Opowieść poznańskiego taksówkarza
"Poprzednio pracowałem na ciężarówce. Miałem nudną pracę – codziennie jeździłem na trasie Reiffeisen bank - lotnisko Ławica. Woziłem ładunek 300 - 400 kg. Czasem 200 kg, a czasem tonę. Przeważnie euro, dolary i funty".
To wszystko z jednego banku w jednym mieście. Możemy sobie tylko wyobrazić jak to wygląda w skali kraju i ilu kierowców ma nudną pracę.
Korzystanie z owoców własnej pracy to przywilej krajów suwerennych. Ponoć w erze globalizacji nie ma państw w pełni suwerennych, ale gołym okiem widać, że stopień wykorzystania efektów własnej pracy jest różny w różnych krajach. Czyli, że kraje różnią się stopniem suwerenności. Jako duży, pracowity naród, Polacy wytwarzają sporo bogactwa. Nic dziwnego, że istnieje grono amatorow pragnących się podłączyć do tego bogactwa (legalnie lub nie).
Mamy długą tradycję pracy dla obcych – od roku 1717 do 1993 stacjonowały u nas obce wojska z małą przerwą w latach międzywojennych. Od zarania dziejów koszta okupacji wraz z bieżącą "eksploatacją" ponosił naród okupowany, dlatego przyjęliśmy jako rzecz normalną, że musimy płacić swoją "kryszę". Dawniej płaciliśmy opiekunom trzymającym nad nami "parasol atomowy". Dziś refundujemy koszta tym, którzy "implementują" u nas "wartości europejskie". Rozumiemy, że nauka demokracji i wolnego rynku kosztuje, a my jako "brzydka stara panna bez posagu" powinniśmy skorzystać z okazji, by milczeć i płacić. Skutecznie wytworzono w nas mentalność niewolniczą. Wierzymy, że nie zasługujemy na pełną suwerenność, bo jesteśmy zbyt kłopotliwi i nieobliczalni, że rzetelne śledztwo smoleńskie grozi wojną, a wogóle lepiej gdy zaopiekują się nami mądrzejsi...Słowem – zachowujemy się tak, jakby wciąż obowiązywała doktryna Breżniewa o ograniczonej suwerenności. Jest dla nas oczywiste, że inne kraje – nawet nie będące mocarstwami – mogą mieć pełną suwerenność. Dlatego nie zdziwiło nas normalne holenderskie śledztwo w sprawie zestrzelenia Boeinga 777 nad Ukrainą. Choć szanse na ukaranie zbrodniarzy i uzyskanie odszkodowania są znikome, to jednak winni zostaną nazwani i wskazani (obecnie trwa ustalanie bezpośrednich sprawców - nazwisk załogi wyrzutni Buk, z której zestrzelono samolot). Ale tak może się zachować tylko kraj w pełni suwerenny. My zaś musimy wciąż o tę suwerenność walczyć. Po okresie totalnej anihilacji państwa, z każdym kolejnym "polskim miesiącem" (od Października po Sierpień), odzyskiwalismy cząstkę wolności. Nowa jakość pojawiła się w 1989 roku.
Najstarsi z nas pamiętają jak pewna aktorka – blondynka oznajmiła ,że "4 czerwca skończył się w Polsce komunizm". Dziś wiemy, że "projekt III RP" był starannie przygotowany przez komunistów (skorzystali oni najwięcej na transformacji), a jego cel był daleki od "Wolnej Polski", którym to określeniem chętnie posługiwali sie wtedy publicyści.
Rosyjski ambasador powiedział wówczas, że "mają w Polsce licznych przyjaciół, a wśród nich są zaufani przyjaciele", czyli w sposób mało subtelny stwierdził fakt istnienia agentury i zasugerował, że niezależność Polski ma ograniczenia. Przekonaliśmy się o tym podczas dwukrotnych prób dekomunizacji (w 1992 i 2007 roku), storpedowanych za pomocą Trybunału Konstytucyjnego.
Obecnie jesteśmy świadkami kolejnej próby "wybicia się na niepodległość".
Już wiemy, że po 50 latach zniewolenia nie da się odzyskać suwerenności "z piątku na niedzielę" - będzie to proces żmudny, a jego wynik niepewny. Nie mająca precedensu w krajach demokratycznych reakcja na wynik wyborów 2015 roku ujawniła, jak wielkie siły są żywotnie zainteresowane tym, "by było tak, jak było" i żeby żaden z kierowców nie musiał zmieniać nudnej pracy na bardziej interesującą.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7491 odsłon
Komentarze
"Rosyjski ambasador
21 Listopada, 2016 - 21:09
"Rosyjski ambasador powiedział wówczas, że "mają w Polsce licznych przyjaciół, a wśród nich są zaufani przyjaciele", czyli w sposób mało subtelny stwierdził fakt istnienia agentury i zasugerował, że niezależność Polski ma ograniczenia. Przekonaliśmy się o tym podczas dwukrotnych prób dekomunizacji (w 1992 i 2007 roku), storpedowanych za pomocą Trybunału Konstytucyjnego."
Do trzech razy sztuka... Jak mocno jesteśmy "przećwiczeni, zmanipulowani" świadczą ciągle wysokie notowania opozycji...
Stasiek
@Stanislawos
21 Listopada, 2016 - 21:36
"mają w Polsce licznych przyjaciół, a wśród nich są zaufani przyjaciele",
a mają , mają i to sporo
http://niepoprawni.pl/blog/jozio-z-londynu/agentura-przypadek-piskorskiego
będzie przyspieszenie
21 Listopada, 2016 - 22:35
Witam! Bull też miał wysokie sądaże, bo notowania sie prowokuje i preparuje jako formę propagandy. Dlatego nie zaprzątają mojej uwagi te wróżby z fusów na zlecenie. Tym razem naród nie odpuści postkomunie, dopóki to robactwo nie skończy za kratami. Po tych bardzo nerwowych ruchach POlszewi ,widać,że oni naprawdę się rzeczywiście boją, ba są przerażeni postępującą nieubłagalnie falą przywrócenia praworządności w Polsce! Mam przekonanie, że wiosną nastąpi przyspieszenie tych pozytywnych działań. Pozdrawiam!
ronin
Witam ziomala
22 Listopada, 2016 - 00:57
Też jestem z Poznania.
Tak myślę że wszystko się zacznie, gdy Rzępolin odejdzie, a PIS nie pozwoli by wybrano za Rzępolina następce z nadania Rzępolina, to jest klucz do zmian w czerwonej mafii w togach.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Miło
22 Listopada, 2016 - 09:30
spotkać krajan na ulubionym portalu. Jestem waszym sąsiadem z powiatu obok. Obyśmy się nie musieli wstydzić za POlitykę naszego regionu.
Opornik45
22 Listopada, 2016 - 22:57
Witam ziomala, niech Wielkopolska świeci przykładem i POzbędzie się tęczowego Jacka prezydenta pedalstwa i lewactwa.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Krótka historia nieudanej dekomunizacji
22 Listopada, 2016 - 12:08
Polecam krótki filmik z 2 wyrokami Trybunału Konstytucyjnego uniemożliwiajacego próby dekomunizacji - z 1992 roku w wykonaniu prof. A. Zolla, i z 2007 r. w roli głównej mgr. J. Stępień. Obaj sa niezwykle aktywni politycznie. Stępień został szefem instytutu Lecha Wałęsy. Większość sędziów TK od początków istnienia trybunału (30 lat) była związana z PZPR. Zagadką jest bezpartyjny Stępień - ponoć nawet oppozycjoniosta. Ma jakieś zobowiązania? Ktoś by mógł pomyśleć, że " robi laskę/łaskę" (mówiąc Sikorskim) komunistom.
www.youtube.com/watch?v=pJwb0qd5UTw&t=3s
Leopold
dekomunizacja?
22 Listopada, 2016 - 13:04
Nie bardzo rozumiem jak mozna bylo zakonczyc cos czego nigdy nie bylo. Polska byla i jest krajem zaleznym od innych od powiedzmy trzech stuleci w zgodzie ze slowami autora. Nalezy jednak dodac, ze zniewolenie Polakow i Polski mozliwe bylo tylko dzieki dzialanosci zdrajcow.
Nie ma znaczenia jaka ideologia uzywana jest za sztandarowa, zawsze jest to ten sam typ czlowieka. Polska nie potrzebuje zadnej dekomunizacji bo komuny w Polsce ani nigdzie na swiecie nie bylo, Polska potrzebuje likwidacji wszystkich zdrajcow i slugusow obcych sil jak i wlasnych zlodzieji. Ale aby to zrobic to najpierw trzeba miec wlasciwa/sprawiedliwa ideologie panstwa, ktorego wlascicielami sa jej obyawtele a potem to juz bedzie latwo oddzielic plewy od ziarna.
Wypada jeszcze dodac, ze nie tylko rosyjskie i zupelnie nie komunistyczne agentury dzialaja w Polsce ale rowniez rownie silne agentury innych panstw i narodow a dzialaja bo zbyt wielu Polakow u koryta wladzy im sluzy.
pozdrawiam,
Vik
"najpierw trzeba miec wlasciwa/sprawiedliwa ideologie
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
23 Listopada, 2016 - 17:44
panstwa, ktorego wlascicielami sa jej obyawtele a potem to juz bedzie latwo oddzielic plewy od ziarna".
Popieram, ale najpierw musimy określić się - czy w uczciwym Państwie popieramy, czy nie popieramy osób, które np. chcą 5 mln zł odszkodowania za katastrofę lub prawie 40 mln zł za warszawskie kamienice. Ta linia pozwoli nam się określić, czy razem/wspólnie możemy myśleć o uczciwym Państwie, bo może uda się zbudować uczciwe Państwo, a jednocześnie dać tym osobom tak wysokie odszkodowania? I co z oddzieleniem tych plewów?
Mirosław Naleziński
Niektorzy zamiast wożenia kilkuset kg banknotów
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
22 Listopada, 2016 - 20:03
wożą kilkanaście ton węgla - ciekawe, która robota jest nudniejsza?
Gdybyśmy mieli europy zamiast złotówek, to byłoby znacznie mniej banknotów do wożenia. Zresztą karty zastępują nam pieniądze i z czasem będzie to kilka kg, bo będą tylko ci, co chcą trzymać fizyczne pieniądze w tzw. skarpecie.
Ile kg banknotów wożą w WBrytanii, Danii, Stanach, Chinach?
Stany stacjonują w wielu państwach i to kosztuje ich całkiem sporo. Czy podawane są koszty stacjonowania np. w Japonii (ile wydają A., a ile J.?)
Mirosław Naleziński
Poznaniacy,
22 Listopada, 2016 - 22:48
Poznaniacy,
czy Wasz prezydent nie robi Was po prostu w ...ja?
Krystyna Janda wystąpi w Poznaniu za 320 tysięcy złotych! O zaproszeniu aktorki zdecydował prezydent Jaśkowiak
https://t.co/Qajsb6uq8f
Józef
22 Listopada, 2016 - 23:22
Przyjdzie czas na miłośnika pedalstwa i lewactwa.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Kochani!23 Listopada, 2016 - 17:48
Czy największa partia w Polsce nie robi Was po prostu w ...ja?
Pani Gosiewska złoży pozew przeciwko naszemu budżetowi na 5 mln zł odszkodowania, a miała być dobra zmiana, zaś członkowie PiS mieli być wzorek etyki i moralności. Ciekawe, że im bardziej wierzący ludzie, tym bardziej zależy im na kasie - lewicowcy są najmniej zachłanni.
Mirosław Naleziński
@Mirosław Nalezinski
23 Listopada, 2016 - 18:00
"lewicowcy są najmniej zachłanni."
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
no tak23 Listopada, 2016 - 19:13
ale bardziej interesująca byłaby wypowiedź w sprawie pani posłanki z frakcji, która zgodnie ze sprawiedliwością społeczną ma całkowity dostęp do koryta, panilistopadzie (pół roku po maju).
Mirosław Naleziński
napisz do niej problem
23 Listopada, 2016 - 21:25
napisz do niej
problem
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
ja - na podstawie żądania 5 mln zł - poznałem moralność23 Listopada, 2016 - 21:52
i etykę tej pani, natomiast na tym portalu Was, Przyjaciele, się pytam - co o tym sądzicie. Proste pytanie - jeśli chcecie budować nową sprawiedliwą Polskę, to co sądzicie o posłance w aspekcie dodatkowych 5 mln zł?
Mirosław Naleziński
Jak dostanie to odpowiemy
23 Listopada, 2016 - 22:32
Jak dostanie to odpowiemy
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Mirosław Nalezinski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
właśnie znalazłem motto dnia na trojmiasto.pl24 Listopada, 2016 - 14:46
które pasuje do posłanki i podobnych jej miłośników naszej kasy -
"Wymagajcie od siebie, nawet jeśli nikt od was nie wymaga"
Jan Paweł II
Ludziska od siebie niewiele wymagają, lecz od pozostałych rodaków i owszem.
Mirosław Naleziński