Czego nie powiedział Franciszek,
Przyleciałem do Państwa w którym nie są łamane prawa człowieka, a Jego obywatele cieszą się wolnością w każdej dziedzinie życia, także życia religijnego. Przylecialem do Polski w której wbrew temu co mówi się o Niej na Świecie, Polacy po wielu latach niewoli znowu cieszą się wolnoscią, a zasady demokracji są tu w pełni przestrzegane.
Podsumowując można powiedzieć, że część przemówienia brzmiała tak jak gdyby była pisana pod dyktando Merkel, Verhofstada i Schultza. Chrystus powiedział do apostołów "idźcie i nauczajcie", czyli nawracajcie, nie słyszalem aby Franciszek kiedykolwiek mowił o nawracaniu uchodźców.
Znowu widzimy, że jesteśmy sami, zauważyliśmy to po zamachu nad Smoleńskiem, kiedy to prezydent Gruzji przerwał swój pobyt w USA i przez płn. Afrykę i Włochy dotarl do Polski by oddać hołd zamordowanemu prezydentowi Polski.
Jego żona zaś prowadziła sama samochód przez 24 godziny aby dotrzeć z Niemiec na pogrzeb na czas. Niestety Watykan nie wysłał wtedy na pogrzeb polskiego prezydenta swego przedstawiciela, jeżeli przeszkodą był dymek znad Islandii to były przecież do dyspozycji wygodne limuzuny.
Franciszek miał okazję aby podziekować Polakom za chronienie Koscioła, trwanie w wierze i obronę wartości chrześcijańskich, niestety zamiast tego była zakamuflowana krytyka rządu i oczywiście przypomnienie, że Polacy też są emigrantami. "Zapomniał" tylko powiedzieć, że Polacy nie wysadzają się aby zamordować innych i nie podrzynaja gardeł tym, którzy są wyznawcami religii innej niż chrześcijańska.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 17821 odsłon
Komentarze
Witaj Romanie
28 Lipca, 2016 - 09:05
Oglądałem wczoraj uroczystości powitania Ojca Świętego, przez pana prezydenta Dudę.
I co mi utkwiło, to że nie błogosławił ludzi go witających, nie robił znaku krzyża, znaku chrześcijańskiego.
Nie są to tylko moje spostrzeżenia, wielu Polaków pisze o tych spostrzeżeniach na forach internetowych, bardzo dziwne zachowanie.
Uważam że nie podał Polski za wzór obrony Boga i wiary chrześcijańskiej w tej zgniłej od lewactwa Europie, ale sugeruje byśmy kozich synów od Allacha przyjmowali, mimo że mordują chrześcijan.
Nie wiem co sądzić, ale wiem co widziałem i szłyszłem
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Do wiernych
28 Lipca, 2016 - 09:38
zgromadzonych pod oknem nie mowil "Niech bedzie pochwalony Jezus Chrystus", lecz dobry wieczor. Po prostu dziwne to i niezrozumiale.
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Roman z USA - re:"Do wiernych"
30 Lipca, 2016 - 23:13
Romku! Za "dobry wieczór" ro akurat feldkurat Dziwisz ponosi główną odpowiedzialność. Poza tym - popatrz kim jest otoczony! Aż dziw, że Nycza tam brak... Tak na marginesie - to o nim świadczy i potwierdza, że wiarę, wiernych i Polskę ma w zupełnie innym miejscu niż jego były szef, św.Jan Paweł II... A poza tym... on nigdy lotny nie był....
Papież Franciszek - też jestem rozczarowana ale tylko troszeczkę bo w końcu czego oczekiwać od... politycznie poprawnego papieża?
Oczywiście mówię to bez absolutnie żadnych aluzji i sugestii z pożytecznymi idiotami itd.w tle. Zwróć uwagę na jego poprzednie pielgrzymki - dyplomacja, kurtuazja, kontrolowane, powściągane emocje na tle wychodzących z siebie z radości jego przybycia gospodarzy... Ot, funkcjonariusz św.Piotra, opoka... Nasz św.Jan Paweł, nasz ukochany Lolek Wojtyła rozpieścił nas i rozwydrzył, że tak powiem, dlatego na każdego następnego po Nim namiestnika św.Piotra my Polacy będziemy patrzeć zawsze i tylko przez pryzmat naszego polskiego Papieża i Jego charyzmy. I po prostu nie mają szans.
Tak również patrzymy na Papieża Franciszka...
Pozdrawiam serdecznie Ciebie i Całą Rodzinkę!
PS. Ten komentarz adresuję również do innych niżej podpisanych (właśnie przeczytałam wszystkie komentarze) z prośbą o pewien takt w ocenie Papieża. Ja dopuszczam również wariant, że Papież Franciszek faszerowany zewsząd i długo nieprawdziwymi informacjami o Polsce doznał szoku w zderzeniu z tą prawdziwą, żywą Polską i dlatego stara się ograniczyć relacje do posługi apostolskiej. Wierzę, że po powrocie do Watykanu - i już na luzie - mimo wszystko albo napisze coś ciepłego o pobycie w Polsce, albo (i) doceni to, że Polska zaczęła przygarniać swych własnych wygnańców i dopiero gdy spełni wobec swoich swój obowiązek, zacznie przygarniać innych...
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Witam Ciebie contesso!
31 Lipca, 2016 - 22:54
Miło widzieć Ciebie po "dłuższej" przerwie. Dziękuję za długi komentarz i pozdrowienia dla mnie i moich bliskich. Tobie i Twoim najbliższym przesyłamy także serdeczne pozdrowiania.
Roman z rodzinką.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
No, miło Romku i dziękuję! (re:31 Lipca, 2016 - 22:54)
1 Sierpnia, 2016 - 03:33
Wakacje! Contessinie właśnie 6 latek stuknęło (choć ona rozum 6-latka ma od przynajmniej 3 lat). Stąd moje dłuższe mitrężenie...
Nie wiem czy zgadzasz się/nie zgadzasz z mymi słowami o Papieżu Franciszku w Polsce. Powiem wprost i sercem - Franciszek powiedział wiele, choć przepuszczając to przez aktualny "polski" pryzmat - zmiana władzy w Polsce, wielokierunkowa nagonka na Polskę by zmusić ją do powrotu na drogę Tuska, Kopacz i Komorowskiego, w Europie inwazja prawdziwych i farbowanych "uchodźców" w konsekwencji zaproszenia Makreli za plecami Europejczyków i skutki, itd., itp. - 70% to były okazjonalne szablony. Moim zdaniem w tych wyjątkowych politycznych okolicznościach suchy, racjonalny Benedykt XVI wyszedłby o wiele lepiej. On był również politykiem, tak jak politykiem był św.Jan Paweł II, oprócz tego że byli papieżami.
Wojtyły i Ratzingera politycy się bali bo ich przerastali tysiąckrotnie. Ci obaj Papieże o tym wiedzieli i m.in. na tym budowali respekt Świata do Stolicy Piotrowej...
Papież Franciszek jest wspaniały w modlitwie, porywający w sprawowaniu eucharystycznej posługi, papież ciałem i duchem oddany Bogu w kontakcie z Nim i ten moment potrafi przekazać tłumom, połączyć się z nim w afirmacji Najwyższego... Ale ten moment trwa tylko chwilę i powraca zderzenie ze światem, które każdy człowiek znosi różnie i reaguje różnie albo (z różnych powodów) woli zostać w swej skorupce...
Inna sprawa – Papież Franciszek przed przyjazdem do Polski na pewno wiedział, że jedzie do państwa, które jest na najczarniejszej z czarnych list, na politycznej oślej ławce. Po prostu jest niemożliwe żeby nie wiedział, że Polska jest „łamaczem” świętej unijnej praworządności. Przecież trąbią o tym od rana do wieczora rzymskie, paryskie, londyńskie, berlińskie, NY itd. media głównego ścieku. Jemu zbitki PAP donosiły wszystkie pierdoły jak w Polsce jest mordowana demokracja, prezes TK Rzepliński boi się o życie, służby inwigilują obywateli na potęgę, wolność słowa mediów represjonowana przez siepaczy Kaczyńskiego, a siły zbrojne RP demolowane i demoralizowane przez szalonego minstra ON...
W tej sytuacji każdy wysiądzie. Nawet jeśli ma wrażliwość Conana, Lorda Vadera albo diabła tasmańskiego...
Franciszek w Polsce poza dyplomatycznie konwencjonalnymi komunałami i prawieniem morałów m.in. o miłosierdziu (które np.momentalnie wychwyciło i zinterpretowało rodzime lewactwo) powiedział również wiele rzeczy naprawdę ważnych. Do jednych odniosę się w najbliższym czasie.
...Jeśli oczywiście contessina i jej świta - 2 koty, pies i rybki pozwolą.;);)
Jezu, marzę zostać tete a tete z rybkami...
Pozdrawiam cieplutko.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Witam Cię contesso ponownie!
1 Sierpnia, 2016 - 09:29
Masz bardzo ciekawe uwagi na temat Franciszka jak i jego poprzedników, zgadzam się z Tobą co do tego co ich różni. Wiem także, że papież przed pielgrzymką do Polski musiał wiedzieć o tym jak zachodnio-europejskie media oczerniają naszą Ojczyznę i obecny rząd, ale czy musiał on tym mediom wierzyć?
Mieszka w Europie już dosyć długo i mając w swoim otoczeniu wielu pomocników i doradców, a wśród nich wielu duchownych z Polski powinien być dobrze poinformowany o tym jakie są to media, czym jest "eurosojuz" i przez jaką bandę jest rządzony, oraz co dzieje się w Polsce. Przypuszczam, że czerpie on swoje informacje nie tylko z prasy i telewizji ale także, a może przede wszystkim z raportów zaufanych mu duchownych, a nie wierzę, że kręcą się wokół Franciszka tylko "agenci lucyfera".
Nawet generałowi trzęsły się kolana gdy stanął twarzą w twarz z Janem Pawłem II. Potrafił on gdy trzeba było uderzyć pięścią w stół, a na zwolenników aborcji krzyknąć na krakowskich Błoniach gromkim głosem, że "nie ma prawa wyższego ponad prawo boskie". Chrystus w świątyni poprzewracał stoły gdy żydowscy kupcy zamienili ją w "dom towarowy".
Cieszę się, że ŚDM dobiegły końca bez incydentów i były niesamowitym przeżyciem dla młodych uczestników, a dla Polski i Kościoła wielkim sukcesem. Te uroczystości bardzo poprawią wizerunek Polski w Świecie, a to bardzo cieszy. Axelspringerowska banda urzędująca na Czerskiej zgrzyta chyba zębami nawet we śnie.
Co będzie dalej zobaczymy, na razie pozostaje nam tylko czekanie i bronienienie obecnego rządu w Polsce przed licznymi sługami szatana w Polsce i na Świecie, bo wrogów ten rząd ma nie tylko w Europie. Ucałuj ode mnie Contessinę i pogłaszcz psa i koty (nie głaszcz rybek). Po moim domu spaceruje tylko czarny kot, który czasem przychodzi do mnie aby mruczeniem poprawić mi nastrój, na który specjalnie nie narzekam.
Serdecznie pozdrawiam.
Roman
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Jestem jakim jestem re: Nie wiem co sadzic, ale...
28 Lipca, 2016 - 11:07
Witaj, nie ma zadnego ale...W sprawach tej wagi fakty mowia same za siebie...Sluchaj Twojej intuicji i opieraj sie na faktach. Ktore sa tak oczywiste, ze nawet nie trzeba je interpretowac...Napisalem juz u Kazimierza, ze za Franciszka przyszlo nam modlic sie skwapliwie. O sluchaniu Piotrowego slowa mowy byc nie moze...demon jaki go dopadl i Swiat pragnie na glowie postawic...Nie zapominajmy, ze Franciszek tez czlowiek, a Diabel w kazda skore wkrasc sie potrafi...Modlic sie przyszlo nam za Ojca Swietego i pomoc mu trzeba, by do siebie wrocil.
pozdrawiam
chris
Chris
28 Lipca, 2016 - 12:04
Ciągle sami stawaliśmy w obronie Europy, na Turka, bolszewika czy Niemca i mimo że zawsze nasz zdradzano, a Polska traciła niepodległość, to nigdy nas nie rozbili duchowo i nie starli z Europy, bo Polska zawsze z Bogiem nigdy przeciw Bogu.
Modlitwa i różaniec, to siła Polek i Polaków od wieków, więc będziemy się modlić i odmawiać różaniec, by Papież dostąpił łask od Pana Boga, a światło Chrystusowe rozjaśniło jego umysł.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
w potrzebie?
28 Lipca, 2016 - 09:09
w potrzebie?
na pewno nie jest
w pierwszej potrzebie
taki nieprzyjaciel
co chce zabić ciebie!
PS Chrystus dał nam nakaz, abyśmy miłowali nawet naszych nieprzyjaciół, tak jak samych siebie, jednak nie bardziej niż siebie!
jan patmo
Papiez
28 Lipca, 2016 - 10:59
Nie oczekujmy od papieża wiele gdyż to także polityk i nie chce się narazić zachodowi mówiąc ze w Polsce jest wszystko w porządku .
Wczorajszy wyraz twarzy ukazujący zmęczenie tego już starszego człowieka mówi samo za siebie , uważam ze to wszystko jest robione na sile , gdyż nie odczuwam w tym wszystkim spontaniczności i chęci działanie z serca .
Papieskie dylematy...
28 Lipca, 2016 - 11:34
chris
@ Mocno Zdecydowany....
28 Lipca, 2016 - 12:10
.... witaj Chris !
Serdeczne dzięki za felieton pana Stanisława - coś fantastycznego !!!
A, może jeszcze coś , jeśli pozwolisz ?
Wszystkim krytykom i prześmiewcom, J.E.Papieża Franciszka :
.....bardzo proszę odpie....olcie się od jego autorytetu.
Ten Papież nigdy nie deklarował , że będzie "kalką" Jana Pawła II
Następny JP.II, będzie za 2 tys. lat.
3maj się Ziomalu,
Marek S.
@marus
28 Lipca, 2016 - 15:55
7-dem Marku, dawno zesmy nie plotkowali...ale, ale, coz to za menda Cie paluje ? Przeciez nic zdroznego zes nie napisal, coz to do kurwy nedzy sa za zwyczaje ? za nicka ? za twarz troche nie tego ...czy o co sie tu rozchodzi ?
Odnosnie Stanislawa M. ( napisze tak troche jak z dawnej Trybuny Ludu... )
:-)))))
https://www.youtube.com/watch?v=HL6nAVKJc3o
, to musze powiedziec, ze bardzo lubie jego forme wypowiedzi i jego zmysl przy wyciaganiu wnioskow. Inteligentny z niego czlowiek, a przy tym bardzo dowcipny ( co sobie bardzo cenie ) Z mila checia widzialbym go prezydentem kraju.
Jezeli rozchodzi sie o Papieza, to calkowitej racji przyznac Ci nie moge, wiec ujme to tak troche po..." ichnemu " ;-)))
Odpierdolic sie, to nie sposob...! Jest szefem najstarszej firmy na Swiecie, a w dodatku z Boskim Namaszczeniem. Mamy byc mu posluszni, wiec jezeli gubi sie we wlasnym autorytecie, jezeli potyka sie o dogmat, to trudno bysmy niczym slepi dreptali za nim jak gesi...Modlic sie za niego goraco trzeba i laski wypraszac...Do Jana Pawla II przyrownywac rowniez nie trzeba, bo czlowiek czlowiekowi nie rowny i to z definicji...Swiat caly widzi, ze z Francziszkiem ...troche nie tego...tego no..., wiec pomoc mu trzeba i tyle...Na pewno nie trzeba sie natrzasac i czynic jakies afery...poprostu troche nie tego...i trzeba sie odpowiednio do tego ustosunkowac...w tym przypadku z przymruzeniem oka...
Wiec przyjmijmy, ze AUTORYTETU nikt nie tyka, a jedynie zezujemy na naszego Franciszka i z nalezytym mu szacunkiem otaczamy go naszym cieplem, jednak isc za nim nie sposob, moze jedynie rownolegle i to w bezpiecznej odleglosci...tak dlugo poki " nie wyzdrowieje "
serdecznie pozdrawiam
Krzysztof
chris
@Zdecydowany amator
28 Lipca, 2016 - 19:03
"ale, ale, coz to za menda Cie paluje ?"
A to taki hamerykanski chopek roztropek.Na stare lata została mu tylko możliwości pobawić się pałką
@Jozio z Londynu
28 Lipca, 2016 - 21:57
No ja rozumiem, ze chce sie pobawic, a niech sie bawi,
tylko dlaczego na koszt Marka ?
Czy osoba nie moze bawic sie na wlasny koszt ?
Przeciez juz mozna nawet powiedziec, ze to jest jakies swintuszenie...,
tak palka sie bawic i drugiemu krzywde czynic...
chris
@Zdecydowany amator
28 Lipca, 2016 - 22:01
"tak palka sie bawic i drugiemu krzywde czynic..."
i nie wiedzą co czynią :-))
@Jozio z Londynu
29 Lipca, 2016 - 00:10
" i nie wiedza co czynia :-)) "
No, gdy w jakiejs " ekstazie som " ,
to pewnie nie wiedza...
Takie bawienie sie palka,
to juz nie jednemu do glowy uderzylo :-))
chris
Popisałeś się Józiu chamstwem
29 Lipca, 2016 - 08:26
Nasze poglądy na przyjmowanie najeźdźców różniły się zawsze, ty przekonywałeś mnie i innych od chyba ponad roku, że Polska powinna ich przyjąć, a tobie w Londynie nic od nich nie grozi. Manipulowałeś, kłamałeś i odżegnywałeś nas od czci i wiary. Pisałeś, że nie powinniśmy być uważani za katolików i używałeś temu podobnych zwrotów. Uważałem, że za to właśnie powinienneś nas przeprosić i nic więcej. Ścieraliśmy się dosyć ostro, ale ja ciebie nigdy nie obraziłem, więc skąd nagle ten paskudny atak na mnie i wyzwiska. Przecież nawet nie zwracałem się "ostatnimi czasy" do ciebie. Co do moich starych lat to mogę tobie odpowiedzieć, że prawdopodobnie jestem młodszy od ciebie, uprawiam sport i jeszcze nie są mi potrzebne okulary do czytania.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Uderz w stół a .......
29 Lipca, 2016 - 08:42
Roman z USA
29 Lipca, 2016 - 16:47
Witaj,
ech Romanie chyba jednak tutaj cos nie tego...tego no... Popisujac powyzej z Joziem, ani na chwile nie przypuszczalem, ze to Ty mozesz byc adresatem naszych komentarzy. Pisalismy o jakies anonimowej fujarze, ktora paluje Marka ( zreszta nie wiadomo dlaczego ?) tyle i az tyle !
Jozio potrafi byc nieraz zgryzliwy ( co jest ogolnie znane :-)))))))))))))))) , ale przeciez potrafi sie zachowac...No, przynajmniej ja go takim znam... Mysle Panowie, ze powinniscie zazegnac ta zenujaca wymiane zdan. Kazdy ma prawo do swoich pogladow i jezeli Jozio wowczas byl za najezdzcami, to jest przeciez jego prawo. Ze tym sie okresla, to znowu inna inszosc...i ze my mozemu miec mu to za zle, to rowniez oczywiste. Ale przeciez nie spotykamy sie tutaj, by klepac sie po ramieniu, tylko poprzez argumenty wymieniac poglady, czy tez komus je prostowac, gdy zachodzi taka potrzeba. Tak czy inaczej te animozje wogole sa tu niepotrzebne.
pozdrawiam
Krzysztof
chris
@maruś
28 Lipca, 2016 - 19:04
"Wszystkim krytykom i prześmiewcom, J.E.Papieża Franciszka :
.....bardzo proszę odpie....olcie się od jego autorytetu."
Marku, to tylko taki plankton
@Józio z Londynu....
28 Lipca, 2016 - 19:38
.... witaj Joe, dobrze Cię widzieć !
Wiesz, nie jestem ortodoksyjnym katolikiem.Chodzę do tych kościołów, gdzie są prawdziwi Księża.
A jeśli chodzi o meritum... ?
Od samego początku obserwuję uroczystości ŚDM. Papież Franciszek zrobił dużo dobrej roboty.
On wie doskonale, że ratunek naszego Kościoła i Wiary - jest w tej fantastycznej Młodzieży.
pozdrawiam
ps.
....a te gnojki pałujące.... to są pociotki Michnika.
pociotki Michnika
28 Lipca, 2016 - 19:55
@Józio z Londynu....
28 Lipca, 2016 - 20:36
.... Joe, pozwolisz ,że z innej beczki ? :
Co się dzieje ze słynnym żeglarzem, pożeraczem szpinaku - niejakim Popayem z Gdyni ??
A Zacny Cybog, rzeczywiście odleciał ?
Qurcze pieczone a Te nasze wspaniałe " Kobitki" ?
@maruś
28 Lipca, 2016 - 21:06
maruś...............
28 Lipca, 2016 - 23:16
Jaki z niego autorytet, skoro przez gardło nie przeszło mu " niech będzie pochwalony Jezus Chrystus" ? on też chce udawać poprawnie politycznego ? za czyje srebrniki ?
kufel
Nalezy miec tylko nadzieje ,
29 Lipca, 2016 - 23:02
ze papiez sie w Polsce ... nawroci.
richo
Autor,
28 Lipca, 2016 - 11:16
zgadzam sie z Panem.
A Papiez ? Jest jaki jest - kazdy to widzi. Oby nie bylo jeszcze gorzej.
Trzymajmy sie tego co mowia prawdziwi duchowni, ks. Malkowski, biskup Depo, Dydycz a nawet ks. Miedlar.
Na pewno nie to co metropolita warszawski...
richo
F jak mi się zdaje, całuje żydów po rękach, i jest taki mocno
30 Lipca, 2016 - 23:05
"poprawny i "ekumeniczny", jak mi się zdaje, gdzie mu mówić o nawracaniu:))). Nie nawiąże raczej do polityki bieżącej w inny sposób, niż politycznie-poprawnie w pewnym takim, ledwo zauważalnym, "chrześcijańskim opakowaniu". I z tego co napisal Autor - tak właśnie było - dość politycznie-poprawnie, z przytykiem wobec tych którzy nie żywią entuzjazmu do pomysłów imigracyjnych Unii (opieram się na Autorze, bo nie czytalem, nie słyszałem przemówienia F).
BXVI przynajmniej zdjął ekskomunikę z lefebrystów, a wtedy wszyscy zwolennicy "rozdziału Koscioła od Państwa", zatrajkatoali, potepiając tę decyzję:)) (a to dlatego, że biskup Wiliamson, jest uważany za "antysemi-ę":)) FI to może co najwyżej nakazać redeptorystom, by pozbyli się radia Maryja lub je zamkneli - raczej tu go widzę....
Tak mi się wydaje, że zarządcom świata, w tym the nacji, nie zależy na zniszczeniu Watykanu, lecz na utrzymaniu go jako pozornie potężnego gracza stosunków międzynarodowych, lecz tak naprawdę bezwolnego pomagiera swoich działań. I chyba jest to realizowane z sukcesem (tych zarządców), nastepuje postęp w tych działaniach, co najmniej od tych lat soborowych, a może trochę wcześniej, od II wojny.
Przykro mi, ale tak to widzę.
To już drugi tekst dzisiaj na
28 Lipca, 2016 - 14:42
To już drugi tekst dzisiaj na Niepoprawnych, który mnie wkurzył.
Rozlicza się ludzi z tego co powiedzieli, a nie z tego czego nie powiedzieli. Homilia papeża w Częśtochowie była świetna, taka jakby pisał ją Polak. Papież to nie polityk.