Czy ty też płacisz podatek koszerny?
Przy okazji sprawy ustawy o uboju rytualnym pisze się wiele, ale teraz warto przypomnieć tekst napisany przeszło trzy lata temu.
http://www.bibula.com/?p=5525
Można tam przeczytać:
"Stworzony został mechanizm sprawiający, że setki milionów dolarów płyną systematycznie do kas organizacji żydowskich. Zjawisko to ma tendencję rozwojową. W połowie lat 50-ych tylko kilkaset towarów w USA było objętych podatkiem koszernym. Obecnie jest ich kilkadziesiąt tysięcy. Co tydzień przybywa 50 nowych.
Proces certyfikowania produktów z punktu widzenia koszerności dociera do Polski i okolic. W Czechach jest The Ortodox Council of Kashruth “MaHa-Ral” z siedzibą w Pradze (symbolem jest litera “M” w kółku), a na Ukrainie – Kashruth Council of Ukraine w Doniecku (symbol – litery “UK” w kółku).
W Polsce opisywany proces dopiero się zaczyna. Koszerny certyfikat mają pierniczki “Katarzynki” produkowane w Toruniu. Logika sytuacji jest taka, że w sklepach polskich pojawiać się będzie coraz więcej artykułów z koszernym certyfikatem."
Wielu zbulwersowała reakcja Michaela Schudricha.
Naczelny rabin Polski nie ukrywał bowiem swojego niezadowolenia głosowaniem w sejmie.
Mówił, że jeżeli nie uda się w ciągu najbliższego czasu znaleźć sposobu na dopuszczenie takiego uboju, to nie wyobraża sobie dalszego pełnienia swojej funkcji.
O co chodzi? Oczywiście o pieniądze. Pieniądze za certyfikaty wydawane przez rabina.
Jeżeli ktoś chciałby wiedzieć więcej o towarach koszernych w Polsce to proszę zajrzeć tu:
http://www.jewish.org.pl/do_pobrania/koszer_list_280108.pdf
Na tabelkach pdf przeczytacie, za które towary płacicie podatek koszerny. I na które produkty polskie i zagraniczne wystawia certyfikaty Michael Schudrich biorąc za to 0,1%, wkalkulowany przez producenta w cenę towaru. Na przykład za kawę zbożową Inka i pierniki Kopernik z Torunia. Smacznego!
na zdjęciu Michael Schudrich, fot. PAP Jacek Turczyk
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 16599 odsłon
Komentarze
@Tomasz A.S.
18 Lipca, 2013 - 23:51
Jeszcze w PRL Polmos płacił za certyfikaty dla wódek ;-).
Pozdrawiam
Witam!
18 Lipca, 2013 - 23:57
"Polish slivovitz" miała certyfikat. Mocna była, nie pamiętam dokładnie, bo to było około 50 lat temu, chyba około 60 procent?
Pozdrawiam serdecznie!
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Tomasz A.S.
19 Lipca, 2013 - 00:04
Pejsachówka miała 70 Drogi Imienniku, 70! Paluszki lizać ;-)!
TŁ, - najpierw... paluszki lizał, a potem...
19 Lipca, 2013 - 13:02
... został... melomamem, tzn. słuchał płyt (chodnikowych), hehehe. Pejsachówkę co niektórzy nazywali koktajlem "Bęc na ziemię".
- Czy po skonsumowaniu owego 70-procentowego napitku gościu "zszedł"???
- A zszedł panie, zszedł!!! Zszedł z chodnika na jezdnię i... zderzył się czołowo z TIR-em. Do dziś płaci za... rozbitą ciężarówkę. :-))))
Pozdrawiam ze uśmiechem...
________________________
"Stan skrajnej niewiedzy czasem potrafi doprowadzić
do stanu skrajnego ogłupienia". (Satyr)
@Satyr
19 Lipca, 2013 - 13:11
Nie narzekaj, Satyr,bo przytoczony przez Ciebie na końcu dowcip świadczy, że alkohole bardzo wysoko procentowe są lepsze od poduszek powietrznych i ubezpieczenia na życie ;-)!
Pozdrawiam
Ot i cały gewałt !
19 Lipca, 2013 - 00:09
Rozumiem, że miód w koszernych pierniczkach pochodzi z jajek krów zakontraktowanych do rytualnego uboju ?
Przepraszam ale jaja pana rabina powodują, że ja już na poważnie nie mogę w tym temacie.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Obawiam się, że ten "mjut"
19 Lipca, 2013 - 00:24
pochodzi z uszu owych krów...
Swojego czasu do kogo nie poszedlem to mnie czestowal
19 Lipca, 2013 - 01:45
koszerna wodka.
Pytalem sie co ja darmo daja ze ja macie w domu?
Ni ekosztowala tyle samo co inna, ale byla lepsza bo w TV powiedzieli.
I ja sie pytam jak mozna wierzyc Zydowi ktory chwali swoj towar?
Smak tej wodki byl ordynarny ani lepszy ani gorszy moze tylko po przepiciu zamiast bolu glowy pejsy wyrastaly.
W kazdym sklepie trzeba sie pytac o produkty bez taksu koszernego jakim prawem Polacy maja kupowac koszerne zarcie i placic na darmozjadow w Izraelu zeby im sie zylo jak u Pana Boga za piecem.
Malwa
20 Lipca, 2013 - 05:57
Zajzalem przed chwila do szafki w ktorej mamy rozne herbaty i postanowilem sprawdzic wszystko co jest napisane na opakowaniu "Dzika Roza", firmy Malwa, ktora kupilem kilka dni temu w polskim sklepie i ku mojemu zdziwieniu zauwazylem napis : KOSHER CERTYFIKATE. Napis ten jako jedyny, jest tylko w jezyku angielskim, reszta, po polsku i angielsku. Widac wyraznie, ze Was tez juz dopadli i beda doic.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Malwa
20 Lipca, 2013 - 06:12
Zapomnialem dodac pytanie : jaka jest roznica miedzy dzika roza, koszerna a niekoszerna ? Chyba tylko taka, ze ta pierwsza "poblogoslawil" rabin i cos tam sobie za to policzyl, co w jakims stopniu odczul klijent na swoim portfelu.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@Roman z USA
20 Lipca, 2013 - 14:14
Przykład świetnie ilustrujący moją notkę. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam!
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Czy ty też płacisz podatek koszerny?
19 Lipca, 2013 - 01:26
Nie pamiętam już roku lecz opisze jeden fakt z Gdańska.
Rabinowi chłopaki z Dolnego Miasta w Gdańsku (z okolic ulic Łąkowa, Wróbla, Toruńska i Reduty wszelakie i okolice) włamali się do samochody chyba przy Urzędzie Wojewódzkim przy Okopowej i ukradli laptop rabinowi.
Giewałt był straszy, a policmajstry z Gdańska postawione w najwyższy stan alarmowy, atomnoj wajny.
Postawili na baczność wszystkich TW coś tam coś tam i wszystkich charytatywnych i "charakternych" konfidentów.
Przeczesali każdy zakamarek na dziesiątkach hektarów tej slamsowej dzielnicy.
Dawali każdemu kto cokolwiek powiedział o rzekomych złodziejach.
Kasy przy okazji wyciągnęli z budżetu cała masą podczas szukania tego laptopa, na których była baza danych z szantażowanymi przez terrorystów polskimi producentami koszernych rarytasów z ekstra żydowskim podatkiem.
W końcu po wydaniu set razy więcej od wartości laptopa, laptop odzyskali lecz dane z niego wypłynęły do sieci.
Sam chyba nadal mam gdzieś tę bazę danych z koszernymi rarytasami.
Było to już dawno, gdzieś tak 8-10 lat wstecz.
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
Do mojej firmy jakies 20 lat temu przyszli Zydzi zeby mi
19 Lipca, 2013 - 02:13
wcisnac kiepskiej jakosci towar.
Po przetestowaniu na ich o czach zreszta, okazalo sie ze to szmelc w porownaniu z takim samym polskim produktem ktory w tym czasie byl duzo tanszy i naprawde niezly.
Polecieli na skarge do wlasciciela firmy zeby na nim wymusic zmiane mojej decyzji.Boss powiedzial ze to ja decyduje o zakupach,bo za to mi placi, a on sie na tym nie zna, na koniec zwrocili sie do niego z zapytaniem jakiej ja narodowosci jestem,po tym rasistowskim pytaniu moj boss wywalil ich na zbity pysk.
Dodam ze po tych produktach z Polski juz dawno slad zaginal
bo fabryki zostaly zlikwidowane zeby teraz ludziom wciskac wlasnie ten szmelc.
Kosher Nostra Scam (koszerne oszustwo)
19 Lipca, 2013 - 07:25
W Stanach Zjednoczonych nie mozna juz znalezc zadnego produktu zywnosciowego na ktorym by nie bylo literek "U" lub "K". Oznaczaja one podatek na zydowskie organizacje. Wiecej o tym oszustwie mozna przeczytac po angielsku w ponizszym artykule.
http://pokazywarka.pl/q3krko/
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Należy bezwzględnie
19 Lipca, 2013 - 07:42
Należy bezwzględnie żądac aby produkty, oraz na produktach opodatkowanych ze względów religijnych umieszczone były informacje o rodzaju oraz wielkości opodatkowania,
Zaraz wracam.Bumerang
Zaraz wracam.Bumerang
kmn.info.pl
19 Lipca, 2013 - 08:24
Witaj,
umieściłem tę informację na tytułowym portalu.
PS.Czy można zidentyfikować opodatkowany "koszernym" produkt?
Pozdr.MarkD
Re: Czy ty też płacisz podatek koszerny?
19 Lipca, 2013 - 08:30
Wie ktoś może jak w Polsce jest oznakowana taka żywność? Na co zwracać uwagę?
Właśnie patrzę na opakowanie sera pleśniowego i na nim jest w kółku taki symbol PL 20101601 WE.
------------------------------------------------------------------------
http://www.kapela.info/mp3.php?id=578
Witam pszczelarza!
19 Lipca, 2013 - 10:37
Na stronie Mirosława Dakowskiego znalazłem:
"Lista TOWARÓW Koszer zestawiona dla Polski przez rabina Schudricha patrz:
http://krakow.jewish.org.pl/pliki/1192126369.pdf
Dla przykładu: są tam pieczywa z różnych piekarni, mąki (Aurora, PPZ itp), makarony, produkty firm Dr.Oetker, Kamis, Masterfoods (słodycze), Ferrero, Kopernik (wszystkie chyba pierniki i inne wytwory), Olej Kruszwica, dżemy Łowicz, kawy Tchibo, herbaty Tetley, Lipton, napoje XL energy, Next.., a piwo Heineken z Żywca, twarogi (itp.) z Garwolina; to tylko przykłady. Wydrukujcie, poczytajcie.
W Polsce znaleźliśmy następujące znaczki KOSHER: K, U, KOF-K, OU, OK, OU-D .
Nie są to wszystkie – część ma znaki z krajów produkcji, wszystkie w dyskretnych kółkach. Lub pół gwiazdy i półksiężyc - (to pewnie produkty wspólne, z muzułmanami). Trudno się chodzi po sklepach z broszurką Schudricha, a wiele z jego towarów nie ma znaczka. Warto sobie zrobić "ściągę" z tej listy, choć firm, których towary należy zostawić koszernym braciom... Ten tekst może za taką "ściągę" służyć."
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Czy podatek koszerny jest legalny? A jeśli tak to na jakiej
19 Lipca, 2013 - 09:19
podstawie? Może ktoś wie? Dokąd wędrują pieniądze z tego podatku i dlaczego właśnie tam? Tyle pytań, a tak mało odpowiedzi... Seweryn Aszkenazy powiedział komentując tę całą w 100% koszerna hucpę "Żydzi sobie szkodzą kiedy podnoszą larum". Cwaniak świetnie wie co mówi i ma świadomość, że Schudrichowi się niepotrzebnie ulało. Może będzie przez to mniej "wybrany"?
HdeS
HdeS
W takim razie kawa Inka
19 Lipca, 2013 - 09:27
zniknie z mojej kuchni. Sorry, biznes is biznes.
BTW Jeśli mamy wybór, warto kupować towary produkowane w Polsce, przez polskich producentów. Płaćmy Polakom! Warto również propagować taką postawę wśród innych.
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
...............................................
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart Ps.33,5
Problem w tym,
19 Lipca, 2013 - 12:54
że część tych firm, to polskie firmy. Ale trudno - biznes, to biznes. Albo ściągają znaczek koszerności i płacimy mniej (pal licho! tyle samo, ale do polskiej kieszeni), albo ja przestaję używać ich produktów i będę aktywnie zachęcała innych, żeby też z nich nie korzystali. Skoro udało mi się rzucić palenie, żeby nie płacić na PZPR, to z koszernymi tym bardziej się uda :)
Baba Jaga
To nie pomoze
20 Lipca, 2013 - 04:35
W Stanach Zjednoczonych, literki "U" i "K" sa nawet na plastikowych torebkach sniadaniowych i aluminiowej folii do pieczenia. Dobrali sie do wszystkich produktow krajowych i czesci importowanych.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
mafijne wymuszenia
19 Lipca, 2013 - 11:35
wystarczy przeczytac art z przytoczonej bibuly - sa to zwyczajne szantaże mające na celu tzw "ochronę"- wystarczy sie OPLACIC RABINOWI-MAFIZIE, by nie wybijano szyb, nie bylo napadow....[ tu zamiast wybijania szyb dziala sie subtelniej poprzez nasylanie sluzb...]
"mafijne wymuszenia " chyba TAK
19 Lipca, 2013 - 12:19
gość z drogi
a więc tak jak pisze Szary KOT,wspierajmy Polskie produkty,polskich wytwórców żywności...uczmy się tego właśnie od Żydów .WARTO!
od dawna nie kupuję jarzyn i owoców w przeróznych "kombinatach" tylko u zaprzyjażnionych sprzedawców na ryneczku...ufam im ,bo znam ich od dawna...:)
pozdrowienia i rada ...na naukę nigdy nie jest za póżno...wolę marchewkę ze znanego mi gospodarstwa,niż diabli wiedzą skąd...:)
Uczmy się od "mądrzejszych i bardziej zaradnych "
serdeczności :))))
gość z drogi
Gościu - wspierajmy ale te bez znaku certyfikatu pana rabina
19 Lipca, 2013 - 13:41
vs komentarz Tomasz A.S., 19 lipca, 2013 - 10:37...
Przypuszczam, że podobne certyfikaty wydają rabini i w innych państwach i... obawiam się, że lista tych bez certyfikatów jest o wiele krótsza od tej z.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Typowy przykład machania psem przez ogon
19 Lipca, 2013 - 12:25
Gdybym został wybudzony ze śpiączki, lub zapadł na amnezję jak "tata mamy małej Madzi", to po przeczytaniu tego wpisu niechybnie wyciągnąłbym wniosek, że na świecie musi być całkiem sporo żydów (wyznawców judaizmu). Ba, muszą oni stanowić przeważającą większość.
Zatem jeśli planetę zamieszkuje 7 mld ludzi, to żydów musi być co najmniej z 5 mld.
No dobrze, miliard, tyle wystarczyłoby do narzucenia innym swoich fanaberii.
OK, dobrze, niech będzie 100 mln - przy sprawnej organizacji taka społeczność byłaby w stanie sterroryzować większość.
Tymczasem, na rok 2008, liczba Żydów to 13,3 mln - czyli circa 1,9 ‰ (promila). Przy czym jasne jest, że nie wszyscy Żydzi to żydzi.
Jakim cudem społeczność tak niewielkich rozmiarów, była w stanie narzucić swoje prawa przytłaczającej większości mieszkańców Ziemi ?
Przecież rzecz jest całkiem jasna - 7 mld, a 13,3 mln to jaki to rynek ? Żaden. Można rzec - niszowy.
Przy okazji - w takiej proporcji nawet tytuł tego wpisu jest przesadzony. W zasadzie to by był przypadek machania psem przez wąs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
"Jakim cudem społeczność tak niewielkich rozmiarów była w stanie
19 Lipca, 2013 - 12:41
gość z drogi
narzucić swoje prawa przytłaczającej większości mieszkańców Ziemi ?"
ano nadreprezentatywność w miejscach tzw "newralgicznych" :)
gość z drogi
@AdamDee
19 Lipca, 2013 - 13:19
Jakim cudem?
Nie było żadnego cudu i wiesz to równie dobrze jak ja czy Gość z drogi, która napisała o "nadreprezentatywności w newralgicznych miejscach".
Dzisiaj te miejsca, to bankowość. A ponieważ to pieniądz rządzi światem, więc pociąga to za sobą nadreprezentatywność na wielu innych stanowiskach decydenckich. Dodałabym do tego jeszcze niezwykłą kreatywność i konsekwencję w zgoła bezczelnym wykorzystywaniu historii, dzięki czemu udało się wmówić światu, że naród żydowski jest najbardziej poszkodowanym narodem na świecie i wszyscy powinni trwać przed nim w postawie przepraszającej. Jeśli ktoś nie poczuwa się do winy, ten niewątpliwie jest antysemitą.
Całkiem możliwe, że kolejne potwierdzenie tej prawdy otrzymamy już całkiem niedługo, ponieważ rabin Szudrich zapowiedział interwencję w Brukseli ws. uboju rytualnego.
Jeśli ktoś nie poczuwa się do winy, ten niewątpliwie jest antyse
19 Lipca, 2013 - 13:57
gość z drogi
mitą " i tak opanowywują Wszystko...a MY ? My,ktorych mordowano,więziono
i wynaradawiano ?
Dzisiaj tego jeszcze brakuje,bysmy sie tłumaczyli przed brukselka z naszych ustaw
podejmowanych w sejmie...SZOK i złość...czy jeszcze jesteśmy Państwem suwerennym ?
Gdzie są nasze/nienasze /władze...?dzisiaj ubój ,jutro skarga w sądach,że mordowalismy Żydów i wywołaliśmy II gą wojnę światową...a Putin się zbroi i napina mięśnie...za chwilę i Litwa pokaże ,co umie...
Wybrano nam władze,ktorym Polska jest nienormalnością a na przedstawicieli ,owych
wyznaczono
POdobnych do Detki Smoleńskiego z pamiętnej "Karczmy na bagnach "
czyżby historia zataczała KOŁO,więc dlatego przestano jej uczyć,a na wszelki wypadek jeszcze zamykają szkoły,co by ...nie przeszkadzały w "zbożnym dziele "
Komu jest na rękę ten Żydowski zamęt ? OTO jest pytanie...bo nigdy ,nic nie dzieje się bez przyczyny....
pozdrowienia
gość z drogi
Ellenai
19 Lipca, 2013 - 14:12
"Jeśli ktoś nie poczuwa się do winy, ten niewątpliwie jest antysemitą.
Całkiem możliwe, że kolejne potwierdzenie tej prawdy otrzymamy już całkiem niedługo, ponieważ rabin Szudrich zapowiedział interwencję w Brukseli ws. uboju rytualnego."
A wyznaczeni specjalnie do ścigania przejawów faszyzmu, antysemityzmu, ksenofobii itd. prokuratorzy zajmą się gnębicielami braci w wierze rabina Szudricha z urzędu.
Mało ! Przy biurze poselskim europosłów PO, SLD, PSL w Brukseli powstanie specjalna jednostka administracyjna do walki z europejskim antysemityzmem, faszyzmem, ksenofobią i i., i zacznie wnosić do PE wnioski o wdrożenie w całej UE przepisów, nakazujących kary za każdy przejaw antysemityzmu.
PE ze swej strony wyda czerwoną księgę narodów zanikających....
Ect., ect.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
właśnie minister TW Boni,dał głos...:(
19 Lipca, 2013 - 14:16
gość z drogi
ciekawe co dalej....?
gość z drogi
Ellenai :) zaczyna się ...najbardziej zapracowany minister ze
19 Lipca, 2013 - 14:24
gość z drogi
wsie ch,czyli ten co był doradca przy każdej "złodziejskiej" prywatyzacji PO
cyfryzację i coś tam jeszcze,
dał głos...na wizji...ale co "złotousty gaworzył" nie wiem, bo natychmiast wyłączyłam GŁOS, ot taka mała satysfakcja
serdecznosci :)
gość z drogi
Gość - e, trzeba było posłuchać, może jakąś "perełką" rzygnął
19 Lipca, 2013 - 14:33
yntelektóalną...
Nie słuchać co waadza gada to tak jak nie pójść na wybory, hehehe.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
droga Contesso,ja jego prełek mam PO dziurki w nosie
19 Lipca, 2013 - 15:05
gość z drogi
nie tylko perełki,ale i perły w naszej Koronie "zrestruktyryzował i za psi grosz "sprywatyzował" więc chociaż tak sie na nim 'zemściłam" czyli olałam jego "głos" :)))
a co do PO/słuszenstwa ,to "nie ze mną te numery "
serdecznosci Contesso :)
gość z drogi
Gościu - oj, to mogłaś wyłączyć wizję zamiast fonii... ;);)
19 Lipca, 2013 - 15:10
I co ja teraz o Boni M. napiszę w wesołym słowie na łykient ???
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso ,wierzę w Twój talent :)))
20 Lipca, 2013 - 14:16
gość z drogi
i czekam na wPIS :) o ministrze TW Boni :)))
serdecznosci ...podpowiem CI tylko,że kiedyś polską chemię restrukturyzował,ale POnieważ un zna się nie tylko na Chemi,ale na wszystkim... bo to taki zdolny z niego facet....więc tematu CI nie zabraknie
serdeczności :)
gość z drogi
@Ellenai
19 Lipca, 2013 - 16:15
Oczywiście wiem skąd ten cud, niemniej właściwie dopiero teraz zdałem sobie sprawę z proporcji. Dotąd trwałem w przekonaniu, że jest to mniejszość, teraz zestawiłem sobie cyfry i zobaczyłem to czarno na białym - gojów jest na świecie ponad 500 razy więcej (licząc Żydów, z których rzecz jasna nie każdy to żyd, bo licząc żydów jest jeszcze większa przepaść), a tańczą jak im skrzypek na dachu rzępoli.
Się nie poczuwam do winy, ba, miałbym niejeden zarzut do postawienia, zatem jestem nie tylko antysemitą ale i faszystą, a co grosza, uważam się za i szczycę byciem Polakiem.
Może być ciężko z takim balastem...
;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@ AdamDee
19 Lipca, 2013 - 16:39
Wszystko dlatego, że jesteśmy zatomizowani. I jeszcze nam się wpaja wstręt do identyfikowania się z grupą: rodziną, religią, narodem. Właśnie narodem. Przecież niemal wstyd identyfikować się z narodem, w naszym wypadku polskim, i uważać to za rzecz ważną. A już zwłaszcza ochoczo stosują się do tego młode lemingi, uważające się za Europejczyków albo obywateli świata, a nie 'zaścianka'.
Jednocześnie nie wypada kwestionować poczucia żydowskości u Żydów. Wręcz przeciwnie, należy podchodzić do tego z respektem, nabożnie. Niewątpliwie ważną rolę odgrywa tu ciągle powracające ('powracane') wspomnienie Holokaustu.
W tej sytuacji zatomizowani goje nie zauważają dominacji Żydów w przeróżnych strukturach, szczególnie jeśli na czele struktury umieści się goja.
Proxenia & AdamDee
19 Lipca, 2013 - 17:43
Gdy przeczytałam kilka dni temu bezczelne słowa MSZ z Tel Awiwu o szkodzeniu "procesowi przywracania żydowskiego życia w Polsce" to myślałam, że mnie szlag trafi na miejscu bo sytuacja jest taka, że tu trzeba przywracać POLSKIE życie w Polsce. Sytuacja, będąca konsekwencją ciągłego dogadzania wszelkim obcym dookoła i np. dla Zyda miejsce w Polsce się znajdzie, czego nie można powiedzieć o miejscu dla Polaka. Wystarczy przypomnieć ostatnią ponad 2-milionową falę emigracji podczas rządów Mojżesza Donalda...
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contesso
19 Lipca, 2013 - 18:39
Trafione prosto w cel! Nic dodać, nic ująć.
Miałam dokładnie to samo odczucie. Ale Ty je niezwykle celnie wyartykułowałaś.
Vs contessa, 19 lipca, 2013 - 17:43 zamiast :
19 Lipca, 2013 - 21:04
"Sytuacja, będąca konsekwencją ciągłego dogadzania wszelkim obcym dookoła i np. dla Zyda miejsce w Polsce się znajdzie, czego nie można powiedzieć o miejscu dla Polaka."
powinno być :
Sytuacja, będąca konsekwencją ciągłego dogadzania wszelkim obcym dookoła i np. dla Zyda, Niemca, Rosjanina, Amerykanina, Chińczyka, a nawet Marsjanina miejsce w Polsce się znajdzie, czego nie można powiedzieć o miejscu dla Polaka.
Niestety nie miałam jak poprawić.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@Contessa
19 Lipca, 2013 - 18:43
Ambasador powinien zostać wezwany na dywanik i dostać solidny op*dol.
Ale od kogo ?
Od Radzia może ?
`
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
AdamDee - Radzio Chodorowiczu na pewno dał instrukcje
19 Lipca, 2013 - 21:21
(SMS, a może nawet via twitter), że... "Подчинённый перед лицом начальствующим должен иметь вид лихой и придурковатый, дабы разумением своим не смущать начальства"*.
(Nie wiem jak to jest po hebrajsku... :-/)
Natomiast miglanc Radzio wezwać do MSZ ambasadora Izraela ? Hahahaha ! Prędzej wykonałby bez szemrania polecenie ekscelencji przybycia do ambasady Izraela i od progu ległby plackiem na dywaniku...
Pozdrawiam.
contessa
* - zarządzenie z 9 grudnia 1708 roku, podpisał Piotr I Wielki.
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Radzio na dywaniku?
19 Lipca, 2013 - 21:50
Może wystarczył dywanik małżonki?
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Radzio na dywaniku ?
19 Lipca, 2013 - 23:38
No, na takiego masochistę hołdownik berliński to raczej nie wygląda !
;);)
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Szczyt bezczelnosci
20 Lipca, 2013 - 05:07
Rothschild juz dwiescie lat temu powiedzial : nie obchodzi mnie jaka kukla siedzi na brytyjskim tronie dopuki ja kontroluje finanse imperium. Pisze o tym Chinczyk, historyk i ekonomista, ktory studiowal w St. Zjednoczonych, Song Hongbing w ksiazce "Wojna o pieniadz". Co do literek "U" i "K" na amerykanskich opakowaniach, to zaledwie kilka procent Amerykanow wie, ze istnieja i co oznaczaja. Kiedys spedzilem w supermarkiecie sporo czasu starajac sie znalezc cos bez tych liter, niestety nie znalazlem ani jednego produktu zywnosciowego.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@AdamDee
19 Lipca, 2013 - 18:34
Nie martw się balastem. Pomogę dźwigać.
Wszystko wskazuje na to, że też jestem faszystką :))
@Ellenai
19 Lipca, 2013 - 18:44
Powiem Ci w sekrecie, tak między nami faszystami, że od razu mi lżej :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
do czego to doszło
20 Lipca, 2013 - 08:23
He, he, he, widzę, że "faszystów" ci u nas dostatek. A mi się do tej pory wydawało, że jestem zwykłym polskim patriotą. A tu masz - niekoszerny faszysta.
@ellenai
19 Lipca, 2013 - 18:53
Ja właśnie nie poczuwam się do winy i mam gdzieś żydowskie marudzenie. Nie mam przecież obowiązku kochać wszystkich ludzi, przecież nawet ich nie znam. Mogę kochać mamę, tatę, brata, kuzynkę, wujka lubić, a sąsiada szanować. Nikt nie zmusi mnie, żebym przejmował się problemami obcej mi nacji, ludźmi, których w ogóle nie znam. Do tego jeszcze owe pejsate indywidua wzbudzają we mnie strach i odrazę. Kiedyś, jako dziecko wyobrażałem sobie, że to właśnie ONI jeżdżą "czarną wołgą"...
@All10101
19 Lipca, 2013 - 19:28
Ja właśnie nie poczuwam się do winy i mam gdzieś żydowskie marudzenie.
Czyli kolejna faszystka. Witaj w drużynie :)
Kiedyś, jako dziecko wyobrażałem sobie, że to właśnie ONI jeżdżą "czarną wołgą"...
I przerabiają dzieci na macę... Znam te opowieści i oczywiście tego się nie boję, tak samo, jak nie boję się już utopców :)
Niemniej, boję się czegoś innego - by moje przyszłe wnuki nie doczekały czasem chwili, w której znów usłyszą: "Nasze kamienice, wasze ulice".
@All10101
20 Lipca, 2013 - 13:56
Czyli kolejna faszystka. Witaj w drużynie :)
Właśnie zauważyłam, że nie faszystka, a faszysta.
Bardzo przepraszam za moje gapiostwo :)
@Ellenai :) czy mogę dołączyć
20 Lipca, 2013 - 14:34
gość z drogi
do drużyny ?
serdeczności sobotnie :)
gość z drogi
Gosciu z drogi
20 Lipca, 2013 - 15:52
Oczywiście. Każdy faszysta na wagę złota! :)
Odserdeczniościowuję sobotnio :)
all10101.19lipca,2013-18:53 :)
20 Lipca, 2013 - 10:28
gość z drogi
to dziwne,ale ja też :)
gość z drogi
@Adam Dee
19 Lipca, 2013 - 15:15
Napisał Pan: "Przy okazji - w takiej proporcji nawet tytuł tego wpisu jest przesadzony."
Tytuł zbudowany jest na zasadzie pytania do czytelnika. Pytanie zachęcające do refleksji. Więc nie wiem, w jakim względzie tu przesadzam.
Czy uważa Pan, że nie płacimy tego podatku w Polsce kupując towary certyfikowane? Te posiadające certyfikaty wykupione przez polskich producentów, lub te wykupione przez producentów zagranicznych?
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Tomasz A.S.
19 Lipca, 2013 - 16:07
Źle Pan mnie zrozumiał - tytuł mojego wpisu był przesadzony. Nie ogon, a wąs macha przysłowiowym psem w tym przypadku.
Przy okazji, zainspirowany Pana tytułem, przetrzepałem kuchnię i z przerażeniem stwierdziłem, że musimy być straszliwymi antysemitami - nie znalazłem ani jednego produktu, który byłby oznakowany jako koszerny. Czy te co mamy są koszerne to już mi się sprawdzać nie chciało, ale obawiam się, że to musi być wynik faszystowskiej i antysemickiej podświadomości wyssanej z mlekiem naszych matek.
No i teraz nie wiem co z tym począć. Chyba jutro położę się na cały dzień i nie kiwnę nawet palcem ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Wąs macha przysłowiowym psem w tym przypadku
19 Lipca, 2013 - 19:18
Tu się zgadzam, nie możemy na to nic poradzić, w tym względzie ma Pan rację. Musimy zostać tym wąsem. Koncerny amerykańskie opanowują nasz przemysł spożywczy, przykładem jest przejęcie półtora roku temu elbląskiej firmy Elstar Oils S.A., na które nasz UOKiK wydał zgodę (wcześniej wydały taką zgodę urzędy antymonopolowe w Austrii, Niemczech, na Słowacji i Ukrainie). Amerykańska spółka Archer Daniels Midland (ADM) poinformowała o przejęcie kontroli operacyjnej nad spółką. Dodatkowo ADM nabył pozostałe 2,26 proc. akcji Elstar Oils i obecnie posiada 100 proc. akcji i głosów w spółce.
- "Przejęcie Elstar Oils to istotny krok w ekspansji ADM w segmencie przetwórstwa roślin oleistych, produkcji żywności oraz biopaliw na rynku, który ma duży potencjał wzrostu - powiedział Brent Fenton, prezes zarządu, ADM Europe. - Zakłady produkcyjne Elstar Oils są świetnie zlokalizowane, przez co wspaniale uzupełniają i wzmacniają naszą obecność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" źródło: http://www.portalspozywczy.pl/zboza-oleiste/wiadomosci/adm-sfinalizowal-przejecie-elstar-oils-ma-zgode-uokik,62240.html
Produkty Elstar Oils znajdują się na liście towarów koszernych rabina M. Schudricha.
*********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Przekopią, czy nie przekopią?
19 Lipca, 2013 - 19:23
Może to właśnie ADM będzie finansować wielkie inwestycje planowane na mierzei w Elblągu?
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Odliczamy podatek koszerny
19 Lipca, 2013 - 14:36
W niektórych krajach podatek koszerny można odliczyć od podstawy opodatkowania. Czy wprowadzenie w Polsce takiej możliwości równała by się antysemityzmowi? sądząc z przebiegu sprawy uboju rytualnego, zapene tak.
Stronnik - w Polsce nie przejdzie taka możliwość bo byłby to...
19 Lipca, 2013 - 15:13
niekoszerny ubój na głównym rabinie.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Money for nothing...
20 Lipca, 2013 - 07:39
To swoją drogą genialne!
Przeczytałem linkowany tekst z Bibuły. OK, mogę zrozumieć producentów w USA, którzy chcą się pozbyć nachalnych rabinów. Ale w Polsce?! Ilu my mamy rabinów? Toć gdyby ten Schudrich nic innego nie robił tylko po producentach łaził, to jakby się nawet po kości nałaził, to pozostaną jeszcze setki producentów do odwiedzenia:-)
Jedynym usprawiedliwieniem dla polskich producentów starających się o taki certyfikat może być eksport do Izraela. No, chyba że do USA też, skoro jak wynika z tej dyskusji tam wszystkie produkty muszą mieć ten certyfikat.
Ciekawy aspekt tej sprawy poruszony jest w rozmowie w ...Gazecie Wyborczej, czyli "u źródła". Akurat tutaj im wierzę w 100%.
"Jak wielu Żydów w Polsce potrzebuje koszernego mięsa?
- W Polsce jest mniej aniżeli 20 polskich ortodoksyjnych rodzin żydowskich."
A tu, ten kurna rabin żyje sobie jak pączek w maśle z tego 0,1%:-) ...żeby tym swoim dwudziestu rodzinom zapewnić koszerne jedzonko.
Zwykle unikam linkowania do GW, ale dla tych 20 rodzin uważam, że warto:
http://wyborcza.pl/1,75478,14294804,Aszkenazy__Zyda_w_Polsce_obowiazuje_polskie_prawo.html
Dałem to w polecankach
20 Lipca, 2013 - 08:33
ale i tu chciałbym zwrócić uwagę na ten artykuł.
Niewiarygodne, że coś takiego dzieje się w XXI wieku i że można na tym robić ogromne pieniądze!
http://mufti.polacy.eu.org/926/o-podatku-koszernym-troche-inaczej/?str=0
Ciekaw jestem ilu było tych ortodoksyjnych koszernych
20 Lipca, 2013 - 16:29
Ciekaw jestem ilu było tych ortodoksyjnych koszernych w gettach, a ilu w różnych niemieckich KL?
Kto tam zarabiał na koszernym krocie?
Kto tam prowadził wyzysk i kto niewolił choćby tych małych chłopców, których w zaprzęgu pogania kijem woźnica z gwiazdą dawidową?
Zapewne był to Polak przebrany za żydowskiego poganiacza/wozaka, który poza lejcami trzyma w ręku kij (atrybut władzy) po to by nim okładać żydowskie dzieci w zaprzęgu, prawda?
Pozdrawiam.
Obibok na własny koszt
PS
Niekoszerny Polak, a więc faszysta i antysemita, bo jak by mogło być inaczej.
Onwk.
Obibok na własny koszt
@Obibok na własny koszt
21 Lipca, 2013 - 02:50
[quote=obiboknawlasnykoszt@tlen.pl]
Kto tam prowadził wyzysk i kto niewolił choćby tych małych chłopców, których w zaprzęgu pogania kijem woźnica z gwiazdą dawidową?
[...]
Zapewne był to Polak przebrany za żydowskiego poganiacza/wozaka, który poza lejcami trzyma w ręku kij (atrybut władzy) po to by nim okładać żydowskie dzieci w zaprzęgu, prawda?[/quote]
Jak najbardziej.
A ta plakietka to z pewnością nie gwiazda, a rozmazany skrót AK. "Profesor" Gross spokojnie by tego dowiódł.
Ale swoją drogą, to jeśli chodzi o zdjęcie, wydaje mi się, że 'woźnica' to też jakiś szczeniak, nieco starszy od 'pociągowych' ale chyba jednak dzieciak.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@Traube - czy węgorz jest trefny czy kosher?
22 Lipca, 2013 - 19:20
Bardzo dziękuję za link. Artykuł bardzo interesujący. Można z niego m.in. dowiedzieć się, że trudno uznać (ze względu na Talmud) węgorza za rybę, bo nie posiada łuski jak inne ryby więc jest trefny. Ale zawsze można przecież coś wykręcić, żeby móc zarobić na wydaniu certyfikatu i potwierdzić, że węgorz jest jednak kosher. I o wielu innych sprawach koszerności.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Tomasz A.S., - nie jestem specjalistą ichtiologiem,...
22 Lipca, 2013 - 20:03
... ale o ile wiem, węgorz żywi się nawet padliną. A tę padlinę trudno zaliczyć do koszernej dla węgorza. Skoro tenże węgorz żywi się niekoszernym papu, to i sam jest... niekoszernym. Łuska, czy też jej brak... w przypadku węgorza nie ma nic do rzeczy.
Pozdrawiam,
P.S.
Przepraszam Cię Tomaszu, ale powyższe próby zamieszczenia komentarza zdublowały się na skutek "niedowładu" portalu w czasie jego modernizacji.
________________________
"Stan skrajnej niewiedzy czasem potrafi doprowadzić
do stanu skrajnego ogłupienia". (Satyr)
@Tomasz A.S.
22 Lipca, 2013 - 19:58
Imienniku, a ja znalazłem koszernego węgorza! Co prawda, elektrycznego... ;-)
http://www.poprotka.pl/orkiestra-wczorajszego-fasonu-koszerny-elektryczny-w%C4%99gorzwmv/o30qreepwmm
Pozdrawiam :-)
po cichutku sponsorujemy wyznanie mojżeszowe
20 Lipca, 2013 - 08:38
Uważam - i będę się tego trzymał - iz powinniśmy jako konsumenci domagać się opisanych i wydzielonych półek z towarami sponsorującymi rabina M. Schudricha, a tymi których on nie certyfikuje. Obawiam się jednak, po zapoznaniu się z towarami "rabinackimi", że pozostanie nam tylko musztarda i ocet. Czyli, zatoczyliśmy koło.
Dominik,co do musztardy ,to miałabym wątpliwości
20 Lipca, 2013 - 14:52
gość z drogi
nie lepiej jest i octem,szczególnie tym spirytusowym...bo jesli w przypadku "pejsachówki " płacono za podpis rabina...to i ocet ...zagrożony :)
gość z drogi
Pozostaje jeszcze bastion w postaci wieprzowiny. Bastion jest
21 Lipca, 2013 - 09:33
to bardzo silny skoro chciwość żydowska jeszcze go nie zdobyła. Ale kto wie? Postęp postępuje, więc jeść wieprzowiny nie będą ale podatkiem mogą obłożyć (jako rekompensatę dla wybranych narodowców za niemożność konsumpcji wieprzowiny). Jeszcze chwila światłych rządów partaczy obywatelskich i taki kwiatek się pojawi. No chyba, że bohaterski para-profesor Hartman, którego Konkordat uwiera koszulkę na piersi rozerwie i zakrzyknie swym braciom ortodoksyjnym i chciwym "no pasaran". Wiem, wiem z tym Hartmanem poniosło mnie z rana. Przepraszam.
Pozdrawiam
HdeS
HdeS
kto powiedział, że "człowiek mięso jeść musi"?
23 Lipca, 2013 - 11:54
Ja nie jem i pozostaję człowiekiem ( w spódnicy)
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa, - podobno od jedzenia mięsiwa w nadmiarze,,,
23 Lipca, 2013 - 12:34
... dostaje się miażdżycy (sklerozy). Może dlatego nie jesz? Ja wcinam, ale z umiarem. Po prostu lubię mięso w każdej postaci, surowe (befsztyk tatarski), gotowane, smażone czy pieczone. Najbardziej pieczone. Ale nie mogę powiedzieć, że mam... sklerozę, albo zadatki na nią. :-) Do tego dużo surówek wszelkiego rodzaju. A jeszcze do tego lampka wina, albo... schłodzone piwo (o ile nie będę prowadził auta przez najbliższe 4 godziny). Niebo w gębie.
Jeśli nie spożywasz mięsa, to czym się odżywiasz?... Korzonkami (korzonkiem:-)
Pozdrawiam,
________________________
"Stan skrajnej niewiedzy czasem potrafi doprowadzić
do stanu skrajnego ogłupienia". (Satyr)
odżywiam się wszystkim innym :-)
23 Lipca, 2013 - 13:29
Zimą - również rybami, z wielką dozą nieufności. Biorę morskie - najlepiej z Morza Północnego.
Może, gdybym miała własne gospodarstwo, a w nim - swojego chowu kury, króliki, indyki, kaczki, gęsi, cielaki i prosiaki - wegetarianizm nie przyszedłby mi do głowy.
Nie chcę rozwijać tematu, aby nie psuć Ci humoru i przyjemności ze spożywania smakowitego pieczystego.
Przecież mogę się mylić :-0
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Już ludzie z zamierzchłej ery, odkąd poznali... ogień
23 Lipca, 2013 - 13:41
... piekli nad ogniskiem wszelakie gatunki upolowanych zwierząt. Dzisiaj, kiedy owe zwierzęta są hodowane "sztucznie" - w istocie, w swych tkankach zawierają substancje szkodliwe dla organizmu ludzkiego. Ale od czego jest... wrzątek i ogień? Ogień poradzi sobie ze spaleniem toksyn i innych paskudztw. ale trzeba to robić umiejętnie.
Widzę Markowa, że Tobie najbardziej by pasowało... koszerne mięsiwo, a więc pochodzące ze zwierzaków, które karmione jest paszą ze szlachetnych zbóż, szlachetnych traw, itp. I poniekąd muszę się tu z Tobą zgodzić. Jest to gwarancją "czystości" mięsa. Czyli co? Z własnego chowu tak (wiesz, czym karmisz), z przemysłowego nie? Jestem... za. Na zakończenie dodam, że owo mięsiwo, które spożywam... przywożę od zaprzyjaźnionego rolnika-hodowcy, który hoduje kilkanaście sztuk inwentarza na potrzeby własne i swoich znajomych.
Pozdrawiam,
________________________
"Stan skrajnej niewiedzy czasem potrafi doprowadzić
do stanu skrajnego ogłupienia". (Satyr)
No właśnie "kto powiedział"? Wszak człowiek ma rozum (czasem
23 Lipca, 2013 - 13:04
wydaje się, że nie każdy) i wolną wolę (też chyba niewielu jak dobrze się rozejrzeć) więc na tyle na ile może i potrafi z nich stara się skorzystać. Wybór a nie żaden "mus". A ja pisałem o chciwości wybranych narodowców a nie o jedzeniu.
HdeS
HdeS