Polski montaż

Obrazek użytkownika Free Your Mind

<p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p><p>
</p> <p align="JUSTIFY">
</p><p align="JUSTIFY">W 3'03'' materiału księżycowego (http://www.youtube.com/watch?v=iQ_5PrVDl9g), gdy moonwalker robi ruch kamerą w lewą stronę widać strażaka w seledynowym kombinezonie i stojącego obok niego gostka w burym ubraniu (podejrzewam, że tego, co kasku nie może dopiąć przez cały film) w głębi planu zdjęciowego niejako doglądających ciężkie i odpowiedzialne działania „przeciwpożarowe”. Coś sobie pokazują, o czymś rozmawiają. Moonwalker przesuwa kamerę w prawo, pokazując „strażaka”, co leje centralnie po drzewach i goście uchwyceni wcześniej znikają, ale gdy Wiśniewski wraca w lewo, nadal gostkowie są (3'16''), przy czym „bury” idzie w głąb planu, natomiast „seledynowy” ewidentnie idzie w stronę statecznika z szachownicą. W 3'21'' widać (w stopklatce) że jest jeszcze bliżej niż wcześniej.</p> <p align="JUSTIFY">

</p> <p align="JUSTIFY">W tym jednak momencie SW „uchodzi” za statecznik, gdyż – jak wiemy z jego barwnych relacji – ze względu na straszliwe błoto chce „obejść” kawałek terenu i trafić na pobojowisko z innej flanki. Od 3'26'' materiału mamy pokaz paranoicznego machania kamerą po czym bądź (strażak „seledynowy” znika, ma się rozumieć), ale tego co najważniejsze, tj. „miejsca katastrofy”, zupełnie nie widzimy. Pokazane są stawy, ściółka leśna, kurtka, spodnie, ręka, podniesiona część, drzewa, zbrązowiałe liście itd. (bagna nie widać, lecz to nieważne), ale nie pobojowisko, tak jakby nie ono było najważniejsze albo, jakby go... nie było w pobliżu (a przecież jest parę metrów dalej!). Wreszcie SW wyłania się na „miejscu katastrofy”, kierując obiektyw na złom (4'16''). </p> <p align="JUSTIFY">

</p> <p align="JUSTIFY">No i z pozoru wszystko jest OK, po prawej widać kawałek statecznika i zabłocony silnik... - pytanie tylko, gdzie ten „seledynowy strażak”, który kierował się w stronę moonwalkera? Wśród „dogaszających” go wcale nie widać. Pojawia się on w kącie „oka kamery”, gdy SW zgięty w pół, prowadzony jest przed oblicze gostków w dżinsikach przy wozie strażackim (6'32''). I jeszcze jedna ciekawostka: „bury strażak” dopina „bury” kask na pobojowisku. Natomiast złapany „kątem oka” kamery, gdy już czekiści „zatrzymują” dzielnego polskiego „montażystę”, „bury strażak” dopina jakby... biały kask. Ki diabeł mu te kaski zmienia? Ale może to słońce tak omiotło światłem powierzchnię kasku? </p> <p align="JUSTIFY">

</p> <p align="JUSTIFY">Pojawia się więc takie pytanie: w jakiej kolejności montowane były epizody księżycowej wędrówki moonwalkera?</p>

Brak głosów