Zwycięstwo nr 1
Tak szybkiej reakcji się nie spodziewałem. Praktycznie w czasie poniżej 12 godzin firma Coca-Cola wycofała swoje logo z reklamy ESKA-ROCK. Tu na marginesie, to że wycofali logo to jest jedno, a to czy wycofali sponsoring to jest inne pytanie i rzecz do sprawdzenia.Coca-Cola musiała dostać na prawdę dosyć pokaźną porcję maili z groźbami zaniechania kupna ich produktów skoro podjęli taką decyzję.Z niecierpliwością należy oczekiwać na kolejne tego typu wydarzenia. To jest sprawdzian, sprawdzian tego, czy społeczeństwo jest w stanie zachować się solidarnie i wymusić na koncernach odpowiednie zachowanie.Osobiście oczekiwał bym publicznych deklaracji ze strony koncernów reklamujących się w mediach uznawanych za niepożądane, że nie będą się tam reklamować.Według mnie nastąpił wyłom w murze. Żeby było śmieszniej to pierwsza wyrwana "cegła" była wielkości "sporej bryły zbrojonego betonu". Wszak firma C-C jest jednak potentatem światowym i może sobie pozwolić na dowolne straty finansowe. Dla nich rynek w Polsce jest kwestią marginalną. Ale jednak się ugięli.To oznacza, że działając spójnie, solidarnie i konsekwentnie jesteśmy w stanie jako obywatele zmusić również inne firmy do uległości.Będą musieli przestać się reklamować w firmach medialnych koncernu AGORA. Wystarczy cierpliwość. Muszą przegrać.Do tej pory we wszelkich rozważaniach na temat sytuacji w Polsce padał argument, że "oni mają media i niewiele im możemy zrobić". Dzisiaj ten argument upadł. Media są zależne od reklamodawców. Jeżeli poprzez nacisk na firmę sponsorującą - reklamodawcę społeczeństwo jest w stanie wymusić praktycznie natychmiastową reakcję to oznacza, że niepożądane firmy medialne można puścić z torbami w dającej się przewidzieć przyszłości. Oni bez reklam i sponsoringu po prostu muszą upaść.Chciałbym znać jedną wartość liczbową: ile maili mówiących o tym, że zamierza się bojkotować produkty firmy C-C przyszło w dniu dzisiejszym do jej centrali w Polsce, a również ile takich maili przyszło do centrali głównej w USA. Chciałbym to wiedzieć, aby móc wyrobić sobie zdanie jakiego rzedu jest potrzebny nacisk, aby firma o zasięgu globalnym się ugięła.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1175 odsłon
Komentarze
Zwycięstwo nr 1.
29 Kwietnia, 2010 - 23:30
Widać, że warto. Spokojnie a konsekwentnie działajmy - jak widać skutkuje i to bardzo szybko. BTW wchodzę dziś na stronę burdelarskiej WP i co, NIE MA ARTYKUŁU NAJEŻDŻAJĄCEGO NA P. JAROSŁAWA KACZYŃSKIEGO! Jakieś jaja czy co.. :)
Andrzeju
29 Kwietnia, 2010 - 23:31
Listy poszły, do centrali w JUESEJ też.
Raz sierpem, raz młotem czerwoną hołotę!
Raz sierpem, raz młotem czerwoną hołotę!
Re: Zwycięstwo nr 1
30 Kwietnia, 2010 - 00:02
Nie ma cudu - kasa ponadnarodowych koncernów służy pełowszczyżnie .
Lodziarze -
Andrzeju masz racje - wiedza o nakładzie jaki poniesiono a efekt,jest istotna .
Buduje to poczucie potrzeby działania .
Np. Redakcja - pytanie ile wejść mamy ?
konkurencja nie śpi - niech wie :) salon. Gówniana gazeta też niech wie .
Najważniejsze znależć się wsród Tych 30.000 - buduje?