26 kwietnia w Gdańsku Głównym, o godz. 17.00 plac przed kinem Krewetka MOŻEMY POWIEDZIEĆ NIE DLA ELEKTROWNI ATOMOWEJ W ŻARNOWCU!
Przeciwnicy elektrowni atomowych w ramach pikiety protestacyjnej zbierają się 26 kwietnia w Gdańsku Głównym, o godz. 17.00 plac przed kinem Krewetka , aby zaprotestowac przeciwko rządowym projektom kontynuowania budowy elektrowni atomowych w Polsce.
Będą też zbierane podpisy przeciwko budowie w Polsce elektrowni atomowyc
Katastrofa elektrowni atomowej w kraju tak zaawansowanycm technologicznie jak Japonia wskazuje wyraźnie, że człowiek nie jest w stanie zagwarantować bezpiecznego wykorzystania energii atomowej.
Poza tym problem składowania odpadów jest nie do rozwiązania. Na skutek zwiększania się ich ilości powstaje coraz więcej stref smierci. Na świecie są tylko przekładane z miejsca na miejsce.
- Chcemy rzetelnej publicznej debaty o elektrowniach atomowych. Obecnie jest ona zdominowana przez naukowców, którzy brali udział w budowie elektrowni jądrowej w Żarnowcu w latach 80. i ciągle powtarzają te same argumenty - mówi Filip Duda, działacz Pomorskiej Inicjatywy Antyatomowej, organizacji, która powstała po awarii elektrowni atomowej Fukushima 1..
- Nawet jeśli - według rządu - do 2030 r. zbudujemy te pierwsze elektrownie, to przecież zaspokoją one zapotrzebowanie zaledwie na 16 proc. energii elektrycznej. Tak więc argument, że energetyka jądrowa zastąpi w Polsce węglową, jest bzdurą - twierdzi Duda.
Ogólnopolska akcja protestacyjna jest przygotowywana na 26 kwietnia, w 25-rocznicę katastrofy elektrowni atomowej w Czarnobylu.
Wówczas katastrofa w Czarnobylu uratowała nas przed budową elektrowni atomowej w Żarnowcu. Czy teraz uratuje nas katastrofa w Fukushimie?
Powinno tez być rozpisane referendum, w którym mieszkańcy Pomorza będą mogli się wypowiedzieć, czy chcą, czy nie elektrownie atomową w Żarnowcu. Nic o nas bez nas!
Tymczasem rząd ponad glowami mieszkańców zadecydował, że budowa elektrowni atomowej w Żarnowcu rozpocznie się w roku 2016, a pierwszy reaktor ma powstać w 2020 roku.
Data przebita @Danz. @Kuki
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2030 odsłon
Komentarze
czas i na nas!
16 Kwietnia, 2011 - 14:13
We wtorek, 26 kwietnia będą demonstracje przeciw narzucaniu nam (za więcej, niż 60 miliardów NASZYCH pieniędzy) przestarzałych, niechcianych na Zachodzie dinozaurów jądrowych
Re: sigma
16 Kwietnia, 2011 - 17:50
Jak najbardziej jestem przeciwny powstawaniu elektrowni jądrowych w Polsce ale nie z obawy przed jej awaria.
Bo jakie ma znaczenie potężna awaria skoro nasz kraj jest otoczony takimi elektrowniami?
Jestem przeciwny powstawaniu takich elektrowni ponieważ jestem przekonany ze powinniśmy korzystać z tego co posiadamy czyli: węgla, gazu i złóż geotermalnych a nie z plutonu który jest trudny w składowaniu i coraz droższy.
I zamiast pikietować przeciw powstawaniu elektrowni jądrowych powinniśmy pikietować za powstaniem elektrowni geotermalnej, za nowoczesna technologia pozyskiwania energii z węgla no i co najważniejsze: niedopuszczeniem Gazpromu do naszych złóż gazu łupkowego!
Wilk32
16 Kwietnia, 2011 - 19:29
Jednak na razie - biorąc pod uwagę determinację rządowych sprzedawczyków - musimy najpierw protestowac przeciwko elektrowniom atomowym w Polsce
Z chwilą, gdy to zostanie załatwione pozytywnie - możemy walczyć o właściwą energetykę
Pozdrawiam
Sigma
Re: 26 kwietnia w Gdańsku Głównym, o godz. 17.00 plac przed kine
16 Kwietnia, 2011 - 21:46
popieram budowę elektrowni atomowych w Polsce
kuki
16 Kwietnia, 2011 - 21:55
Sugeruję natychmiastową emigrację do kraju, który ma dużo obiektów Pańskiej adoracji - np.Japonii;)
Pozdrawiam
Sigma
Re: kuki
16 Kwietnia, 2011 - 22:23
;-D
Re: kuki
17 Kwietnia, 2011 - 06:07
nie wybierałem się i się nie wybieram, bo tam są trzęsienia ziemi i tsunami, a poza tym sami Japończycy. moja Ojczyzna to Polska.
nic nie sugeruję, choć mógłbym ;)
kuki
17 Kwietnia, 2011 - 08:47
No to czemu jej Pan tak źle życzy? Mamy gaz łupkowy, węgiel kamienny i brunatny, złoża geotermalne. Po co nam atomówka? Żeby zrobić przyjemność Ruskim lub Francuzom i kupic ten ich złom i paliwo?
Pozdrawiam
Sigma
nie "Pan", a "ty"
17 Kwietnia, 2011 - 12:35
życzę dobrze. spalanie surowców przynosi więcej szkód środowisku niż energetyka jądrowa. spalimy wszystko co pod ziemią i jak sobie bez tego poradzą nasze prawnuki?
złoża geotermalne - OK, ale one nie zaspokoją naszych potrzeb. poza tym w rachunkach trzeba też uwzględniać koszty.
pozdrawiam
kuki
17 Kwietnia, 2011 - 19:39
Jesteśmy akurat między dwoma okresami zlodowacenia; w dodatku bliżej mamy do następnego - jakieś, góra, 2 000 lat. W dodatku CO2 jest niezbędne do rozwoju roślinności. Jak się chce być uczniem Czarnoksiężnika i bawić atomem, to trzeba ciut więcej wiedzieć, niż na razie ludzkość.
A prawnuki to raczej będą miały do nas pretensję o te atomowe pustynie, które im zostawimy w spadku.
Zadałam pytanie adminowi, dlaczego ta notka zniknęła, jak sen jaki złoty i odpowiedzi nie otrzymałam. Czy Ty nie jesteś przypadkiem adminem ewentualnie nie znasz jakiego i mógłbyś go o to spytać? Czy wszyscy w tej części świata niepoprawnych należą do lobby proatomowego, czy co?
Pozdrawiam
Sigma
skąd zniknęła notka? imo
17 Kwietnia, 2011 - 21:25
skąd zniknęła notka?
imo nie powinna wisieć jako najważniejsze ogłoszenie do 26 bm
można ją powtórzyć w czasie bliższym demonstracji
ja nie należę do żadnego lobby, a w szczególności do lobby tzw. zielonych
kuki
17 Kwietnia, 2011 - 21:54
A, chyba że tak. Dobra, wrzucę notkę bliżej daty
Ktoś mi tu chyba bezecnie imputuje, jakobym była "zielona". Wypraszam to sobie stanowczo i z naciskiem;)
Pozdrawiam
Sigma
Re: kuki
18 Kwietnia, 2011 - 10:01
eee tam, to ja nie jestem zielony. nie histeryzuję ani z powodu CO2 w atmosferze, ani z powodu awarii elektrowni atomowych, które występują niezwykle rzadko.
martwi mnie za to marnotrawstwo energii, nie liczenie się z ograniczoną ilością zasobów surowców, zanieczyszczanie powietrza, a także nie szacowanie całkowitych kosztów w szerokim znaczeniu w przypadku wykorzystywania źródeł energii odnawialnej.
Popieram stanowisko Kukiego
22 Kwietnia, 2011 - 08:47
Czy ktokolwiek z protestujących wie, ile w ciągu ostatnich 5 lat było w Polsce awarii węglowych elektrowni i elektrociepłowni (dla ułatwienia weżmy tylko te o mocy powyżej 500 MWe)?
Czy ktokolwiek z protestujących wie, ile kotłów węglowych w ciągu ostatnich 5 lat uleglo całkowitemu zniszczeniu wskutek awarii (dla zobrazowania: to tak, jakby cały reaktor jądrowy wyleciał w powietrze)?
Czy ktokolwiek z protestujących wie, ile substancji radioaktywnych o długim (ponad rok) okresie połowicznego rozpadu jest emitowanych codziennie do atmosfery z kominów elektrowni konwencjonalnych?
Bez co najmniej poszukania odpowiedzi na te pytania, nie ma sensu, moim zdaniem, angażować się po żadnej stronie "sporu jądrowego"
Lucy
dziękuję, Lucy
22 Kwietnia, 2011 - 09:08
dodam tylko, że największe marnotrawstwo energii widzę w bezsensownej produkcji rzeczy w zasadzie niepotrzebnych. rozpasany konsumpcjonizm napędzany modą i reklamą to źródło deficytu energii i zanieczyszczenia środowiska.
ratunek jest w zmianie mentalności ludzi, kultury życia, a jest to naprawdę trudne.
Lucy
22 Kwietnia, 2011 - 11:48
Faktyczna liczba ofiar Czarnobyla:
Oficjalne raporty ONZ mówią jedynie o 31 ofiarach śmiertelnych. Niektóre podnoszą tą liczbę do 58. Poniżej przykłady ofiar nie uwzględnionych w międzynarodowych raportach:
- Nie przeżył żaden z 600 pilotów śmigłowców zrzucających na płonący reaktor piasek z ołowiem i kwasem bornym. Każdy z nich wykonywał dziennie ok. 30 przelotów nad reaktorem.
- Przed ukończeniem 40 roku życia zmarł co czwarty z 10 000 górników kopiących tunel umożliwiający wybudowanie betonowej podstawy pod topiącym się rdzeniem. Gdyby rdzeń przedostał się do warstw wodonośnych mogłaby nastąpić kolejna eksplozja, wielokrotnie groźniejsza od pierwszej.
- Co dziesiąty z likwidatorów zmarł przedwcześnie, a ponad 200 000 jest dziś inwalidami. Nieświadomi zagrożenia młodzi wówczas żołnierze pracowali w warunkach w których zdalnie sterowane maszyny, pod wpływem promieniowania przestawały działać.
- Oficjalnie Rosja – którą ciężko posądzać o skłonności do filantropii – z tytułu Czarnobyla wypłaca różne renty 7 milionom ludzi
-Raport przygotowany dla Michaiła Gorbaczowa szacował liczbę ofiar śmiertelnych na 140 000 do roku 1988.Pozdrawiam
Sigma
Racjonalne gospodarowanie
22 Kwietnia, 2011 - 08:35
wiąże się z maksymalnym wykorzystaniem i ulepszeniem technologii już posiadanych. Nieracjonalne godpodarowanie wiąże się z wyrzuceniem jeszcze dobrze działającej instalacji/inwestycji i sięgnięcie po nową, ponoc lepszą. Jaką mamy pewność, że kiepska kultura technologiczno-techniczna wypali w przypadku tej nowej?
Sama technologia elektrowni jądrowej to ułomność go kwadratu.Z jednej strony XX wiek, bo fizyka jądrowa, a z drugiej medium pośredniczące z XIX wieku, czyli para wodna. Podejrzewam, że do tej technologii będzie można wrócić wtedy, kiedy opracuje się bezpośrednią zamianę energii jądrowej w elektryczną, bez mediów pośredniczących.
Na marginesie. Sukinkoty z lewa i z prawa (strony świata) potrafią planować na wiele lat i z dużym wyprzedzeniem. Zamknięcie tylu kopalń i kwoty na CO2 spowodowały, że jesteśmy uzależnieni od sowieckiego gazu, a teraz jeszcze chcą nam zainstalować potencjalną bombę ekologiczną za 60 mld złotych.
Dziękujemy
tadman
22 Kwietnia, 2011 - 11:01
Podpisuję się ;)
Od katastrofy w Fukushimie piszę prawie dzien w dzień o konsekwencjach działań nuklearnych nawet zdolnego i zaawansowanego technicznie ucznia Czarnoksiężnika, jakim jest Japonia. I wygląda na to, że z równym skutkiem mogłabym rzucać grochem o ścianę. Ręce opadają.
chyba posłucham sobie lepiej Geoffrey'a Gurrumul i przestanę się przejmować
Matko Boska, energetyka jądrowa u nas! Z tą skorumpowaną rusko-niemiecką agenturą u władzy! Zresztą nawet bez tej agentury - po cholerę nam, bogatemu w surowce krajowi, energetyka jądrowa?!
a potem idę do ogrodu popielić. Nic nie działa tak uspokajająco jak pielenie łanu poziomek ;)
Pozdrawiam serdecznie
Sigma
>Sigma
22 Kwietnia, 2011 - 12:05
Nie wiedziałem, że Wybrzeże to taka niebezpieczna okolica. Ba, nawet nie podejrzewałem, że coś może się czaić między poziomkami i stąd pytanie do radia Erewań.
Czy prawdą jest, że pieląc poziomki z podagrycznika można nabawić się podagry?
Uśmiechów, nie tylko od Święta!
tadman
22 Kwietnia, 2011 - 13:55
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podagrycznik_pospolity
Jw. odp. na pytanie : Co czai sie między poziomkami?
Jak ja lubię te wiosenne rozrywki rozbójnicze: pograbić ,popalić, poeksterminowac i od razu człowiek się lepiej czuje;)Robin Hood wiedział, co czyni.
Dobrych, pogodnych Świąt!
Pozdrawiam serdezcnie
Sigma