Oświadczenie Alojzego Pietrzyka na słowa Wałęsy
Moja odpowiedz na bełkot Wałęsy w piątek tj. 27.09. rano w radio zet. Na pytanie czy on niszczył swoich przeciwników politycznych odpowiedział że nie i podał przykład " Taki Pietrzyk był na Śląsku jak mi podskoczył przy " Okrągłym Stole " to go potem awansowałem.
W związku z tym oświadczam ze to podskoczenie to był mój sprzeciw przeciwko kandydaturze Jaruzela na prezydenta którego forsował Wałęsa, jeden jedyny głosowałem przeciw tej kandydaturze podczas posiedzenia Krajowej Komisji Wykonawczej NSZZ Solidarność której przewodniczącym był Wałęsa w tym czasie.
Piszę w tym czasie dlatego że wcześniej w 1988 był wniosek o odwołanie Wałęsy podczas naszych obrad w salkach kościoła Św. Brygidy w Gdańsku, byliśmy gośćmi Prałata Jankowskiego, poparłem Wałęsę i to wystarczyło żeby pozostał. Zrobiłem tak bo obawiałem się że Wałęsa nie uzna swojej przegranej i spowoduje rozbicie struktur NSZZ "S". Następny konflikt polegał na tym że ja chciałem żeby zespół pluralizmu związkowego którego byłem członkiem, rozpoczął swoje obrady od naprawienia krzywd wynikłych z dekretu stanu wojennego i żebyśmy wymusili na czerwonych rozpoczęcie naprawy od przyjęć do pracy wszystkich zwolnionych w wyniku represji czerwonych, odpowiedziano mi że chcę rozbić obrady "OS".
Nie zrezygnowałem i jako przewodniczący "S" górniczej postawiłem ten problem do rozwiązania jako warunek rozpoczęcia obrad podzespołu górniczego okrągłostołowego, okazało się że tylko w samym górnictwie szeroko pojętym do pracy mogło powrócić ok. 6500 byłych represjonowanych. Po tym fakcie zespołowi pluralizmu nie zostało nic innego jak tylko zrobić to samo, poprzeć i rozszerzyć naprawę krzywd czerwonych na pozostałe branże gospodarcze i publiczne.
W tym radiowym mówiąc po Śląsku klepaniu atakował Leszka Kaczyńskiego i w związku z tym przypominam ci " Głąbie " gdyby nie Leszek byłbyś odwołany bo on też stanął w twojej obronie.
Powinieneś pamiętać kto zgłaszał twoją kandydaturę na prezydenta podczas posiedzenia Krajowej Komisji Wykonawczej "S"w 1990, to byłem ja Ślązak taki tam
Alojz Pietrzyk i muszę ci powiedzieć co cię niewdzięczniku zaboli, że zrobiłem to tylko dlatego że tak uważał człowiek prawy Lech Kaczyński, a W. Frasyniuk zgłosił kandydaturę T. Mazowieckiego i przegrał.
Solidarność była główną siłą cię popierającą, twoją kampanię wyborczą, organizowaliśmy nie licząc się z czasem, kosztem rodzin,finansowaliśmy ze składek, dokładając ze swoich kieszeni, w wyniku tej wygranej osłaniałeś lewą nogę.
Przypominam że wszystkie funkcje związkowe w "S" pełniłem z wyboru, to delegaci wybierali, a dwukrotnie w wyborach na przewodniczącego Śląsko - Dąbrowskiej NSZZ " Solidarność " mieli do wyboru Mariana Krzaklewskiego , Tadka Jedynaka i wybierali Pietrzyka.
Przypominam że komunę przewróciły działania setek tysięcy osób, a jak ktoś twierdzi że to tylko on zrobił to póki co przewróciło mu się w głowie.
Byłem Posłem I kadencji w Sejmowej Komisji Lustracyjnej, lustrowałem materiały oryginały TW " Bolek" razem z Leszkiem Kaczyńskim, pamiętam siedział po mojej prawej, brałem materiały oglądałem i przekazywałem Leszkowi , obserwowałem jak cierpiał czytając dokonania bohatera który się okazał k......
Alojzy Pietrzyk
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 13012 odsłon
Komentarze
to czysta, żywa prawda
30 Września, 2013 - 10:36
Wałęsa został prezydentem dzięki wysiłkowi ludzi z Solidarności i Porozumienia Centrum, a gdy tylko nim został wypiął się na nich, bo miał tony brudu za uszami.
jak z wsiowego cwaniaka zostać laureatem nagrody Nobla
30 Września, 2013 - 11:20
dokonania bohatera który się okazał k......
-------------------------------------------------
Tak, to ten sam. Szczęśliwy gracz w totolotka. Bolek Waleza herbu Otake.
Czekam na inne oświadczenie,
30 Września, 2013 - 12:20
na stanowisko Jarosława Kaczyńskiego w sprawie nagrody Wałęsy dla Michaiła Chodorkowskiego. Kapituła w znanym składzie (z udziałem prezesa banku ofiarodawcy) przyznaje 100 000 dolarów moskiewskiemu miliarderowi. Bank PKO BP, który wypłaca renty socjalne Polakom w wysokości 400 czy 500 zł miesięcznie funduje taką nagrodę cudzoziemcowi. Dlaczego? Gdzie my żyjemy?
cui bono
cui bono
synteticus...
30 Września, 2013 - 14:18
Co ma piernik do wiatraka? Co ma Kaczynski do nagrody Walesy?
halibuter
No jak to co?!
30 Września, 2013 - 16:24
Przecież to Kaczyński jest winien temu, że Bolek donosił na SB.
<p>ro</p>
bolek.
30 Września, 2013 - 12:29
Polityczny pajac.Esbecki kapuś..Dobrze że pomagał mu w typowaniu liczb toto-lotka komunistyczny bandyta-kiszczak..To dzięki niemu wygrywał ciężkie pieniądze,które odbierał w kolekturze,które prowadziła-sb..Bo gdyby nie totek to dziś zdychał by z głodu..
Marika
Stracona szansa
30 Września, 2013 - 12:41
Wałęsa miał szansę, aby zmazać swoją zdradę. Będąc prezydentem mógł przyznać się do wszystkiego i zerwać z komuną. Oczywiście byłoby to ryzyko nie mniejsze niż to, które podjął śp. Prezydent Lech Kaczyński. Ale wcale nie musiał podejmować ani ryzyka ani kontynuować kolaboracji. Wybrał kolaborację i konsumuje "zaszczyty" z niej wynikłe.
Alojz, Ty jak coś powiesz to powiesz.
30 Września, 2013 - 15:04
I nikt Cię nie poprawi. Ale nad stylem to mógłbyś popracować. Materiały oryginały? Wiadomo o co chodzi, ale to trochę nie po polsku.
Pozdrawiam PS
Do PS
30 Września, 2013 - 16:28
Mylisz się. To co Alojzy Pietrzyk napisał, jest bardzo po polsku!
<p>ro</p>
Nie da rady wprost, to "walimy" z flanki???
30 Września, 2013 - 16:38
[quote=PS]Alojz, Ty jak coś powiesz to powiesz.
I nikt Cię nie poprawi. Ale nad stylem to mógłbyś popracować. Materiały oryginały? Wiadomo o co chodzi, ale to trochę nie po polsku.
Pozdrawiam PS[/quote]
----------------------------------------
Słuchaj "PS".. A możesz ty pocałować Alojza Pietrzyka w dupę??
-Nie dozwoliłby, bo by się brzydził? - Też bym się brzydził..
Jeszcze jedno.. - Sorry.. Kogo ty "pozdrawiasz" i komu przesyłasz "pozdrowienia"??
cornik
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
cornik Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@cornik - "A możesz ty pocałować Alojza Pietrzyka w dupę??"
30 Września, 2013 - 17:42
Nie lubię tego typu komentarzy - ad personam, wręcz prowokacyjnych i obraźliwych, kojarzą mi się z Platformą O. i innym takim lewactwem, które jak powszechnie wiadomo nie ma merytorycznych argumentów więc musi sięgać po inwektywy i inne takie.
Chciałem skasować lub poprawić ten mój komentarz, bo wyszedł nie najlepiej i może być odbierany niezgodnie z moimi intencjami. Zdaje się, że jednak nie można skasować, ani edytować komentarza po jakimś czasie. Moja uwaga nie była skierowana personalnie do Alojza, ani tym bardziej ad meritum. Chodziło mi o to, że można by poprawić ten tekst trochę ad forma. Np. ten fragment:
mi się nie podoba. Mogłoby być np.: materiały (oryginały), albo jeszcze inaczej. Zbitka dwóch rzeczowników bez przecinka lub innego znaku wydała mi się niezgodna z poprawną polską pisownią. Przed Bolek umieszczono zbędny odstęp, w innym miejscu
brak spacji po przecinku. Natomiast merytorycznie tekst rewelacyjny i dostał oczywiście ode mnie 10.
Za uwagę ad "pozdrawiam" dziękuję. Ustawiłem w podpisie "pozdrawiam PS" i wychodzi tak jakby nie wiadomo kogo pozdrawiał.
;)
30 Września, 2013 - 19:04
chyba "jakbym" i z przecinkiem po "tak"
@Kuki
30 Września, 2013 - 19:23
Nie bądźmy purystami, bo nie o kropki i przecinki w tym wszystkim chodzi.
Podałem dwa linki w komentarzy niżej, z których znający problematykę opozycji solidarnościowej, konfidentów w niej ulokowanych - legendowanych i uwiarygadnianych przez policji politycznej PRL i PRL II, to z laurki ES i akt IPN wyczyta informacje, które rzucają cień na działalność uczestnika rozmów i biesiad w Magdalence i wyznawcy okrągłego ołtarza.
Polecam:
http://katalog.bip.ipn.gov.pl/showDetails.do?idx=PI&katalogId=4&subpageKatalogId=4&pageNo=1&nameId=4646&osobaId=31129&
http://www.encyklopedia-solidarnosci.pl/wiki/index.php?title=Alojzy_Pietrzyk
Wnioski powinien każdy wyciągnąć sam pamiętając o tym, że Pierwsza Solidarność nie jest sobowtórem tej z 1989 roku.
Nieodzowna jest też znajomość ustaw o związkach zawodowych oraz statutów obu Solidarności, ich władz statutowych i ich kompetencji oraz ordynacji wyborczej Pierwszej Solidarności.
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
nie ten adres
30 Września, 2013 - 19:26
może przekaż to PS, bo mnie nie chodzi o kropki i przecinki
IPN: http://katalog.bip.ipn.g
30 Września, 2013 - 20:09
IPN:
http://katalog.bip.ipn.gov.pl/showDetails.do?idx=PI&katalogId=4&subpageKatalogId=4&pageNo=1&nameId=4646&osobaId=31129&
ES:
http://www.encyklopedia-solidarnosci.pl/wiki/index.php?title=Alojzy_Pietrzyk
Podam Tobie linki do ważnych strony, od których należy rozpoczynać kwerendę w oparciu o tzw. "wywiad biały".
http://www.encyklopedia-solidarnosci.pl/wiki/index.php?title=SG_Ludzie
Niestety listy w ES są niekompletne i brak tam wieli moich znajomych, którzy tak jak ja i mój brat - budowniczy w ramach urlopu wypoczynkowego gdański pomnik w 1980 r. nie występowaliśmy o to by tam być razem z konfidentami i sekretarzami PZPR.
Tu masz cztery kategorii akt IPN oraz wyszukiwarkę:
http://katalog.bip.ipn.gov.pl/main.do?katalogId=4&pageNo=1&
Tu masz akta IPN dotyczące sędziów, prokuratorów oraz podejrzanych/oskarżonych/aresztowanych/skazanych wraz z wyszukiwarką.
Tu jest akurat strona dotycząca członków komisji zakładowej i komitetu strajkowego z grudnia 1981 roku Gdańskiej Stoczni Remontowej im. Józefa Piłsudskiego, któremu podczas strajku od 13 do 16 grudnia 1981 roku przewodniczył Wojciech Sychowski, który został skazany na karę 7 lat pozbawienia wolności oraz na karę dodatkową pozbawienia praw publicznych na okres 3 lat. Sąd zasądził od oskarżonego 6000 złotych tytułem opłaty sądowej oraz 1/4 kosztów postępowania w sprawie.
http://www.13grudnia81.pl/sip/index.php?opt=3&n=S&idO=171&sprawa=162
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
PS
Mogę Tobie przesłać na PRIV moją wstępną dziś sporządzoną na gorąco kwerendę opartą tylko o dwa źródła IPN i ES z tych dwu linków.
Onwk.
Obibok na własny koszt
Hodowanie potwora
30 Września, 2013 - 16:03
Krzysztof Wyszkowski publicznie przeprosił Polaków, że przyłożył rękę do "wyhodowania potwora". Niestety wielu było zacnych ludzi, którzy go hodowali - Kaczyński, Pietrzyk i my wszyscy głosujący na kanalię.
Polecam znakomity filmik z wypowiedzią Wyszkowskiego.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NgkKwrKSr_4&list=UUK4-9euUxASA-o8KmK2CcNw
Leopold
@pavo
30 Września, 2013 - 18:10
Czy bloger pavo to Pan Alojzy Pietrzyk? pavo to chyba pseudonim konspiracyjny? Był też "Szczot" o ile pamiętam?
Do dziś ze wzruszeniem wspominam wniosek Alojzego Pietrzyka o odwołanie Hanny Suchockiej i to zdjęcie, którego próżno szukac w internecie - zdjęcie Suchockiej i jej ministrów zaraz po głosowaniu... te nosy spuszczone na kwintę...
Miałem wtedy coś siedemnaście lat i podziwiałem, jak jednym głosem można odwołać rząd. I jak człowiek tak lekceważony przez wszystkich może tego dokonać. Ale jak to napisano: ostatni będą pierwszymi.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Ciągle się zastanawiam
30 Września, 2013 - 19:10
Ciągle się zastanawiam dlaczego tak mało ludzi potrafi wyciągnąć słuszne i właściwe wnioski o innych ludziach pełniących funkcje publiczne jak Alojzy Pietrzyk.
W tym przypadku należy podejść do laurki napisanej do Encyklopedii Solidarności (ES) i IPN z dystansem i mając z tyłu głowy informację o tym, że Solidarność Kiszczaka z 1989 roku jest tylko sobowtórem i przebierańcem Pierwszej Solidarności z lat 1980-1981, która dokonała likwidacji właśnie tej Pierwszej.
Ta druga to nawet wyrzekła się prawa do strajków solidarnościowych, które były zębami i kłami tej Pierwszej, przez co ta druga Kiszczaka i TW Bolków stała się i bezzębną i pohukującą.
Dokonałem kwerendy laurki wiszącej w ES jak i akt w IPN. Wynik jest porażający dodając moją wiedzę na dzień dzisiejszy.
Sporządziłem do tam opublikowanych informacji swoje pisemne uwagi i opinię, które nie są pochlebne dla Alojzego Pietrzyk.
Polecam: http://www.encyklopedia-solidarnosci.pl/wiki/index.php?title=Alojzy_Pietrzyk
oraz to: http://katalog.bip.ipn.gov.pl/showDetails.do?idx=PI&katalogId=4&subpageKatalogId=4&pageNo=1&nameId=4646&osobaId=31129&
SOR "Czołówka" dotyczy czołowych przedstawicieli uczestników zdrady w Magdalence i wyznawców jej okrągłego ołtarz OS, którzy zostali objęci ochroną i rozpracowaniem przeciwników rozmów z komunistami.
Odważny to był oj bardzo.
[quote]W X 1988 współorganizator manifestacji w Katowicach w obronie zwolnionych z pracy górników; przewodniczący Społecznego Komitetu Budowy Pomnika ku Czci Górników KWK Wujek w Katowicach Poległych 16 XII 1981 (przed jego rejestracją w sądzie).[/quote]
Nic nie wiemy o jego aktywności lub jej braku w czasie gdy śp. Anna Walentynowicz i Świtoń z innymi działaczami Solidarności organizowali uczczenia rocznicy mordu na górnikach w KWK „WÓJEK” i próbowali wmurować tablicę powstałej z inicjatywy i za pieniądze śp. Anny Walentynowicz, to jednak milczy i nic nie wspomina.
Może zna tajemnicę w jaki to sposób jego kolega Bogdan Borusewicz wszedł w posiadanie tablicy będącej własnością śp. Anny Walentynowicz zarekwirowanej wówczas śp. Annie Walentynowicz przez policję polityczną PRL?
Ciekawe, że o tym nie wspomina ten „prominentny” działacza górniczej i śląskiej Solidarności, prawda?
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
PS
30 Września, 2013 - 19:12
Proszę zwrócić uwagę na przerwy w życiorysie i to bardzo duże obejmujące pięć lat.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Obibok
30 Września, 2013 - 19:31
Tyle złych rzeczy można było swego czasu przeczytać o Alojzym Pietrzyku, między innymi w katowickiej Gazecie Wyborczej. Zrobiono z niego jakiegoś malwersanta, osobę podejrzaną, znikającą itp.
Do tej drugiej "S" należał też ś. p. Lech Kaczyński. I to on odznaczył Alojzego Pietrzyka Krzyżem Orderu Odrodzenia Polski. Zakładam, że wiedział co robi, bo też traktował odznaczanie w sposób poważny. A Alojzego Pietrzyka znał z całą pewnością.
Zgadzam się w kwestii Twojej opinii o neo-S. "Urodzony w niewoli okuty w powiciu Ty taką wiosnę jedną miałeś w życiu". Zwracam jednak uwagę, że region śląsko-dąbrowski jako jedyny miał w latach 1990-1993 zdolność do strajku generalnego. To jednak o czymś świadczy.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: @Obibok
30 Września, 2013 - 19:50
Ja położyłem laurkę napisaną do ES i akta IPN.
Nie piszę o tym, co nie jest ogólnie dostępne, bo i takową wiedzę posiadam.
Czytając laurki i akta każdy, kto potrafi to robić sam zobaczy o czym piszę ja.
Bolki zazwyczaj mają fajne laurki w ES, o których mógłbym wiele przykrych i gorzkich słów napisać.
Przejrzyj na spokojnie materiały pod oboma linkami, a to co pisali w gazetach wówczas mnie w ogóle nie interesuje, bo o mnie w roku 1992 pisano, ze przyczyniłem się do śmierci jednego ze złodziei, który rzekomo z mojego powodu zmarł na zawał serca.
Ponadto w przeciwieństwie do Ciebie nie miąłem naście lat lecz o dziesiątkę więcej i byłem bardzo aktywnym uczestnikiem tamtych wydarzeń jak i byłem we władzach związkowych, który znał ustawę, statut jak i ordynację wyborczą, która olali uzurpatorzy do Kiszczaka i TW Bolka.
Przeczytaj porównaj i wyciągnij wnioski mają na uwadze "Jodłę" i SOR "Czołówka" i kogo na dotyczyła.
Przejrzyj kto został w niej zarejestrowany i kto był "dorejestrowywany" w miarę zbliżania się do zdrady w Magdalence.
Czy uważasz śp. Lecha Kaczyńskiego za człowieka idealnego, a więc nadczłowieka, który wiedział wszystko i był nieomylnym bóstwo?
On był jak każdy człowiek z wadami i tak jak każdy człowiek on też popełniał błędy, tak jak i ja i TY popełniałem błędy.
Nie jestem też bez grzechu.
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Obibok
30 Września, 2013 - 21:37
Rzecz do przemyślenia. Najwyraźniej obalasz kolejny mit jaki sobie stworzyłem ;-)
Lech Kaczyński na pewno popełniał wiele błędów. Takim strzałem w stopę było na pewno podpisanie traktatu lizbońskiego przez co ostatecznie utracił atut negocjacyjny zarówno w stosunku do UE, jak i do PO, i prawdopodobnie przez Putina został uznany za wystarczająco osamotnionego i bezbronnego, aby Go odstrzelić. Innym błędem była próba nawiązania kontaktów dyplomatycznych z Putinem w początkach kadencji (pisałem o tym tutaj: http://niepoprawni.pl/blog/4949/na-marginesie-ksiazki-zychowicza) - próba która prawdopodobnie zaważyła na tym, że Putin zdecydował się przygotować na niego zamach z wielkim wyprzedzeniem.
Tak więc dopuszczam myśl, że Lech Kaczyński się mylił, jak widzisz.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
30 Września, 2013 - 19:59
Rozbawiłeś mnie tym komentem :),wejdź poczytaj trochę mojego bloga
chociażby z nudów,albo tak przy okazji.
halibuter
@alchymista
30 Września, 2013 - 20:08
https://m.facebook.com/home.php?refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Fcheckpoint%2F&_rdr#!/story.php?story_fbid=733735316641931&id=100000164077991&__user=100002098692392
halibuter
@pavo
30 Września, 2013 - 21:18
Wymaga logowania, a ja się brzydzę facebookiem. Dorozumiewam, że pavo to nie A.P.?
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@pavo
5 Października, 2013 - 19:12
Jeszcze o Pietrzyku: http://fakty.interia.pl/galerie/kraj/u-lecha-na-imieninach-zdjecie,iId,982962,iAId,70102
To zdjęcie wygląda jak fotomontaż, ale może rzeczywiście tam był.
alchymista
Województwo Smoleńskie===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart