Ksiądz Isakowicz-Zaleski rusza do boju o Komsomolską Prawdę
O stosunkach polsko-ukraińskich niedawno wypowiadał się ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zaleski:
Fundamentem jest prawda. Jeżeli by nie powiedziano prawdy o KL Auschwitz czy o Hitlerze, to nie wierzę by doszło do jakiegokolwiek pojednania itd. I dalej, że „prawda” to warunek „pojednania”. Całość tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=M7zb294ogP4
Ksiądz Isakowicz-Zaleski zdaje się więc budować coś w rodzaju stosu ogólników. Pojęcia nieokreślone są tu użyte „piętrowo”. Mamy oto nieokreślone „pojednanie”, ale ono, jak mówi ksiądz, zależy od „prawdy”. Bardzo ładnie słuchać miłych rzeczy o prawdzie, ale i ona jest w tym ujęciu nieokreślona. Zwyczajem generalnie pożądanym jest używanie pojęć dobrze zdefiniowanych i jednoznacznych, tak samo lub choć podobnie rozumianych przez wszystkich. Wiemy bowiem, że najwyższy urząd w państwie raczy nam pełnić pewien specjalista od „zgody” i „jedności”; słowa te znaczą dlań jednak coś zgoła innego niż dla nas. Tedy spróbujmy zastanowić się tu krótko, o jaką prawdę księdzu może chodzić.
Jak wiadomo, są trzy rodzaje prawdy: prawda, półprawda i gówno prawda.
Gdy mowa o prawdzie o historii stosunków polsko-ukraińskich, w Polsce jest trochę uniwersytetów z wydziałami historii i działa Instytut Pamięci Narodowej. Historię badają też inne ośrodki. Ukazują się naukowe publikacje historyczne. Wartość tych prac może być i jest różna; poglądy mogą być i są lepiej czy gorzej udokumentowane, rozbieżne i sprzeczne, itd. Trwa też dialog – to kolejne nieprecyzyjne określenie oznacza tu obopólne wykorzystanie dorobku naukowego, wspólne konferencje itd. - historyków polskich i ukraińskich; nie inaczej bowiem jest na Ukrainie. Nie opiszę tego w szczegółach; dwie tylko uwagi. Po pierwsze, ukraiński sejm niedawno szeroko udostępnił archiwa - szkoda że do roku 1991, a nie lutego 2014 czy choćby 2005 - totalitarnego państwa, które niewoliło Ukrainę, ale i Polskę. Dziwi więc brak pielgrzymek historyków z Polski do tych archiwów i to tym bardziej, że akta może - jak mówił Kaczmarski, i odpukać - „wchłonąć kubeł pełen krwi”[1]; Rosja ciągle bowiem grozi wojną na pełną skalę a przerzucanie broni i wojsk z Rosji na okupowane terytoria ukraińskie to nie turystyka militarna. Trwają zresztą już teraz ciężkie walki pod Mariupolem.
Naturalnie, twierdzenie iż „prawdę” definitywnie ustalają opłacani z budżetów państw naukowcy zakrawać może na uzurpację wręcz zuchwałą. Prócz zwykłych ludzkich słabości, ambicji itp. akurat rządy zainteresowane są często co najmniej wykrzywianiem prawdy. Jest też jedno państwo, które przyjęło kłamstwo za wręcz podstawę swej polityki nie tylko wobec sąsiadów – i tam historykom i dziennikarzom za kłamstwo się płaci. Sądzę że komu jak komu, ale księdzu Isakowiczowi-Zaleskiemu tego akurat tłumaczyć nie trzeba. Jak na urągowisko, główny „tytuł prasowy” tego państwa nazywał się „Prawda”. Państwo to było i jest do dziś znane między innymi z masowego wykorzystania - często też „piętrowo” - pojęć miłych dla ucha, jak „pokój”, ale ogólnikowych i z reguły znaczących coś innego i odległego od pierwotnego znaczenia, jeśli nie wręcz odwrotnego. „Demokracja socjalistyczna”. „Sprawiedliwość społeczna”. Pojęć-cepów; służących nie do rozumowania, a pałowania. Do ogłupiania ofiar. Zgoda że brak precyzji i treściwości wypowiedzi to przypadłość częsta języka potocznego, wszyscy bowiem mamy skłonność do używania pojęć nieostrych; tę jednak słabość łatwo przekształcić w istny systemat kłamstwa i dziś propagandę rozpoznaje się między innymi właśnie po liczbie niezdefiniowanych, niejednoznacznych, a czasem znaczeniowo odwróconych pojęć. Przyjmijmy jednak, że poza Związkiem Sowieckim, w europejskim kręgu cywilizacyjnym i kulturowym aparat pojęciowy i warsztat historyka przy wszystkich komplikacjach i niuansach byłyby próbą choć zbliżenia się do tego, co nazywamy prawdą w historii. Zbliżenia się do prawdy po prostu.
Historycy czasem załamują ręce i rwą włosy z głowy nad tym, co z ich pracy przenika (jeśli w ogóle przenika) do tzw. świadomości społecznej. I rzeczywiście, świadomość ludzi i wiedza potoczna rządzą się prawami własnymi, odrębnymi od warsztatu historyka - i dlatego popularyzacja nauki, albo wiedzy to odrębna grupa zagadnień. Przyjmijmy krótko, że w odróżnieniu od tej namiastki, obietnicy prawdy jaka jest możliwa w wyniku pracy historyków, okruchy prawdy o historii, jakie trafią do laików, to półprawdy.
A o jaką „prawdę” chodzi księdzu Isakowiczowi-Zaleskiemu. Czy o to, by prawdy było np. więcej? Czy IPN i uniwersytety mają zwiększyć liczbę etatów dla pracowników naukowych? Czy ma być więcej publikacji, i/lub bardziej mają być popularyzowane? Czy polscy historycy mają tłumnie ruszyć badać archiwa, które lada dzień mogą zniknąć? Apel byłby to ze wszech miar słuszny.
Tyle że księdzu bodaj nie idzie o prawdę mozolnie bo mozolnie, ale jednak ilościowo rosnącą choćby w sensie liczby publikacji. Mam wrażenie, że idzie mu nie o aspekt ilościowy prawdy, przy wszystkich jej ułomnościach, a jakościowy. O to, by prawda była bardziej prawdziwa niż dotąd.
By była nie prawdą, o jaką uczciwie możemy się starać i jaką dotąd znamy.
By była nieprawdą.
Mogę się mylić; a dwa: sądzę, że nie wypada twierdzić, że księdzu idzie nie o prawdę, a gówno prawdę. Ujmijmy to więc tak:
Jak najbardziej chodzi mu o Prawdę.
Komsomolską Prawdę.
* * *
Morał tej historii jest banalny; myślę jednak, że warto go dodatkowo podkreślić: mgławicowe pojęcia (ogólniki) nie są u ludzi niczym niezwykłym, ale bywa, że są nadużywane w złej wierze. W obu wypadkach skutek jest ten sam. Dlatego starajmy się wypowiadać precyzyjnie sami i oczekujmy tego od innych.
Mariusz Cysewski
Kontakt: tel. 511 060 559
ppraworzadnosc@gmail.com
https://sites.google.com/site/wolnyczyn
http://www.youtube.com/user/WolnyCzyn
http://mariuszcysewski.blogspot.com
http://www.facebook.com/cysewski1
Czytaj też:
http://naszeblogi.pl/45493-polski-banderowiec-z-bardzo-bardzo-wschodniej-polski
http://naszeblogi.pl/44921-wolny-czyn-z-kijowa-ukraina-na-barykadach
http://naszeblogi.pl/44997-jak-zwyciezylo-powstanie-na-ukrainie-film-z-majdanu
http://naszeblogi.pl/44973-za-wolnosc-nasza-i-wasza-na-majdanie-z-czarnymi-kozakami
http://naszeblogi.pl/44854-do-broni
http://naszeblogi.pl/46856-ukrainska-pozyczka-wojenna
http://naszeblogi.pl/45583-slomka-o-znaczeniu-powstania-ukrainskiego-dla-polski
http://naszeblogi.pl/52839-adam-slomka-kandydat-na-prezydenta-sprzedajmy-bron-ukrainie
http://naszeblogi.pl/45851-polska-majdan-ukraina-konferencja-w-zabrzu-kwk-guido
http://naszeblogi.pl/47415-kozacka-slawa-wyzwanie-tyranii-moskwy
http://naszeblogi.pl/53511-ukrainska-historia-wojenna-z-kresow-jak-z-sienkiewicza
http://naszeblogi.pl/53650-ukrainski-ruch-oporu-na-terenach-okupowanych
http://naszeblogi.pl/52337-propaganda-moskwy-stare-lajdactwa-starych-lajdakow
http://naszeblogi.pl/52858-kociol-debalcewski
http://naszeblogi.pl/52387-rosyjskie-zbrodnie-wojenne-wolnowacha
http://naszeblogi.pl/52406-rosyjskie-zbrodnie-wojenne-mariupol
http://naszeblogi.pl/52447-rosyjskie-zbrodnie-wojenne-tortury-i-egzekucje-jencow
http://naszeblogi.pl/52815-rosyjskie-zbrodnie-wojenne-egzekucje-i-bezczeszczenie-zwlok
http://naszeblogi.pl/53600-wiec-choc-sie-speka-swiat-i-zadrzy-slonce-rodziny-jencow
http://naszeblogi.pl/52836-jency-obroncy-lotniska-w-doniecku-pomoc-dla-rodzin-pilne
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5133 odsłony
Komentarze
Komentarz niedostępny
Komentarz użytkownika Verita został oceniony przez społeczność bardzo negatywnie i jest niedostępny. Nie można go już odkryć. Bardzo nam przykro.. :(
5 Maja, 2015 - 19:46
Verita
@Mariusz Cysewski
6 Maja, 2015 - 23:22
są nadużywane w złej wierze, niestety ......są
Mariusz Cysewski
6 Maja, 2015 - 23:44
W kwestii wykorzystywania tzw. półprawd jako narzędzi "inżynieri społecznej ,,,pełna zgoda .
pozdrawiam
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Gówno prawda?
7 Maja, 2015 - 03:47
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Polacy w niebezpieczeństwie
7 Maja, 2015 - 07:29
Zgadzam się z komentarzem, obawiam się o losy Polaków mieszkających na wschód od obecnej granicy. Słyszałem jak prof. Andrzej Nowak w czasie jednego z ostatnich wykładów mówił, że obawia się o bezpieczeństwo naszych rodaków mieszkających we Lwowie i innych miastach. Polka mieszkająca w Kijowie, powiedziała swojemu spowiednikowi, że nawet jej ukraiński mąż, nie wie, że ona jest Polką. To mówi wszystko o możliwości pojednania z nimi.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Profesor Andrzej Nowak nie
7 Maja, 2015 - 08:06
Profesor Andrzej Nowak nie mówił nigdy nic podobnego. Profesor Nowak mówi coś odwrotnego. Choćby tu:
https://www.youtube.com/watch?v=7pJrel5vwbk
... i tu:
https://www.youtube.com/watch?v=GvxBhu8LVjk
Co do drugiej historii, to w Kościele Katolickim jest tajemnica spowiedzi i już choćby z tego powodu taka opowieść jest niedorzeczna. Ale gdyby nawet, to nie musimy pleść plotek na zasadzie jedna baba drugiej babie, bo jest apel organizacji polskich na Ukrainie - podpisany imieniami i nazwiskami - tu:
http://naszeblogi.pl/52622-apel-polakow-na-ukrainie
... publikacje prasowe Polaków mieszkających na Ukrainie, również o ukraińskich Polakach poległych za wolność Ukrainy:
http://kresy24.pl/46586/bohater-majdanu-leon-polanski-polak-niebianskiej-sotni/
Mariusz Cysewski
Zarzucasz mi kłamstwo i niedorzeczność
7 Maja, 2015 - 16:55
Zgadza się, w Kościele Katolickim obowiązuje tajemnica spowiedzi i ksiądz, który mówił o tej Polce, tajemnicy nie złamał, nie powiedział gdzie ją spowiadał jak ona się nazywa ile ma lat itd. Opowiadał to mojemu przyjacielowi podczas swojego pobytu w USA. Profesor Andrzej Nowak popiera wolnościowe dążenia Ukrainy ale jednocześnie mówi o tym jak bardzo obawia się o losy Polaków tam mieszkających. Mówi o tym, że gdy Ukraina przegra z Putinem, Ukraińcy będą mścić się na Polakach. Czy Ukraina ma szansę na wygraną, widać wyrażnie, że nie. Zachód wcale nie ma zamiaru Ukrainie skutecznie pomagać. Nie ignoruj niesamowitej wrogości Ukraińców do Polaków, Polacy mieszkający w Kanadzie i USA a którzy mają kontakty z ukraińskimi emigrantami też to widzą. Poniżej zamieszczam słowa prof. A. Nowaka o których napisałem we wcześniejszym komentarzu, mówi to po godzinie i trzynastej minucie.
https://www.youtube.com/watch?v=EaTWyOVOu9o
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Dodam
7 Maja, 2015 - 17:02
jeszcze, że nie mamy żadnych gwarancji, że wolnym Ukraińcom nie przyjdzie ponownie do głowy pomysł ponownego rezania Lachów. Masz gwarancję, że nie przyjdzie ?
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Myślę, że pan nieporzebnie
7 Maja, 2015 - 22:23
Myślę, że pan nieporzebnie zmyśla. Znam osobiście wielu Ukraińców, jak i jeździłem sam na Ukrainę - i to demonstracyjnie, z biało-czerwoną flagą itd. Nie tylko że nie ma tam żadnej wrogości, ale ludzie są wdzięczni za pomoc.
Pomysły "rezania" już prędzej przyjdą do głowy polskojęzycznym. Tylu putinowców co w Polsce nie ma nigdzie na świecie i nie zdziwię się, gdy partia Zmiana zorganizuje taką prowokację. Ale nie ona jedna startuje do jurgieltu w rublach.
Mariusz Cysewski
Pomysły rezania
7 Maja, 2015 - 23:49
Pisze pan (też przez "p"), że pomysły rezania prędzej przyjdą do głowy polskojęzycznym, jakim polskojęzycznym, Polakom, polskojęzycznym marsjanom, czy jeszcze komuś innemu? Jeżeli ma pan na myśli Polaków, to proszę pokazać, kiedy Polacy wyrzynali na gigantyczną skalę kogokolwiek a w szczególności dzieci i to w tak okrótny sposób, odkryl się pan tu całkowicie. Takim okrucieństwem "popisali" się i to na gigantyczną skalę tylko ukraińcy. Widzę, że tysiące pomordowanych dzieci w niesamowicie okrutny sposób nie trafia do pańskiej wyobrażni. Podpalali także stodoły i obory w których paliły się żywcem zwierzęta. Jeżeli ci, którzy o tym piszą nazywani są tu putlerkami i tp., to jak nazwać tych, którzy nas tak wyzywają, banderowcami? Dlaczego nazwał pan mnie kłamcą a gdy udowodniłem, że nie kłamię, nie odniósł się pan do wypowiedzi prof. A. Nowaka. Nie tylko pan jeździ na Ukrainę i wiem chociażby od "Aleszuma" (choć nie tylko) jak czują się tam Polacy i jak są traktowani. Nie jestem człowiekiem, który kłamie lub zmyśla. Powrócę jeszcze do Polki, która w czasie spowiedzi zwierzyła się księdzu, że boi się przyznać własnemu mężowi, że jest Polką. Bycie Polką nie jest grzechem, ta biedna kobieta po prostu chciała zwierzyć się komuś z czegoś co ją wyrażnie gnębiło. Widzę, że jeżeli brakuje panu argumentów to posuwa się pan do wyzwisk. Poniżej zamieszczam też oświadczenie kanadyjskich i amerykańskich przywódców ukraińskich organizacji, ci ludzie nie tylko nie przeproszą za zbrodnie ale nawet do nich nigdy się nie przyznają. Oświadczenie jest z 2003-go trzeciego r. ale od tamtego czasu jeżeli ich nastawienie się zmieniło to tylko na gorsze. Polecam panu także komentarz jakiegoś Polaka pod ukraińskim oświadczeniem. Jeżeli będzie pan miał kłopoty z przetłumaczeniem to przetłumaczę później. Znam historię mordów na Wolyniu nie tylko z literatury ale także z opisu mojej własnej Matki, która była naocznym świadkiem tamtych nie wydarzeń ale rzezi.
UPA Veterans from Canada and the US: A view on the Volyn tragedyVeterans of the Ukrainian Insurgent Army (UPA) from the United States and Canada sent a statement to The Day with their evaluation of the Volyn events during the Ukrainian-Polish conflict of 1943-1944. “We, UPA veterans, we bow down before the undying memory of the Ukrainians and Poles who fell victims to the bloody conflict between our peoples during World War II.” In their view, “the Volyn conflict should be viewed and evaluated within the context of historical events, also considering Polish authorities’ colonialist policies toward the West Ukrainian lands.” The authors also insist that “during World War II UPA fought for the rights of its people, primarily, against Hitler and Stalin’s invaders.” “What should be considered as tragic is the fact that the Polish side under these complicated circumstances didn’t wish to come to terms with the Ukrainian liberation movement, fought for establishing Polish rule in Ukrainian lands, thus standing on the way of an unnecessary bloody Polish-Ukrainian conflict causing enormous tolls on both sides,” the statement reads. The UPA veterans in Canada and the US are convinced that “our time requires concord and cooperation, which should be a basis for good-neighborly coexistence in the interests of both Ukrainian and Polish peoples.” “We believe every people has a right to defend its rights,” the document stresses. The statement is signed by head of the UPA Veterans Society in the US Lev Futala, head of the UPA Veterans Society in Canada Mykola Kosic, and head of the Canadi л an and US Former UPA Soldiers Union Ivan Lyko.
See also page ACTION OF THE DAY
Comments
What whitewash ; by butchering innocent women and children in most despicable cruel ways ? Did Gestapo veterans used this kind of language to defend their role in butchering innocent people?
https://www.youtube.com/watch?v=5OJyKyinpks
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Warto też dodatkowo odnieść
7 Maja, 2015 - 07:49
Warto też dodatkowo odnieść się do rzekomych "warunków", tj. do koncertu życzeń wg wytycznych TASS. My Polacy chodziliśmy do szkół a większość nawet do kościoła, mamy też swoją historię i porafimy kojarzyć. Warunki postawione Polsce przez Hitlera w 1939 r. zostały słusznie odrzucone, między innymi (nie przede wszystkim) dlatego, że były równią pochyłą: po spełnieniu jednych pojawiłyby się drugie, trzecie itd. jak w wypadku Czechosłowacji. Ale są też i takie "warunki" - warunki rzekome - które od samego początku nie mogą być spełnione i czymś właśnie takim jest lista przepisana z broszurek ONR przez pana akościelnego i aszkolnego.
I O TO PRZECIEŻ WŁAŚNIE CHODZI by nie mogły być spełnione.
Jak dziecko mówi, że musi dostać samolot bo jak nie to zrobi siusiu w majtki to mówimy, trudno rób siusiu ;-))
Mariusz Cysewski
Okólnik, proszę pana, to nie
7 Maja, 2015 - 07:26
Okólnik, proszę pana, to nie to samo co ogólnik.
Jak pan walisz w koncert życzeń wg wytycznych TASS, to dobrze też wiedzieć, że ludobójstwo się pisze ludobójstwo. A nie ludobujstwo.
Takie wpisy jak pana wyżej kompromitują Polskę i Polaków o wiele bardziej niż wszystko co może stworzyć Gross i Gazeta Wybiórcza razem wzięci i podniesieni do n-tej potęgi. Dokładniej nie "Polaków" kompromitują, tylko was, ruskich polskojęzycznych; rzygać się chce na was.
Pan żeś do żadnej szkoły nigdy nie chodził?
I co, nie wstyd panu?
Do kościoła żeś pan nigdy nie chodził? O pokorze nikt nigdy nie zdążył nauczyć?
Mariusz Cysewski
Dziękóje za poprawinie mnie, biednego rzuczka.
7 Maja, 2015 - 08:17
Kogo kompromitują tego kompromitują, ale napewno nie Polskę i Polaków. Jak zaznaczyłem wielokrotnie z upowcami i ich poplecznikami nie mam najmniejszego zamiaru się pojednywać, chyba że zostaną spełnione warunki które postawiłem w imieniu Polaków i Polski. Co do ruskich to głównymi "sponsorami" upowskiej swołoczy były organizacje wielce zasłużone w mordowaniu Polaków NKWD i SS, także panie Cysewski, wygląda na to, że moje ó czy u to pikuś jeśli chodzi o "pomyłki".
Tak się zastanawiam, dlaczego tak usilnie próbuje pan nas przekonać, że ukraińscy nazinacjonaliści są aż takimi przyjaciółmi Polski i Polaków, dlaczego wciska pan kit o "ruskich szpionach" o wszystkich co nie zgadzają się z pańskim punktem widzenia. Czyżby lekcje na Łubiance? Prowokacja?
Wracaj człowieku do Kijowa i tam siej swoją proupowską propagandę, bo w Polsce ani Polacy nie mają się za co pojednywać z Rusinami, ani Rusini z Polakami. Polacy i Rusini zawsze byli i będą braćmi, a pańskie pośrednictwo nie jest nam do niczego nie potrzebna. Ruś - tak! upowska swołocz - nie! Zapamiętaj to pan raz na zawsze i won z powrotem tam skąd pan przyszedłeś!
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Ale ty jesteś człowieku zacietrzewiony
7 Maja, 2015 - 08:50
I wypisujesz takie bzdury, że one tylko potwierdzają twoją nieznajomość historii i obecnych realiów politycznych. Na szczęście żaden rozsądny Polak nie przyzna ci racji. Od razu widać u ciebie soviecka mentalność. I widać, że celowo chcesz dzielić braci Słowian i agitujesz za faszystowska i imperialna Rosją.
A pan Cysewski to bodaj najlepszy dziennikarz tu piszący. Widoczna jest cicha cenzura wobec jego tekstów, bo rzadko jest za uważany i promowany na górze. Za to pełno tam notek z którymi raczej żal dyskutować i strata czasu czytać. Cysewski jest do bólu merytoryczny i ma warsztat, któremu trudno dorównać. Przy nim ruska propaganda chowa się po kątach.
Czy dlatego w tak perfidy sposób go atakujesz?
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
Skoro tak uważasz...
7 Maja, 2015 - 09:39
...to zechciej wyjaśnić mnie ciemnemu, o jakiej lub czyjej historii mówisz. O jakich obecnych realiach politycznych chcesz mnie uświadamiać? Te realia widać było bardzo wyraźnie w Mińsku, oraz w uchwałach Najwyższej Rady, która była poprostu splunięciem w twarz każdemu Polakowi i Polsce. Była splunięciem na groby wymordowanych. Czy Twoje realia to powiedzenie o k...., której plują w twarz, a ta mówi, że pada deszcz? Czy to są Twoje realia polityczne? Człowieku czy aż tak nisko upadłeś? Kim Ty do cholery jesteś? Polakiem? Bo przyznaję, że mam lekkie wątpliwości co do tego! Polak nigdy by nie pozwolił pluć sobie w twarz bez wzgędu na to jakie są realia polityczne. I nie zasłaniaj się tu sowietami, bo ten wpływ sowieckiego myślenia widać na Tobie aż za bardzo.
A historia? To ok 250 tys wymordowanych kobiet, dzieci, starcow i meżczyzn na Wołyniu, Małopolsce Wschodniej, Podolu, Rzeszowszczyźnie i Lubelszczyźnie. Jaka, czyja historia może być inna?
Najlepszy dziennikarz, powiadasz? Ten "najlepszy" dziennikarz atakuje dwukrotnie torturowanego przez SB kapłana, Księdza Isakiewicz-Zaleskiego, kapelana Solidarności Nowa Huta? I o co? O kogo? O opluwaczy i morderców? W jakim celu? Nie widzę w tym ataku żadnego racjonalnego wytłumaczenia. No może oprócz jednego. Zapracowuje na uznanie pana Sakiewicza i na kilka srebrników, tak, judaszowych srebrników, bo człowiek KPN nigdy by tego nie zrobił. Miałem okazję poznać kilku, w "gorącym czasie". Miałem okazję przebywać z niektórymi na wczasach. Szanuję ich do dzisiaj za ich postawę. Chyba czas najwyższy abyś zweryfikował swoich idoli.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Z Tobą się nie daje normalnie rozmawiać
7 Maja, 2015 - 12:31
złość i nienawiść zalewają Ci mózg. Jesteś nawet bardziej soviecki od Sputnika i TASS, razem wziętych. Szkoda na Ciebie czasu, jak jesteś odporny na wiedzę, zdrowy rozsądek i realia polityczne.
A moje stanowisko w tej sprawie wyraziłem tutaj:
http://niepoprawni.pl/blog/mind-service/o-co-chodzi-polakom-w-kwestii-ukrainskiej
Proszę Cię tylko abyś zaprzestał atakować po chamsku Mariusza Cysewskiego, któremu nie dorastasz do pięt.
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
Odnoszę wrażenie, że jest zupełnie na odwrót
7 Maja, 2015 - 16:17
Wygląda na to, że to właśnie Ty wpisujesz się w propagandę proupowską typu sowieckiego. Co do Twojego wpisu to przeczytałem, chociaż już dawno nie czytałem coś tak bardzo poplątanego z pomieszaniem. Zdajesz sobie sprawę, że dzwonią, ale gdzie, w którym kościele i które dzwony? To było dla Ciebie zbyt niezrozumiałe. Nie miałeś zielonego pojęcia. Czy nie masz wrażenia, że ja tylko uporządkowałem Twój wpis, i wyciągnąłem to co Ty chciałeś napisać?
Co do Twojego idola dziennikarstwa, to faktycznie nie dorastam mu do pięt w kilku sprawach. Nie dorastam mu do pięt w zdradzie interesów Polski na rzecz interesów lobby proupowskiego. Nie dorastam mu do pięt w zarabianiu srebrników. itd, itd.
A teraz co do Ciebie, to być może, link który podaję. Być może coś z tego zrozumiesz
https://www.youtube.com/watch?v=GgxHuSo9m6E
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
@Jurand re:odnosze wrazenie,...
7 Maja, 2015 - 17:15
W Polsce z Maxa Kolonko juz smieja sie...tu i owdzie w necie jest synonimem... zamorskiej glupoty i politycznej niewiedzy.
pzdr ;-)
chris
Pewne jest, że Max Kolonko zbzikowal
7 Maja, 2015 - 19:00
Tylko pytanie co jest tego powodem? - Stawiam na ruskie diengi...
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
Tak jak przewidziałem. Za wysokie progi na Twoje nogi
7 Maja, 2015 - 20:13
Analiza Maxa Kolonki jest o wiele bardziej profesjonalna niż cała wasza proupowska propaganda. A tak, Max Kolonko analizuje, a wy droge propagandowe ominibusy siejecie antypolską proupowską ordynarną propagandę. Propagandę dla półgłówków, a później dziwicie się, że nikt was nie słucha.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
jaaasne ze ruskie
7 Maja, 2015 - 20:36
bo jakie inne ???
teraz to wszystko ruskie...
czasami czuje sie jak w PRL-u :-)))))))))))))))))))
wowczas tez tylko Ruski :-)))))))))))))))
od rana do nocy...
a potem okazalo sie, ze..... MARSJANIE TYZ !
ale cisza ! ani mru mru,
bo sam sie wygadam ze antyssss... TERMITA !
a juz wogole prorosyjski..., bo jakze by inaczej...
a gdy bede nastepnym razem z Maxem swirgolil, to powiem mu, zeby tak przez tego youtuba nie p.....dolil,
bo kazdy wie ze w szeklach bierze, chociaz od Rosjan :-))))))))))))))))))))
on taki skapy i zawsze chce na bankowej wymianie zaoszczedzic :-)))))))))))))))))))))
no , wiadomo politolog, liczyc umie ;-)
No ale masz racje Kolonko takie glupoty p....doli, ze az go sluchac warto...czasami to nawet potrafi przesadzic...
typowy wywrotowiec :-)))))))))))))
i wlasnie dlatego tak jest przez niektore kregi " lubiany " , on poprostu wali po oczach...
chris
@Mariusz Cysewski
7 Maja, 2015 - 09:11
Widzi Pan, Panie Mariuszu,
już tutaj przydreptali znawcy jedynej prawdy. Prawdy a'la ksiądz Isakowicz - Zaleski.
Co ciekawe, ci miłośnicy prawdziwej prawdy zachowują się identycznie jak Żydzi w kwestii holocaustu. Podkręcają prawdę i eskalują ofiary. Jakby jeden bestialsko zamordowany był mniej wart od dziesięciu ofiar. A tysiąć od stu tysięcy. Wkrótce pewnie w poszkukiwaniu prawdy pod przewodnictwem światłego księdza, dojdą do takich liczb, jak 6 milionów Żydów wymordowanych w Auschwitz.
Strażnikom prawdy o prawdę nie chodzi. W najmniejszym stopniu. Chodzi im o podgrzewanie emocji i budowania nienawiści.
To pewnie tylko przypadkowy zbieg okoliczności, ale to dokładnie z linią i wykładnią kremlowskich propagandystów.
Serdecznie pozdrawiam
Ps. Temat zbordni sowieckich na Polakach jest ciągle tabu?
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Wart Pac pałaca, a pałac Paca....
7 Maja, 2015 - 09:42
no comment.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
narzędzia
7 Maja, 2015 - 10:50
narzędzia
cokolwiek by to nie było
widły siekiera piła czy graca
krwawe narzędzia rezunów
błogosławić się nadal opłaca
PS Jak widać, za przykładem "anty-kapłanów" wciąż podążają krok w krok zagubione owce. Dlatego z taką nienawiścią reagują na słowa prawdziwych pasterzy Kościoła, takich właśnie jak ks. Tadeusz Isakowicz-Zalewski.
jan patmo
Ksiądz Tadeusz Isakowicz
7 Maja, 2015 - 11:24
Ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zaleski moim zdaniem od dawna nie jest nie tylko "pasterzem Kościoła", ale kapłanem.
Nie może nim być ktoś, kto kłamie. Bodaj nie może, bo w tych czasach wiele jest możliwe.
Do tego dochodzą manipulacje, sianie zgorszenia itd.
Sprawa rannych, uchodźców... sprawa stosunku do rosyjskich zbrodni wojennych.
Przypominać? Wklejać linki?
Oczywiście każdy może mieć własne zdanie. Ja jednak wyszedłbym z kościoła, w którym mszę miałby odprawić taki ksiądz.
Mariusz Cysewski
Plemienna solidarność
7 Maja, 2015 - 17:52
Z tego głównie powodu wielu wciąż pozostaje w "pseudo-kościele" i daje się prowadzić przez następców tych, którzy błogosławili narzędzia zbrodni rezunów i nawoływali do mordowania niewinnych sąsiadów w imię zbrodniczej ideologii spod znaku OUN-UPA. Trudno się wyłamać z takiej "chwalebnej tradycji", nieprawdaż?!
jan patmo
Jak tam bylo tak tam bylo ale, tak rowniez bylo...
7 Maja, 2015 - 12:48
http://www.tygodnikprzeglad.pl/sporu-o-cmentarz-orlat-cd/
Obecna woja na Ukrainie wrecz prowokuje "jedynie sluszna " narracje - Rusek" be " - Ukrainiec BRAT.
A moze, to nie jest tak prosto ?
Przeciez Ukraina juz przed Rosyjska inwazja miala swoje wewnetrzne problemy i to nie tylko polityczne...
Czy przypominanie o faktach musi rownac sie prorosyjskiej dywersji ?
Czy to w koncu Rosjanie wymordowali Polakow na Wolyniu czy Ukraincy ?
Powyzej w jednym z komentarzy wdarl sie watek holocausu
( coraz czesciej Polacy przymuszani sa by sie z niego spowiadac )
Czy w imie braterstwa przeciwko ruskiej zarazie bedziemy produkowac ( na wzor " starszego brata " )
polski holocaus na Wolyniu ?
Czy mierzymy katynskie ofiary inaczej niz te , ktore oddalone sa bardziej na poludnie ?
Czy w koncu to o czym od lat opowiada ksiadz musi kolidowac z obecnna polityczna narracja ?
Czy rzeczywiscie te dwie oczywistosci musza sie wykluczac ?
Czy mowienie prawdy nalezy kwalifikowac jako manipulacje albo prorosyjskosc ?
Czy zagrozenie putinowskiej Rosji musi byc wazniejsze od merkelowskich Niemiec ?
Przeciez Putin zafudowal nam prezydenta a Merkel premiera...
Na dodatek jestesmy czescia Eurosowchozu...
czy to wszystko jest az tak oczywiste ze, mamy wyciagac kalachy z tapczanow wspomagac Ukraincow
w walce przeciwko Putinowi, podczas gdy Polska codziennie jest " rozdrapywana " ?
I to nie tylko przez Putina...
czy putinowska Rosja jest tylko jednym z naszych zagrozen ?
czy obecnie Polska nie powinna konzentrowac sie przede wszystkim na Polsce ?
i czy zawsze musi wysowac sie na pierwszy szereg, zamiast najpierw zadbac o sytuacje we wlasnym kraju ?
chris
Ten artykuł nie jest na żaden
7 Maja, 2015 - 13:09
Ten artykuł nie jest na żaden z tematów które pan porusza.
Ten artykuł jest o prawdzie - dokładniej o tym, jak pod prawdę podkłada się nieprawdę - i o przyzwoitości.
Mariusz Cysewski
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Zdecydowany amator nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Rozumiem ze mam rozumiec iz7 Maja, 2015 - 13:25
ksiadz jest nieprzyzwoity i podklada nieprawde ?
Przepraszam ze tak dziecinnie pytam ale chcialbym dokladnie zrozumiec Panskie intencje ?
z gory dziekuje za wyrozumialosc.
chris
dziekuje za te minusy
7 Maja, 2015 - 14:10
osobiscie nie paluje, lecz prosze mi wierzyc - niechec jest obopojna...
Rodacy- wolnosc slowa ponad wszystko !!!,
bo jezeli tego nie bedzie, to pozostanie jedynie zamordyzm...,
i nawet jezeli prawicowy zamordyzm, to tez zamordyzm...
nie nalezy psioczyc na lze media, jezeli komus chce sie usta zamykac...
mozna sie obrazac na forme, ale nigdy na tresc...
tersc poddaje sie pod dyskusje i nie nalezy jej usmiercac a priori...
pzdr.
chris
Piszesz amatorze
7 Maja, 2015 - 13:24
//czy putinowska Rosja jest tylko jednym z naszych zagrozen ?//
- Oczywiście, że nie jedynym, ale najwiekszym.
Dlatego nie powinniśmy zwlekać ze wsparciem Ukrainy. Trzeba jak najszybciej udzielić jej pomocy ekonomicznej, politycznej i militarnej. Ale nie symbolicznej, jak dotąd, tylko realnej. Bo taka jest nasza polska racja stanu. Od tego zależy nasze bezpieczeństwo i znaczenie Kraju na arenie międzynarodowej.
Chyba, że chcemy wykorzystać szansę aby siedzieć cicho, przybliżając w ten sposób agresję Rosji na nasz Kraj.
"Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest rewolucyjnym czynem"
/G. Orwell
Mind Service - 1do10.blogspot.com
Mam nadzieje Mind Serwis ze akurat mnie
7 Maja, 2015 - 13:51
nie posadzisz o siedzenie cicho ?
Moze nalezaloby zastanowic sie nad takim pytaniem :
stracic zycie moze kazdy z nas bardzo szybko i moze to byc smierc heroiczna i w dobrej sprawie,
ale co bedzie jezeli tym samym pogrzebiemy Rzeczpospolita ?
czy patryjotyzm jest zawsze tozsamym z polityka ?
zawsze i wszedzie heroicznie i pieknie zapisalismy sie w karcie historii wiekszosci wojen
i gdzie dzisiaj jest nasze Panstwo ?
Istnieja sytuacje gdy obydwaj adwersarze maja racje, tylko czy my mamy sie jedynie spierac,
czy tez moze troche ostrozniej nalezy spojrzec na alternatywy obecnej polityki ?
Nie mamy wlasnego rzadu, wlasnego prezydenta, nie mamy sily wojskowej,
Bog jedyny wie co wogole jeszcze posiadamy ? no, mamy wiele do powiedzienia,
ale czy to wystarczy na zazegnanie wewnetrznych sporow i konfliktow i na wyprowadzenie jakiejs wspolrzednej,
w ktorej nawet najbardziej zagorzali znajda wspolny mianownik ?
a do tego za kilka dni i za kilka miesiecy ? bo przeciez wybory sa tego barometrem ???
Kazdego dnia duzo i wszedzie dyskutujemy o sytuacji zewnetrznej i wewnetrznej ( Ukraina sila rzeczy jest pomostem ),
a nasi wrogowie przygladaja sie i sluchaja tego w jak dziecinny sposob odkrywamy nasze karty...
na europejskiej i swiatowej arenie politycznej.
Czy Polska nie powinna byc bardziej zagadka dla Europy ?,
zamiast ciagle z szabelka w dloni dookola deklarowac swoje sojusze i przymierza ...
Czy musimy byc zawsze tak przejrzysci i otwarci ?
czy to ulatwia nam istnienie w tej politycznej dzungli ?
chris
ks. Isakowicz-Zaleski proszony o komentarz
7 Maja, 2015 - 11:59
Bohaterem wszystkich fotek jest znana postać ukraińskiej polityki ...
Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie te spotkania skończyły się znanym i wywołujacym u putlerków spazm nienawiści okrzykiem ? Ba, oprócz jednego polityka na tej force, wszyscy wtórowali.
Konkurs: Który ze sławnych polityków z fotki nie krzyczał: Sława Ukrajini! – Herojam Sława!
Ula Ujejska
7 Maja, 2015 - 13:35
Witaj
No to dołożyłaś do pieca...:)
Pozdrówka
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Leniwiec Seed
7 Maja, 2015 - 13:51
Witaj
No może trochę dołożyłam do pieca, ale to dla otrzeźwienia putlerków, chciaż wątpię aby zrozumieli ten przekaz, nie do tego ich szkolą ...
Jak myślisz, dlaczego ks. Isakowicz-Zaleski nie grzmiał na Amerykanów, Niemców i wielu innych zagranicznych polityków, którzy nie tylko przybili piąteczke z Tiahnybokiem, ale siadali z nim do stołu jako z pełnoprawnym partnerem w sprawch Ukrainy ?
Ula Ujejska
7 Maja, 2015 - 14:22
Ja bym zadał to pytanie szerzej -
Dlaczego temat Zbrodni Wołyńskich nie istniał tak
długo, jak na Ukrainie zasiadali namiestnicy putasa?
A dlaczego piąteczki przybijają, to weżmy przykład Stlozmana,
niesłusznie kwaśniewskim zwanego.
Zasiada się w spółeczce wydobywczej, bynajmniej nie po Majdanie
powstałej.
Grabieżcy z NKWDowskiego nadania, rozmnożeni dziś i głodni,
wzór "polskich przemian" chcą zaflancować wszędzie.
A Zachód?
Zauważa i docenia skalę skoku, jaki na Polskę wykonano.
Oni też by chcieli swą część torcika...
No i jeszcze jedno - archiwa.
Bo skoro w moskwie znajdowały się te same dokumenty agentury,
co w Pradze, Berlinie, czy Bukareszcie, to co znajduje się w Kijowie?
Bądż co bądż traktowanej przez kremlowskie chazarstwo, jeszcze do niedawna,
jako część "organizmu".
Dlatego tak ważne, abyśmy przestali śledzić flary, gdy jednocześnie
bombowiec nadlatuje...
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Sława Ukrainie
7 Maja, 2015 - 16:14
https://www.youtube.com/watch?v=uO0y8rhGavk
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
re: Slawa...
7 Maja, 2015 - 17:33
a to co z youtubu wkleiles to juz zupelnie zdrada stanu :-))))))))))))))))
jak mogles Jurandzie ?
takis niepoprawny na Niepoprawnych ???
no bedziesz mial pokazny wskaznik ujemny....
cofnal Ci licznik jak w starej syrence :-)))))))))))))))))
oj, oj, oj chyba mnie przeskoczysz...
poprostu zes sie wylozyl...
Ty jestes nie tylko anty-zydowski, nie tylko anty-ukrainski, z Ciebie to nie tylko rusofil ,
Ty poprostu jestes anty-polski, no teraz to moge sie z Toba mierzyc ;-)
a na dodatek pojechales po PiS-ie ,a tu wybory tuz tuz...
ola Boga, targasz sie na wlasne zycie, albo co ? :-)))
Swoje zdanie mozesz miec, ale zeby az tak ???
teraz lap sie Juranda ze Spychowa za szyje, bo bedzie lincz !
pzdr
chris
@ ZA
7 Maja, 2015 - 21:21
A ja wiem więcej z okresu powstawania partii, opodróżach, które były wykonywane w owym czasie i o późniejszych decyzjach i konsekwencjach tych podróży, dla wielu bardzo niezrozumiałych decyzji, ale nie dla wszystkich.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Jurand piszesz o PiS-ie
7 Maja, 2015 - 21:38
czy wogole o partiach ?
wysle Ci za na kilka dni na PW tytul ksiazki o Albinie Siwaku - pamietasz ? Falkoneti :-)))
, Gomolkowskich czasach itd.
wowczas to byly manipulacje...w glowie sie kreci...
to byla wyzsza szkola jazdy...ujujuj...
to to teraz, to jest calkiem przejrzyste... no gdy sie patrzec potrafi...
pzdr.
chris