Samolot upadł bo piloci nie umieli latać

Obrazek użytkownika foros
Kraj

 Tak można streścić ustalenia dziennikarzy Newsweeka powstałe na podstawie rozmów z anonimowym członkiem komisji Millera. 

Dziennikarze tygodnika Andrzej Stankiewicz i Piotr Śmiłowicz w artykule „Trzecia prawda o Smoleńsku" piszą o ustaleniach komisji MSWiA, które wciąż nie zostały jeszcze upublicznione. Z raportu ma wynikać, że piloci tuż przed katastrofą nacisnęli przycisk automatycznego odejścia „uchod" (powinien przerwać lądowanie), ale ten nie zareagował, bo nie był „uzbrojony".
Jak ma wynikać z ustaleń komisji, tryb automatycznego odejścia mógłby zadziałać, choć na lotnisku Siewiernyj nie było systetmu precyzyjnego naprowadzania (ILS). Jednak trzeba było aktywować przycisk „uchod", naciskając wcześniej przyciski „zachod" i „glis".
„Newsweek" sugeruje, że piloci mogli o tym nie wiedzieć. Anonimowy członek komisji mówi gazecie, że mogliby się dowiedzieć o takiej procedurze podczas szkoleń na symulatorach, ale ich nie mieli. (]]>za Rzeczpospolitą)]]>
 
Do dziś są w Polsce lotniska bez systemu ILS. Na przykład port lotniczy w Zielonej Górze (]]>LP]]>,]]>lotnictwo.net]]>). 
Do niedawna brak ILS na polskich lotniskach był standardem. 
Mjr Arkadiusz Protasiuk był wybitnym pilotem:
W 1993 został absolwentem liceum lotniczego w Dęblinie. W 1997 ukończył z wyróżnieniem[4] Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie. Od tego samego roku pełnił służbę w 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego, od 2008 dowódca załogi Tu-154M. Był pilotem klasy mistrzowskiej, posiadał pierwszą klasę pilota wojskowego, uprawnienia do wykonywania lotów w dzień i w nocy wg procedur IFR przy warunkach IMC w charakterze dowódcy załogi na samolotach Tu-154M i Jak-40, a także uprawnienia pilota doświadczalnego III klasy samolotu Tu-154M. Jego ogólny nalot wynosił 3531 godzin, na samolocie Tu-154M 2907 godzin, w tym 445 godzin na stanowisku dowódcy. (]]>wikipedia]]>)
Miał doskonałe opinie przełożonych i największe wśród polskich pilotów doświadczenie w lądowaniach na lotnisku w Smoleńsku.(]]>tvn24]]>)
 
W sieci nie ma artykułu Stankiewicza i Śmiłowicza, a swoich pieniędzy na prasę gadzinową nie mam zamiaru wydawać. Niemniej ciekawi mnie, czy autorom arykułu nie zaświtało w głowach pytanie, jak to możliwe, że pilot doświadczalny na TU 154M nie wiedział jak wykonać na tym samolocie manewr tak podstawowy jak odejście na drugi krąg? Przecież wcześniej musiał go wykonywać co najmniej kilkaset razy, z czego znakomitą część na lotniskach bez ILS.
 
upd
1. Ciekaw jestem, czy teza, że przycisk uchod nie był uzbrojony to stwierdzenie komisji, czy też spekulacja, że może był, a może nie był uzbrojony
2. Jeśli stwierdzono, że przycisk nie był uzbrojony to czy badano wariant, że pilot właściwe przyciski nacisnął, ale maszyna nie zadziałała
3. Czy wogóle Komisja Millera w ciągu 1,5 roku zadała sobie trud zbadania bloku autopilota?
 
 
Słowaccy piloci wykonują manewr touch and go na tupolewie
 
*   
Pilot doświadczalny to pilot statku powietrznego znajdującego się w trakcie badań w locie i odbywającym loty celem wykrycia i zdiagnozowania ewentualnych nieprawidłowości w zakresie stateczności, sterowności, obciążeń i osiągów, charakterystyki przeciągnięcia i korkociągu, drgań, zgodności z przepisami (np. FAR), przed dopuszczeniem statku powietrznego do normalnej eksploatacji.

Pilot doświadczalny musi spełniać wysokie wymagania odnośnie wiedzy z konstrukcji oblatywanych statków powietrznych, doświadczenia we właściwościach lotnych zbliżonych maszyn, spełniać wysokie wymagania odnośnie cech psychofizycznych takich jak podzielność uwagi, refleks, szybkość i trafność w podejmowaniu decyzji, odwaga, odporność na stres. Z reguły piloci doświadczalni są inżynierami lotnictwa.(]]>wikipedia]]>)

Brak głosów

Komentarze

przy braku dowodów wolno a nawet należy stawiać wszelakie tezy w celu ich eliminacji - ale to zadanie prokuratury na wstępnym etapie dochodzenia.

Równoprawnymi tezami są: awaria, zamach bombowy, inscenizacja itd

Jak widać Komisja Macierewicza trafiła w 10-kę - w zestawieniu z porażającymi faktami bajania w stylu MAKowskim brzmia tak kretyńsko, że ekipa Millera zmierza niechybnie ku kompromitacji male nie tylko swojej ale całego rządu, prokuratury itd - upadek domina nadchodzi...

po oczach Thuzgha widzę że spodziewa się rzucenia go na pożarcie - nie sądzę by skończyło się tylko na Klichu!

Ale pożyjemy, zobaczymy i to już wkrótce...

"Nie odzywając się w towarzystwie ryzykujesz uznanie za głupka, odzywając się rozwiejesz wszelkie wątpliwości" O. Wilde

Vote up!
0
Vote down!
0

Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart

#170940

nigdy dość przyzwoitości i honoru

Proszę spojrzeć na zdradka Sikorskiego,od momentu upublicznienia przez pana Macierewicza pierwszej części ''Białej Księgi'' wygląda jak zombi,albo idący na szafot.

Vote up!
0
Vote down!
0

nigdy dość przyzwoitości i honoru

#170949

pewnie kiedyś myślał że to co robi to taka zabawa. Od kiedy Bul i jego kolesie z WSI mają w rękach pełny raport Macierewicza, wykona wszystko co zechcą. A więc wie też, że jakby co, "polegnie" jako jeden z pierwszych. Przed Donaldem.

Vote up!
0
Vote down!
0
#170973

Dokładnie,oni już wiedzą że ich koniec jest bliski !!!

________________________________________________________
Dlaczego niezależna.pl cenzuruje link do zdjęcia - Fotel z kokpitu ????????

http://niepoprawni.pl/blog/4870/dlaczego-niezaleznapl-cenzuruje-link-do-zdjecia-fotel-z-kokpitu

 

Vote up!
0
Vote down!
0

--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>

#171058

do Zbadania Katastrofy Smoleńskiej pod przewodnictwem posła Antoniego Macierewicza. Jeżeli ktoś nadal chce być oszukiwany to dają mu ku temu okazję. Uważam, że nazywanie panów Stankiewicza i Śmiłowicza dziennikarzami jest znacznym nadużyciem.

Vote up!
0
Vote down!
0
#170948

To oni tam polecieli, żeby bomby zrzucać?

Daleko odeszły nasze "orły śledcze" od koncepcji "prywatnej prezydenckiej wycieczki".

Vote up!
0
Vote down!
0
#170966

Jak można twierdzić, że winni są piloci, bo czegoś nie wykonali? Jak jest na to dowód? Czy można taki dowód znaleźć poprzez sprawdzenie działania urządzenia, które w strzępach leży na stosie resztek tupolewa? Przecież nikt jeszcze tego nawet nie próbował!

Vote up!
0
Vote down!
0

Jerzy Zerbe

#170971

jeśli urządzenia nie były gotowe, to nie z winy załogi. takie błędy tylko kompletny dyletant może wymyśleć. tu wchodzi w grę życie i żartów nie ma.

Vote up!
0
Vote down!
0
#170972

na podstawie badania której części tej sterty złomu, która leży w Smoleńsku stwierdzono, że coś zostało uzbrojone lub nie?
Czy może świadczył o tym jakiś przycisk w znalezionym później przez dziennikarzy czy pielgrzymów fragmencie urządzeń pokładowych?

Vote up!
0
Vote down!
0
#170990

ponoć na podstawie zapisów z czarnych skrzynek

Vote up!
0
Vote down!
0
#171001

powodu której ten samolot spadł. Myślę, że już nam mógł wywietrzeć z głów ten absurd:
Samolot spadł, bo wystartował!
Pamiętacie?

Vote up!
0
Vote down!
0
#170993

Z tego co jest w BK i w Raporcie MAK widać,że najniższy punkt,w którym znalazł się samolot to 6 metrów ponad poziom pasa lotniska(to ten sam wykres wg którego Pan Macierewicz stwierdza,że samolot rozpadł się na wysokości 15 metrów).Z tego co wiemy,przed lotniskiem jest głęboko jar.Nie wiem jak głęboki.Pewnie kilkadziesiąt metrów.
Wiemy,że teren się podnosi w kierunku lotniska.
Czyli w stosunku do podłoża jaru samolot był na wysokości na pewno większej niż 6 metrów.Jak zatem samolot mógł uderzyć skrzydłem w drzewo na wysokości 4,5 metra ?
No chyba,że poziom jaru w pewnym momencie jest wyżej niż poziom pasa lotniska.Ale wtedy to już nie jar tylko coś odwrotnego-wzniesienie

Vote up!
0
Vote down!
0
#171000

jw
Vote up!
0
Vote down!
0
#171008

najlepiej włączyć Edytor WYSIWYG i dalej już powinno pójść :)
albo przczytać:
http://webmaster.helion.pl/index.php/grafika
jeśli plik mamy na dysku, to trzeba go umieścić gdzieś w sieci np. na niepoprawnych przez Dodaj zawartość

Vote up!
0
Vote down!
0
#171110

Właśnie plik mam na dysku i stąd moja zawiecha:) Dziękuje jeszcze raz

Vote up!
0
Vote down!
0
#171157

Jeden Pan Bóg jest świadkiem, jak bardzo trudno mi zadać petanie :
....... czy ten "Uzbrojony Przycisk", nie jest związany z Embargiem na polskie jarzyny ?..... cena, uznanie winy polskich Pilotów ?
pozdrawiam NP

Vote up!
0
Vote down!
0
#171002

Gdzie remontowano TU-154-M
Gdzie programowano komputer pokładowy TU-154-M
Kto programował automatycznego pilota?
I najwazniejsze pytanie:
Czyj podpis widnieje na raporcie MAK i kto zaznaczył,że
nie nużno,cztoby kakoj innyj raport,był inyj kak nasz?
Pytania retoryczne...ale mozecie się wykazać :-))

Vote up!
0
Vote down!
0
#171005

 Jak dotychczas słyszeliśmy, że tuż przed katastrofą (tak mówili świadkowie) samolot zaczął się wznosic, było słychac gwałtowne przyspieszenie pracy silników, ba nawet że podczas tego wznoszenia samolot utraciwszy cześc skrzydła odwrócił sie na plecy, bo siła wznoszenia była nie równo przyłożona do obu jego skrzydeł. A teraz co, jesli nie wciśneli, bo nie odbezpieczyli, to sie nie wnosili i tyle. To zaprzeczenie całej historii, rozpowszechnianej od początku, projekcji przebiegu samej katastrofy. Osobiście myslę, że po to jest taki przycisk gwałtownego wznoszenia, aby wszystkie konieczne czynności, do spowodowania wzniesienia, jak nie wiem, schowanie podwozia, wsuniecie klap, dodanie z odpowiednią ale maksymalną siła ciągu do silników, i co tam jeszcze, nie jestem pilotem, uczynic automatycznie, aby pilot wiedział, że to sie wszytko dzieje w odpowiedniej sekwencji i jak najszybciej. Wiązanie takiego działania z ILS, który służy do lądowania, moim zdaniem było by bzdurą. To musi byc prymitywny, ale skuteczny przycisk, nie jakiś komputer ustalający z naziemnym automatem, jak ma się ratowac życie pasażerów. I takie to pewnie jest to urządzenie UXOD. No ale wtedy trudno winic pilotów, więc wypisuje sie kolejne bajki 

Vote up!
0
Vote down!
0
#171010

W raporcie przesłanym przez amerykanów prezentowanym przez A. Macierewicza dokładnie widać co się działo:

http://vod.gazetapolska.pl/290-ostatnie-3-sekundy-lotu-tu154m

Vote up!
0
Vote down!
0
#171012

Czy ktoś sobie wyobraża taką jego wersję, aby zadowolić i ruskich i Tuska ocalić?

Vote up!
0
Vote down!
0
#171026

bo rząd nie potrafi rządzić.

Vote up!
0
Vote down!
0

Szpilka

#171074