Miedwiediew: gotów jestem powiedzieć Polakom...

Obrazek użytkownika Agent_Smith
Kraj

Chodzi o polskie koleje. W październiku br. Posłowie PiS w Sejmowej Komisji Infrastruktury zmroziła następująca informacja: Decyzją Premiera Tuska i Ministra Grada planowana na 2011 rok prywatyzacja PKP Cargo (drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w UE) nie nastąpi w ofercie publicznej ale poprzez sprzedanie tzw. Inwestorowi branżowemu czyli Deutsche Bahn AG tzn. Kolejom Niemieckim. Mimo tegorocznych spektakularnych sukcesów sprzedaży przez giełdę akcji PZU, Tauronu i GPW zdecydowano, że przewoźnik nie wejdzie na parkiet. Posłowie się dowiedzieli, że ten sposób prywatyzacji został wybrany w wyniku osobistego nacisku Angeli Merkel na Donalda Tuska. Tusk natychmiast wydał polecenie zgodne z oczekiwaniem Frau Kanclerz i choć nie ma jeszcze ostatecznego komunikatu klamka zapadła: Niemcy mają przejąć kontrolę nad tranzytem towarowym wschód zachód, a także na pomorzu zachodnim oraz na Śląsku. Wybuchł skandal, a posłowie PiS zwołali konferencje prasową. Przyszli nawet dziennikarze. Opowiedziano im jak Merkel wpływa ręcznie na proces prywatyzacji w Polsce. Przyszli i poszli, a informacje z konferencji nigdy się nie ukazały. Na topie były wtedy ostatnie wyskoki Kluzikowej w PiS.Sprawa finansowania zupełnie inaczej wygląda jednak, jeśli opisana wyżej linia w kształcie litery "Y", łącząca Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław będzie częścią paneuropejskiego projektu Berlin – Moskwa. A tak się stanie gdy Niemcy zostaną właścicielami PKP Cargo. Tak oto zgodny z Polską racją stanu projekt linii Warszawa-Moskwa (gdyż naszą racją stanu jest by Polska robiła większe interesy osobno z Rosją i z Niemcami niż oni ze sobą ponad naszymi głowami) zamieni się na linie towarowo-przesyłową Niemcy - Rosja, na której nawet nie będziemy wozakami zarabiającymi na tranzycie.czythttp://dakowski.pl//index

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,oid,26555126,title,Miedwiediew-gotow-jestem-powiedziec-Polakom,wid,12916493,opinie.html?ticaid=1b5d8

Brak głosów