W obronie kiboli na Marszu Niepodległości
W obronie kiboli na Marszu Niepodległości
Jest czerwiec 1987 roku. Papież Jan Paweł II z wizytą w Gdańsku. Na Zaspie nieprzebrane tłumy, może nawet milion uczestników papieskiej mszy. Po mszy formuje się pochód. Sztandary i transparenty, młodzież na czele, z całej Polski, jest nas milion, wieść roznosi się szybko. Skandujemy „precz z komuną”, „chcemy wolności”, kierujemy się do centrum miasta. Zwarte i zawsze gotowe oddziały ZOMO blokują nam przejście. Niektórzy z nas, głównie Warszawiacy, siadają na ulicy, inni sięgają po kamienie, by rzucić w kierunku milicji. Rwiemy się, przynajmniej ja to tak pamiętam, do bijatyki. Są kibole Lechii, są straceńcy z Nowej Huty, sporo z Twierdzy Wrocław, paru nas z Poznania. Idziemy w dym, bo tak trzeba. Nieważne, że krzyczą gdzieś z boku „to prowokacja”, nieważne że im to nie odpowiada. Serce nam mówi „pal cześć”, idziemy w dym, taka służba, taki los, choćby z nas zrobiono wtedy „mięso”, nasza to sprawa i nasz przywilej.
Wydarzenia takie określają całe pokolenie. Moje pokolenie biło się z ZOMO, bo chciało wolności. Każdy z nas tę wolność widział pewnie inaczej. Za to wróg był jeden. Wspomniałem tę chwilę wolności z czerwca 1987 roku tylko dlatego, że jest to pewnie dla mojego pokolenia pewien kamień milowy. Potem już były tylko drogi, które się rozchodziły. Jedni krzyczeli „to prowokacja”, inni odpowiadali „zdrajcy”. Tak było, tak jest i teraz, tak pewnie będzie. Jedno się nie zmieni. Młodzi ludzie są czuli na fałsz.
Napisałem, że ta papieska pielgrzymka była pokoleniowym doświadczeniem. Z całą pewnością. Na miarę tych czasów. Na miarę czasów, w których teraz żyjemy takim pokoleniowym doświadczeniem jest Marsz Niepodległości. Największa patriotyczna demonstracja młodego pokolenia Polaków. Tego pokolenia, które urodziło się po 4 czerwca 1989 roku, umownie rzecz biorąc. To pokolenie nie jest zainteresowane 25 latami wolności, bo dla nich nic to nie oznacza. 25 lat po roku 1945 był rok 1970. Tak tylko, gwoli przypomnienia.
Sporo jest głosów, że nie świętuje to pokolenie 25 lat wolności. Ależ nie ma czego świętować, To pokolenie nie zna komuny. Wyrosło w tej 25letniej niby demokracji. Ono może tylko głosować na nie. Tylko taki wybór dał mu obecny establishment. To pokolenie wie, że nie chce takiej policji. Będącej ponad prawem, ponad wszelkimi standardami. Nie chce takich polityków, będących ponad prawem, ponad wszelkimi standardami. Nie chce takich urzędników, ponad prawem, ponad wszelkimi standardami. Nie chce takiego państwa, ponad prawem, ponad wszelkimi standardami.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6313 odsłon
Komentarze
To pokolenie nie chce
15 Listopada, 2014 - 23:33
państwa teoretycznego.
bursztyn
Nic bardziej groźnego, niż głupi przyjaciel.
Lepszy byłby mądry wróg.
/Jean de Lafontaine/
samo głosowanie na nie jest dość jałowe
15 Listopada, 2014 - 23:41
Teraz jest dużo łatwiej. Jest naprawdę sporo wolności ale jak się z niej nie korzysta to się ją traci. Dawniej za komuny też obok protestu było równie ważne aby nie ustępować ,korzystać z praw tam gdzie to bylo możliwe. Z żenadą oglądam ludzi przyjmujących mandat dla świętego spokoju , bo nie chce się iść do sądu. A z jeszcze większą słucham lamentów na policję nachodzącą po domach (policjanta nie mającego nakazu , nie mającego podstawy prawnej do "odwiedzin" można i trzeba spokojnie ale stanowczo wyprosić z domu). A już szczytem lenistwa jest nie branie udziału w wyborach.
nie jest dużo łatwiej, jest
15 Listopada, 2014 - 23:50
nie jest dużo łatwiej, jest dużo spolegliwiej
taka spolegliwa demokracja, z urzędasami, policmajstrami i poiltykami w tle
cześć Borys
15 Listopada, 2014 - 23:43
...w zasadzie nie rozumiem po co wklejasz w tytule posta słowo "kibol", to słowo jest płachtą na maistreem, czy nie lepiej jest użyć określenia "W obronie Narodowców na Marszu Niepodległości", przecież Narodowiec może śmiało być pasjonatem piłki nożnej, czemu powielać maistreemowe wrzuty o kibolach, przecież to woda na młyn, co do reszty tekstu zgoda, młodzi są czuli na fałsz, tylko trzeba jeszcze ich wyczulić kto faktycznie im bruździ, bo to nie jest jednoznaczne...pozdrawiam
http://trybeus.blogspot.com/
kiedyś byłem warchołem, potem
15 Listopada, 2014 - 23:47
kiedyś byłem warchołem, potem chukiganem, następnie elementem antysocjalistycznym, teraz jestem kibolem
no i...
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika trybeus został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
15 Listopada, 2014 - 23:58
quo vadis ? Z takim dorobkiem partii nie założysz...:))...pozdr
http://trybeus.blogspot.com/
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika bursztyn nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
...partii może nie założy, ale16 Listopada, 2014 - 00:08
....może chociaż jakieś Stowarzyszenie Polaków Wyobcowanych w Polsce?
Oj, byłaby to baaaardzo liczna organizacja.
Pozdrawiam.
bursztyn
Nic bardziej groźnego, niż głupi przyjaciel.
Lepszy byłby mądry wróg.
/Jean de Lafontaine/
Trybeusie
16 Listopada, 2014 - 00:10
partii nie chcę zakładać, chcę żyć w normalnym państwie
chuligani, warchoły, kibole mają to do siebie, że kontestują, ja kontenstuję, nie jest mi z tym dobrze, ale przynajmniej ciekawie
pozdro
KUBA,
16 Listopada, 2014 - 09:42
chyba czuję to samo co
TY
Piszesz.
http://niepoprawni.pl/blog/1644/dziekuje-wam-bracia-kibole
Fleciści z Hameln
16 Listopada, 2014 - 08:07
cyt.
"To pokolenie nie jest zainteresowane 25 latami wolności, bo dla nich nic to nie oznacza."
To Banda 5, rządząca nami już od dziesięcioleci miała plan, który z żelazną konsekwencją zrealizowała. Uprowadziła całe pokolenie młodych Polaków, niszcząc w ten sposób podstawy Państwa Narodowego.
http://stacjakultura.pl/images/articles/713_stacjakultura_1309119593.jpg
Dlatego Bojkotuję ich wybory.
Kuba
16 Listopada, 2014 - 10:10
Ale w tedy mieliście autorytety,i miał was kto natchnąć do obrony Ojczyzny,i wiary.
A dziś,nie ma już wielkich patryiotów Polskich,jak Święty Jan Paweł drugi,czy kardynał tysiąc lecia ks Wyszyński,czy również Błogosławiony ks Popieuszko.
Gdy oni odeszli,kościół katolicki,zgubił gdzieś nauczanie etyki,i obrony wiary,oraz godności człowieka.
POzostałe miernoty,jak,Dziwisz,Sowa,Boniecki,Pieronek,nawet nie próbują,pójść w ślady swoich wielkich poprzedników.
Więc kto ma nas dziś poprowadzić,i natchnąć,bo na pewno nie Dziwisz.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Jjj! - Pytasz: kto ma nas dziś prowadzić... ?
16 Listopada, 2014 - 10:28
... Jest armia duchownych, którzy nas prowadzą. Chociażby: bp. Józef Zawitkowski, abp. Leszek Sławoj Głódź (módlmy się za jego zdrowie - jest po poważnej operacji), o. dr Tadeusz Rydzyk, bp Zygmunt Hozer czy ks. Natanek,
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyr
16 Listopada, 2014 - 10:39
Owszem.
Ale zobacz jak POstępuja z ks Natankiem.
A Dziwisz ma nad nimi przewagę,i nie dopuści by to się zmieniło.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Zwróć uwagę Jjj, że kard. Stanisław Dziwisz...
16 Listopada, 2014 - 10:51
... jeszcze nie tak dawno, jak 3 lata temu na Konferencji Episkopatu nie popierał zarówno Radia Maryja, TV Trwam i pozostałych dzieł ojców redemptorystów powstałych w Toruniu, Warszawie, Wrocławiu i Szczecinku.
Kiedy byłem z Evą na Dniu Dziękczynienia za dzieła powstałe przy RM na obiekcie Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej na początku września w tym roku, - spotkaliśmy kard. Dziwisza przechadzającego się wśród zgromadzonych tam ludzi. A niespełna miesiąc temu usłyszałem, że kard. St. Dziwisz 29 listopada br. wygłosi homilię na kolejnej rocznicy RM w Toruniu. Jak to się ludzie zmieniają i idą po rozum do głowy, choć po owocach ich poznamy. Ale lepiej późno, niż wcale.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Satyrze...
16 Listopada, 2014 - 11:37
...ale musisz zauważyć, że w Radiu Maryja wyraźnie stonowano, przedtem było bardziej radykalne, bardziej obnażało tzw "starszych braci" ...dla mnie sygnałem stonowania jest nieobecność tam prof Jerzego Roberta Nowaka, dlatego ta "zmiana poglądów" kard Dziwisza, przecież nie czarujmy się kard Dziwisz wyraźnie sympatyzuje z organizacjami prożydowskimi i promasńskimi, choćby "Rycerze Kolumba", którą w USA nazywa się białą masonerią :))
...ja nie wierzę w przemianę Kard Dziwisza, po prostu Radio Maryja zostało skutecznie wyciszone...trzeba też dodać reaktywacje loży B'nai B'rith, którą reaktywował śp L Kaczyński, a która wyraźnie się określiła, że zajmie się kwestią związaną z Radiem Maryja i Telewizją Trwam...pozdrawiam
http://www.bibula.com/?p=1190
http://trybeus.blogspot.com/
Masz rację Trybie, też to zauważyłam
16 Listopada, 2014 - 11:59
Może to cena za uzyskanie koncesji? nie wiem...
Ale parę miesięcy temu, byłam świadkiem, jak wyraźnie "wyciszono" an antenie słuchacza krytykującego unych...
pozdrawiam
Astra - Anna Słupianek
Patrio! - Dywagujesz czy pytasz?
16 Listopada, 2014 - 12:41
Jeśli dywagujesz, to nie tędy droga. Jeśli natomiast pytasz, to odpowiadam: - to, że mniej sie mówi w RM i TV Trwam o wybrykach mojżeszowych w Polsce i na Świecie, to nie jest żaden układ z "waaaadzą" i KRRiT. Samo "pyszczenie" na wyczyny mojżeszowych przez ponad 22 lata w tych stacjach nie przyniosło rezultatu. Większość Narodu jak spało, tak śpi nadal.
Myślisz, że przez fakt zmniejszenia ilości krytycznych słów wobec niecnych uczynków braci starszych w wierze zadziałało jak czarodziejskie zaklęcie i nie szykanuje się tych stacji? Nic bardziej błędnego. W każdym numerze gazety koszernej znajdziesz paszkwile i oplucie RM i o. dra T. Rydzyka. A KRRiT nadal dyskryminuje RM i TV Trwam. Niech przykładem tu będzie nałożenie kar pieniężnych za rzekome reklamy. Ale jest jeszcze najważniejsza sprawa, a związana z bezprawnym obciążeniem TV Trwam kosztami w wysokości około 960 000 PLN-ów za miejsce na multipleksie. Kazano zapłacić, nie dając w zamian tego miejsca w wyznaczonym terminie. Efektem tego był fakt, że Fundacja Lux Veritatis (właściciel stacji) zapłaciła tę horrendalną kwotę, ale przez prawie pół roku TV Trwam nie mogła korzystać z multipleksu, bo to pasmo było jeszcze zajęte przez TVP. Sprawa znalazła epilog w Naczelnym Sądzie Administracyjnym o bezprawnie nałożoną opłatę koncesyjną, nie dając nic w zamian. Obecnie czekamy na postanowienie sądu.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Trybeusie! - Nie znasz skuteczności "filtra" w RM i TV Trwam
16 Listopada, 2014 - 12:23
Podwoje tych stacji nie są dla każdego otwarte, bowiem nie ma nic gorszego od "detonacji bomby" w środku tych budynków. O. dyr. dr T. Rydzyk nigdy nie pozwolił na panoszenie się w tych redakcjach i studiach nawet Episkopatowi. Gości tylko tych, do których ma pełne zaufanie. Ma ogromne doświadczenie w identyfikowaniu zagrożenia. Dzieki temu RM i TV Trwam nie podzieliły losów Radia Plus i TV Niepokalanów, których daremnie szukać w eterze od kilkunastu lat.
Co do braku obecności w studio RM i TV Trwam prof. J.R. Nowaka, to jego absencja wcale nie jest związana z tym, żeby nie "pyszczono" na mojżeszowych. Powód jest zgoła inny, który znam, ale nie zostałem upoważniony do jego opublikowania.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
filtr...
16 Listopada, 2014 - 12:47
...filtr opóźniajacy raczej jest w każdym medium...
...ja zostałem wpuszczony do stacji (znam się z O. Klafką)...nawet byłem na antenie :))...
co do J.R.N. rozumiem, ale nie jest to dla mnie argument...on był jednak radykalny w swoich poglądach ...i trzeba przyznać, że to radio jest teraz inne, niż choćby dziesięc lat temu...jest to wyczuwalne..pozdr
http://trybeus.blogspot.com/
A może, przez GRZECHYNIĘ Do POLSKI ? TEJ Naszej, nie komoruskiej
16 Listopada, 2014 - 10:55
Masz racje Satyrze.
Chyba najbardziej TO ostatnie Nazwisko przemawia do mnie. Po wizycie całonocnej w Grzechyni.
http://christusvincit-tv.pl/viewpage.php?page_id=1
Słuchałem kazań jakby Piotra Skargi.
No i jest jeszcze Ksiądz Stanisław Małkowski, Którego
bandyci z SB nie zdążyli zamordować.
Dziś chyba w Chicago Jest
z wizytą.
Satyr
16 Listopada, 2014 - 11:15
Ja czekam kiedy Dziwisz zacznie grzmieć,o upadku moralności,i zaniku wiary.
Oraz że coraz bardziej,Pan Bóg,jest zastęPOwany,przez nowego bożka,złotego cielca,i to u ludzi
świeckich,tak jak wśród pasterzy.
A na razie zachowuje się tak,by Panu Bogu świeczkę,a dla diabła ogarek.
PO owocach ich POznacie,ale na razie to cierpkie te owoce.
pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Do 29 listopada mamy niecałe 2 tygodnie
16 Listopada, 2014 - 11:32
Też jestem ciekaw, o czym będzie homilia wygłoszona przez kard. St. Dziwisza. Nie omieszkam zdać relacji na Niepoprawnych z tej uroczystości.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Poeto! - Jeszcze trochę i zobaczysz, jak hierarchowie KK...
16 Listopada, 2014 - 11:44
... przywrócą do pełnych łask zarówno ks. Piotra Natanka, jak i ks. Stanisława Małkowskiego. A nastapi to wówczas, kiedy "mieszacze" w KK odkryją się na dobre i zdemaskują się. To otworzy oczy Episkopatowi, że jednak ci dwaj przeze mnie wymienieni są w stanie dźwignąć z zaklętego koła zła skołowanych wiernych. Takie jest moje zdanie.
Zauważ, że jeszcze kilkanaście lat temu 40% purpuratów z Episkopatu było przeciw Radiu Maryja i o. T. Rydzykowi. Dzisiaj ta proporcja jest inna. Tylko 2% opowiada się przeciw RM, bo przekonali się, że RM, TV Trwam bardzo dobrze służy Kościołowi Katolickiemu w Polsce, Ojczyźnie i Polakom, także tym zza granicy.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Nie rozumię
16 Listopada, 2014 - 18:43
Janku, dlaczego jakikolwiek purpurat mógł kiedykolwiek być przeciwko RM i oj. Rydzykowi, sam kardynał Glemp, mówił, że RM "to jest problem". Czy oni nie widzieli jak bardzo to radio i tv jest potrzebne, czy zazdrość lub coś innego było silniejsze od nich. Jeżeli 40% purpuratów było przeciwko tv TRWAM, to świadczy bardzo żle o nich, boją się teraz o swoją skórę, niczego wcześniej nie rozumieli ? Prości ludzie rozumieli a purpuratom trzeba otwierać oczy ? Oni sami namieszali bardzo dużo a niektórzy, jak np. Nycz dalej mieszają, choćby przez swoją pasywność, nawet pobity ksiądz nie otrzymał od niego poparcia. Gdzie oni byli gdy profanowano Krzyż na Krakowskim Przedmieściu ? Gdzie jak gdzie ale nigdzie lustracja nie była tak potrzebna i jest w dalszym ciągu , jak w KK. Jan Paweł II mówił „brońcie Krzyża„, czy tak wielu purpuratów przeszło na inną wiarę, mają bożka święty spokój ? Ludzie słyszą piękne, patriotyczne kazania arc. Głódzia a później widzą jak idzie on na imieniny do bolka, który radzi aby Polskę przyłączyć do Niemiec.
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Romku! - Do czasu, kiedy prymasem był J. Glemp,...
16 Listopada, 2014 - 19:27
... wielu purpuratów poszło za nim. Nawet Glemp z zazdrości założył w Warszawie Radio Józef. Kiedy poszedł na emeryturę, wielu otworzyły się oczy.
A jeśli chodzi o abpa L.S. Głódzia, to nie był na imieninach TW Bolka. Był to... abp Tadeusz Gocłowski. Ten sam, który był zamieszany w aferę Stella Maris. To on rzekł, że jemu pasuje podporządkowanie się Niemcom.
Pozdrawiam,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Janku,
16 Listopada, 2014 - 21:08
pomyliłem się tylko co do imienin, to były urodziny "Bolka", który kilka tygodni wcześniej powiedział, że Polska powinna być przyłączona do Niemiec. Na przyjęcie poszli we dwójkę, ręce opadają, ludzie na to patrzą i obojętnieją na wszystko.
Lista gości :
Wśród gości, którzy przybyli na urodzinową imprezę byli politycy, biznesmeni prawnicy, ludzie kultury, sportowcy, duchowieństwo i przedstawiciele mediów m.in. Andrzej Celiński, Zbigniew Ćwiąkalski, Andrzej Drzycimski, abp Tadeusz Gocłowski, abp Sławoj Leszek Głódź, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Katarzyna i Aleksander Hall, Halina Kunicka, Bogdan Lis, Jan Lityński, Jacek Merkel, Dariusz Michalczewski "Tiger", Daniel Olbrychski, Małgorzata Potocka, Adam Rotfeld, Jerzy Stępień, Mieczysław Wachowski i Tomasz Wołek.
Na imprezę urodzinową przygotowano m.in. czekoladowy tort o wadze 50 kilogramów. Wśród dań była m.in. dziczyzna z okolic Arłamowa, miejsca internowania w stanie wojennym Lecha Wałęsy.
fot. East News; PAP/ Adam Warżawa
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
AŻ DO "piastów"
18 Listopada, 2014 - 01:29
Satyrze,
Wiesz coś więcej na temat obecnego prymasa Polski ?
Wczoraj buszowałem po internecie.
Sięgnąłem w daleką przeszłość.
No i.....
pewna rzecz mnie zastopowała w tej wędrówce.
Interesują mnie korzenie obecnego prymasa KK
Czyli, ojce, dziady, pradziady.
Aż do "piastów" jak się da....
Maj to w polskiej tradycji chrześcijańskiej miesiąc poświęcony w sposób szczególny Maryi
Z Pozdrowieniem dla Cię i
Księżniczki Czeskiej
Evy
Adamie! - Na temat obecnego prymasa...
18 Listopada, 2014 - 10:46
... moja wiedza nie jest rozległa. Ale po Twojej sugestii pomyszkuję w wolniejszej chwili w internecie, bowiem jego osoba jest godna naszego zainteresowania.
Dziękujemy za pozdrowienia
i odwzajemniamy się nimi,
___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".
© Satyr
Szanowny Romanie...
16 Listopada, 2014 - 19:29
wiem,że zabiegasz o poprawną polszczyznę, ja też.Pozwolę sobie zatem przypomnieć,że tylko dwa czasowniki nie kończą się na "ę" , to umiem i rozumiem.Serdecznie pozdrawiam
Verita
*
16 Listopada, 2014 - 21:11
Dziękuję bardzo, postaram się zapamiętać.
Pozdrawiam.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain