Bojkot wyborów się udał
Po wyborach toczą się dyskusje na temat, dlaczego wygrało PO, skąd się bierze sukces Niewymownego, dlaczego Pi S przegrał wybory. Ja uważam, że ta dyskusja nie ma sensu, bowiem większość Polaków w wyborach nie wzięła udziału*.
W tej sytuacji pytanie powinno brzmieć: dlaczego Polacy zbojkotowali wybory (?!), a nie, dlaczego Platforma je wygrała (?!). Nie mogę zgodzić się opiniami, że Tusk to nowe wcielenie Gierka i Polacy, ciesząc się małą stabilizacją, nie chcą zmian. Tak samo nie przekonuje opinia, że
PiS
wskutek rzekomo antyniemieckiego i antyrosyjskiego nastawienia ściągnął w opinii Polaków ryzyko wojny. Po pierwsze, Polacy to nie durnie. Wiedzą, że Polska jest członkiem NATO. Wiedzą, że Kreml nie zaatakuje w tej sytuacji Polski*. A Niemcy? Wolne żarty! Przecież
RFN
to najbardziej pokojowe państwo świata*. Niemcy ledwie trawią zjednoczenie, które kosztowało Niemców (poza tymi, którzy na tym zarobili) niewyobrażalne pieniądze. A więc nie dworujmy sobie. A Polacy nie cierpią na obsesję. Większość z nich po prostu straciła wiarę w
państwo
i jego przydatność dla obywateli. Siedzą w domu i oglądają filmy, przyniesione z wypożyczalni. Niestety, demokratycznej opozycji nie udało się ich przekonać do tego, by wzięli swój los we własne ręce. I na tym polega wyzwanie pod jej adresem. Przesłanie jest jasne, jak słońce.
* to przesądziło o zwycięstwie PO
* to absurdalna teoria: właśnie dzięki NATO Polska może czuć się bezpieczna w obliczu Rosji. A Rosja poza tym nigdy nie walczy na dwa fronty.
* Niemcy praktycznie nie mają armii, ale nawet, jak by mieli, to nie wpadliby na taki pomysł.
Post scriptum: trafia do mnie opinia, że kampania wyborcza PiS to były ciepłe kluchy. To prawda, nie była odważna. Tak, jak przed wyborami prezydenckimi. PiS dał do zrozumienia, o co mu chodzi, ale nie powiedział tego wprost.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3512 odsłon
Komentarze
Panie Janie
14 Października, 2011 - 20:17
Faktem jest,ze w wyborach nie wzielo udzialu sporo ludzi.
Faktem rowniez jest,ze te wybory sfalszowano.
Pozdrawiam.
someone
@ someone. Wnioski są, a gdzie przyczyny?
14 Października, 2011 - 22:21
Pytanie nr 1.
Dlaczego sporo ludzi nie poszło głosować?
Pytanie nr 2.
Sfałszowane wybory. W jaki sposób i dlaczego to się udało
_______________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand
14 Października, 2011 - 23:13
Przypomne raz jeszcze cytat Lisa:Ludzie sa glupi,oni sa bardziej glupi niz my myslimy.
Odpowiedz jedna na dwa pytania:)
someone
@someone. Re: Jurand
15 Października, 2011 - 00:00
Zadałem Ci konkretne pytania na Twoje wnioski. Odpowiedziałeś mi załozeniem.
______________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand
15 Października, 2011 - 18:29
Jan Bogatko
Na pyt. 1: bo opozycji demokratycznej nie udało się zmobilizować ludzi (polityk opozycji to komiwojażer)
Na pyt.2: zachętą była obojętność większości Polaków, ale odpowiedź na pytanie jak to zrobiono wymaga czasu i badań,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
someone
15 Października, 2011 - 18:26
Jan Bogatko
Druga możliwość jest wynikiem pierwszej,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
A ja myślę, że Polacy się boją.
14 Października, 2011 - 20:42
Straszna cena jaką wiele polskich rodzin zapłaciło za transformację i widok płonących ulic w Grecji, zapowiedź upadku Hiszpanii i Portugalii powodują, że Polacy jak rzep psiego ogona trzymają się małej tuskowatej stabilizacji i zatykają uszy, gdy ktoś mówi, że ten dobrobyt to pic na wodę i fotomontaż.
Nie wiem jak przygotować Polaków na to co nadchodzi. Jestem przekonana, że na pierwsze objawy kryzysu zareagują tłumaczeniem Tuska, że to nie on winien ale światowy kryzys.
...
14 Października, 2011 - 21:52
"Jestem przekonana, że na pierwsze objawy kryzysu zareagują tłumaczeniem Tuska, że to nie on winien ale światowy kryzys."
A ja na to: jak się ktoś durniem urodził, to geniuszem nie zdechnie.
A że tak Tuska sobie jego wyborcy wytłumaczą to nie wątpię, już go przecież tak tłumaczą.
Aurelia
15 Października, 2011 - 18:31
Jan Bogatko
Gierek bis? Być może. Ale finał będzie bardziej bolesny.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Ludzie nie są głupi jak mówił Lis
14 Października, 2011 - 21:20
Oni są jeszcze głupsi. Patrzą na Tusk Vision Network i wyciągają wnioski. Widzieli jak my walczyliśmy z komuną i ile na tym ugraliśmy dla siebie. Oni zapisali się do pzpr lub do związków zawodowych bo chcieli coś ugrać dla siebie. Patrzyli jak my się użeramy i nic z tego nie mamy oprócz szykan. Oni spokojnie ciułali, jeździli na jakieś wczasy z FWP i czekali kto im da więcej. Ukradli coś albo zakombinowali i żyli.Dziś oni cokolwiek mają a my w większości nawet pracy nie możemy znaleźć. Wyciągają więc wnioski że narażanie się i walka nie popłaca. Część uwierzyła że PiS będzie ścigał również ich za te drobne przekręty więc wolą nie iść wcale na wybory lub głosować na wielkich złodziei niż ryzykować.
O Kwachu słyszałem że to pijak ale kto dziś nie lubi sobie wychlać skoro stawiają. O lodziarzach z platformy też mówią że każdy kombinuje jak może. Rozmydlanie propagandy Tuskowej przynosi efekty.
ludzie nie sa glupi!!!!!!!!!!!
15 Października, 2011 - 10:25
Zgadza sie ludzie jak za komuny szukaja wyjscia, zapisal sie do popaprancow to zostal na stanowisku a wystarczy ze szef jest za popaprancami i przez swoich kierowniczkow zrobi nagonke na tych co sa przeciw i to przynosi efekty, to samo w wiezieniach klawisze rozpuszcza wici ze bedzie jakis dekret o amnesti i juz barany glosuja na wodza, niestety narodowi wbija sie do glowy te wszystkie brednie by byl zdezorientowany stara metoda, tylko ja pamietaja ludzie co przeszli przez stan wojenny a mlodziez to jest tak zaslepiona ze tylko chce miec tak jak pokazuja w telewizorni jak pieknie sie zyje za granicami kraju,to wszystko to obluda,ale polacy zawsze byli zaradni tu kupic tu sprzedac , jak niezaplacic podatku i tak dalej,czyli nauczeni sa robic na granicy ryzyka dlatego wmawiane im bylo ze moze ich rozliczyc pan Ziobro choc to bzdura ale plotka poszla i pozniej wsrod znajomych sie duskutuje wiesz w tym chyba cos jest trzeba bedzie albo nieisc na wybory lub zaglosowac na tych co nam nic nie zrobia i dalej krecimy lody.
JaN.
15 Października, 2011 - 18:34
[quote=JaN.] Część uwierzyła że PiS będzie ścigał również ich za te drobne przekręty więc wolą nie iść wcale na wybory lub głosować na wielkich złodziei niż ryzykować.
O Kwachu słyszałem że to pijak ale kto dziś nie lubi sobie wychlać skoro stawiają. O lodziarzach z platformy też mówią że każdy kombinuje jak może. Rozmydlanie propagandy Tuskowej przynosi efekty.[/quote]
Obawiam się, że może mieć Pan rację,
pozdrawiamó
Jan Bogatko
Jan Bogatko
Może taki jest plan?
14 Października, 2011 - 21:52
nigdy dość przyzwoitości i honoru
Mogę się mylić lub pocieszać,ale mnie to wygląda na strategię by wziąć całą pulę.Pan Kaczyński zlecał badania preferencji i chyba nie nadszedł jeszcze czas,to by tłumaczyło jego wtręty o Merkel,twardym kursie wobec Rosji i innych. Z tym co pan pisze pełna zgoda ,ale to nie jest decydujące,wśród tych co nie poszli na wybory też było sporo tak zwanych lemingów.Duża część wyborców została zastraszona chaosem jaki ponoć by zapadł po wygranej PiS-u i musi chyba nadejść taki czas gdy zabraknie na przysłowiowego grilla ,a zimą trochę przymarzną cztery litery.
nigdy dość przyzwoitości i honoru
Stary Wróbel
15 Października, 2011 - 18:36
Jan Bogatko
...strach napewno odebrał wielką rolę, zgadzam się z Panem. Ale czy naprawdę jesteśmy tak zepsutym społeczeństwem?
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Re: Bojkot wyborów się udał
14 Października, 2011 - 22:24
Szanowny kolego blogerze!
Twój tekst jest SOFIZMATEM. Ponieważ milcząco zakładasz, że większość naszych współobywateli ma wiedzę taką jak Ty lub mądrzejsi od Ciebie. To wadliwe założenie powoduje, że ciąg dalszy Twojego toku rozumowania nie ma głębszego sensu, czyli całość jest właśnie SOFIZMATEM.
Bo rozpatrywać czy Rosja i/lub Niemcy mogą/będą chciały uderzyć militarnie na Polskę to można jeśli się ma wiedzę elementarną. Większość ludzi jest tej wiedzy pozbawiona i wcale nie dąży do tego żeby ją posiąść.
SOFIZMAT - poprawne logicznie rozumowanie oparte o wadliwe założenia.
Ceterum censeo Moskwa delendam esse
Andrzej.A
Venenosi bufones pellem non mutant Andrzej.A
Na dowód tego że ma Pan
15 Października, 2011 - 00:17
Na dowód tego że ma Pan rację przedstawię autentyczną rozmowę przedwyborczą u fryzjera. Cztery panie w czasie zabiegów kosmetycznych prowadzą rozmowę "o polityce" :
Idziesz głosować ? Muszę, bo wiesz mój stary ma firmę [jednoosobową działalność gospodarczą] a jego szef mówi że tylko na p.o. Dlaczego. A no dlatego że jak ten Kaczyński wygra to nas wszystkich pozamyka w więzieniu. EEEE chyba nie - bo za co ? No wiesz, każdy jakoś kombinuje. Aha.
Pierwsza paniusia ocknęła się po chwili i stwierdza : My też na Tuska głosujemy bo on przystojniejszy i często do Europy jeździ.
WYSTARCZY ?????
Panie Andrzeju.A - chyba nie myśli Pan że te zacne panie będą dywagować o SOFIZMATACH ?
Re: Na dowód tego że ma Pan
15 Października, 2011 - 00:45
Paniusie, ani nikt z ich otoczenia nie wie co to SOFIZMAT, ERYSTYKA, LOGOMACHIA,INTOKSYKACJA. Ergo nie wiedzą na czym polega nowoczesny przekaz medialny.
Ceterum censeo Moskwa delendam esse
Andrzej.A
Venenosi bufones pellem non mutant Andrzej.A
Niestety
15 Października, 2011 - 01:08
przez takie persony nasza Ojczyzna pogrąża się w marazmie a ludziom żyje się coraz gorzej z winy niekompetentnego rządu. Ja się pocieszam że wszystko się zmieni wcześniej niż za 4 lata. Pozdrawiam.
Andrzej.A,
15 Października, 2011 - 18:44
Jan Bogatko
...ani nawet, co to Polska i skąd się ona wzięła i po co isnieje państwo,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Waga
15 Października, 2011 - 01:25
Czy mogę pozwolić sobie na pointę?
Jaki biznes, taka kultura kapitalistów:)
Pozdrawiam
"My nie milczymy, my rośniemy,zmieniamy w siłę gorzki gniew- I płynie w żyłach moc tej ziemi, jak sok w konarach starych drzew" Yuhma
rospin
15 Października, 2011 - 18:42
Jan Bogatko
...świetna pointa,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
waga
15 Października, 2011 - 18:41
Jan Bogatko
...każdy jakoś kombinuje. Czy to nas nie powinno przerażać? Pisałem o tym, że JK dawno powinien był powiedzieć, że ścigać się będzie rekiny, a nie jak w reżimie PO płotki (dopalacze, internauci, kibole itd.)
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Andrzej.A.
15 Października, 2011 - 18:38
Jan Bogatko
...dziękuję Panu za komplement,
pozdrawiam,
Jan Bogatko