Krótki blog o eutanazji
„Eutanazja to pomoc ludziom w cierpieniach”, mówi Owsiak, a GW przeprowadziła sondaż.
Ja też, gdybym nie znał znaczenia pojęcia „eutanazja”, postawiłbym krzyżyk przy stwierdzeniu numer 1, mianowicie, „Popieram eutanazję, a Owsiak ma rację – to rodzaj pomocy ludziom, którzy naprawdę cierpią. Powinna być w pełni dostępna, bo każdy ma
prawo
decydować o swym losie”. Zgadzam się – stwierdziło 20 procent ankietowanych. Sondaż trwa nadal, ale – na szczęście – przybywa (zapewne wbrew oczekiwaniom GW) krzyżyków przy ostatnim stwierdzeniu: „Eutanazja jest nieludzka i niemoralna. Absolutnie nie
powinna
być legalna”. 57 procent czytelników GW jest tego zdania. To pewno szok dla patrona corocznej hecy. /Ankieta tu:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/0,114914,13143530.html?bo=1&lokale=warszawaej
i nadal można brać w niej udział, do czego zachęcam! Pojęcie
eutanazja
było i jest nadal celem mistyfikatorskich zabiegów lewicy uczynienia anioła z diabła. Szczytem podłości były słowa niejakiego Kutza, celebryty stalinowskiej proweniencji*. Otóż legalizację eutanazji uzasadnia on tym, że „Przecież papież Jan Paweł II poprosił, aby
lekarze
sztucznie mu nie przedłużali życia, bo chce iść do domu ojca” (onet, 04.01.2013). Kutz dobrze wie, że nie chodzi o to (sam Owsiak zbiera przecież pieniądze na podobną aparaturę!), lecz o uśmiercanie chorych, starych i niedołężnych. Papież użył pojęcia eutanazja w
swetoniuszowym
znaczeniu tego słowa. Nie chodziło mu o zadanie śmierci, lecz o godną śmierć. Zatem o coś zupełnie innego, niż Owsiakowi. I Kutzowi. I towarzyszom. I lewicowym handlarzom życiem. Ilu z owych 20 procent wiedziało, o co chodzi, tego się nie dowiemy.
* Kutz, syn Franciszka Kuca, powstańca śląskiego, był aktywistą stalinowskiego ZMP. Interes polityczny nakazał mu zmienić nazwisko na narzucone przez zaborcę w XIX wieku.
http://vod.gazetapolska.pl/3142-eutanazja-sie-dzieje-naprawde
Post scriptum: nie ma dziś kultury śmierci, jak i kultury życia. Jest tylko kult sprawności i młodości. Kult liftingu i botoksu.
Z dzieciństwa pamiętam wystawianie zmarłych na widok publiczny; do domów przychodzili nawet obcy, by oddać cześć zmarłemu. Dzisiaj umiera się anonimowo. Zmarłych nie żegna się, lecz utylizuje.
Sondaż GW trwa nadal. Proszę o udział w nim. I tak jej autorzy zapewne żałują tegoż –chcieli pomóc Owsiakowi, a wyszło jak wyszło. Na szczęście.
Eutanazja w znaczeniu swetoniuszowym ma miejsce na co dzień. Bez łapówek nie pomaga się starym ludziom w szpitalach. Nikt nie walczy o ich życie. Nie mają szans na drogie lekarstwa także i młodzi z ubogich rodzin. Dwuklasowa medycyna jest faktem. A więc nie o taką eutanazję chodzi lewicy – lecz, jak wyjaśnił były dominikanin, dzisiaj kaznodzieja Kościoła ateistycznego, Tadeusz Bartoś, o uzasadnioną formę samobójstwa. Katolicki model życia i śmierci jest jego zdaniem wątpliwy. A więc wyszło szydło z worka.
Eutanazja była instrumentem inżynierii genetycznej w III Rzeszy (podobnie, jak aborcja w krajach okupowanych).
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3498 odsłon
Komentarze
Pan Jan Bogatko
27 Stycznia, 2013 - 17:21
Dlaczego w Polsce jakis Owsik jest autorytetem w sprawach etycznych ? Jezeli Polska ma przetrwac, to nalezy zregenerowac otumanione i w czesci zdemoralizowane, glownie w ciagu ostatnich ponad 20-tu lat, spoleczenstwo.
Jedna z metod byloby obudzenie wspolnoty spolecznej Polakow, takze przez godne i uczciwe organizowanie akcji charytatywnych.
Z pewnoscia nie tak, jak to robi jakis Owsik. Istnieja inne, szlachetne godne i eleganckie wzory do nasladowania.
W krajach chrzescijanskich Europy problem eutanazji nie istnieje i nie bedzie istnial. Tak samo, jak i malzenstwa homoseksualne.
Kto teraz oglupia i demoralizuje Polakow `?
Pewien powszechnie szanowany, wybitny polityk austriacki, dr. praw, powiedzial: "Jezeli rolnik kupuje krowe, to przed wprowadzeniem jej do obory, obore ta czysci dokladnie z nagromadzonego tam gnoju."
Tylko Polacy sami moga to w Polsce zrobic.......
Pozdrawiam Pana
szanowny panie Janie,właśnie TAK ..Eutanazja
27 Stycznia, 2013 - 17:33
gość z drogi
to słowo wpisuje sie w debatę o Innosci ....
młody człowiek zapytał mnie naiwnie,naiwnie,bo jest jeszcze bardzo młody....
dlaczego jesteś przeciwko zalegalizowaniu...? A no dlatego,ze to prowadzi do następnych kroków,przez uchylona furtke blisko już do Eutanazji,oczy młodego zrobiły się okrągłe ze zdziwienia i to nie znaczy wcale,że zostałam zrozumiana...
dodałam więc ,
widzisz ja ciągnę za sobą bagaż lat i doświadczeń i wiem,czemu służą te pokrętne GRY....
gdy Kryzys dotyka dany Kraj odżywają stare złe duchy....i tak jest teraz....
od małżenstw,jakiś tam do Eutanazji tylko KROK...znasz historię pomysl co było wtedy gdy jeszcze nawet twoich rodziców nie było świecie....
było podobnie...rozspasanie...oderwanie od rzeczywistości a pożniej pomoc w umieraniu,biednych chorych czy starych,bo zaśmiecają "raj "
"róbta co chceta "a nam i TAK jest Super,my mamy kesz wadzę telewizornie
Wy biedę i Eutanazję....
Szanowny Panie Janie, jeszcze raz dzięki za artykuł,takich Młodych jest dużo...rodzice nie mają czasu by tłumaczyć,zagonieni w wyścigu po chleb powszedni,a szkoły umywają ręce,bo PO co się narażać....
Więc piszmy i tłumaczmy i niech nam nie zabraknie cierpliwości...bo wróg jest uparty i wyposażony w skuteczne narzędzia.....
gość z drogi
Panie Janie,dziesiątka z pozdrowieniami
27 Stycznia, 2013 - 17:38
gość z drogi
nie odpuszczajmy tematu,bo oni i tak za chwilę z nim wrócą....kłamiąc
ze idzie im tylko o ....
następne kłamstwa.następne manipulacje...
gość z drogi
gość z drogi
27 Stycznia, 2013 - 17:52
Jan Bogatko
...tak,to ta owa "inność",lewackość licytuje się w pomysłach, którym celem jest zniszczenie rodziny i państwa,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
gość z drogi
27 Stycznia, 2013 - 17:54
Jan Bogatko
...takim wielkim kłamstwem jest "małżeństwo homoseksualne", co co jak "socjalizm demokratyczny",
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Panie Janie ich kłamstwo można łatwo ośmieszyć...
27 Stycznia, 2013 - 21:16
gość z drogi
jazda samochodem....a dlaczego nie możemy kierować autem bez prawa jazdy?
możemy,tylko musimy ponieść konsekwencje...
to samo jest z tych ich małżeństwami tzw partnerskimi,kto im broni...nikt ale
nie o to wszak idzie...to tylko furtka do ....
serd pozdr
gość z drogi
gość z drogi
27 Stycznia, 2013 - 21:18
Jan Bogatko
..jasne. To furtka do...
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Daf
27 Stycznia, 2013 - 17:50
Jan Bogatko
...dlaczego? Bo mamy II PRL (komunizm plus prywatyzacja); ci sami ludzie są u władzy, stalinowcy kierują salonem, a naród śpi snem głębokimm ciesząc się z ochłapów ze stołu byłych towarzyszy.To ten "socjalizm z ludzką twarzą", o jaki "walczyli".
Dlatego syn milicjanta nadaje ton.
Czy zdobędziemy się w przyszłym roku na kotyliony z napisem: nie daję Owsiakowi? Czy Redakcja opracuje takowy do sprzedaży?
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Owsiki
27 Stycznia, 2013 - 22:32
zarażają ofiary poprzez własne odchody(czyli GWno).
Odstąpienie od tzw. uporczywej terapii nie jest eutanazją.
27 Stycznia, 2013 - 18:02
Powoływanie się zwolenników zabijania ludzi na to, że JPII nie życzył sobie uporczywej terapii, czyli sztucznego utrzymywania go przy życiu, jest rzeczywiście nadużyciem - ohydnym. I manipulacją.
Eutanazja to sztuczne uśmiercenie i ma się nijak do niezastosowania sztucznego przedłużenia życia. Każdy ma prawo do naturalnej śmierci i należy pozwolić człowiekowi umrzeć - godnie. Należy. Natomiast nie wolno umierającego dobić.
Eutanazja polega na aktywności prowadzącej do uśmiercenia człowieka.
Odstąpienie od uporczywej terapii polega na bierności - czyli rezygnacji z działań uniemożliwiających człowiekowi godne przejście na drugą stronę.
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
______________________________________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Anna.
27 Stycznia, 2013 - 18:07
Jan Bogatko
...słusznie! Ale p.Owsiak i jego sympatycy mają co innego na myśli!I za te kłamstwa należy im się po łapach!
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Jakiś owsiak?
27 Stycznia, 2013 - 18:10
A kto to w ogóle jest że pisze sie o tym?
Jeszcze zaświeci słoneczko
Weteran Polski
27 Stycznia, 2013 - 18:13
Jan Bogatko
...dobrze byłoby, gdyby tak było. A ja tymczasem wchodzę do sklepów, w których na kasie znajduję serduszko Owsiaka.I wychodzę.
Takie ma przebicie!
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Dzięki za link
27 Stycznia, 2013 - 20:25
Oczywiście zagłosowałem. Gdyby nie Pan to pewnie bym nic nie wiedział bo nie zaglądam na ten portal.
Eutanazja to w dzisiejszych czasach po prostu mord w celu zaoszczędzenia kasy agendom ubezpieczeniowym. Po co łożyć ciężkie pieniądze na opiekę jak można uśpić klienta z którego już się kasy skroić nie da.
puszczyk
27 Stycznia, 2013 - 21:02
Jan Bogatko
...to ja dziękuję Panu za czas i uwagę,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Szanowny Panie Janie
27 Stycznia, 2013 - 23:28
Nie ma za co dziękować. Nie zrobił bym nic niezgodnego z sumieniem więc z mojej strony wysiłek żaden. W przeciwieństwie do Pana przeoczył bym tą ankietę. Ja się dorzuciłem do niej swoim głosem tylko i wyłącznie dzięki Pańskiej notce. Może być Pan pewien, o ile jest Pan wierzący w życie pozagrobowe, że będzie to Panu tysiąckroć nagrodzone. Komplementować możemy sobie nawzajem ale wszak wiadomo że wszystko przeminie. To co zrobimy w życiu dobrego zostanie zawsze nagrodzone. Ja w to głęboko wierzę. Ile dobrego Pan tą notką zrobił dopiero dowiemy się w przyszłym życiu. Ja stawiam na to że bardzo, bardzo dużo dobrego.
Powiem szczerze nikt otoczony ciepłem, opieką i odpowiednią opieką medyczną nie poprosi o eutanazję. Człowiek zbyt silnie jest przywiązany do życia. Zawsze jest jeszcze tyle do zrobienia że na śmierć jest za mało czasu ;). Wciskanie kitu o godnej śmierci to tylko socjotechnika. Godna śmierć to śmierć wśród ludzi otaczających miłością, nigdy śmierć w celu ucieczki przed trudami nałożonymi przez los.
puszczyk
28 Stycznia, 2013 - 08:59
Jan Bogatko
cytat: Godna śmierć to śmierć wśród ludzi otaczających miłością, nigdy śmierć w celu ucieczki przed trudami nałożonymi przez los.
Podpisuję się pod tym! Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Czytelnicy
27 Stycznia, 2013 - 21:07
Jan Bogatko
...ponieważ zwolennicy Owsiaka i Kutza obserwują tę dyskusję (poczęstowali mnie jedynką), bardzo proszę Państwa do udziału w sondażu GW (link w tekście)- niech zobaczą, co o tym myślimy!
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Panie Janie,właśnie zagłosowałam
27 Stycznia, 2013 - 21:31
gość z drogi
na chwilę obecną,jest 27 652, na pytanie o bezwzględne odrzucenie eutanazji wypowiedziało sie nas 57 %
dzięki za link,nie wchodzę na tą stronę ,więc nie wiedziałam o takiej sondzie...
ale już ją zaliczyłam....namawiam pozostałych....
gość z drogi
gość z drogi
27 Stycznia, 2013 - 21:50
Jan Bogatko
...każdy głos na wagę złota,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Jan Bogatko
27 Stycznia, 2013 - 21:41
Dziękuję za link.
I, jeśli mogę...prośba do Niepoprawnych.
Informujcie o podobnych zdarzeniach.
Może to niewiele, ale miło jest pomerdać im plany.
Ciepło pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
dratwa3
27 Stycznia, 2013 - 21:54
Jan Bogatko
...ja biorę sobie ten apel do serca. Wątpię,żeby ten sondaż się im na coś przydał.Pewnie zrobią nowy- o małżeństwach pedalskich. Teraz donoszą o kilkuosobowej, wielkiej demonstracji przed Sejmem przeciwko faszystom,którzy nie chcą zrównać w prawach niedawnych przestępców seksualnych,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Jan Bogatko
27 Stycznia, 2013 - 22:15
Ja też wątpię,że akurat ten na coś im się przyda.
Natomiast wszystkie te ich sondaże,które my przegapimy,
ich fachowcy precyzyjnie ludzom podadzą.
To niby takie małe conieco. Na pozór.
Pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
dratwa3,popieram :)
27 Stycznia, 2013 - 21:55
gość z drogi
i proszę o jeszcze....:)
gość z drogi
Gość z drogi
27 Stycznia, 2013 - 22:23
Ja dorywczo siadam do komputera.
Ale są między nami tacy,
którzy po tym głębokim lesie
poruszają się jak po swoim podwórku.
W nich cała nadzieja
na poprawianie sondaży.
Serdecznie pozdrawiam.
dratwa3
Wolność słowa bez odpowiedzialności za słowo staje się słowną chuliganką.
dratwa3 :) ja z kolei nie bywam na stronach
28 Stycznia, 2013 - 01:12
gość z drogi
rodem z gw, ale zamącić trzeba...ba wręcz powinno się :)
wiem,ze ich nie wiele obchodzi TO co nas brzydzi,
ale popsuć statystykę warto ,niech się nie cieszą...
pozdrawiam nocną porą :)))
gość z drogi
Czy ten Kutz to
27 Stycznia, 2013 - 22:23
dawny Kuc?To cham prosty.
cog19
27 Stycznia, 2013 - 22:32
Jan Bogatko
...ten sam. Najśmieszniejsze jest to, że zmienił nazwisko,jak podaje wikipedia, bo chciał wrócić do 19.-stowiecznej pisowni. Ale Kutz po niemiecku nic nie znaczy. To tak,jakby Zabrze zmienić na Hindenburg.
Przypomina mi się anegdota. Samuel Poniatowski przychodzi do urzędu i chce zmienić nazwisko. - na jakie? -pyta urzędnik. - na Godberg -odpowiada petent. Na Goldberg?! Dlaczego?! - no bo jak się mnie ktoś zapyta - mówi Poniatowski - jak się pan przedtem nazywał, a ja już będę Goldberg, to odpowiem ...Poniatowski.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Jan Bogatko
27 Stycznia, 2013 - 22:42
Zagłosowałem zgodnie z moim światopoglądem.Czy my nie powinniśmy dawno już temu "olewać" GWno,tak jak gdyby nie śmierdziało?
Jan Bogatko
27 Stycznia, 2013 - 22:57
Pomagamy, jak potrafimy. A że wielu nie potrafi nawet sobie pomóc ( vide - psycholog ). to się zaciągają do "Armii Zbawienia.
A suflerzy zwielokrotnieni i obecnie czynni, a nawet wzmożeni podpowiadają treści właściwe dla "Nowego Adama".
Który to lekką ręką ulży Matce i Ojcu, a po prawdzie sobie.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Człowieku jwp
27 Stycznia, 2013 - 23:36
Jak można się pomylić i zakwalifikować do obozu wrogów
Cog19
28 Stycznia, 2013 - 19:54
Jaki tam ze mnie człowiek ?, zwykła ułomna ludzka istota.
Ani się nie kwalifikuję, ani też nie zakwalifikowałem.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
Głosowałem i dziękuję
28 Stycznia, 2013 - 00:33
za link, bo z własnej inicjatywy niczego na GW nie szukam... Pozdrowienia.
all10101
28 Stycznia, 2013 - 09:04
Jan Bogatko
...dziękuję! Ja uważam,że w kwestiach ważnych,plebiscytarnych niemal,musimy patrzeć lewicy na ręce i od razu reagować. Chowanie głosy w piasek nie przyniesie nam nad nimi zwycięstwa.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
@Jan Bogatko
28 Stycznia, 2013 - 09:55
Dlatego też dzięki, bo sam nie zwróciłbym uwagi. A poza tym, to nie jest lewica, a śmierdzące lewactwo... Pozdrawiam serdecznie.
all10101
28 Stycznia, 2013 - 10:40
Jan Bogatko
...zgoda,
Pozdrawiam,
ps bliżej się zastanawiając jest tylko jedna "lewica" w sensie opieki nad słabszymi - nauka Kościoła.
Reszta to niedane, złodziejskie kopie. Czy to nie powinno być aby ścigane, jak w przypadku podróbek towarów markowych,prawem chronionych?
Jan Bogatko
@Jan Bogatko
28 Stycznia, 2013 - 11:56
Też już gdzieś czytałem, że jedynym prawdziwym socjalistą był Jezus, a prawdziwymi "komunami" pierwsze wspólnoty chrześcijańskie. A obecna pseudolewica ze swoimi "baronami" z SLD ,PSL i PO to zwykłe kłamstwo i oszustwo i jako takie powinno być ścigane z urzędu, tym bardziej, że kłamstwo to służy przejmowaniu i sprawowaniu władzy. Władza oparta na kłamstwie lub przemocy jest władzą przestępczą. Mamy tak tęgie prawnicze mózgi, a jeszcze na to nie wpadły...
all10101
28 Stycznia, 2013 - 14:37
Jan Bogatko
...w swej wojnie na słowa socjaliści zagarnęli sla siebie pojęcie "społecznik";działający na rzecz społeczeństwa; zaangażowany socjalnie,stąd powstała nazwa socjalizm,ukradziona, jak zawsze,przez lewactwo dla ukrycia niecnych zamiarów,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
@Jan Bogatko
28 Stycznia, 2013 - 20:42
I to się nazywa dialektyka...