WSTAŃ WRESZCIE POLSKO! Z DOŁU PONIŻENIA!
ilu z nas się położy
na progu Ojczyzny
z krzykiem trwogi
i
gniewu co boli jak rana?
ilu was rzuci zdrajcom
Prawdę prosto w oczy
i
stanie ramię w ramię
z rozpaczą Rejtana !
inne czasy powiadasz
nie czas na dramaty
a przecież raz kolejny
Ojczyznę sprzedali
i
tłuką się po kątach
czerwone pachołki
w senatorskiej
i
sejmowej
Narodowej Sali!
ilu nas się położy
na progu Ojczyzny?
Odę do radości
słychać na ulicy
zamiast sygnaturki
co woła na trwogę
dzwonią głośno srebrniki
nowej Targowicy!
kiedy nas wreszcie
dosięgnie świadomość
chłodna jak kamień
bezduszna jak krata
i
nas uderzy
w środek polskiej duszy
jak dźwięk łańcucha
i
jak poświst bata?
dokąd bez czucia
oraz bez pamięci
jak nierządnica
słaba
i
pijana
będziemy leżeć
w rowie Europy
bez świadomości
co boli jak rana?
wstań reszcie Polsko!
podnieś dumnie głowę
zapal w ciemności
ognisko sumienia
mocna pamięcią
wiarą oraz prawdą
wstań wreszcie
Polsko!
z dołu poniżenia !
już czas przepędzić
zdrajców i złodziei
niech polska racja stanu
drogę nam wyznacza
do kiedy będzie obcy
przyginał nam grzbiety
i uwierać będzie karki
niewola sobacza..
wstań wreszcie Polsko!
masz prawo do buntu
do prawdy i wolności
sumienia i wiary
smoleński krwotok
niech będzie jak powróz
co zwisa na gałęzi
nieuchronnej kary…
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 46876 odsłon
Komentarze
Kazimierzu! - dzisiaj to ja pierwsza skomentuję Twój wiersz
10 Kwietnia, 2015 - 10:17
Pierwsza oczywiście przed moim mężem, który już pojechał do pracy. On skomentuje zapewne wierszem, kiedy wróci do domu.
Napisałeś, cytuję:
"wstań wreszcie Polsko!
masz prawo do buntu
do prawdy i wolności
sumienia i wiary
smoleński krwotok
niech będzie jak powróz
co zwisa na gałęzi
nieuchronnej kary…"
Historia komunistycznej Polski i Czechosłowacji wskazuje, że w czasach większego reżimu - społeczeństwo potrafiło przeciwstawić się władzy. Władzy, która terroryzowała swych obywateli. Dzisiaj, kiedy obywatelom w Polsce więcej wolno niż przed rokiem 1981 - trudno im się zorganizować. Wydaje mi się, że przeszkodą jest zniewolenie ekonomiczne narodu. Każdy widzi tylko swoją rodzinę, którą trzeba nakarmić, kupić odzież i opłacić schronienie. Taka bierność jest najprostszą drogą do utraty Ojczyzny. My starsi wiemy to dobrze. A młodzi? Cóż, młodzi... albo emigrują za pracą, albo... bawią się i cieszą, że... mają pieniądze na używki. Naszym zadaniem jest uświadamianie społeczeństwa o skali zagrożenia, jakie mamy w czasach obecnych rządów.
Natomiast co do nieuchronnej kary za Smoleńsk, to należąc do optymistów napiszę, że winni tego smoleńskiego zamachu zostaną ukarani jeszcze za naszego życia.
Pozdrawiam serdecznie,
Dziękuję Evo!
10 Kwietnia, 2015 - 11:18
Prosto,logicznie i przekonywująco.To wszystko prawda,ale we mnie pewnie "zmęczenie materiału",stąd ten sceptycyzm.Pozdrawiam bardzo serdecznie z nadzieją,że masz rację. Kazimierz
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Zum Alten Pastorat został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
10 Kwietnia, 2015 - 11:46
@Eva - z calym nalezytym szacunkiem,...
10 Kwietnia, 2015 - 15:56
pozwole sobie w tym miejscu:
Dzisiaj, kiedy obywatelom w Polsce więcej wolno niż przed rokiem 1981 -
sie z Kolezanka nie zgodzic.
https://www.youtube.com/watch?v=XmlEhjKJJEQ
https://www.youtube.com/watch?v=icPq1PCtIjc
https://www.youtube.com/watch?v=fYrBD_lU8iU
https://www.youtube.com/watch?v=zbZqV2RSFwM
https://www.youtube.com/watch?v=1odXcJKepDs
https://www.youtube.com/watch?v=xd_rp2gZXGQ
https://www.youtube.com/watch?v=ntNKPQNX7TQ
takich przykladow mozna tutaj wklejac kilometrami...
Szanowna Kolezanko i metody te same
i wielu z ludzi tych samych lub wywodzacych sie z owych srodowisk, albo z ich rodzin...
tzn.w
sadownictwie, w policji, u tajniakow poprostu dookola...
pzdr.
chris
Pozwolisz Szanowny Kolego, że choć odniosłeś się...
10 Kwietnia, 2015 - 16:50
... do komentarza mojej żony Evy, - krótko wyrażę swoje zdanie na Twoją "kontrę".
Otóż, może Ty nie doświadczyłeś za komuny osławionych "ścieżek zdrowia" i nie czułeś oddechu SB-ka za swoimi plecami tylko za to, że nie akceptowałeś komunistycznej władzy i dawałeś temu wyraz, - skoro tak napisałeś. Ja - niestety - doświadczyłem tego w Polsce, a Eva w ówczesnej Czechosłowacji.
Tak więc porównaj tamte czasy z obecnymi i sam powiedz, czy za niepoprawność polityczną, za głoszenie swoich poglądów dostałeś ostatnio wpier**l od policji, a na ulicy i w pracy byłeś podsłuchiwany, a potem... wyrzucony z pracy z tzw. wilczym biletem??? I czy wzywają Cię na wielogodzinne przesłuchania, a w Twoim domu robią w tym samym czasie (bez Twojej obecności i bez obecności Twoich współmieszkańców) kipisz w poszukiwaniu "bibuły" i rekwirują twarde dyski komputera???
Przykłady represji, które są zaprezentowane w materiałach przez Ciebie zalinkowanych oczywiście świadczą o podłości i łamaniu prawa przez obecną "waaadzę". Ale za komuny taki filmowy czy dźwiękowy materiał ukazujący te zdarzenia byłby natychmiast zarekwirowany, a robiący tę rejestrację byliby natychmiast zatrzymani, osądzeni i skazani na co najmniej 2 lata pierdla.
Zatem czy widzisz różnicę pomiędzy obecnymi czasami a czasami komuny? Jeśli ją widzisz, to nie dziw się, że Eva napisała, iż w czasach komuny represje były znacznie większe niż teraz.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
riposta: Postaram sie krotko, choc...
10 Kwietnia, 2015 - 17:09
krew sie we mnie burzy...
Szanowny Kolego,
ja uwazam, ze obecnie jest o wiele gorzej niz w 81...
Ilu ludzi zginelo w Rzeczpospolitej w dziwnych okolicznosciach po Smolenskim Zamachu Stanu ?
Ludzi, ktorzy bezposrednio po zamachu byli zaangazowani, by choc odrobine swiatla dziennego rzucic na te tragedie...
A czy w dzisiejsszych czasach nie wpada ABW lub inne sluzby do Polskich domow i co czynia ?
Co mi tu Kolega o sciezkach zdrowia i takie tam...pieprzene na boku !
Kolega mysli, ze z kim ma do czyniena ?
Od x lat jestem poza krajem... i nie wyjechalem dla pieniedzy...
bedac zza miedza nie trzymam rak w kieszeni, walcze z tym dranstwem,
ale choc juz nie mlody,
jeszczem nie oslepl i widze co sie w Rzeczpospolitej dzieje
i przyjezdzam cyklicznie...
I chyba nie bedziemy sie z Kolega szramami na ciele licytowac,
kogo komuna bardziej uraczyla...,
bo to nie jest konieczne.
I w owych czasach rowniez bylem zonaty a dziecko niemowle...
Wiec upraszam Kolege, by mi tutaj socjalistyczna liryka nie zajezdzal,
co tam wilczy bilet? to pryszcz !
zycie mozna bylo stracic, ot co !
Jak czytam obaj zesmy nieco przezyli i tyle.
Jak powiadam, ze gorzej to gorzej, a nawet jeszcze bardziej.
To sa poprostu czasy stalinowskie, jeno ze w Orwelowskim wydaniu,
slowem badziej technokratycznie, lecz metody te same...
ciezarowka widmo - niewidzialny samobojca-itd.itp
I co z tego ze filmiki pokazuja ?
Mozna sie nawet dziwic, ze MIchalkiewicz, Nowak, Jaroszynski i wielu, wielu innych po kraju jezdzi i zyje.
I co ?
jaki moral z tego ?
Ano taki, ze to rezimowe dziadostwo te tuskolandy, te komorowskie szubrawce i inne wypluciny
drwia z nas, oni poprostu drwia...
Prosze sprobowac troche ostro z obecnym rezimem, to sie Koledze od razu przypomna stare czasy...,
albo calkiem zwyczajnie wypadek i tyle !
no gdy beda laskawi to psychuszka...
Szczesc Boze
Blogoslawienstwa Bozego
Szanownej Malzonce zycze jak i Panu rowniez
chris
@chris
10 Kwietnia, 2015 - 17:33
Łoooo matko to już tak zle jest, armagedon
@Jozio z Londynu
10 Kwietnia, 2015 - 17:46
no nie bardzo rozumiem ?
prosze jasniej
chris
@Zdecydowany amator
10 Kwietnia, 2015 - 18:09
można tez rozumiec się bez słów ;-))))))
@Jozio z Londynu
10 Kwietnia, 2015 - 18:16
Jozko, nie gniewaj sie,
ale za cholere nie rozumiem :-) :-)
jakos zduraczalem w tej lekkiej szermierce z Satyrem...
Tak mnie jegomosc jakos omamil,
ze poprostu chwilowo zduraczalem ; -)
pzdr.
chris
Masz rację Szanowny "Zdecydowany amatorze",...
10 Kwietnia, 2015 - 17:44
... że nie powinniśmy się licytować, kto odniósł za komuny więcej ran. I nie masz powodu do takiej irytacji. Jesteś na obczyźnie. Wiem, co to dla Ciebie oznacza, gdy żyjąc poza Ojczyzną... masz znikomy wpływ na losy Polski.
W obecnych czasach grasuje tzw. seryjny samobójca, który skrycie likwiduje niewygodnych dla platformerskiego systemu ludzi, którzy zbyt dużo wiedzą. Albo znaleźli się w nieodpowiednim miejscu i czasie, albo też usiłowali dociec prawdy (vide: zamach smoleński). A w czasach komuny ginęli od kul junty Jaruzelskiego ludzie, którzy walczyli z prawie półwiecznie panującym zbrodniczym systemem komunistycznym. Walczyli tym samym o swoją godność i swoich rodzin. Liczba poległych w tamtych i obecnych czasach jest diametralnie różna. A to jest zasadnicza różnica, na którą zwróciłem uwagę w poprzednim swoim komentarzu. I nic poza tym.
Serdecznie pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
@Satyr
10 Kwietnia, 2015 - 17:58
dopiero w polowie 90 zdecydowalem sie na "wycieczke ",
wolalem odczekac...
wowczas czestotliwosc przyjazdow to 3-5 lat,
po 2000 dwukrotnie mieszkalem po 2-3 lata
a po 2005 jestem rocznie...
Doprawdy wiem co sie dzieje i mam podczas przyjazdow nie tylko kontakt z pania z "kiosku ruchu" ...
wiem wiecej niz przecietny Polak...
nie mowie o lemingach, czy innych bezmuzgowcach,
pisze o Polakach...
wiem bo..., jestem bardzo ...ruchliwy :-) :-) :-)
Satyr juz wogole nie jestem poirytowany,
jam czlek impulsywny ale i zyczliwy.
Dalej glupstwa piszesz, ale wcale juz mnie to nie drazni, bo rozpoznalem ze ..." dobrze Ci z oczu patrzy "
Juz sie nie licytujmy prosze..., kto wie lepiej...poczytaj w necie ilu ludzi zginelo w tajemnicy smolenskiej, jest nawet lista.
A to jest tylko jeden temat...
Teraz nie czas na sprzeczki teraz cala sile trzeba spozytkowac na cel wyborow !
pzdr.
chris
A jednak przesadziłeś "Zdecydowany amatorze"...
10 Kwietnia, 2015 - 18:16
... pisząc, iż ja piszę głupstwa. Proponuję Ci szanować swojego adwersarza (w mojej osobie) i być bardziej powściągliwym w opinii, co piszę, bo tylko sobie zaszkodzisz, nie mnie.
Zatem weź przykład ze mnie i zajmij się tym, by Bredzisław Komoruski w dniu 10 maja br. poszedł... piechotą spod żyrandola prosto na śmietnik historii, a potem pod koniec tego roku został postawiony przed powołanym przez nowe władze Trybunałem Narodowym za zdradę stanu. I nie myl Trybunału Narodowego z Trybunałem Stanu. Ta druga instytucja pójdzie do lamusa.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
@Satyr - Oj widze, ze u Kolegi
10 Kwietnia, 2015 - 18:28
ten nicek to nie za darmo stoi ;-)
Kolega ostrego piora, choc w uprzejmosc ubiera...
Rade przyjmuje i za ktora bardzo dziekuje.
Strachliwym jednak nie jestem i dalej pisac bede to co uwazam za stosowne.
Gdym jednak w slowie urazil, to najmocniej przepraszam.
Szacunku Jegomosci nie ujalem, bo zapewne ujac bym nie mogl...
pzdr.
chris
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Zum Alten Pastorat nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Drogowskazy10 Kwietnia, 2015 - 11:41
Piękny, zachęcający do czynu wiersz.
Pana wiersze, Panie Kazimierzu są niczym drogowskazy polskości.
Pozdrawiam
Oby los
10 Kwietnia, 2015 - 13:09
okazał się łaskawszy niż przypuszczamy.Pozdrawiam serdecznie.Kazimierz
Ufaj Kazimierzu, że nasze działania przy Boskiej pomocy...
10 Kwietnia, 2015 - 15:58
... doczekają się pozytywnych dla Ojczyzny rezultatów. Historia Polski zna takie przypadki, kiedy walczący piórem podnosili na duchu walczących o wolną Polskę. Walczyli także nie tylko piórem. Niech przykładem tu będzie rok 1794, kiedy to w Powstaniu Kościuszkowskim walczył Julian Ursyn Niemcewicz – wówczas 39-letni major, świetny sztabowiec, kierownik kancelarii Naczelnika Tadeusza Kościuszki, posługujący się biegle kilkoma językami obcymi, absolwent Szkoły Rycerskiej, pełniący wcześniej funkcję adiutanta księcia Adama Kazimierza Czartoryskiego. Mimo, iż powstanie to załamało się, to chwalebnie wpisalo się w karty naszej historii - dając psychologiczne podwaliny pod późniejsze zwycięstwa z carską Rosją.
No,... ale to było dawno, kiedy świetnie funkcjonowały Szkoły Rycerskie. A dzisiaj? - Dzisiaj platformersko-peselowa swołocz likwiduje szkoły wojskowe, redukuje liczebność pułków, ogranicza fundusze na uzbrojenie armii, a żołnierz zawodowy musi respektować rozkaz MON-u dotyczący zakazu przyodziewania polskiego munduru poza koszarami, by nie wzbudzać w ludności cywilnej poczucia patriotyzmu.
wstaniesz wreszcie Polaku?
i tę swołocz pogonisz?
weźmiesz geszewciarzy za mordę
i Ojczyznę obronisz?
a masz Ją jedną
więc zadbaj o Nią
bo obcy dla ciebie
Jej nie obronią
i rozlicz winnych
za mord smoleński
bo platformersi zgotowali
tylko same klęski
Serdeczności Kazimierzu,
P.S.
Zaskoczyła mnie Eva tym pozytywnym komentarzem, no...no... :-)
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
To dobrze wróży
10 Kwietnia, 2015 - 16:27
Janku jeżeli masz takiego zastępcę,tym bardziej,że w domu trudno o pozytywne zaskoczenie.Pozdrawiam Was serdeczniei dziękuję za komentarze.Kazimierz
geneza
10 Kwietnia, 2015 - 16:21
Witam! Panie Kazimierzu dziekuje za piekny wiersz! Moim skromnym zdaniem,po resecie zachodu w tym USA z Rosja, mamy teraz diametrialnie nowa inna sytuacje! Sytuacja ulegla zmianie po ataku Rosji na Ukraine! Rosja pokazala swa bandycka twarz! Dlatego nie wierze ,aby przyzwolono w Polsce ,na dalsze rzady postkomuny, ktora obecnie przeksztalcila sie w mafie! Zachod nie pozwoli na utrate przyczolka ,jakim jest Polska! Wiec badzmy dobrej mysli uczestniczac masowo przy urnach wyborczych! Pozdrawiam!
ronin
Z perspektywy Ameryki
10 Kwietnia, 2015 - 16:31
Polska niestety nie wygląda na pępek świata.Jeżeli będzie potrzeba to zagrają nami bez sentymentów,ale warto wypatrywać światełka w tunelu.Nadzieja umiera ostatnia.Pozdrawiam serdecznie. Kazimierz
@Lwow47 - Dziekuje
10 Kwietnia, 2015 - 16:33
Sliczne, to co Pan piszesz.
Poprostu sliczne..., bo jakze polskie.
chylac czola
Blogoslawienstwa Bozego Panu zycze
Szczesc Boze
chris
Bóg zapłać!
10 Kwietnia, 2015 - 17:10
za dobre słowa.Przyjmuję je z pokorą. Chciałbym, żeby Polska była śliczna.Myślę, że podzielam pragnienie wielu Polaków.Serdecznie pozdrawiam.Kazimierz
Bóg zapłać!
10 Kwietnia, 2015 - 17:11
za dobre słowa.Przyjmuję je z pokorą. Chciałbym, żeby Polska była śliczna.Myślę, że podzielam pragnienie wielu Polaków.Serdecznie pozdrawiam.Kazimierz
@Lwow47
10 Kwietnia, 2015 - 18:13
Prosze Pana
Rzeczpospolita jest piekna.
A Najjasniejsza Panienka Krolowa nasza zepewne bardzo sie raduje,
ze takiego Wieszcza w Panskiej osobie mamy.
A ze w nicku Lwow u Pana,
to juz wogule jestem emocjonalnie rozmontowany,
Panie ja kocham Lwow i Lwowiakow.
Szczesc Boze
chris
@autor
10 Kwietnia, 2015 - 18:27
Dobry, wzruszający wiersz. Gratuluję talentu i wrażliwości na los Ojczyzny. Trzeba wstrząsać sumieniami co poniektórych którym się wydaje że są patriotami i mają na dodatek czelność pouczać innych jak żyć. Do nich należą ci wszyscy którzy wyrzekli się z własnej nie przymuszonej woli polskiego obywatelstwa w " imię mamony i łatwego życia" a teraz z za miedzy czy też oceanu, jak przykladowo Cejrowski, chcą abyśmy taką postawę akceptowali. Dla pana Cejrowskiego każdy który odwiedzi konsulat i zagłosuje w wyborach - spełnił swój obowiązek i dowiódł swojego patriotyzmu. Jednocześnie nie przeszkadza mu świdomość że pieniądze które tu w Polsce zarabia na swoich występach ( a jest tego sporo bo grubo ponad milion złotych rocznie) nie służą chćby po części Ojczyżnie którą ponoć kocha jak matkę. Jestem także ciekaw czy jego dzieci mówią jeszcze po polsku i mają świdomośc obowiązku wynikającego z tego że się jest Polakiem czy też już jedyną ich świadomością jest to że tam ojczyzna gdzie lepiej płacą.
Nie mam oczywiści pretensji do tych osób które wyjechay na jakiś czas z Polski bo w przeciwnym razie groziło im i ich rodzinom kompletne bankructwo. Sam pracowałem za granicą ale nigdy przez myśl mi nie przeszło żeby tam zostać na stałe i wyrzec się obywatelstwa bo będzie łatwiej. A w latach 80-tych miałem niejednokrotnie takie propozycje ! .Zarobiłem takie czy inne pieniądze i wróciem do Poski , uniezależniłem się jak tylko nadażyła się pierwsza okazja. Dzięki temu moje dzieci pokończyły studia w Polsce. Tu pracują, tu urodziły się moje wnuki i choć bywa bardzo ciężko nikt nie wybiera się na emigrację bo będzie łatwiej.
Pozdrawiam
Tango
Szanowny Tango! - Miło, że zaglądnąłeś na blog...
10 Kwietnia, 2015 - 18:46
... naszego niepoprawnego politycznie poety. A jeśli jeszcze obejrzysz i wysłuchasz pieśń pt. "Zaszum nam Polsko, jak huzarskie skrzydła" do słów właśnie gospodarza tego bloga, w dodatku z muzyką i w mistrzowskim wykonaniu naszego niepoprawnego barda - Macieja Wróblewskiego, to aż serce Ci urośnie. Obyś tylko nie dostał arytmii, albo zawału :-)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yhjZFWq0VrM
Co do Wojtka Cejrowskiego, to jestem pewien, że nie znasz jego życiorysu i bardzo szybko przypiąłeś jemu niewłaściwą "łatkę". Proponuję poczytać na jego temat, a potem wysnuwać i pisać o nim publicznie opinię.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
@Satyr
10 Kwietnia, 2015 - 19:37
Szanowny Satyrze zdecyduj się albo "pozdrawiam" albo "zawał i arytmia" !
Co do Cejrowskiego to znam jego życiorys z jego własnego przekazu i nie zmienia to mojego nastawienia do tego co zrobił zeszłego roku. Wyrzekanie się polskiego obywatelatwa i obowiązków z tym związanych dlatego że że krajem rządzą sprzedawczycy, nie jest i nie może być usprawiedliwieniem zwłaszcza dla kogoś kto mówi że jest polskim patriotą. Mamy całą masę " kombatantów" powołujących się na swoje przeszłe zasługi a jak postępują widzimy codziennie.
Wszystkiego dobrego
Tango
Szacunek WIELKI
10 Kwietnia, 2015 - 19:06
Dla
POETY.
I Podziękowanie za Wspaniały tekst i wszystkie inne.
czuję się taki malutki.
Teraz, mój głos w tej dyskusji, która dzieje się poniżej, Twego Pięknego Wiersza,
na temat represji, które za komuny były, i tego co wyrabiają łotry i szubrawcy spod znaku matoła i komoruskiej WSI, na przestrzeni ostatnich 25 lat zbulałej, komoruskiej
wolności:
Re:...tutaj niz gdzie indziej ???
10 Kwietnia, 2015 - 19:32
Noooo tutaj tez !
Swego czasu ku potrzebie chwili mozna by rzec,
Krol nasz zaprosil to towarzystwo, umocowal,
lecz wielkiej przyslugi to nam nie uczynil...
Mysle, ze gdyby jakas maszynka sie w nasze czasy przeniosl,
to by widzac to nieszczescie od razu decyzje swa cofnal...
My mamy tylu roznych przeciwko sobie,
ze az strach pomyslec...
Zydostwo to tylko jeden fragment,
uciazliwy, lecz jeden...
Jestesmy poprostu osaczeni i impludujemy od wewnatrz...
pzdr.
chris
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Zdecydowany amator nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@poeta - Jurysdykcja Talmudyczna...11 Kwietnia, 2015 - 10:49
Kto przyczynil sie, ze ekshumacji w Jedwabnem nie bylo ?
kto ratyfikowal Traktat Lisbonski ?
I z tej opcji politycznej ma byc kolejny Prezydent ?????
Ludzie wogole nie roumieja, kto w polsce gra i jakie sonaty...
Polska potrzebuje dzisiaj ludzi, ktorzy wprost mowia gdzie zlo lezy.
Takim kims jest na dzien dzisiejszy GRZEGORZ BRAUN.
Zadnego umizgiwania sie wiecej nam nie potrzeba,
ani innych przekretow..., zadnej powtorki z rozrywki w wydanu okreglego stolu.
Ten dzisiejszy stan rzeczy trzeba poprostu zaorac,
bo na tym gruncie juz nic dobrego nie wyrosnie...
Dzisiaj trzeba czlowieka, ktory czytelnie prawde mowi
i ktoremu kazdy uczciwy Polak uwierzy.
Na dluzsza skale zadne kompromisy racji bytu nie maja i miec nie moga.
Tego nauczyly nas wszstkie lata po 89 !
Jezeli Narod ma z kolan powstac, to jedynie w prawdzie,
a nie zadne uklady i zadne mniejsze zlo !
Kolejne wybory ukaza, czy kandydatom rozchodzi sie o dobro Rzeczpospolitej,
czy o wlasna prywate ?
czy polacza sile, czy tez bedzie kolejne rozczarowanie ?...
chris
DWA SŁOWA o wyborach i nie tylko:
12 Kwietnia, 2015 - 09:00
Drogi Chris,
Ja już tutaj kiedyś pisałem, że żadne wybory nic najpewniej nie zmienią, bo sitwy trzymające władzę w tej kupie kamieni,
sfałszują każde. Jak czyniły to do tej pory.
Nie tylko ja to zresztą zauważam, bo wiele podobnie brzmiących głosów jest.
Nie po to jeżdżą leśne dziadki z PKW na dokształty do Moskwy, żeby wybory wygrywał niezrzeszony w sitwie.
Oprócz Kościola, Szkoły i Strzelnicy,
POćwiczyć nam w palanta:
i następnie oćwiczyć palantów z PZPO, czyli Polskiej Zjednoczonej Partii Oszustów.
Rozegnć tofaszystwo komoruskie wprzódy,
i dopiero później jednomandatowe wybory
( J O W ).
A wracając do Jedwabnego, też o tym kiedyś wspominałem.
Są żyjący świadkowie zbrodni w Jedwabnem, więc ekshumacje nic nowego nie pokazałyby, prócz tego co wiadomo z zeznań Tychże ŚWIADKÓW Historii:
Jeśli chodzi o Lizbonę.
Od zawsze sądzę, że Pan Profesor, Prezydent Lech Kaczyński, podpisując ten dokument wiedzę miał większą niż ja i Ty i ktokolwiek inny na temat wszelkich aspektów i uwarunkowań takiej właśnie a nie innej decyzji.
Zejdźmy ze Św. Pamięci Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
@poeta
12 Kwietnia, 2015 - 23:17
czolem,
tak zgadzam sie z Toba w kazdym calu.
Ale jak czytasz, to widzisz, ze ludzie nie chca Grzegorza Brauna, tylko Andrzeja Dudy...
Narod skolowany, niektorzy bija piane...byle partyjniactwo dalej dzalalo...
Juz im wylozylem jak krowie na polu...bolek wiecej glosow mial i co ?
bylo tak wspaniale ?
Mowia, ze krol i Bog to nie nowoczesnie...
Mowia Bog tak, ale tylko w kosciele,
a nie w zyciu prywatnym, a juz wogole nie w polityce ...
Te kutasy mysla ze maja jakis glupkow przed soba...
wystarczy poczytac i wlos sie jezy...
wiekszosc z nich, to stare chlopy, widac akademicy i przywlaszczaja sobiie prawo do jakiejs madrosci ...
jakby starosc madrosci rowna byla, jakby glupich starcow na ziemi nie bylo...
Mowie Ci Poeto katastrofa...
Co drugi to parch, zakamuflowany po szyje...a w klapie marynarki Matke Najswietsza ,
Gdy kiedys przed laty bedac na Prawicy.net napisalem ze owczesny rzad zazydzony, to mnie natychmiast zbanowali...
Mozesz, to sobie wyobrazic ? Na PRAWICY.NET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
samo zydostwo...ale jakie elokwentne, jakie sliskie, jakie polskie,
wszyscy, albo prawie wszyscy po polonistyce...i wszyscy kombatanci Solidarnosci, KOR-u itd.
Ja to nie musze w twarz patrzec, wyczuje podczas czytania ze gudlaj, znaczy gdy z takim koresponduje...
Niezaleznie jak dobrze wyuczony, jakby sie nie staral...ten wredny charakter wybija sie od razu na powierzchnie...
a odnosnie biezacych informacji, tzn. co sie bedzie dzialo na Swiecie, to proponuje na wchodzenie w izraelskie gazety
internetowe, tam jest rzeczywiscie Prawda, sama prawda i tylko prawda., jeszcze sie nie zdazylo,
by sie cos nie sprawdzilo, Gudlaje swoich nie oszukuja ;-)
Najbardziej ubolewam, ze ludzie nie czuja, ze ich kreca...,ze ktos pisze czy mowi po polsku, to przeciez nie znaczy
jeszcze do kurwy nedzy, ze to Polak, jak mozna tego nie dostrzegac, tylko klasc glowe pod topor !
Ale jestesmy poprostu osaczeni, oni sa wszedzie, na kazdym stanowisku i w kazdym otoczeniu , poprostu w kazdej
przestrzeni spolecznej...A do tego jeszcze spiochy..., dobrze umocowani, dopiero po latach zaczynaja prace...
Ostatnio mialem taki przypadek, ze ujawnil sie jeden po dwudziestu latach...mozesz sobie to wyobrazic ?
No ale byl juz wysoko ulokowany i teraz, to mu moga naskoczyc...i teraz ten koles dopiero zaczyna swoje dzialania...
pzdr.
chris
@chris
12 Kwietnia, 2015 - 23:48
teraz widzę że nadawałbyś się do "ostatecznego rozwiązania kwesti żydowskiej" - myle się
Zdecydowany amator
12 Kwietnia, 2015 - 23:59
Tylko wieśniak co mu słoma wychodzi z walonek, może taki chamski komentarz napisać, o ludziach którzy walczyli o wolność polski, z KORu czy Solidarności, i ich nazywać kut..mi.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj A tu sie Pan myli...
13 Kwietnia, 2015 - 01:03
gdyby ostnia wojna swiatowa nie wybuchla, to byl bym w posiadaniu , no !,
gdybym byl przesadnym, to napisal bym wojewodztwa..., ale tyle ziemi, to nie byylo...prawie ;-)
a i herb na scianie wisial.
Odnosnie polityki, to ja z niektorymi z tych KUTASOW wspolpracowalem, to wiem co mowie !
bo...poznacie ich po owocach, no i poznalismy !
Juz Panu podpowiadalem, by Pan uwaznie moje wpisy czytal !
Ja nie o wszystkich pisalem, tylko o tych co sie zeszmacili o zdrajcach,
czy Pan ta roznice pojmuje ?
chris
Zdecydowany amator
13 Kwietnia, 2015 - 17:30
To proszę to uściślać, by nie było nie domówień, jak w komentarzu do Poety.
A co do pochodzenia, to tutaj nikt się tym nie chwali, ale zapewniam, z mojej strony mógłbym się z panem licytować, kto za kim szable by nosił, więc darujmy sobie tytuły i godności.
A zajmijmy się odzyskaniem naszej Ojczyzny od żydo ubecji, która ją zniewala.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jozio
13 Kwietnia, 2015 - 01:18
Ja znam roznice miedzy parchem a Zydem,
a czy Ty ja znasz ?
Znane jest Tobie nazwisko Boleslaw Szenicer ?
wiesz kim jest i byl ten Polski Zyd ?
https://www.youtube.com/watch?v=7Dc984wPLYQ&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=xPoF0nnsFY4&feature=related
ja znam bowiem takich i innych...
a to co o mnie powyzej napisales, jest poprostu obrazliwe dla mojej osoby,
wiec...zegnam ozieble z domieszka ironii
chris
@chris
13 Kwietnia, 2015 - 01:21
Na dobranoc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ywXYRg9-Evw
Zdecydowany amatorze! - Nie uważasz, że "przegiąłeś"???
13 Kwietnia, 2015 - 02:10
Porównałeś TW Bolka z Dudą? A w kontekście głosowania na A. Dudę napisałeś, cyt.: "Juz im wylozylem jak krowie na polu...bolek wiecej glosow mial i co"?
Otóż ZA-mie odnoszę wrażenie, że nie wiesz, o czym i o kim piszesz. Dr Andrzej Duda wywodzi się ze środowiska PiS-owskiego, a to w czasie swoich rządów zachowywało się wobec swojej Ojczyzny i jej obywateli w sposób, do którego nie dorównał nikt wcześniej po roku 1989 (AWS), a tym bardziej od 8 lat platformersi z peselami w żadny calu.
Wiem, że lubisz tylko pisać, pisać i pisać, by czymś "zabłysnąć" na NP. Ale poczytać to już nie łaska? Dokładnie tak, jak platformersi. Każdy z nich chce mówić, mówić i... mówić, a nie ma komu słuchać. Ktoś mnie zapytał: - ty! a o czym ci platformersi mówią? - Nie wiem, o tym mi nie powiedzieli...
Zatem poczytaj sobie, co PiS, z którego to środowiska wywodzi się Andrzej Duda uczyniło dla Rzeczpospolitej w ciągu niespełna 2 lat swoich rządów (tutaj: http://niepoprawni.pl/blog/8282/nie-mow-falszywego-swiadectwa-przeciw-blizniemu-swemu-j-kaczynski-nieudacznikiem), gdzie powinieneś zwrócić uwagę na rozdział: "Co Polacy zawdzięczają J. Kaczyńskiemu i PiS-owi".
Twoje porównywanie Lecha Wałęsy do Andrzeja Dudy jest porównaniem... biurwy do policjanta. Przypominam, że to TW "Bolek" dołozył swą czereśniacką rękę (czerśniactwo odziedziczone z Popowa k/Płocka - skąd się wywodzi) do likwidacji zakładów pracy - nawet tych bardzo dobrze prosperujących - wprowadzając parapodatek pod nazwą "popiwek". Więcej o nim nie chcę pisać, bo zbiera mi się na wymioty. Wystarczy, że raz o nim napisałem w swojej książce pt. "Europejskie Eldorado" w podrozdziale "Frajer pompka". Czy słyszałeś lub widziałeś akty prawne, które miałbyby z ręki PiS-u "zdołować" do końca zakłady pracy będące pod zarządem państwa? Np. Orlen, KGHM, Azoty, Lotos itd.?
No i proponuję Tobie koronny materiał audio-video, tj. wystąpienie dra Andrzeja Dudy tutaj: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AZbsHbrArtw.
Dalej napisałeś, cyt.: "Te kutasy mysla ze maja jakis glupkow przed soba... wystarczy poczytac i wlos sie jezy... wiekszosc z nich, to stare chlopy, widac akademicy i przywlaszczaja sobiie prawo do jakiejs madrosci ... jakby starosc madrosci rowna byla, jakby glupich starcow na ziemi nie bylo...".
Tak się składa, że teraz polemizuje z Toba dr hab. inż. pracownik i wykładowca wyższej uczelni w wieku po 60-tce. Więc określając mnie k**asem, po prosu mnie obrażasz, a Twój błąd polega na tym, że mylnie sądzisz, iż to uczelnie uczą... mądrości. G*wno prawda! Mądrości uczy życie. Im jest starsze, tym więcej doświadczeń przekłada się na mądrość. Człowiek pozyskuje mądrość (oczywiście nie wszyscy - więc nie ma co generalizować) proporcjonalnie do wieku, wszkże pod warunkiem, że będzie się otaczał ludźmi mądrzejszymi od siebie. Uczelnie dają jedynie wiedzę, która pozwala na życie na wyższym standardzie. Nie dotyczy wszyskich absolwentów, bo są i tacy, którzy będąc pospolitymi głąbami, płacąc czesne, chcą mieć "kwit" ukończenia uczelni, bo... płacą. U mnie żaden taki nie ma szans,
Zastanowił mnie także Twój tekst, cyt.: "(...) a odnosnie biezacych informacji, tzn. co sie bedzie dzialo na Swiecie, to proponuje na wchodzenie w izraelskie gazety internetowe, tam jest rzeczywiscie Prawda, sama prawda i tylko prawda., jeszcze sie nie zdazylo, by sie cos nie sprawdzilo".
W ciągu ostatnich 2 lat w Polsce, w swoim otoczeniu i w swoim miejscu pracy nie znalazłem człowieka, który przetłumaczyłby mi tekst z języka hebrajskiego, a tym bardziej za darmo. Owszem, znalazłem przez internet dwóch tłumaczy, ale "zaśpiewali" taka cenę, że nie mogła być przeze mnie zaakceptowana. A tu... proszę: - "Zdecydowany amator" zna język hebrajski, skoro czyta izraelskie gazety w wydaniu internetowym w tymże języku. Mało tego, - zna dość dobrze język polski. Chłopie! Za stary jestem, byś mnie mośku robił w konia! Wy mośki tak macie: - najpierw się przymilić, czapkować, przyznawać rację, by po jakimś czasie zaprzyjaźnienia... przywalić adwersarzowi, by mu "w pięty poszło". Dokładnie tak, jak tym którzy w czasie II wojny światowej uratowali wam życie, by wsypać ich na Gestapo.
Zatem... szalom i... zero ze mną dyskusji.
P.S.
Popracuj nad pisownią. Jak jeszcze raz popełnisz błędy ortograficzne (a są w Twoim komentarzu), to je spałuję.
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
re:...zna jezyk hebrajski...
13 Kwietnia, 2015 - 04:07
Jest rowniez po angielsku, a wiec nie trafione !
Porownanie z bolkiem nie bylo doslownie tyczylo sie jedynie partyjniactwa...,
uzywam tego porownania zawsze gdy pisze w tych tematach, gdyz ludzie lepiej rozumieja konsekwencje wydarzen,,
przynajmniej mam taka nadzieje.
Mnie nie odpowiada ten system, rozumiesz ?
system demokracji., Polska jest okradana i bedzie okradana.
A tu nie ma juz co krasc...Czy Ty to rozumiesz SATYR .
Fajnie, ze sa takie piekne plany w PiS-ie o ktorych piszesz.
Mierzi mnie demokracja i partyjne uklady...jezeli masz tyle lat co piszesz, to chyba powinienes to rozumiec.
Gdy jestesmy jednak przy Twoich pochwalach, to kto ratyfikowal traktat ?
o zydowskich roszczeniach odszkodowani juz nie wspomne...
Glebiej na temat PiS-u nie chce sie tutaj wypowidac i zadnych dyskusji prowadzic,
gdyz jest to temat nieco skomplikowany...i raczej delikatny...
Dalej...,nie referowalem Poecie tegoz portalu, bo tutaj to on sobie sam moze poczytac...,
przeciez to jest oczywista oczywistosc.
Cos takiego zakrawalo by na chorobe psychiczna...
Zostalem wiec rowniez przez Ciebie zle odebrany...czy wogole zrozumiany.
Jest wiec rzecza oczywista, ze nie pisalem o tutejszych adwersarzach...
Jezeli rozchodzi sie o cialo akademickie, to i owszem dobra polowa pozostawia duzo do zyczenia...
Rozumiem , ze nalezysz do tej pierwszej polowy, no mozna to jasno wyczytac z tego co piszesz i jak to piszesz...,
ba, nawet z Twojego oburzenia., zresza wogole dla mnie niezrozumialego.
Jezeli ktos sie czuje urazony, to znaczy ze ma cos na sumieniu, to znaczy, ze nalezy do tych o ktorych pisze, to jasne.
Przeciez, gdyby tak pieknie bylo w Polsce ( mysle o inteligencji ) to nie mielibysmy takiej sytuacji...
Pamietasz czasy po 89 ` kto wybieral i kogo ?
Pozniej porozniona Polska podczas wyborow PO PiS podzielila kraj niemalze po polowie.?..,no i co to byla za polowa...?
kosmici ?
Nie potrzebnie bronisz stanu akademickiego a priori, to nie oddaje prawdy.
Przeciez pisalem wielokrotnie ze okolo polowa, dlaczeg wiec Ty jak rowniez inni tutaj poczuliscie sie wezwani do tablicy ?
No mnie by to do glowy nie przyszlo...przeciez kazdy wie kim jest i co soba reprezentuje...
Cale to dzisiejsze towarzystwo partyjne to akademicy, ...skorumpowane sadownictwo- akademicy,
biurakracja akademicy. mam Ci tutaj dalej wypisywac ???
Dlatego w pewnym miejscu napisalem, ze niektorzy nie potrafia odroznic g...na od twarogu !
Co chcesz uslyszec ? nie jestem za Duda bo choc jak piszesz prawy z niego czlowiek,
ale moze miec w przyszlosci zwiazane rece...w roznych tematach...oby nie, a jezeli tak ?
ale , gdy bedzie trzeba to go wybiore, bo coz...?
a zakonczyles personalnie pt.gestapo i takie tam...
no chyba Cie jednak ponislo...
Nie zrozumiales moich intencji w tym co pisalem,i jak czytam nie zrozumialesto o kim pisalem !
a przywaliles z gruber rury !
chyba jednak Panie doktorze trzeba troche spokojniej do sprawy podchodzic...
Nie tlumacze sie tutaj jak uczniak, ja poprostu jestem cierpliwy.,czasami poprostu jestem cierpliwy...
szczegolnie w sytuacjach nieporozumien i to nie istotne kto kogo nie rozumie...
To co pisalem uwazam za prawde i nie jeden adwersarz noge mi podstawial i to nie calkiem sportowo,
ale jak powiadam ja zadnych czerwonych cyferek nie stawiam...
Jezeli ktos poczul sie moim pisaniem urazonym, no coz kazdy musi wiedziec kim sam jest.
chris
JAK NIE KIJEM GO TO PAŁKĄ !
13 Kwietnia, 2015 - 08:06
ja tutaj troszkę się "wetnę" w Waszą szanowną dyskusję,
może ciut nie na temat, no ale ja żadnym doktorskim dyplomem wykazać siem nie mogem, więc czujem usprawiedliwiony.
Ten mój wtręt:
Będąc kilka tygodni temu na spotkaniu tutaj za oceanem, z Kandydatem na Urząd Prezydenta, Panem Grzegorzem Braunem, o czym też tu na Niepoprawnych łamach wspominałem, wystąpiłem tam, że swoim wierszykiem (ośmieliłem się zadeklamować nieudolnie).
Sugerowałem w nim, aby kandydaci przed wyborami porozumieli się między sobą i zamiast rozpraszać głosy na kilku pretendentów, wsparli wszyscy Patrioci, Kandydaci jednego, Pana Dr. Andrzeja Dudę.
W komentarzu dla mnie i do audytorium, po mojej wierszokleconej sugestii, Pan Grzegorz Braun Powiedział:
....PAN ANDRZEJ DUDA, BYŁBY BARDZO DOBRYM URZĘDNIKIEM W MOJEJ KANCELARII PREZYDENCKIEJ...
koniec cytatu.
Nie potrafię powiedzieć czym się kierował Pan Grzegorz Braun, tymi słowy odpowiadając na moją sugestię....
Może ma wiedzę, której ja nie zaposiadam ?
Moja wiedza, historyczna, (bez dyplomów uniwersyteckich i doktorskich tytułów) podpowiada mi, że może być tak:
że jeśli zdarzyłoby się, że Pan Duda zostałby Prezydentem Najjaśniejszej, mogłyby określone środowiska wpływać naciskami na małżonkę Pana Andrzeja Dudy, i forsować swoje interesy jakieś tam, a Pan Andrzej Duda, który wiernym i lojalnym mężem będąc,
nie odmawiałby pięknej kobiecie, ukochanej żonie swej, matce kochanej, pięknej córki,
http://niezalezna.pl/65780-zona-andrzeja-dudy-moj-maz-jest-moim-najlepszym-przyjacielem
Bo przecież Najlepszemu Przyjacielowi nie odmawia się.
NIGDY !
Prawda ?
I w tym konflikcie interesów,
(jak to drzewiej bywało wielokrotnie w Historii Naszej Ojczyzny, wspomnę tutaj choćby tylko Króla Naszego Kazimierza Wielkiego, któremu gmina żydowska, dziewoję piękną wprowadziła (do alkowy)
na monarszy dwór - i Król nie oparł się wdziękom białogłowy)
POLSKA z pewnością byłaby stroną przegraną.
Z drugiej strony, ktoś mi też niedawno powiedział, że Pan Kandydat, pretendent do Urzędu Prezydenckiego, Grzegorz Braun, też miał zmienić wkrótce, lub już zmienił, stan kawalerski
z singla na małżonka.
I że wybranką jego serca kobieta, która.......
Wywodzi się z braci starszych w wierze....
Czyli,
jak nie kijem GO, to pałką !.....
Biedna Nasza Polska Cała.
@Poeta
14 Kwietnia, 2015 - 03:36
Mi ie przeszkadza , ze czyjas zona jest zydowka., albo murzynka.
Powyzej wkleilem w moim wpisie odniesienie filmiku na youtub, gdzie jak moza zauwazyc porzadny,
a nawet bardzo porzadny polski Zyd rozprawia jak sie inni niestety jego pokrewiency w Warszawie panosza...
Istnieje wiecej swiatowej slawy Zydow, ktorzy glosno i wyraznie krytykuja zydowskie swinstwa.
No sytuacja jest zgola zabawna, bo krytykowani maja nielada problem...
Przez wiele lat poznalem wielu porzadnych Zydow w kraju jak rowniez za granica.
Sa to ludzie krystalicznie wrecz czysci...Mowia otwarcie, ze wstydza sie byc Zydami..
Ale mamy rowniez nasze rodzime podworko i zwiazane z tym klopoty. Zydowskie zadania pieniezne o odszkodowania
sa czyms tak obrzydliwym jak od lat pomowienia Narodu Polskiego. To sa zachowania skandaliczne.
Swego czasu zostali zaproszeni, innym razem uzyczono im schronienia, ale ze obecnie sami pragna sie zainstalowac,
a do tego w taki sposob i na takich warunkach, no to jest juz nie do przyjecia, poprostu nie do przyjecia.
Peres smieje sie w Knesecie, ze Izraelici nie maja klopotu z wykupywaniem krajow postkomunistycznych w tym Polski.
Chociazby ze zwyklej przyzwoitosci i na kanwie II w.sw. powinien sie powstrzymac od takich stwierdzen ,
a jego smech, byl poprostu szyderstwem.
Takze Poeto ja znam dwie strony tego samego, wiec czasami pisze Zyd, czasami Starozakonny,
a innym razemi pisze z cala swiadomoscia parch czy gudlaj, gdyz w stosunku do tych ludzi jest to poprostu prawda.
https://www.youtube.com/watch?v=HG5RAaQFbRs
https://www.youtube.com/watch?v=WpfFkegIsn0
pzdr.
chris
...i Niemcy też ludzie...
14 Kwietnia, 2015 - 10:22
Jasna rzecz, że nie uogólniam.
że zacytuję zdanie z pięknej książki, którą sobie bardzo cenię. Zdanie dotyczące innej nacji, ale to przecież nie ma znaczenia, a może jeszcze bardziej podkreśla problem, czy też jego specyficzną wagę.
Książka to "Znaczy Kapitan".
Cytatem są słowa właśnie Znaczy Kapitana, czyli Kpt. Żeglugi Wielkiej, Mamerta Stankiewicza, który powiedział:
....i Niemcy też ludzie....
Re:...i Niemcy tez ludzie...
14 Kwietnia, 2015 - 11:55
...,kiedys na targu w Niemczech lalo jak z cebra, widzac idacego wrecz szczesliwego trzydziestolatka proponuje mu parasol,
gdyz mialem w zapasie...,
a on mi na to,...eee, dziekuje, ale nie ! na Swiecie za duzo parsoli ;-)
chris
re:parafrazujac Niemcy i parasole...
14 Kwietnia, 2015 - 13:34
Eeee, za duzo...na Swiecie...
pzdr ;-)
ps.
Poeto,
drugi wpis dodalem celowo, by wszyscy mogli moje intencje zrozumiec,
nie zebys mi tu sie obrazal .-))))))))))))))))))),
rozumiem, ze Tobie powtarzac nie musze ;-)
chris
W kwestii niemieckiej dodam rowniez moja ulubiona anegdote
14 Kwietnia, 2015 - 16:55
Stefan Kisielewski wspominał, jak to wybitny, niesłusznie dziś zapomniany eseista Stanisław Cat Mackiewicz powiedział mu kiedyś: „Polska właściwa to jest Witebsk, Mińsk, Wilno, Ryga, Kijów”. Ja mówię: »A Warszawa?«. »Warszawa? Małe, żydowskie miasteczko, gdzieś na granicy niemieckiej«”. Kisielewski uważał, że to świetny żart, ale Cat mówił najzupełniej poważnie. A na pytanie, czy był już w Szczecinie, odpowiadał: „Ja do Niemiec nie jeżdżę”.
pzdr.
chris
14 Kwietnia, 2015 - 20:02