Ziemkiewicz i Smoleńsk
UWAGA podtytuł: Główna kontrowersja jest taka: czy trzeba głosić zamach na 100% czy można jedynie podejrzewać?
Widzę, że istotny sens wywodów Ziemkiewicza umyka pisiorom. Szczególnie nie rozumieją jego koncepcji wielonurtowości, traktując ją jako mononurtową. Tymczasem ja odwołam się do przykładu pszczółek: jedna lata tu, druga tam ale jak coś to zdolne są do błyskawicznej, oddolnej samoorganizacji i skoordynowanej akcji.
Podobnie pisiory zabawne są, nie rozumiejąc roli RAZa w Klubie Ronina, że niby co tam robi? Ano szefem jest. I jako szef był zdolny do zorganizowania wielu spotkań itp z różnymi ludźmi. Weźmy przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=h1JheJlgJDA&feature=player_embedded
Sławomir Kmiecik „Przemysł Pogardy. Niszczenie wizerunku Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w latach 2005 – 2010 oraz po jego śmierci”
I było spotkanie z prof Nowakiem, reż. Braunem, Toyahem, Kamuszkiem i Coryllusem. Zamiast dziękować Ziemniakowi, że zorganizował to foch był, co tam robi? Swój pisiorski klub se załóżcie i zorganizujcie. Fakt, o tym wydarzeniu RAZ wspomniał w wywiadzie dla Wyborczej, słusznie wskazując na pluralistyczny aspekt swej działalności, że w Roninie organizowane są spotkania z alternatywnymi publicystami prawicowymi, którzy Ziemniaka uważają za nie dość prawicowego.
Zresztą mówił to otwarcie tutaj: 40 minuta 55 sekunda
http://youtu.be/xKJ9UxCYSzM?t=40m55s
Trza się wtedy było obrażać.
Jaka histeria się zaczęła, że donos, że to, że sio. Jaki donos kurde? Polazł do Wyborczej po to, żeby im naurągać w samej siedzibie. Reakcja sił pisoskich wskazuje zaś, że pisanego nie rozumieją za bardzo. Nie dziwota, że się dają wkręcać idiotom z pyta.pl.
II Smoleńsk
Mam wrażenie, że pisanie o Katastrofie Smoleńskiej to orka na ugorze. Wyraźnie tłumaczyłem, że nie możemy odstawiać takiej maniany jak tamci, tylko w drugą stronę. Że zafiksowania na zamachu obniża wiarygodność wywodu. Grochem o ścianę - jeżeli chodzi o tzw masy. Bo w filmie Anity Gargas "Anatomia Upadku" dr Nowaczyk wyraźnie mówi o możliwości np. wybuchu oparów paliwa. Z prof. Obrębskim sprawa jest inna i niejasna. Otóż przy okazji Konferencji Smoleńskiej oświadczył: 16 minuta 8 sekunda
http://youtu.be/k2peugT9dDY?t=16m8s
Sens jest taki, że podejrzewa dobrze zorganizowaną wielopunktową explozję. I ma żal do "Gazety Polskiej" i "Naszego Dziennika" z powodu podpompowania jego wypowiedzi. W filmie Gargas to podejrzewanie wyparowało i teraz nie wiem, czy prof. Obrębski faktycznie wyzbył się podejrzewania, czy dalej mu tezę podpompowują.
Dopóki się to nie wyjaśni ja oficjalnie również podejrzewam zamach, ale nie wykluczam innych możliwości, czemu dawałem ostatnio wyraz. Ale pewności mieć nie można:
- Przywoływane: mord na Litwinience, Biesłan, zamachy w Moskwie nie są dowodami na zamach w Smoleńsku w sensie dowodowym.
- Nie znamy dokładnego przebiegu zdarzeń, nie wiemy co wybuchło, czy się zdetonowało, kto zdetonował?
- Trzeba się zdecydować na jedną określoną wersję, a nie że trotyl i mgła i naprowadzanie wszystko na raz. Pomysły spisków w które są zaangażowane rzędy wielu krajów, tysiące, miliony ludzi są niepoważne
- Wynurzenia Tuska, że domaganie się wraku doprowadzi do wojny z Rosją też są niewystarczające.
- Jak RAZ wspomina (czy ode mnie nie zgapia?!?) wielu poszlak dostarcza wyjątkowo nieudolne śledztwo, nie ma tu wątpliwości że to nie głupota a niecnota. Niemniej dopóki nie ustalimy tego, czego oficjalne ciała śledcze nie ustaliły to nie będziemy tego wiedzieć. A będzie ciężko. A na razie to nie są dowody w sensie dowodowym.
Poczucie, że prokuratura ma expertyzy na półce w sejfie korespondujące z ustaleniami Zespołu Parlamentarnego jest silne, ale to też jedynie przeświadczenie.
Jak już pisałem pouczając kolektyw metaforami jeśli ktoś wydarł z książki 30 stron to łatwo zorientować się, że ich brakuje ale trudno domyśleć się, co tam było. Podobnie my dysponujemy materiałem dalece niekompletnym. Najpierw trzeba ustalić dokładnie, co się stało?
Tą, końcową część rozważań można wziąć w nawias, jak ktoś chce: Jeśli trotyl to jaki był zapalnik: mechaniczny? radiowy? czasowy? Złe naprowadzanie słabo pasuje do trotylu. Jak nie trotyl to opary paliwa może? Też złe naprowadzanie tu nie pasuje. Złe działanie radiolatarni nie pasuje do reszty. Te rozważania są przedwczesne, jałowe poznawczo. Można się zastanawiać, kto miał możliwości techniczne przygotowania?
PS: Muszę dopisać postscriptum: Trzeba uważać, aby tematu nie spalić niedostatecznie udokumentowanymi i zbyt pośpiesznymi tezami. Dlatego furia skierowana przeciw osobom twierdzącym że najpierw trzeba zbadać a potem wnioskować jest niezrozumiała.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 21866 odsłon
Komentarze
Re: Ziemkiewicz i Smoleńsk
22 Stycznia, 2013 - 19:25
"Dlatego furia skierowana przeciw osobom twierdzącym że najpierw trzeba zbadać a potem wnioskować jest niezrozumiała."
Udajesz, że nie rozróżniasz rodzajów przestępstw.
Zamach smoleński był przestępstwem , które nazywamy "zbrodnią państwową" i to nie w skali pojedynczego państwa, ale zespołu państw i to tych z "górnej półki" geopolityki.
Śledztwo i cały prawny proces badania i wyjaśniania tej sprawy leży w kompetencji państwa, które jest podejrzewane o popełnienie tej zbrodni i dopóki władzę w tym państwie będzie sprawować ta , podejrzewana o zbrodnię ekipa, dopóty nie ma co liczyć na wyjaśnienie sprawy i zgodne z prawem ukaranie sprawców.
Poszlaki w tej sprawie(niektóre wymieniasz), przemawiają za takim właśnie stanem tej sprawy.
Wydawałoby się, ze te podstawowe prawdy powinny być znane człowiekowi, który publicznie zabiera głos w tej sprawie.
Niestety, o "zbrodni państwowej" pewnie nie słyszał, a propaganda wmawia mu, ze państwo nie może działać w sposób przestępczy,a sam nie słyszał np. o PRL i jego zbrodniach(że co , ze IIIRP to nie PRL? Tak , to PRL-bis i tylko tym "bis" się różni od poprzedniczki).
?
22 Stycznia, 2013 - 19:52
'Poczucie, że prokuratura ma expertyzy na półce w sejfie korespondujące z ustaleniami Zespołu Parlamentarnego jest silne, ale to też jedynie przeświadczenie.
jak sobie radzisz z kłamstwami mediów , media różne kłamstwa różne
Za co te jedynki ?
22 Stycznia, 2013 - 19:52
+10 - rozumowanie, jak dla mnie, bez zarzutu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
@AdamDee
22 Stycznia, 2013 - 21:18
Podobnie jak Ty dałem 10, bo tekst dobry, rozumowanie logiczne, a na wnioski jeszcze przyjdzie czas. Najpierw śledztwo, potem wnioski, potem akt oskarżenia, potem sąd, na końcu wyrok. Taka jest kolejność. A zupełnie najpierw nowe rozdanie polityczne, by to wszystko przeprowadzić rzetelnie.
all10101
22 Stycznia, 2013 - 22:45
No więc właśnie...
Myślę, że na zewnątrz i wewnątrz są takie siły, którym bardzo na rękę żebyśmy utworzyli dwie sekty wiedzy hermetycznej i rzucili się sobie do gardeł, okładając się z jednej strony brzozą, z drugiej trotylem, a i jeszcze z trzeciej PPP ; )
Raz, że konflikt jak się patrzy, dwa, umyka jakby sedno sprawy, bo nie pozostaje już nikt kto zechciałby drążyć - co, kto, jak, dlaczego.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
ja dałem jedynkę za plugawy język
23 Stycznia, 2013 - 13:29
Jak ktoś chce, żeby jego wywody traktować poważnie i analizować ich logikę, to nie powinien używać słów obraźliwych (pisiory, Ziemniak), lub pochodzących ze slangu spod budki z piwem (zrobić manianę) itp. Kto nie szanuje czytelnika, sam szanowany nie będzie.
oszołom z Ciemnogrodu
oszołom z Ciemnogrodu
Mocno za nisko oceniony tekst
22 Stycznia, 2013 - 20:21
Pytanie: Czy WIEMY, że w Smoleńsku był zamach czy w to WIERZYMY?
Tragedią jest, że nie znamy prawdy o 10 IV 2010. Najbardziej dobija to, że długo jej nie poznamy. Pozostaje nam tylko WIARA
w zamach a nie WIEDZA o zamachu.
----
Ciężko wyznać: Na taką miłość nas skazali, taką przebodli nas Ojczyzną... Z. Herbert
Jesteś Polakiem? Zastrzeliłbym się, gdyby w moich żyłach płynęła inna krew. W. Łysiak
poczekaj
22 Stycznia, 2013 - 20:46
jednak odpowiedzi nie ma, moje zdanie jest takie ,że Tusk chciał zadrwić jesze raz z Prezydenta a Putin to skonsumował, teraz debil wie bo jest normalny . ... Przegrał ni sijuz ni ewropa zost łtilko Komorowski, so good Obama akceptuje
Re: Mocno za nisko oceniony tekst
22 Stycznia, 2013 - 21:36
Ale tymi tzw ocenami to się aż tak nie przejmujcie.
Ani termin wiara, ani termin wiedza nie jest tu adekwatny.
Adekwatnie jest podejrzenie. Ja podejrzewam zamach, bo zniewala mnie do tego postępowanie dr Laska.
RObicie tu jak konie pod górkę
22 Stycznia, 2013 - 20:45
Problem wiary lub niewiary w teorię zamachu powoduje zwykły upływ czasu i przekręty w informacjach jakimi raczą nas wszyscy oficjele.
Czy to wina ludzi że podsuwa się im rozmaite i sprzeczne ze sobą i zdrowym rozsądkiem opowiastki?
O to własnie chodzi. Mamy sobie skakać do oczu i do gardeł a oni już to odpowiednio spożytkują.
ZP robi co może. Czy ktoś może więcej i lepiej?
Dziwi mnie czasem jak podobno światli ludzie wyciągają przedwczesne wnioski ostateczne. Jakby taki podobno "światły" nie potrafił powstrzymać się od pochopnego komentarza czy wysnucia wniosku. Więc co? Jacy są ci "światli"? A może nimi wcale nie są, może są przereklamowani?
Jedno jest pewne. Nie umiemy czekać. Jedni nie umieją a inni nie umieją już dłużej czekać.
I nie dziwię się temu. Ja też czasem chciałbym mieć to wszystko już za sobą.
JAki więc wniosek? Jedyny dostępny dla wszystkich w sposób nieograniczony (na razie) jest taki: Organizujmy się do działania jakiegokolwiek. Jeżeli jedynym działaniem będzie pisanina na blogach to rzeczywiście Polski już nie ma! Po tekstach (przynajmniej niektórych blogów) mogę wnioskować że doskwiera nam bolący od siedzenia przed komupterem tyłek.
Ziemkiewicz może pisać co chce
22 Stycznia, 2013 - 20:57
Ale Smok Eustachy mógłby nie obrażać wyborców Prawa i Sprawiedliwosci okresleniem "pisior".
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
alchymista
22 Stycznia, 2013 - 21:10
Wydaje mi się, że to nie jest skierowane do wszystkich wyborców PiS.
Gdyby powiedział - lemingi - byłoby zamieszanie o kogo chodzi.
; )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Smok Eustachy
22 Stycznia, 2013 - 22:00
Twój wpis jest niestety nietrafiony.
Ziemniak niby twierdzi, że należy być ostrożnym, jednak pośrednio idzie dalej - pisze, że w zamach "trudno uwierzyć".
Proszę, oto cały cytat:
"Decyzja o dokonaniu zbrodni w tak czujnie śledzonym przez wroga miejscu, niczym w oknie wystawowym, musiałaby być częścią takiej gry międzynarodowej, w którą trudno uwierzyć."
Druga sprawa - donos czy nie donos - odciął się od Brauna, i to w raczej spektakularny sposób. W ostatnich tygodniach RAZ miał kilka spektakularnych wystąpień - akurat tak się złożyło, że wszystkie były na rękę grupie trzymającej władzę...
Co za pech... ;p
Pzdr.
Re: Smok Eustachy
22 Stycznia, 2013 - 22:48
Nie wiem na czym ta ręka grupy trzymającej władzę ma polegać, a to odcięcie się od Brauna ma polegać na czym?
Re: Re: Smok Eustachy
23 Stycznia, 2013 - 20:49
Czyli co: mam Cię teraz przekonywać, że dowalanie Kaczyńskiemu i podważanie teorii o zamachu jest na rękę tym, którzy chcą dowalić Kaczyńskiemu i obalić teorię o zamachu? Albo że nazwanie kogoś publicznie nieszkodliwym wariatem (czy, bodajże, szalonym artystą, którego nie można brać poważnie) stanowi niewątpliwe odcięcie się od tej osoby?
Myślę, że zgodzisz się ze mną, że nie ma sensu.
Dlatego wolałabym raczej, żebyś odniósł się do pierwszej części mojego maila.
Pozdrawiam
Wiara czy niewiara nie mają absolutnie znaczenia !
22 Stycznia, 2013 - 23:10
Stało się co się stało 10 kwietnia 2010 r. i psim obowiązkiem organów państwowych jest wszcząć śledztwo i prowadzić je wg wszelkich zasad prowadzenia śledztwa z uwzględnieniem wszelkich hipotez, nawet tej o uprowadzeniu przez Marsjan czyli najmniej prawdopodobnej! Na dodatek prowadzić je OBIEKTYWNIE.
Niestety - to śledztwo jest przez organy państwowe tylko NIBY wszczęte i jest tylko NIBY prowadzone, a jego obiektywność i respektowanie zasad prowadzenia śledztwa są równe różnicy między krzesłem i krzesłem elektrycznym.
Dowodów na to "niby" jest niestety zbyt wiele by uznać, że niekompetentny sposób realizowania śledztwa z udziałem komisji Millera, PKBWL, NPW, WPO i prokuratur cywilnych, akceptowany i wspierany przez prokuratora generalnego RP i ministrów sprawiedliwości RP jest dziełem przypadku !
Ilość zaniechań podstawowych czynności śledczych przez w/w instytucje państwowe nie może być tłumaczona niekompetencją funkcjonariuszy tych organów, nie może być usprawiedliwiana "dziełem przypadku". Wszystkie zaniechania oraz łamanie przepisów i zasad w śledztwie zostały dokonane CELOWO.
KTO i W JAKIM CELU zarządził by to śledztwo toczyło się w formie w jakiej się toczy - póki co nie wiadomo czy Putin powiedział Tuskowi "uważaj stary, jak zbyt podskoczysz to będziesz miał wojnę z Rosją". Wiemy natomiast co powiedział Tusk Polakom w tej kwestii...
To jest oczywiście moja hipoteza odnośnie "kto i w jakim celu"!
Inna moja hipoteza jest taka, że prokuratorzy nie będą wciąż "niezawiśli" na sposób w jaki są obecnie.
Dlatego...
100 lat, panowie prokuratorzy NPW, WPO, cywilni!
100 lat, panie prokuratorze generalny RP A.Seremecie !
100 lat, panowie ministrzy sprawiedliwości, Kwiatkowski i Gowin !
100 lat, marszałko Kopacz !
No zapomniałam o najważniejszych - 100 lat panie premierze Donaldzie Tusku i panie prezydencie Bronisławie Komorowski !
Sto lat, sto lat niech żyją, żyją nam !
Pozdrawiam.
contessa
PS. Ziemkiewicz na pewno zna zasady prowadzenia śledztwa... A jak nie zna, to po cholerę jest dziennikarzem ?
A może on nie jest dziennikarzem ?
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Zgadzam sie ...
23 Stycznia, 2013 - 09:05
Zgadzam sie z Pania i pozdrawiam.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Re: Wiara czy niewiara nie mają absolutnie znaczenia !
23 Stycznia, 2013 - 10:06
Szkoda , że RAZ nie podał CO go przekona do tezy zamachu.
Bo rozumiem , że taki spis ok 200 artykułów , analiz, wątpliwości i ustaleń nie:
Zakładam , że jako rzetelny dziennikarz ma takie rzeczy przyswojone... .
http://www.obnie.pl/index.php?option=com_content&view=section&id=17&Itemid=77
Rozumiem iż zapoznał się z całym materiałem dowodowym ,procedurami i nadużyciami , przestępstwami i kłamstwami i to go nadal nie przekonuje na tyle aby mówić o zamachu?
To pytam się: CO go przekona?
I na co liczy?
Na to , że Moskwa dokonała zamachu i odda dowody?
Dlaczego nie pisze co go przekona?
Dlaczego?
Nie jestem pewien czy podążam we właściwym kierunku , więc na wszelki wypadek nie zbaczam z kursu.
Igor Zamorski - może to jest sposób RAZa być oryginalnym i
24 Stycznia, 2013 - 03:51
kontrowersyjnym, a zatem intrygującym. Wszystko to w celu przyciągnięcia czytelnika ?
Podejrzewam również tzw. "wodę sodową uderzającą do głowy".
Cokolwiek by to nie było widać, że RAZ gdzieś skręca.
Czas pokaże w którym kierunku, w każdym razie przestaje być opiniotwórczy.
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
dobrze to wypunktowałaś - sprawa śmierdzi zamachem
23 Stycznia, 2013 - 15:30
i to powinien być prymaryjny wątek śledczy. Autor użył niedopuszczalnych skrótów myślowych i uogolnoień - np. że złe naprowadzane wyklucza zamach i detonacje - na jakiej podstawie?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
National Geographic
23 Stycznia, 2013 - 08:30
Dlaczego denerwuje nas sposob w jaki National Geographic przedstawi katastrofe smolenska?
To jest przeciez droga wygodna dla sojusznikow naszego narodu jak i wrogow.Prezydent gdzies lecial i nieszczesliwie nie dolecial....
Panie Smoku
23 Stycznia, 2013 - 10:17
boldandcharm
Brak tylko ostatecznego wniosku, który powinien być ostateczną konsekwencją Pańskiego wywodu. Jeśli opierać się na badaniach, twardych dowodach i potwierdzonych faktach, Pańskie podejrzenie zamachu jest śmieszne.
Postulując zaś o przekonywający materiał dowodowy i rzetelne śledztwo odsyła Pan nas wszystkich, tymczasem, na Berdyczów.
Proszę się zmierzyć z faktami, które opisała Contessa. Proszę przełknąć awanse ewidentnie winnych urzędników państwowych, serię samobójstw ( także bezpośrednich świadków)i proszę nie studzić mi głowy tylko ruszyć swoją.
boldandcharm
Re: Panie Smoku
23 Stycznia, 2013 - 10:37
Awanse nie są dowodem na zamach, a nawet wprost przeciwnie.
No.
23 Stycznia, 2013 - 14:04
boldandcharm
Mońna ta, a mońna ta. Kiepska mowa.
boldandcharm
ja się dziwie, że w epoce
3 Grudnia, 2015 - 11:38
ja się dziwie, że w epoce gdzie różnego rodzaju narzędzia szpiegowskie (vide: systemylokalizacyjne pe el ) można kupić za 40 zł, my nie wiemy wszystkiego o Głowie Państwa. O co tu chodzi?