Orły Ziobry
To co właśnie obserwujemy było dla wielu oczywiste i nie jest żadnym zaskoczeniem. Nie znaczy to że choć oczywiste dla wielu nie jest źródłem smutku. W tym momencie wyborcy prawicy dopiero mogą powiedzieć: Właśnie przegraliśmy wybory. O ile wcześniej wynik był może nie rewelacyjny nie był też tragedią, o tyle obecne wydarzenie sprawia że prawica poniosła totalną klęskę.
Słychać wiele głosów jacy silni są ci przedstawiciele Zbigniewa Ziobry i Jacka Kurskiego. Proponuję w tej sytuacji przyjrzeć się uważniej wynikom które członkowie nowego klubu uzyskali. Dane podaję w standardzie: liczba głosów, wynik/ilość uzyskanych mandatów.
Oczywiście na początku brylują znane wszystkim nazwiska:
Andrzej Dera 17 606 1/3
Beata Kempa 70 127 1/6
Arkadiusz Mularczyk 45 801 1/7
Dalej już tak świetnie nie jest.
Jacek Bogucki 10 927 6/6
Mieczysław Golba 12 332 3/6
Tadeusz Woźniak 8996 4/5
Jerzy Rębek 7 503 5/5
Patryk Jaki 8 911 3/3
Piotr Szeliga 8 222 4/5
Jarosław Żaczek 11 278 6/6
Andrzej Romanek 9 743 6/7
Jan Ziobro 9 347 5/5
Edward Siarka 13 264 4/7
Józef Rojek 15 978 3/5
Mariusz Orion-Jędrysek 22 381 3/6
Marzena Wróbel 11 738 3/4
Jak widać że z wyjątkiem oczywistych trzech liderów pozostali nie uzyskali w większości przypadków rewelacyjnego poparcia. Pięć z trzynastu mandatów to ostatnie pozycje które zdobyły miejsce w sejmie. Dodając do tego trzy kolejne, które zdobyły miejsce przedostatnie, można powiedzieć że połowa to praktycznie ci którzy się po prostu załapali (niczego nie ujmując posłankom i posłom).
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5365 odsłon
Komentarze
@ Puszczyk A ty ile głosów zdobyłeś ?
7 Listopada, 2011 - 23:00
Mix
Jak sama nazwa wskazuje orłem nie jesteś.
A to że myślisz że masz skrzydła i umiesz latać to za mało.
Najłatwiej jest krytykować.Ten twój tekst będzie dowodem na to ile ty masz głosów poparcia i sobie porównasz.
Mix
Czy twoje ataki ad persona mam uznawać za merytoryczną dysputę
7 Listopada, 2011 - 23:19
Obrażanie mnie skutków nie przyniesie bo mnie wcale nie obchodzi. Natomiast wiele głosów się słyszy jakie to Ziobro i jego ludzie uzyskiwali fantastyczne poparcie wyborcze. To są dane liczbowe z KBW możesz ze mną polemizować czy te wyniki są rewelacyjne czy nie.
@ puszczyk Po której jesteś stronie ? Po co te wpisy nie
7 Listopada, 2011 - 23:24
Mix
wystarczy TVN i inne medyja.
Mix
@ PUSZCZYK Przepraszm jak Cię uraziłem
8 Listopada, 2011 - 00:11
Mix
Odebrałem twój wpis jako atak na prawicę.
Pozdrawiam Mix
Mix
No to nie wiem czy cię nie rozczaruję
8 Listopada, 2011 - 00:39
Nie wiem czy jestem kimkolwiek. Nie postrzegam świata poprzez szufladki prawica, lewica. Bóg, Honor, Ojczyzna to dla mnie słowa o ogromnej mocy to fakt niezaprzeczalny. Jednak postrzegam świat przez pryzmat przyzwoitości i prawdy. To są dla mnie jedyne istotne podziały. Walczę z poprawnością polityczną zabiegając o to aby ludzie otwierali oczy i myśleli samodzielnie, nie schematycznie. Nie niszczyli ale starali się budować. Usiłowali wzrastać a nie ulegać instynktom i najniższym pobudkom. Jak widzisz nie ma to wiele chyba wspólnego z prawicą albo lewicą.
To co dla mnie jest prawdziwą wartością w życiu najlepiej zostało chyba ujęte w 1 Kor 13 choć sam nie uznaję się za osobę wierzącą.
PS. Nie uraziłeś mnie, nawykły jestem.
@ puszczyk Czy Cię rozczaruję
8 Listopada, 2011 - 09:02
Mix
To nie jest tak że skrajny prawicowiec to patriota a ktoś
o innym spojrzeniu już nim nie jest.
Potrzebne są dwa bieguny.
Prawicowy - obrona niepodległości, granic, niepodległości,
oparty na słowach Bóg Honor Ojczyzna,
drugi biegun lewicowy w takim rozumieniu / zawsze są ludzie którzy potrzebują pomocy i opieki i wtedy przyzwoitość
oraz prawda o ich sytuacji jest motywem do działań opiekuńczych i zwykłej pomocy.
Za czasów ,, komunistycznych ,, w Polsce lata 1965- 1984
był taki fragment działań dla społeczeństwa który powinien pozostać w nowych dzisiejszych czasach.
Może się ktoś śmiać otóż były to kolonie letnie na wakacjach, obozy harcerskie gdzie śpiewano wiele pięknych polskich piosenek wakacyjnych i patriotycznych, gdzie był apel i biało - czerwona flaga wyciągana na maszt rano.
I to nie było niewolnictwo i brak polskości.
Było w tym dużo patriotyzmu i wychowania. Była edukacja
i możliwość poznawania nowych miejsc na wakacjach przez dzieci i młodzież ze wszystkich grup społecznych.
Sam byłem uczestnikiem 16 kolonii , potem jeszcze jako wychowawca 4 czy pięciu.
Nigdy nie byłem komunistą, aparatczykiem, zdrajcą Polski,nie byłem w żadnej partii , dziś jestem skrajnym prawicowcem z powodu sytuacji w jakiej jest nasza Ojczyzna. Kolonie, piosenki , obozy nie przestawiły mi rozumu.Młodzi ludzie z tamtych czasów nie poszli by na Marsz kolorowych 11 listopada tylko na Marsz Niepodległości tego jestem pewien w 100 procentach.
Nie rozczarowałeś mnie.
pozdrawiam Mix
Mix
Bunt
7 Listopada, 2011 - 23:04
Bunt, który to z kolei? Kaczyński to PiS i te wszystkie manewry Ziobrów, Kluzików,Dornów, Jurków itd. na nic się zdają.
Pewne prawdy jakoś nie mijają, powracają do ludzi wciąż - Jan Paweł II
Pewne prawdy jakoś nie mijają, powracają do ludzi wciąż - Jan Paweł II
@ jozio Bunt - twój wpis też nic nie daje
7 Listopada, 2011 - 23:34
Mix
Trochę cierpliwości , dajmy sobie i im trochę czasu. Na ocenę przyjdzie odpowiedni moment.
Prezesa JK nikt nie prowadzi na szubienicę.
Mix
zgadzam się
8 Listopada, 2011 - 08:28
PiS to Kaczyński, ale Kaczyński jest już stary i powinien rozglądać się za przyszłym następcą.
jeśli wciąż będzie tłumił młodszych, zdolnych posłów, to za jakiś czas zostanie w partii sam :(
Pewne wypowiedzi wskazują że się rozgląda
8 Listopada, 2011 - 19:15
Ziobro właśnie sobie zdaje z tego sprawę że Jarosław Kaczyński się za następcą rozgląda lecz on się na liście nie znalazł. Przed wyborami było potwierdzenie że następcą miał się stać śp. Kurtyka. To wielkie nieszczęście że zginął gdyż naprawdę to był by dobry następca. Teraz mówi się o Mariuszu (CBA) Kamińskim. Osobiście mi się ta kandydatura podoba gdyż jest on jak się wydaje jest osobą o sprecyzowanych poglądach, wie o co walczy i jest w tej walce konsekwentny.
Re: Orły Ziobry
7 Listopada, 2011 - 23:07
Jedynka z wpisanie się w ogólny trend wypracowany przez WSI. Nie rozmawiamy o niczym innym jak tylko o "podziale". Wróćmy do rozmów o przyszłości Polski i kontroli poczynań rządu i Prezydenta RP.
-----------------------------------------------------------
"Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacyl
7 Listopada, 2011 - 23:20
Dzięki za ten głos.
Ręce opadają, kiedy obserwuje się, jak nas chcą zaprogramować.
Mnie również nie interesuje rozwój,czy regres partyjniactwa.
Podmiotem jest Polska i nad JEJ rozwojem trzeba dyskutować.
Opracować metody docierania do ludzi, informować, edukować.
A partie poradzą sobie.
Wszak już je finansujemy.
Pozdrawiam serdecznie
PS
Ja również oceniam notkę na 1
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
@ Jacyl Wpisy tego kalibru to ośmieszanie ludzi i PIS
7 Listopada, 2011 - 23:21
Mix
Po co takie tytuły i złośliwe komentarze.Każdy tekst ośmieszający działania jednej czy drugiej strony PIS
to niepoważne podejście do tematu.
Nie mam na myśli twojej odpowiedzi.
Od wczoraj w mediach Ziobro i atak na jego osobę.
zapomniano o JK teraz Ziobro na tapecie. I tu na niepoprawnych to samo.
dajmy sprawom trochę czasu i trochę powagi.
Mix
Hmm. Twoje prawo
7 Listopada, 2011 - 23:22
Podział jak się wydaje stał się faktem. Należy z tym po prostu żyć. Informację zamieściłem głównie dla osób głosujących na PiS w tych wyborach pragnących sobie wyrobić pogląd co dalej.
@puszczyk Podział stał się faktem
7 Listopada, 2011 - 23:33
Mix
Czy uważasz że tytuł był elegancki.
Co do ilości głosów zależy to również od proporcji ludzi zamieszkujących dany region.
Mix
Ja niczego nie neguję z twojej argumentacj
7 Listopada, 2011 - 23:38
po prostu są to wyniki. Liczba głosów jest podana dlatego że zwyczajowo się ją podaje. Istotne jest to na której pozycji mandatowej się wchodzi. Jeśli na ostatniej a mandatów było 5 albo 6 to raczej wynik nie jest rewelacyjny bo pokazuje że taka osoba się raczej załapała niż coś ugrała. Poparcie listy na poziomie 5/6 mandatów świadczy że w danym okręgu PiS miał bardzo duże poparcie w związku z tym takie pozycje niekoniecznie wynikają z pracy i popularności kandydata. Raczej wynikają z ogólnego poparcia w regionie.
Re: Hmm. Twoje prawo
7 Listopada, 2011 - 23:37
Dalej, tak jak i wcześniej.
PIS, czy Ziobry -niech robią swoje.
A my swoje.
Abyśmy w następnych wyborach, nie byli skazani na etatystów
pod szumnymi sztandarami.
Są sprawy ważne, ważniejsze i najważniejsze.
Ale nie ma ważniejszych od wyrwania Polski z łap posowieckich bękartów.
20 lat pokazało nieskuteczność partii w tym względzie.
Czas więc porzucić wiarę w najemników i zająć się sprawami OSOBIŚCIE.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Całkowicie się zgadzam
7 Listopada, 2011 - 23:42
Jednak na razie mamy system taki jaki mamy. Na ulicę jeszcze jak się zdaje wychodzić za wcześnie bo czas przyjdzie jak większość społeczeństwa będzie miała puste talerze (inaczej będziesz miał zbyt małe poparcie).
Dla mnie jest jasne że trzeba tworzyć jak największą presję na polityków i tyle. Można to robić tylko w jeden sposób czyli przez pracę u podstaw co i też w realu czynię.
Ulica
8 Listopada, 2011 - 00:04
Na ulicach, w sklepach, w transporcie -jesteśmy codziennie.
Bogu dzięki, do walki (jeszcze) nie potrzebujemy kałachów.
A ludzie, których spotykamy, nie gryzą.
TRZEBA ROZMAWIAĆ.
Z uśmiechem, grzecznie, jak to z Rodakami.
Rok, ma zwykle 365 dni.
Jeżeli przekonamy kogoś co drugi dzień, to i tak już znacznie więcej, niż nam trzeba.
I polecam rozdawnictwo karteczek z namiarem na NPPL.
Bo czasem nie starcza czasu, aby jakiś temat dogłębnie wyjaśnić.
Wtedy trzeba dać namiar, na źródło wiedzy.
Proste, jasne, rzetelne.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Wcześniej napisałem iż to robię
8 Listopada, 2011 - 00:20
I to od wielu wielu lat. Cóż społeczeństwo jakie jest każdy widzi. Jednak czy ja się poddaję? ;D:D:D
Sukcesów życzę.
Puszczyk
8 Listopada, 2011 - 00:38
Około 0.2 do 0.3 % ludzi, nie poddaje się nigdy.
To dobry wynik.
I to właśnie Ci ludzie, muszą wypracować METODY i zasady docierania do społeczeństwa.
Dlatego dajmy sobie spokój z partyjnymi najemnikami.
Najemnik nie ma idei.
Najemnik odbiera żołd.
Od tego, kto lepiej płaci.
I Pułkownik tego nie zmieni, choćby był najbardziej ideowy.
Nasz cel to Społeczeństwo.
Bo historia nie wybacza zaniedbań.
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
Sanowni czytelnicy i komentatorzy
7 Listopada, 2011 - 23:33
Ten wpis nie dotyczy tego czy Ziobro (a właściwie jak się wydaje Kurski) i ci co za nim idą to zdrajcy czy bohaterowie. Ten wpis ma pokazać iż nie do końca jest słuszna teza jakoby Zbigniew Ziobro i jego ludzie uzyskiwali takie super wyniki.
Tylko tyle i aż tyle. Piszę to bo jak widzę niektórzy mylnie interpretują tą notkę.
Co do zdania na temat rozłamu to moje zdanie jest oparte o statut PiS a konkretnie:
ART. 36. REPREZENTACJA PIS W SEJMIE, SENACIE ORAZ PARLAMENCIE EUROPEJSKIM
Zainteresowanych tam odsyłam.
@ Puszczyk
8 Listopada, 2011 - 03:45
A ja sobie poczekam az kurz opadnie. Po opadnięciu kurzu, w jakieś rok do półtora będzie wiadomo kto tańczy, z kim tańczy, co tańczy i czy wogóle tańczy. Dlatego panowie dyskutanci, trzy szklanki zimnej wody, a jak mało to następne trzy i zająć się tym co naprawdę wazne.
_____________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
A to proszę bardzo np. zająć się taką ciekawostkę
8 Listopada, 2011 - 07:07
W Chinach ponoć ze względu na tanie kredyty budowlane buduje się całą masę nowych mieszkań. Niestety domy te stoją puste. Był wypadek kolei wielkich prędkości ale wiele osób nie ucierpiało bo nie za wielu z niej korzysta. Ponieważ kredyty budowlane są oprocentowane niżej niż inflacja (państwo do nich dokłada) wyburza się nowo wybudowane budynki i na ich miejsce stawia się jeszcze nowsze.
Chiny są kolejną fikcją ekonomiczną i ponoć już teraz zadłużone po uszy ze względu na sztuczne utrzymywanie niskiej wartości yuana. Prawdopodobnie tu również można szukać przyczyn nieudzielenia wsparcia dla Unii Europejskiej.
@puszczyk. A na wyspach Fidzi to nawet domy niepotrzebne....
8 Listopada, 2011 - 18:32
Oczywiście nie trzeba nic wyburzać, wystarczy obnizyć dach, bo jak wiadomo palmy rosną.
Tylko jak Chiny i wyspy Fidzi mają się do najwazniejszych spraw polskich? Pewnie tak samo jak podział PiS, czyli zaden!
Być moze w przyszłości, ale nie teraz.
_______________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Nie dajmy się zwariować!
7 Listopada, 2011 - 23:50
Popieram chłodnego żółwia! Ziobro to szans dla Pis-u! Wiadomo, że sam Ziobro nie będzie rządził! A Kaczyński ma szansę! Choć nie wydaje się to prawdopodobne! Z Ziobro wszystko staje się bardziej prawdopodobne!
Kandydaci tej prawicy może nie uzyskali rewelacyjnych głosów, ale może weźmy pod uwagę to, że znajdowali się w PiS-ie! Czas pokaże! :D
"Jeżeli zapomnimy o nich,
Niech BÓG zapomni o nas" - Adam Mickiewicz
skrzekul
"Jeżeli zapomnimy o nich,
Niech BÓG zapomni o nas" - Adam Mickiewicz
skrzekul
OK ale dlaczego aż osiem razy?
7 Listopada, 2011 - 23:55
Za pierwszym razem do mnie już dotarło.
Akurat ja mam odmienne zdanie. Z podziałów nigdy dla prawicy nic dobrego nie wynikło. Wręcz mam pogląd że wiele z nich dokonano za pomocą podpuchy w myśl zasady: Dziel i rządź. Choć przyznam szczerze że bardzo bardzo bym chciał się mylić.
Błędna interpretacja
7 Listopada, 2011 - 23:56
Jakbyś spadł z Księżyca :)
Np. okręg 14 .
Mularczyk 45800
druga pozycja na liście -Naimski 5388.
"secesjoniści"- Edward Siarka"5" 13264.
http://wybory2011.pkw.gov.pl/wsw/pl/sjm-14.html
kto kogo ciągnął?
Okręg 15.
http://wybory2011.pkw.gov.pl/wsw/pl/sjm-15.html
Znalazło to odzwierciedlenie w tym co napisałem
8 Listopada, 2011 - 00:03
Mularczyk był Liderem dostał się na 1 miejscu. Pan Siarka dostał się na czwartej pozycji. Lepiej popatrz ile jest na ostatniej albo przedostatniej. Dodatkowo powiem tak uzyskanie w danym okręgu 7 mandatów świadczy o znacznym poparciu dla PiS w danym okręgu. Zwrócę jednak uwagę że w przypadku Pana Mularczyka przytacza Pan osobę która jeszcze przed wyborami była jednym z czołowych polityków PiS i nie może być chyba zaskoczeniem że uzyskała super poparcie.
Re: Znalazło to odzwierciedlenie w tym co napisałem
8 Listopada, 2011 - 07:42
Okręg 33 świętokrzyskie .
Beata Kempa 70 127
Jarosław Rusiecki 7323
Krzysztof Lipiec 6774
Maria Zuba 6222
Andrzej Bętkowski 4591
Tomasz Kaczmarek 4332
Wymownie?
okręg 22 (Kuchciński)
http://wybory2011.pkw.gov.pl/wsw/pl/sjm-22.html
Sugerowanie się pozycją na liście niczego nie wyjaśnia w sposób obiektywny .
Może jedno-
Lider zbierający ponad 50% głosów - świadczy o marnej pracy w terenie.
Nadal uważam - Poseł na Sejm nie powinien łączyć funkcji przewodniczącego okręgu.
Hmm
8 Listopada, 2011 - 19:29
1. To nie były pozycje na liście tylko pozycje mandatowe zależne od tego jaki wyniki ktoś uzyskał. Wiele osób stosuje cały czas błędną interpretację że kluczowa jest pozycja na liście. Otóż obecna ordynacja wyborcza jest taka że kandydat wchodzi w zależności od ilości uzyskanych głosów. Przedostanie i ostatnie miejsca jeżeli liczba mandatów jest większa niż 5 świadczą raczej o tym że to osoby z przeciętnym lub wręcz słabym poparciem.
2. Co do diagnozy że jeśli lider pociągnął tak drastycznie całą listę to przyznaję jak najbardziej rację że jest to wynikiem słabej pracy w terenie. W moim okręgu było na 24 kandydatów ok 16 ciężko pracowało w czasie kampanii. Z całej listy może było z 3-4 kandydatów którzy uzyskali mniej niż 2tys. głosów. Patrząc na wyniki wiele pozycji było wyrównanych.