Papież Benedykt XVI abdykuje
za portalem w polityce:
Papież Benedykt XVI od 28 lutego opuszcza papiestwo.
Informacja tę ogłosił osobiście, po łacinie, podczas konsystorza na kanonizacji męczenników z Otranto - podał włoski dziennik. Wiadomość została potwierdzona przez Watykan.
Grom z jasnego nieba
- tymi słowami określił decyzję Benedykta XVI, dziekan Kolegium Kardynalskiego kardynał Angelo Sodano.
Benedykt XVI wyjaśnił, że czując ciężar misji papiestwa, długo rozważał tę decyzję i zrobił to dla dobra Kościoła. Nieoficjalne źródła podają, że przyczyną abdykacji mogą być problemy zdrowotne.
W pełni świadom powagi tego aktu, z pełną wolnością, oświadczam, że rezygnuję z posługi Biskupa Rzymu, Następcy Piotra, powierzonej mi przez Kardynałów 19 kwietnia 2005 roku, tak, że od 28 lutego 2013 roku, od godziny 20.00, rzymska stolica, Stolica św. Piotra, będzie zwolniona (sede vacante) i będzie konieczne, aby ci, którzy do tego posiadają kompetencje, zwołali Konklawe dla wyboru nowego Papieża
- tak brzmi oświadczenie papieża Benedykta XVI z 10 lutego br., które wygłosił dziś podczas Konsystorza w Watykanie.
Oto oświadczenie, jakie Benedykt XVI złożył wobec Kolegium Kardynalskiego:
Najdrożsi Bracia,
zawezwałem was na ten Konsystorz nie tylko z powodu trzech kanonizacji, ale także, aby zakomunikować wam decyzję o wielkiej wadze dla życia Kościoła. Rozważywszy po wielokroć rzecz w sumieniu przed Bogiem, zyskałem pewność, że z powodu podeszłego wieku moje siły nie są już wystarczające, aby w sposób należyty sprawować posługę Piotrową. Jestem w pełni świadom, że ta posługa, w jej duchowej istocie powinna być spełniana nie tylko przez czyny i słowa, ale w nie mniejszym stopniu także przez cierpienie i modlitwę. Tym niemniej, aby kierować łodzią św. Piotra i głosić Ewangelię w dzisiejszym świecie, podlegającym szybkim przemianom i wzburzanym przez kwestie o wielkim znaczeniu dla życia wiary, niezbędna jest siła zarówno ciała, jak i ducha, [oryg. "corporis et animae" - a więc: "ciała i umysłu"] która w ostatnich miesiącach osłabła we mnie na tyle, że muszę uznać moją niezdolność do dobrego wykonywania powierzonej mi posługi. Dlatego, w pełni świadom powagi tego aktu, z pełną wolnością, oświadczam, że rezygnuję z posługi Biskupa Rzymu, Następcy Piotra, powierzonej mi przez Kardynałów 19 kwietnia 2005 roku, tak, że od 28 lutego 2013 roku, od godziny 20.00, rzymska stolica, Stolica św. Piotra, będzie zwolniona (sede vacante) i będzie konieczne, aby ci, którzy do tego posiadają kompetencje, zwołali Konklawe dla wyboru nowego Papieża.
Najdrożsi Bracia, dziękuję wam ze szczerego serca za całą miłość i pracę, przez którą nieśliście ze mną ciężar mojej posługi, i proszę o wybaczenie wszelkich moich niedoskonałości. Teraz zawierzamy Kościół święty opiece Najwyższego Pasterza, naszego Pana Jezusa Chrystusa, i błagamy Jego najświętszą Matkę Maryję, aby wspomagała swoją matczyną dobrocią Ojców Kardynałów w wyborze nowego Papieża. Jeśli o mnie chodzi, również w przyszłości będę chciał służyć całym sercem, całym oddanym modlitwie życiem, świętemu Kościołowi Bożemu.
W Watykanie, 10 lutego 2013 r.
Pierwszą reakcję ogłosił premier Włoch Mario Monti:
Jestem bardzo poruszony tym niespodziewanym doniesieniem.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 10354 odsłony
Komentarze
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika boldandcharm nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
boldandcharm Prawie nigdy11 Lutego, 2013 - 13:28
boldandcharm
Prawie nigdy nie śnię. Dwa dni temu śniło mi się, że Papierz nas zostawił.
boldandcharm
@boldandcharm
11 Lutego, 2013 - 13:34
Tylko na Miły Bóg nie pisz papież przez "erzet".
@markus5005 dzięki
11 Lutego, 2013 - 14:02
jako samozwańcza strażniczka polskiej ortografii (czasami gramatyki) pozdrawiam!
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Przepraszam wszystkich
11 Lutego, 2013 - 14:03
boldandcharm
Papierz został przybity i tak pozostanie. Niech będzie wiecznym śladem prywatnych emocji.
boldandcharm
Nie tak dawno czytalem
11 Lutego, 2013 - 14:27
ze papiez zostawi swoj koscil, tak tez sie stalo. W chwili kiedy ataki na Kosciol Chrystusowy sa wyjatkowo brutalne pasterz zostawia swoje owce. Cos mi tu sie nie zgadza , JPII chory cierpiacy trwal przy sterach Lodzi Piotrowej do konca. Czy to nie wewnetrzne ataki watykanskich slug zlego wymusily taka decyzjwe na Benedykcie XVI?
myślę, że Benedykt obserwował zmagania Jana Pawła II
11 Lutego, 2013 - 14:37
Moja intuicja mówi mi, że Benedykt dawno już powziął koncepcję abdykacji z powodu utraty sił. Jako Niemiec nie ma wystarczającej pokory, by zaakceptować własną niedoskonałość. Poza tym - przypuszczam, że w Watykanie nie miał swojej Półtawskeij.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
ile w tobie zła i chamstwa!
11 Lutego, 2013 - 16:20
Alexola
takich oto chamow mamy w moim kraju za grosz wspołczucia taktu -takie wyuczone Palikotociarstwo wstydz sie mierna Polko!Nie tobie osądzać WIELKICH LUDZI!AW tobie za grosz pokory!
Alexola![](desktop)
Idzie nowe, radujmy się
11 Lutego, 2013 - 16:49
Jakiego współczucia ? Czy czasami On (Papież) nie wystąpił swoim niegodnym uczynkiem przeciwko Bogu ? On zdezerterował.
Inna sprawa, że Go zmuszono do odejścia, za te pedofilskie afery w niektórych diecezjach, za te przewałki z majątkiem Kościoła, za tę współpracę ze służbami całego świata.
IDZIE NOWE, RADUJMY SIĘ.
------------------------
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Alexola i innym...
11 Lutego, 2013 - 19:26
Alexolo!
W Tobie także nie widzę za grosz pokory.
Tak nazdać Markowej, która ma o wiele większą aktywność na Niepoprawnych...
ZERO kultury - każdy proboszcz ma zawsze rację, bo jest Bogu poświęcony i święty?
Markowa realnie i po ludzku, bez cienia obrazy podjęła nie tyle próbę oceny, co odnalezienia przyczyny abdykacji Ojca Św. powołując się na cechy charakterologiczne przypisywane Niemcom.
W dodatku poniekąd współczując Papieżowi, że być może brakło
Mu oparcia z zewnątrz.
I tyle!
I coś w tym może być - bez cienia obrazy dla wciąż jeszcze Papieża!
Wszak to "pancerny kardynał" - ale i wbrew pozorom PANCERNY Papież!
W dobrym tego słowa znaczeniu - nie chcę się powtarzać - przeczytaj mój wcześniejszy komentarz, poniekąd podsumowujący charakter pontyfikatu Benedykta XVI - mimo wszystkich afer i problemów w mojej ocenie DOBREGO i owocnego pontyfikatu.
Co - u mnie też brak pokory?
Może?!
Ale i ja jestem Kościołem!
I mam prawo powiedzieć co czuję, bo to mój Pasterz, a ja nie muszę tylko beczeć jak owca, bo z łaski Boga mam swój rozum.
I żałuję, że Benedykt odchodzi.
A jednak...
Mój ojciec - o rok tylko młodszy od Papieża, w zasadzie wciąż sprawny i w niezłej jak na swój wiek formie, a powiedział, że nie dziwi się Ojcu Świętemu i jego decyzji.
Pięknie podkreślił ważną rzecz autor notki - Tomasz A.S.
Wszyscy wierzący powinni mieć świadomość, że to nie tylko decyzja Papieża, że nie był On w tej decyzji sam.
Bo w Kościele działa Duch Święty i wszyscy wierzący musimy w to wierzyć.
I mieć nadzieję.
Wszystkim dyskutującym o objawieniach i proroctwach Św. Malachiasza pragnę przypomnieć, że to Święty Kościoła.
Nie znalazłem oficjalnego zaprzeczenia ani potwierdzenia "papieskiego" proroctwa przez Kościół.
Wg. niego o ile jest autentyczne, przypuszczalnie Benedykt XVI jest ostatnim "numerowanym" Papieżem.
Jednakże proroctwo można rozmaicie interpretować:
Można wręcz uznać że był ostatnim Papieżem, że przedostatnim, lub że Św. Malachiasz nie znał czy nie podał ilu Papieży będzie między Benedyktem (De gloria olivae), a Pietro Romano (Piotrem II ?!?)
Może to właśnie teraz będzie ostatni Papież - Pietro Romano
- na giełdzie nazwisk już pojawił się pewnien energiczny czarnoskóry kandydat...
No i czy Apokalipsa, Armageddon nastąpią za Jego pontyfikatu, a może po?
A może długo, długo po?
Nie są określone ramy czasowe.
Wszak może nastąpić upadek instytucjonalnego Kościoła - z różnych przyczyn, a nie być tożsamym z końcem świata.
A może sam koniec świata - Apokalipsa będzie trwała kolejne 1000 lat?
Przypominam, że z Polski miała wyjść iskra przygotowująca świat na paruzję - czyli powtórne przyjście Chrystusa.
Wielu twierdzi, że tą iskrą był bł. Jan Paweł II, ale równie dobrze mogła nią być św. Faustyna i zainicjowany za Jej sprawą kult Miłosierdzia Bożego...
"Czuwajcie więc i módlcie się, bo nie znacie dnia ani godziny..."
Pozdrawiam, szczególnie autora wpisu Tomasza A.S.(10 - bez radości, ale dla zasady),
Ciociobabcię, Markową i tł.
Azet i Traube - dziękuję za głos rozsądku,
alchymista - dzięki za głos ku przemyśleniu...
tańczący z widłami - jak już możesz po wczorajszym - Twoje zdrowie! i łączę się w tym "bulu" dnia wczorajszego;)...
Pasiu
Pasiu
...podaj dłoń...
11 Lutego, 2013 - 19:53
Witaj: dziękuję na tą spontaniczną i szczerą reakcję: z chamami trzeba po chamsku...
W Benedykcie nie mieliśmy Jana Pawła II, ale mieliśmy dobrego papieża: mądrego i nie uciekającego od bolączek kościoła, w tym od problemu pedofilii (zło jest głośne, dobro - porusza się często opłotkami, pozostaje niezauważane). Jestem wierzącym, ale - nię święto jeb...wym: jestem walczącym chrześcijaninem: każdy w kościele Jezusa, który podejmuje swój krzyż - robi to według swoich możliwości, do których zaliczam i siły fizyczne. Jeżeli papież Benedykt XVI uznał, że nie podoła temu, czego jest świadom - czas na zmianę sternika: trzeba uszanować Jego wolę i odwagę, bo wiedział dobrze, że spotka się i z krytyką tych, którzy nic mądrzejszego wymyśleć nie potrafią
Krzysztof Kaznowski
Krzysztof Kaznowski
Benka zmuszono
11 Lutego, 2013 - 16:44
Ależ droga Pani. Pani znów sentymentalnie. Nie brak sił, tylko siły zła go zmusiły.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Re: Papież Benedykt XVI abdykuje
11 Lutego, 2013 - 14:37
W ciekawych czasach przyszło nam żyć. Pierwszą w historii dobrowolną rezygnacją z urzędu papieskiego była abdykacja Celestyna V, kanonizowanego w 1313 roku.
http://www.lodz.mm.pl/~polzibi/moja/lista7.htm
Zastanawiające są te słowa Benedykta XVI:
Może jest to tylko niezręczność tłumaczenia?
Zostało tylko się modlić aby konklawe wybrało godnego następcę.
Ma,
11 Lutego, 2013 - 14:52
też mnie to uiderzyło.
Jeśli tłumaczenie jest prawidłowe, to Papież stracił siłę ducha.
Konsekwencje tej sytuacji są bardzo trudne do przewidzenia.
@ torpeda.wulkaniczna
11 Lutego, 2013 - 15:21
Konsekwencje może są trudne do przewidzenia, chociaż sam proces dalszego postępowania jest znany.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Abdykacja-Benedykta-XVI-Rzecznik-Watykanu-przyczyna-nie-jest-depresja,wid,15325170,wiadomosc.html
Tak, Watykan ma odpowiednie procedury.
11 Lutego, 2013 - 15:37
Myślałem tu o pewnym szoku dla wiernych - uznaje się, że Papież jest nieomylny oraz że ma "z góry" najwyższe możliwe poparcie.
Co sądzić o sytuacji, kiedy jego "duch się osłabia" na tyle, że nie daje rady.
Oczywiście można akcentować, że Papież jest tu bardzo ludzki, jest bliższy tzw."zwykłemu człowiekowi". niż np. był JPII - który uznał, że krzyż będzie dźwigał do końca. Mimo wielu spekulacji i - jak podejrzewam - namawiań do abdykacji.
Łapię się na tym że wolałbym, żeby to był błąd tłumaczenia lub składni.
apb. Nycz: kalka niemiecko-medialna pytania TVN24
11 Lutego, 2013 - 15:22
Tak określił charakter pytania dziennikarki TVN24 arcybiskup
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
ducha czy umysłu?
11 Lutego, 2013 - 15:28
Raczej chodziło o umysł. Po łacinie było "corporis et animae"
http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2013/february/documents/hf_ben-xvi_spe_20130211_declaratio_lt.html
Po angielsku "mind and body"
http://www.news.va/en/news/pope-benedict-xvi-announces-his-resignation-at-end
złe tłumaczenie: umysłu - a nie ducha
11 Lutego, 2013 - 15:34
@Ypsilon, dziękuję za wyjaśnienie. Takie tłumaczenie stworzyło nieprzyjemne wrażenie i na mnie.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Złe tłumaczenie.
11 Lutego, 2013 - 15:39
To dobrze. Rozpisałem się niepotrzebnie.
ducha czy umysłu?
11 Lutego, 2013 - 16:06
Proszę nie traktować mojej podpowiedzi jako rozstrzygającej. Najlepiej by to zrobił ekspert od łaciny.
Zakresy znaczeniowe słów z różnych języków często nie pokrywają się dokładnie, dlatego myślę, że nie można też jednoznacznie powiedzieć, że chodzi tu tylko o umysł w znaczeniu rozum, intelekt. Na pewno jednak w oświadczeniu Papieża nie chodziło o sens zbliżony do "upadku na duchu". Tłumaczenie na polski http://pl.radiovaticana.va/Articolo.asp?c=663806 uważam za trochę nieszczęśliwe.
@ ma
11 Lutego, 2013 - 19:45
Też zwróciłam na to uwagę i pomyślałam o złym przetłumaczeniu. Warto by zajrzeć do oryginału, może jest na stronie Watykanu.
Znalazłam oryginał
11 Lutego, 2013 - 20:01
Ciało i duch jest tam potraktowane razem, to przekład polski jest niefortunny. Niepotrzebne/zbędne jest to "zarówno", co potem daje fałszywą interpretację.
Jest:
"...vigor quidam corporis et animae necessarius est, qui ultimis mensibus in me modo tali minuitur,"
czyli:
"Potrzebna jest jakaś siła ciała i ducha, która w ostatnich miesiącach..."
Gdyby, zaznaczm - gdyby abdykacja nie była
11 Lutego, 2013 - 15:37
samodzielną decyzją Papieża to reperkusje dla świata, w tym dla Polski będą tragiczne.
Większość Papieży dożywało sędziwego wieku (oprócz tych, którzy dostali... cykutę?)i nie abdykowali.
Masoneria wówczas nie była przygotowana do przejęcia władzy globalnej.
Wówczas Jezus rzekł do nich: Wy wszyscy zwątpicie we Mnie tej nocy. Bo jest napisane: Uderzę pasterza, a rozproszą się owce stada. Mt.26
Patrząc na realia kościoła w Polsce i zmasowane ataki na kościół katolicki na świecie można mieć wiele wątpliwości.
Co na to Sekretarz stanu Stolicy Apostolskiej Tarcisio Bertone ???
****************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
zwracam uwage na ortografię
11 Lutego, 2013 - 16:06
Kościół instytucja pisze się z dużej litery. W znaczeniu "budynek" - z małej litery.
To na wstępie.
To nie była "samodzielna decyzja" skoro jest z nim Duch Święty. Zwłaszcza przy takiej decyzji.
"Uderzę pasterza, i rozproszą się owce stada". Mt.26.31
Czy wtedy "rozproszenie owiec" było złe dla Kościoła? Chrystus uznał to za konieczność i potrzebę niesienia w świat Ewangelii.
"Co na to Sekretarz stanu Stolicy Apostolskiej Tarcisio Bertone ???" - Nie rozumiem tego pytania. Decyzja Papieża była osobista.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: zwracam uwage na ortografię
11 Lutego, 2013 - 16:42
Kościół - wiele wydawnictw katolickich pisze kościół z małej litery. Nawet książeczki do Nabożeństw. Ja skłaniam się do zwróconej uwagi - Kościół to My.
Duch Święty jest zawsze i z każdym. Często jednak coś (zły) zagłusza głos Ducha Świętego... wszyscy jesteśmy grzeszni.
Uderzą pasterza... ale to osobiście Jezus Chrystus Zmartwychwstały skupił owce, czyli czekamy na powrót? A tymczasem?
Sekretariat Stanu Stolicy Apostolskiej - jest dykasterią Kurii Rzymskiej najściślej współdziałającą z Ojcem Świętym w sprawowaniu jego najwyższej posługi.
Na czele Sekretariatu Stanu stoi kardynał Sekretarz Stanu. Jest on głównym współpracownikiem papieża w dziele kierowania Kościołem powszechnym,
najwyższym przedstawicielem Stolicy Apostolskiej na arenie międzynarodowej, a w określonych okolicznościach reprezentuje osobę samego papieża. (II Sobór Watykański nadał Sekretarzowi Stanu prawa podejmowania decyzji).
***********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Tak, kard. Tarcisio Bertone od 28 lutego godz 20-ta..
11 Lutego, 2013 - 18:16
Sekretarz Stanu Stolicy Apostolskiej (jest nim od 2006 r.) będzie zarządzał, jako kamerling - Skarbnik Świętego Kościoła Rzymskiego (jest nim od 2007 r.), sprawami ZWYCZAJNYMI Kościoła oraz będzie się troszczył o dobra i prawa doczesne Stolicy Apostolskiej w okresie wakatu, przejmując administrację Watykanu.
I tyle, i aż tyle.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Papież Benedykt XVI abdykuje
11 Lutego, 2013 - 16:09
Także jestem zaskoczony i zmartwiony.
Choć nie zawsze zachwycałem się Benedyktem XVI, szczególnie zraziła mnie Jego wydana jeszcze za kardynalskich czasów książka o liturgii, przecież zawsze podziwiałem Papieża za Jego stanowczość, za siłę ducha właśnie, z jaką umiał się przeciwstawić głupocie i wszelkim bredniom współczesnego świata.
Bez ogródek nazywał rzeczy po imieniu, umiejąc sprawy wiary, moralności jak i naukę społeczną Kościoła sprowadzić do prostej, czarno-białej postaci: co jest złem, a co dobrem szczególnie w kwestiach tzw. liberalizmu.
Świetnie uzmysławiał, co i dlaczego nigdy nie będzie możliwą reformą.
Jak na częstą powolność działania i reakcji "młynów bożych" w Watykanie w mojej ocenie za Jego pontyfikatu Watykan umiał reagować naprawdę szybko, nie omijając praw trudnych czy niewygodnych.
Wiele działań Papieża wskazuje, iż rozumiał współczesny świat, zwłaszcza fenomen mediów elektronicznych, pragnąc w nich znaleść przestrzeń dla Kościoła i wiary.
Był dla mnie właśnie, Piotrem, Skałą, kotwicą, gwarancją, że Kościół nie zbłądzi w kierunku w którym goni "postępowa" reszta świata...
Myślę, że dużo racji może mieć Markowa pisząc o narodowości Papieża. Pamiętam, że od początku pontyfikatu dużo bardziej się oszczędzał fizycznie niż nasz Papa. Świadom swego wieku oszczędzał siły, albo może w nie nie wierzył?
Mogło też brakować wsparcia miejscowego w Watykanie, zwłaszcza że skala ataków na Kościół i na samą Osobę Papieża wciąż rosła.
Jakim wysiłkiem dla starszego Pana musiało być wgryzanie się w tajniki internetu i mediów elektronicznych, a nawet to - zamiast być docenione, zostało ostatnio skrytykowane... (Tweeter)
I to Papieskie otwarcie na liturgię przedsoborową, na Anglikanów i inne kościoły protestanckie...
Jestem bardzo zmartwiony.
Pomyślcie, Niepoprawni, kto też na Konklawe bedzie...:(
Trzeba się modlić!
Panie, nie zostawiaj swych owiec bez Dobrego Pasterza, zwłaszcza, gdy wilków zda się więcej niż pasterzy, a co niektóre i owczą skórę przybrały i pasterską laskę próbują nosić...
Pozdrawiam
Pasiu
Pasiu
Re: Re: Papież Benedykt XVI abdykuje
11 Lutego, 2013 - 20:12
Jan Paweł II miał wielkie oparcie u swoich rodaków, co na pewno dodawało mu siły, natomiast Benedykt XVI nie miał takiego wsparcia, choćby dlatego, że Niemcy to w większości protestanci.
Jan Paweł II u nas "ładował akumulatory", Benedykt XVI w swoim kraju tego w takim stopniu nie miał.
Pijcie tylko białą wódkę
11 Lutego, 2013 - 15:52
Pijcie białą-bieszczadzką (co to mi ją kuzyn wczoraj prosto z pod Przemyśla przywiózł), bo umysł rozjaśnia i napełnia go spokojem.
Właśnie wczoraj, podczas rozmów na temacie głosowania o wotum nieufności rządu, po 5 kilelonku białej-bieszczadzkiej miałem wizję i wygłosiłem prorocze słowa :
PRĘDZEJ PAPIEŻ ABDYKUJE, NIŻ TUSK ZREZYGNUJE.
I oto proszę, stało się słowo ciałem, .......choć tego nie chciałem.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
I dekiel
11 Lutego, 2013 - 16:13
nadal dymi?
Zadymiarz wulkan
11 Lutego, 2013 - 16:40
Nie, to wulkan dymi.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Istnieje także możliwość, że Papież odchodzi będąc silnym
11 Lutego, 2013 - 16:02
oczywiście nie na ciele, ale wpływami, wsparciem kardynałów głosujących w konklawe, mając moc i środki wpływania na decyzje tak, by Następcą Św. Piotra został, ktoś, kto nie pozwoli liberałom na zdeprawowanie ostatniej ostoi zasad naszej cywilizacji i moralności. Watykan to nie tylko modlitwa, to również polityka.
Pozdrawiam
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
ciekaw, czy kogoś rekomendował
11 Lutego, 2013 - 16:09
???
Bóg - Honor - Ojczyzna!
SIŁY ZŁA
11 Lutego, 2013 - 16:10
Ciekawa teoria. A co powie Pan na temat afer gejowsko-pedofilskim w KK i defraudacji pieniędzy w KK, konfidencji i współpracy ze służbami w KK ?
Nie przyszło Pany na myśl, że Papież został zmuszony do bezprecedensowego dania dyla (ABDYKACJI) przez siły zła ?
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@ Panie tańczący - oczywiście, że mógłbym
11 Lutego, 2013 - 18:50
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok Gorynycz
11 Lutego, 2013 - 19:13
Nie jest moim zamiarem zniechęcanie kogokolwiek do chrześcijaństwa. Sam jestem katolikiem i widzę pełną poświęcenia posługę Bożą na co dzień. Widzę tych spaniałych duszpasterzy na małych i dużych parafiach, modlących się i pracujących w wierze i poświęceniu.
Mówiłem o przyczynach abdykacji Papieża. I to był temat przewodni .
Słabe zdrowie, podeszły wiek, to jedynie wymówka (podła zresztą i cyniczna)
Wszystko wskazuje na to niestety, że prawdziwą przyczyną abdykacji jest szantaż.
I tu dopiero rodzą się pytania. Pytania, których boją się katolicy, a szczególnie zagorzali katolicy.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@Tańczący - powiem ci co jest prawdziwą przyczyną.
11 Lutego, 2013 - 19:21
Ostatnio jeden szafarz nadzwyczajny w diecezji katowickiej, powiedział że Ratzinger jest dla niego osobą prywatną, i że w jego diecezji katowickiej najwyższą władzą jest synod. Wyobraź sobie: Papież Benedykt XVI dowiaduje się, że szafarz Kamiński z Katowitz uważa go za osobę prywatną! Takiego ciosu nikt by nie zniósł!
A poważnie: NIC nie wskazuje na szantaż, WIELE na stan zdrowia i grę polityczną. Twoje interpretacje snute w tym wątku są tak bardzo nad- że odrywają się od wszystkiego, co ma zwiuązek z wiedzą i logiką.
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika tańczący z widłami nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Smok Gorynycz11 Lutego, 2013 - 19:51
Brak szacunku i niesubordynacja wobec zwierzchności to z pewnością rzecz smutna. Jednak Papież Benedykt nie takie rzeczy widział i przeżywał.
Abdykacja ze względu na stan zdrowia. Piękne wytłumaczenie.
A który to pasterz zostawia swoje owce w potrzebie "ze względu na stan zdrowia" ?
Abdykacja Papieska to rzecz bez precedensu (no może jeden). Papież to nie dyrektor zakładu, czy prezes korporacji, Papież nie może sam zwolnić się z funkcji. Tylko Bóg może to zrobić. A skoro sam podał się do dymisji, to przyczyna musiała być ważna, bardzo ważna.
Gra polityczna ? A szantaż to niby czym jest jak nie gra polityczną.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
ja, jako owieczka w stadzie KK, jak każda inna,
11 Lutego, 2013 - 21:13
mam wyznaczonego przez Ojca Świętego pasterza - jest nim biskup mojej diecezji, więc nie czuję się opuszczony. A jakby coś się stało "w skali globalnej" to mam Boga w Trójcy Przenajświętszej. Czy trzeba ci coś więcej tańczący? Potrzeba Ci więcej niż to "potrójne" zabezpieczenie?
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Prawda nas wyzwoli
11 Lutego, 2013 - 21:35
Mówiłem ogólnie o wiernych, wielu dziś czuje sie zagubionych i obawia się (bezpodstawnie) apokalipsy. Ja osobiście nie czuję się ani opuszczony ani zagubiony. Wręcz przeciwnie cieszę się na nadchodzące nowe.
Stare, zgniłe, niewydolne struktury kościelne, nie potrafiące poradzić sobie z pogromami chrześcijan w Afryce i islamizacją setek tysięcy ludzi, z pedofilią, nepotyzmem, wysługiwaniem się służbom i defraudacją musza zastąpić nowe, daj Bóg lepsze.
Pytasz czy trzeba mi coś więcej. Tak. Oprócz tej najważniejszej rzeczy którą wymieniłeś, potrzeba mi jeszcze prawdy. Zwykłej ludzkiej prawdy...tym bardziej od Ojca
Świętego.
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Łączę się Smoku
11 Lutego, 2013 - 16:12
w optymiźmie.
Jeśli Benedykt czuł, ,że siły go opuszczają, to ostatnim zadaniem byłoby "namaszczenie następcy" - póki jeszcze tych sił aż tak nie brakuje.
Re: Istnieje także możliwość, że Papież odchodzi będąc silnym
11 Lutego, 2013 - 16:44
Obyś miał rację, Smoku!
Pozdrawiam
Pasiu
Pasiu
Przepowiednia Malachiasza O Ostatnim Papieżu (2012) Koniec Świat
11 Lutego, 2013 - 16:53
Przepowiednia Malachiasza O Ostatnim Papieżu (2012) Koniec Świata ? PL
http://www.youtube.com/watch?v=nbGEmWsRHpg
Historia Św. Malachiasza![](http://archiwumx51.republika.pl/religijne2.gif)
Św. Malachiasz urodził się w Armagh [Irlandia] w 1094. Został kapłanem w 1119 roku. Cztery lata później został biskupem w Connor, a następnie w Down. Ewangelizował Irlandie i założył tam liczne klasztory. Zmarł w 1148 roku w Clairvaux. W czasie swojego życia zaprzyjaźnił się z Św Bernardem.
Historia Przepowiedni
Św Malachiasz miał wiele wizji dotyczących pontyfikatów papieży. Niestety wiele z nich się spełniło... Pisze niestety, ponieważ przepowiedział On, że po Janie Pawle II będzie tylko dwóch Papieży.Są dwie wersje dotyczące powstania i odnalezienia tychże przepowiedni.
Pierwsza mówi o tym, że przepowiednie zostały spisane w 1595 roku przez zakonnika benedyktyńskiego Arnoldo de Wion z klasztoru Świętej Justyny w Padwie.
Druga mówi o tym, że św. Malachiasz przekazał je Papieżowi Innocentemu II, który to kazał je schować w watykańskiej bibliotece. Potem zostały odnalezione dopiero w 1595 roku.
W każdym razie, potem zostały one skonfrontowane przez specjalną komisję watykańską z przepowiedniami Sybilli i Nostradamusa. Wszystkie trzy źródła przepowiadały bardzo zbliżone do siebie rzeczy, mówił o upadku kościoła i końcu świata.
Przepowiednie
Według przepowiedni Św Malachiasza koniec świata ma nastąpić w 2025 roku, jego nadejście mają poprzedzać 4 opisane poniżej pontyfikaty Papieży. Ci czterej ostatni papieże nazwani zostali w księgach odpowiednio:
De mediae lunae - mediator księżyca,
De labore solis - trud słońca,
De gloria olivae - chwała drzewa oliwnego,
Pietro Romano - Piotr rzymski.
Początek końca panowania kościoła katolickiego miał się rozpocząć od nagłej śmierci Papieża Księżyca, który miał rządzić bardzo krótko z powodu nagłej śmierci. Nazwa Papież księżyc pochodzi od tego, że Papież ten miał nie zdarzyć rozpocząć żadnych nowych spraw, a jedynie miał dokończyć działania poprzedniego Papieża. Ten opis pasuje idealnie do Papieża Jana Pawła I który zasiadał na stolicy Piotrowej przez 30 dni, i zdołał jedynie porozmawiać z dostojnikami Watykanu o zmianie oblicza kościoła. Mediacje zostały zaplanowane przez poprzedniego Papieża Pawła VI.
Trud Słońca, pochodzi od tego, że ów Papież miał podróżować po całym świecie jak słońce po nieboskłonie. Ten opis idealnie pasuje do Jana Pawła II, który przez cały pontyfikat jeździł po całym świecie i próbował na powrót połączyć kościół Katolicki z kościołami Prawosławnymi, Luterańskimi itd.
Następnym Papieżem ma być Papież "chwała drzewa oliwnego", za którego ma się bardzo silnie rozwinąć wiara w zjawiska paranormalne. Ma ona być tak silne, że stanie się ona jakby oddzielną wiarą tzw. New Age. Papież "chwała drzewa oliwnego" będzie zmuszony nawiązać kontakt z nową "religią". Przeniesie się tymczasowo do Mediolanu z skąd już nie powróci do Rzymu.
Ostatnim Papieżem, ma być Piotr rzymski Papież Apokalipsy. Będzie on świadkiem ostatecznej walki Chrzęścijaństwa z Muzułmaństwem. Mają wywiązać się również konflikty maoistyczno-buddyjskie. Największym z konfliktów ma być wojna chińsko-indyjska. Następnie ma się pojawić Antychryst, czyli Szatański odpowiednik Jezusa Chrystusa. Ma on usunąć od władzy mędrców Indii i Tybetu, oraz ujarzmić tłumy czyniąc rzeczy podobne do cudów. Szatan obdarzy go całą mocą. Antychryst z 200 milionową armią oraz siłą Szatana ma ruszyć na Zachód. Rzym ma polec a wraz z nim ostatni Papież. Świat ma zostać oczyszczony w płomieniach.
Co niektórzy uważają, że ostatnie 2 przepowiednie:
De gloria olivae - chwała drzewa oliwnego,
Pietro Romano - Piotr rzymski.
Dotyczą jednego, ostatniego Papieża, którym ma być murzyn. Jeśli to prawda, to możemy spodziewać się wyboru papieża murzyna, jeśli nie, to czekamy na wyjaśnienie, co ma znaczyć "Chwała drzewa oliwnego".
Wizja ta jest bardzo niepokojąca, szczególnie, że część przepowiedni się już spełniła. Biblia również mówi o tym, że ostatni Papież przyjmie imię Piotr. Ale mówi również o sądzie ostatecznym... Możemy tylko czekać.
http://archiwumx51.republika.pl/sw_malachiasz.html
***********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Żydowskie bajanie ?
11 Lutego, 2013 - 16:59
Ciekawe te żydowski teorie spiskowe. Jakoś na szczęście nigdy się nie sprawdzają.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
11 Lutego, 2013 - 17:08
Chłopie, akurat ten Malachiasz był, ten tego, Irlandczykiem...
Pozdrawiam
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika tańczący z widłami nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
tł11 Lutego, 2013 - 17:13
Żydowskiego pochodzenia ? Nie? A to szkoda.
A rozumiem.......mason.
No czyli wyszło jednak, że żydowski bajanie.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Jednak dekiel
11 Lutego, 2013 - 17:17
nadal kopci.
Tak już mu zostanie?
tł
11 Lutego, 2013 - 17:37
No i oczywiści pozdrawiam ;)
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
11 Lutego, 2013 - 17:42
Niestety, zarówno żydostwo, jak i masoństwo Malachiasza z Armagh jest mało prawdopodobne :-)))!
Nie wyszło :-)))!
ale murzyn i służby są!
11 Lutego, 2013 - 17:57
Gdzie? W herbie papieskim Benedykta XVI jest murzyn i niedźwiedź na służbie niesie list od Putina);)))
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Ten niedźwiedź to
11 Lutego, 2013 - 18:59
nawiązanie do św. Korbiniana, któremu w drodze do Monachium misiu zjadł muła, za to musiał sam ponieść pakunki świętego. I tyle co do spiskowej teorii. A Murzyn to tradycyjny element herbów biskupów bawarskich, Benedykt jedynie go przeniósł na herb papieski.
TŁ
11 Lutego, 2013 - 17:59
Znane jest co prawda jego miejsce urodzenia ale o jego rodzicach niestety nie wiemy nic. A więc mógł byc Żydem. Skąd to imię Malachiasz (chocby i przyjęte, lub nadane) a nie John ? Ponadto przyjmując, że był spadkobiercą staroceltyckich tzw. misteriów, mógł też byc pramasonem a jeżeli nim nie był, jego wizje mogli w następnych wiekach wykorzystać masoni.
A więc jak gdyby zaocznie i on sam mógł zostać masonem.
Jedno jest pewne Malachiasz, jest ŻYDEM LUB MASONEM, EWENTuALNIE ŻYDO-MASONEM, inaczej nie pisałby w swoich przepowiedniach takich gigantycznych bzdur.
Pozdrawiam :))....i oczywiście wszystko z przymrużeniem oka :)
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący
11 Lutego, 2013 - 18:08
Wywodził się najprawdopodobniej z rodu szlacheckiego. Jeśli tak go ochrzczono, to nic dziwnego ponieważ w tym czasie imiona biblijne nie były w Irlandii niczym wyjątkowym. Jeśli zaś przyjął takie imię zakonne, to tym bardziej wyklucza jego żydowskość.
Konwersje w Irlandii w XI/XII wieku? Mało prawdopodobne.
A tu, to już poleciałeś na oparach
Ponadto przyjmując, że był spadkobiercą staroceltyckich tzw. misteriów, mógł też byc pramasonem a jeżeli nim nie był, jego wizje mogli w następnych wiekach wykorzystać masoni.
tł
11 Lutego, 2013 - 18:15
Niestety drogi tł. Słowo -najprawdopodobniej- w kronikarstwie, ma takie same znaczenie jak w sądownictwie - domniemanie niewinności- . A więc skoro jest tylko PRAWDOPODOBNIE, to znaczy, że mógł być również PRAWDOPODOBNIE Żydem.
Pozdrawiam :) NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
tł & tańczący z widłami
11 Lutego, 2013 - 18:02
Pogodzę Panów,
Malachiasz był Irlandczykiem myślącym po żydowsku:-)
Traube
11 Lutego, 2013 - 18:10
Hmm. Czemu nie, mógłbym się z takim twierdzeniem zgodzić :)
Pozostaje jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia co ćpał. W Irlandii mówi się, że raczył się grzybkami, jednak ja skłaniałbym się do opium, gdyż pierwsze wizje miał podobno w Rzymie.
Pozdrawiam :)
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@Traube&Tańczący...
11 Lutego, 2013 - 18:14
Traube, jestem pogodzony... z losem, jaki zgotował mi Tańczący :-)))!
Tańczący, zapomniałeś o winie, które mógł pić zarówno w Clairveaux, jak i Rzymie :-)))! I na tym kończę definitywnie.
TŁ
11 Lutego, 2013 - 18:19
Tak, zapomniałem :)
Dobrze, że to Ty zamiast mnie postawiłeś tezę o pijaństwie Malachiasza :))
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tł - prawdziwego mężczyznę poznajemy po tym jak kończy.
11 Lutego, 2013 - 18:58
Czyli jeśli kończysz definitywnie jest macho absolutny?
A poważnie: nie rozważyliście jeszcze dwóch kwestii:
1. Możliwości, że to Malachiasz w trakcie halucynogennych medytacji wynalazł prototypowy prototyp roweru i w ziązku z tym był jeszcze cyklistą.
2. Czarne włosy ze skłonnościa do przetłuszczania, wyłupiaste, podkrążone, czarne oczy, garbaty nos i sniada cera mogą świadczyć że był Fenicjaninem?
Pozdrawiam:)
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
@Smok Gorynycz
11 Lutego, 2013 - 19:03
Nie zachowujesz powagi właściwej smokom :-)!
Pozdrawiam
PS. Fenicjaninem mógł być. Jak powszechnie wiadomo kult Baala legł u podstaw masonerii... Kończę definitywnie. Z Tobą :-)))!
Obyś żył...
11 Lutego, 2013 - 19:44
Jest takie chińskie przekleństwo "Obyś żył w ciekawych czasach". Ostatni raz papież reezygnował z tronu po soborze w Konstancji 1415. Sześćset lat temu...
--------------------------
Reszta nie jest milczeniem.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Smok
11 Lutego, 2013 - 20:54
W ciekawych czasach jak najbardziej ale dlaczego zarazem w chińskim roku węża ? ;)
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Podobno
11 Lutego, 2013 - 17:01
ta przepowiednia to fałszywka.
A jeśli nie i ma się sprawdzić - no to czekamy, bo cóż można więcej?
Bingo!Czekamy!I
11 Lutego, 2013 - 19:39
Bingo!
Czekamy!
I jeszcze podziękowania których brakło:
za poczucie humoru właściwe Smokom, oraz stoicką postawę właściwą Wulkanom nawet jeśli czasem Torpedę wypuszczą;)
Pasiu
Pasiu
Re: Przepowiednia Malachiasza O Ostatnim Papieżu (2012) Koniec Ś
11 Lutego, 2013 - 20:17
Zawsze irytuje mnie naciąganie przepowiedni, a zwłaszcza, w tym wypadku, określeń papieży, jest strasznie na siłę.
Nie komentuję tej
11 Lutego, 2013 - 17:04
Nie komentuję tej decyzji,ale jest bardzo dziwna. Jestem pełna obaw.
itd..............
11 Lutego, 2013 - 17:07
Jakie wy wszystkie mądre jesteście, a nikt nie zadał pytania :
1. Kto nakłonił Benedykta do abdykacji ?
2. Kiedy nakłonił ?
3. Dlaczego nakłonił ?
4. .........itd.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Aaaaa,
11 Lutego, 2013 - 17:10
bo te wszystkie mądre czekają na Pląsającego z Widelcem i Kielonkiem.
No i jest, no i zadał.
Teraz nam odpowie?
zadymiarz wulkaniczny
11 Lutego, 2013 - 17:21
Odpowiadam :
1. służby + masoneria, inne.....(jakie dowiedz się sama)
2. sprawa nabrzmiewała od watykańskiej afery defraudacyjnej i pedofilskiej
3. szantaż
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
A ten czwarty punkt,
11 Lutego, 2013 - 17:28
Pląsaczu?
Poszukaj, popląsaj........
11 Lutego, 2013 - 17:34
Czwarty ?
Co to ja, Pytia Delficka ?
Walnij sobie kielonka, poszperaj w necie, pogadaj z mądrymi ludźmi, to może rozpracujesz ?
Pozdrawiam
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Nosz kurdesz
11 Lutego, 2013 - 20:15
dałem się zrobić w trąbala.
Temat poważny, a tu Tańczący pląsa ze Smokiem, TŁ się przygląda z półuśmiechem, Traube " godzi zwaśnionych" , reszta szuka irlandzkiego żydomasona, a Pasiu jakoś to wszystko ogarnia.
A ja tu się nadymam, że Partner Widełek jeszcze po wczorajszym chlanku samborumbę odstawia na kacu, bo Benek dał dyla.
No młody tu jestem, jak tu rady Tańczącego nie przyjąć i nie naradzić się z flaszką?Skoro wszędzie na NP czyha podpucha...
A komentatorzy już wiedzą, jaki powinien być nowy papież!
11 Lutego, 2013 - 17:38
Szkoda Benedykta XVI, bo przywracał Kościołowi właściwy wymiar i to we wszystkich dziedzinach. Ale najzabawniejsi są telewizyjni komentatorzy, którzy już wiedzą jaki "musi" być wy papież. Tak, jak kiedyś pisali "Tusku musisz!", a Tusk jak się zorientował, że na prowincji Platforma straci najwięcej głosów, to miał w nosie Grodzka i wszelkie "musisz" warszawki i krakówka, tak teraz już "wiedzą", że nowy papież "musi" znieść celibat, zaakceptować antykoncepcję i coś tam jeszcze! Zapomnieli, że Kościół nie jest po to, by słuchać wiernych, albo jeszcze nawet niewierzących, ale po to, by to wierni słuchali Kościoła!
AZET
AZET
A ja tak taoistycznie ;-)
11 Lutego, 2013 - 17:45
"Mędrzec pracuje bez rozgłosu, nie szukając pochwał ani sławy. Wypełnia swe obowiązki z naturalną łatwością, a gdy wykona swe zadanie - wycofuje się"
Lao-tze, Tao-te-czing, 9
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Dlaczego odrzucacie najprostsze wyjaśnienie?
11 Lutego, 2013 - 18:17
Obecny Papież jest o rok starszy niż byli Jan Paweł II i Paweł VI w chwili śmierci, o kilka lat starszy niż Jan XXIII...
Ma 86 lat i jest, po prostu, bardzo starym człowiekiem.
Ilu znacie ludzi w tym wieku, którzy zachowali sprawność fizyczną i umysłową potrzebną do spełniania tak ważnej funkcji?
Ja znam, i to raczej z telewizji, niż z życia pojedyncze takie osoby.
Poznałem jednocześnie tabuny ludzi zniedołężniałych i schorowanych około siedemdziesiątki.
Co w tym dziwnego, że człowiek w takim wieku czuje się zmęczony i słaby?
Niektórzy piszą, że na nim ktoś to wymusił...No, dobrze, ale równie łatwo można dowodzić, że inni ludzie kierowaliby zniedołężniałym fizycznie, a zwłaszcza psychicznie Papieżem, że stałby się On marionetką w ręku - wedle uznania - Żydów, masonów czy kogo tam jeszcze.
Prawdę powiedziawszy, nie bardzo rozumiem, dlaczego za coś naturalnego przyjmuje się emeryturę proboszcza lub biskupa i to w znacznie młodszym wieku, a jednocześnie zakłada się, że Papieżem powinno się być do śmierci.
A jeśli Papież - ten czy inny - zachoruje na chorobę Alzheimera i kompletnie otępieje, to też powinien tkwić na Tronie aż do śmierci? To mogłoby się ciągnąć nawet dziesięć lat przecież.
Mnie się wydaje, że większe pole do popisu mieliby jacyś manipulatorzy w przypadku zniedołężniałego Papieża niż gdyby nowym Papieżem został ktoś w pełni sił.
@Traube
11 Lutego, 2013 - 18:25
Dlaczego odrzucacie najprostsze wyjaśnienie?
Bo łatwiejsze to, niż odwołać się do rozsądku. A to co napisałeś jest rozsądne. Czyli - módlmy się do Ducha Świętego o dobry wybór na konklawe.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
"Biskupi straca stanowiska"
11 Lutego, 2013 - 19:00
Za "Wprost"
http://www.wprost.pl/ar/387749/Biskupi-straca-stanowiska/
Jedynymi osobami, które zachowują swoje stanowiska są Kamerling Świętego Kościoła Rzymskiego i Penitencjarz Większy. Kamerling po śmierci papieża niszczy należące do niego" pierścień Rybaka - symbol władzy papieskiej, pieczęć służącą do opieczętowywania listów, potwierdza notarialnie fakt śmierci papieża, pieczętuje papieski apartament oraz nadzoruje przygotowania do pogrzebu i konklawe. W trakcie trwania wyboru papieża sprawuje nadzór nad Kaplicą Sykstyńską. Penitencjarz Większy przewodniczy Penitencjarii Apostolskiej, czyli tzw. Trybunałowi Pokuty. Zajmuje się udzielaniem rozgrzeszeń oraz dyspens zastrzeżonych Stolicy Apostolskiej. Dykasteria Kurii Rzymskiej jest urzędem administracyjnym Kościoła w Rzymie.
Stypulacje takie zawarte są w Konstytucji Apostolskiej "Universi Domini Gregis" ogłoszonej przez Jana Pawła II w 1996 roku.
W rozdziale III art.14 mówi się, że "Zgodnie z art. 6 Konstytucji apostolskiej Pastor Bonus, z chwilą śmierci Papieża wszyscy Kierownicy Dykasterii Kurii Rzymskiej, tak Kardynał Sekretarz Stanu, jak i Kardynałowie Prefekci, Arcybiskupi Przewodniczący, jak również członkowie tych Dykasterii, przestają wypełniać swe urzędy. Wyjątek stanowi Kamerling Świętego Kościoła Rzymskiego i Penitencjarz Większy, którzy nadal załatwiają sprawy zwyczajne, przedkładając Kolegium Kardynałów to, co powinno być przedłożone Papieżowi".
Art. 77 Konstytucji zawarty w rozdziale 5 stanowi, że wszystkie przepisy na wypadek śmierci papieża obowiązują także po jego ustąpieniu."
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Lotna
Żydem nie był, masonem? trudno określić.
11 Lutego, 2013 - 18:27
Św. Malachiasz, abp, wyznawca, prymas Irlandii. - Maelmhaedhoc O'Morgair, Irlandczyk urodzony w Armagh w 1094. Wstąpił do benedyktyńskiego opactwa w Armagh, gdzie przyjął święcenia kapłańskie w 1119. Po studiach teologicznych w Lismore wybrany opatem w Bangor (1123). Sakrę biskupią przyjął w 1124, obejmując stolicę w Connor. W 1129, po śmierci św. Cellacha, mianowany arcybiskupem metropolitą Armagh. Stolicę prymasowską objął jednak dopiero w 1132, po ustaniu pretensji kontrkandydata. Dwukrotnie (1139, 1148) wyjeżdżał do Rzymu, odwiedzając po drodze opactwo w Clairvaux i żyjącego tam św. Bernarda. Mianowany przez pp. Innocentego II legatem w Irlandii, wystarał się o paliusze dla metropolii Armagh i Cashel. W czasie drugiej podróży do Rzymu zmarł w Clairvaux 2 XI 1148, w obecności św. Bernarda. Kanonizowany 6 VII 1199 przez pp. Klemensa III. Wpisany do Martyrologium Rzymskiego pod zlatynizowanym imieniem i datą 3 listopada, ze względu na wspomnienie Wszystkich Zmarłych. Dawne biografie jednogłośnie wspominają o "darze proroctwa" manifestowanym za życia świętego oraz o cudach, manifestowanych także po śmierci.
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
inne proroctwo mówi ,że
11 Lutego, 2013 - 19:30
Athina
podczas walki Dora ze Złem będzie dwóch papierzy - papież i antypapierz, bacznie pztrzmy kto zasiadzie na Stolicy 'Piotrowej, wiemy jacy sa hierarchowie i jakie wpływy ma szataństwo wszelkiej maści na świecie , mnie osobiście ta wiadomość "zwaliła" z nóg.Smutny dzień ,zaiste Pasterz zostawił owce, tak to w sercu odbieram .
Athina
Rok węża
11 Lutego, 2013 - 20:24
Czy to przypadek ?
Papież abdykował w pierwszym dniu Nowego Chińskiego Roku. Właśnie wczoraj skończył się stary rok (Rok Smoka) a dziś zaczął nowy (Rok Węża).
i 700 lat po pierwszej w historii Kościoła w 1313 r abdykacji Klemensa V.
Przypadek ?
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@tańczący z widłami
12 Lutego, 2013 - 07:06
Tak, to jest przypadek. Dajcie już spokój z tymi spekulacjami.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Re: Papież Benedykt XVI abdykuje
11 Lutego, 2013 - 20:26
Kilka razy oglądałam w Trwam transmisje z uroczystych nabożeństw z udziałem Benedykta XVI. Był coraz słabszy i byłam pełna podziwu, jak on wytrzymuje takie długie ceremonie. Przecież to stary człowiek i nic dziwnego, że czuł, że nie daje rady. Nie doszukiwałabym się w jego decyzji Bóg wie czego - chociaż nigdy nie wiadomo.
Teraz jest ważne, kto będzie następcą.
Czy to nie wpisuje się w zło?
11 Lutego, 2013 - 21:05
Które szerzy się niszcząc wszelkie istniejące dobro
Wszelkie znaki na Ziemi wskazują na upadek
Zbliżamy się do końca, tracąc otrzymany spadek
Bóg dał nam wiele ,lecz ludzie przegrali
Wiarę jako zwykłe zabawy w życiu traktowali
Kto się przy Wierze ostanie otrzyma zbawienie
Kto jej się zaprze będzie piekielnym kamieniem
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
Re: Papież Benedykt XVI abdykuje
11 Lutego, 2013 - 22:07
Najwyższy czas. Szkody dla kościoła, powstałe w czasie trwania tego pontyfikatu, trudno będzie odzyskać??? Degradacja kościoła i chrześćjan na świecie, a szcególnie w Polsce, to wynik, kompletnego braku talentu, jakimi Bóg, obdarza swoich następców. Rozłam w polskim kościele, brak wspólpracy w ewangelizacji i jawna krytyka obecności Radia Maryja i TV Trwam przez Hierarchów polskiego Kościoła, nominacje dla podejrzanych o współpracę z SB i jawnych TW, to ewidentne przykłady izolacji od wiernych. Oczywiscie, to że Benedykt XVI, to Niemiec, nie jest przypadkiem w tych destrukcyjnyxh działaniach Watykanu wobec Polski. Niemieckie interesy, sprzeczne, są z wqartościami instytucji Kościoła dla narodu polskiego i Benedykt XVI, nie ustrzegł się instrumentalizacji swoich działań. Mam nadzieję, że nowy papież, przywróci, te uniwersalne wartości? Pzdr.
Słaby Papież
11 Lutego, 2013 - 22:18
Kolejny głos rozsądku. Dziękuję.
Gdy pytam katolików o osiągnięcia Benedykta podczas pontyfikatu, widzę zmieszane miny i słyszę wymijające odpowiedzi.
Dlaczego ?
Trzeba spojrzec prawdzie w oczy Benedyk to słaby Papież, już dawno KK nie był przez jego biernośc w takich tarapatach.
Nawet nie potrafił wypowiedzieć się zdecydowanie w obronie Radia Maryja i TV Trwam.
To przez jego bierność, nieingerowanie nie przyznano w Polsce miejsca na multipleksie TV Trwam.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
@ tańczący, czy razem biesiadowaliście
11 Lutego, 2013 - 22:22
przy białej-bieszczadzkiej (co to ci z widłami kuzyn wczoraj prosto z pod Przemyśla przywiózł}
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Tomaszu
11 Lutego, 2013 - 22:42
A Ty co, książkę piszesz ? Czy jakiś abstynent....albo z klubu AA co to o wódce ciągle mówi, zamiast pić.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ