Pierwszy zwiastun zdychania technologicznego USA

Obrazek użytkownika Marek Mojsiewicz
Świat

2012 „Tim Cook podkreślił jednak, że Apple nie może przenieść całej produkcji do Stanów - "nie chodzi o pieniądze tylko umiejętności." Cook wyjaśnia, że w USA brakuje ludzi, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie potrzebną do uruchomienia współczesnej produkcji „.....]]>(więcej )]]>

Prof. HANS-HERMANNEM HOPPE „wszystkie państwa opiekuńcze zbankrutują – tak jak zbankrutowały państwa komunistyczne „....”Systemy socjalne w większości krajów są na granicy załamania.”....”Chciałbym być optymistą, że Unia Europejska wkrótce upadnie „...(]]>więcej]]> )

„1 października superszybki japoński shinkansen obchodził 50. urodziny. „...”Obecnie najszybsza jest chińska kolej maglev działająca w Szanghaju i zapewniająca połączenie centrum miasta z lotniskiem Pudong. Może osiągać nawet 501 km/h. Szybsza jest testowana w Japonii linia MLX01, która notowała 80 km/h więcej, ale to linia na razie służąca eksperymentom z lewitującymi pociągami. „...”W Stanach Zjednoczonych, które dysponują jedynie doświadczalnymi odcinkami kolei maglev powstaje ambitny plan stworzenia połączenia pomiędzy Waszyngtonem a Baltimore. Linia ma mieć długość 64 kilometrów (niewiele mniej niż trasa w Szanghaju) i oferować czas przejazdu oscylujący wokół 15 minut. Obecnie taka podróż trwa godzinę. Linia ma następnie zostać przedłużona do Nowego Jorku i zaoferować klientom godzinną podróż między stolicą a NY. Dziś najszybsze połączenie pomiędzy tymi miastami zajmuje 170 minut. „...”Projekt jest ambitny i tym samym drogi. Połowę z planowanych do wydania 10 mld dolarów obiecali sfinansować Japończycy, a firma Central Japan Railway chce udostępnić Amerykanom swoją technologię pociągów maglev. Dla Tokio to znakomita okazja, by pokazać możliwości techniczne swoich inżynierów oraz stworzyć z magentycznej kolei towar eksportowy. Japończycy stają do walki z firmami z Niemiec (Siemens) i Francji (Alstom). „...”Amerykański Amtrak nie zdołał zebrać 151 mld dolarów na stworzenie szybkiego połączenia między Nowym Jorkiem, Bostonem i Waszyngtonem i tym samym nie zdąży zakończyć konstrukcji przed 2030 rokiem. Japończycy wraz z amerykańską firmą The Northeast Maglev (TNEM) chcą zdążyć przed 2024 rokiem, „...]]>(źródło ) ]]>

Rafał Tomański „ Pociągiem z Chin do USA”....”Pomysł wydaje się szalony, ale Chińczycy mówią o nim bez odcienia żartu. Kraj obecnie dysponuje już największą na świecie siatką połączeń szybkiej kolei – 10 tys. kilometrów. Trwają intensywne prace, by w 2015 roku ta sieć została podwojona do 19 tys km, a w 2020 rozbudowana nawet do 25 tys. km. „...”W grę wchodzi także budowa podwodnego tunelu kolejowego na Tajwan. Byłby dwa razy dłuższy od połączenia Francji i Wielkiej Brytanii kanałem pod cieśniną La Manche. „...”Trasa miałaby biec od Chin przez Rosję, Kanadę i docierać do Stanów Zjednoczonych. To prawie 13 tys. kilometrów długości, o prawie 3 tys. więcej niż ma obecnie najdłuższa kolej transsyberyjska. „...”Dodatkowym impulsem do działania na polu kolejowym między Chinami a USA jest plan Japonii sprzedania administracji Waszyngtonu własnej technologii super pociągów. Premier Shinzo Abe obiecał prezydentowi Obamie takie składy „...]]>(więcej )]]>

wybitny chiński politolog, wiceprezes Towarzystwa Międzynarodowych Badań Strategicznych w Szanghaju profesor Feng Shaolei:Wydaje się, że BRICS to nie tylko nowy format dla reformy międzynarodowego systemu finansowego, ale także w szerszym znaczeniu - platforma do omówienia możliwych obszarów współpracy w nowej sytuacji gospodarczej. Jest to również baza polityczna dla budowy nowego ładu międzynarodowego.”...”Niektóre kraje BRICS, jak na przykład Rosja i Chiny, mają dobre stosunki dwustronne. Jednak, nie są one jednym organizmem gospodarczym. Dana umowa umożliwia jego powstanie.Ściśle mówiąc, decyzja o utworzeniu Banku Rozwoju BRICS posiada wymiar nie tylko ekonomiczny, ale także polityczny. Po upadku koncepcji tak zwanego „konsensusu waszyngtońskiego” na bazie wspólnych wartości (idea, której celem było zbudowanie jednobiegunowego świata z centrum w Stanach Zjednoczonych), świat potrzebuje nowych rozwiązań. BRICS proponuje własną wersję „połączenia różnic” - koncepcję policentrycznego i multicywilizacyjnego systemu międzynarodowego. '.....]]>(więcej ]]>

„Chiny uratują ideę elektrycznego samochodu, a wraz z nią wizję akumulatorowej motoryzacji- zapowiedział dyrektor generalny firmy Renaults-Nissan, Carlos Ghosn. Ghosn zainwestował więcej firmowych pieniędzy w najnowsze technologie niż jakikolwiek inny producent samochodów na rynku. „...”Podczas konferencji prasowej, która zbiegła się w czasie wraz z wprowadzeniem nowego elektrycznego Renault Zoe na rynek europejski, Ghosn powiedział, że inwestycje w przemyśle samochodów elektrycznych będą utrzymane dzięki chińskim planom produkcji dwóch milionów aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in do końca 2020 roku. W swej wypowiedzi zaznaczył także, że na rynku istnieje duży niedobór elektrycznych akumulatorów a przede wszystkim klientów na tego typu samochody. „....”‘I to jest moment, kiedy na scenę wchodzą Chiny’- stwierdza Ghosn. Nissan planuje wprowadzić elektryczny samochód z chińskim partnerem Dongfeng w 2015 roku, a w tym samym czasie Renault ma rozpocząć lokalną produkcję baterii. Chiny mają 16 z 20 najbardziej zanieczyszczonych miast świata. Według Ghosn’a będzie to wyznacznikiem wprowadzenia przez rząd reguł zachęcających konsumentów do inwestycji w auta nowej generacji. „....”Chińskie firmy państwowe przejawią duże zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Dongfeng złożyło ofertę na zakup udziałów w firmie motoryzacyjnej Fisker.  Grupa Wanxiang  zapłaci 465-milionów dolarów za wykupienie upadłego producenta baterii A123 Systems, a BYD współpracując z Daimlerem rozpocznie produkcję pojazdów elektrycznych w tym roku. „....”Hybrydy produkowane w Chinach osiągają 20% oszczędności w zużyciu paliwa i są „gotowe do ogólnochińskiej promocji”, powiedział Minister Przemysłu Miao Wei  8 marca podczas  sesji Zgromadzenia Przedstawicieli Ludowych. „...”W Szanghaju znajduje się ponad tysiąc stacji ładowania baterii elektrycznych, z których większość mieści się w dzielnicy Jiading. Miasto planuje także wybudowanie 50 stacji wymiany baterii oraz kolejnych 5 tys. stacji do ich ładowania w przeciągu najbliższych trzech- czterech lat. „. ..]]>.(więcej ]]>

„Roboty mogą zrewolucjonizować chiński przemysł elektronicznyW Chinach wzbiera nowa rewolucja robotyczna . „....”Rozwijana jest nowa fala przemysłowych robotów, począwszy od wysokiej klasy urządzeń humanoidalnych zdolnych do uczenia się, a skończywszy na tanich maszynach, rywalizujących z nisko opłacanymi robotnikami.”...”Jedna z młodszych firm w branży, tajwańska Delta, w ubiegłym roku zaczęła produkcję robotów na tyle tanich, że mogą zastąpić pracowników w chińskich fabrykach.”....”Robotyzacja stwarza nadzieję na powrót niektórych zakładów produkcyjnych do USA, ale branżowi specjaliści uważają, że większość fabryk pozostanie w Chinach, gdyż tam znajduje się przeważająca część łańcuchów dostaw. „...”Robotyzacja chińskich fabryk jest szansą dla producentów, takich jak Kuka, czy ABB. 20 proc. sprzedaży firmy Kuka przypada na Chiny, przy czym udział ten rośnie. Z kolei Universal Robots i ABB zapowiedziały, że zwiększą w tym kraju inwestycje. „...”Automatyzację przemysłu w Chinach wspierają tacy producenci robotów, jak szwajcarska grupa ABB, niemiecki koncern Kuka AG i azjatyckie firmy Delta Electronics i Foxconn Technology Group, a także mniejsi gracze, np. duńska Universal Robots A/S. Delta testuje jednorękiego robota na czterech nogach, który może przenosić przedmioty, łączyć komponenty i wykonywać podobne zadania. Firma ma nadzieję, że do 2016 r. koszt zakupu robota spadnie do 10 tys. dol., czyli do połowy obecnej średniej ceny takich urządzeń.” „...]]>(więcej )]]>

Dysproporcja między najbogatszymi ludźmi, a resztą świata ma tendencję wzrostową. Według raportu opublikowanego przez organizację Oxfam: 85 najbogatszych osób na świecie posiada tyle, ile połowa najbiedniejszej ludności świata. „...”Według raportu, 210 osób, stało się miliarderami w ciągu ostatniego roku, dołączając do grupy 1426 osób, które posiadają  łącznie równowartość 5,4 bilionów dolarów. Łączne bogactwo jednego procenta najbogatszych ludzi na świecie wynosi obecnie ponad 110 bilionów dolarów.„Ta ogromna koncentracja zasobów ekonomicznych w rękach małej liczby osób stanowi znaczące zagrożenie dla systemu politycznego i gospodarczego” – stwierdza raport.”....”Od chwili publikacji tego tekstu, problem tylko się powiększył. Najnowsze dane pokazują, że liczba osób posiadających tyle co połowa ludzkości zmniejszyła się z 85 do 67 osób. „ ...]]>(więcej )]]>
----------
Ważne

W Stanach Zjednoczonych, które dysponują jedynie doświadczalnymi odcinkami kolei maglev powstaje ambitny plan stworzenia połączenia pomiędzy Waszyngtonem a Baltimore. Linia ma mieć długość 64 kilometrów”...”Połowę z planowanych do wydania 10 mld dolarów obiecali sfinansować Japończycy, a firma Central Japan Railway chce udostępnić Amerykanom swoją technologię pociągów maglev.”...

Pociągiem z Chin do USA”....”Pomysł wydaje się szalony, ale Chińczycy mówią o nim bez odcienia żartu. Kraj obecnie dysponuje już największą na świecie siatką połączeń szybkiej kolei – 10 tys. kilometrów. Trwają intensywne prace, by w 2015 roku ta sieć została podwojona do 19 tys km, a w 2020 rozbudowana nawet do 25 tys. km. „...”W grę wchodzi także budowa podwodnego tunelu kolejowego na Tajwan.

2012 „Tim Cook podkreślił jednak, że Apple nie może przenieść całej produkcji do Stanów - "nie chodzi o pieniądze tylko umiejętności." Cook wyjaśnia, że w USA brakuje ludzi, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie potrzebną do uruchomienia współczesnej produkcji „.....]]>(więcej )]]>
----------
Mój komentarz

W zdenerwowaniu , na konferencji prasowej , szef Apple dwa lata temu stwierdził ,że USA są technologicznie tak prymitywne ,i tak zacofane w stosunku do Chin , że choćby nawet chciał, a chce , ba ma piramidę pieniędzy do dyspozycji to i tak nie może nic nowoczesnego produkować w Ameryce .

Chiny mają już ponad 15 tysięcy kilometrów linii kolejowych mknących z prędkością prawie pól tysiąca kilometrów na godzinę , a Sany Zjednoczone mają tych linii w kilometrach ….zero . Nie licząc paru kilometrów linii eksperymentalnych , które i tak się nadają na złom , bo technologię muszą kupić od Japończyków.

O czym świadczy fakt ,że USA nie mogą zebrać paru dolarów na pierwsze parę kilometrów takich linii tylko muszą połowę pożyczyć od Japończyków. Świadczy to o tym ,że faktycznie bieda tam aż piszczy , a system społeczny i gospodarczy jest zdegenerowany i wywrócony do góry nogami .

Jako ilustrację mojej tezy ,że USA to już cuchnące ścierwo socjalizmu przytoczę dwa fakty

Mark Blyth„ 400 najbogatszych Amerykanów posiada więcej aktywów niż 150 milionów najuboższych Amerykanów...(]]>więcej]]>)

kandydat Republikanów Mitt Romney mówił: - Jest 47 proc. ludzi, którzy na mnie nie zagłosują choćby nie wiem co. Oni są z Obamą. To ludzie zależni od państwa, którzy mają mentalność ofiar i wierzą, że rząd ma się nimi opiekować. Wierzą, że mają prawo do opieki zdrowotnej, do jedzenia, do dachu nad głową i do wszystkiego, co tylko można sobie wymyślić. Nie jest moją robotą przejmować się tymi ludźmi. Nigdy ich nie przekonam, że powinni wziąć odpowiedzialność za swoje życie!”.. ..]]>.(więcej )]]>

video Niezwykły Świat - Chiny - Szanghaj - 431 km/h
video Macierewicz: Nie ma też cienia wątpliwości że Pan Sikorski wykona następne uderzenie (23.10.2014)
Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka ]]>Marek Mojsiewicz]]>  i ]]>Twitt]]>
Zapraszam do przeczytania mojej powieści „ Klechda Krakowska „
rozdziały 1]]>„ Dobre złego początki „ ]]>2 ]]>Na końcu którego będzie o bogini Kali „ ]]>3 ]]>„Nie należy nerwosolu pić na oko ]]>4 ]]>„ O rzeźbie Niosącego Światło ]]>5 ]]>„Impreza u Starskiego „ ]]>6 ]]>„Tych filmów już się oglądać nie da „ ]]>7.]]> „ Mutant „ ]]>8 ]]>„ Anne Vanderbilt „]]> Nie wiem niestety , kiedy ukończę rozdział dziewiąty
Powiadomienia o publikacji kolejnych części mojej powieści . ]]>Facebook „ Klechda Krakowska]]>
Ci z Państwa , którzy chcieliby wesprzeć finansowo moją działalność blogerską mogą to zrobić wpłacając dowolną kwotę w formie darowizny na moje konto bankowe
Nazwa banku Kasa Stefczyka , Marek Mojsiewicz , numer konta 39 7999 9995 0651 6233 3003 0001

5
Twoja ocena: Brak Średnia: 4.3 (8 głosów)

Komentarze

ale ja chce cos dodac o samochodzie elektrycznym.

Od konca zaczne:

- baterie cos tam waza.  Ciezarowki tez takie zrobimy?  Na baterie?  Ekonomiczne?

- silnik elektryczny jest bardzo sprawny, ale to nie 100% sprawnosci,

- akumulator (jaki badz) nie odda 100% tego bylo zaladowane,

- ladowanie akumulatora to tez nie jest proces gdzie 100% energii z ladowarki, bedzie w akumulatorze,

- ta energie do ladowarki trzeba jakos przeslac, napewno nie 100% sprawnosci,

- ta energie do przeslania, zeby obnizyc straty, zazwyczaj przechodzi przez dwa (lub wiecej) transformatorow, tez nie 100 % sprawnosci,

- no i na poczatku, trzeba ta energie wytworzyc. 

Wezmy najpierw zlosliwy przyklad - wytwarzamy energie elektryczna z ropy.  Napewno mniej spalimy?  Jaka jest tego sprawnosc od paliwa do samochodu na drodze?

Czy jest to o tym ile spalimy?  Czy tez jest to o tym gdzie brud bedzie wytwarzany?

Wezmy bardziej zlosliwy przyklad - energia elektryczna z wiatru czy tez bateria sloneczna. 

A ekonomia tego to jaka jest? 

Znowu wracamy do doplat rzadowych?

Vote up!
3
Vote down!
-3

Bogdan

#1447399