Pochwała pracy na czarno
Czy istnieje coś takie, jak praca na czarno? Moim zdaniem nie. Tak pracują ludzie wolni. Prowokacja? Niech będzie!
Od kiedy istnieje pojęcie „praca na czarno”? Inwektywę tę wymyślono dla tych, którzy chcą pracować na własny rachunek. Wielkie zdziwienie onetu wywołała informacja, żehttp://www.youtube.com/watch?v=Du0cGe1_ygQ
Post scriptum: także tocząca się aktualnie w Polsce dyskusja o emeryturach nie doprowadzi do przecięcia węzła gordyjskiego, bo opiera się na założeniu, że garstka młodych utrzyma tabuny staruchów.
Gdyby podatki były ludzkie, zjawisko pracy na czarno nie zaistniałoby.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 2745 odsłon
Komentarze
Dziś wymyśliłem że nie powinno być żadnego wieku emerytalnego.
19 Marca, 2012 - 17:43
Każdy powinien iść na emeryturę kiedy mu się zachce.
Skoro cały czas nam tłuką że każdy ubezpieczony ma w ZUS indywidualne konto gdzie odkłada sobie pieniądze na emeryturkę, to jaki problem żeby odłożyć sobie tych pieniędzy więcej lub mniej?
A kurna, jeszcze coś:)
Niech zrobią z ZUSem tak jak z funduszem kościelnym.
Niech będzie wiadomo ile ludzie chcą odkładać na emeryturę a ile nie.
Nie bójmy się ubezpieczonych - jak mówi tow Paradowska.
No genialny jestem dziś :)
Remek.
"Pieniądz jest nerwem wojny"
Remek
Remo
19 Marca, 2012 - 18:25
Jan Bogatko
...zgadzam się z Panem. Gdybym, zamiast łożyć na emeryturę, na którą przechodzę w tym roku, zainwestował wm ubezpieczenie na życie, byłbym milionerem.
Podejmę ten temat niebawem,
pozdrawiam,
ps: kiedyś żartowałem, że człowiek powinien przechodzić na emeryturę w wieku 30 do 40 lat. Kiedy ma zdrowie, siłę i ochotę na pełnię życia. A potem pracować tak długo, jak chce.
Może to jednak jakiś pomysł?!
Jan Bogatko
Mój znajomy wymyślił jeszcze inaczej
19 Marca, 2012 - 19:07
Mianowicie żeby człowiek był na emeryturze do 40 a pracował od 40 do śmierci.
Wtedy może wychować dzieci lub świat pozwiedzać - co mu pasuje.
Ma to jeszcze tę zaletę że wraz z wydłużaniem się życia w systemie przybywa płacących składki :)
Remek.
"Pieniądz jest nerwem wojny"
Remek
Remo
19 Marca, 2012 - 21:50
Jan Bogatko
...to mniej więcej to samo. Mnie się podoba.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Praca na czarnow Polsce
2 Kwietnia, 2012 - 21:21
Praca na czarno to alternatywa dla obywateli naszego kraju. Kogo stać na płacenie dla ZUS?
Wysokie skladki powoduja ze jest tak wielkie bezrobocie.
Archiwum X
6 Kwietnia, 2012 - 12:28
Jan Bogatko
...ja tom określam po prostu jako "wolny zawód",
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Ma Pan rację,
19 Marca, 2012 - 18:26
że praca na czarno zagraża bytowi urzędasów gdyż nie wpływa do budżetu haracz z podatków i innych obciążeń. A przecież na utrzymanie takiej zaciężnej armii urzędniczej potrzeba ogromnych kwot. Zamiast pomyśleć o zniesieniu przymusu ubezpieczania się i ograniczenia pasożytniczej klasy urzędniczej, łatwiej jest "ścigać" pracujących na czarno do czego też potrzebna jest określona liczba urzędników. Oczywiście samych swoich w zależności od rządzącej opcji politycznej. Chciałabym doczekać chwili kiedy ktoś w końcu zacznie racjonalnie myśleć o kosztach funkcjonowania biurokratów. Ale to marzenie ściętej głowy.
Pozdrawiam
Szpilka
Szpilka
19 Marca, 2012 - 21:52
Jan Bogatko
...dramatyczna sytuacja demograficzna narzuci rewolucyjne rozwiązania - ale nie bez naszego udziału. Stąd niezbędna dyskusja nt reform.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Praca na czarno
19 Marca, 2012 - 20:14
Ma ona przynajmniej dwa oblicza.
Jedno to to które ujawnia gdy znajdziemy się poza granicami kraju i tym samym wystawiamy się na rynek pracy na którym nie istnieją prawie żadne reguły. Wolna amerykanka. Prawdziwy wolny rynek pracodawców i pracowników. Każdy ma swoją własną cenę. Ile wynegocjuje tyle dostanie. A że rynek ten nie ma żadnych reguł, to zadarza się pracować i bez zapłaty.
Panstwowe urzędasy wprowadzili zasady. Za to musimy im płacić haracz. Płacimy także za to że pilnują naszych granic, dbają o nasze zdrowie, uczą nasze dzieci w szkołach, zamiatają ulice, by wymienić tylko kilka przykładowo. Kwestia jakości tych usług pozostawia wiele do życzenia. Gdybym to ja sam miał płacić komuś dajmy na to za odśnieżanie mojej ulicy, z pewnością zapłaciłbym komuś kto zrobił by to znacznie lepiej, co nie znaczy że byłoby taniej. Problem w tym że urzędasy wcale nie gwarantują żadnej jakości a koszty są poza moją kontrolą. Wniosek? Przestać płacić haracze urzędasom. W normalnym kraju o zachodnioeuropejskiej tradycji ucieczką (częściową) od płacenia haraczu jest posiadanie własnej firmy (biznesu). Pozwala to przynajmniej większą część harczy poupychać w koszty biznesu czyli de facto przerzucić na barki pracowników jako wytwórców dochodu firmy. U nas te możliwości są jednak bardzo ograniczone.
stronnik
19 Marca, 2012 - 21:55
Jan Bogatko
...odzyskać podmiotowość obywatelską, przestać być ubezwłasnowolnionym - to droga do wolności. Dziś kajdany wyglądają inaczej.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
" szara strefa " to kapitalizm w czystej postaci !
19 Marca, 2012 - 20:46
Warunkiem funkcjonowania kapitalizmu jest - WOLNOŚĆ !
Wolność osobista , wolność zawierania umów i WŁASNOŚĆ ! Kapitalizm nie potrzebuje gigantycznej bezproduktywnej machiny urzędniczej , gdzie urzędnik określa kogo gdzie na jak długo ktoś kogoś może zatrudnić i na jakich zasadach. Dogadują się dwie strony między sobą i koniec. Podział owoców pracy jest sprawiedliwy bo zarabiają ci którzy uczestniczą bezpośrednio w przedsięwzięciu, dają swój wkład pracy, środków i ryzyka. Nie ma miejsca dla darmozjadów, czytaj bezproduktywnej rzeszy urzędasów. Którzy niczym nie ryzykując wyciągają łapy po swoją "działkę", choć są tylko nieuzasadnionym kosztem pracownika i przedsiębiorcy ! Wpisz na TOU TUBE " Koszta pracy " zobacz w jakim gównie przyszło nam żyć , funkcjonować i utrzymywać rodzine ! Socjalizm to systemowe ZŁODZIEJSTWO !!
Można czasami okłamać parę osób albo od czasu do czasu oszukać wszystkich wokół, ale nie da się oszukiwać wszystkich bez przerwy. Abraham LINCOLN Nikt nie jest beznadziejniej zniewolony, Niż ci którzy błędnie wierzą iż są wolni. Johann Goethe
KUBA-1965
19 Marca, 2012 - 21:57
Jan Bogatko
cytat: Socjalizm to systemowe ZŁODZIEJSTWO !!
Nic dodać, nic ująć,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Pan jest ludobójcą i chciałby zasiać wojnę ; )
20 Marca, 2012 - 00:51
Chciałby Pan wyrzucenia na bruk rzeszy ludzi, z których 90-95% w czasie wojny nadawałoby się tylko do jednego - na personel obozów koncentracyjnych.
W czasach pokoju tacy ludzie nadają się jedynie do sprawowania podobnych co na wojnie funkcji - pasożytowania na opresyjnym systemie.
Lekko licząc, około miliona ludzi plus częściowo ich rodziny, z dnia na dzień pozbawieni zostaliby źródła dochodów.
Czym to by się skończyło ?
Szanowni Niepoprawni czas zdać sobie sprawę z fundamentalnej rzeczy - to nie państwo służy obywatelom ale obywatele państwu ; )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
AdamDee,
20 Marca, 2012 - 07:53
Jan Bogatko
...widzę, że przed panem nic się nie ukryje,
pozdrawiam,
Jan Bogatko