PiS poprze wybór Tuska na 2 kadencję szefa Rady Europejskiej.
Eurotruteń (konsekwentnie promuję określenie swojego autorstwa) Czarnecki Ryszard , który z niejednej partyjnej kasy brał wypłatę (a nawet z niedrugiej i nietrzeciej) zadeklarował w Rzepie, że PiS poprze ewentualną kandydaturę Donalda Tuska na drugą kadencję w Radzie Europejskiej.*
jedną z zasad Jarosława Kaczyńskiego jest popieranie Polaków na stanowiska międzynarodowe, "niezależnie od opcji politycznej, jaką reprezentują nasi rodacy"."
Natychmiast poparł go były zeteselowiec (teraz, po przepoczwarzeniu, też pisowski Eurotruteń) Kuźmiuk i też używając tej samej argumentacji.
„Donald Tusk będzie miał poparcie ze strony Prawa i Sprawiedliwości w ubieganiu się o drugą kadencję przewodniczącego Rady Europy. – Zasada, że popieramy Polaków, jest żelazna konsekwencją, choć Platforma ją niedawno złamała.”**
Przed chwilą, w TVP INFO potwierdziła to rzeczniczka klubu parlamentarnego PiS Beata Mazurek.
Mnie tam ganz pomada – ja nie jestem z PiSu i dla mnie PiS może popierać nawet Miska Kamińskiego (w końcu swój, no nie ma bata) albo – i tu już pojadę po bandzie – Julię Piterę.
Ale tak się zastanawiam, jak twardy, pisowski elektorat - bo Czarnecki i Kuźmiuk, którzy (jak wykazałem kilka linijek wyżej) ani pisowscy, ani tym bardziej twardzi - przełknie taką żabę:
PiS poprze człowieka, który nie tylko, że zajumał Polakom 150 miliardów złotych z OFE, to jeszcze zniszczył polskie stocznie i parę innych przemysłów przy okazji?
Inna sprawa, że kogóż takie bzdety, jak gospodarka (no, może oprócz mnie) obchodzą, ale jest taki jeden, zupełnie nieistotny szczegół, szczególik nawet:
jak PiS może poprzeć człowieka, który jest podobno winien śmierci prezydenta Lecha Kaczyńskiego?!
Przez którego knowania z Putinem, Lech Kaczyński pod Smoleńskiem poległ, a wraz z nim elita?
No jak to jest, że PiS poprze takiego człowieka?
Ja najmocniej przepraszam, ale jedyne wytłumaczenie możliwości, że PiS takiego człowieka poprze, to takie, że w kwestii katastrofy smoleńskiej PiS najzwyczajniej kłamał, a wszystkie te podłe, spiskowe podszepty, iż PO i PiS to tak naprawdę jedna sitwa, są prawdziwe.
PS. Już po opublikowaniu mojego tekstu, Jacek Sasin w TVP INFO potwierdzil tę pisowską decyzję.
–-------
* http://www.rp.pl/Publicystyka/305089960-Czarnecki-Poprzemy-Tuska.html#ap-1
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 23981 odsłon
Komentarze
Przerażające
9 Maja, 2016 - 13:44
PiS popiera człowieka, który z Putinem po katastrofie i śmierci Lecha Kaczyńskiego robił żółwiki! Chyba ogania ich "pomroczność ciemna".
A rozliczenie i ukaranie winnych katastrofy można już dziś włożyć między bajki zgrozy!
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
@MoherJ
9 Maja, 2016 - 13:51
Ja im już kilka lat temu ufać przestałem.
Ewaryst Fedorowicz
Jestem za tym, żeby trzymać
9 Maja, 2016 - 14:01
Jestem za tym, żeby trzymać Tuska z daleka od Polski, mniej szkodzi w Brukseli.. Dzisiaj opozycja nie ma żadnego kandydata, który móglby pociągnąc tlumy, Tusk moglby . W Brukseli Tusk i tak się nie liczy, bo nie włada językiem angielskim.
@omilka
9 Maja, 2016 - 14:09
z całym szacunkiem - słabe tłumaczenie: jeśli PiS Donka poprze = przyzna, że cala narracja smolenńska, to lipa.
PO zawsze już będzie mogła powiedzieć: "przecież winnego śmierci LK by nie promowali!"
Ewaryst Fedorowicz
Mam oczy otwarte, i niektore
9 Maja, 2016 - 14:30
Mam oczy otwarte, i niektore działania czy ich brak ze strony rządu budzą moje obawy (np. dyplomaci). Czy jednak rząd już, natychmiast może zalatwić wszystkie nabrzmiałe sprawy, przy ciągłych atakach z zewnątrz i od wewnątrz? Nie wierzę, że Jaroslaw Kaczyński jest w stanie przejść obojętnie nad śmiercią swojego jedynego brata.
@omilka
9 Maja, 2016 - 14:57
ja też nie - dlatego taki numer oznacza jedno: Tusk niewinny. Pasuje?
Ewaryst Fedorowicz
Nie pasuje mi takie
9 Maja, 2016 - 15:24
Nie pasuje mi takie tłumaczenie. Nie wiem natomiast, na ile Tusk był wtajemniczony; czy wiedzial do końca, co się będzie dzialo.
@omilka
9 Maja, 2016 - 16:23
no nie - ja bardzo proszę - szanujmy się!
Co rocznica (a i co miesięcznica) padają jednoznacze słowa nt Tuska.
A tu taki dil?!
Winien smierci Prezydenta (wsio rawno co wiedział i ile - winien, bo klepnął rodzial wizyt) - a tu poparcie?!
Ewaryst Fedorowicz
skandal
9 Maja, 2016 - 14:29
Jeżeli PiS poprze Tuska to będzie początek końca Dobrej Zmiany...a Rycho Czarnecki to gnida bez względu na partie do której aktualnie należy...
Yagon 12
@Yagon12
9 Maja, 2016 - 14:58
moim zdaniem masz rację
Ewaryst Fedorowicz
Prawda etapu
9 Maja, 2016 - 14:30
Gdyby w tym wszystkim chodziło o Prawdę, to Twój wniosek byłby słuszny. Jednak ponad Prawdą jest "prawda etapu".
Primo- Tusk w Brukseli nie może być jednocześnie w Warszawie, a to oznacza, że nie podejmie się gmerania w PO. Jarosławowi Tusk w PO jest zupełnie zbyteczny.
Secundo- Na każde kluczowe stanowisko w UE desygnują człowieczka Niemcy. Ponoć Aniela chce zmiany na tym stanowisku, więc dla Jarosława promowanie Tuska jest podwójnie korzystne. Raz- gra na złość Niemcom, dwa- pokazuje, iż w Europie PiS nie uznaje podziałów i chce grać do jednej bramki z każdym. Nawet z PO i Tuskiem.
Jeśli będą chcieli posadzić rodzinę Tusków, to mają na to mnóstwo czasu. Donek jeszcze pożyje, a nie tylko za Smoleńsk można go wsadzić w kajdany. Ale najpierw trzeba dokończyć vendettę w sądach, a to jeszcze chwilę potrwa. Tak więc, jest to ze wszech miar korzystne.
@pacyna
9 Maja, 2016 - 14:53
OK, ale jest jeden (acz istotny) słaby punkt w Twoom rozumowaniu:
konstrukcja, którą budujesz jest oparta na wielu niesprawdzalnych tu i teraz przesłankach - a poparcie Tuska przez PiS to tzw. twardy fakt. Straszny.
Ewaryst Fedorowicz
@Ewaryst Fedorowicz
10 Maja, 2016 - 02:23
A jakie fakty w mojej konstrukcji są "niesprawdzalne"? To, że Tusk cieszy się wyjątkowymi względami Berlina, czy to, że Tusk może na krajowej scenie nadal liczyć na potężne środki finansowe i wsparcie medialne zorganizowane przez "ciocię Angelę"?
Nawet Szechter ogłasza, że antykaczyści potrzebują "nowego mesjasza". Nowy-stary też się nada. Pasuje jak ulał i może wskoczyć choćby do Belwederu. Najpierw odbije z PO parlament, zrobi jakiegoś Wałęsę premierem ( albo Kosiniaka-Kamysza- jak malowany) i ruszy do wyścigu o prezydenturę pod hasłem lepszej Polski w drugiej dekadzie. Wyborca wszystko kupi, byle ubrać w ładny celofan.
Niestety, ale taka jest polityka. Brudna, zakłamana, bezwzględna itp. Zawsze taka była, jest i będzie. Choć są politycy, którzy mówią prawdę, jednak właśnie przez to, że mówią prawdę nikt nie chce na nich głosować.
@pacyna
10 Maja, 2016 - 18:26
"A jakie fakty w mojej konstrukcji są "niesprawdzalne"?"
już odpowiadam:
"Primo- Tusk w Brukseli nie może być jednocześnie w Warszawie, a to oznacza, że nie podejmie się gmerania w PO. Jarosławowi Tusk w PO jest zupełnie zbyteczny."
Może tak - może nie. Równie dobrze Tusk w Wawie staje sie klientem Ziobry i jego prokuratorów - wątpię, by zaryzykował powrót
"Secundo- Na każde kluczowe stanowisko w UE desygnują człowieczka Niemcy. Ponoć Aniela chce zmiany na tym stanowisku, więc dla Jarosława promowanie Tuska jest podwójnie korzystne. Raz- gra na złość Niemcom, dwa- pokazuje, iż w Europie PiS nie uznaje podziałów i chce grać do jednej bramki z każdym. Nawet z PO i Tuskiem."
sam piszesz, że "ponoć" - czyli reszta jest wrżeniem z fusów
Ewaryst Fedorowicz
@All
9 Maja, 2016 - 15:18
sądząc po ocenach tekstu - koledzy cytowanych tu Rycha i Zbycha się uruchomili :-D :-D:-D
Ewaryst Fedorowicz
Jak mawiają Starsi W Wierze i Mądrzejsi: "business is business"
9 Maja, 2016 - 15:56
To już nie kabaret ani ponury żart - to zapowiedz czegoś złowieszczego i złowrogiego - w stylu tajnego, magdalenkowego "okrągłego stołu"..
"Jak PiS może poprzeć człowieka, który jest podobno winien śmierci prezydenta Lecha Kaczyńskiego?!"
"Jak PiS może poprzeć człowieka, który jest niemal oficjalnym przydupasem Merkel i to przydupasem UTRWALAJĄCYM na tym stanowisku hegemonię i ZARZĄDZANIE praktycznie całą Europą (vel UNIĄ Narodów - zwaną "UE", a zaciekle zwalczającą NACJONALIZM) przez jeden NARÓD i JEDNO państwo - zwące się NIEMCAMI?!"
"Jak PiS może poprzeć człowieka, który jest Polakiem tylko z miana, a w większości tej polskości i samej Polsce szkodził, i uważał ją za "nienormalność"!?
"Jak PiS może poprzeć człowieka, któremu druga kadencja będzie NAGRODĄ za wszelkie zło jakie Polsce i Polakom ten niemiecki przydupas uczynił w czasie swojej "bogatej" (łącznie np. z "Nocną Zmianą" i walką z kibicami..) politycznej działalności!?"
Nie są to błahe pytania i raczej napewno przyjdzie się PiSowi zmierzyć z konsekwencjami tej decyzji - myślę ze wymuszonej (lub uzgodnionej) w ramach gry, toczącej się na płaszczyznach nam - zwykłym szarakom - niejawnych i niedostępnych..
cornik Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@cornik
9 Maja, 2016 - 16:01
mnie jest w sumie łatwiej - bo ja niczego dobrego się po PISie nie spodziewałem, to i spodziewać nie mam prawa.
Ale jest wielu bardzo porządnych ludzi, którzy w ten PiS jak w obrazek patrzą, a ten obrazek ma gęby Czarneckich, Kużmiuków, Lipińskich, Sasinów, i innych
I "zasady" takie. jak PO.
Ewaryst Fedorowicz
Wybór mamy raczej.. niewielki??
9 Maja, 2016 - 17:27
Najpierw obowiązek:
- Musze cię przeprosić, i to z głębokim wstydem.
Nie mam pojęcia "jak" i "kiedy", ale nastąpiło "kliknięcie" i to JA dałem ocenę "2"..
Bardzo mi przykro, "mea culpa", cofnąć tego nie mogę, ale moralnie masz ode mnie pełną "piątkę" (5). - Jeszcze raz przepraszam.
Teraz ad rem..
Nie jestem PiSowcem, ale na "czymś" (kimś) oprzeć się muszę w zaprzeczeniu i przeciwstawieniu się dewastacji i świadomemu "zwijaniu" Polski.
I tu, bez ogródek stwierdzam w "polemikach" czy potyczkach słownych z adwersarzami ideowymi czy politycznymi iż: - mając do wyboru "siedzenie po szyję w gównie" (rządy "PełO" i różnej maści lewactwa) lub "tkwienie po kostki w błocie" (PiS) - wybieram to drugie (PiS)!
Oczywistym też jest dla mnie, iż DECYDENCKIE warstwy PiSU, to jest konglomerat polityków "różnej próby wartości i jakości kruszcu" - niekoniecznie tej najwyższej - czego najlepszym przykładem jest (tfu!) "Misiek" Kamiński, czy "insza" Kluzik-Rostkowska (etc.etc..).
Zaś o towarzyszu Kuźmiuku, wypowiadam się niezmiennie tak samo OD LAT, podobnie jak o jego koledze (a znanych mi choćby z "Najwyższego Czasu", ale już "NCz" Sommera, nie J.Korwina-Mike) - najpierw tak jak Kuźmiuk - "doktorze", a obecnie (jak i Kuźmiuk) "profesorze", lewaku A.Wielomskim..
Sumując.. PiS dostał szansę, ale to tylko szansa. - Inaczej zostanie POGONIONY przez wyborców jak pogonione zostało szubrawcze "PełO"..
Pozdrawiam
cornik Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@cornik
9 Maja, 2016 - 20:09
No, to mamy dość zbliżoną ocenę sytuacji: PiS nie jest mój, ale PO/ZSL/UW/SLD to wróg.
Narodowcy - malutcy, choć mlodziez wspaniala, ideowa.
Kukiz - nie wiadomo co się wykluje.
Ale jesli PiS poprze Tuska (człowieka. ktory wg tego samego PiSu jest winien śmieci Prezydenta) - na wybory po prostu nie pójdę - niech sobie radzą bez mojego glosu.
Też pozdrawiam,
EF
Ewaryst Fedorowicz
Spokojnie! Od deklaracji poparcia do poparcia..."wszystko się mo
9 Maja, 2016 - 23:59
że zdarzyć".... Np. Tusk się rozbestwi i sam wpadnie w pułapkę swego cwaniactwa, a wtedy będzie po poparciu.
...Wg mnie po pierwsze - niemieckie popracie dla Tuska jest tak samo patykiem na wodzie pisane jak to polskie. Po drugie J.Kaczyński cosik tu "kombinuje" - nagle tyle potwierdzeń wygląda na zmowę biorąc pod uwagę warszawskie i brukselskie "zasługi" Tuska dla Polski, nawet bez Smoleńska?
Mnie po prostu coś tu nie gra bo i audyt w środę, a na dodatek jest już 9 kandydatów na zrobienie myk z eurokołchozu....;);)
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contessa
10 Maja, 2016 - 18:28
Wybacz, contesso, ale samo położenie na stole takiej transakcji:
"popieramy Tuska = uznajemy go za niewinnego w sprawie Smolenska", to horror i tyle w temacie
Ewaryst Fedorowicz
Tusk nie jest Polakiem, jest
10 Maja, 2016 - 03:04
Tusk nie jest Polakiem, jest anty-Polakiem, wielkim szkodnikiem, zdrajcą (bo przysięgał Polakom), kłamcą, złodziejem i być może mordercą - nie muszą go popierać.
A jednak popierają. No, w pale się nie mieści.
Mój dziadek miał rację mówiąc: nie zadawaj się z polityką, bo to stara q..wa. (i nie zadaję się, tylko czasem komentuję, gdy mi adrenalina podskoczy po takich wieściach, jak ta własnie).
ość
-----------------------------------
gdy prawda ponad wszystko, życie bywa piękne
wtedy żyć się nie boisz i śmierci nie zlękniesz
@Ość
10 Maja, 2016 - 18:19
" nie zadawaj się z polityką, bo to stara q..wa."
Racja, tyle ze jest kłopot: oytóz ta stara (...) wchrzania się w moje zycie bez pytania o zgodę (choćby w formie REFERENDUM)
Ewaryst Fedorowicz
PiS to nie jest partia wiekszosci Polakow
10 Maja, 2016 - 08:00
Niestety PiS nie jest i nigdy nie bedzie partia, ktora bedzie dbala o interes i potrzeby wiekszosci Polakow. O zostawieniu Tuska w Bruxeli to moze byc takie gadanie a moze i nie ale to nie zmienia istoty samej partii.
Jesli polscy patrioci nie zmobilizuja sie do dzialania i sami nie stworza powszechnego ruchu spolecznego, wlasnej partii i organizacji paramilitarnej to nikt za nich tego nie zrobi i nikt ich interesow nie bedzie wcielal w zycie.
PiS to tez Magdalenka, to tez ludzie chcacy stanowisk, wladzy i dostepu do koryta. Jedyna roznica to, ze sa nieco bardziej pronarodowi i mniej zainteresowani prywatyzacja czyli grabieza majatku bedacego wlasnoscia Polakiow, ktorzy go stworzyli. PiS nie prowadzi zadnego dialogu ze swymi wyborcami i nie bedzie prowadzil, nie wprowadzi systemu referendalnego czyli podstaw demokracji.
pozdrawiam,
Vik
@Vik
10 Maja, 2016 - 18:17
Krótko: pomysł poparcia Tuska = Tusk w sprawie Smoleńska jest NIEWINNY!
mam tłumaczyć, co to oznacza patrząc na ostatnich 6 lat?
A ustosunkowując się do Pani/Pana ocen:
1. PiS jest partią jednej, nadzwyczajnie wręcz wybitnej indywidualności - jest nią Prezes Kaczyński
2. ...i całej masy cwanych przeciętniaków, którzy normalną pracą się nie skalali (choćby Sasin*)
*http://naszeblogi.pl/51183-przypadek-sasina-z-dziejow-sabotazu-wyborczego-w-polsce
3. tak - PiS jest WROGi idei referendum, bo by stracił MONOPOL na... mówienie ZA NAS
też pozdrawiam
EF
Ewaryst Fedorowicz
Poparcie Tuska ....
10 Maja, 2016 - 10:17
Jeszcze PIS nie poparł na razie Tuska ,- taki jest fakt.
Wg mnie poparcie Tuska , nawet jeśli by mialo przyneść jakieś korzyści polityczne , nie wchodzi w rachubę.Wypowiedzi niektorych politykow PISu ( np. Czrnecki ) absolutnie skandaliczne - nie mozna przywolywać zasady popierania Polaków w stosunku do NIEPOLAKA i zbrodniarza Tuska,ktory dalej by szkodzil Polsce.
A z Omilką sie nie zgadzam , ze trzeba Tuska trzymac z daleka od Polski, - on powinien jak najpredzej w Polsce sie pojawic i wtedy , po wyroku sądu ( nie Trybunalu Stanu) trzeba go w Polsce przytrzymać juz na zawsze ( dożywotnio) w odpowiednim , komfortowym , miejscu odosobnienia ( tak chyba delikatnie, po europejsku można nazwać więzienie) :-) .
@zdzisie
10 Maja, 2016 - 17:38
jedna korekta (która wystarczy za odpowoiedź):
jak rozumiem, zgadzamy się, że bez zgody Prezesa, żaden Czarnecki, Kuzmiuk, Mazurek i Sasin nawet by nie – pardon – pierdnęli, a co dopiero wyskoczyli z info, że PiS Tuska poprze.
A zatem mamy niestety do czynienia z czymś poważnym (choć zupelnie koszmarnym).
A pelna goda co do tego, gdzie Tusk powinien wylądować po powrocie do 3RP
Ewaryst Fedorowicz
Do wszystkich zbulwersowanych:
10 Maja, 2016 - 19:14
Wprawdzie po dobie, ale zajarzyłem. Wyżej cytowana propozycja oznacza, że jako cesarz Europy, Donald Tusk będzie musiał popierać inicjatywy Rządu polskiego przez najbliższy rok, to znaczy do końca kadencji czy tam do "wyborów". Tego "PiS-owskiego". Sprawa smoleńska nie jest jeszcze zamknieta, śledztwo nie zakończone więc na razie nie ma możliwości oskarżania kogokolwiek. A cesarz Donek tam w Brukseli bruździ. Ciesząc się np. jak Schetyna musi być uniżony wobec niego i (choćby milcząco) przyjmować skargi kolegów z PO na nasz rząd odpowiednio je kanalizując. Czy ktoś z nas tutaj wyobraża sobie stress cesarza kiedy np. będzie musiał zaprzestać wspierania swoich, a zacząć wspierać rząd PiS? On nie da rady tego zrobić, albo zaprzeczy własnym słowom. Gdybym widział wtedy jego wyraz twarzy, na pewno byłby dla mnie bezcenny...
Honic
10 Maja, 2016 - 21:40
A nie mówiłam, że Kaczyński "cuś kombinuje"?....
;);)
Twój komentarz stał się inspircją do nowego mema ale puszczę go jutro bo jest trochę obsceniczny, a dziś miesięcznica...
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
@contesso,
10 Maja, 2016 - 22:55
Jarosław Kaczyński jest człowiekiem wyjątkowo inteligentnym a ponadto wybitnie skutecznym politykiem. To nie jest pierwszy przykład rolowania politycznych przeciwników. Jemu i Antoniemu Macierewiczowi (choć także wielu innym, i nam samym) zawdzięczamy nadzieję na uczciwą Polskę.
Na salonie 24 zauważylam
10 Maja, 2016 - 22:36
Na salonie 24 zauważylam argument, że inny kandydat Shulz bylby bardziej szkodliwy na tym stanowisku. Z tym trudno się nie zgodzić po ostatnich pogróżkach w stosunku do Polski.
@omilka
11 Maja, 2016 - 08:03
Zatem przyznaje Pani, że może byc dla Polski ktoś bardziej szkodliwy, niż człowiek oskarżany o to, że jest winen śmierci Prezydenta Kaczyńskiego?!
No to żarty jakieś są, ale, jak rozumiem, każdy kretynizm PiSu znajdzie tu swoich obronców.
Ewaryst Fedorowicz
Polityk musi być skuteczny, a
11 Maja, 2016 - 11:08
Polityk musi być skuteczny, a Kaczyńśki wreszcie nauczył się trochę makiawelizmu. Mówieniem, że pozostajemy w UE wytrącil argument opozycji. Jeśli się chce być realistą i uczciwym, to malo kto chce dziś z UE wystąpić, a miliony młodych, jak napisał Jóżio już szykuje się do opuszczenia kraju. Każdy z nich na wieść o wystapieniu Polski z UE zaregauje wrogim stosunkeim do rządu.
Kaczyński w ksiązce wspomnial o przeszlości politycznej Merkel; przecież napisał prawdę. A zostalo to przedstawione przez Lisa w poprzedniej kampanii wyborczej tak, jakby Kaczyński popelnil zdradę stanu. Nikt go wówczas nie bronił.