkę, pełną przemilczeń. Aby nie być gołosłowną przytoczę tu cztery fakty z okresu prezydentury Lecha Kaczyńskiego, które miały decydujący wpływ na losy projektu IV RP. Opatrzę je moim krótkimi komentarzami:
1) Rezygnacja z rozwiązania parlamentu w styczniu lub lutym 2006
Była ona podobno skutkiem namów Marka Jurka, ówczesnego marszałka Sejmu. Wskutek niej PiS utraciło szanse samodzielnych rządów.
2) Podpisanie Traktatu Lizbońskiego
Oznaczał on rezygnację z dalszej części polskiej suwerenności. Lech Kaczyński nigdy mu się otwarcie nie przeciwstawiał. Zajął tu postawę typu "tak, ale", próbując forsować rozwiązania typu "kompromisu z Joanniny", które natychmiast zostały zapomniane.
3) Popsucie ustawy lustracyjnej
Stała się ona przez to łatwa do obalenia przez Trybunał Konstytucyjny. Według niepotwierdzonych plotek, Kaczyński działał tu za namową Zbigniewa Romaszewskiego, który obawiał się ujawnienia niektórych faktów ze swego życia prywatnego.
4) Nieujawnienie treści aneksu do raportu z praz Komisji Likwidacyjnej WSI
Osobiście podejrzewam, że Lech Kaczyński zapłacił za ten błąd życiem. Gdyby ujawnił te dane, mógłby byc dzisiaj nadal prezydentem RP.
O żadnym z wymienionych przeze mnie faktów Bronisław Wildstein nawet się nie zająknął. Stworzył przez to fałszywy obraz prezydentury Kaczyńskiego. Jest to niedźwiedzia przysługa wyrządzoną pamięci o nim. Na fałszu i przemilczeniach niewiele można zbudować. Lech Kaczyński zasługuje na pomnik nie dlatego, że był świętym mężem, który nigdy nie popełniał błędów i robił zawsze same słuszne rzeczy, ale dlatego, że był JEDYNYM prezydentem Polski, dla którego dobro naszego kraju było rzeczą najważniejszą i który nie był uwikłany w żadne agenturalne zależności.
Zgadzam się też z końcową konkluzją artykułu Wildsteina:
"W rzeczywistości jego polityka pozostaje do dziś jedynym spójnym i wartościowym projektem państwowym, z jakim mieliśmy do czynienia w III RP.".
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5160 odsłon
Komentarze
prezydent Kaczyński zasługuję
29 Kwietnia, 2012 - 18:32
na niejeden pomnik ze spiżu. Nie popełnia błędu ten, kto nic nie robi. najpiekniejszym pomnikiem dla Prezydenta jest Ruch społeczny jego imienia. Oby nie zostały w nim tylko dinozaury-to zależy od nas.
@karolmarynia
29 Kwietnia, 2012 - 21:17
elig: Zgadzam się. Taki ruch społeczny to najlepszy pomnik.
elig
Re: "Żywot św. Lecha Kaczyńskiego" pióra Bronisława Wildsteina
29 Kwietnia, 2012 - 20:31
Mnie też tekst Wildsteina zirytował. Z podobnych powodów. Ale, zmieniając nieco temat, tekst Zaremby zirytował mnie jeszcze bardziej. Infantylny to najdelikatniejsze określenie, które przychodzi mi do głowy. W ogóle ostatnio URze jest... nudne. Po wcześniejszych tekstach Łysiaka i Skwiecińskiego kupuje to pismo bardziej z przyzwyczajenia niż potrzeby:)
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
@nurniflowenola
29 Kwietnia, 2012 - 21:20
elig: Ja Wildsteina dużo bardziej cenię. Spodziewałam się po nim więcej niż po Zarembie.
elig
Re: "Żywot św. Lecha Kaczyńskiego" pióra Bronisława Wildsteina
29 Kwietnia, 2012 - 21:51
To trochę nie tak, znaczy te Twoje punkty
ad 1. do samorozwiązania parlamentu brakowało większości, która mogła by to poprzeć - prezydent ma tutaj mało co do gadania
ad 2. zgoda, powinien dążyć do referendum
ad 3. ustawa lustracyjna została zmasakrowana w senacie, potem prezydent nie miał ruchu, bo prezydent nic zmieniać nie może. Albo podpisuje, albo odrzuca
ad 3. zgoda, powinien ujawnić.
Venenosi bufones pellem non mutant
Andrzej.A
Venenosi bufones pellem non mutant Andrzej.A
Pełna zgoda z Andrzejem A
29 Kwietnia, 2012 - 22:30
i dlatego daję za ten tekst notkę 7. Nie wspomniała też Pani o zasługach Lecha Kaczyńskiego, które Wildstein przemilczał.
Cały ten Wildsteinowy tekst można nazwać nudnym
@Andrzej.A i Adriano
29 Kwietnia, 2012 - 22:44
elig: To nie tak. W punkcie 1) chodziło o to, że Sejm nie uchwalił w terminie budżetu. To dawało prezydentowi prawo do rozwiązania parlamentu. Jeśli chodzi o punkt 3) to proszę zapoznać się z cytatem z Wikipedii:
"Ustawa po nowelizacji przedstawionej przez Prezydenta[edytuj]
Ustawa z 18 października 2006 została nowelizowana 14 lutego 2007 na skutek inicjatywy legislacyjnej Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego i weszła w życie 15 marca 2007." http://pl.wikipedia.org/wiki/Lustracja_os%C3%B3b_pe%C5%82ni%C4%85cych_funkcje_publiczne#Ustawa_po_nowelizacji_przedstawionej_przez_Prezydenta
elig
@elig, 29 kwietnia, 2012 - 17:52- "Żywot św. Lecha Kaczyńskiego"
29 Kwietnia, 2012 - 23:15
anty bolszewik- panie "elig", ta bolszewicka prowokacja pańska w stylu michnikowego brukowca, ma krótkie nogi.
Tytuł: "Żywot św. Lecha Kaczyńskiego" pióra Bronisława Wildsteina, to pańska fałszywka, a faktycznym jest tytuł: "Dlaczego zasługuje na pomnik"- autorstwa Bronisława Wildsteina z tekstem, który cytuję poniżej:
"Lech Kaczyński, bez względu na panujące mody i obiegowe opinie, za elementarne byty w rzeczywistości politycznej uznawał naród i państwo, które stanowi formę jego istnienia. Był „państwowcem", jak przed wojną nazywano osobę poświęcającą swoją aktywność dobru wspólnemu, na rzecz którego, również w obecnych warunkach, działać trzeba, przede wszystkim w strukturach republikańsko pojętego państwa..."
Podaję link do wspomnianego artykułu: numer 17/18(64/65)/2012 demaskującego wspomnianą wyżej fałszywkę:
http://www.rp.pl/galeria/616482,2,864389.html#bigImage
anty bolszewik
@anty bolszewik
29 Kwietnia, 2012 - 23:28
Kolejna chamska wrzutka.
Tym razem pod adresem znanej blogerki.
Za każdym razem z insynuacjami o prowokacjach, służbach specjalnych itp.
Powiem ci zatem otwartym tekstem, że dla mnie to ty śmierdzisz na kilometr prowokatorem, służbami i tym wszystkim, co insynuujesz atakowanym przyzwoitym ludziom.
Ja wiem, że jesteś zwykłym gnojem i taki z ciebie anty bolszewik, jak z koziej dupy trąba.
A ta wrzutka tylko mnie w tym mniemaniu utwierdza.
@traube- zamiast obrażać kliknij na podany link i masz dowód
30 Kwietnia, 2012 - 00:26
Cytat:"Ja wiem, że jesteś zwykłym gnojem i taki z ciebie anty bolszewik, jak z koziej dupy trąba. A ta wrzutka tylko mnie w tym mniemaniu utwierdza... itp. inwektywy"
"Traube- radzę jeszcze raz przeczytać wypowiedź, szybko kliknąć na zamieszczony link http://www.rp.pl/galeria/616482,2,864389.html#bi... i nie obrażać mnie swoimi bełkotami.
Poza tym nie mam absolutnie zamiaru dyskutować z gburem- nie toleruję chamstwa, choć tolerować mogę głupotę zawartą w komentarzach.
Nie cierpię obrażania, ale ty razem twojej, nie pozostawię bez odpowiedzi, dlatego: spieprzaj "burku wiejski" z mojego bloga i komentarzy, i to w podskokach, pókim jeszcze dobry.
anty bolszewik
"anty" bolszewik
30 Kwietnia, 2012 - 00:32
Nie wchodzę na twojego ubeckiego bloga, więc nie możesz mnie z niego wypraszać.
Blogerkę elig znam i szanuję.
Zareagowałem widząc jak śmieć ją atakuje.
Ot, i wszystko.
.
30 Kwietnia, 2012 - 00:32
.
.
29 Kwietnia, 2012 - 23:26
.
@anty bolszewik
30 Kwietnia, 2012 - 00:17
elig: Trzeba czytać całe notki, a nie tylko nagłówki. W tekście podałam tytuł artykułu Wildsteina i dane, skąd pochodzi.
elig
@elig:Trzeba czytać całe notki, za wyjątkiem fałszywych tytułów?
7 Maja, 2012 - 12:23
Zdemaskowałem pani fałszywkę o tytule: "Żywot św. Lecha Kaczyńskiego" pióra Bronisława Wildsteina, którego autorem jest pani, wbrew kłamstwu o autorstwie Bronisława Wildsteina.
Wprawdzie już w samej treści, jest mało czytelna wrzutka, bez wyraźnego logicznego związku, o innym tytule (zapewne pani o to chodziło). Zaręczam, że takie fałszerstwo tytułu np. w USA, znalazłoby swój epilog w sądzie i kosztowałoby panią spory majątek zadośćuczynienia.
Jakie są sądy w Polsce doskonale wiemy (patrz: kilkuletnia rozprawa o słuszne określenie Urbana- Gebelsem stanu wojennego), dlatego ceniący swój czas, nie będzie do tego cyrku wchodził.
anty bolszewik
info w necie za zlotowki ...
30 Kwietnia, 2012 - 11:12
co z tego ze podajesz sznurek do art jak tam sa tylko 1-2 zdania, ktore wlasnie zacytowales?
reszta jest ..... po zaplaceniu
1!
30 Kwietnia, 2012 - 00:01
Bezczelny tytuł. Słabiutki tekst. Nie zgadza się ani jeden z podanych punktów!
Czytałem Wildsteina i się z nim zgadzam.
Ale widocznie jeszcze wielu wierzy w te stare GW-niane kłamstwo o genialnym Jarosławie i głupim Lechu. Było dokładnie odwrotnie! Albo dla czego ten geniusz przegrał trzy ważne wybory z rzędu?
Jeden z Pokolenia JPII
@PLK
30 Kwietnia, 2012 - 00:22
elig: Wszystkie podane punkty to fakty, które mogę udowodnić. W odpowiedzi Andrzejowi A oraz Adriano udokumentowałam punkt nr 3. Tak samo można postąpić z pozostałymi. Nigdzie nie pisałam o genialnym Jarosławie i głupim Lechu. Proszę polemizować ze mną, a nie z "GW".
elig
PLK
30 Kwietnia, 2012 - 00:28
Wg instrukcji jest teraz OK popierać Lecha i przeciwstawiać go Jarosławowi?
To musi być szczególnie ważne dla tych, co nie głosują na PiS. Tak jak dla mnie różnice między Napieralskim a Olejniczakiem. Tylko, cholerka, czemu mi nie przychodzi do głowy rejestrować się na stronach dla sympatyków SLD i drążyć tematykę?
A ciebie jakoś męczy ten Jarosław...
Bloger anty bolszewik powiedziałby, že jakaś agentura za tym stoi i wiesz, że ja bym się z nim wyjątkowo zgodził w twoim przypadku.
tak sie dyskutuje na Onecie
30 Kwietnia, 2012 - 00:21
Aleś się bidoku napracowol:))))I nic żeś nie zmądrzoł:)))
wczoraj, 21:22 | ocena: 100% odpowiedz oceń: -1 +1
~Lunatic. do ~baca: WIDZIAŁEŚ KIEDYŚ MĄDREGO PISOWSKIEGO KAŁOJADA?
wczoraj, 21:23 | ocena: 57% odpowiedz oceń: -1 +1
~olo do ~Lunatic.: Do budy ubecki, wyleniały kundlu.
wczoraj, 21:34 | ocena: 75% odpowiedz oceń: -1 +1
~Lunatic do ~Lunatic.: MY DEBILE I PLATFORMERSKIE KALOJADY TO TAK MAMY
MAMA MNIE BIJE OJCIEC MOLESTUJE
STAD RANO JESTEM W PO
A POZNIEJ JAK MI WYJDZIE
wczoraj, 21:37 | ocena: 80% odpowiedz Twój głos
~Lunatic do ~baca: DZIEKI ZA UPOJNA NOC ALE
ODBYT MNIE BOLI
wczoraj, 21:37 | ocena: 66% odpowiedz Twój głos
~Lunatic do ~baca: KOCHAM CIE BACO
BORZE MI ZROBILES
ALE KISZKA STOLCOWA MNIE BOLI
wczoraj, 21:38 | ocena: 100% odpowiedz oceń: -1 +1
~Lunatic. do ~Lunatic: KICHA CIĘ PISODURNIU BOLI?
CZYŻBYŚ U JULIUSZKA PAETZA GOŚCIŁ?
wczoraj, 21:53 | ocena: 75% odpowiedz oceń: -1 +1
~baca do ~Lunatic: Yyyyy :))To mój tryk cie wyłobracoł:)))Mo cym:)I lubi pisowców:))
wczoraj, 21:53 | ocena: 83% odpowiedz oceń: -1 +1
@Józef z Londynu
30 Kwietnia, 2012 - 00:25
elig: Jaki związek mają te brednie z moją notką?
elig
Elig
30 Kwietnia, 2012 - 00:35
Czymś tam nadepnęłaś tym trollom na odcisk, że je tak ruszyło:)
@Traube
30 Kwietnia, 2012 - 00:39
elig: Nie mam pojęcia. One tak jak komary, gryzą bo lubią. Dziękuję za poparcie :)))
elig
są tu uproszczenia
30 Kwietnia, 2012 - 01:13
Gdyby opublikował "aneks", to by żył?
A skąd przeświadczenie, że to aneks był powodem śmierci LK?
Duży błąd. Pan Macierewicz ZNA aneks, bo go sam TWORZYŁ, ale jakoś nikt go nie zakatrupił.
Nieładnie odciągać uwagę od rosyjskiej winy wrzutkami tego typu.
Zwykle, takie działanie śmierdzi agenturą w wersji dla mądrali.
A Lech Kaczyński zasłużył na pomnik jak najbardziej.
@Muni
30 Kwietnia, 2012 - 09:38
elig: Publikacja aneksu osłabiłaby wrogów Lecha Kaczyńskiego. Macierewicz nie był dysponentem aneksu i nie mógł go wykorzystywać do wywierania nacisków, a tego, jak sądzę najbardziej się obawiano. Oprócz rosyjskiej winy, była też polska. Jeśli te wybuchy to były bomby, musiano je podłożyć w Warszawie. Ktoś z polskiej strony ustalał listę pasażerów.
Co do pomnika - zgoda.
elig
uruchomienie jest wazne - dzis nawet na komorke mozliwe !
30 Kwietnia, 2012 - 11:26
a podlozyc ? - do dzis znajduja ludzie niewybuchniete bomby i miny podlozone lub upuszczone z II Wojny...
Podlozyc mogli podczas remontu w Samarze, lub wymiany plynow hydraulicznych gdziekolwiek.istotny byl
MOMENT URUCHOMIENIA.
Najpierw nalezy odzyskac wrak by rzeczywiscie wykazac naukowo,
ze tam byly/sa slady srodkow wybuchowych, ze rzeczywiscie kadlub zostal rozerwany przez wybuch a dopiero pozniej zmasakrowany przez zderzenie z ziemia.Tylko tyle.
Jedna uwaga...
30 Kwietnia, 2012 - 02:18
Wildstein napisał artykuł nie monografię - miał zajmować się błędami bo co ?
Bo tak byłoby poprawniej ?
"4) Nieujawnienie treści aneksu do raportu z praz Komisji Likwidacyjnej WSI
Osobiście podejrzewam, że Lech Kaczyński zapłacił za ten błąd życiem. Gdyby ujawnił te dane, mógłby byc dzisiaj nadal prezydentem RP."
To jest absurdalna hipoteza - a ujawnienie Raportu komuś zaszkodziło ?
Ujawnienie Aneksu byłoby "prezentem" dla jego bohaterów - wciągnęliby Lecha i autorów dokumentu w niekończącą się batalię przed sądami każdego szczebla. Zabawa wiążąca siły przeciwnika na lata.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@Adam Dee
30 Kwietnia, 2012 - 09:43
elig: Nie zgadzam się. Hipoteza jest niesprawdzalna /co by było, gdyby.../, ale nie jest absurdem. Publikacja aneksu osłabiła by wrogów Kaczyńskiego. Laurki prowokują wręcz do szukania dziury w całym. Nie warto ich pisać.
elig
Elig
1 Maja, 2012 - 01:47
[quote=elig]elig: Nie zgadzam się. Hipoteza jest niesprawdzalna /co by było, gdyby.../, ale nie jest absurdem. Publikacja aneksu osłabiła by wrogów Kaczyńskiego.[/quote]
Przepraszam ale będę czepiał się do znudzenia - tak jak publikacja Raportu osłabiła kogokolwiek ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Elu
30 Kwietnia, 2012 - 08:13
Można z kogoś kpić lub szydzić zamieszczając jego nieprawdziwe zdjęcie.
Tak jak robi to Lis.
Można też drwić z kogoś opatrując nierzetelny artykuł prześmiewczym i nie mającym nic wspólnego z prawdą tytułem.
Tak jak to robisz ty.
Zarówno w pierwszym jak i w drugim przykładzie chodzi o uzyskanie określonego i celowo zamierzonego efektu.
Efektem tym ma być zmniejszenie znaczenia tego kogoś, możliwie jak największe zmarginalizowanie tej osoby oraz zbagatelizowanie znaczenia wyników prac czy osiągnięć takiej osoby.
Elu.
Lis jest draniem z pod najciemniejszej gwiazdy. Draniem bez najmniejszych skrupułów.
A ty Elu?
Kim ty jesteś?
ps
Ja wiem, że jesteś emerytką, która jest już znudzona Smoleńskiem.
Tak jak wiem i to, że chcesz igrzysk.
Może więc lepiej nie odpowiadaj.
SWD40
SWD40
uwarzażam rze
30 Kwietnia, 2012 - 08:52
proponuję-jednak nie kupować. Czy na pewno musimy utrzymywać Mistewicza, Gawryluk i innych?
@karolmarynia
30 Kwietnia, 2012 - 09:47
elig: "Uważam Rze" wciąż jeszcze warto kupować. Trafiają się ciekawe teksty. Nikt nie musi czytać akurat Mistewicza.
elig
Elig
30 Kwietnia, 2012 - 09:41
Kiedys ta witryna cieszyla sie popularnoscia i szacunkiem.Dzisiaj niestety,stoczyla sie do rynsztoku,a niektore wpisy,czy komentarze opanowala gowniazeria,chamstwo i prymitywizm.Co dziwne,admin nic nie reaguje,stad brak tu znanych,dobrych blogerow.Proponuje administracji na zmiaine nazwy tej strony na:NiepoprawnaGowniazeria.pl
Pozdrawiam.
someone
Re: Elig
30 Kwietnia, 2012 - 09:43
Odnosnie jeszcze pani wpisu - popieram i daje nawet 10.
Pzdr.
someone
@someone
30 Kwietnia, 2012 - 09:50
elig: Dziękuję za poparcie. Trolle wcisną się wszędzie, trzeba się z tym pogodzić.
elig
Dziwna, publiczna próba poprawiania dokonań innych (naszych).
30 Kwietnia, 2012 - 09:47
Najpierw autorka dokonuje korekty artykułu B.W. oznajmiając, że napisałaby lepiej. W samym tekście dokonuje oceny (a raczej krytyki) działań śp. L.Kaczyńskiego. Tak jakby ot tak można np. podjąć decyzję o rozwiązaniu parlamentu. Trzeba pamiętać, o odpowiedzialności za każde słowo i czyn. Rząd Olszewskiego, nieprzygotowany do ujawnienia agentów SB, zrobił to jednak, bo zobowiązał go do tego parlament. Każdy wie, jaki los spotkał ten rząd. Cimoszewicz nie wykonał uchwały parlamentu a włos z głowy mu nie spadł. Zarówno polityk, jak i każdy obracający się w zawiłej i zawisłej, P0lskiej polityce, musi działać tak aby przy pierwszym kroku nie napsuć. Tylko krowa bez wahania przechodzi przez pole minowe. I nawet jej to się udaje.
Chrust
@Chrust
30 Kwietnia, 2012 - 09:58
elig: Nigdzie nie twierdziłam, że napisałabym lepiej. Wildstein to zawodowy pisarz i publicysta wysokiej klasy, a ja jestem tylko hobbystką-amatorką, która coś tam sobie pisze. To tak, jakby kazał Pan piłkarzom San Marino, Andorry i Wysp Owczych wygrywać mecze piłki nożnej z Hiszpanią, Anglią i Niemcami
elig
Chyba "śp.", a nie "św." Lecha Kaczyńskiego.
30 Kwietnia, 2012 - 09:52
Nasz śp. Prezydent nie został (jeszcze) kanonizowany.
Mam nadzieję, że to pomyłka, literówka, a nie kpina.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Anna
30 Kwietnia, 2012 - 10:01
elig: To było zamierzone. Tytuł notki miał charakter ironiczny. Proszę wpisać w Google "ironia".
elig
Dziękuję za tego typu ironię.
30 Kwietnia, 2012 - 10:08
Przynajmniej mam jasność.
Ironię zawartą w Pani/Pana radzie też jakoś przełknę.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Nawiązując do mojego wpisu odnośnie poprawiaczy.
30 Kwietnia, 2012 - 10:03
Dlaczego Tusk zraził mnie do siebie już w czasie pierwszej debaty z L. Kaczyńskim choć jeszcze wtedy nie wiedziałem co to za gnida? Lech przedstawiał swoją wizję Polski, plany działań itp. Interesowały go wyłącznie "buty", w które chce ubrać Polskę. Tusk nie przedstawił żadnego planu, wizji, tylko gmerał, że wszystko P0prawi i wszystko zrobi lepiej od Lecha!? Zresztą zostało mu to do dziś. Tusk próbował jakoś zabłysnąć, ale rozwodził się tylko na temat "sznurowadeł". Kiedy Lech nie odpowiadał na zaczepki Tuska odnośnie koloru i długości sznurowadeł, Tusk głupkowato triumfował!
Chrust
Nie za bardzo rozumiem
30 Kwietnia, 2012 - 11:35
Jeżeli ktoś pisze artykuł pt. "Dlaczego zasługuje na pomnik", to chyba raczej normalne, że będzie pisał o plusach swojego bohatera, a nie minusach?
Generalnie jestem za tym, żeby artykuł przedstawiał omawianą postać pod różnymi kątami, ale:
- ten akurat artykuł z założenia jest hymnem pochwalnym - nadając mu taki tytuł Wildstein jasno określił, czego można się spodziewać w zawartości - to chyba uczciwe?
- jakieś, strzelam, 80-90% artykułów dot. prezydentury LK stawia go w negatywnym/ bardzo negatywnym świetle, więc jego minusy zostały już przedstawione w przeróżnych konfiguracjach i... konfabulacjach. ;)
Niestety nie żyjemy w takich czasach i miejscu, w których dziennikarze popisywaliby się obiektywizmem. Skoro chcemy obiektywizmu, niech będzie obiektywizm dla wszystkich...
A skoro go nie ma, to masę negatywnych wpisów zrównoważyć można jedynie będąc... jednostronnie pozytywnym. Wildstein przynajmniej zaznacza tę jednostronność w tytule, zajadli krytycy LK chcą natomiast uchodzić za obiektywnych.
@PP
30 Kwietnia, 2012 - 18:27
elig: Rzeczywiście 80-90% wypowiedzi w mainstreamie miało wydźwięk negatywny, ale o innym charakterze. Głównie próbowano ośmieszać Lecha Kaczyńskiego z powodu jakichś duperelek, takich jak szalik trzymany do góry nogami. O tych czterech punktach z mojej notki nie mówiono, gdyż dyskusja na te tematy mogłaby być dla "politycznie poprawnych" zabójcza.
elig