„Język” śląski: Platforma i Niewymowny prześcigają się w demontażu Polski
Czy Polsce grozi rozbicie dzielnicowe, jak za Krzywoustego? Pytanie nie na miejscu, jest ono w toku. Za secesją (na razie językową) Sląska opowiada się Tusk („polskość to nienormalność”) i Niewymowny („wolałbym rząd Niemców niż PiS jako współziomków”).
To nie szkodzi, że nie ma ani języka śląskiego (jest gwara, po niemiecku – żeby łatwiej to zrozumieli pp Tusk i Niewymowny – Mundart), ani narodu śląskiego. Gwara śląska tak samo różni się od literackiego języka polskiego, jak rawska, a mniej, niż wileńska. Może nawet mniej, niż warszawska. Ale
cel
tandemu Tusk/Niewymowny polega na rozbiciu Polski, osłabieniu jej narodowego ducha, podeptaniu narodowej tożsamości. „My już są Amerykany ,mamy glany, my są pany*” a teraz będziemy Slązakami, czyli już (niemal) Niemcami, o czym marzy Niewymowny i wnuk żołnierza Wehrmachtu.
* http://www.youtube.com/watch?v=pOmqJIWrqYE
http://www.youtube.com/watch?v=ZhvIKNPTbU0
Freikoprs wraca:
http://www.youtube.com/watch?v=iHPcKYMGdMo
Post scriptum: jak ktoś nie wie, o co chodzi, zapewniam: o pieniądze. Jest wiele organizacji wypędzonych, wpierających finansowo i logistycznie tak zwany naród śląski. Jedną z nich jest narodowo socjalistyczna Schlesiche Jugend, a o jej sponsorowaniu idei śląskości nieraz już pisałem.
Może to Państwa zaskoczy, ale niemieckim Slązakom, którzy nie mogą wybaczyć Polakom wypędzenia po II WS, nie przychodzi nawet na myśl, że ich język to nie niemiecki. Dlaczego? Dlalekt śląski określają oni jako „Wasserpolnisch”. Dlaczego? Tym niemniej popierają oni tzw. śląski, oczywiście tylko w Polsce. Dlaczego?
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3966 odsłon
Komentarze
Re: „Język” śląski: Platforma i Niewymowny prześcigają się w dem
21 Grudnia, 2011 - 15:07
O Waserpolakach było głośno w XIX w ( II połowa). Trwało wielkie odrodzenie polskości i Niemce czuły pod skórą, że wybuch nadejdzie, wiec zaczęły politykę robienia narodu śląskiego i wtedy pojawił pomysł na autonomię! To wszystko pomysły Ubermenschów!
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
PO urosla juz do antynarodowego monstrum u koryta !
21 Grudnia, 2011 - 16:17
Zdziwiony bylem, jak po latach zjawilem sie w jakims dziwnym Wroclawiu. Z napisami po niemiecku. Nie tylko na dworcu PKP, takze w centrum miasta, na rynku i Ostrowiu Tumskim. Niby nic niewlnnego, ale... wczesniej tego nie bylo, a teraz jednak to razilo. A byly tam napisy tylko po niemiecku.
* Nawiasem, szkoda, ze wschodnia, luzycka czesc slaska przedzielono Nysa Luzycka, zostawiajac naszych zapomnianych slowianskich luzyczan po stronie niemieckiej.
pozdrowienia.
baca.
Wrocław wróci do macierzy
21 Grudnia, 2011 - 16:39
Rafał Dutkiewicz mówi jak Steinbach.
W tekście do "Wrocław europejską stolicą kultury" mówi o "wypędzonych" Niemcach i "przesiedlonych" Polakach.
Sugeruje że powinniśmy przeprosić Niemców za "wypędzenie".
Remek.
"Pieniądz jest nerwem wojny"
Remek
Remo
21 Grudnia, 2011 - 20:09
Jan Bogatko
...to ta słynna symetria: wypędzeni Niemcy i przesiedleni Polacy.
Czy to Polacy decydowali w Jałcie od granicach Polski? Czy to Polacy podjęli w Poczdamie decyzje o wysiedleniu Niemców?
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
baca
21 Grudnia, 2011 - 20:07
Jan Bogatko
Cz wyobraża Pan sobie polskie napisy we Lwowie, czy w Wilnie,w którym nadal mimo pożogi i niezawinionych wypędzeń mieszka 100 tysięcy Polaków?
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Wroclaw pod rzadami "europejczyka" - Dutkiewicza :)
21 Grudnia, 2011 - 20:35
No tak,
w Wilnie mieszka 100 tysiecy naszych rodakow, w rejonie wilenskim jeszcze wiecej, we Lwowie 10-15 tysiecy.
A we Wroclawiu nie mieszkaja juz Niemcy. Za to sa napisy po niemiecku.
Jest za to sporo niemieckich biznesmenow i turystow. To dla nich te napisy :)
pozdrowienia.
baca.
Jadwiga Chmielowska
21 Grudnia, 2011 - 20:05
Jan Bogatko
...moim zdaniem dokładnie tak jest. Najbardziej widomą oznaką antypolskiej działalności tzw. mniejszości śląskiej jest sponsor: Schlesierjugend.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Jadwiga Chmielowska
21 Grudnia, 2011 - 20:06
Jan Bogatko
...moim zdaniem dokładnie tak jest. Najbardziej widomą oznaką antypolskiej działalności tzw. mniejszości śląskiej jest sponsor: Schlesierjugend.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Mam zawsze jedno pytanko odnośnie języka tzw. śląskiego
21 Grudnia, 2011 - 16:42
Dlaczego Ślązacy nie posługują się swoim językiem na swoich stronach internetowych?
autonomia.pl/
Remek.
"Pieniądz jest nerwem wojny"
Remek
Remo
21 Grudnia, 2011 - 20:11
Jan Bogatko
...bo nikt by go nie rozumiał. Oni piszą po polsku, albo po niemiecku.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Do autora
21 Grudnia, 2011 - 18:02
W temacie demontazu państw jest Pan wielkim autorytetem. Nie tak dawno postulowal Pan rozpad Litwy i autonomię Wileńszczyzny...
dobrykierowca
21 Grudnia, 2011 - 20:17
Jan Bogatko
Jest Pan może dobrym kierowcą, ale kiepskim znawcą realiów politycznych. Między ślązakami w Polsce a Polakami na Litwie jest jedna, ale zasadnicza różnica:
Polacy są narodem, a ślązacy nie.
Nie jest Pan na tyle mało inteligentny, by o tym nie wiedzieć.
Autonomia Wileńszczyzny uratuje Litwę przed rozpadem, a nie do niego doprowadzi.
Polacy stanowią ponad 10 procent mieszkańców Litwy.
Tak zwani ślązacy (100 - do 300 tysięcy) - jedynie 0,7 procent mieszkańców Polski.
Jan Bogatko
dobrykierowca
21 Grudnia, 2011 - 20:26
Jan Bogatko
...żeby Pan zrozumiał, o co mi chodzi:
gdyby dzisiaj Łużyce i Milsko postanowiły powrócić do Polski, to optowałbym za pełną autonomią dla tego społeczeństwa i narodu.
Ale Slązacy w Niemczech nie korzystali z żadnej autonomii. Dlaczego mieliby korzystać z takowej w Polsce?!
Jan Bogatko
Re: Do autora
22 Grudnia, 2011 - 09:13
Nie wiem, czy trzeba być skończonym kretynem, czy też brać za takie wrzutki pieniądze. Zrozumiałbym kogoś, kto poza tefałenem i WybGazetą nic nie widział. Jak ktoś zdołał dotrzeć do niepoprawnych to wydawałoby się, że ma trochę rozumku i przyzwoitości. Chyba jednak pozostaje to w sferze wydawałoby się...
Panie Janie
Serdecznie pozdrawiam
MD
MD
22 Grudnia, 2011 - 10:06
Jan Bogatko
Czasami musimy pomóc w zrozumieniu, może ludzie mają i dobrą wolę, ale po praniu mózgu to nie takie łatwie,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
MD
22 Grudnia, 2011 - 10:06
Jan Bogatko
Czasami musimy pomóc w zrozumieniu, może ludzie mają i dobrą wolę, ale po praniu mózgu to nie takie łatwe,
pozdrawiam,
Jan Bogatko
Re: „Język” śląski: Platforma i Niewymowny prześcigają się w dem
21 Grudnia, 2011 - 18:48
Popieram wpis.Już stopniowo robi się z Polaków katów drugiej wojny światowej,gdzie mordowano niemców w polskich obozach koncentracyjnych.W szkołach niemieckich zakłamuje się historię.Kiedyś nadejdzie taka chwila,że Śląsk będzie niemieckim Śląskiem.Pozdrawiam.
someone
Slask niemiecki ?!
21 Grudnia, 2011 - 20:01
Someone,
skresl prosze ostatnie zdanie,
sugerujace, ze Slask kiedys bedzie niemiecki.
baca.
Baca
21 Grudnia, 2011 - 20:55
Chciałbym się mylić,ale jak na razie wszystko wskazuje w kierunku niemieckim:).Pozdrawiam.
someone
someone
21 Grudnia, 2011 - 20:18
Jan Bogatko
Niebawem wejszie do szkół wspólny niemiecko-polski podręcznik historii. Czekam na polsko-rosyjski.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Gras ekspertem od jezyka rosyjskiego !
21 Grudnia, 2011 - 21:14
Zglaszam Grasia na przewodniczacego polsko-rosyjskiej komisji jezykowej.
Juz raz, po Smolensku, przepraszal w tym jezyku rosyjskich policmajstrow !
On chyba kocha ten jezyk, takie przynajmniej sprawial wrazenie :)
baca.
Re: someone
22 Grudnia, 2011 - 09:18
Podejrzewam, że raczej będzie to podręcznik niemiecko-rosyjski i oczywiście okrzyknięty zostanie jako kolejny owoc współpracy w Europie, podobnie jak rura bałtycka.
Czytelnicy
21 Grudnia, 2011 - 20:21
Jan Bogatko
...wielka szkoda, że jedynie dobrykierowca miał odwagę się przyznać, że uznaje odrębność Slązaków. Inni woleli strzelać zza węgła, wystawiając niskie oceny za temat. A szkoda. To temaż bardzo ważny! Ja się dyskusji nie boję i chciałbym poznać argumenty przeciwników.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Coś Pan troche przekręca.
21 Grudnia, 2011 - 22:28
Coś Pan troche przekręca. Popieram to co Pan napisał o Śląsku ale przy całym szacunku, akurat Pan jako zwolennik autonomii Wileńszczyzny nie powinien pisać takich artykułów bo da Pan tylko świetny argument drugiej stronie. Oni tez Pana czytają i kiedyś to ktoś wykorzysta a o argumentach o języku i narodowości nie wspomną .
dobrykierowca
22 Grudnia, 2011 - 07:00
Jan Bogatko
Nieprawda.
Jeżeli piszę, że nie lubię gruszek, to nie spadnie popyt na banany.
Polacy na Litwie są narodowością, a Slązacy w Polsce ( i gdzie indziej na świecie) nie.
Gdyby w Polce mieszkali na zwartym obszarze np. Czesi, to byłbym za autonomią dla nich. Ale nie ma takiego przypadku, ani nie pojawiał się taki postulat.
A zatem odmowa prawa Slązaków do autonomii w Polsce jest takim samym argumentem, przemawiającym za odmową prawa Polaków do autonomii na Litwie, jak kwestia stosunku do Marsjan.
Ale niepokoi mnie co innego: jeżli tak, jak Pan, myślą Polacy, to znaczy, że nie mają oni pojęcia o etnografii Polski, skoro uważają oni Slązaków na naród. To postępowanie wedle zasady na złodzieju czapka gore (zabraliśmy Niemcom Sąsk). O język i autonomię nie zabiegają wcale Slązacy, a śląscy biznesmeni polityczni, w rodzaju Kuca (Kutza) - ta zmiana pisowni nazwiska tłumaczy wiele.
Z faktu, że PKWN prześladował po wojne Slązaków też nie wynika, że są oni narodowością, bo prześladował wszystkich, a głównie Polaków (ziemian, akowców, inteligencję itd.) a tu cisza.
Pozdrawiam,
Jan Bogatko
Niezłym gównem mnie
22 Grudnia, 2011 - 11:37
Niezłym gównem mnie obrzuciliście dlatego, ze sprzeciwilem się demontazowi Litwy. Nie dziwie się, ze tak mało ludzi chce brać udział w "dyskusji" na Pana blogach. Tutaj się faktycznie nie dyskutuje, to raczej wybieg dla gigantów intelektu pokroju MD.
dobrykierowca
22 Grudnia, 2011 - 12:11
Jan Bogatko
Niech Pan nie używa liczby mnogiej. Pan wie, że traktuję Pana na serio więc po co ta piana.
Jaki demontaż Litwy?! To znaczy godzi się Pan na prześladowania Polaków na Litwie, by Litwie włos nie spadł z tego powodu z głowy?
A co to ma wspólnego z tzw. "językiem śląskim"?!
Zachęcam Pan do lektury mego bloga na onecie. Tam odniesie Pan (jako mój krytyk) pełny sukces.
Jan Bogatko