Największy spadek zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze”

Obrazek użytkownika Kowalsky
Artykuł

 W I półroczu 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Najwięcej zyskał “Newsweek” a udany debiut zanotowały dwa nowe magazyny: „W Sieci” i „Do Rzeczy”.

 

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W I półroczu 2013 roku jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 0,86 proc. i wyniosła 144 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 0,52 proc. do 125 409 egz. Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 124 467 egz., po wzroście o 11,03 proc.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 108 852 egz.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego średni wynik w I półroczu br. uplasował się na poziomie 97 456 egz.

Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w listopadzie ub.r. (początkowo magazyn był dwutygodnikiem). Natomiast pierwsze wydanie tygodnika „Do Rzeczy” ukazało się w styczniu br. Tygodnik „W Sieci” tymczasowo nosił tytuł „Sieci”. Średnia sprzedaż ogółem tych wydań była niższa i wyniosła 94 889 egz.

Największy spadek w I półroczu br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,88 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 074 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziewiąte. W maju br. „Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w czerwcu br.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Wydawnictwo Gremi Media zmienia formułę tygodnika “Uważam Rze”. Tytuł staje się pismem dla lokalnych przedsiębiorców, koncentrującym się na gospodarce. Modyfikacja tematyki ma poprawić topniejącą sprzedaż magazynu.

Zmiany w tygodniku wprowadzano stopniowo przez ostatnie tygodnie, o ich początku informowaliśmy już w maju br. (więcej na ten temat). Wydanie “Uważam Rze” z 17 czerwca br. ukazało się już w nowej, docelowej formule.

Odświeżone “Uważam Rze” kierowane jest do ludzi prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. W tygodniku jest teraz więcej gospodarki, a polityka prezentowana jest przez pryzmat lokalnych przedsiębiorców. Pokazujemy, jak może ona przeszkadzać w prowadzeniu biznesu - mówi Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Gremi Media. Tytuł rozpoczął też współpracę z Ruchem Niepokonani. Skupia on przedsiębiorców, którzy twierdzą, że pokrzywdziło ich państwo.

Tematy dotyczące ludzi prowadzących własne firmy zajmują sporą część najnowszego wydania tygodnika. W głównym tekście numeru redakcja pisze, że rząd daje urzędnikom skarbowym nieograniczną władzę. W magazynie znajdziemy też artykuły m.in. o “wszechmocnych windykatorach” i “bezkarnych urzędnikach”.

Z magazynu zniknęły działy Turystyka, Technologia czy Nauka i zdrowie, ale niewykluczone, że teksty na ten temat będą się pojawiać w piśmie. Bez zmiana pozostała szata graficzna i objętość pisma (84 strony). Natomiast cenę “Uważam Rze” wydawca podniósł już w maju br. Magazyn teraz kosztuje 4,90 zł. Jego redaktorem naczelnym pozostaje Jan Piński.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowa-formula-uwazam-rze-celuje-w-malych-przedsiebiorcow

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-wzrost-newsweeka-w-i-polroczu-2013-ostro-w-dol-wprost-i-uwazam-rze

Brak głosów