Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
"Poszłabym demonstrować pod Sejm ale...",napisała wczoraj Ufka.
Chodziło jej o protest związany z "naszą" nieszczęsną ordynacją wyborczą.
Wszyscy znamy słabości ordynacji, a zatem nie ma potrzeby o tym pisać.
Wiemy też że od paru tygodni pracują nasi "konstytucjonaliści".
Pomyślalem sobie że byłoby czymś naprawdę dużym aby zorganizować w okolicy 3 Maja 2011 demonstrację pod sejmem i pałacem rezydenckim,połączoną z wręczeniem komu trzeba obywatelskiego projektu Konstytucji, wraz z projektem Ordynacji Wyborczej/w tym przypadku mogą to być wnioski o konkretne zmiany w ordynacji, jeśli nie starczy czasu na napisanie projektu ustawy/.
Wszystko zależy od naszych konstytucjonalistów-na kiedy będą mieli gotowy zarys projektu.
Wszystko zależy też od nas samych,od rozpropagowania pomysłu/inne fora,organizacje itp/, od /dobrze by było/ zebrania podpisów poparcia dla zmiany Konstytucji i Ordynacji, od tego czy jesteśmy w stanie,chcemy zorganizować coś naprawdę znaczącego.
Sam jestem człowiekiem czynu, na początek mogę zadeklarować,że postaram się dotrzeć do kilku śląskich organizacji/w tym choćby do górniczych związków zawodowych /.Mogę też zorganizować wolontariuszy do zbierania podpisów.W ostateczności jestem w stanie sfinansować nawet kilka autobusów.
Nie mam niestety "zdolności administracyjnych", a poza tym w najbliższym czasie czeka mnie szpital/nic poważnego/, zatem ktoś musiałby zająć się stroną organizacyjną, w którą się oczywiście włącze.Czy jest taki ktoś?
Spróbujemy, czy pozostanie nam tylko narzekać i czekać na cud?
zib1
Do Redakcji-Jeśli pierwsze godziny będą wskazywać pozytywny odbiór i szansę na to że z tej inicjatywy może coś wyjść, proszę o pozostawienie wpisu dłużej.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 14330 odsłon
Komentarze
Re: Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
30 Listopada, 2010 - 14:59
Pomysł jak najbardziej popieram.
Myślę, że jest kilka osób, co najmniej zainteresowanych w tworzeniu takiego dokumentu.
Osobiście nie pomogę, nie jest to do końca moja dziedzina, inni zrobią to lepiej.
pozdrawiam
Max-Konstytucja to nie pomysł.
30 Listopada, 2010 - 15:58
Jest grupa,min.Jacyl,ktora nad projektem pracuje, obiecują że w któtkim czasie ich projekt będzie , rozdziałami, publikowanmy też tutaj.Bodajże w piątek ukazał się tekst Preambuły.
Moja propozycja dotyczy ciągu dalszego,czyli sprawie nagłośnieni faktu powstania takiego projektu, demonstracja z okazji rocznicy Konstytucji majowej to byłoby coś, co więcej jest to do zrobienia,są siły pozaparlamentarne,które by wzięły w tym udział.
Chcemy coś zrobić Pro publico bono, choć spróbować,czy tylko mamy się oburzać ze wszystko jest do d..y.
Co się stalo z J.Jareckim, co z Yumhą, coś się zlego dzieje,nie sądzisz.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
zib1
30 Listopada, 2010 - 18:22
"Co nagle to po diable", choć cieszy mnie Twoja energia i entuzjazm! Do maja jest zdecydowanie za mało czasu, by przeprowadzić to, co zamierzamy...
Poza tym mylisz się: projekt nie będzie publikowany tutaj na NP - chcę to kategorycznie podkreślić! Pisałem o tym pod wpisem Jacyla - powstaje nowa strona, która będzie poświęcona w całości nowej konstytucji. "Cierpliwości, trawa z czasem zamienia się w mleko..."
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
nurniflowenola-spróbuj określić ramy czasowe.
30 Listopada, 2010 - 20:01
Biorąc pod uwagę,przewidywany termin wyborów.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
@zib1. Przewidywany czas......
1 Grudnia, 2010 - 01:19
Pierwszy przewidywany czas wyborów, który możemy podać, to są wybory 2015. Mam nadzieję że nie ostygniesz do tego czasu.
Pzdr
____________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand
1 Grudnia, 2010 - 07:20
A do czego i gdzie będą wybierać ?
W. red
W. red
@ W.red. 2015
1 Grudnia, 2010 - 07:27
W 2015 roku przewidziane są wybory do Sejmu i Senatu.
_______________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
@ Harcerz. Zbyt mało czasu.
1 Grudnia, 2010 - 08:58
Następne będą w 2015 i na te musimy być gotowi.
____________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Zbyt mało czasu. Jurand
1 Grudnia, 2010 - 12:29
Nie rozumię.
Nastawiać się na _"stanie się jasność" ?
Szkoda. Nie wziąłem aparatu dzisiaj -
Krótka wycieczka PO Mysłowicach - "Panie Premierze . Budujemy mosty" a na focie osobliwość polskiej demokracji Osyra.(rozmawiałem z 6 przypadkowymi obywatelami tego gródka)
Statystycznie - wszystkim się to nie podoba.
"No ale panie -oni zawsze wygrywają"- to mówili ślązacy i ptoki. Wśród nich dwóch 2 grupy folks-
Ci dystansowali się od RAŚ- co jest pokłosiem akcji terroru na Śląsku.
Ciekawy dzionek z żymi ludżmi- jeden PO (urzędnik górniczy)
- o wojsku , policji itd.
Wnioski dla mnie: - nie miałem pod reką żadnej bibuły - czy marnej wizytówki z linkami :( (to błąd!!!!)
Nie dam się walić Po pysku prze zkolejne lata.
Basta!!!!!
Harcerz,w.red mi też się tak wydaje.
1 Grudnia, 2010 - 12:41
Polska nie ma tyle czasu.Peło też powstało chyba kilka miesięcy przed wyborami,czyżbyśmy zakladali że jesteśmy gorsi,głupsi.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
w.red mi też się tak wydaje.
1 Grudnia, 2010 - 12:57
W styczniu mogę poświęcić się na 2 miechy po 24 godziny-
Trzeba wyjść w "pole"-
Insza sprawa musisz mieć coś w łapach- argument .
Ogólnonarodową akcje .
Iść jak "Świadek' -do ludzi .Spotykać się i dyskutować na argumenty - zostawiać ślad , dawać namiary , wstrząsnąć sumieniem.
(taka silna opozycja- kto wyliczył ile więcej będzie kosztował gaz ? Dla ludzi miliardy to Himalaje. ale stówa rocznie -wielu nie odpuści:)
Harcerz-super.
1 Grudnia, 2010 - 13:11
Trzeba będzie coś przygotować, coś prostego.
Listę postulatów?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
-super.
1 Grudnia, 2010 - 13:20
żadne super(coś ze śląskiej składni)
Po prostu mam już sraczkę ze wściekłości .
Bezmiar głupoty sterników , Blokada .
Jeśli nawet 10.ooo luda wyskoczy ze słusznymi poglądami na "miacho"- zostaniemy potraktowani jak klienci psychuszki.
Bez szyldu i programu - szkoda zdzierać buty .
@ Harcerz. Nie dać się walić po pysku.......
2 Grudnia, 2010 - 20:44
Masz rację. Nie daj! Ale jedno drugiemu nie przeszkadza. Działając długofalowo, nie na dzisiaj, trzeba budować bardzo rozważnie, spokojnie i solidnie, aby ta budowla przetrwała, a nie rozwaliła sie przy pierwszym podmuchu.
A więc mam propozycję Ty nie daj się walić po pysku, a ja będę budował spokojnie i solidnie.
______________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Nie dać się walić po pysku.......
2 Grudnia, 2010 - 20:48
Skąd przybywasz?
bo Ja
http://www.youtube.com/watch?v=p02mHHqK7G0
Harcerz
1 Grudnia, 2010 - 12:29
I tyle mamy czasu. Jeśli nie zdążymy to w wyborach w 2015 będziemy mogli co najwyżej wyrazić swoje zdanie na temat :
Czy właściwym jest zakładanie kapelusza, czy beretu.
Bo dla kraju i ludzi to będzie z pewnością za późno.
W. red
W. red
I tyle mamy czasu.
1 Grudnia, 2010 - 12:34
Długi ten marsz-
Zapanowała jakaś teoria nowa .-
A inercja , zużycie w radosnym oczekiwaniu:)
To nie kalendarz - włądze albo chce się zdobyć i robi wszystko co tylko możliwe - albo odchodzi w kapciowanie na kanapach.
Jurand. Nie chciałbym nowej partii,PO bis.
1 Grudnia, 2010 - 11:26
Nie tak to sobie wyobrażam. Nie chcę kolejnego bytu przeciwko komuś,chcę/mrzonka?/ aby OBywatele działali na rzecz Obywateli.CZy nie ostygnę/?/, nie! Nie zmieniłem zdania o tym jaką bym chciał widzieć Polskę od ponad dwudziestu lat,od czasów gdy pojawiły się pierwsze jaskólki szans na zmiany.Jednak z WZW C od prawie 30-tu lat nie ma się nieograniczonej perspektywy, nie dziw się więc że chciałbym działać tu i teraz,gdy jeszcz są siły. Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
@zib1. Jedeno co mogę zagwarantować......
1 Grudnia, 2010 - 11:39
Jeśli zgłosisz akces i zostaniesz zaakceptowany, to mogę Ci zagwarantować, że będziesz zajęty bez mała 24 na dobę.
__________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Tak Jurand.
1 Grudnia, 2010 - 12:14
Chciałbym, lecz nie bezwarunkow.Muszę wiedzieć do czego się włączam,znać nie tylko zasady,ale i cele, wraz z drogami dojścia do nich.To samo napisałem już Jacylowi.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
@ zib1. Dlatego mówię, spokojnie.
1 Grudnia, 2010 - 19:34
Akces możesz wyrazić dopiero wtedy, kiedy będziesz wiedział pod czym się podpisujesz. A to pod czym będziesz mógł się podpisać jest w dopracowaniu.
________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Re: Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
30 Listopada, 2010 - 17:49
Pięknie. Jednak nie na tyle pięknie by było tak pięknie ;)
Dlaczego? Już mówię :
Nawet jeśli opracowany projekt zechcesz doręczyć p/osłom w obecności dajmy na
to kilku tysięcznej manifestacji to co tym zyskasz ?.
- Najprawdopodobniej jakiś p/oseł czy vicek z grona "szałków" przyjmie go "do przekazania "wysokiej przyzbie". Nawet jeśli przekaże, to trafi prościutko do ...szuflady "szałka" w oczekiwaniu na ...święty nigdy.
- Może "news" ze zdarzenia mignie gdzieś w korporacyjnych przekaziorach (albo i nie).
- I jeśli uda uniknąć się jakichś prowokacji to ludzie z poczuciem "spełnienia obowiązku rozejdą się do domów.
Czy taki ma być efekt ? Chyba nie tego oczekujemy.
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że bez wywarcia rzeczywiście silnej presji na
parla/męt i p/osłów nie ma mowy o przeprowadzeniu jakichkolwiek zmian ukierunkowanych na dobro ludzi. To co jest najzupełniej wystarcza "elytom".
I jedynie czym są zainteresowani to zabezpieczenie sobie siedzenia i przyszłości(najlepiej w strukturach UE). Losy kraju i ludzi mają w "głębokim poważaniu" o czym najdobitniej świadczy ratyfikacja (prawie przez aklamację) traktatu (tfu)lesbońskego.
Co zatem możemy zrobić ? - zapytasz nie bez racji.
Ano mając na względzie przyszłoroczne wybory można po prostu wybrać ludzi dla których Polska i dobro jej obywateli są naprawdę najistotniejsze.
Pewnie powiesz - dobrze, ale skąd mogę wiedzieć kto w istocie naprawdę będzie to miał na względzie i jaką mogę mieć pewność że po raz kolejny gdy uzyska już mandat "nie wystawi wyborcy do wiatru".
I tu w moim przekonaniu odpowiedź będzie można znaleźć po określeniu się przez takiego czy innego kandydata w odniesieniu do zasad i wartości które w swej pracy usiłuje przedstawić JKW. Przy czym nie bez znaczenia jest, że możliwym jest jednoznaczne zweryfikowanie prawdziwości deklaracji takiego kandydata w oparciu o rzeczywiste jego postępowanie. Co też pozwala nam na przekonanie, że będzie on reprezentował nasze interesy. Oraz będzie zainteresowany wprowadzeniem Konstytucji jeśli nie w opracowanym kształcie.
To przynajmniej z niezdeformowanymi zmianami co do samych jej zasad.
I tu trzeba zaznaczyć, że moim zdaniem kluczowym dla całego projektu wydaje się być wymóg obligatoryjnego przeprowadzenia referendum w każdej sprawie
gdy zostanie to żądanie potwierdzone odpowiednią ilością podpisów we wniosku. Co umożliwiłoby rzeczywisty wpływ społeczeństwa na sprawy istotne dla kraju i warunków życia samych ludzi.
Mając powyższe na względzie należy dążyć, by przekonać jak największą liczbę ludzi do akceptacji opracowanych zasad i wartości którymi powinniśmy się wszyscy kierować. I którymi powinny przede wszystkim kierować się wszelkie struktury państwa i społeczeństwa. Powinno być to rozpropagowane do tego stopnia by nie tylko taki czy inny kandydat uznał je za swoje. Ale by nawet w swoim domu jego domownicy je znali i akceptowali. Mało tego. By taksówkarz wiozący go gdzieś uważał tak samo. Nawet by usłyszał to samo od ekspedientki, policjanta itd, itd. Będzie to jedynie możliwe wówczas gdy wszyscy włączymy się do pracy na rzecz proponowanego prze JKW ruchu.
Wbrew pozorom czasu na to nie mamy zbyt wiele. Ale to w moim mniemaniu jedyna droga by w możliwym do przyjęcia czasie i w bezkrwawy sposób doprowadzić do pożądanych przez nas zmian.
Przepraszam za przydługi tekst i mam nadzieję że zostałem właściwie zrozumiany.
W. red
W. red
w.red,
30 Listopada, 2010 - 18:21
To ma tak być -
Uświadomić największą liczbę .
Mało .Każdy powinien podpisać "Projekt"
To może być bazą do przełamania rozłamu bloku narodowego.
Możliwe ?
Harcerz-możliwe.
30 Listopada, 2010 - 20:10
Można zwrócić się do wielu "partii' i zagwarantować im nasze/a czy będzie nas dużo zależy od "przygotowania artyleryjskiego"/poparcie za popieranie naszych ideii.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
zwrócić się do wielu "partii'
30 Listopada, 2010 - 20:22
błąd w systemie :)))))))
Nie do partyji i ryji.
Do ludzi tychże.
Nie mam ochoty na ukłądy ze zdrajcami sprawy narodowej .
Giertychem, Jurkiem, i innymi.
Swego czasu protestowałem w/s Czarneckiego i Zawiszy.
Ciekawym kiedy nóż wbiją w plecy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Czarnecki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Artur_Zawisza_(polityk)
Spróbujmy coś zrobić!
30 Listopada, 2010 - 18:33
Myślę, że jedno nie koliduje z drugim – propozycja Zib1 jest jednym z kroków. Szybko nie uda nam się zjednoczyć we wspólnym działaniu, w ogólnopolskim uświadomieniu sobie i przyswojeniu priorytetów. Najważniejsze są działania i gotowość, wręcz determinacja do osiągnięcia porozumienia w imię najważniejszego celu .
Koncepcja KJW jest tak fundamentalna, że efekty mogą być dostępne dopiero w dłuższej perspektywie. Ale kropla drąży skałę, róbmy wszystko, co może pomóc.
Koncepcja KJW jest tak fundamentalna,
30 Listopada, 2010 - 18:37
???
No to chyba przysnąłem:)
W Polsce zachodzi inny proces - wycinanie małych hitlerków.
Takich co samotrzeć(w trzech?) idą do wyborów i mieszają .
odbierają realną siłę obozu narodowego.
Zapodać kilka nazwisk ?
"Zapodać kilka nazwisk ?"
30 Listopada, 2010 - 18:47
Bardzo proszę, najlepiej w formie rozszerzonej, nie jestem znawcą polityki :(
Przecież piszę o dążeniu do porozumienia, o niezasklepianiu się w swoim rozumieniu ratunku dla kraju - może za mało agresywnie to wyrażam.
Zapodaj
30 Listopada, 2010 - 18:56
Z uzasadnieniem.
Pozdrawiam
**********
Niepoprawni: "pro publico bono".
Pozdrawiam
**********
Niepoprawni: "pro publico bono".
pytanie zasadnicze. Po co
30 Listopada, 2010 - 19:03
pytanie zasadnicze.
Po co promować coś czego dawno nie powinno być w polityce.
Proszę wrócić na lekcje historyji Polski z lat międzywojennych.
Gdyby.
- Powszechną była ta wiedza - jest szansa na "dyskusje" o nazwiskach terażniejszych.
- Przyjąć pragmatyczne podejście do możliwośći elekcji w aktualnym systemie prawnym .
ITD.
Harcerzu
30 Listopada, 2010 - 19:14
Masz talent do rozciągania swetra.
Jednak podziel się swoimi refleksjami w sposób przyswajalny dla nieznających zagadnienia tak dogłębnie.
"Zapodasz" te nazwiska, czy nie?
esperance,
30 Listopada, 2010 - 19:23
temat poboczny do głownego pod którym piszemy.
Przypominam - Konstytucja.
Czyli jak ma wyglądać nasza wymarzona Polska.
Polska -dla większości .
Nie dla dzikich szczepów.
OK
30 Listopada, 2010 - 19:23
Pasuję.
Re: OK
30 Listopada, 2010 - 19:27
Pasuj się na rycerza- dociekliwości .
Gdybyś raczyła na samym początku inaczej sformułować wpisik to czemu nie . Odpowiedż byłaby .
Szkoda kopać się z koniem :)
"Bardzo proszę, najlepiej w formie rozszerzonej, nie jestem znawcą polityki :(
Przecież piszę o dążeniu do porozumienia, o niezasklepianiu się w swoim rozumieniu ratunku dla kraju - może za mało agresywnie to wyrażam"
Ja też pasuję.
30 Listopada, 2010 - 20:18
Nie wychodź na durnia,jak coś obiecujesz spełniaj,nie jesteś tuskiem,mam nadzieję?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: OK
30 Listopada, 2010 - 20:23
Ciężka rozmowa bez konkretów. Bicie piany.
(to pod adresem Harcerza oczywiście).
Pozdrawiam
**********
Niepoprawni: "pro publico bono".
Pozdrawiam
**********
Niepoprawni: "pro publico bono".
No właśnie.
30 Listopada, 2010 - 20:28
Możemy się różnić,niekoniecznie ładnie,ale sensownie.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: Re: OK
30 Listopada, 2010 - 20:30
http://niepoprawni.pl/blog/2571/sprobujmy-cos-zrobic-konstytucjonalisci-all#comment-125917
A co to ma znaczenie?
30 Listopada, 2010 - 20:15
Jesteś małym hitlerkiem,który chce się dać wyciąć?Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: A co to ma znaczenie?
30 Listopada, 2010 - 20:32
http://niepoprawni.pl/blog/2571/sprobujmy-cos-zrobic-konstytucjonalisci-all#comment-125917
w Polsce ordynacja wyborcza nie mówi 2+2 =4!!!!
To ją zmieńmy.
30 Listopada, 2010 - 20:49
A przynajmniej spróbujmy,bo kto to za Nas zrobi?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
esperance
30 Listopada, 2010 - 19:25
Jak najbardziej, działać! Ale z sensem i w przemyślany sposób. Tak by przyniosło to wymierne efekty.
PS
Żeby było jasne. Ja nie krytykuję pomysłu autora, ani intencji. Ale pozwoliłem sobie wyrazić wątpliwość co do efektu. Ale może to ja nie mam racji, kto to wie.
Obawiam się tylko by po raz kolejny cała para "nie poszła w gwizdek".
pozdrawiam
W. red
W. red
"nie poszła w gwizdek".
30 Listopada, 2010 - 19:30
A nawet w gwizdek to co się stanie?
Kilka osób uświadomi sobie jak marny mamy system .
Harcerz
30 Listopada, 2010 - 20:18
Jeśli komuś nie szkoda energii na dmuchanie dla samego faktu dmuchania to czemu nie. Ale na to że to kogoś obudzi raczej bym nie liczył.
W. red
W. red
w.red-ktoś się obudzi,to wiem napewno.
30 Listopada, 2010 - 20:25
Ilu będzie "obudzonych" zależy od nas.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
W.red
30 Listopada, 2010 - 19:32
Oczywiście, że takie ryzyko istnieje.
Ja po prostu mam nadzieję, że z tych wszystkich pojedynczych inicjatyw coś urośnie.
Sądzę, że dobrze odczytałam Twoje intencje, miałam tylko potrzebę wydania z siebie głosu :)
Wlaśnie!
30 Listopada, 2010 - 20:19
Róbmy coś,róbmy cokolwiek,byle we właściwym kierunku.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
w.red Zgadzam się musimy pracować "u podstaw"
30 Listopada, 2010 - 20:07
Musimy tez zdobywać szablke, ale musimy też robić spektakularne widoczne akcje.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Popieram
30 Listopada, 2010 - 21:11
Można działać na dwa fronty. I tu i tu, tzn. organizować manifestację z jednej strony a z drugiej taki projekt przedstawić parlamentarzystom. W kontekście nadchodzących wyborów, które mogą być wcześniej niż na jesieni, Takie działanie może odnieść pożądany skutek. Jeśli nie, wskaże przynajmniej tych posłów dla których dobro kraju to tylko frazesy. Osobiście znam jedną posłankę i taki projekt konstytucji chętnie bym jej przedstawił.
Właśnie o to chodzi.
30 Listopada, 2010 - 21:23
Jeden czlowiek może być potęgą, działanie kilku,kilkunstu,kilkudziesięsięciu itd, to zaczątek nowejPolski
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
30 Listopada, 2010 - 18:17
Projekt Konstytucji może być skuteczny w agitacji wyborczej do Sejmu RP.
Projekt, pod którym podpiszą się kandydaci na posłów -
Właśnie.!
30 Listopada, 2010 - 20:22
Może być całkiem skutecznym narzędziem w wyborach,choź nie tylko o to chodzi.Czego się boicie,all?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: Właśnie.!
30 Listopada, 2010 - 20:27
skrajności :)
Re: Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
30 Listopada, 2010 - 19:38
Projekt ordynacji wyborczej jednomandatowej jest także w trakcie przygotowań. Tak jak pisałem wcześniej - projekt Konstytucji jest tylko/aż wierzchołkiem góry lodowej. Do tego należy stworzyć szereg ustaw okołokonstytucyjnych. Projekt ustawy zasadniczej jest już gotowy, a dawany jest w częściach dlatego aby zorientować się jak większość Nas widziałaby taką Konstytucję i dopasować do niej ustawy okołokonstytucyjne, na co potrzeba niestety czasu.
-----------------------------------------------------------
"Jeżeli państwo jest zbudowane na występku i rządzone przez ludzi depczących sprawiedliwość, niema dlań ocalenia" PLATON "Państwo"
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Witam Jacyl.
30 Listopada, 2010 - 20:26
Gdzie mogłbym go/porojekt/ zobaczyć?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Gdzie mogłbym go
30 Listopada, 2010 - 20:37
http://niepoprawni.pl/blog/509/nowa-konstytucja-cz-1
Mały smaczek :) Nie lepiej ciupasem z Iranu przenieść punkta po drobnej kosmetyce?
Czemu nie - Iran jest mistrzem.
tu "trza" gwizdać ..na aut
30 Listopada, 2010 - 20:46
[quote=Harcerz] http://niepoprawni.pl/blog/509/nowa-konstytucja-cz-1
Mały smaczek :) Nie lepiej ciupasem z Iranu przenieść punkta po drobnej kosmetyce?
Czemu nie - Iran jest mistrzem.[/quote]
Takie uwagi stawiają Cie panie kolego poza nawias głównej dyskusji .Jakby na własne życzenie dajesz broń swoim oponentom ..
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
/Klub GP w Opolu/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Chcesz do Iranu.
30 Listopada, 2010 - 20:52
Kupie Ci bilet,POd warunikiem że w jedną stronę.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
andruch2001 zib1,
30 Listopada, 2010 - 21:00
Dzięki za czujność rewolucyjną .
Niestety nijak się ona ma do Projektu ,który stoi jak byk w linku.
Jeśli brak dystansu - to wysiadam.
Pozdrawiam Panów
-nie przeszkadzam w nabożnym pieniu peanów .
emocje ...
30 Listopada, 2010 - 21:10
[quote=Harcerz]Dzięki za czujność rewolucyjną .
Niestety nijak się ona ma do Projektu ,który stoi jak byk w linku.
Jeśli brak dystansu - to wysiadam.
Pozdrawiam Panów
-nie przeszkadzam w nabożnym pieniu peanów .[/quote]
Emocje Harcerzu pożerają Twój zdrowy rozsądek ..
pozdrawiam
............................
"Pozwól mi Panie bym stał się narzędziem Twej sprawiedliwości"
http://andruch.blogspot.com/
/Klub GP w Opolu/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Re: emocje ...
30 Listopada, 2010 - 21:14
Czyje?
Harcerz , nie chcesz zrozumieć.
30 Listopada, 2010 - 21:18
Że najważniejsza jest treść zawartość, nie inwokacja, co do której nie mam zastrzezen,chcesz coś w Polsce zmienić to nie bądź obrażalski.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
nie chcesz zrozumieć.
30 Listopada, 2010 - 21:41
nie tak.
Inwokacja= wezwanie.
z tego idą dalsze umocowania.
pogmeraj w necie:)
Nie muszę gmerać.
30 Listopada, 2010 - 21:48
Mamy rozwiązywać konkretne problemy naszej Ojczyzny,a nie zastanawiać się kto jest lepszym Polakiem. Czy w sprawie ordynacji wyborczej istotne jest czy ktoś jest głeboko wierzący ,czy jest ateistą.Pomyśl,nie gmeraj.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Proponuje konspekt. Bez tego
30 Listopada, 2010 - 21:53
Proponuje konspekt.
Bez tego wszystko psu na bude.
Opiewana przez Nas Konstytucja z 3-ego maja .
zawierała tylko kilka punktów.
-były one dla wszystkich inter pares.
Dziś są o kilkaset lat inne czasy.
30 Listopada, 2010 - 22:01
Konstytucja powinna zawiearć tylko prawdy uniwersalne, nie powinna dzielić,a preambuła może chyba/ tak myślę/zawierać odwołanie się do róznych watrości,światopoglądów,z podkreśleniem dominującego.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
a konstytucja Stanów?
30 Listopada, 2010 - 22:04
też niezbyt obszerna
natomiast Iranu (skoro już ktoś pisał) - dosyć duża :-)
można poczytać:
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/70915/iran-panstwo-i-religia
ale ostrzegam - pisane z pkt. widzenia "demoliberalnego" :-)
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Dodam
30 Listopada, 2010 - 22:06
czy pamięć jest tak krótka?:
http://niepoprawni.pl/blog/164/maly-traktat-o-naprawie-polski
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Re: Dodam
30 Listopada, 2010 - 22:11
i drzewko zgody rośnie.
Wiedzę należy czerpać z różnych żródeł.
Konstytucja ma biec w przyszłość.
zabezpieczać się przed tym czego jeszcze nie mamy -co trawi państwa europejskie.
Re: projekt konstytucji
30 Listopada, 2010 - 22:07
Najważniejsze jest, żeby w niej było to czego nie ma w obecnie obowiązującej konstytucji, mianowicie żeby był szczególny nacisk na demokrację bezpośrednią czyli referendum. Tego właśnie brakuje w obecnej konstytucji, możliwości poprawy złego prawa i wykluczenia z polityki złych ludzi, wszystko co złe można zmienić, tak jak to robią u siebie Szwajcarzy. Przy takim projekcie konstytucji politycy będą mieli znikomy wpływ na funkcjonowanie kraju. Ale się rozmarzyłem; za 20, 30 lat bylibyśmy kwitnącym krajem, z naszym potencjałem i zasobami naturalnymi możemy grać wiodącą rolę w tej części Europy.
Za 10 lat,wlasnie tak.
30 Listopada, 2010 - 22:15
Siłą czlowieka jest zdolnośc realizacji marzeń.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Re: Re: projekt konstytucji
30 Listopada, 2010 - 22:17
pełna jawność włady .
Wybory też jawne- jak w Szwajcaryji.
Budować odpowiedzialność obywatelską za swoje czyny.
Przy tak dużym kraju - sprawny rzad w rękach pwszechnie wybieranego Prezydenta.
Prezydent - egzekutywa z możliwością wnoszenia praw.
ograniczenie "dekretowania"
Sejm - legislatura. i tylko bez immunitetu .
Sądy- obierane.
Wyższość prawa krajowego.
Rozwiązanie "tajnych' organizacji-
Podatek liniowy, pogłówny, i taksacyjny.
z tego - wysnuć prawo wyborcze czynne i bierne.
Harcerz - chole...
30 Listopada, 2010 - 22:20
zgadzam się :-)
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Bolesne. Wszelka ziemia
30 Listopada, 2010 - 22:38
Bolesne.
Wszelka ziemia rolna przejęta w ostatnich 20 latach od skarbu - podlega wykupowi.
Reforma rolna .
-gospodarstwa o powierzchni do 100 ha(przeliczeniowe).
- gwarancja zus na majątku narodowym w formie obligacji.
-likwidacja lichwy.
-zakaz wprowadzania na rynek produktów GMO, trucizn(apteki)
Zwrot majątku zagrabionego -
Konstytucyjny zapis o włąsności skarbu - autostrad , lini kolejowych portów ,
Konstytucyjne umocowanie ochrony krajobrazu , wykup obiektów przyrody nieożywionej (jeszcze chwilka i na Jurze będą prywatne skłąki w 100%.)
Ochrona zdrowia tylko w profilaktyce.(niech się każdy ćpun leczy na własny koszt)
- renta socjalna
Wojsko .
Ochotnicze. Gwardia.
Koniec ze sponsoringiem polityki innych.
Uzbrojenie -polskie.
Szkoły.
obowiązek 8 klas (powrót).
4-5 Uniwersytety .
Tak,ale nie do końca.
30 Listopada, 2010 - 22:28
Chocby podatki mam inną koncepcje.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
W sumie dla mnie
30 Listopada, 2010 - 22:34
za dużo tych podatków. Byłby jednak krok naprzód. Znasz koncepcje ŁŁ?
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Re: W sumie dla mnie
30 Listopada, 2010 - 22:42
nie znam (przeoczyłem proszę o link)
Pogłówny - od każdego dorosłego .
Liniowy- od dochodu.
Taksa- od majątku.
Od łebka wszyscy płacą - Ci co ich nie stać (miotła i szczota)
To się trzyma- olewamy akcyzy i inne dekretowe złodziejstwa.
Harcerz, już wrzuciłem do tego wątku :-)
30 Listopada, 2010 - 22:44
[quote=Błąd w systemie]czy pamięć jest tak krótka?:
http://niepoprawni.pl/blog/164/maly-traktat-o-naprawie-polski
[/quote]
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Re: Re: Re: projekt konstytucji
30 Listopada, 2010 - 23:17
Prawie to wszystko co napisałeś jest w tym projekcie.
-----------------------------------------------------------
"Jeżeli państwo jest zbudowane na występku i rządzone przez ludzi depczących sprawiedliwość, niema dlań ocalenia" PLATON "Państwo"
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Re: Re: Re: Re: projekt konstytucji
30 Listopada, 2010 - 23:31
http://niepoprawni.pl/blog/509/nowa-konstytucja-cz-1
oto chodzi?
pogubiłem się przyznam szczerze
@Harcerz. Spóźniłeś się.
1 Grudnia, 2010 - 01:30
Prawie wszystko z tego co napisałeś i dużo więcej jest już zapisane w Nowej Konstytucji, ale pisz, staraj się, może nas wyprzedzisz, chociaż, myślę, że będzie Ci bardzo trudno.
________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
@Harcerz- jes - tędy droga,.
3 Grudnia, 2010 - 07:39
b.t
Proponuję rozwiązanie lepsze od projektu konstytucji!
30 Listopada, 2010 - 22:34
Wszystkie szczegóły na moim pierwszym wpisie na S24:
http://stankleskirozumu.salon24.pl/111480,referendum-konstytucyjne
W skrócie mogę powiedzieć że chodzi o to aby przeprowadzić referendum w którym obywatele opowiedzą się czy są za systemem prezydenckim czy "premierowskim" oraz czy są za okręgami jednomandatowymi czy za wyborami proporcjonalnymi.
Jeden z Pokolenia JPII
Re: Proponuję rozwiązanie lepsze od projektu konstytucji!
30 Listopada, 2010 - 22:46
e tam. tylko zrobiłem statystyke na salonie.
Referendum tak proponowane - skończy się jak solidarnośćiowe wybory .
ja też nie wierzę w referendum
30 Listopada, 2010 - 22:48
po ostatnich sfałszowanych wyborach - chyba, że wróci czas obywatelskiej kontroli nad wyborami :-)
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Re. ja też nie wierzę w referendum
30 Listopada, 2010 - 23:01
Pewnie.
I nawet jak "pierdolnie system" -przejmą go ci bardziej zasobni i zorganizowani.
To trzeba napisać i dać ćwokowi kartke .
Posłu(posłowi ?) Osłu (dobrze?) - jaka skarb ma bronić .
Ps. zającu zającowi :)
http://www.youtube.com/watch?v=jytQf30JSZ8&feature=related
Konkludując. Nie o
1 Grudnia, 2010 - 00:37
Konkludując.
Nie o Konstytucje idzie.
Bo tej, bez silnego narodowego ruchu nigdy nie uda się wprowadzić.
Potrzeba pilna budowania porozumienia w 'sprawie" i paktu o walce do końca.
Niech będzie to 8 tys. dzisiaj . w styczniu 100 tys.
na wybory miliony. (1-2).
Ruchu z "autonomią" podmiotów obecnych - paktu o nieagresji.
Bez tego - wszystko jest dyrdymaniem.
Bez tego - wszystko jest dyrdymaniem.
1 Grudnia, 2010 - 00:43
Zgodziłbym się, gdyby to nie było tak, że czy z PO, czy z PiS, idzie na wybory, a nic poza tym nie robi. Tajemnica poliszynela. No... jeszcze jeden z drugim notkę na blogu napisze. Chwała i za to... chociaż konkluzja może być bolesna:
http://www.youtube.com/watch?v=jtGtLpcoMLw
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
Balansujcie dopóki się da, a gdy się już nie da, podpalcie świat!
@ Harcerz. Żadnych paktów i porozumień.
1 Grudnia, 2010 - 01:36
MY chcemy budować i zbudujemy coś od zera, bez nawiedzonych polityków tzw "prawicy". Niech oni wszyscy idą do diabła. Przez 25 lat potrafili tylko rozpieprzać, nic nie potrafili zbudować. Jak będziemy chcieli rozwalaczy to zwrócimy się do Kiszczaka. Być może budowanie będzie trwało dłużej, ale cośw końcu zostanie zbudowane!
_____________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Żadnych paktów i porozumień. Jurand
1 Grudnia, 2010 - 08:04
Kto to jest MY?
Myśle o prawdziwym ruchu opartym na wcześniej ogłoszonych celach i zasadach - w nim każdy ma szanse.
Zgoda - skończyć z oblatywaczami kwiatków.
To jest wręcz nakaz - inaczej obrazimy rozum i zdolność człowieka do wyciągania wniosków.
Ps. długo nie szukałem i oto motto :
http://niepoprawni.pl/blog/2853/siedzac-na-bombie-zegarowej-cz1
@ Harcerz. MY to jesteś i TY.
1 Grudnia, 2010 - 09:12
Czy tylko oblatywaczom kwiatków? A co z "nawiedzonymi"? Co z tymi o wybujałym ego? Co z tymi, którzy "zawsze mają rację"? Co z tymi, którzy przez 25 lat potrafili tylko rozwalać? Poza tym, dlaczego mamy wchodzić w jakieś tam pakta z różnymi kanapami żądającymi takich czy innych przywilejów? itd itd
_________________________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
A co z "nawiedzonymi"?
1 Grudnia, 2010 - 12:16
Chyba jasne.
Praca nad społeczeństwem .
Nie jest już możliwy wariant tymiński-
Uczyć się i wyciągać wnioski.
Śmiało i twardo reagować na wszlkiej maści rozpiernikaczy.
Pomyśleć tylko jak Ja zwalczałem "lepperyzm ' wsród oczadziałej gawiedzi.
Ciągle nowe osobliwości rodzą się - trzeba być czujnym.
Jurand.
1 Grudnia, 2010 - 11:12
Jurand ze Spychowa to jeden z moich ulubionych bohaterów z dzieciństwa.Kiedys nie rozumiałem dlaczego uwolnił kata swojej córki.Dziś rozumiem,może trochę, ale nie rozumiem dlaczego Ty "z zasady" zaczynasz od wykluczania.Są w Polsce ludzie , których nienawidzę, za to co zrobili,robią. Muszą moim zdaniem ponieść karę, i to na tym świecie, jednak nie wykluczał bym nikogo za jego przekonania, za jego światopogląd, czy z popwodu wyznani czy jego braku.Ale to moje zdanie,tylko.Jeśli ktoś czuje się POLAKIEM,chce tą naszą POLSKĘ naprawiać,widzi to w podobny sposób jak ja,to nie przeszkadza mi że jest czarny.
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
@ zib1. Żle mnie zrozumiałeś Nikogo nie wykluczam.
1 Grudnia, 2010 - 11:34
Każdy ma prawo włączyć się do budowy, jako pojedyńcza osoba. Nie chcemy i nie będziemy prowadzili żadnych układów i paktów z grupami partyjnymi. Nie pójdziemy na żaden kompromis odnośnie programu. Nieważne jakie nazwisko nosisz, nieważne jakie zasługi masz czy miałeś. Zaczynasz od punktu gdzie wszyscy zaczynają. Od zera! To odnośnie tzw prawicowych polityków czy partii.
Odnośnie ludzi sprawa jest o wiele prostsza. Nie interesują nas poglądy. Musi zaakceptować regulamin i statut. Nie interesują nas pochodzenie , wyznawana religia czy światopogląd. Musi zaakceptować regulamin i statut.
W dopracowywaniu jest statut, organizacja ruchu i kto może zostać członkiem i na jakich zasadach. To wszysko będzie przedstawione na stronie ruchu. Od siebie mogę tylko dodać, że nie będzie to łatwe członkostwo. Będzie wymagane wiele. W zamian nie obiecywane nic! Opracowujemy zupełnie nowy podział organizacyjny, eliminujący skoki na "wadzę".
Spokojnie, na wszystko przyjdzie czas. Co nagle, to po diable.
Pozdrawiam
____________________________
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand.Ogólnie OK.Tylko
1 Grudnia, 2010 - 12:22
Nie widzę nic zlego w "instrumentalnym" wykorzystaniu istniejących organizacji.Nie uważam że "cel uświęca środki",ale do realizacji celu trzeba wykorzystać wszelkie potencjalne możliwości,oczywiście w rozsądny,uczciwy sposób.
Jeśli jakaś "organizacja" będzie chciała podpisać się pod,poprzeć moje cele i przy tym nie narazi tych celów na kompromitację, czy ewentualne rozmycie celu to co w tym zlego?
Pozdrowienia
zib1
Pozdrowienia
zib1
Harcerz
1 Grudnia, 2010 - 07:39
Masz rację co do potrzeby budowy ruchu na rzecz odzyskania suwerenności kraju i podmiotowości ludzi. Bez tego się nie da. Jednak Konstytucja jest dokumentem o kluczowym znaczeniu. I to nie taka jaką nam zafundowano i jaką co rusz któryś POgiętas w zależności od potrzeb chce zmieniać. Dbając przy tym by w jej zapisach nie znalazła się podstawa umożliwiająca wyrzucenie ich na zbity pysk. Dająca obywatelom rzeczywiste prawo do decydowania o swoim losie i możliwości nadzoru nad "politykami".
W. red
W. red
Dająca obywatelom rzeczywiste prawo do decydowania
1 Grudnia, 2010 - 07:53
Tego nikt nie da :) Patrz na ostatnie 20 lat.
'My Naród" - suweren zdolny do przeobrażenia Polski.
Dlatego. Konstytucja musi być oparta o prawa uniwersalne dla Obywatela akceptowane .
Zorientowana na idee centroprawicowe.
Bez odchyłek skrajnych.
Program socjalno-narodowy .
w oparciu o twarde zasady konserwatywne.
Re: Spróbujmy coś zrobić! Konstytucjonaliści, all!
1 Grudnia, 2010 - 15:32
obcinanie przy kawie tego nad czym mędrcy lata pracowali:
Rozdział I
RZECZPOSPOLITA
Art. 1.
Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym Narodu i wszystkich Obywateli RP
Art. 2.
Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, Jej zadanie nadrzędne to ochrona integralności RP i stanie na straży praw ogółu Obywateli oraz pielęgnowanie tradycji Narodu.
Art. 3
Naród sprawuje władze bezpośrednio i na drodze wyboru organów władzy.
Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.
Art. 4
1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.
3. Integralną częścią Konstytucji są Ustawy Pierwszego rzędu.określające podstawy systemu władzy na terytorium RP
Art. 5
Rzeczpospolita Polska przestrzega wiążącego ją prawa międzynarodowego na zasadach równości .
Art. 6
1. Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej. Wybieranych w wyborach powszechnych
2. Władzę ustawodawczą sprawują Sejm i Senat, władzę wykonawczą Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej powołując Rade Ministrów, a władzę sądowniczą sądy i trybunały.
Art. 7
1. Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność tworzenia i działania partii politycznych. Partie polityczne zrzeszają na zasadach dobrowolności i równości obywateli polskich w celu wpływania metodami demokratycznymi na kształtowanie polityki państwa.
2. Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność tworzenia i działania związków zawodowych, organizacji społeczno-zawodowych rolników, stowarzyszeń, ruchów obywatelskich, innych dobrowolnych zrzeszeń oraz fundacji.
3. Wszystkie organizacje działające na terytorium RP podlegają prawu. .
Art. 8
1. Ogół mieszkańców jednostek zasadniczego podziału terytorialnego stanowi z mocy prawa wspólnotę samorządową.
2. Samorząd terytorialny uczestniczy w sprawowaniu władzy publicznej. Przysługującą mu w ramach ustaw istotną część zadań publicznych samorząd wykonuje w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność w ramach prawa RP.
Art. 9
1. W drodze ustawy można tworzyć samorządy zawodowe, reprezentujące osoby wykonujące zawody zaufania publicznego i sprawujące pieczę nad należytym wykonywaniem tych zawodów w granicach interesu publicznego i dla jego ochrony.
2. W drodze ustawy można tworzyć również inne rodzaje samorządu. Samorządy te nie mogą naruszać wolności wykonywania zawodu ani ograniczać wolności podejmowania działalności gospodarczej.
3. Samorządy nie mogą naruszać dóbr obywateli.
Art. 10
Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 11
Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej.
RP jest właścicielem istotnych dla ogółu Obywateli elementów infrastruktury.
Art. 12
1. Rzeczpospolita Polska chroni własność i prawo dziedziczenia.
2. Wywłaszczenie jest dopuszczalne jedynie wówczas, gdy jest dokonywane na cele publiczne i za słusznym odszkodowaniem.
3. Zasoby gruntów rolnych pozostają we władaniu niepodzielnym RP.
4. Podstawą własności ziemi rolnej i lasów jest gospodarstwo rodzinne o wielkości do 100 ha.
Art. 13
Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny.
Art. 14
Praca i płaca znajduje się pod ochroną Rzeczypospolitej Polskiej. Państwo sprawuje nadzór nad warunkami wykonywania pracy.
Art. 15
1. Kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.
2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
3. Stosunki między państwem a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na zasadach poszanowania ich autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim zakresie, jak również współdziałania dla dobra człowieka i dobra wspólnego.
4. Stosunki między Rzecząpospolitą Polską a kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Art. 16
1. Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej służą ochronie niepodległości państwa i niepodzielności jego terytorium oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i nienaruszalności jego granic.
2. Siły Zbrojne zachowują neutralność w sprawach politycznych oraz podlegają cywilnej i demokratycznej kontroli.
3. Prezydent sprawuje bezpośredni nadzór na Siłami zbrojnymi.
Art. 17
Językiem urzędowym jest język polski.
1. Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu.
2. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony.
3. Hymnem Rzeczypospolitej Polskiej jest Mazurek Dąbrowskiego.
4. Godło, barwy i hymn Rzeczypospolitej Polskiej podlegają ochronie prawnej.
5. Szczegóły dotyczące godła, barw i hymnu określa ustawa.
Art. 19
Stolicą Polski jest miejsce postoju Prezydenta.
To jest konstytucja lewacka
3 Grudnia, 2010 - 06:00
i nie ma w niej słowa o żródłach prawa.
Jakie prawo?
Zydowskie, luterańskie?
Na jakim paradygmacie?
Nigdy takiej konstytucji nie poprę, jest bełkotem nie osadzonym na zdrowych fundamentach.
@Harcerz and All - I
3 Grudnia, 2010 - 07:47
Ja bym ten właśnie projekt, z uwagi na jego zwięzłość i jasność, wzięła do dalszej obróbki. Dodać do tego inwokacje/preambułę (że naród, że chrześcijaństwo) + ewentulanie wskazania co do przepisów o zdradzie stanu i gotowe.
Który? Nie widzę
3 Grudnia, 2010 - 08:26
Który?
Nie widzę .
Konstytucja w/g mnie powinna mieć góra 50 art.
do niej dołączone ustawy pierwszego rzędu(integralne z konstytucją)nadające kierunek.
Konstytucja z tymi ustawami (ok 10-15) przyjmowana na drodze referendum.Poparawki i odrzucenie również na drodze ogólnonarodowego głosowania.
Posiłkowanie się Konstytucją obecną poprzez cięcia artykułów i zmiane treści nie jest dobrym rozwiązaniem .
Konstytucja powinan składać się z działów
- określającym RP i włądze
- obowiązki i prawa obywatela
- role Państwa
Prepisy przejściowe - planowane na 20-letni okres przemian.
(związany z reformą rolną i nacjonalizacją infrastruktury, zmianą systemu ubezpieczeń ect)
Harcerzu - jak to który?:) -
3 Grudnia, 2010 - 08:39
Taż pod Twoim komentem się podpięłam!:) Ergo: to Twój projekt mi sie podoba jako punkt wyjścia - bez wodolejstwa, prosto, jasno i zwięźle zapisujemy podstawowe/główne cele i zasady naszego państwa. Reszta będzie w ustawach szczegółowych. Konsytucja nadaje kierunek i dlatego ma być krótka!
Jak dla mnie ważne, by się w niej znalazło: chrześcijańska "baza" naszej kultury, cywilziacji, kraju; obrona własności (czyt. także niepowiększanie długu i deficytu państwowego), rodziny, integralnosci jednostki (bo z tego wynika ochrona życia, prawo do samoobrony) oraz państwa (czyt. ludzi, terytorium, kopalin, wody, ziemi - pól i gleb, lasów, zasobów niematerialnych);
chrześcijaństwo jest tu po to, by zapewnić: obronę integralnosci jednostki ludzkiej od poczatku do NATURALNEJ śmierci, zasadę sprawiedliwej kary, normalną rodzinę, sprawiedliwość (także w stosunkach społecznych i sposobach wybierania władz) i inne takie oczywistości.
Dodaj do tego symbole narodowe + sugestię kary dla zdrajców i to chyba wystarczy.
Rzeczy takie, jak np. ordynacja wyborcza i in. tego typu zagadnienia niechby były w ustawach "okołokonstytucyjnych" doprecyzowane.
Re: Harcerzu - jak to który?:) -
3 Grudnia, 2010 - 08:48
-"obcinanie przy kawie tego nad czym mędrcy lata pracowali:"
no może z 5 przeredagowań .
To nie jest dobre -gdybym mógł wymazałbym.
Ps. to kwachowe dzieło w Offis wpuszczone i cięte .Każdy tak może - czasu na 1 kawke.
Do miłego :)
Bardzo dobry pomysł!!!
1 Grudnia, 2010 - 23:09
Właśnie wysłałem do prof. Szyszki listy z podpisami w sprawie ratowania państwowych lasów. Jak zajdzie konieczność zbierania podpisów włączę się do akcji.
ratowania państwowych lasów.
2 Grudnia, 2010 - 09:50
Status lasów - musi mieć zapis w Konstytucji.
Do tego dodałbym wody powierzchniowe ,grunty rolne.
Dla większości rolników z ul.wiejskiej - "hektary" to powierzchnia.
Tak nie jest .Gleba jest złożonym ekosystemem.
Czy Jezus przyniósł demokrację?
2 Grudnia, 2010 - 14:10
Demokracja zabiła Jezusa metodą referendum.
Czy Syn Boży przyniósł nam mądrość po to, byśmy ją zignorowali?
Już podczas Rewolucji Francuskiej gawiedź z żydowskimi ateistami pisała konstytucję, dokładnie taką jak wy.
"Nie pytaj mnie"
2 Grudnia, 2010 - 14:46
http://www.youtube.com/watch?v=62Rf97Nipn8
nie gniewaj się
http://www.youtube.com/watch?v=KDazSUA3y8A&feature=related
Tak!
3 Grudnia, 2010 - 01:06
Jestem za.Konkrety.
LP
LP